Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  12.05.2010 22:59 VITAMÍNY
 
Vitaminy rozpustné v tucích
Vitamin A (retinol - název odvozen od slova retina=sítnice)

Struktura vitaminu A je odvozena od beta-karotenu. Zdrojem vitaminu A u býložravých živočichů jsou především rostlinné pigmenty zvané karoteny, čili provitaminy A, které jsou syntetizovány téměř všemi rostlinami. V lidské potravě je nejvíce zastoupen beta-karoten. Karoteny jsou účinné jen v případě, pokud se přemění na alkohol vitaminu A neboli retinol, což je vlastní vitamin A. K této přeměně dochází u člověka pravděpodobně jen v játrech. Vitamin A v lidské stravě pochází z retinolu a karotenů. Karoteny se ovšem ze střeva vstřebávají podstatně hůře než retinol. Celkové využití beta-karotenu je rovno jedné šestině využití retinolu. Zdrojem retinolu jsou pouze potraviny živočišného původu.

Důležitou funkcí vitaminu A je zachování neporušené funkce epitelových tkání. Je-li vitamin A nepřítomen, je normální sekreční epitel nahrazován suchým, keratinizovaným epitelem, který je citlivější k napadení infekčními organismy. Např. u oka je pozdním následkem nedostatku vitaminu A xeroftalmie neboli keratinizace oční tkáně, která může vést až ke slepotě.

Vitamin A má specifickou úlohu ve fysiologických mechanismech vidění. Sítnicový pigment rhodopsin se po dopadu světla štěpí na bílkovinnou složku opsin a na nebílkovinný karotenoid retinal, který se redukcí přeměňuje na vlastní vitamin A neboli retinol. Regenerace rhodopsinu probíhá ve tmě. Při nedostatku vitaminu A je tato regenerace zpomalena.

Dalším projevem nedostatku vitaminu A je šeroslepost (nyktalopie, hemeralopie).

Vitamin A není ovšem důležitý jen pro činnost zrakového analyzátoru, ale účastní se v těle látkové přeměny (metabolismu) mnohem obecnějším způsobem. Experimentální zvířata, která byla krmena stravou bez vitaminu A, netrpěla pouze poruchami vidění a poškozením oka, nýbrž jejich růst nepokračoval normálně. Nejdříve byla postižena kostra a potom měkké tkáně a nakonec došlo k úhynu.

Vitamin A je důležitý pro kolagenové tkáně, mukopolysacharidy, syntézu proteinů, stabilitu buněčných membrán i subcelulárních částic.

Nové poznatky o karotenech prokazují, že nejsou jen provitaminem A, nýbrž plní i další důležitou funkci: vychytávají volné radikály. Volné radikály jsou produkty metabolismu, které se vytvářejí z kyslíku a mají na svém povrchu nepárové elektrony, které stále čekají na to, aby se spojily do páru a tím znovu došlo k elektrickému vyrovnání. Volné radikály tedy vytrhávají buňkám elektrony, čímž je poškozují. Tyto reakce probíhají v tisícinách sekundy a mají bohužel řetězový charakter, takže dochází k poškození velkého množství buněk. Tyto reakce končí až tehdy, pokud volný radikál narazí na částici, která si buď nedá vzít elektrony, nebo alespoň reaguje velmi pomalu. Při metabolismu v lidském těle vznikají volné radikály jen v malém množství, se kterým se tělo dokáže vyrovnat. Ovšem ohromné množství těchto radikálů přichází z vnějšího prostředí. Přijímáme je potravou i vzduchem. Jediným potáhnutím cigarety člověk přijme miliardu volných radikálů. Volné radikály se rovněž tvoří účinkem UV záření, výfukových plynů, nitrosaminů, halogenovaných uhlovodíků (jako pohonný prostředek ve sprejích, v čistících prostředcích), léků (hormonální antikoncepce, antiepileptika), alkoholu.

Přebytek volných radikálů poškozuje buňky imunitního systému, čímž se vysvětluje vyšší výskyt zhoubných nádorů a různých imunitních onemocnění jako je např. alergie. Proti volným radikálům jsou účinné tzv. antioxidanty, mezi něž patří beta-karoten, vitamin C a E.

