Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  12.05.2010 22:59 VITAMÍNY
 
Vitaminy rozpustné v tucích
Vitamin A (retinol - název odvozen od slova retina=sítnice)

Struktura vitaminu A je odvozena od beta-karotenu. Zdrojem vitaminu A u býložravých živočichů jsou především rostlinné pigmenty zvané karoteny, čili provitaminy A, které jsou syntetizovány téměř všemi rostlinami. V lidské potravě je nejvíce zastoupen beta-karoten. Karoteny jsou účinné jen v případě, pokud se přemění na alkohol vitaminu A neboli retinol, což je vlastní vitamin A. K této přeměně dochází u člověka pravděpodobně jen v játrech. Vitamin A v lidské stravě pochází z retinolu a karotenů. Karoteny se ovšem ze střeva vstřebávají podstatně hůře než retinol. Celkové využití beta-karotenu je rovno jedné šestině využití retinolu. Zdrojem retinolu jsou pouze potraviny živočišného původu.

Důležitou funkcí vitaminu A je zachování neporušené funkce epitelových tkání. Je-li vitamin A nepřítomen, je normální sekreční epitel nahrazován suchým, keratinizovaným epitelem, který je citlivější k napadení infekčními organismy. Např. u oka je pozdním následkem nedostatku vitaminu A xeroftalmie neboli keratinizace oční tkáně, která může vést až ke slepotě.

Vitamin A má specifickou úlohu ve fysiologických mechanismech vidění. Sítnicový pigment rhodopsin se po dopadu světla štěpí na bílkovinnou složku opsin a na nebílkovinný karotenoid retinal, který se redukcí přeměňuje na vlastní vitamin A neboli retinol. Regenerace rhodopsinu probíhá ve tmě. Při nedostatku vitaminu A je tato regenerace zpomalena.

Dalším projevem nedostatku vitaminu A je šeroslepost (nyktalopie, hemeralopie).

Vitamin A není ovšem důležitý jen pro činnost zrakového analyzátoru, ale účastní se v těle látkové přeměny (metabolismu) mnohem obecnějším způsobem. Experimentální zvířata, která byla krmena stravou bez vitaminu A, netrpěla pouze poruchami vidění a poškozením oka, nýbrž jejich růst nepokračoval normálně. Nejdříve byla postižena kostra a potom měkké tkáně a nakonec došlo k úhynu.

Vitamin A je důležitý pro kolagenové tkáně, mukopolysacharidy, syntézu proteinů, stabilitu buněčných membrán i subcelulárních částic.

Nové poznatky o karotenech prokazují, že nejsou jen provitaminem A, nýbrž plní i další důležitou funkci: vychytávají volné radikály. Volné radikály jsou produkty metabolismu, které se vytvářejí z kyslíku a mají na svém povrchu nepárové elektrony, které stále čekají na to, aby se spojily do páru a tím znovu došlo k elektrickému vyrovnání. Volné radikály tedy vytrhávají buňkám elektrony, čímž je poškozují. Tyto reakce probíhají v tisícinách sekundy a mají bohužel řetězový charakter, takže dochází k poškození velkého množství buněk. Tyto reakce končí až tehdy, pokud volný radikál narazí na částici, která si buď nedá vzít elektrony, nebo alespoň reaguje velmi pomalu. Při metabolismu v lidském těle vznikají volné radikály jen v malém množství, se kterým se tělo dokáže vyrovnat. Ovšem ohromné množství těchto radikálů přichází z vnějšího prostředí. Přijímáme je potravou i vzduchem. Jediným potáhnutím cigarety člověk přijme miliardu volných radikálů. Volné radikály se rovněž tvoří účinkem UV záření, výfukových plynů, nitrosaminů, halogenovaných uhlovodíků (jako pohonný prostředek ve sprejích, v čistících prostředcích), léků (hormonální antikoncepce, antiepileptika), alkoholu.

Přebytek volných radikálů poškozuje buňky imunitního systému, čímž se vysvětluje vyšší výskyt zhoubných nádorů a různých imunitních onemocnění jako je např. alergie. Proti volným radikálům jsou účinné tzv. antioxidanty, mezi něž patří beta-karoten, vitamin C a E.

Zdroje provitaminu A (karotenu): veškerá barevná (zejména žlutá, oranžová a červená) zelenina a plody (např. sladké brambory neboli batáty, mrkev, tykev, papaje, rajčata, meruňky, broskve) a listová zelenina,z obilovin kukuřice.

Zdroje retinolu: pouze potraviny živočišného původu: játra, mléko, máslo, vejce, v menší míře též maso a některé ryby (např. úhoř, méně makrela).

Denní potřeba vitaminu A pro člověka - velmi těžká otázka, která patří do rukou velmi zkušeného lékaře. Na tomto místě důrazně varuji před samoléčitelstvím vitaminem A, protože každý organismus (každý člověk je jiný) potřebuje vitaminu A právě tolik, kolik ho potřebuje. Předávkování nebo poddávkování způsobuje problémy. Beta-karoten se nepovažuje za toxický. Při nadměrném příjmu beta-karotenu dochází jen k ukládání žlutého pigmentu do kůže, který po snížení přívodu beta-karotenu opět mizí. Pokud dojde k tzv. předávkování požitím nadměrného množství vitaminu A (retinolu) ve formě koncentrátu, než daný člověk potřebuje, vzniká hypervitaminóza A, která se projevuje nevolností, zvracením, poruchami vidění, bolestivostí kloubů, vypadáváním vlasů, ospalostí, změnami kostí.

