Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.02.2006 08:45 Dušan Popelka
 
Vidět to z té druhé strany
Začínám vaší myšlenkou paní Anno - Jinak to člověk vidí zhora a jinak z opačné strany. A jsem si jist, že ze strany lékárníků se nedívá nikdo. Stačí, aby jen někdo prohlásil, že se přiživují na nemocných a lidi mají hned svůj názor a začnou je odsuzovat aniž by se nad tím zamysleli.
Je to typická česká vlastnost. Pokud tlučou člověka na ulici, tak jsou všichni slepí, hluší, ale jakmile má někdo více než druhý, tak by se bili do krve jen aby ten druhý měl méně.

Kdo má alespoň trochu představu o obchodě ví, že marže (marže, ne zisk) 30% není neobvyklá a patří zcela do běžného průměru. Kdo má alespoň trochu přehled o problému ví, že obchodní přirážka 30% na léky je společná pro lékárnu a distributora léčiv, tj ne pouze pro lékárnu je plných 30%. Při čtení názoru jednoho pána v MFDnes, který se rozčiloval nad tou zlodějinou, jsem se trpce pousmál zvláště v pasáži, kde psal, že zelinář má doporučenou marži 10-20%. S úctou k jakémukoliv slušnému zaměstnání mi to připadá směšné. Chcete, aby měli lékárníci marže 10-20% jako zelináři? Jak může někdo porovnávat lékárníka se zelinářem, který potřebuje pouze dodávku, sklep a umět počítat. Marže 30% je moc? Není, je zcela přiměřená k požadavkům, které jsou na ně kladeny. Uvědomuje se vůbec někdo, že tito lide studují univerzitu, aby mohli vydávat léky. Studují 5 let obory z farmacie, biologie, chemie, lékařství. A to samozřejmě má důvod, protože tito lidé suplují několik profesí a to co dělají nese sebou značnou zodpovědnost. K jejich práci, to co ostatní nevidí, patří např. – musí kontrolovat léky a nesmí vydat léky, které nelze kombinovat (určitá kombinace léku jinak bezproblémových může způsobit vážné problémy), správně znát dávkování a při pochybnostech o špatně napsaném dávkování lékařem tohoto lékaře kontaktovat, při špatném vydání musí zajistit na vlastní náklady okamžitou nápravu (tj. okamžitě přes doktora kontaktovat pacienta a správný lék mu neprodleně doručit), pokud se přestane vyrábět nějaký lék musí pacientovi nabídnout stejně kvalitní alternativu a oznámit to lékaři, musí luštit ty šílené škrabopisy doktorů na receptech a použít vlastních znalostí ke správné identifikaci léku a dávkování. Při tom se musejí stále vzdělávat o nových lécích a absolvovat atestace. A za každou chybu v lécích, kterou doktor způsobí a oni ji přehlédnou jsou zodpovědní (i trestně) lékárníci, protože nám je vydali.
Nikdo si neuvědomí, že veškeré ty regály s léky, přípravky, jaké dávkování k čemu s čím, kdy se může brát, oni mají v hlavě. Ukážete jim lék a oni vám řeknou do jaké skupiny léku patří, v jakém dávkování po kolika se vyrábí, v jakém stavu (pilulky, tobolky, čípky, mast..), na co to je lék, kdy a jak často se bere, jak dlouho působí, s čím se nesmí brát dohromady, vedlejší účinky, kdo to vyrábí, jaký podobný lék jako alternativa k tomu existuje.
Pokud lékárník pracuje v nemocnici, tak se podílí i na výzkumech např. působení léků na rakovinu a jejich vyhodnocení.

