Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.05.2010 23:11 Svatoš R.
 
Řekni Mádlovi NE (Jaká facebooková generace?)
reklama

Dnes si vezmu oddech od Řecka a též se vyjádřím k případu „Issová- Zelenka-Mádl", resp. budu přátelsky polemizovat s dvěma texty v týdeníku Respekt. S komentářem Marka Švehly „Přemluv Paroubka" (zde) a s textem „Smradi jdou volit" kolegyně Kateřiny Šafaříkové a Ondřeje Kundry (zde).

1. Nejprve k tomu, zda lze považovat klip „Přemluv bábu" za nějaký spontánní výlev „facebookové generace" či jakýchsi „smradů". Klip koncipoval a zrežíroval Petr Zelenka, který je starý jako já, je to tedy vlastně nevrlý dědek. Rozdíl mezi ním a „dědky" kritizovanými v klipu je jen v tom, že Zelenka nejezdí na traktoru, žije ve městě a pracuje v pohodlném ateliéru.

Je-li Zelenka všeobecně považován za mystifikátora, tak pokud se mu podařilo u kolegů vyvolat dojem, že je vlastně mladík, je to svým způsobem geniální.

2. Jiřímu Mádlovi je 23 let a není tedy žádný prvovolič. Pokud je prvovolič, zapomněl jít k volbám minule. Je Mádl idolem prvovoličů, působí na ně? Moje dvacetileté děti například žádný Mádl vůbec nezajímá (zde souhlasím, že to není přesvědčivý vzorek).

Otázkou je, jestli Mádl představuje facebookovou generaci. Tu já bych zařadil níž, mezi 12-20 let.

Martha Issová je vlastně stará - je jí 29 let a představuje v lepším případě „generaci Googlu" , „generaci anonymních chatů", možná dokonce „generaci e-mailu" (to je ta záležitost, kterou používají hlavně důchodci).

3. Kolega Marek Švehla píše: Pokud odborářský vůdce Dušek zneuctívá a zesměšňuje homosexuály, máme důvod to vnímat jako útok na diskriminovanou menšinu, takže jako něco nepřijatelného. Staré lidi ale v Česku nikdo neperzekuoval, ani se k tomu nechystá.

Respekt má (tedy ještě před týdnem měl) image časopisu politicky korektního, resp. je to jediný politicky korektní týdeník na českém trhu. Nejtvrdších odsudků se odboráři Duškovi za blbé řeči o propisce dostalo právě v Respektu z pera kolegy Švehly.

Co kdyby Dušek řekl, že tu poznámku o propisce utrousil záměrně, aby „vyprovokoval debatu o postavení homosexuálů ve společnosti"? Škoda že to neřekl, možná by byl pochválen.

Teď vážně: urážení JAKÝCHKOLI SKUPIN občanů ve slušné, civilizované západní společnosti je dnes naprosto nepřípustné. Takže se můžeme po česku zasmát, pokochat se vlastním švejkovským espritem, ale na Západ potom nepatříme. Časopis jako Respekt by měl na tuhle „chybu" facebookové generace upozornit. Jenže - jak jsme si řekli výše - ona to vlastně žádná facebooková genererace není.

Že nejsou senioři persekuováni? V předdůchodovém věku jsou persekuováni nepochybně. Kdo první přichází o práci? Kdo se o práci nejvíc bojí? Kdo jí nejhůř sežene? Lidé před důchodem.

Důchody taky nejsou nic moc. Ty nejstarší z nás totiž nikdo za komunismu neučil, že si mají na důchod ještě sami spořit. Co si naspořili, byli zvyklí dávat dětem.

Tím neříkám, že se to má nějak „státně řešit", chci jen zdůraznit, že dělat si legraci ze seniorů je prostě nevhodné.

4. Představa, že levice dělá dluhy a pravice je hospodárná, možná vyplývá z této předvolební kampaně, za zmínku však stojí, že zkušenost ze světa i z historie tohle zrovna nepotvrzuje. O tom jsem psal před týdnem pro Český rozhlas.

5. A nakonec: „vajíčka" a „bába" mohou být reakcí na prolhanost a agresivitu volební kampaně, která útočí na nízké pudy a emoce. V tom s kolegou Švehlou souhlasím. Jenže „vajíčka" (resp. jejich vrhání po desítkách) jsou agrese a násilí a „bába" je neslušnost. Emocemi lze jistě reagovat na emoce, ale není žádný důvod to oslavovat. Kladně je třeba hodnotit mravné a rozumné jednání. Vytloukání emocí emocemi ještě žádnou společnost k lepšímu neposunulo.
  12.06.2008 12:09 Zpč. kraj
 
Další polda zemřel a to ve věku pouhých 47 let. Ale však naše práce není náročná, aby jsme tak brzy umírali, néé?........... A to není sám v tomto věku!
  12.06.2008 11:55 Jirka
 
pro XXXpravý
7. TT, OOK, 22 let
  12.06.2008 15:39 Radek
 
No vidíš, tady mluvíme o platech lidí kolem 10-15 let služby, kteří musí makat venku na ulici. To se ti to mluví se sedmou třídou... zkus si pátou či čtvrtou a uvidíme...
  12.06.2008 17:29 kolaps
 
V 7. třídě je to zase bez směnnosti takže to vychází taky poměrně nedobře a znám mnoho vedoucích v mladém věku co to prostě balí a chystají se odejít.
  12.06.2008 17:59 ty hňupe
 
když jsem začínal na hlídkové, tak jsem za šichtu našlapal desítky kilometrů a každou hodinu měl za zadkem kontrolní, jestli nechodím moc pomalu nebo rychle. Od hospody k hospodě jsi šlapal možná ty za komančů. Běž prudit proti někomu jinému.
  13.06.2008 05:39 3. PT
 
