Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  29.04.2007 22:25 asdf
 
29.04.2007



Vážený pane Halberštáte,



k „podnětu k nápravě“, který jste mi zaslal v příloze Vašeho dopisu ze dne 9. března 2007 elektronickou cestou, Vám po detailním zhodnocení záležitosti, na kterou upozorňujete, sděluji následující.



Uvádíte, že dochází k nedodržování výhod vyplývajících pro příslušníky bezpečnostních sborů ze dnů, které jsou prohlášeny za státní svátky ČR a tudíž k porušování mezinárodní smlouvy – Evropské sociální charty. Tento nedostatek, jak uvádíte, si vysvětlujete systémovou chybou v programu SAP a EKIS.Ubezpečuji Vás o tom, že se nejedná o závadu v počítačovém systému, ale, jak z následujícího vyplyne, o Vaši nesprávnou interpretaci jak zmíněné mezinárodní smlouvy, tak právních předpisů týkajících se dané věci.Ustanovení části II čl. 2 bodu 2 Evropské sociální charty, jíž je Česká republika vázána, obsahuje závazek poskytovat placené volno v době veřejných svátků. Jedná se o obecný závazek, který z důvodu zabezpečení potřeb společnosti nemůže platit bezvýjimečně. Proto ustanovení článku 31 (v části III) uvádí, že „Práva a principy stanovené v části I, pokud jsou účinně realizována, a jejich účinné uplatňování podle části II nebudou podléhat jakýmkoli restrikcím nebo omezením, která nejsou specifikována v těchto částech, s výjimkou případů, kdy takováto omezení jsou stanovena zákonem a jsou v demokratické společnosti nezbytná na ochranu práv a svobod jiných nebo na ochranu veřejného zájmu, národní bezpečnosti, veřejného zdraví nebo morálky“.



Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, nemá vlastní ustanovení o svátcích. V § 126 odst. 1 tohoto zákona se užívá pojmu dny pracovního klidu, který je upraven zákoníkem práce (zákon č. 262/2000 Sb.). Je proto možné konstatovat, že na základě analogického použití § 91 odst. 1 zákoníku práce, jsou i pro příslušníka dny pracovního klidu dny nepřetržitého odpočinku v týdnu a svátky. Odstavec 4 uvedeného ustanovení § 91 stanoví, že ve svátek může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci výkon prací, které je možné zaměstnanci nařídit ve dnech nepřetržitého odpočinku v týdnu (jedná se o práce uvedené v 3. odstavci), práce v nepřetržitém provozu a práce potřebné při střežení objektů zaměstnavatele. Také ustanovení § 112 odst. 4 zákona č. 361/2003 Sb. předpokládá výkon služby ve svátek, když uvádí, že příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí.



Z uvedeného vyplývá, že nařizování služby příslušníkům bezpečnostních sborů ve dnech, na něž připadl svátek, není v rozporu ani s Chartou, ani s vnitrostátní legislativou. Služba, jíž vykonávají příslušníci, je bez jakékoli pochybnosti činností spojenou s ochranou veřejného zájmu, bezpečnosti a zdraví osob, které má na mysli již cit.ustanovení Charty.

Ještě k Vašemu vyjádření, že příslušníci zařazení ve směnném provozu nemají z neznámých důvodů výhody, které plynou ze státních svátků. Příslušník, který zajišťuje nepřetržitý provoz nebo jiný provoz, který vyžaduje stálý výkon služby, a pro něhož je den, na který připadl svátek, obvyklým dnem služby, nemůže mít v tento den volno, protože to neumožňuje právě zajištění služby v uvedeném provozu. Svátek v tomto režimu služby proto nemá v zásadě žádný význam. Skutečně odsloužená doba se samozřejmě zahrnuje do fondu základní doby služby.



Jak ukazují zkušenosti z praxe, někteří příslušníci konající službu v nepřetržitém provozu se mylně domnívají, že připadne-li svátek na den, který pro ně podle předem stanoveného harmonogramu směn není dnem služby, mají právo si tento svátek nahradit volnem některý jiný den. Pramení to z již zmíněné hluboce zafixované představy, že těmi „pravými” dny služby jsou pondělí až pátek. Vycházejí také ze skutečnosti, že příslušníci, kteří nezabezpečují nepřetržitý provoz, mají nepřítomnost ve službě omluvenu a omluvená doba je jim započtena jako výkon služby. Považují to za nespravedlivé a někdy to dokonce vnímají tak, že jsou nuceni si tento svátek „nasluhovat”. To je samozřejmě mylný názor. Jedná se o stejnou situaci, jako když příslušníkovi s rovnoměrným rozvržením připadne svátek na sobotu nebo neděli.