V současné době se uvádí jako hodnota vitaminu A v potravinách váhový ekvivalent retinolu. Jeden retinolový ekvivalent se rovná 1 mikrogramu retinolu nebo 6 mikogramům beta-karotenu nebo 12 mikorogramům ostatních karotenoidových provitaminů. Minimální denní množství vitaminu A potřebné k tomu, aby dospělí jedinci měli trvale přiměřenou koncentraci vitaminu A v krvi a aby se zabránilo všem příznakům karence, je v ČR 800 mikrogramů retinolu. Údaje z USA ze 70. let hovoří o čísle 500 - 600 mikrogramů retinolu. Na těchto rozdílech je zcela patrné, jak se poznatky o vitaminu A neustále vyvíjejí a jak vědci mají různé názory. Další problém spočívá v obsahu vitaminu A v potravinách, který může vykazovat značné rozdíly. Např. vepřová játra - záleží na tom, čím bylo prase krmeno. Knižní údaje uvádějí ve 100 gramech jater obsah 39 000 mikrogramů retinolu. A další problém spočívá ve vstřebávání střevní sliznicí a v přeměně provitaminu A na retinol při onemocnění jater. A dále je třeba k udržení hladiny vitaminu A v krvi zinek, který mobilizuje vitamin A z jater. Takže při nedostatku zinku může dojít k nedostatku vitaminu A. Beta-karoten i další karotenoidy jsou nedostatečně vstřebávány u osob s dietou chudou na tuky. Nejen vitamin A, ale i ostatní vitaminy rozpustné v tucích se špatně resorbují v nepřítomnosti žluči. Z tohoto důvodu může jakákoliv porucha v resorpci tuků způsobit nedostatek vitaminů rozpustných v tucích. Vstřebávání vitaminu A rovněž blokují střevní onemocnění, jako např. úplavice nebo celiakie (alergie na lepek v mouce). V léčbě se vitamin A či spíše jeho deriváty (retinoidy) používají např. na akné, psoriasis, úspěšné byly i u rakoviny prsu apod. (vitamin A je totiž nezbytný pro správnou diferenciaci buněk). Léčba patří do rukou lékaře.

Vitamin D

Ve skutečnosti se jedná o skupiny látek a jsou to všechno steroly. Nejdůležitější jsou dva vitaminy D: D2 neboli ergosterol, který se aktivací ultrafialovým zářením mění na ergokalciferol a D3 neboli 7-dehydrocholesterol, který se aktivací ultrafialovým zářením mění na cholekalciferol. Struktura vitaminu D3 je stejná jako vitaminu D2, až na postranní cholesterolový řetězec. Vitamin D3 se může tvořit v těle, takže technicky vzato není vitaminem, protože nemusí být dodáván potravou. Po ozáření ultrafialovým zářením je vitamin D transportován do různých tělesných orgánů, kde se budˇvyužije, anebo je skladován v játrech. Jediným výtečným zdrojem vitaminu D je rybí olej. Normálně nemusí být vitamin D dodáván potravou, ovšem zvýšená potřeba vitaminu D v těhotenství a při růstu dětí vyžaduje dodávání potravou.

Hlavním účinkem vitaminu D je zvyšování resorpce vápníku a fosforu ze střeva a má také přímý vliv na kalcifikační proces, kterým se zpevňují kosti a zuby.

Cholekalciferol ovšem není aktivní formou vitaminu D - metabolicky aktivní formou vitaminu D, která indukuje přenos kalcia přes střevní membránu, je 1,25-dihydroxycholekalciferol. Tento derivát je také zodpovědný za schopnost vitaminu D mobilizovat vápník z kostí. Tato látka se tvoří v ledvině. Dalším aktivním metabolitem vitaminu D je 21,25-dihydroxycholekalciferol, který je rovněž tvořený v ledvině a působí na renální tubulární mechanismy vylučování vápníku a fosforečnanů. Vitamin D je steroidní derivát a vyvolává syntézu proteinů transportujících vápník. Zdá se tedy, že vitamin D má spíše funkci hormonu než vitaminu.

Předpokládá se, že působení vitaminu D na metabolismus vápníku není omezeno jen na některé orgány, ale je spíše obecného charakteru, a dále, že vitamin D řídí přesuny dvojmocných kationtů v řadě tkání a zvláště zasahuje do obratu (distribuce a transportu) těchto kationtů. Vyskytuje se v játrech, v buňkách sliznicie tenkého střeva, v membránách srdečního a kosterního svalu, v proliferujících chondrocytech a v epifysárních ploténkách dlouhých kostí. V homogenátech jater, ledvin a tenkého střeva byl zjištěn v mikrosomální frakci.

Ve své aktivní formě není v přírodě vitamin D vhodně distribuován a jediným bohatým zdrojem jsou játra a vnitřnosti ryb a játra živočichů živících se rybami. Voítamin D je rovněž obsažen ve vejcích a másle. Mléko je slabým zdrojem vitaminu D, není-li fortifikováno přídavkem vitaminu D nebo ozářeno ultrafialovým světlem.

Hlavním projevem nedostatku vitaminu D je u dětí rachitis (křivice), projevující se odvápněním kostí, které vede k trvalému poškození, a u dospělých osteomalácie, projevující se měknutím kostí. Dále se může objevit slabost svalů, zvýšená náchylnost k infekcím. Příčina nedostatku vitaminu D spočívá např. v nedostatku slunečního záření, v onemocnění žaludku a střev (nedostatečná resoprce vitaminu D), ve špatné snášenlivosti tuků kvůli onemocnění žlučníku, resp. slinivky břišní. U starších lidí je tvorba vitaminu D snížena, takže potřebují větší exposici slunečního záření, což ale zase způsobuje tvorbu vrásek (ultrafialové záření totiž způsobuje apoptózu fibroblastů) a rakoviny kůže (ultrafialové záření způsobije snížení počtu Langerhansových buněk v kůži). Starší lidé ale na druhé straně mívají větší hladinu cholesterolu, ze kterého se vitamin D tvoří, takže tato otázka je velmi složitá.

Užívání vitaminu D v množství převyšujícím potřebu daného organismu (každý člověk je jiný, takže se dá jen velmi těžko stanovit obecně doporučené množství vitaminu D) nemá význam a dokonce může vést k vážným a někdy fatálním následkům. Množství vitaminu D, které by vyvolalo toxický stav hypervitaminosy, nelze získat z přirozených zdrojů. Riziko předávkování je jenom při nesprávném užívání farmaceutických vitaminových přípravků.

Léčba vitaminem D patří do rukou lékaře. Vitamin D například zabraňuje osteoporóze, která má např. u žen po klimaktériu vliv na častější zlomeniny kostí (především krčku stehenní kosti).

Vitamin E

Jedná se o tokoferoly a tokotrienoly. Největší účinek má alfa-tokoferol, ostatní látky mají minimálně 2x až 10x menší účinnost než alfa-tokoferol.

