Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  31.05.2009 07:52 ma4be
 
Bývalý premiér a předseda ODS Mirek Topolánek je pokrytec, který mění svá vyjádření podle toho, k jakému auditoriu hovoří. Říká Britům, Polákům, Němcům vždy co chtějí slyšet. Čeští voliči mu sotva mohou věřit.

Když za „mrtvou“ označil LS prezident Václav Klaus bezprostředně po jednání Senátu dne 6.5.09, sklidil za to obrovskou kritiku mnohých českých politiků, a nejvíce od tehdejšího premiéra Topolánka.

Pokrytecké jsou i řeči ODS o vytvoření opoziční frakce v Evropském parlamentu.
Jan Zahradil se k podpoře Lisabonu zavázal právě výměnou za přijetí do frakce Evropské lidové strany v Evropském parlamentu. „Pokud jde o proces ratifikace Evropské ústavní smlouvy, vezme ODS v úvahu při svém konečném stanovisku výsledek ratifikace v ostatních členských zemích EU,“ slíbil Zahradil písemným prohlášením po zvolení do Evropského parlamentu v roce 2004 Hansovi-Gertu Pöteringovi.

ZÁSADNÍ VÝROKY A POČINY TOPOLÁNKA KOLEM EVROPSKÉ ÚSTAVY A NÁSL. LISABONSKÉ SMLOUVY (LS):

1) V roce 2003 slavnostně podepsal předseda ODS M. Topolánek spolu s předsedy britské Konzervativní strany a polské strany Právo a Spravedlnost tzv. Pražskou výzvu.

„Evropské národy nepotřebují smlouvu – ať již se jmenuje Ústava nebo ne – stlačující všechny evropské země do jednoho ekonomického, politického a právního rámce. Bohužel, přesně tam však směřují výsledky Konventu o budoucnosti EU. Proto je třeba podrobit je jedinému spolehlivému testu – lidovému hlasování, referendu,“ napsali předsedové na slavnostní listinu na pražském Žofíně.

Tuto smlouvu M. Topolánek NEDODRŽEL: ve funkci premiéra podepsal Lisabonskou smlouvu a jako poslanec pro smlouvu hlasoval – podrazil tak britské konzervativce i polskou Právo a Spravedlnost. Nyní má ještě tu drzost na jejich sjezdu označit smlouvu za mrtvou – on, který udělal maximum pro její oživení(!).

2) Mirek Topolánek: Ještě horší než evropská ústava je debata o ní
Z rozhovoru pro Ihned.cz dne 26. 1. 2005 uvádíme tato slova Topolánka:

Jsem velký Evropan, který se provinil jen tím, že odmítá evropskou ústavu. Je psána jazykem agitek z doby nedávno minulé. Vyznat se v ní nemůže vůbec nikdo, ústavních záležitostí se týká možná z jedné třetiny. Všechno ostatní je neuvěřitelný nános blábolů a neskutečné vaty. Jsou tam články, které si protiřečí. A pak je tam samozřejmě pár věcí, které já pokládám za velmi nebezpečné.
Měl by to být dokument, který buď musí být schopni napsat na deset stran, nebo ho vůbec nemají dělat. Pokud tím chtěli zjednodušit mechanismy fungování EU, nepovedlo se to.

Pouze dosavadní smlouvy dali na jednu hromadu a implementovali je do ještě většího paskvilu, který - jak jsme se shodli i s kolegy, kteří nakonec zvednou ruku pro - pokud člověk přečte, nikdy nemůže za střízliva odsouhlasit.

Ještě horší, než co je v ústavě napsané, je způsob, jakým se o ní vede debata. To není žádná debata, ale normální brutální nátlak, který nemá s rozumnou demokratickou diskusí nic společného.