Takže jediný rozdíl mezi příslušníkem, který vykonává službu v nepřetržitém provozu a příslušníkem, který takový provoz nezabezpečuje, spočívá v tom, že připadne-li svátek na den služby příslušník v nepřetržitém režimu služby ji musí odsloužit, kdežto ostatní příslušníci nikoli. To se může zdát jako nespravedlivé, ale ve Vašem dopisu není ani zmínka o tom, že na rozdíl od těchto ostatních příslušníků, je poskytován příslušníkům ve směnném režimu služby zvýšený základní tarif ve smyslu § 114 odst. 2 zákona o služebním poměru. Za dobu kalendářního roku tudíž bude příslušníkovi vyplacen přibližně jeden služební příjem navíc.



Vážený pane Halberštáte, v rámci snahy o dobrou komunikaci mezi vedením Ministerstva vnitra a odborovou organizací a dodržování pravidel slušnosti bych uvítal, kdyby tato komunikace nebyla vedena na základě jednoznačných soudů o „rozporu s mezinárodním právem“, výzev „k co nejrychlejší nápravě“, požadavků na „informaci o tom, kdo způsobil neomluvitelnou chybu“ a výhrůžek „obrácením se žalobou na soud“ v případě, že nezaujmu stanovisko k Vašemu dopisu.



Ještě k závěru Vašeho dopisu, kde uvádíte, že problémů vytvářejících nespokojenost s nespravedlivými pracovními podmínkami je více, bych Vás chtěl požádat o jejich konkretizaci. Pokud mi nesdělíte, o jaké „nespravedlnosti“ jde, nejen, že se k nim nemohu vyjádřit, ale žádám Vás, abyste se o nich nadále nezmiňoval . O aktuální připomínky, podněty a doporučení, týkající se zákona č.361/2003 Sb., stejně jako otázky související s připravovanou reformou Policie ČR, jsem mimochodem požádal pana Plechatého v dopise, jímž jej zvu na pravidelné jednání předsedů odborových svazů, které se koná 30. dubna t.r. Pozvánka byla zaslána právě jemu na základě informace, jíž telefonicky sdělil dne 18. dubna ředitelce kabinetu ministra Mgr. Viktorové, že on, tj.pan Plechatý, je prozatímním předsedou UBS. Vaši odpověď týkající se mé žádosti z 21. března o poskytnutí bližších kontaktních údajů statutárních zástupců Vaší odborové organizace oprávněných jednat jejím jménem, jsem dosud nedostal.





S pozdravem



MUDr. Mgr. Ivan Langer

ministr vnitra a ministr informatiky

.

Chlumec n. C. dne 25. dubna 2007

Vážený pane ministře Langere,



děkuji Vám za odpověď na můj dopis ze dne 9.3.2007, který jsem včera obdržel. Dovolil bych si také zpětně reagovat.



Já i moji kolegové z UBS bereme na vědomí Vaše stanovisko k problematice státních svátků u příslušníků bezpečnostních sborů. Shodujeme se s Vámi v tom, že existují profese, při kterých se musí vykonávat práce i ve státní svátek. S Vaším dalším stanoviskem však nesouhlasíme a jsme z pochopitelných důvodů odhodláni pokračovat v této věci zákonnými prostředky. Byl bych nerad, aby to bylo pochopeno jako nějaká výhružka, jak mi již Vámi bylo vytknuto. Chápejte to, prosím, jako doklad toho, že se nehodláme vzdát našeho přesvědčení v prosazování spravedlivých podmínek pro všechny příslušníky bezp. sborů a chceme využít veškerých prostředků, které nám jsou poskytovány v naší demokratické společnosti.



Kvůli tomu, že současně nastavený systém státních svátků u bezp. sborů nebude pravděpodobně do konce roku změněn (jak jsem pochopil z Vašeho stanoviska), bych Vás chtěl dále informovat, že ve výpočtech provedených za účelem zjištění reálných propadů u příslušníků bezp. sborů za rok 2007, které Vám jsou od začátku roku předkládány, nejsou zohledněny dny státních svátků, které musejí příslušníci ve směném provozu odpracovat. Pro rok 2007 se jedná právě pro tuto skupinu příslušníků o 75 odpracovaných hodin navíc. A to je důvod poklesu celkového služebního příjmu těchto příslušníků za rok 2007 oproti roku 2006. O této skutečnosti Vás raději informuji předem, abyste na ni byl ke konci roku 2007 připraven, pokud budete chtít dostát slibu, aby celkový služební příjem za rok 2007 neklesl u žádného příslušníka a naopak byl navýšen o Vámi zveřejňovaných 7,5 % oproti roku 2006.