Nejnápadnější chemickou vlastností vitaminu E jsou jeho antioxidační vlastnosti neboli vychytávání volných radikálů. Volné radikály jsou produkty metabolismu, které se vytvářejí z kyslíku a mají na svém povrchu nepárové elektrony, které stále čekají na to, aby se spojily do páru a tím znovu došlo k elektrickému vyrovnání. Volné radikály tedy vytrhávají buňkám elektrony, čímž je poškozují. Tyto reakce probíhají v tisícinách sekundy a mají bohužel řetězový charakter, takže dochází k poškození velkého množství buněk. Tyto reakce končí až tehdy, pokud volný radikál narazí na částici, která si buď nedá vzít elektrony, nebo alespoň reaguje velmi pomalu. Při metabolismu v lidském těle vznikají volné radikály jen v malém množství, se kterým se tělo dokáže vyrovnat. Ovšem ohromné množství těchto radikálů přichází z vnějšího prostředí. Přijímáme je potravou i vzduchem. Jediným potáhnutím cigarety člověk přijme miliardu volných radikálů. Volné radikály se rovněž tvoří účinkem UV záření, výfukových plynů, nitrosaminů, halogenovaných uhlovodíků (jako pohonný prostředek ve sprejích, v čistících prostředcích), léků (hormonální antikoncepce, antiepileptika), alkoholu. Přebytek volných radikálů poškozuje buňky imunitního systému, čímž se vysvětluje vyšší výskyt zhoubných nádorů a různých imunitních onemocnění jako je např. alergie.

Proti volným radikálům jsou účinné tzv. antioxidanty, mezi něž dále patří beta-karoten a vitamin C.

Hlavními zdroji vitaminu E jsou vejce, libová masa, játra, ryby, ovesná mouka, kukuřičný, sójový a bavlníkový olej a výrobky z těchto olejů, jako ztužené tuky a majonéza, dále syrová paprika, lněná semena a celerová hlíza. Smažením a zmrazováním potravin dochází k výrazným ztrátám vitaminu E. Koncentráty vitaminu E se připravují např. destilací oleje z obilných klíčků, které jsou zvlášť bohaté na vitamin E.

Potřeba vitaminu E je závislá mimo jiné (viz např. antioxidační účinky) na příjmu nenasycených mastných kyselin (např. kyselina linolenová), neboť se od toho odvíjí složení tukové tkáně člověka, a tím i nároky na potřebu vitaminu E. Uvádí se, že na jeden gram nenasycených mastných kyselin je třeba přijmout 0,4 až 0,6 mg alfa-tokoferolu.

Vitamin E se dále podílí na stabilizaci buněčných membrán a zvyšuje odolnost arterií před usazováním kalciových solí, a tím brání vzniku arteriosklerózy. Dále napomáhá procesu hojení.

Projevy avitaminózy se u zdravých lidí neprojevují, protože vitamin E je obsažen v dostatečném množství ve všech základních potravinách a navíc je deponován v tukové tkáni. Ve vzácných případech (jako např. u porušeného vstřebávání tuků, žloutence, onemocnění slinivky břišní či žlučníku) se tedy nedostatek vitaminu E může projevit snížením libida, nedostatečnou pohyblivostí spermií, spontánními potraty či neplodností, dále např. hemolýzou erythrocytů a anemií.

Léčebně se vitamin E využívá např. při léčbě ran, vředů, přidává se do kosmetických přípravků. Vitamin E dále zabraňuje znehodnocení rostlinných olejů, které je třeba uchovávat v nepřítomnosti světla, protože světlo vitamin E rozkládá.

Vitamin K

Jedná se o řadu látek odvozených od methyl-naftochinonu. Nejlépe známou funkcí vitaminu K je katalýza syntéza prothrombinu v játrech i ostatních faktorů srážení krve, závislých na vitaminu K (faktory VII, IX a X). Nedostatek vitamin K se tedy projevu poruchou srážení krve. V této souvislosti je ovšem třeba zdůraznit, že účinek vitaminu K na tuto tvorbu je závislý na schopnosti jaterního parenchymu. Pokročilé poškození jater, jako např. u karcinomu nebo cirhóze, může bát provázeno sníženou srážlivostí krve, kterou nemůže vitamin K zmírnit.

Nedostatek vitaminu K se v potravě nevyskytuje, protože je v potravinách hojně obsažen, a navíc ho produkují střevní bakterie. Nedostatek vitaminu K se může projevit jako následek dlouhodobého podávání perorálních antibiotik, zvláště širokospektrých, která mohou výrazně potlačit střevní bakterie produkující vitamin K. Dále pak, stejně jako u ostatních vitaminů rozpustných v tucích, resorpce vitaminu K ze střeva závisí na přítomnosti žluče. Pro tyto situace byly vyrobeny formy vitaminu K rozpustné ve vodě, které se mohou rezorbovat i bez žluče.

Zdroje vitaminu K v potravě: špenát, kapusta, květák, hrách, obiloviny, kiwi, avokádo, méně kravské mléko. Důležitým terapeutickým uplatněním vitaminu K je jeho použití jako antidota antikoagulancií, jako je např. dikumarol. Megadávky vitaminu A a E působí antagonisticky k účinkům vitaminu K.
  22.06.2008 06:06 xx
 
Jsem měsíc v C...nemít obavy a odejít bývalí kolegové to je to co to chce..rentu kolem desítky a práci najdete...prostě jsem ok..žijem jen jednou a za ten stres a ponižování to nestojí...
  22.06.2008 07:05 alda
 
vo tom to je...
  22.06.2008 09:05 pro xx
 
Taky čekám na 10 let a už to mám za pár :-)
  22.06.2008 11:12 rozpočet
 
To je neštěstí přechodného období, není tři roky moc???
Výsluha po deseti letech, když začínáš být pořádným policistou...., patnáct je na hraně únosnosti .
  22.06.2008 12:48 for xx
 
procitneš!!!!!
  21.06.2008 20:56 Zlíňák
 
Zeď nářků, nic jen zeď nářků.... Buďte v ulicích, mluvte s lidma, nezašívejte se na "kafíčka", nebuďte vděční za krabičky cigaret, prostě komunikujte a buďte hlavně lidští!!
Vo tom naše práce je!! Čest: -)
  22.06.2008 00:30 F1
 