Jsou to vzdělaní lidé a mají zcela zodpovědnou práci. A co my? Doktoři se na ně dívají skrz prsty a odmítají se s nimi bavit, když něco špatně předepíší. Oni totiž jsou doktoři mistři světa a nebude je poučovat o lécích a dávkováních nějaký prodavač léků. V zahraničí dokonce lékárníci chodí při vizitě s doktory a konzultují nasazování léku při léčbě. Ono přeci jen doktor nemá šanci znát vše kolem léků, stále doplňovat informace o nových poznatcích a vývoji. Tady se to také zkoušelo, bez úspěchů, ano mistři světa znají všechno nejlépe a spíše si dělali z lékárníků srandu než je brali vážně. Tož doktoři a co obyčejný člověk? Ten je ještě horší. Kde jaký hejhula nadává ubohé lékárnici za tárou, že je sprostá zlodějka, div že děvče nepláče. Neviděl jsem, že by někdo nadával prodavačce v zelenině, že má drahou papriku, ale chlapa, který má zaplatit 50 korun za lék proti nadýmání způsobené interakcí s lékem na rakovinu, který stojí 2500 kč a je hrazen zcela pojišťovnou, to jsem viděl. Lidé si kupují stupidní přípravky na hubnutí za stovky korun a ani neceknou, ale jakmile mají zaplatit za lék, tak řvou jak podsvinče. Ale oni se musí stále usmívat, snášet nadávky a ani nepípnout, dokola vysvětlovat starým lidem co a jak, stýkat se s pacienty kteří se usmívají a přitom vědí, že ten lék který dostávají jim prodlouží život maximálně o pár měsíců, stýkají se s idioty diagnózou potvrzené, i s hulváty a idioty, co se pokládají za normální lidi. A to všechno jenom, aby mohli vydávat léky.

Uvědomuje si vůbec někdo, že lékárna je první a poslední instance, která nás chrání před tím, aby nám doktor nenamíchal přepsáním se smrtící kombinaci špatných léků či přehnal dávkování? Nikdo jsou to jen obyčejní prodavači. Zkuste se zeptat kolikrát volají doktorům za den, aby opravili nesrovnalost na receptu, teprve pak si uvědomíte, že dělají mnohé více nežli si každý z nás myslí.

A to že je lékáren moc? Trafika či benzínky jsou na každém rohu a nemyslím si, že to jsou boháči a příživníci (mimochodem marže na benzínkách vám nevadí, to jste asi přehlédla záměr pana Ratha obejít lékárny a převést prodej léků na benzínky a lékaře).
Lékárny jsou prostě taženy spotřebou léků, která je u nás na osobu enormní, ale hlavně prodejem doplňkového zboží jako potravinové doplňky, vitamíny, čaje, zdravotnické potřeby, za které neváhají češi bezhlavě utrácet tisíce, podle toho, na co zrovna běžela reklama v televizi.
Paříme mezi nejtlustější národy v Evropě, zanedbáváme vlastní zdraví, kouříme, vypijíme si prvenství ve spotřebě piva a to vše řešíme „zázračnými“ léky. Kolik léku je použito na nemoci z vlastní pohodlnosti a lenosti a kolik na nemoci, které neovlivníme.
Znám člověka, který má silnou nadváhu, kašle na životosprávu a cpe se léky na všechno možné (tlak, klouby..), které platíme my, protože ho to možná zachrání. Ten člověk ve stáru bude odkázán na cizí pomoc a hromadu dalších léků, které zaplatíme my. Proč nejsou léky, které jsou způsobeny nezodpovědností člověka placeny z jeho peněz. Proč člověk, který o sebe dbá platí na toho kdo užírá peníze, které by se dali použít pro někoho, kdo je opravdu potřebuje na léčení. Proč pokud o sebe dbám nemám výhodu z toho, že nezatěžuji zdravotní systém oproti tomu, kdo z vlastní lenosti a ignorance tento systém vysává.
Toho člověka, co na všechno kašle by to mělo něco stát, když ne úsilí a snahu, tak peníze. Můj učitel tělovýchovy vždy opakoval, že nejnevděčnější investice je do vlastního těla. Musíš o ní pečovat celý život, jinak ztratíš vše, co jsi již do ní vložil. Jenže komu by se chtělo, že?

