Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  28.02.2008 15:21 totálně znechucenej
 
datum, místo: 13.9. 1951, Chlumec nad Cidlinou
oběť: příslušník SNB Oldřich Kašík
akce: přepad stanice SNB za účelem získání zbraní
plán: nechat se taxíkem zavést na místo, omámit a svázat taxikáře, vylákat příslušníka SNB ze stanice, venku ho udeřit železnou tyčí a tím zneškodnit (konkrétní postup nebyl přesně stanoven, mělo se postupovat dle situace na místě)
provedení: když se příslušník otočil zády, aby si zašel pro cosi zpět do stanice, Ctirad Mašín vytáhl z rukávu ocel a praštil ho po zátylku. Příslušník se otřesen pomalu otočil zpět a pokusil se vytáhnout pistoli. Josef Mašín ho okamžitě dvěma výstřely zastřelil.
výsledek: Přepad se nezdařil, střelba mohla vyburcovat celou stanici a proto bratři Mašínové okamžitě rychle ujeli.

datum, místo: 28.9. 1951, Čelákovice
oběť: příslušník SNB četař Jaroslav Honzátko
akce: přepad stanice SNB za účelem získání zbraní
plán: přivolat sanitku k fingované nehodě, zmocnit se jí (taxík nepřipadal po přechozím nezdaru v úvahu), řidiče a zdravotníka omámit a přivázat ke stromu (běžná praxe Mašínů), sanitkou se dopravit k policejní stanici v Čelákovicích, vylákat příslušníka, omámit ho a svázat, sebrat mu klíče a zmocnit se zbraní
provedení: podle plánu, příslušník vylákán k fingované nehodě, odzbrojen a spoután, zavezen zpět na stanici, přinucen vydat klíče a ukázat ukryté zbraně, následně omámen a po vyhodnocení nebezpečí (příslušník byl evidentně velmi zkušený a celou dobu si bratry Mašínovy pozorně prohlížel), rozhodnuto že musí být zabit, aby nemohl vypovídat a podat popis pachatelů, jež si zjevně velmi dobře zapamatoval. Ctirad Mašín ho tedy podřezal.
výsledek: Přepad byl úspěšný, zbraně byly získány.

datum, místo:2.8. 1952, mezi Čáslaví a Hedvíkovem
oběť: pokladník Kovolisu Josef Rošický
akce: přepad vozu vezoucí výplaty do Hedvíkova za účelem získání většího finančního obnosu na úplatky pro akci na osvobození Ctirada Mašína, který byl toho času ve věznici v Jýchymově
plán: zastavit vůz převážející hotovost v stejnokroji lidových milicí, předstírat vyšetřování, posádku vylákat z auta, omámit a svázat
provedení: V autě cestovaly čtyři osoby - řidič, bezpečák, pokladní a vedoucí závodní kuchyně, která zde byla shodou okolností (požádala kolegy o svezení). Proti nim stáli Josef Mašín a Václav Švéda. Václav zastavil vůz, vyzval řidiče aby se legitimoval, když bezpečák protestoval, přistoupil z druhé strany Josef Mašín a s namířenou pistolí jim oběma přikázal vydat zbraně a vystoupit, což se také stalo. Josef Mašín si sedl za volant, zatímco Václav vedl oba zajatce pěšky. Josef s autem odbočil k lesíku, když se pokladník pokusil zezadu zasáhnout do řízení. Josef zastavil a přikázal oběma vystoupit, aby je odvedl k lesíku, kde je chtěli svázat, taktéž pěšky. Během cesty pokladník vytáhl pistoli, kterou měl dosud ukrytou, a namířil na Josefa. Ten zjistil, že jeho vlastní pistole mu vypadla v autě, a tak se chladnokrevně vrhl na pokladníka, který stál asi 2m od něj, sebral mu pistoli a, poněvadž pokladník stále kladl odpor, během potyčky ho zastřelil jeho vlastní zbraní. Zbylí tři byli zavedeni do lesíka a tam ponecháni.
výsledek: Přepad byl úspěšný, peníze byly získány.

