Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  29.04.2007 22:25 asdf
 
29.04.2007



Vážený pane Halberštáte,



k „podnětu k nápravě“, který jste mi zaslal v příloze Vašeho dopisu ze dne 9. března 2007 elektronickou cestou, Vám po detailním zhodnocení záležitosti, na kterou upozorňujete, sděluji následující.



Uvádíte, že dochází k nedodržování výhod vyplývajících pro příslušníky bezpečnostních sborů ze dnů, které jsou prohlášeny za státní svátky ČR a tudíž k porušování mezinárodní smlouvy – Evropské sociální charty. Tento nedostatek, jak uvádíte, si vysvětlujete systémovou chybou v programu SAP a EKIS.Ubezpečuji Vás o tom, že se nejedná o závadu v počítačovém systému, ale, jak z následujícího vyplyne, o Vaši nesprávnou interpretaci jak zmíněné mezinárodní smlouvy, tak právních předpisů týkajících se dané věci.Ustanovení části II čl. 2 bodu 2 Evropské sociální charty, jíž je Česká republika vázána, obsahuje závazek poskytovat placené volno v době veřejných svátků. Jedná se o obecný závazek, který z důvodu zabezpečení potřeb společnosti nemůže platit bezvýjimečně. Proto ustanovení článku 31 (v části III) uvádí, že „Práva a principy stanovené v části I, pokud jsou účinně realizována, a jejich účinné uplatňování podle části II nebudou podléhat jakýmkoli restrikcím nebo omezením, která nejsou specifikována v těchto částech, s výjimkou případů, kdy takováto omezení jsou stanovena zákonem a jsou v demokratické společnosti nezbytná na ochranu práv a svobod jiných nebo na ochranu veřejného zájmu, národní bezpečnosti, veřejného zdraví nebo morálky“.



Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, nemá vlastní ustanovení o svátcích. V § 126 odst. 1 tohoto zákona se užívá pojmu dny pracovního klidu, který je upraven zákoníkem práce (zákon č. 262/2000 Sb.). Je proto možné konstatovat, že na základě analogického použití § 91 odst. 1 zákoníku práce, jsou i pro příslušníka dny pracovního klidu dny nepřetržitého odpočinku v týdnu a svátky. Odstavec 4 uvedeného ustanovení § 91 stanoví, že ve svátek může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci výkon prací, které je možné zaměstnanci nařídit ve dnech nepřetržitého odpočinku v týdnu (jedná se o práce uvedené v 3. odstavci), práce v nepřetržitém provozu a práce potřebné při střežení objektů zaměstnavatele. Také ustanovení § 112 odst. 4 zákona č. 361/2003 Sb. předpokládá výkon služby ve svátek, když uvádí, že příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí.



Z uvedeného vyplývá, že nařizování služby příslušníkům bezpečnostních sborů ve dnech, na něž připadl svátek, není v rozporu ani s Chartou, ani s vnitrostátní legislativou. Služba, jíž vykonávají příslušníci, je bez jakékoli pochybnosti činností spojenou s ochranou veřejného zájmu, bezpečnosti a zdraví osob, které má na mysli již cit.ustanovení Charty.

Ještě k Vašemu vyjádření, že příslušníci zařazení ve směnném provozu nemají z neznámých důvodů výhody, které plynou ze státních svátků. Příslušník, který zajišťuje nepřetržitý provoz nebo jiný provoz, který vyžaduje stálý výkon služby, a pro něhož je den, na který připadl svátek, obvyklým dnem služby, nemůže mít v tento den volno, protože to neumožňuje právě zajištění služby v uvedeném provozu. Svátek v tomto režimu služby proto nemá v zásadě žádný význam. Skutečně odsloužená doba se samozřejmě zahrnuje do fondu základní doby služby.



Jak ukazují zkušenosti z praxe, někteří příslušníci konající službu v nepřetržitém provozu se mylně domnívají, že připadne-li svátek na den, který pro ně podle předem stanoveného harmonogramu směn není dnem služby, mají právo si tento svátek nahradit volnem některý jiný den. Pramení to z již zmíněné hluboce zafixované představy, že těmi „pravými” dny služby jsou pondělí až pátek. Vycházejí také ze skutečnosti, že příslušníci, kteří nezabezpečují nepřetržitý provoz, mají nepřítomnost ve službě omluvenu a omluvená doba je jim započtena jako výkon služby. Považují to za nespravedlivé a někdy to dokonce vnímají tak, že jsou nuceni si tento svátek „nasluhovat”. To je samozřejmě mylný názor. Jedná se o stejnou situaci, jako když příslušníkovi s rovnoměrným rozvržením připadne svátek na sobotu nebo neděli.