buďte v ulicích ?, mluvte s lidma ? (nezašívejte se na kafíčka ? ) - pokud by tohle psal člověk znalý stavu věci, tak by věděl, že na spoustě oddělení v zájmu občanů a jejich spokojenosti ( aby nečekali půl dne ), řeší nápad trestné činnosti i poldové, kteří by měli být teoreticky venku v ulicích, ale množství oznámení a jejich pracné administrativní zpracování je nad možnosti poldů určených na zpracování oznámení. Dále to množství předvedení k soudu co se každý den po ránu řeší sháněním lidí, notoričtí útěkáři z ústavu mládeže .......... Na naše oddělení připadá několik supermarketů, kde permanetně volají a čekají se zlodějem.
Člověče, ty mě přesvědčuješ, že neznáš faktický stav na takovém zatíženém oddělení. Kde na ty nesmysly chodíš ?
Vděční za krabičky cigaret ? Co to je za kraviny. Nezažil jsem u nás, že by se někdo choval, jak děvka při pohledu na nabízenou krabičku cigaret. Co to mluvíš za nesmysly, prostě hrůza. Doufám, že si nebyl a nebo nejseš polda.
  22.06.2008 09:59 pro F1
 
F1, jen mě u tebe udivuje, že se divíš nějakému Zlíňákovi, co tu píše. Ty sis nevšiml, jak tu leze do zadku? Od takového se nemusíme nechat poučovat, ten neví o čem a žije v jiném světě. Navíc jsem přesvědčený o tom, že co píše má ze svých zkušeností a podsouvá to ostatním. Nic si z něj nedělej, takových bylo, je a bude...
  21.06.2008 13:09 rentiér-25 let v přímém výkonu. <Ilona.Markova.@volny.cz>
 
Zdravím poctivé lidi, též bývalé kolegy. Pro pana /Klika / mám jenom to. Odešlo zbytečně již desetitisíce policistů do civilu, nebáli se jít makat. Dělám fyzickou práci na dvě směny, dá se slušně vydělat. Soboty, neděle doma, svátky placené a doma, noční občas, placená, přesčasy placené. Urážíte pane poctivé policisty, hasiče, bachaře a nás rentiéry. Služba na ulici, za každého počasí, stres, nasazování života a zdraví, omezen na soukromém životě a další chuťovky policejního řemesla, jestli tohle závidíte. To nemluvím o 150 hodin zadarmo, cc 80 hodin zadarmo naděláváním svátků a bez dalších příplatků. Co se týče dovolené, ta je dle nového zákona navýšena o tři dny. Dále jistota, že Vás mohou vyhodit za každou maličkost. Je trend, když se zakročí ve službě, mimo službu, je to špatně, když se nezakročí také špatně. Všude je chleba o dvou kůrkách. Jak to zde čtu, není to o rentách, ale o nejistotě v zaměstnání , špatné mezilidské vztahy, policejní řemeslo je znevažováno. Každý si to může zkusit. Byl vytvořen paskvil z.č. 361/2003 Sb, to je zakopaný pes. Dělám manuelně, ale nejsem tak vyčerpaný po práci, jako když jsem sloužil. Čím to asi je. Policista pochopí, proč. Vidím, že ve fabrikách se lidé nadřou, ale každý je stůjcem svého štěstí. Vážený pane, toto je můj názor ze života. Bývalí kolegové dejte na sebe pozor, nikdo Vám nic nedá. Šel jsem před lety k policii ČR, o rentách jsem neuvažoval. Když je Vám kolem cc 50 let, praxe v oboru pryč, těžko se shání práce. Přeji příjemný den, na provokatéry nereaguji, jsem si vědom, že se zde jedná o veřejný web. Bývalý kolega por Marek Ladislav z České Lípy.
  21.06.2008 20:53 žižkovák
 
Polda, který jde fyzicky makat je magor!!!!!!
  21.06.2008 21:17 žižkováku,
 
magor??? ne, poručík,...
  21.06.2008 21:21 END
 
Magor není. Jen s na tím modrým ptákem, co dělá z Policie Titanik, nechtěl ke dnu!
  22.06.2008 08:35 Klik
 
To co jsem napsal je pravda a nevím proč bych si tady lhal. Mám holt takovou zkušenost.
  22.06.2008 08:42 Klik
 
Ještě takovou drobnost- znám lidi, kteří šli do c a jeden se raději vrátil a ostatní by také hodili zpátečku, ale je jim to proti srsti. Můj Tip 70%. Berte to jako současný stav v mém regionu, kde makaj za pásem na 10tis. hrubého.
  22.06.2008 09:19 Kliku
 
Co tady zase kecáš? 10 tisíc hrubého za pásem? Za to by už dnes nedělalo ani UKáčko.
A jen tobě pro připomenutí z 10.000 bývalých poldů se v posledním roce podle statistik PP vrátilo sloužit jen 14 ! poldů a z toho většina jen proto,že je nechtělo vedení převelet sloužit domů.Tak asi tak.
Ty musíš být něco příbuzného z našim neministrem,nebo si to osobně ty
  22.06.2008 10:57 taky fakta, i když "bohužel"
 
"Co tady zase kecáš? 10 tisíc hrubého za pásem? Za to by už dnes nedělalo ani UKáčko."... Musím se zastat KLIKA, protože bohužel, v menších místech kde je nezaměstnanost dost vysoká dělají skutečně lidé někdy i za těch kolem 10.000,-hrubého, soukromník si vylepšuje "své" a pro zaměstnance mu na výplaty více nezbývá. Pokud se to zaměstnanci nelíbí, klidně mu řekne "tak se sebr a běž jinam". Ano může to udělat, protože ví, že i za tu "směšnou almužnu" sežene jiného, kterému je hanba docházet jak žebrák na úřad práce. A pokud to menší místo nemá dopravní obslužnost aby mohl za prací do místa většího, má ten "chudák" smůlu a je rád i za těch "směšných" 10.000.
  22.06.2008 11:04 pro taky fakta....
 