To já chodím od hodpody k hospodě pořád. A v klidu. Za ty peníze co dostávám, je to práce až dost.
  12.06.2008 09:19 xxxxxxxx
 
Mrkněte na tohle, docela hodně zajímavé!

http://www.lidovky.cz/tisice-policistu-zvazuji-zda-maji-odejit-d o-civilu-f8k-/ln_noviny.asp?c=A080531_000006_ln_noviny_sko&klic= 225715&mes=080531_0
  12.06.2008 07:32 Jirka
 
Co si tu pořád stěžujete. Práce u Policie ČR je zajímavá, podmínky pro práci máme srovnatelné s jinými firmami a plat je pěkný. Já osobně ten průměrný plat 30.000,-Kč mám a dokonce v čistém. Chce to méně brečet a více na sobě zapracovat. Holt ta doba, kdy se policisté na hlídkové potulovali od hospody k hospodě je již nenávratně pryč a nyní chce zaměstnavatel za obdrženou mzdu odvést i nějakou práci, což se zřejmě mnohým nelíbí.
  12.06.2008 08:26 XXX-pravý
 
Když máš těch 30.000,-Kč čistého, tak ještě napiš co děláš a kolik roků sloužíš.Pokud toto nenapíšeš tak tě beru jen jako ukecaného provokatéra, který neví o čem mluví a o policii nemá ponětí. S ostatním bych s tebou docela i souhlasil. Je opravdu pryč doba, kdy hlídkaři celkem nic moc dělat nemuseli.
  12.06.2008 12:08 Radek
 
No chtěl bych vidět, kde pracuješ.. možná nějaký vedoucí, který si píše přesčasy a odměny... normální kluk na ulici 30 čistého v žádném případě nemá. Nebo nejsi polda a jen provokuješ. To spíš!
  16.06.2008 15:42 END
 
30.000,- Kč čistého má polda v 6TT s 10% příplatkem za směnost a odsloužených 30 až 33 letech. Stačí se podívat do tabulek a počítat.
  11.06.2008 23:26 Alan
 
Až bude více takových Nováků zneužívat děti poslanců ODS možná se probudí a přijdou na to, kde je chyba
  12.06.2008 08:26 XXX-pravý
 
Omyl kolego ti v životě na nic nepřišli a nepřijdou.
  11.06.2008 21:56 SOS
 
Pokračuje další zbídačování policistů v této zemi při 7,5% inflaci.
  12.06.2008 10:24 pro SOS
 
tou inflací je zbídačována většina obyvatel v této zemi a vidíš tady "brečet" někoho jiného než policisty??? já ne,...čím to asi bude???
  12.06.2008 11:56 klobása
 
Nevšímej si ho, SOS, i jiní, tu furt házej takovýhle hlášky o ničem...
  12.06.2008 17:22 klobáso
 
hlavně, že ta tvoje hláška je o "něčem",..a o čem vlastně je???
  11.06.2008 21:55 zase já
 
jinak doporučuju jako "bejvalka", místo osočování a hádání se s některými rejpaly a hnidopichy, semknout se a přemejšlet, proč to jinde jde a u vás ne. Držim vám palce.
  11.06.2008 21:53 zase já
 
jen znovu opakuju, že jsem párkrát vznesl dotaz samotnýmu Langerovi a následně mi byl zamezen vstup na tyto stránky pod dřívejší IP adresou. Jsou to amatéři, stačí si IP adresu změnit. Zkuste to znovu.
  12.06.2008 12:50 firevlkvm
 
Také mněbyl blokován přístup a dokonce i diskuze na jiných forech.A pak že je demokracie,jen jsem vyjádřil svůj veskrze mírný postoj bez vulgarit,ale pravdu neministr slyšet nechce.Bylo to o těch slavných hasičských cisternách.....k ničemu.
  11.06.2008 21:49 zasejá
 
řekl bych , že je pomalu na žalobu evidentní znevýhodnění lidí, kteří odcházeli podle starého zákona, neboť renta jim přestala být valorizována i tou sprostou polovinou. Vládní činitzelé se oháněli tím, že jsou rentiéři zvýhodňováni, neboť mají větší renty, než ti, co odslouží více let. Nulovou valorizací však jsou znevýhodněni právě odejiti za starého zákona.
  11.06.2008 21:42 zasejá
 
dovolil jsem si citovat:
Prokazatelné vazby mezi pachatelem a mým vedením nikoho nezajímají, naopak, vyšetřovací tým nalezl pochybení v tom, že jsem při zákroku mluvila údajně víc než kolega, čímž jsem sama zavdala důvod k útoku na naši hlídku. Tvrdil to pouze pachatel, ale on je přeci důvěryhodnější, než já s kolegou. A to nekecám, toto je v písemné odpovedi Langera na interpelaci p. Tejce. Cituji -

"V souvislosti se samotným služebním zákrokem byl pak konstatován i netaktický postup ze strany policistů zařazených v uvedené hlídce v tom smyslu, že měl aktivně vystupovat prap.

Brabenec a nikoliv pprap. Lhotáková, vzhledem k tomu, že zásah byl vyvolán oznámením domácího násilí vůči ženě." .... vůbec pach nechápu, proč jsou přijímány ženy. Tohle je do nebe volající hloupost vedení policie a jejich nadřízených. Pod to se může podepsat jen dement
  12.06.2008 16:21 Radek
 
Příště nebuď aktivní a řekni, že nikdo neotvíral... když to tak ty hajzli nahoře chtějí. Nic dělat nebudeme a je to. Nikdo se za nás nepostaví!