Všichni křičí na lékárníky, ale nikoho nezajímá proč jsou na desítky léku předepsané úhrady pojišťovnou 3 kč. Celým systémem od doktora, přes lékárnu do pojišťovny jde pitomý recept aby se uhradili 3 kč. To, že tento proces stojí desetkrát tolik nikoho nezajímá. Proč si ty 3 kč úhrady nezruší a neuhradí je pacient, kterého to nezabije? Proč nikoho nezajímá, že každý 4-tý pacient jde do k doktorovi, aby si nechal předepsat paralen či kapky, protože jsou na předpis levnější. Ztrácí čas pacient, doktor. Za návštěvu u doktora zaplatí pojišťovna více nežli stojí paralen a kapky dohromady. Proč nikoho nezajímá to, že v nemocnicích bez doplatku si doktoři předepisují sobě a svým příbuzným extrémně drahé léky. Proč nikoho nezajímá, že na internách odkládají staré lidi příbuzní, kteří je obírají o důchod a nehodlají se o ně starat. Proč si tolik lidí naškudlí léky, které nikdy nepoužije?
Proč to nikoho nezajímá? Protože za všechno můžou lékárníci. Pan Rath je vypočítavý člověk, který vidí jen to, co chce a v čem má osobní, ne profesní angažovanost. To není člověk na správném místě, ten se nedokáže jako doktor na to podívat z druhé strany.

Každý z Vás, kdo věděl alespoň pětinu toho, co jsem napsal má právo lékárníky kritizovat, ostatní ať raději mlčí.
  05.06.2008 17:37 Zlíňák
 
Tak Vás všechny moc zdravím. Vidím, že náladu máte pořád mnozí pod psa a to se blíží pololetní odměny a spousta změn s územní reformou. Trochu optimismu klucííí, bude líp. A v okolí Vizovic nám krásně začínají nabírat trnky. :-) Tož zdarec.
  05.06.2008 20:59 polda13
 
co to jsou odměny - zdravím ze severní moravy
  05.06.2008 17:35 vv
 
for klik..doufám, že tvůj neutuchající negativní postoj ke všemu ti nevadí při erekci..
  05.06.2008 15:34 vv
 
3 dny v C...od 16.06.2008 mám práci / během měsíce najdeš když chceš / a jsem ok..bez stálých, spisů, buzerace a směn...peníze s rentou stéjné a bude lépe...stačí nemít strach a rentu kolem 10.000 Kč..a tak si tady žijem
  05.06.2008 15:39 Klik
 
Napiš tak po 1 roce jak je, teď máš změnu a somozřejmě se ti to líbí. Připrav se ale na to, že dojde ke zdanění rent (pouze v případě, že se vláda udrží) a rázem budeš mít méně. Jinak dnes funguje všude kamaráčoft. Nejlépe je sehnat práci od kamaráda, kterej tě vyhoupne.
  05.06.2008 19:30 pro Klika..
 
Na rozdíl od tebe Martine, mám přátele, na které se mohu spolehnout. Ty, svými štvavými příspěvky na tomto fóru, přijdeš i o ty, které jsi měl v řadách bývalých kolegů. Pokud jsi tam vůbec nějaké měl. Znovu opakuji , nikdo zde, za tvé nezdary nemůže, tak si své osobní frustrace zkus léčit důstojnějším způsobem. Pokud mi odpovíš, že na to máš právo ……ble, ble, jen dobře, že si naše řady opustil.
  04.06.2008 21:30 INFLACE 7,5%
 
Na armádní platy tento moloch dlouho nedosáhne, PP odčerpává velké finance.
  06.06.2008 00:02 Ívan
 
Zatím žádná odpověď...
  04.06.2008 20:56 Pavel
 
Tak to je úplně jiná LIGA :-( Jak se asi tváří na takové příspěvky manažéři NOSPu ?


http://www.nova.cz/tvarchiv/?238v=138294&238p=ODPOLEDNITN&238d=0 4.06.2008&238o=
  04.06.2008 21:10 devastace
 