A co ten člověk udělal pro to, aby se věc změnila a nežil za takové odfrknutí od "soukromníka"? Vzdělává se, prochází různými kursy, učí se práci na PC, ovládá anebo se uči cizí jazyky, je ochoten si pro 30 tisíc dojíždět několik set kilometrů a být od rodiny? Nebo je ticho, nic z výše uvedeného nepodstoupil a jen nadává v hospodě po večerech, jak se má špatně? Lidé u policie ve většině případů na sobě neustále pracují a jsou ochotni podstoupit mnohem větší rizika a proto já s Klikem nesouhlasím. Jestli má někdo chuť upozornit na nedostatky při své práci, jeho nadřízený nereflektuje na připomínky a návrhy, nekomunikuje s ním a to ani u BS, tak jiná liniová cesta neexistuje, než jej obejít a jít výš - "ulevit si" a vyjádřit svůj nesouhlas např.na těchto stránkách. Asi tak.
  22.06.2008 11:26 "pro taky fakta...."
 
Jestli má někdo chuť upozornit na nedostatky při své práci, jeho nadřízený nereflektuje na připomínky a návrhy, nekomunikuje s ním a to ani u BS, tak jiná liniová cesta neexistuje, než jej obejít a jít výš - "ulevit si" a vyjádřit svůj nesouhlas např.na těchto stránkách. Asi tak....
Ano jak píšeš, "ulevit si na těchto stránkách",... takže sis ulevil a změnilo se něco??? nezměnilo a ani po tomto mém příspěvku se nezmění. A jestli jsi nepochopil, uvedené bylo jako příklad (a vím i o VŠ vzdělaných mladých lidech pracujících za "pár korun"), že si s tebou soukromník může dělat co chce, pokud jak je uvedeno jsi v místě, kde práce není, dopravní obslužnost také téměř nulová. A má-li člověk rodinu jistě nebude moc těch, kteří budou ochotni dojíždět za prací stovky km a k rodině budou jezdit na víkendy. Nějakou dobu možná, ale celoživotně asi ne. Pokud má děti, obvykle má zájem s nimi žít a citově, jen kvůli penězům, je neochuzovat. Peníze nejsou všechno, i když v dnešní době????? kdo ví,... myšlení lidí i lidské hodnoty se prostě mění,... většinou k horšímu,..proto takový nárůst kriminality (kdy v partě povětšinou s drogovou a další návykovou zátěží hledají mladí ten cit, který mi jim v rodině dát nemohli, protože ve smyslu tvé rady rodiče dojížděli stovky km za prací, potažmo za penězi,...)
  22.06.2008 11:43 nepochopil
 
jsi smysl a význam mého příspěvku, ale nezazlívám ti to. Vybrat si část z příspěvku a otočit na něm odpověď...hmmmm. :-) připomínáš mi politiky :-))) Pokud někdo žije v místech s vysokou nezaměstnaností a dostal se do tebou uváděné situace, musel o tom vědět. Nasekat si děti bez zajištění rodiny a pořádné práce umí opravdu každý. V žádném případě neotáčím vše na peníze (o ty jde až v první řadě :-), ale jsem-li nespokojený, musím to nějakým způsobem dát najevo. Neumím-li to, nedokáži-li se přizpůsobit, být kreativní, riskovat, tak mi nezbývá než zůstat u těch 10.000,- za tvrdou práci u soukromníka. P.S.: kdyby šlo jen o mě, tak se na všechny vykašlu a jsem dávno v C. Kdyby šlo jen o peníze, tak tuhle práci nedělám. Kdybych myslel jako ty skupinky deprivovaných mladých s drogou za barákem, tak tam jsem s nima. A vyjádřením svého názoru si neuvěřitelným způsobem ulevím, věř mi. Ulevím si ze všeho toho hnusu, podrazů, podvodů a špíny, kterou ve službě prožijeme a kterou musíme na svém hřbětu nosit. Snad chápeš....-
  22.06.2008 11:57 Nepochopila
 
promiň Vlati :-)))) totéž i k odpovědi dole :-)))
  22.06.2008 12:17 "nepochopila"
 
promiň Vlati :-)))) totéž i k odpovědi dole :-)))

protože víš kdo zde reagoval, tak mi zavolej, třeba se domluvíme a pochopíme jeden druhého,....nebo jedna druhou????
  22.06.2008 12:45 Klik
 
Co napsal "Kliku": Těch 10000Kč je fakt a možná zíráš a většinou jsou to lidi nad 50let co maj zdraví v pr.... a holt jim nic jiného nezbývá. Konkrétně u nás prodavačky v supermarketu, od rána do večera a jestli nevěříš, běž se jich zeptat naivko. . Stěžuj si dál, on tě Langr určitě vyslyší.
  23.06.2008 12:24 Kliku
 
Co to tady zase plácáš? Jaká pokladní v supermarketu? Řeč byla o dělníkovi u pásu né? Tak to zase tady nepřekrucuj,když ti dojde,že jsi napsal blábol.Můj kolega,který odešel do "C" před rokem dělal u pásu za 17 na ruku a teď jelikož má maturu,tak tam dělá mistra za 22 na ruku.A ty tady pořád plácáš o nějaké pokladní,ještě jsem neviděl poldu,který skončil a šel dělat pokladní :-)
  21.06.2008 10:25 Klik
 
Gumy jste vy, protože když tady někdo napíše jiný názor, jste jak postřelení. A když vy telata Vám tady píšu, že znám hodně spokojenejch poldů, tak tomu věřte a jsou to pěšáci. Jo to že jsou na faře je jiná, tak tam běžte taky. Ten kdo tady dává příspěvky musejí být chudáci, kteří se bojí, že budou muset víc makat a strach z civilu mají velký. Za druhé, když píšu, že to nikde není med, tak to myslím vážně a zkuste si vydělat v c po patnácti letech 27000Kč hrubého. Staří fachmani co točí na soustruhu celej život mají zdraví v hajzlu a když dosáhnou na 23000Kč jsou šťastný. Tak Vám doporučuji se na to vysrat a dělat jinou práci a tam se probudíte. Nazdar, to je můj názor a je takový jaký je. Kdyby jste nevyjadřovali své emoce hanlivými výrazy psal bych také slušně.
  21.06.2008 10:53 ???
 