Na společné schůzce dne 30.4.2007, kterou pořádáte, Vám bude předána Vámi požadovaná konkretizace problémů, které vytvářejí nespokojenost s nastavenými nespravedlivými pracovními podmínkami mezi příslušníky bezp. sborů (na které již bylo mnohokráte veřejně upozorňováno). Dále Vám budou postoupeny bližší kontaktní údaje statutárních zástupců naší odborové organizace, kteří jsou oprávněni jednat jejím jménem.





S pozdravem



Milan Halberštát

prozatímní místopředseda UBS
  15.06.2008 15:50 SOS
 
Motivace u policie je rovna bodu mrazu. A proto je třeba si odplivnout a odejít.
  15.06.2008 17:15 Imperius
 
Tak si odplivni a běž!!!
  15.06.2008 17:23 demon
 
Půjdou jich stovky !
  15.06.2008 19:35 jirka
 
A půjdou Vás milióny.
  15.06.2008 09:45 Asi tak!
 
http://www.ceskatelevize.cz/teletext/index.php?page=123&ver=&cha nnel=


PRAHA - Policie přijala od začátku roku do května zhruba 1400 nováčků. Celkem 1571 policistů ale ve stejném období odešlo. Loni vstoupilo do služby přibližně 2400 nových policistů. Zhruba 5200 policistů v Čechách stále chybí. Největší zájem o práci u policie mají lidé v jihomoravském kraji.
  15.06.2008 09:47 ještě doplním
 
http://www.nosp.cz/index.php?co=210
  15.06.2008 15:48 koloběh
 
Nic netrvá věčně za 3 roky pochopí do čeho vlezli a hned zase vystupí.
  14.06.2008 11:23 Josef Bakšaj
 
Už tři roky toužím bít policistoo ale opakovaně mně nevzaly. Nevým proč neudaly dúvot chtěl bich na kryminálku višetřovat nejtěšší zločini mám zájem ale oni ne. Skusím to ač nerat u armády.
  14.06.2008 13:15 Radek
 
jako recese dobrý...
  15.06.2008 10:57 Laco Berky
 
Tak to je jasná diskriminacya,sme z tebou, urobíme demonštracyju a napyž Husákovy nebo Džamyle, nechápem proč by sy nemohl robit na tej kryminálce robit, boha dyž máš za sebou taku praxyju.........
  14.06.2008 11:19 Marie
 
Pořád tady někteří z vás vyhrožují, že odejdou. TAK BĚŽTE A NEJRADĚJI HNED!!
Myslet si o někom, že když je ve vedení, že je pitomec, je přízemní a ubohé. Myslím si, že dost policistů na sobě pracuje, aby mohla ve vedení být. Neurážejte tady pořád někoho!
  14.06.2008 12:33 tak
 
tak, místo kecání odchod. Problém je ovšem také v tom, že i lidé, kteří na sobě roky pracovali odchází. Vystudovali vysoké školy, prošli speciálními školeními, kursy, ovládají jazyky a odchází. A to nejsou ti, co sem píší, já odejdu 100x za týden a stejně slouží dál. Tam je problém a někdo jej nechce přiznat.
  14.06.2008 14:46 Ronin
 
Pro Marii
Jestli se tady kritizovalo vedení PČR tak za neschopnost a plýtvání penězi u PČR. Špatné nákupy jsou u PČR normální jev a nevím proč bych nemohl kritizovat své vedení za nákup špatného a předraženého pouzdra na zbraň, které se nedá nosit a raději jsem si jako skoro každý na našem oddělení koupil za své jiné.
Pamatuji doby, že ve skladu nebyla možnost si koupit větší množství ponožek a limit na kalendářní rok byl 5 ks. Tato situace nastala, protože výběrové řízení na nového dodavatele ponožek pro PČR trvalo 2 roky a další í kopance nad kterými přestává rozum stát.
  15.06.2008 09:22 pro Marii
 
"TAK BĚŽTE A NEJRADĚJI HNED!!" Drahá paní,ono se to už děje a ve VELKÉM
  15.06.2008 11:43 Maruš
 
Myslet si o někom, že když je ve vedení, že je pitomec, je přízemní a ubohé.................