Takže jediný rozdíl mezi příslušníkem, který vykonává službu v nepřetržitém provozu a příslušníkem, který takový provoz nezabezpečuje, spočívá v tom, že připadne-li svátek na den služby příslušník v nepřetržitém režimu služby ji musí odsloužit, kdežto ostatní příslušníci nikoli. To se může zdát jako nespravedlivé, ale ve Vašem dopisu není ani zmínka o tom, že na rozdíl od těchto ostatních příslušníků, je poskytován příslušníkům ve směnném režimu služby zvýšený základní tarif ve smyslu § 114 odst. 2 zákona o služebním poměru. Za dobu kalendářního roku tudíž bude příslušníkovi vyplacen přibližně jeden služební příjem navíc.



Vážený pane Halberštáte, v rámci snahy o dobrou komunikaci mezi vedením Ministerstva vnitra a odborovou organizací a dodržování pravidel slušnosti bych uvítal, kdyby tato komunikace nebyla vedena na základě jednoznačných soudů o „rozporu s mezinárodním právem“, výzev „k co nejrychlejší nápravě“, požadavků na „informaci o tom, kdo způsobil neomluvitelnou chybu“ a výhrůžek „obrácením se žalobou na soud“ v případě, že nezaujmu stanovisko k Vašemu dopisu.



Ještě k závěru Vašeho dopisu, kde uvádíte, že problémů vytvářejících nespokojenost s nespravedlivými pracovními podmínkami je více, bych Vás chtěl požádat o jejich konkretizaci. Pokud mi nesdělíte, o jaké „nespravedlnosti“ jde, nejen, že se k nim nemohu vyjádřit, ale žádám Vás, abyste se o nich nadále nezmiňoval . O aktuální připomínky, podněty a doporučení, týkající se zákona č.361/2003 Sb., stejně jako otázky související s připravovanou reformou Policie ČR, jsem mimochodem požádal pana Plechatého v dopise, jímž jej zvu na pravidelné jednání předsedů odborových svazů, které se koná 30. dubna t.r. Pozvánka byla zaslána právě jemu na základě informace, jíž telefonicky sdělil dne 18. dubna ředitelce kabinetu ministra Mgr. Viktorové, že on, tj.pan Plechatý, je prozatímním předsedou UBS. Vaši odpověď týkající se mé žádosti z 21. března o poskytnutí bližších kontaktních údajů statutárních zástupců Vaší odborové organizace oprávněných jednat jejím jménem, jsem dosud nedostal.





S pozdravem



MUDr. Mgr. Ivan Langer

ministr vnitra a ministr informatiky

.

Chlumec n. C. dne 25. dubna 2007

Vážený pane ministře Langere,



děkuji Vám za odpověď na můj dopis ze dne 9.3.2007, který jsem včera obdržel. Dovolil bych si také zpětně reagovat.



Já i moji kolegové z UBS bereme na vědomí Vaše stanovisko k problematice státních svátků u příslušníků bezpečnostních sborů. Shodujeme se s Vámi v tom, že existují profese, při kterých se musí vykonávat práce i ve státní svátek. S Vaším dalším stanoviskem však nesouhlasíme a jsme z pochopitelných důvodů odhodláni pokračovat v této věci zákonnými prostředky. Byl bych nerad, aby to bylo pochopeno jako nějaká výhružka, jak mi již Vámi bylo vytknuto. Chápejte to, prosím, jako doklad toho, že se nehodláme vzdát našeho přesvědčení v prosazování spravedlivých podmínek pro všechny příslušníky bezp. sborů a chceme využít veškerých prostředků, které nám jsou poskytovány v naší demokratické společnosti.



Kvůli tomu, že současně nastavený systém státních svátků u bezp. sborů nebude pravděpodobně do konce roku změněn (jak jsem pochopil z Vašeho stanoviska), bych Vás chtěl dále informovat, že ve výpočtech provedených za účelem zjištění reálných propadů u příslušníků bezp. sborů za rok 2007, které Vám jsou od začátku roku předkládány, nejsou zohledněny dny státních svátků, které musejí příslušníci ve směném provozu odpracovat. Pro rok 2007 se jedná právě pro tuto skupinu příslušníků o 75 odpracovaných hodin navíc. A to je důvod poklesu celkového služebního příjmu těchto příslušníků za rok 2007 oproti roku 2006. O této skutečnosti Vás raději informuji předem, abyste na ni byl ke konci roku 2007 připraven, pokud budete chtít dostát slibu, aby celkový služební příjem za rok 2007 neklesl u žádného příslušníka a naopak byl navýšen o Vámi zveřejňovaných 7,5 % oproti roku 2006.