3) Topolánek: Proč nejsem eurofederalistou 25.10.2006
Z obsáhlé úvahy vybíráme:

Chci Evropu, a všimněte si, že zcela záměrně neříkám Evropskou unii, nýbrž Evropu, dle konzervativně-liberálního konceptu. Tedy Evropu obchodujících, spolupracujících národních států, které kooperují jen v těch oblastech, kde je to výhodnější a efektivnější, než samostatný postup. Chci Evropu, která má společnou politiku jenom tam, kde existuje jasný konsensus a ostatní záležitosti ponechává v kompetenci národních států. Vyznávám Evropu mezivládní spolupráce, Evropu bez nárůstu centrální a ve své podstatě nedemokratické moci. Chci Evropu, ve které se každá země může svobodně rozhodnout, které oblasti kompetencí si ponechá a které bude sdílet s dalšími členskými zeměmi. Chci svobodně obchodující Evropu, která podporuje podnikání a neuvaluje dusivé regulace na kdeco a kdekoho. Chci takovou evropskou integraci, která daňovou, hospodářskou a sociální politiku ponechá národním státům, protože to jsou hlavní oblasti ideologických rozdílů mezi stranami. Integraci, jež respektuje suverenitu národních států ve věcech zahraniční a imigrační politiky. Chci takový dokument, a ať se klidně jmenuje ústavní smlouva, který všechny výše uvedené principy jasně vymezí a zaručí. Proto nejsem eurofederalistou!

Nechci žádné Spojené státy evropské. Nechci tedy umělý, bruselskými byrokraty nadekretovaný, evropský superstát. Nechci další prohlubování evropské politické, měnové či bezpečnostní integrace.
Nebudu se podílet na vytváření žádné konkurenční bezpečnostní nebo vojenské struktury, jež by měla omezit manévrovací prostor Severoatlantické alianci. Nechci se vzdát našeho práva určovat výši daní pro naše občany a jejich snížením přispět k přílivu investic a zvýšení tempa růstu. Nechci statisíce stránek nových a nových směrnic, které regulují vše od velikosti a pevnosti kondomů, až po přesný popis vozíků v supermarketech.

Sečteno a podtrženo, nechci, aby nám někdo ukrajoval z našeho, socialisty už dnes okleštěného prostoru svobody. Proto nejsem eurofederalistou!

/Vydáno ve sborníku CEVRO (LIBERÁLNĚ KONZERVATIVNÍ AKADEMIE)/

4) Topolánek doporučuje schválení LS v Senátu dne 6.5.09
výrazně kráceno:

Je to v našem životním, chcete-li NÁRODNÍM zájmu.

Cena za přijetí Lisabonské smlouvy je tedy v první řadě vyjádřena podřízením se společné politické vůli 27 vlád zemí Evropské unie. Je vyjádřena podřízením našich národních ambicí a aspirací, průniku národních ambicí a aspirací zemí, které mají i s námi půl miliardy obyvatel.

Lisabonská smlouva je v současné době realitou, žádné jiné řešení nebylo a není na stole.
Když říkám, že jiné řešení není na stole, míním tím, že na stole není ani "řešení" ve formě odmítnutí Lisabonské smlouvy. Dosáhli bychom pouze toho, že ona drtivá většina zemí, které si takovou úpravu přejí, by prosadila svou jiným způsobem, pro nás nepochybně ještě méně příznivým. Posílily by se totiž tendence na rozdělení EU na integrační jádro a periferii, což pro nás není výhodný model. Žene nás do sféry vlivu Moskvy.

Krach Lisabonské smlouvy by znamenal definitivní konec naší klíčové priority, jíž je další rozšiřování Unie. Řada starých zemí se ho obává, klade se zbytečné a zástupné podmínky a bez reformy institucí na něj nikdy nepřistoupí.