Zdroje provitaminu A (karotenu): veškerá barevná (zejména žlutá, oranžová a červená) zelenina a plody (např. sladké brambory neboli batáty, mrkev, tykev, papaje, rajčata, meruňky, broskve) a listová zelenina,z obilovin kukuřice.

Zdroje retinolu: pouze potraviny živočišného původu: játra, mléko, máslo, vejce, v menší míře též maso a některé ryby (např. úhoř, méně makrela).

Denní potřeba vitaminu A pro člověka - velmi těžká otázka, která patří do rukou velmi zkušeného lékaře. Na tomto místě důrazně varuji před samoléčitelstvím vitaminem A, protože každý organismus (každý člověk je jiný) potřebuje vitaminu A právě tolik, kolik ho potřebuje. Předávkování nebo poddávkování způsobuje problémy. Beta-karoten se nepovažuje za toxický. Při nadměrném příjmu beta-karotenu dochází jen k ukládání žlutého pigmentu do kůže, který po snížení přívodu beta-karotenu opět mizí. Pokud dojde k tzv. předávkování požitím nadměrného množství vitaminu A (retinolu) ve formě koncentrátu, než daný člověk potřebuje, vzniká hypervitaminóza A, která se projevuje nevolností, zvracením, poruchami vidění, bolestivostí kloubů, vypadáváním vlasů, ospalostí, změnami kostí.

V současné době se uvádí jako hodnota vitaminu A v potravinách váhový ekvivalent retinolu. Jeden retinolový ekvivalent se rovná 1 mikrogramu retinolu nebo 6 mikogramům beta-karotenu nebo 12 mikorogramům ostatních karotenoidových provitaminů. Minimální denní množství vitaminu A potřebné k tomu, aby dospělí jedinci měli trvale přiměřenou koncentraci vitaminu A v krvi a aby se zabránilo všem příznakům karence, je v ČR 800 mikrogramů retinolu. Údaje z USA ze 70. let hovoří o čísle 500 - 600 mikrogramů retinolu. Na těchto rozdílech je zcela patrné, jak se poznatky o vitaminu A neustále vyvíjejí a jak vědci mají různé názory. Další problém spočívá v obsahu vitaminu A v potravinách, který může vykazovat značné rozdíly. Např. vepřová játra - záleží na tom, čím bylo prase krmeno. Knižní údaje uvádějí ve 100 gramech jater obsah 39 000 mikrogramů retinolu. A další problém spočívá ve vstřebávání střevní sliznicí a v přeměně provitaminu A na retinol při onemocnění jater. A dále je třeba k udržení hladiny vitaminu A v krvi zinek, který mobilizuje vitamin A z jater. Takže při nedostatku zinku může dojít k nedostatku vitaminu A. Beta-karoten i další karotenoidy jsou nedostatečně vstřebávány u osob s dietou chudou na tuky. Nejen vitamin A, ale i ostatní vitaminy rozpustné v tucích se špatně resorbují v nepřítomnosti žluči. Z tohoto důvodu může jakákoliv porucha v resorpci tuků způsobit nedostatek vitaminů rozpustných v tucích. Vstřebávání vitaminu A rovněž blokují střevní onemocnění, jako např. úplavice nebo celiakie (alergie na lepek v mouce). V léčbě se vitamin A či spíše jeho deriváty (retinoidy) používají např. na akné, psoriasis, úspěšné byly i u rakoviny prsu apod. (vitamin A je totiž nezbytný pro správnou diferenciaci buněk). Léčba patří do rukou lékaře.