Dále je bratrům Mašínům někdy vyčítána akce, kdy založili požár jedenácti stohů slámy na jižní Moravě, a následné zranění člena Pomocné stráže VB a velitele hasičů z Mořic Leciana. Účelem akce bylo narušit socialistické hospodářství (družstva soustředila slámu na jednom místě a její ztráty znamenala značné problémy) a morálku (po každé takové akci, která oficiálně nebyla nijak komentována ve snaze ji před obyvatelstvem utajit, se vyrojily divoké zvěsti o partyzánech). Když všechny stohy hořely a Ctirad Mašín a Václav Švéda se vraceli na kolech domů (podle plánu už měli být v bezpečí, ale vlivem technické závady na kole se zdrželi), upozornil na sebe Ctirad Mašín svým českým dialektem. Poněvadž měl problémy s padajícím řetězem, zůstával pozadu, a když je za vesnicí zastavili dva muži, nedokázal tak jako Václav Švéda včas ujet. Když mu Lecian zahradil cestu a pokusil se ho legitimovat, vytáhl Ctirad pistoli a vypálil dvě rány. Lecián se zasažen svalil na zem, muž kteý ho doprovázel se dal na útěk - Ctirad Mašín po něm taktéž dvakrát vystřelil, ale nezasáhl. Lecián byl poměrně těžce zraněn, ale vyléčil se (někde se uvádí že zranění zanechalo trvalé následky, čímž je patrně myšleno to, že přišel o jedno oko).
  23.05.2008 04:56 ss
 
C..za 8..raději nějaká renta, než žádná...
  23.05.2008 07:36 Klik
 
Budeš nemile překvapen, nedaj ti pokoj ani v civilu. Myšleno Odbor soc. zabezpečení MV a TY? Valorizace , zdanění!
  23.05.2008 08:04 Jarek
 
Klik je mentoš !
  23.05.2008 08:14 pro ss
 
Nechci tady šířit fámy,ale logicky mě vychází,že když za první 3 měsíce tohoto roku odešlo do C přes 1200 kolegů a nábor se znovu nepovedl i přes optimistické bláboly neministra,tak se s výsluhama a 361 dřív,nebo pozdějí bude něco dít.V Praze už si nemůžou dovolit,aby byla překonána odchodovost minulého roku (5000).To už by policie opravdu nerozchodila.
  23.05.2008 08:15 Klik ?
 
Já ho znám, sloužil na hlídkové. Pak neuváženě odešel „podnikat“. Asi po roce se chtěl vrátit, ale nebyl o něj zájem. O policejní práci neví nic, protože na ní neviděl přes ty obr sluneční brýle, které nosil i v mlze.
  23.05.2008 12:24 Klik
 
Ty znáš tak akorát bačův k....!
  23.05.2008 14:59 Klik ?
 
Klikovi emoce ... takže Klik je něco mezi mužem a ženou. Tedy oboupohlavní a ještě bezcharakterní. Aspoň už vím proč si léčí seběvědomí na tomto webu :-)
  23.05.2008 15:22 Pavel
 
... navíc se asi u toho Klik ukájí
  23.05.2008 19:22 Klik
 
Máte nějak moc času bejt na netu. Buďto kecáte , že jste furt v práci a píšete to doma a nebo jste furt v práci a píšete to v pracovní době!!! Takže máte asi času dost? Tak zase můžete začít fňukat.
  22.05.2008 21:34 ha
 
každý chce trošku slušně žít a né z ruky do huby...takže krom toho, že peníze nejsou, budou stejně tak chybět stávajícím i nově nastupujícím policistům. Kde ty peníze však jsou nevím, ale všichni pracují jak magoři (aspoň dnes to bylo v bedně). Takže čím víc pracují, tím měně peněz....každý ať si udělá sám obrázek
  22.05.2008 21:33 přespalubu <seznam@seznam.cz>
 