TEN ČLOVĚK POTŘEBUJE ZÁKLADNÍ VITAMÍN - IQ - JAKO SŮL...
  16.06.2008 18:41 Tereza
 
Je velká chyba, že na policejníém prezídiu jsou samí mladí lidé okolo 30-40 let v hodnostech pplk, kteří mají velké plány, ale bohužel nemají žádnou praxi a zkušenosti s realitou. Mají pouze své představy, ale realita a výkon služby v dnešní době je jedna velká džungle, kterou nedokáží pochopit a respektovat.
  16.06.2008 20:53 Nespokojený Policista
 
Milá Terezko, na PP jsou ještě mladší pplk. a plk. (25 let), jsou tam dokonce i mladinké dámy v těchto hodnostech. Dnes už hodnosti nejsou o zkušenostech, to určitě víš, ale o funkcích, ale také podle toho to u Policie tak vypadá. Když není pplk. schopen přeříkat §39 ze zákona o Policii, že on to prý potřebovat nebude, tak se není čemu pak divit.
  16.06.2008 17:17 Mark
 
Pod vládou modrých gaunerů se policie úplně rozpadne. Jedno byrokratické nařízení střídá další a zlepšení práce nikde.
  16.06.2008 18:42 antikom
 
a co rudí vrazi??
  16.06.2008 22:49 antikome,
 
škoda, byli nedůslední
  16.06.2008 13:10 Ivo <ivo@seznam.cz>
 
A to nás čekají další změny v nemoci. Od 1.1.2009 dostaneme první tři dny neplacené volno , pak do 14-tého dne náhradu mzdy od zaměstnavatele a teprve od patnáctého dne nemocenskou, která je ..... určitě ne 100% :)).
  16.06.2008 13:46 Klik
 
Vím, že je další Vaše výhoda pryč, ale ruku na srdce, proč by to nemělo být takto nastaveno.
  16.06.2008 15:51 Jirka
 
4 klik..
Kliku, zdravím tě opět po pár dnech. Souhlasím s tebou, ALE pouze v případě, že bude měřeno V Š E M rovným dílem! Tedy i našim zákonodárcům. Určitě i ty platíš nemalou částku každý měsíc na zdravotní pojištění. Kde jsou všechny ty peníze? Proč by si za ně měl Topol a jemu podobní létat na dovču, tenis, atletiku.Proč by oni měli pít a pomalu se topit zdarma ve víně a normální občan (bez rozdílu, zda je to polda, železničář, zdr. sestra, učitel....atd)si bude užívat jen obyčejné vody? A to ještě pouze když si ji koupí za své. Z mé strany to není závist, jen suché konstatování, jak pár lidmi zvolených klíšťat vysává cca 10mil lidí a čekají, jak obyčejní lidé budou dlouho trpět tento obtížný hmyz....
  16.06.2008 11:17 Clusoue
 