Vitamin D

Ve skutečnosti se jedná o skupiny látek a jsou to všechno steroly. Nejdůležitější jsou dva vitaminy D: D2 neboli ergosterol, který se aktivací ultrafialovým zářením mění na ergokalciferol a D3 neboli 7-dehydrocholesterol, který se aktivací ultrafialovým zářením mění na cholekalciferol. Struktura vitaminu D3 je stejná jako vitaminu D2, až na postranní cholesterolový řetězec. Vitamin D3 se může tvořit v těle, takže technicky vzato není vitaminem, protože nemusí být dodáván potravou. Po ozáření ultrafialovým zářením je vitamin D transportován do různých tělesných orgánů, kde se budˇvyužije, anebo je skladován v játrech. Jediným výtečným zdrojem vitaminu D je rybí olej. Normálně nemusí být vitamin D dodáván potravou, ovšem zvýšená potřeba vitaminu D v těhotenství a při růstu dětí vyžaduje dodávání potravou.

Hlavním účinkem vitaminu D je zvyšování resorpce vápníku a fosforu ze střeva a má také přímý vliv na kalcifikační proces, kterým se zpevňují kosti a zuby.

Cholekalciferol ovšem není aktivní formou vitaminu D - metabolicky aktivní formou vitaminu D, která indukuje přenos kalcia přes střevní membránu, je 1,25-dihydroxycholekalciferol. Tento derivát je také zodpovědný za schopnost vitaminu D mobilizovat vápník z kostí. Tato látka se tvoří v ledvině. Dalším aktivním metabolitem vitaminu D je 21,25-dihydroxycholekalciferol, který je rovněž tvořený v ledvině a působí na renální tubulární mechanismy vylučování vápníku a fosforečnanů. Vitamin D je steroidní derivát a vyvolává syntézu proteinů transportujících vápník. Zdá se tedy, že vitamin D má spíše funkci hormonu než vitaminu.

Předpokládá se, že působení vitaminu D na metabolismus vápníku není omezeno jen na některé orgány, ale je spíše obecného charakteru, a dále, že vitamin D řídí přesuny dvojmocných kationtů v řadě tkání a zvláště zasahuje do obratu (distribuce a transportu) těchto kationtů. Vyskytuje se v játrech, v buňkách sliznicie tenkého střeva, v membránách srdečního a kosterního svalu, v proliferujících chondrocytech a v epifysárních ploténkách dlouhých kostí. V homogenátech jater, ledvin a tenkého střeva byl zjištěn v mikrosomální frakci.

Ve své aktivní formě není v přírodě vitamin D vhodně distribuován a jediným bohatým zdrojem jsou játra a vnitřnosti ryb a játra živočichů živících se rybami. Voítamin D je rovněž obsažen ve vejcích a másle. Mléko je slabým zdrojem vitaminu D, není-li fortifikováno přídavkem vitaminu D nebo ozářeno ultrafialovým světlem.

Hlavním projevem nedostatku vitaminu D je u dětí rachitis (křivice), projevující se odvápněním kostí, které vede k trvalému poškození, a u dospělých osteomalácie, projevující se měknutím kostí. Dále se může objevit slabost svalů, zvýšená náchylnost k infekcím. Příčina nedostatku vitaminu D spočívá např. v nedostatku slunečního záření, v onemocnění žaludku a střev (nedostatečná resoprce vitaminu D), ve špatné snášenlivosti tuků kvůli onemocnění žlučníku, resp. slinivky břišní. U starších lidí je tvorba vitaminu D snížena, takže potřebují větší exposici slunečního záření, což ale zase způsobuje tvorbu vrásek (ultrafialové záření totiž způsobuje apoptózu fibroblastů) a rakoviny kůže (ultrafialové záření způsobije snížení počtu Langerhansových buněk v kůži). Starší lidé ale na druhé straně mívají větší hladinu cholesterolu, ze kterého se vitamin D tvoří, takže tato otázka je velmi složitá.

Užívání vitaminu D v množství převyšujícím potřebu daného organismu (každý člověk je jiný, takže se dá jen velmi těžko stanovit obecně doporučené množství vitaminu D) nemá význam a dokonce může vést k vážným a někdy fatálním následkům. Množství vitaminu D, které by vyvolalo toxický stav hypervitaminosy, nelze získat z přirozených zdrojů. Riziko předávkování je jenom při nesprávném užívání farmaceutických vitaminových přípravků.