Na společné schůzce dne 30.4.2007, kterou pořádáte, Vám bude předána Vámi požadovaná konkretizace problémů, které vytvářejí nespokojenost s nastavenými nespravedlivými pracovními podmínkami mezi příslušníky bezp. sborů (na které již bylo mnohokráte veřejně upozorňováno). Dále Vám budou postoupeny bližší kontaktní údaje statutárních zástupců naší odborové organizace, kteří jsou oprávněni jednat jejím jménem.





S pozdravem



Milan Halberštát

prozatímní místopředseda UBS
  10.06.2008 21:49 Papanek
 
Jsem u PČR dva měsíce a jsem velice spokojený. V civilu jsem hákoval v továrně a tady mám čas i na kávu. Nevím o co Vám jde, jste vyhořelí?
  10.06.2008 21:50 Slavda
 
Já půl roku a je to celkem pohoda.
  10.06.2008 21:53 bond
 
Já 11 let a přeju ti hodně štěstí a úspěchů, já do 5 let skončím na psychiatrické léčebně a pak invalidní důchod
  10.06.2008 21:58 XXX-pravý
 
Až odsloužíš pár let a poznáš i něco jiného něž to kafe, tak už se tak blbě ptát nebudeš.
  10.06.2008 22:47 END
 
co tam po nástupu děláš, koukáš jak jiní makaj a píšou do spuisů, kolik si jich už vyřešil? Kolik věcí jsi objasnil ? Kolik si zadržel hledaných osob? Nebo si jen na poldu hraješ?
  10.06.2008 22:51 Papánku
 
Ty být můj mladej,tak potíš krev
  11.06.2008 11:06 Papanek
 
Tebe bych si povodil, to mě věř!
  10.06.2008 21:40 za pár
 
Opouštím modrou loď po 14 letech nervování a buzerování. Držte palce.
  10.06.2008 22:49 END
 
měj se v C. Taky brzy pujdu.
  11.06.2008 12:36 EsPe
 
Holube jeden.
  10.06.2008 21:37 xs
 
není co dodat..jsem v céčku chvíli, ale není problém..chlapi jde to jen nemít strach..PCR není jediná firma kde se dá uživit...
  10.06.2008 21:30 ŠPUNT
 
PŘÍCHÁZÍ DALŠÍ FÁZE ODCHODŮ MLADÝCH PERPEKTIVNÍCH POLICISTŮ V PŘECHODNÉM OBDOBÍ MEZI 10-15 LETY TZV. ŠPUNT JUNIOR٨.
  10.06.2008 19:48 devastace
 
A další a další policisté znechuceně odcházejí, neboť zdraví si ničit u tohoto resortu nehodlají. Platy policistů klesají, inflace stoupá, proboha kam to spěje...do modrých sraček.
  10.06.2008 20:00 Zlíňák
 
Jedině ODS je schopná náš sbor očistit od všech, kteří jsou spokojeni v konzervě zvané Policie ČR!
  10.06.2008 21:02 Červenka
 
Baťo, ty si asi vyslopal 5 litrů frankovky a flašku slivovice, bude lešpší když zalezeš do sudu a budeš dál chlastat. A když se z toho chlastu probereš, tak nesedej k počítači a když už, tak nic nepiš na tyto stránky.
  10.06.2008 17:28 pepa
 
Nevím na co si tu pořád stěžujete. Máte příplatky za to, že nemůžete stávkovat. Máte příplatky za to, že nepodnikáte, máte příplatky za směnnost, máte příplatky za práci přesčas, máte příplatky za to, že nejste politicky angažování, máte příplatky za to, že jste přísahali, že položité život a zdraví. A další příplatky. Průměrný plat 31.000,- Kč. Vím, že se nechcete chlubit, ruku na srdce, ale kdo to dnes má.
  10.06.2008 19:10 Radek
 
Prosím, řekni mi ty příplatky, co tu uvádíš? Já mám tak polovinu. A 31 tis.? Kde bych to vzal - a hlavně v hrubém!! Jsem rád, že mám 19 tis. čistého a po nehodách lítám jak debil od 07 do 19 - někdy se ani nenažeru ani nevych... nedojdu na záchod. Máš pravdu, že jsem přísahal, že položím život - za 15 let služby mne 5x srazilo auto při ohledání nehody - a to jenom že čumí kam nemaj! Tak za tento plat se zabít nedám, nyní už né!
  10.06.2008 19:12 Radek
 
a ještě jednu věc si musím říct - když máme tak vysoké platy a je to tu super - proč lidi odchází a mladý nenastupují? ... to bych rád věděl. A to nemluvím o tom, že si musíme z vlastního kupovat prostředky pro práci a věř nebo ne, museli jsme si koupit židle, aby jsme měli na čem sedět v kanclu při papírování!!
  10.06.2008 21:16 Ronin
 