Milí kolegové a spolupracovníci, dlouho jsem přemýšlel nad situací, která vznikla za vlády ODS a nově příchozím ministrem panem Langrem. Nejsem z policistů, kteří mají oslouženo 10, 15, 20 ani více let, je pravdou, že jsem policista sloužící 6 let v přímém výkonu služby na obvodním oddělení IV. typu. Nikdy jsem nebyl u Policie ČR kázeňsky ani jinak trestán, naopak dostávalo se mi pochval za odvedenou práci při vyhledávání a objasňování trestné činnosti od samotného okresního ředitelství a s tím související odměny. V současné době se však již nemohu dívat na situaci, která u Policie ČR je a co se chystá, platy šly enormě dolů, lidé jsou horší, na každé oznámení se píše kila a kila papírů paradoxně k tomuto se však musí co nejvíce šetřit jak na kancelářských pomůckách, benzínu apod, karierní postupy nemluvě (ruka ruku myje). Jsem naprosto vyčerpaný a to i po mých pouchých 6-ti letech, kdy mám administrativní školu a proto mi administrativa nedělá problémy, avšak co je moc to je moc. Nehodlám již dále u této složky pokračovat a to i s ohledem na to, že neodejdu s výsluhou pane ministře nechejte si ji, nehodlám ze sebe dělat pitomce pro něco, co možná v blízké době končí. Mé rozhodnutí asi nepotěší mého vedoucího ani mé spolupracovníky a dokonce ani starosty, kteří pode mne spadají (nebo já pod ně), každopádně jsem pevně rozhodnut. Policistou jsem se chtěl stát od malička a stal sem se jím, děkuji pane ministře, že jste mi otevřel oči. "Pomáhat a chránit"
  22.05.2008 21:39 1
 
....vydrž chlape.Tem to taky nemá navěky
  22.05.2008 21:45 přespalubu
 
vážně, už je toho moc, už o tom přemýšlí spousta mých kolegů, Mě nová vozidla nezajímají, potřebuju normálně žít, ve výkonu je to samý parchant, který se mi vysmívá, když jej chytím a on pak odejde s veřejně prospěšnýma prácema, tahle práce už nemá hlavu ani patu
  22.05.2008 20:26 hemenex
 
Mám polyceiní akademyjy a ktomu podbáňskou unyverzytu lebo baňska bila zavřena. Toš teď nevým esli sy mam dodělat inženýra na zahradníckéj unyverzytě abich mohl bit velitelem pro nové polycajti, kteří výja o praxi veliků piču.
  22.05.2008 21:27 XXX
 
... tak nevím zda nad Tvým příspěvkem zaplakat, či se mu zasmát,.....
  22.05.2008 18:53 propady platů
 
Platy policistů se začínají ve všech aspektech propadat proti roku 2007.
  22.05.2008 18:48 bez motivace
 
Dneska v modré době se zkušenosti nepředávají, ale získávají je kapitalismus. Sbohem PČR bývalo tu mnohem lépe než nyní.
  22.05.2008 18:30 Héélmut :-)MAZÁK !!
 
Ale maj chut do práce a né jak statrý mazáci:-)vy ste byli na tom stejně kdysi.Tak je něco naučte , předejte jim zkušenosti místo toho remcání tady.Tak odejděte co vás tady drží jenom remcáte.Vy na to nemáte jste chudáci :-)hahá
  22.05.2008 18:46 hahá
 
jediný statrý jsi ty
  22.05.2008 19:06 "hahá"
 
jsi blb, dneska v modré době se zkušenosti nepředávají, ale získávají, tak se snaž a získávej taky, nezapomeň že je kapitalismus. Sbohem PČR bývalo tu mnohem lépe než nyní.
  22.05.2008 18:11 sbor laiků
 
Je to opravdu hanba a ostuda pane ministře co to náborujete za případy a odpad!
  22.05.2008 17:18 kolaps
 
TADY NEPOMŮŽE NIC, ANI VYSOKÁ ŠKOLA ANI KVALITNÍ PRÁCE-TADY SE PROSTĚ KVALITNÍHO OHODNOCENÍ NEDOČKÁ POLICISTA NIKDY. ARMÁDA SE DOČKALA PČR JE ÚPLNĚ NĚKDE JINDE.
  22.05.2008 17:49 fiks
 
Policie v týhle době je jen pro prdel. Rozeberte si to jak chcete, ale profesionalita je pryč a ti noví co přicházejí to je o ničem. Genrační špunt byl vytažen, ale tohle co se motá po silnicích v uniformách nemá s policií nic společnýho.
  22.05.2008 14:29 F1
 
Je potřeba tolika vysokoškoláků u Policie ČR ?

V poslední době zde dosti často lamentují kolegové, že si udělali vysokou školu a po vystudování se " nic neděje " a stále dělají " jen " tu práci, kterou dělali před tím a to si tedy nemuseli dělat vysokou školu.