Léčba vitaminem D patří do rukou lékaře. Vitamin D například zabraňuje osteoporóze, která má např. u žen po klimaktériu vliv na častější zlomeniny kostí (především krčku stehenní kosti).

Vitamin E

Jedná se o tokoferoly a tokotrienoly. Největší účinek má alfa-tokoferol, ostatní látky mají minimálně 2x až 10x menší účinnost než alfa-tokoferol.

Nejnápadnější chemickou vlastností vitaminu E jsou jeho antioxidační vlastnosti neboli vychytávání volných radikálů. Volné radikály jsou produkty metabolismu, které se vytvářejí z kyslíku a mají na svém povrchu nepárové elektrony, které stále čekají na to, aby se spojily do páru a tím znovu došlo k elektrickému vyrovnání. Volné radikály tedy vytrhávají buňkám elektrony, čímž je poškozují. Tyto reakce probíhají v tisícinách sekundy a mají bohužel řetězový charakter, takže dochází k poškození velkého množství buněk. Tyto reakce končí až tehdy, pokud volný radikál narazí na částici, která si buď nedá vzít elektrony, nebo alespoň reaguje velmi pomalu. Při metabolismu v lidském těle vznikají volné radikály jen v malém množství, se kterým se tělo dokáže vyrovnat. Ovšem ohromné množství těchto radikálů přichází z vnějšího prostředí. Přijímáme je potravou i vzduchem. Jediným potáhnutím cigarety člověk přijme miliardu volných radikálů. Volné radikály se rovněž tvoří účinkem UV záření, výfukových plynů, nitrosaminů, halogenovaných uhlovodíků (jako pohonný prostředek ve sprejích, v čistících prostředcích), léků (hormonální antikoncepce, antiepileptika), alkoholu. Přebytek volných radikálů poškozuje buňky imunitního systému, čímž se vysvětluje vyšší výskyt zhoubných nádorů a různých imunitních onemocnění jako je např. alergie.

Proti volným radikálům jsou účinné tzv. antioxidanty, mezi něž dále patří beta-karoten a vitamin C.

Hlavními zdroji vitaminu E jsou vejce, libová masa, játra, ryby, ovesná mouka, kukuřičný, sójový a bavlníkový olej a výrobky z těchto olejů, jako ztužené tuky a majonéza, dále syrová paprika, lněná semena a celerová hlíza. Smažením a zmrazováním potravin dochází k výrazným ztrátám vitaminu E. Koncentráty vitaminu E se připravují např. destilací oleje z obilných klíčků, které jsou zvlášť bohaté na vitamin E.

Potřeba vitaminu E je závislá mimo jiné (viz např. antioxidační účinky) na příjmu nenasycených mastných kyselin (např. kyselina linolenová), neboť se od toho odvíjí složení tukové tkáně člověka, a tím i nároky na potřebu vitaminu E. Uvádí se, že na jeden gram nenasycených mastných kyselin je třeba přijmout 0,4 až 0,6 mg alfa-tokoferolu.

Vitamin E se dále podílí na stabilizaci buněčných membrán a zvyšuje odolnost arterií před usazováním kalciových solí, a tím brání vzniku arteriosklerózy. Dále napomáhá procesu hojení.

Projevy avitaminózy se u zdravých lidí neprojevují, protože vitamin E je obsažen v dostatečném množství ve všech základních potravinách a navíc je deponován v tukové tkáni. Ve vzácných případech (jako např. u porušeného vstřebávání tuků, žloutence, onemocnění slinivky břišní či žlučníku) se tedy nedostatek vitaminu E může projevit snížením libida, nedostatečnou pohyblivostí spermií, spontánními potraty či neplodností, dále např. hemolýzou erythrocytů a anemií.

Léčebně se vitamin E využívá např. při léčbě ran, vředů, přidává se do kosmetických přípravků. Vitamin E dále zabraňuje znehodnocení rostlinných olejů, které je třeba uchovávat v nepřítomnosti světla, protože světlo vitamin E rozkládá.