Zabalme to tady než nás to zničí.
  04.06.2008 17:15 SOS
 
XXX má naprostou pravdu, z platu policisty není vůbec myslitelné myslet na budoucnost v růžovějších barvach. Myslet na vlastní bydlení a splácet hypotéku při tomto příjmu prostě nelze a vedlejší činnost nikdo nepovolí. Budou odcházet další a další policisté a ti unavení budou značně znechuceni což není dobré pro budoucnost.
  04.06.2008 17:08 xxx
 
je mi jedno kdo co zde píše a jak. Zda se navzájem osočujeme a nebo ne. Faktem zůstává dnež jim hmatalený a nezvratný stav policie v rozkladu. Prostě nefunguje a bude hůř. Převážně to však pocítí "bohužel" zase slušný občan....kdo má peníze a je u moci... zase se zařídí jinak. První odcházející policisté (demokratičtí, kteří nast. po 89) budou odcházet v počtu až 10000. Důvodem není jen přechodné období kdy mohou odejít s výsluhou, ale jejich sociální postavení, které jim nezaručuje vlastně nic. Před rokem 89 byl policista hodnocen jako průměrný občan + silné sociální zázemí. A dnes ... ? Bytová otázka, dojíždění, rodina ... prostě z platu 20 000 platit 10 000 hypoteční úvěr včetně inkasa + pojištění, manželka na mateřské .... prostě nelze. Pořád tato organizace chce víc než může nabídnout a to neodyskutovatelně. Stav tomu jednoznačně odpovídá... je to stejné jako koupit Korejské auto za 40 000 a BWM za půl. mega. Prostě je to o penězích ... i to je moje poslední návštěva tohoto fóra... končím. S pozdravem v "C" všem slušným četníkům XXX
  04.06.2008 18:21 F1
 
Já se za slušného pokládám, takže zdravím také.
  04.06.2008 23:20 joch
 
a ch,jo
  04.06.2008 16:31 Klik
 
Neboj neboj, jen co zbyde trochu času, dočkáš se komentáře. Mimojiné je zvláštní, že ti zřejmě vadí nesouhlasné komentáře? Nauč se je přijímat, to je pouze dobrá rada.
  04.06.2008 16:32 Klik
 
předchozí pro F1
  04.06.2008 18:24 F1
 
Toliko přijímat je základní poviností u Policie ČR, takže toliko přijímám již dost dlouho a jsem zvyklý přijímat . No nebrání mě to reagovat na hloupou kritiku, často systémem jen kritizovat za každou cenu neb pravda je často úplně jiná a o pravdu jde především.
  04.06.2008 21:17 Klik
 
Já jenom, že všude je chleba o dvou kůrkách. Ale každého vlastní boj.
  05.06.2008 10:29 Fluk
 
ano, všude o dvou. Ale současný žalostný stav napovídá kde je chyba. Žádný policista se nedrží dnes zuby nechty na místě kde je jen buzerace bez peněz. Ba jo...
  04.06.2008 16:10 F1
 
Jen faktická poznámka :

Je až neuvěřitelné, že se pánové - Klik, Zlíňák, Civil, UK dokázali mezi sebou svobodně dohodnout na opuštění těchto stránek a ve stejném termínu...... zvláštní, že by spolupráce ?
  04.06.2008 17:38 Civil
 
Jsem tu, ale dnes mne nebavíte poldíci.
  04.06.2008 15:49 Foun
 
Vím, že NEministr tuto sekci nečte a ani neodpovídá, ale kdyby snad náhodou zabloudil, přidávám informaci k zamyšlení.
Právě jsem k Brně viděl krásnou stříbrnou AUDInu s mladinkým pánem, určitě úspěšným podnikatelem ve svém oboru, s krásným nápisem na dveřích vozu ve změní NAHÁNĚT A VYMÁHAT. Už jen chyběly dolepit modré pruhy a žluté znaky SS, a bylo by to COOL. Asi už neměl chudák na to finance. Chtěl jsem se ho zeptat, jaké dává procenta, kdybych náhodou chtěl změnit práci, ale ujel mi. Škoda, tak snad příště!
  04.06.2008 20:36 Nespokojený Policista <nespokojenypolicista@seznam.cz>
 
ANO, ANO, mohu potvrdit, jezdí v Brně
  05.06.2008 17:39 Imperius
 
Žádný příště, nekecej a makej už teď!