Jestli se dobře dívám, tak hanlivě píšeš ty. Tak nesváděj svou neschopnost udržet nervy na uzdě na druhé. Když někdo napíše jiný názor a lživý, nebo neúplný, druhý má právo se k němu vyjádřit a nemusí ti to zrovna vonět pod nosem. Hodně spokojených poldů jistě je, ale 10.000 nespokojených odešlo a to je problém. Ti tví spokojení v dnešní době mě vůbec nezajímají, protože nedělají policejní práci a nebo si válí šunky s nohama na stole a druzí za ně musí makat. Bát se, že budu muset víc makat? Nebuď směšný, práce je prostředek, zábava, využití volného času. Je to hra a jen ty jsi naivní, že jsi jediný, kdo "maká" a uživí se rukama. Rukama se uživí kdejaké netáhlo, ale hlavou chlapče, hlavou to chce pracovat. A k tomu soustřužníkovi: můj kamarád sice nedělá na soustruhu, ale na frézce. Maká rukama (10let) a stačí mu k tomu učňák a za minulý měsíc si vydělal 30 tisíc a to prosím na Moravě. Samozřejmě s přesčasy, které u naší firmy v rozporu s ústavou neexistují. Já nemusel studovat kvalifikační studia, vysoké školy, procházet stovkami kursů a školení, abych se na tuhle práci vykašlal, kdykoliv si kdejaký Klik na netu napíše a posílá všechny do civilu. Chci odpovídající podmínky pro práci a odpovídající a zaslouženou odměnu za práci a na to mám právo stejně jako ty máš právo psát svoje žvásty na tyto stránky....
  21.06.2008 11:35 F1
 
Názory a hodnocení stavu u PČR ze strany " farníků " nemůže brát člověk do diskuze.

1. farní kolegové málo vědí o skutečných problémech a žijí klídným tokem líné řeky - jen konstatování stavu.

2. farním se nestaneš na svůj popud. Kdysi chtěli od nás přejít na takové oddělení kolegové, co chtěli kapánek ( dle jejich " nervů ") odvětrat letitý stres na našem odddělení. Na faře byla volná místa a " přestup " nepovolili z důvodu, že by se tam šli flákat a to by se jim " líbilo " ( hezky to zhodnotili ). Prostě tyto kolegy jako zaběhnuté zkušené nepustili a na volná místa na faře šli nováčci po škole. Tak je to tedy s odchodem na faru.

3. farních policistů není tolik, aby mohli svými názory do doskuze nějakým způsobem převrátit současnou negativní situaci u PČR. To ani náhodou - prostě realita.

4. Přečti si co jsem napsal dole o těch odchodech. Je to prostě k zamyšlení a není to zkrátka normální, když takto odcházejí lidi. Zatím nikdo jasně neřekl proč lidé v takové obrovské míře odcházejí - výsluhami to není viz. hasiči. Stále, jako předestíraný oficiální důvod slyším, jak je to výhodné odcházet, ale pro spoustu poldů je toto rozhodnutí těžké a udělá to až po vyčerpání vnitřního vědomí - proč pokračovat dál. Jít po dlouhé době u PČR do civilu není jistě pro dost poldů jednoduché, vyjma některých, kteří mají dobré známé, podnikají v rodině a pod.

5. Není potřeba, aby si zde nadával. Holt se někdo čertí, protože tvé názory mohou být kupříkladu názory mimo většinový názor a třebas názorem farníka, tedy například jakoby názorem evropana popisujícího vyspělý život v Západní Evropě při na dovolené v chudé části Afriky.

6. Pohledy na věc a zkušenosti stavu věci, jsou zkrátka jiné co osoba, ale převažující názor dává více obraz o pravdě než názory ojedinělé ztrácející se v davu - prostě tak to je - a i bez emocí nadávek.

7. V každém případě - horší dobu než je teď , nepamatuji, praktickým děním - chováním k podřízeným - ideově do budoucnosti. Bohužel je to tak. Zelené hodiny existovaly již dříve a já o tom zákonu z roku 1992 moc dobře vím a jsem ho i " studoval ". Ale tyto hodiny mohly být užity jen mimo noční dobu, mimo sobot a nedělí, svátků. Měli jsem přísného šéfa, který s tím neustále vyhrožoval, ale přes to to nikdy nepoužil za okolností, že si k nám dovolil hodně, byl hulvát, despotický a pod. A přes to, si nikdy nedovolil nařídit takové hodiny. Teď neberu, že bylo normální nestíhat a dodělávat po konci služby a pak se 3 měsíce prosit, aby si člověk mohl v náhradním volnu, nějakou tu hodinu vypustit.
Zneužívání 150 hodin, ačkoliv je k tomu na MV legislativný výklad, je až tak neskutečně porušováno, že kam se hrabe doba našeho bývalého šéfa " despoty " ( v civilu - generační špunt ). A všechno se tohle děje za tiché podpory celého vedení Policie ČR - zřejmě také za stavu chybějících lidí, neboť v Praze by asi ani nebyli schopni fungovat bez 15O hodin v zelených .......

Takže já říkám - ta doba špatná a ačkoliv se po vstupu do EU měly zlepšovat sociální a jiné podmínky pro službu - opak je jednoznačnou pravdou. Není divu, že poldové očekávali jistý " pokrok " a ne návrat do doby před 1989.

Přeber - promysli - nenadávej - nemá to cenu - nic tím nezměníš - je to jen názor - a já jsem píšu - hlavně názory -ne nadávky. Snad je to - heslovitě - lépe pochopitelné.
  21.06.2008 12:08 kkk
 
Tady musim s klikem souhlasit.
  21.06.2008 14:49 bbb
 
tady musím s klikem nesouhlasit.
  21.06.2008 15:15 Mutino
 
I já mám letos 15 let a v tomto příspěvku s ,,KLIKEM?? souhlasím. Jen upřesňuji že mám hrubého 28853 Kč. Jsem přesvěčenej , že můj plat je dostetečnej. Samozřejmě kdyby bylo víc zlobit se nebudu , ale jinak ................... Kdo to má ???
  21.06.2008 17:34 firevlkvm
 
Pro pana KLIKA. Pořád nás strašíte prací v soukromém sektoru,ale ze skušeností mých vlastní vím,že kdo se nebojí poctivě pracovat,práci a kvalitní si najde. Ano,mám 37tis.hrubého pod neministrem,ale také mnoho nabídek z C a dost dobře a mnohem lépe placených. Zase si ale musíte uvědomit,zda každý kdo závidí,zvládne mou práci.Zní to strašně samolibě,ale vím,že by se jednalo o jedince z tisíce. Všude chleba o dvou kůrkách.....jen nemít strach a makat místo keců.Bohužel na výběrovkách vidím,co se k nám hlásí.....děs,běs.Buď je to anabolický superman,který při slovech o krevních testech mizí v dáli,nebo počítačový machr,který při vcodu do tělocvičny zařadí zpátečku.No a na psychotesty už nedochází,někdy spíše teda naštěstí....A chtít řidičák alespoň C už je pouhý sen.To jen pro šanci se ucházet o tuto práci.....po nás bohužel potopa a to nás děsí!!!
  21.06.2008 20:58 Karel
 
Kliku, v mnohém máš pravdu
  21.06.2008 21:26 pro: "???"
 