Vitamin K

Jedná se o řadu látek odvozených od methyl-naftochinonu. Nejlépe známou funkcí vitaminu K je katalýza syntéza prothrombinu v játrech i ostatních faktorů srážení krve, závislých na vitaminu K (faktory VII, IX a X). Nedostatek vitamin K se tedy projevu poruchou srážení krve. V této souvislosti je ovšem třeba zdůraznit, že účinek vitaminu K na tuto tvorbu je závislý na schopnosti jaterního parenchymu. Pokročilé poškození jater, jako např. u karcinomu nebo cirhóze, může bát provázeno sníženou srážlivostí krve, kterou nemůže vitamin K zmírnit.

Nedostatek vitaminu K se v potravě nevyskytuje, protože je v potravinách hojně obsažen, a navíc ho produkují střevní bakterie. Nedostatek vitaminu K se může projevit jako následek dlouhodobého podávání perorálních antibiotik, zvláště širokospektrých, která mohou výrazně potlačit střevní bakterie produkující vitamin K. Dále pak, stejně jako u ostatních vitaminů rozpustných v tucích, resorpce vitaminu K ze střeva závisí na přítomnosti žluče. Pro tyto situace byly vyrobeny formy vitaminu K rozpustné ve vodě, které se mohou rezorbovat i bez žluče.

Zdroje vitaminu K v potravě: špenát, kapusta, květák, hrách, obiloviny, kiwi, avokádo, méně kravské mléko. Důležitým terapeutickým uplatněním vitaminu K je jeho použití jako antidota antikoagulancií, jako je např. dikumarol. Megadávky vitaminu A a E působí antagonisticky k účinkům vitaminu K.
  01.07.2008 17:21 ...
 
Taky odcházím od policie, kámoš bratránek taky. Prostě to co se tady ted děje to nemá obdoby. Ivan kurví co může - jen tak dál a policie nebude vůbec, jen všude kolem nás kriminalita. Trapná náborová kampan, projekt P1000. Nový zákon, reformy.. chce se mi z toho akorát blejt!! Zkušení lidi, kteří něco uměli, měli dlouholetou praxi odešli. Omlazování policie? Ježiš marja když to vidim co k nám přijde před a nebo po škole, tak bych brečel! Vždyt se bere už všechno, nekouká se na kvalitu, ale na kvantitu, jak někteří z těhle lidí, neříkám, že všichni najde se pár dobrých, mohou vykonávat vůbec službu? Nevídané. Pryč odsud. Ti co už odešli jsou spokojení. Jsem znechucenej situací u policie!!! Prémie 60tis? Kde by na ni vzali?? Jsou to jenom keci, těm co zůstávají pevné nervy a hodně štěstí!!
  01.07.2008 17:24 ff
 
Taky tak, po 18 letech jsem odešel a nelituji...prachy stéjné, ale bez nervů..co se děje u vnitra je síla...
  01.07.2008 20:37 xx
 
stav tohodle podniku neodiskutovatelně napovídá, že je to úplně někde v pr... a pár místních rýpalů se může snažit slova mrskat jak chtějí. Třeba až se Ti anální horolezci skutečně vlezou kam chcou tak nebude fungovat už vůbec nic. A.H. taky nechtěl slyšet o Stalingradu a pak čučel jak péro...
  01.07.2008 21:04 Imperius
 
No jo, ty, bratránek... Taky teta, strejda.. prostě klasická policejní rodinka (tzv. ručka ručku myje) . Tak nezaclánějte a běžte. Už stačilo!
  01.07.2008 21:31 XX
 
voni všichni jdou, ale od Langera http://www.novinky.cz/clanek/143917-langra-opousteji-dalsi-vysoc i-urednici-ted-namestkyne.html
ruka ruku myje
  02.07.2008 00:06 fous
 
to imperius....ty budeš asi taky novej co??? Nebo máš jen takovou malou disfunkci mozku???
  30.06.2008 23:55 Jean
 
Chlapi, co tady brečíte kvůli malému platu.
Vždyť v Praze prý dostanete každý v říjnu 2008 prémii 60 000 Kč.
Kdo to v civouši má!
To vám průměr stoupne o víc než 5000 Kč! Užijte si jich na Vánoce.
  01.07.2008 09:17 Jeane
 
Snad jsi jim na to neskočil? plk.Želázko je na toto přání sám.O tom rozhoduje ten nahoře a ten už se přece vyjádřil,že nepustí ani chlup a policie je až moc dobře zaplacena.............

http://www.nova.cz/tvarchiv/?238v=140084&238p=TNOVINY&238d=29.06 .2008&238o=
  01.07.2008 09:43 ...
 