Za prvé si myslím, že udělat si u Policie ČR vysokou školu nezaručuje jistotu postupu už jen pro " omezený počet míst ", kde je to vyžadováno. Takže znám spoustu kolegů s VŠ, kteří " šlapou " ( klasičtí územáci ) a zřejmě i šlapat s VŠ budou dále. Dále jsou zde sice Ti, kteří ten " titul získali ", ale okolí moc dobře vidí, že to sice nejsou hloupí lidé, ale pro běžný výkon a i jiná místa nemají policejního ducha, tedy téměř každý kriminálně závadový kriplík s nimi vychcává, tedy až na ty KZO, které v sobě nemají " kovanost " a tedy ty, které tak policie potřebuje, aby prášili na svoje soukmenovce. Řekl bych, že poslední dobou je těchto VŠ spochybnou přirozenou autoritou u policie celkem dost a to za podpory rychle nabraných VŠ s ÚP, kdy myšlenkou bylo rychle získat titulované lidi do PČR, aby se zlepšilo procento " vzdělaných ".

Pravdou ale je, že policie tolik vysokoškoláků vůbec nepotřebuje. Kdo si ji ( VŠ ) u PČR udělá za podpory studijního volna ( se zákonitě přenesenou prací na kolegy, kteří jsou v menším počtu a tak se honí na směně o to více ), tak jen pro hřejivý pocit vyplněné kolonky před jménem, protože realita je spousta vysokoškoláků na jedno uvolněné místo a vysokoškoláci rostou, jak houby po dešti. Každý kdo má dirku do zadečku, by chtěl teplé místečko, velet a pod. a celá dnešní doba je o tom s tím vydrbat ( tedy až neskutečná doba vychcánkování ). V tomhle stylu, který zde dříve nebyl, bohužel lépe nebude. Pamatuji dobu, když jsem nastoupil, že zaručené bylo - šlapat ulici, postoupit časem na trestní spisy a při získání zkušeností, opakuji zkušeností, možný postup na kriminálku. A dneska ? Všichni chtějí někam utíkat z obvodů a kam ? Nadneseně 10 velitelů na jednoho makáče - blbce, který se nezblbnul a nešel dělat balakáře ? Takhlen to ale fungovat dobře nemůže, to je jisté. U policie to mělo být, jak už tady někdo nakousnul po vzoru zahraničí, kde mají vysoké školy " špičky " řídících pracovníků, jinak ostatní postupují nebo mohou vykonávat zodpovědnější práci při vzdělávání se v resortních školících střediscích. Ale u nás to šlo cestou k pousmání - vysokoškoláků lesníků, zemědělců máme už dostatek ( v rekultivacích se vyznají dobře ), ale přes to se všichni hystericky hrnou do studijí tématicky " vhodných VŠ " , aby potom mohli mít pocit, že je pod úroveň, že dělají stejnou práci, jako před vystudováním VŠ, ale policie tolik VŠ nepotřebuje to je jasné a je to dnes již bijící do očí.
Paradoxem jsou pak nově nastoupivší poldové, kteří mají ještě koudel u prdýlky a jejich smysl je hlavně posílit Policii ČR, tedy sloužit venku, přijímat oznámení, dělat na spisech a oni již zakrátko přemýšlejí, jak se ulejt někam na VŠ, prostě s tím vydrbat. Tohle jsem tedy já při nástupu absolutně neznal a takto nepřemýšlel. Asi nemám vychcanost v krvi.

Jsem zvědavý na zhrzené poldy s VŠ, kterých se to možná dotknulo, ale oči a uši mám a vidím okolo sebe co se v Policii ČR děje krom již dlouho omílaných problémů zde.
  22.05.2008 16:50 Laco
 
Dělej u soustruhu, já chci velet, velet, velet!!!
  22.05.2008 16:54 W.O.
 
Souhlasím, máme teď na obvodě inženýrku chemie, která dálkově studuje ZOP, a nedávno se pustila do vedoucího, že by jí měl napsat služební hodnocení "velmi dobré", aby mohla nastoupit na SKPV. Když jí řekl, že zatím nepředvedla nic, za co by ji mohl hodnotit, podala si stížnost s tím, že jí šéf brání v postupu na místo, na které má ona vzdělání, a tím jí neumožňuje plně využít její potenciál. Nejspíš si myslí, že ta tři písmenka před jménem ji automaticky pasují na odborníka na cokoli. Kdyby se takhle hrnula na chemickou expertizu na OKTE, budu její rozhořčení považovat za oprávněné, ale na OHK??? Kromě práv a PA by při prvním nástupu neměl být rozdíl mezi VŠ a SŠ vzdělaným policejním potěrem a VŠ by rozhodně neměla automaticky nahrazovat praxi.
  22.05.2008 17:01 na konci 2006
 
bylo u policie cca 10500 vysokoškolsky vzdělaných lidí. Když sleduji okolí, tak mi přijde, že každý druhý, který dokončí VŠ, odchází po krátké chvíli do soukromého sektoru nebo na úřady. Problém bude v tom, že neustále platí ta varianta, že na místech s VŠ vzděláním sedí tací, kteří ani studovat nezačnou a přesto s nima nikdo nehne. Ale to je jen jeden z mála problémů "nového" zákona 361/2003Sb.
  22.05.2008 17:04 W.O.
 