Chci odpovídající podmínky pro práci a odpovídající a zaslouženou odměnu za práci a na to mám právo stejně jako ty máš právo psát svoje žvásty na tyto stránky....,....
A kde máš měřítko toho co jsou "odpovídající podmínky pro práci a odpovídající a zasloužená odměna za práci"??? kde je ta mez, která určuje co je odpovídající, co podhodnocené, případně nadhodnocené???
  22.06.2008 08:40 Klik
 
Psal jsem jenom moji zkušenost a jaká je pravda. Znám lidi, kteří šli do c a jeden se raději vrátil a ostatní by také rádi, ale je jim to proti srsti.
  22.06.2008 10:07 Kde je mez?
 
Co je nadhodnocené? Co odpovídající? Co jsou podmínky pro práci a odpovídající odměna? Chlape!!!!!!! Přečti si několik set stran ZDE a neptej se tak (s prominutím) blbě. Nad takovým dotazem už musím jen kroutit hlavou. Omlouvá tě jen to, že neznáš situaci u bezp.složky, nesleduješ média, nemluvíš s policisty anebo jsi pod průměrnou hranicí s rozumovými schopnostmi....
  22.06.2008 11:09 Kde je mez?
 
Co je nadhodnocené? Co odpovídající? Co jsou podmínky pro práci a odpovídající odměna? Chlape!!!!!!! Přečti si několik set stran ZDE a neptej se tak (s prominutím) blbě. Nad takovým dotazem už musím jen kroutit hlavou. Omlouvá tě jen to, že neznáš situaci u bezp.složky, nesleduješ média, nemluvíš s policisty anebo jsi pod průměrnou hranicí s rozumovými schopnostmi....
I v těch několika stech stranách ZDE není psána konkrétní "cifra" kolik by měl policista brát, aby to bylo "odpovídající". Mám za sebou víc jak 30 let služby, odchod do důchodu letos tzv."z ulice" (tedy žádná teplá kancelář - SO,NE,svátky, denní, noční, výjezdy, navíc i spisy, ...) a s platem? spokojenost, rodina hlady neumřela, dalo se s tím slušně vyžít, ale pravda mohlo to být i víc. A proto byl můj plat odpovídající? pro mě ano, pro někoho možná ne,... proto ten dotaz, kde je ta hranice toho odpovídajícího? Z výše uvedeného pochopíš, že stejné může být pro každého jiné ("polopaticky" i pro hloupé: pro někoho 10.000 odpovídající, pro někoho 100.000 podhodnocené).....
  22.06.2008 11:30 Tak to jsme
 
každý na jiné vlnové délce, ale jsem přesvědčený, že bychom si rozuměli. Jestli máš kolego za sebou 30 let, nemusím ti vysvětlovat, kolik různých typů služeb u tak velké firmy existuje a různorodost vykonávané činnosti je obdobná. Říci cifru, která by zaštítila jakoukoliv činnost u policie je nesmysl stejně jako je nesmysl hrát mediální hru s novináři a bušit se do prsou průměrným platem policisty. Pokud zde reaguji já, zastávám kolegy, kteří pracují v hl. m. Praze, jsou mimopražští, platí si ubytovny, cestovné a jsou zařazeni v cca 3-6TT. To je potom problém a ten chci já řešit. Odpovědná místa ovšem mlčí a nechtějí adekvátním způsobem reagovat. Upozorním na ten absurdní rozdíl. Policista si platí cestu do zaměstnání sám. Dokonce existuje takový jev, že jej nadřízený rozkazem povolá do služby zdarma (další absurdita) a on si musí cestu zaplatit = jede pracovat zdarma a ještě na to doplácí. To je marast. Poslanec a jim podobní, kteří ani nemusí prokazovat cestovné (lístky ČD, BUS aj.) dostane paušálně 30 tisíc na ruku. Chce-li policie naplnit stavy (v našem případě v Praze), musí zajistit nezbytné výdaje lidí, protože to je základ a to nepíši o náročnosti a rozdílnosti služeb v a mimo hl.m. Jsou ovšem i vyšší místa ve vyšších TT, která jsou silně podhodnocená. Jistě za svou praxi a ze svého okolí znáš. Někteří lidé nezaslouží za odvedenou práci ani polovinu svého platu a nadřízený, který má mj.motivovat (i finančně, ostatního mu nezbývá kromě dobrých vztahů v týmu, solidního a vstřícného chování a komunikace s podřízenými) nemá prostředky k tomu, aby ty tažné patřičně ocenil. Odměna 1500,-za 3 měsíce nadstandardní práce pro 5lidí z 30 je noční můrou. V zákoně se hovoří o 60 a 100% osobního ohodnocení. Znám kolegy, kteří měli za dobrou práci po 15 letech 0,-Kč na osobním, u některých se plácli přes kapsu a dali jim 200,-Kč. Co ti na to mám říct? Co po těch lidech chtějí? Aby neodcházeli do civilu? Tvrdí, že přidají 1,5% od 1.1.08, kdo z nás to viděl a máme velmi dobré a vynikající hodnocení. To jsou věci, které se musí řešit a jak jistě sleduješ tyto a jiné stránky, Praha je se stavem policistů i z vyjádření vrcholných představitelů v kritické personální situaci. Představíš-li si vizi politiků, že budou do roku 2010 přidávat 1,5%, které nedostaneš ani za práci supermana, tak se nemohou divit, že to lidé balí. Všichni mají v zadku díru a měli by pochopit, že se blíží rok 2009 a konec přechodného období a lidé neustále čekají. A já nechci být jednou chráněný druh v uniformě.....
  21.06.2008 09:36 minist
 