Želásko by byl pro, jediný má rozum a pochopil vážnost situace, ale Ivan je stále mimo a povídá si tu svou obehranou písničku, že je vše v pořádku. Sloužím v Praze, na našem útvaru chybí 35% policistů a další se chystají odcházet. Nikdo s tím nic nedělá, policisté, kteří nemusí odcházet, ale raději jdou, vůbec nemají motivaci za daných podmínek setrvat. A co se týče p. Želáska, myslím si, že bude časem odejit - tak to u PČR chodí, když se někdo snaží udělat něco pozitivního, popř. upozorní na nějaký problém, a vystrčí růžky...
  01.07.2008 14:43 Asi tak!
 
http://zpravy.idnes.cz/praze-chybi-pres-tisic-policistu-plan-na- jejich-ziskani-zkrachoval-1dy-/praha.asp?c=A080627_142230_praha_ pei
  01.07.2008 20:22 BINEC
 
PRAHA BYLA VŽDYCKY PREFEROVANÁ, ALE CO TEN ZBYTEK REPUBLIKY, TAM SE PLATY PROPADAJÍ VŠUDE!
  30.06.2008 23:22 Petr
 
Zdravím Vás. Uvažuji o vstupu k PČR, ale když čtu
Vaše příspěvky, tak opravdu nevím. Petr z Vysočiny
  01.07.2008 14:46 pro Perta
 
Podívej sr taky na: www.policista.cz
Já to taky vzdal.Realita je jiná,než nám nakukal náborář :-(
  01.07.2008 16:42 Petře,
 
koukni se také na www.ubs-mv.eu ať jsi trochu v obraze. Můžeš si také přečíst dnešní příspěvek na těchto NEministerských stránkách v sekci NÁZORY/Policie ČR, Hasiči od Pavla Mitáše. Možná přijmeš i názor bývalého příslušníka.
  01.07.2008 21:40 Nemitáš
 
No zrovna Mitáše bych jako měřítko nedával.
  02.07.2008 09:14 Benjo
 
Nemusíš ho dávat za příklad,ale podívej se kolem sebe a poptej se bývalých příslušníků co ti řeknou.Taky jsem odešel není možný všechno tohle snášet do nekonečna,nechci se dožít toho,až nám řeknou,že letos se platy nebudou zvedat,že bereme hodně tak nám trošku uberou.Já už opravdu věřím všemu.
  30.06.2008 14:14 Kája Mařík
 
Pod naší modrou zástavou pozvedneme do boje nový policejní sbor (konečně bez komoušů, estébáků, starých struktur a těch, kteří vychcaně čekají na rentu)
  30.06.2008 14:39 jarda
 
Tak si to užij, Langře!
  30.06.2008 18:55 Klik
 
Kája Mařík je hloupej koláč a Gibon. Dobře mu hrabe!
  30.06.2008 21:42 Benjo
 
Já už nečekám já ji mám.Dnes 30. června jsem ukončil služební poměr.Tak si mě Kájo prosím tě taky škrtni.Děkuji.
  01.07.2008 11:24 ....
 