Něco málo pro Zlíňáka. Opravdu nevím, jestli se snažíš svými názory jenom rozproudit zdejší diskusy, nebo jseš nástěnkářem ministerstva propagandy, a nebo , dle tvého nicku, musíš být rodiným příslušníkem našeho ministra - neministra. Jediné s čím lze s tebou souhlasit, je pravidelný příjem policistů každý měsíc. Prozatím. Ale kdo ví, co ještě budoucnost přinese, :-DDD. To je ale ovšem asi tak všechno, s čím se dá ve tvém příspěvku souhlasit. Tebou uváděných šest týdnů dovolené je jeden obrovský podvod. Pokud opravdu pracuješ u policie, pak přeci musíš vědět, že do dovolené se u policie započítávají i soboty a neděle, a ne pouze dny od pondělka do pátku, jako je to u jiných zaměstnání. Takže když odečtu ze šesti týdnů dovolené dny pracovního klidu, na které dovolená připadá, pak mi vychází téměř stejný počet dní dovolené na rok, jakou mají zaměstnanci mimo náš resort, kteří ovšem pracují od pondělka do pátku, o sobotách a nedělích jsou hezky doma a o nočních směnách nemají ani potuchy. Navíc jsem jaksi nepostřehl, že by pracovníci jiných resortů měli uzákoněnou povinnost odpracovat ročně cca jeden měsíc zdarma v podobě 150 zelených hodin.
K tvým dalším agitátorským heslům o sociálních výhodách a jistotách se ani nebudu vyjadřovat a snad jen k tvému provolání " nekecat a makat ". Opravdu si myslíš, že drtivá většina kluků na základních útvarech, myslím těch dělníků ulice, chodí do práce jen popíjet kafe, nemají do čeho píchnout, nudou se nemohou dočkat konce šichty ? Nemyslíš, že to je z tvé strany tak trochu plivnutím do tváře těm tisícům bezejmených, poctivě každodenně makajícím klukům, bez jejichž každodeního nasazování krku na ulici by tato kocábka šla už dávno ke dnu ? Myslíš si opravdu, že si ti hoši za svojí každodenní práci nezaslouží trochu lepší finanční a společenské ohodnocení ? Mám totiž možnost porovnávat, jak to chodí u našich sousedů směrem na západ od našich hranic a můžu tě zodpovědně ujistit, že to je úplně o něčem jiném.
Řeknu to ještě jinak. Když jsem pře lety nastupoval k tomuto spolku, vůbec jsem neporovnával naší situaci s vyspělými zeměmi. Plat byl, jaký byl ( mimochodem, v té době skoro jednou tak vyšší než ve fabrikách, což již dnes není pravda ), ceny zboží byly takové, jaké byly. Dalo se poměrně slušně žít. Dnes je ovšem zcela jiná situace. Ceny veškerého zboží a energií pro domácnost jsou díky neviditelné ruce trhu srovnatelné, a někdy i vyšší než jinde v Evropě. Není snad potom celkem legitimní a logické se ptát, kam se u nás poděla ta pověstná ruka trhu také v otázce platů obyčejných lidí ? A to vše prosím v době, kdy každý den čelíme mediální masáži, jak koruna posiluje, jak se daří ekonomice atd. atd.. Když se tak daří naší koruně, proč se neustále zdražuje ? Když se tak zdražuje, a přitom se ekonomice tak daří, proč nerostou úměrně tomu platy ? Kam mizí bohatství plynoucí z té tak dobře fungující ekonomiky? Já mám tušení, kam asi mizí. A znovu je tím pádem na stole otázka: Co s tím ? Pokud budeme zticha a necháme si vše líbit, pak v duchu historických tradic a mentalitě pověstného malého českého človíčka, budeme za pár let pouze přihrblými otroky našich mocipánů. Ti zase za jidášský groš budou poklonkovat mocipánům z Bruselu a každodení starosti obyčejných lidí je budou pramálo zajímat. Proto je potřeba ukázat, že tu jsme, máme své každodenní problémy a starosti. Naší vrchnosti je proto potřeba ukázat, že tu jsou mimo jiné také proto, aby se našimy požadavky a připomínkami zabývali. Přeji Všem hezký den.
  16.06.2008 16:30 F1
 
Také pro Zlíňáka, jak vypadají " ozdravné pobyty " ( v tomto případě se nejedná o lázeňské pobyty ) při rehabilitaci s nárokem každý rok po 15 letech služby a jak hezky to pěkně a hlavně v reálu popsal jeden již hodně pamatující polda :