Nemáš pravdu.Naše vedení je ještě horší a už dávno tam nemá co dělat:

http://www.iprima.cz/index.php/plain_site/content/view/full/3021 3/(name)/date
  14.06.2008 08:01 úprky policistů
 
Ti naivní pitomci z vedení policie si myslí, že tady někoho udrží za stávajících podmínek a finančích propadů.
  13.06.2008 23:23 krtek
 
doporučuji všem si přečíst stránky intranetu a to především správu hlm. Prahy, kde ze zápisu je patrno, že z 653 lidí co si vyplnilo dotazník v nové kampani,,pomáhat a chránit" byly nakonec přijati 4 na tuto správu, ano slovy čtyři co dodat...........
  14.06.2008 07:56 F1
 
dodat jen to, že se tomu říká fiasko, že budou odpovědní panem neministrem policie považováni za neschopné řešit personální otázku ( oni ale za ten přihlášený materiál nemohou ), jak se již nechal v tomto slyšet pan neministr policie a že budou tedy ještě víc tlačit na přijmutí alespoň někoho - obezita a s tím spojená cukrovka druhého typu povolena ( zhubne a vyléčí se snad, jako Topolánek), a že v procentním vyjádření úspěšnosti, je to nějakých 0,61255 procenta. To snad k pražským popelářům mají více " narváno ". Opravdu prestižní povolání ta Policie ČR ( to bylo asi kvalitních lidí ve " výběru " ) a takové, jaké jinde nenajdete ( jak řekl nejistě bývalý pol. prezident Husák, při zahájení první náb. akce " hledám parťáka " ). Tohle vypovídá za vše, kam tu milovanou policii ( výraz bývalého pol. prezidenta Husáka ) dostali. No bude to ještě zajímavé, jak budou situaci řešit ti pražští lodivodi. Kapitán, ten co se dívá nahoře, jim to asi neodpustí.
  14.06.2008 12:26 vyhodí
 
Želáska a celá Praha půjde ještě více do kytek..... Další hromada lidí se mu na tu práci v hl. m. vykašle. To není řešení. Praha má nejmenší nezaměstnanost, platy jsou zde někde jinde, tudíž nemůže ohodnotit policisty při tak vysokém náporu podle stejných tabulek jako v celé ČR a jestli tohle nepochopí, mohou vymýšlet náborovu kampaň č. III., IV., V. atd.
  13.06.2008 22:45 žebrota
 
Policie spěje do totálního marasmu a ušpulená pusinka Langer plive policistům do obličeje.
  13.06.2008 21:54 Nově schválené zákony a nařízení
 
201/2008 Sb.
SDĚLENÍ
Ministerstva práce a sociálních věcí
ze dne 29. května 2008,
kterým se vyhlašuje částka odpovídající 50 % průměrné měsíční mzdy v národním hospodářství pro účely životního a existenčního minima a částka 50 % a 25 % průměrné měsíční mzdy v národním hospodářství pro účely státní sociální podpory

Ministerstvo práce a sociálních věcí vyhlašuje, že od 1. července 2008 je podle
a) § 8 odst. 2 zákona č. 110/2006 Sb., o životním a existenčním minimu, částkou odpovídající 50 % průměrné měsíční mzdy v národním hospodářství za rok 2007 částka 10 800 Kč, .........atd.

Nekopíruji to celé, jen to podstatné! Kdo bude mít zájem, bude hledat sám! Takže existenční minimum je stanoveno na 10800,-Kč a čistá mzda četníka na ulici je jen o 5000 až 7000 vyšší. Kampak se to ženeme? DO ZÁHUBY, jiné vysvětlení nemám!!!
  14.06.2008 05:36 ...
 
přečti si to celé ty hňupe
  14.06.2008 09:19 Klik
 
Tento příspěvek je k ničemu a musím napsat, zase jenom brekot. Piš příspěvky podobné "Clusoue" a to se dá alespoň číst, tohle už nepiš. Dle mého je to ubohé a ponižuješ se.
  14.06.2008 21:14 asi chápu co chtel basnik rici
 
podíval jsem se na ten zákon.....
§ 1
Předmět úpravy
(1) Tento zákon stanoví životní minimum jako minimální hranici peněžních příjmů (dále jen "příjem") fyzických osob (dále jen "osoba") k zajištění výživy a ostatních základních osobních potřeb a existenční minimum jako minimální hranici příjmů osob, která se považuje za nezbytnou k zajištění výživy a ostatních základních osobních potřeb na úrovni umožňující přežití.

.....a asi chápu, proč to srovnání 10 800 s platem policisty. Jen bych to přirovnal ke srovnání jablek s hruškama.
  13.06.2008 21:29 inspektor Trochta
 
Jo, jo kde jsou ty časy kdy to stálo za ho.no.
  13.06.2008 16:29 INFLACE 7,5%
 
Jak se můžou ve vedení smát a mluvit o úspěchu náborové kampaně, když ty lidi neudrží a do 5 let jim všichni utečou. Copak si myslí, že nabízejí za výhru sloužit u PČR za těchto podmínek.