Oškubem vás jako slepice! Dokud bude mít uklízečka, prodavačka, námezní zahraniční dělník a další nekvalifikované síly nižší mzdy jak vy, budu usilovat o nenavýšení.
  21.06.2008 09:33 ivan
 
"Aby policisté měly důstojné podmínky". Odhalili jste to, nejedná se o hrubku. Výrazem policisté jsem nemylsel rod životný, ale laciný nástroj politické moci. " Pomáhej a chraň".
  20.06.2008 22:18 LáďaHusák
 
Když se policii zruší odchodné a příspěvky za službu, tak teprve po té se začne budovat nový, demokratický a profesionální sbor, který budou tvořit občané našeho státu, kteří to myslí s nasazením života ve prospěch společnosti skutečně vážně!!! A ty pak skutečně zaplaťme, Vy ostatní běžte pryč!
  20.06.2008 22:53 F1
 
Nezlob se, ale tento příspěvek je hloupý v tom smyslu, že 99,99 % poldů, co nastupovalo k policii nemělo v hlavě povědomost o nějaké výsluze, odchodném ( já to tehdy nevěděl a i kdybych to věděl, tak by to asi stejně nijak neovlivnilo vstup k PČR ), takže ti co nastupovali v té době jistě nebyli " Ti špatní poldové co by měli nyní raději odejít " a jistě to brali " skutečně vážně ". Z mého příspěvku je tedy jasné, že zrušením " toho a toho " nedojde k třesku, který zaručí, že začnou přicházet " vyvolení ". Přestaň číst " Science fiction " a vrať se do reality, která jaksi naznačuje, že je v policii problém, lidé houfně odcházejí z těch super-míst, super-zaměstnání ačkoliv by teoreticky neměli odcházet pro tyto super-fleky, tedy asi nějaký důvod to bude mít.

Jen pro zopakování, že problém je někde jinde, než ve výsluhách :

1. Na 46.000 míst u Policie ČR je nyní uváděných 7.400 volných míst ( kde jsou doby, kdy bylo uváděno, jako alarmující číslo 3.500 a číslo 5.000, jako téměř kritické )

2. Na 9.500 míst u profi-hasičů je nyní uváděných 45 !!! ( ne nespletl jsem se ) pouhých 45 volných míst

Takže stačí porovnat nahoře uvedené údaje služebníků státu pod stejným zákonem o služebním poměru a tedy naprosto stejnými možnostmi odchodu na výsluhu s několikanásobným odchodným a je vidět, že u té policie něco " smrdí " a lidi utíkají jak o život, zatímco u hasičů je klid a " bezvětří " ( občas plameno ).

Takže Láďo Husákovic, napiš příště něco konkrétnějšího, jak situaci řešit, protože zbytečně urážíš poctivé poldy, co " ještě " slouží a ten krk pro občany skutečně nasazují.
  20.06.2008 22:55 ExWilax
 
a proč to nezkusíš Ty?
  21.06.2008 06:18 spider.skret
 
Je jednoduche neco odsoudit, kdyz to neznas! Jak pise F1 taky jsem nastupoval k PCR aniz bych mel pojem o vysluze a o penezich teprv ne, mel jsem tenkrat dojem, ze je to zamestnani co me bude bavit a budu moct pomahat lidem. Ale ted, kdyz policajt na ulici je nejvetsi povl v teto zemi, na ktereho si kazdy dovoli, ktery nemaa skoro zadne prava a veli mu tolik nadrizenych, kteri ani nemaji pojem co to obnasi byt na ulici, protoze maji zname, a kdyz nastupovali, tak sli rovnou na kontrolni, nebo na velici funkce, podotykam bez zkusenosti a to se deje i dnes! Mam pristi rok uz 10 let a silne uvazuji o odchodu, i kdyz na na sem oddeleni je dobra parta, ale chybi pul sboru a vsichni tu praci delaji za ne. A birokracie? No, porad se mele, ze ji bude ubyvat a to ne jen u policie, ale i v ostatnich oborech, ale skutek utek.
  21.06.2008 08:15 Láďo Husáku
 
Kdyby náhodou přišla doba,jak píšeš,tak ty si za volant určitě už nesedneš.
  21.06.2008 09:27 ivan
 
Plně s Tebou souhlasím, to je řeč demokrata v podeobě naší neotřesitelné, neodolatelné ODS
  22.06.2008 11:36 xx7
 
Láďo, ty jsi furt stejnej magor :-)))
  20.06.2008 17:36 reorganizace
 
Služby dopravních nehod se mají do budoucna opravdu rozpadat a redukovat. Aspoň takové vize mají ve vedení policie po zvýšení hmotné škody u dopravních nehod.
  20.06.2008 11:13 Konec SDN v ČR
 
http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id= 608628
  20.06.2008 10:39 víte to?
 
Po přechodném období 186/361 nebudete mít započtenou ZVS - základní voj. službu , nebudete mít tedy odslouženo 10 a více let, ale pouze tu dobu odslouženou bez základní voj. služby- pěkný výmrd ne. To samé mateřská dovolená. Budou tedy i tací, kteří půjdou v čase, po zpátku tak, jako raci.
  20.06.2008 15:18 kuk
 
To se ví, kdyby se policista choval k lidem tak,jako ti co nechali schválit tento zákon k nám, tak bych byl na inspekci pečenej vařenej. Je to hnus a neslyšel jsem v tomto směru od odboru ani slovo. Budu muset do nich vstoupit a prudit, zde nám nikdo sám od sebe nic nedá.
  20.06.2008 16:56 Petr
 
máš pravdu, přemýšlím, s vojnou mám už přes 10 let a čistých 10 let u PČR budu mít 1.6.2009, zatím práci nesháním ale jestli to půjde dál tak jak to jde, tak si ji brzy začnu shánět. Lepší vrabec v hrsti než holub na střeše. Dalších pět let na něco čekat???
  20.06.2008 17:14 sniper
 
Holuba z té střechy už dávno sestřelili...