For Pepa
Pepane, když je to u PČR samý příplatek a parádičky tak pojď klidně k nám, protože dneska vezmou kdeco. Pak ti doporučuji jít sloužit do Prahy nebo na sever Čech a pak si povíme.
  10.06.2008 22:08 XXX-pravý
 
Drahý PEPO.
Když si myslíš, že jsme samý příplatek a že má každý 31.000,-Kč plat, tak pojď a rozšiř naše řady. Dnes je situace taková, že vezmou každýho kdo má ruky a nohy. Jen pro tebe já sloužím 29 let, z příplatků, které jsi zde vypsal nemám ani polovinu a můj hrubý plat sice těch 31000,-Kč dosahuje, ale na druhou stranu co to je. Myslíš si pořád ještě, že jsme přeplaceni a že si stěžujeme zbytečně? Vyzkoušej si to a uvidíš. Přeji ti hodně štěstí.
  10.06.2008 23:02 END
 
Takře sloužím již 17 let a příplatek za to, že nemůžu stávkovat nemám, příplatky za to že nepodnikáte nemám, příplatky za směnnost mám 10%, příplatky za práci přesčas nemám - pouze za darmo musím odpracovat 150 hodin ročně zadarmo - takže tímto ruším příplatek za směnost, příplatek za to, že nejste politicky angažování nemám, příplatek za to, že jste přísahali, že položité život a zdraví také nemám. A další příplatky - jó osobobní, ale tem má i každý civil a věřím že i větší já mám 1.000,-Kč. Na průměrný plat jsem dosud v 5 pl. tř. nedosáhl.
Tak Ti člověče nevím kde se stala chyba? žeby v NDR


Ruku na srdce, ale kdo to dnes má! Asi dohledné době C
  10.06.2008 17:20 gfsdt
 
Pomáháme chránit MAFII. Kdo si myslí, že má malý plat za tuto práci, nic mu nebrání, aby odešel.
  10.06.2008 19:07 Radek
 
Však už tisíce odešlo a odchází... také si hledám práci a doufám že do roka odejdu!
  10.06.2008 19:50 bič
 
Však to taky všichni balí a těch co hledají práci je ještě více.
  10.06.2008 22:55 Dušan
 
Ty troubo,už se tak dávno děje
  10.06.2008 23:07 END
 
Chystá se na odchod asi tak 14.000 poldů, nejenom 10-15 let ale i 15-20 let sloužící. Čus příjemný klidný večer.
  10.06.2008 08:04 Jak komu?!
 
http://www.novinky.cz/clanek/142090-ministri-eu-stanovili-pracov ni-tyden-na-maximalne-48-hodin.html
  09.06.2008 22:35 Občan
 
Po shlédnutí pořadu Repotréři ČR, se Vás táží, zda není na místě podat veřejně trestní oznámní na představitele české justice v případu, vic. premiéra Čuňka. Z pořadu vyplynulo, že my, řadoví občané, jsme v moci takovým vrcholným představitelům justice, kteří jsou uschopní obětovat svou kariéru ve prospěch pravdy. A nebo to jsou vše pouze stranické dohody s Mgr.Pospíšilem. Myslím, si, že k prověření všech indicíí nasvědčujcíích podez. z toho tr. činu je dostatek. Pokud Vy, jako nejvyšší moc zákonnoodárná nepodáte tr. oznámení, tak spadnete na úroveň prem. Mgr. Grose. Když jako občan čtu námitky Civila, popř. Zlíňáka, tak kde jsou ti dva uvědomilí občané, kteří tu tak hlasitě píši, že je vše v pořádku? A to jsem pouze občan.
  10.06.2008 04:56 ...
 
To je vůl ... Ty jseš především blb, který mele nesmysly a ani je neumí napsat a po sobě přečíst. Kdo tě pustil k internetu? Na toho bych podal trestní oznámení hned. Pro obecné ohrožení.
  10.06.2008 05:32 jarda
 
Nic ti nebrání, aby´s takové trestní oznámení podal ty jako občan. Ale musím tě upozornit, že to je naprosto zbytečné, protože se trestními oznámeními zabývá Policie ČR, přičemž ve věcech trestních jim je nadřízeno státní zastupitelství. A to zcela jistě nedopustí, aby někdo sahal na jejich šéfovou a živitelku, dokud je ve funkci. Řeknu ti to jednou větou: Úloha nemá řešení, justiční mafie se o vše postará. JUDr. Cepl ml. bude rád, když své rozhodnutí přežije. Osobně bych se těch lidí bál.
  09.06.2008 18:36 krize bez špuntu
 
Když sociálové, tak všichni a když do civilu tak taky všichni.