Maříku Maříku, to, že jsi u PČR znamená, že taky čekáš na rentu (vychcaně). Akorát tě štve, že ještě na ní nemáš nárok. Doufám, že aš na ni dosáhneš odejdeš taky aby si uvolnil místo těm co ji nemají a táhnou modrou zástavu.
  01.07.2008 23:25 fous
 
Kájo co to plácáš?? Nejsem stará struktůra, ani komunista, ale to co se v poslední době děje v naší "firmě" nad tím už zůstává rozum stát....připadám si jako sociální případ...ani raději neříkám kde dělám....jo a na rentu nečekám protože tak dlouho tu setejně nevydržím
  30.06.2008 13:05 Nábor se nám zase nepovedl,jaké překvápko
 
http://www.nova.cz/tvarchiv/?238v=140084&238p=TNOVINY&238d=29.06 .2008&238o=
  30.06.2008 21:44 Výroky
 
neministra policie o tom, že se budu muset chovat zdvořile, mě uráží. Za celou dobu, co jsem u PČR, jsem se jinak než zdvořile nechoval a to včetně slušného chování k těm, kteří si to ani za mák nezaslouží. Zdvořilostní chování k tomuto neministrovi mě ovšem opouští a mám chuť výt ve vztahu k němu velice nezdvořilý.
  29.06.2008 21:59 Kája Mařík
 
Běžte do prýči, rentiéři. My hrdí vytrváme....
  30.06.2008 07:55 civil
 
Tobě nic jiného nezbejvá,protože jsi od narození netáhlo
  30.06.2008 14:30 Civil
 
Ohrazuji se proti tomu vemenu co používá nick civil s malým "c". Nemám s ním nic společného. Vymysli si něco jiného. Já tu jsem dávno před tebou.
  01.07.2008 09:56 Petr3
 
KÁJO TY JSI OPRAVDU MAGOR
  29.06.2008 20:13 sniper
 
No jo, civile, už je mi to jasný... Ale ani se nedivím, že píšeš to, co píšeš, prostě o současné situaci moc nevíš... To, že se to během dvou let dokáže u PČR takhle zkur..., nečekal snad nikdo, ani já :-( A nemyslím jen finanční okrádání a snižování platu, ale i stále větší byrokracii, administrativu, buzereci... a tak bych mohl pokračovat :-(
  30.06.2008 07:34 Civil
 
Odhaduji délku tvé služby tak na 5 let. Podle tvých reakcí i podle nicku, vydím mladého frajírka, který se cítí neustále nedoceněn, protože on je ten, kdo ví vše nejlépe a všechno nejlépe také dělá. O situaci u PČR vím dost i dnes a proto si dovoluji tvrdit, že jestli je to podle tvých slov zkurvený, tak 90 % si toho kurvíte sami tím, jak se k sobě chováte. Tím myslím hodně z vás - nadřízení k podřízeným i naopak, řadoví mezi sebou, velitelé mezi sebou. K tomu závist, když má někdo o dvě stovky větší osobní, nebo se dostane do vyšší střídy. A to byl také můj důvod k odchodu. Až jednou tu firmu opustíš, tak z počátku nebudeš věřit tomu, jak se k sobě také lidé mohou chovat v zaměstnání. A dnes z celé PČR čiší taková sebestřednost, že je to při pohledu z jiné sféry až k smíchu, nebo k pláči.
  30.06.2008 13:38 civile
 
máš v mnohém pravdu, když čtu jak se zde někteří prezentují, pochybuji, že by byli schopni (potažmo ochotni) mi v nouzi pomoci a to je opravdu k pláči. Ale nepaušalizuji, proto to slůvko NĚKTEŘÍ.
  30.06.2008 21:54 sniper
 
Civile civile, pořád se oháníš tím, jak jsi starej, zkušenej a věcí znalej, ale ty Tvé názory, ach jo... Jestli nám práci něco z devadesáti procent zkurvilo, tak novej zákon! Kterej Ty jsi ovšem na vlastní kůži nezažil, takže nechápu, proč o těchhle věcech tak rádoby zasvěceně píšeš! A silně pochybuju, že jsi v kontaktu s řadovými poldy! Jinak, dobu mé služby jsi neodhadl, představ si, že ten mladej frajírek slouží jedenáctým rokem! Ještě za doby Tvé služby by to moc nebylo, ale teď jsem na našem útvaru veterán! Ale jinak máš pravdu, opravdu se cítím nedoceněnej, když beru stejný peníze jak popelář, když makám přesčasy zdarma, nedostávám příplatky za noční a víkendy, netýkají se mě svátky, rok od roku mi díky zmrazení klesá reálnej plat.... A proto ještě letos dávám téhle firmě sbohem a stanu se taky civilem, jako spousta dalších! Makal jsem před nástupem k policii a uživím se i po odchodu z ní...
  01.07.2008 08:17 Civil
 