Naučil jsem se to teď v "policejním pionýrském rehabilitačním táboře" -Staré Splavy II. Teda 30 let jsem se vrátil zpět a "omládl". Že se krajská správo nestydíte! Jak jste to za socialismu postavili, tak to tam je. Úroveň "ze krále klacka". Nakonec. Co by ještě dělný lid chtěl-že? Jenže ten dělný lid se s tím vyrovnal, bylo naštěstí pěkné počasí a tak jsme byli na trempské osadě. Vodu jsme si nosili v kanystru a odnášeli příp. splašky, chodili na společné zamčené záchody a sprchy(které nám ale ve 22,30 zamkli) a šetřili teplou vodou, nosili na krku klíče a stále si je půjčovali, protože na chatku byly jen jedny; mycí prostředky, houbičky apod. jsme si prostě koupili; některé kecy a zbožná přání správce jsme brali s rezervou; nechali se vyhodit od TV, když se fandilo při hokeji, neboť asi nemohl spát; zaplatili jinde zvláštní ubytování pro manželku a děti na víkend i když bylo u nás volno;snažili se dělat uklízečky a třídit odpad a ........ hlavně mít dobrý pocit z nějakého sportovního a kulturního vyžití než nás zase přivítají KZO, čárky,spisy, objasněnost... NO a jelikož nás krky od častého nevěřícného kroucení hlavou už neboli, klidně zase dáme za rok "expedici Apalucha" a budeme jen uplácet policejního boha, aby nám dopřál počasí a neutopili jsme se jinak v blátě. Teda fakt "Čest práci-krajská správo"
  16.06.2008 21:03 Nespokojený Policista
 
Na podzim také jedu na tzv. ozdravný (OPR) 14-ti denní pobyt po 15 letech služby. Tak určitě pak dám vědět, jaké to bylo. Chtěl jsem zažádat původně o lázeňský pobyt, abych na chvíli vypnul z toho chaozzu, ale bylo mi sděleno BOHUŽEL, že jsem jen slušně řečeno "šlapka na ulici". Do lázní pojede jen pantáta director a jemu rovní. Plebs z ulice může maximálně na ozdravný pobyt do zchátralých zařízení MV.
No aaaa vovovotom to jéé!!!
  15.06.2008 21:59 hijack
 
http://www.denik.cz/ekonomika/delnicke_profese20080615.html
  15.06.2008 21:57 hijack
 
http://www.denik.cz/z_domova/policie_rekruti20080615.html
  15.06.2008 21:23 F1
 
Nově příchozí - jak je to s posilovnami

Dneska k nám dorazil školák " na výpomoc ", přičemž se nám v kanceláři i sám od sebe představil, což jsme vzali jako dobrý signál - slušný kluk, to se dneska cení. Další konverzace byla již bohužel v naivitě, protože na otázku, zda máme na oddělení posilovnu, že by si zatím zaposiloval, než uděláme administrativu, jsme mu řekli, že takové věci u nás nejsou, kdo ví, co mu napovídali náboroví pracovníci. V každém případě s tlačítkama počítače bude posilovat ještě dost. Horší, až se dozví celou pravdu, tedy že to není jak ve filmu, kde si poldové zajdou do suterénu do posilovny nebo na služební střelnici nebo jak jen chytají pachatele a pak už " to někdo udělá ". Bohužel ta naivita příchozích je obrovská a dnes jsem ji měl možnost vidět v plném světle.
  15.06.2008 20:25 xantipa
 
To je tady histerická zeď nářků policistů? Vy jste opravdu sorta, všichni dohromady.
  15.06.2008 21:02 Radek
 
a co jsou potom učitelé, lékaři, nádražáci a ostatní, kteří hlavně stávkují?... My si o tom jen povídáme a předáváme zkušenosti. Tak nepruď !
  15.06.2008 22:57 for Xantipa
 
ano jsem, ale ty taky, že jsi našla pravičásck strnáky
  15.06.2008 17:22 žebrota
 
Zlíňáku jediná jistota je, že tu přijde 15 výplata jinak je to osekané a nedůstojné pro tuto organizaci.
Lázeňské zařízení jsou žádány, ale jsou rozebrány vyvolenými osobami a je jich velice pomálu. Penzijka jsou, ale na úkor příspěvků na dovolenou a mohli bychom pokračovat dál. Stravenky za 30,-Kč s přispěním policisty 22 korunami je velká potupa......atd..
  15.06.2008 20:23 Podnikatel
 
Jaká potupa, když se chceš najíst, tak si zaplať ze svýho!!
  15.06.2008 16:29 Neptun
 