Jenom doplním závěrečnou větu mého předchozího příspěvku - ŽÁDNÁ VŠ, včetně těch dvou uvedených, by automaticky neměla nahrazovat praxi.
  22.05.2008 17:10 pro F1
 
VŠ mám, zhrzený nejsem, ba naopak, škola mi otevřela oči, svět, řeknu-li nadneseně. Získal jsem spoustu nových informací a někteří excelentní profesoři mě svými přednáškami div nevyhecovali k tomu se vzdělávat dál, aniž bych od kohokoliv čekal nějaký postup. K policii jsem nenastupoval pro renty apod. náborové taháky, vystudoval jsem si ze svých dovolených a tvůj proslov je tedy úsměvný. Nabízí-li mi někdo místo, díky kterému dokáži využít získané vědomosti, proč do této výzvy nejít? Proč nevyzkoušet své schopnosti, znalosti? Proto, že je spousta VŠ a ty potřebuješ na spisech lidi? :-))))) díky za rozesmání :-))))) P.S.: i přes studium z dovolených jsem měl lepší výsledky než ti, co bručí obdobně jako ty: "no jo, ti VŠ", "no jo, dnes to má každý"....apod. Sami ale neprolezli ani přijímacím testem. Tak nebreč a studuj, neděláš to pro funkci, ale pro sebe, na to nezapomínej. Zdař.
  22.05.2008 17:37 F1
 
To nebylo " brečení " ( na to jsem nevhodný ), ale konstatování stavu a každý přebere jinak - podle svých zkušeností a zkušeností svého okolí. V SRN nastupují k policii dokonce bez maturity a údajně si služby proto i váží. Zde šlapou ulici vysokoškoláci. Takže jsem kapánek shrnul ten " sytém nesystém". Nic víc.
  22.05.2008 17:54 pavel
 
ano, máš pravdu. V Německu dokonce bez maturity. Ale tam je zavedený systém, který nenabourají tak výrazně žádné politické lobby jako u nás (volby). U nás je to přeci záměr, aby policie byla nefunkční, vždyť se ničí co fungovalo. Nikdo nevyhodnotí zpětně investice kolik stál odchod zkušených policistů atd. Pamatuji si velice dobře když správní agendy byly pod PČR... kolik se ušetřilo přechodem agend pod pověřené obce ? I to bych dal někomu k náhradě... navíc korupce, dohled aj. A ještě k VŠ- máš pravdu. VŠ není patent na rozum, ale je spousta těch (nejmenovaných) co mají hafo titl. a stejně nedovedou kvalitně řídit auto, natož resort Hlavně si léčit osobní mindrák ... Jinak já s VŠ po 15-ti letech praxe s neskutečným počtem interních škol a pořád s holým ... (bydlení aj.) v současnosti bez osobního 21tis čistého
  23.05.2008 18:26 Ronin
 
Pro toho co reagoval na F1
S kolegou F1 plně souhlasím, protože napsal realitu a nezlob se na mě Policii by více prospělo, kdyby místo studovaní VŠ zavedla jazykové kurzy. Nevím jak studování zemědělských, lesnických a dalších podobných VŠ zvýší úroveň poldy. Také neznám nikoho ve svém okolí, který by studoval z dovolené a všichni čerpají studijní volna. Realita třeba na našem oddělení je taková, že jedna třetina oddělení studuje VŠ, druhá je na ZOP a na práci je jenom ta zbylá třetina. Jinak F1 vystihl realitu dnešní doby, protože nikomu z nováčku se nechce šlapat a při představě, že po ZOP budou šlapat ve svém okrsku sami je pro ně noční můra.
  26.05.2008 11:43 Ronine,
 
u vás 1/3 stavu studuje lesnickou a zemědělku? To děláš u horské služby? :-)))))