Marie která píše o pár řádků dole opravdu nechápe základní podstatu neustálých odchodů velkého množství policistů od sboru. Policie už dávno nemá co nabídnout a stává se výsměchem všem lidem v okolí svým zázemím a službami pro své lidi.
  15.06.2008 17:13 Zlíňák
 
Policie nabízí více než dost, nevím co byste ještě chtěl. Podívejte se na šest týdnů dovolené, 14 dnů rehabilitace v lázeňských zařízeních, vlastní rekreační objekty, příspěvky na stravu, dovolenou, penzijní připojištění, bezúročné půjčky atd... Nemusíte se bát, že Vám v termínu nepřijde mzda na účet, při žádostech o úvěry nejsou ve většině případů žádné problémy. Chce to jen jedno: Nekecat a makat!!!
  15.06.2008 17:31 krize
 
Při žádostech o půjčky a hypotéky začínají být docela velké problémy co se týče dostatečné bonity klienta, takže si stačí promluvit s odborníky na finance.
  15.06.2008 20:50 Zlíňáku
 
z naší směny o 16 lidech zůstali 4. Velitel směny, 1 basman a 2 šlápoty. Zbytek ze 16 odešel do "C". Je divné, že zahodili všechny ty "výhody" o kterých píšeš a raději zvolili nejistou budoucnost v "C". Co myslíš, že je k tomu vede?
  15.06.2008 21:02 F1
 
For Zlíňák :

Když se říká "Á" je tam i "B"

- 6 týdnů dovolené, ano ale je to diskutabilní bonus vykoupený u dosti poldů na zatížených odděleních. Je to totiž napracováno pozdními odchody z pracoviště při dodělávání nápadu, odslouženými 150 hodinami.......... .
- lázeňské pobyty. Kolik poldů tenhle bonus využilo. Není to masová věc, jak je uváděno.
- příspěvky na stravu. Ano, ale zřejmě nejubožejší v ČR ( mám oči a vidím kolem sebe, příbuzná je na Městském úřadě a raději tu naši " žebračenku neukazuji " )
- penzijní připojištění. Ano, ale jak s těmi stravenkami
- vlastní rekreační objekty - bez komentáře
- ostatní souhlas

Jinak, kdyby se ozval pan podnikatel nahoře, tak jsem jen srovnával s okolím nic jiného

- Ono v podstatě je spousta věcí jen relativních. Můj příbuzný, kdysi zaměstnaný u PVT mě také jednou říkal : " Hele, vždyť já nemám o moc větší plat než ty. No a shodli jsem se na tom, že má o nějakých tisíc měsíčně víc. Takže tam nebyl velký rozdíl. Zakopaný pes byl v odměnách, které jsou většinou v jiných výšinách než je člověk navyklý u PČR ( jen konstatuji ). Jeho odměny byly totiž čtvrtlentně 15-20.000,- Kč. To již přiznal, že s platem je skutečně o řád výše. Takže spousta věcí je často jinak. Jen stačí vidět věci i z jiného úhlu. Moje odměny dělají za rok maximálně 4-6 tisíc a to jsem na oddělení, kde je šrumec.
  15.06.2008 21:07 Zlíňáku
 
14ti denní rehabilitace - nárok po 15ti letech služby!, vlastní rekreační objekty - no ty komunistické haciendy, to je hnus a platíme si to!, příspěvek na stravu - 25 Kč na dvanáctihodinovou službu!, penzijní připojištění - přidávají nám 100 Kč!, bezůročné půjčky - do 30 tis. a další až po splacení. Úvěry - v obchodě jsem nedostal půjčku a to jsem chtěl jen pračku s lednicí!... takže řekni mi ještě jednou ty výhody....!
  15.06.2008 22:59 for Zlíňák
 
Zlíňáku...Ty jsi buď Vůl a nebo Hovado. Pokud oboje tak Ti gratuluji

Husák