No, tak jestli já nic nevím za dva roky o PČR, tak to tě tedy lituji, až nastoupíš po 12 letech do civilu. Na takové chytráky všude čekají, uvidíš. Snad u těch popelářů bys mohl nastoupit, abys nešel s platem dolů.
K tomu zákonu, co všechno zkurvil:
150 hodin zdarma - bylo i za 186-ky, akorát upraveno v jiném zákoně, alespoň pro mne
svátky v nepřetržitém provozu - žádná změna proti předchozí úpravě
příplatky na noc a svátky - máš 10% navíc proti ostatním
dovolená - máš delší než dřív
pracovní doba - máš kratší nebo stejnou
třídy - konečně lze rozlišit kdo dělá a kdo ne, ne jako dřív, kdy byla jedna pro "mladé" a jedna pro "staré" a na některých OOP jen jedna pro všechny...
plat - 140 % průměru v republice, ještě je čas na zvyšování, žádná jiná profese tak preferovaná není, prostě už se nezvyšuje o 10 procent ročně, protože na to není
že je nedostatek policajtů - no prostě odešli ti, co chtěli odejít, včetně důchodců, kterých za mne sloužilo nejvíce v historii

Zkus mi napsat, čím ti službu zkurvil zákon a ne lidi, kteří u PČR zůstali. Myslím, že na moc věcí nepřijdeš.
  01.07.2008 09:28 sniper
 
Civile, doteď jsem se s Tebou snažil polemizovat, ale po přečtení Tvého posledního příspěvku to vzdávám, buď jsi magor nebo provokatér...
Jen něco málo: Těch 150 hodin za starýho zákona se týkalo akorát hodin, když jsi přetáhl službu, a nesmělo to být v noci, o víkendu a ve svátek.
10 procent příplatku zdaleka nedosahuje konkrétních příplatků za noční i víkendy, navíc je nespravedlivé, když stejné příplatky bere někdo, kdo chodí jen na ranní a občas si mrskne nějakou odpolední, stejně jako ten, kdo bouchá noční a víkendy pořád!
Svátky, za starýho zákona jsi dostal minimálně náhradní volno!
Platové třídy, třeba na OOP dělají všichni všehno, ale někdo je ve třetí, jinej až v šesté platové třídě! Super, co?
Je pravda, že máme o tři dny delší dovolenou, ale když od toho odečteš svátky a přesčasy zdrama, tak vlastně žádnou dovolenou nemáme...
A těmi 140 procenty jsi tomu nasadil korunu, jsi snad jedinej ubožák, kterej věří těm pohádkám Ivana Langera... Tady vešměs diskutují řadoví policajti, kterým je jasný, že tyhle procenta pobírají maximálně vedoucí, nebo pracovníci prezidia, tak se tady prosímtě neztrapňuj.
No nic, opravdu tuhle velice plodnou diskuzi s Tvou osobou končím, konečně ses projevil v plné parádě a ukázal, co jsi zač! A klidně mi můžeš nadávat do mladých frajerů, co se v civilu neuživí, staříku! Spíš mám já ten pocit, že máš v civilu veliké problém Ty, a proto pořád vybuřuješ na tomto fóru...
  01.07.2008 09:47 ...
 
Civile, přijde mi, že své argumenty opisuješ z nějaké brožury, ale teď opravdu nevíš, jaká je situace u PČR. A to už nějaký ten rok taky sloužím (pro upozornění víc než 5 let, jak jsi tu zmiňoval).
  01.07.2008 10:01 PETR
 
CIVILE TY ASI DĚLÁŠ U JINÉ FIRMY NEŽ JÁ,NEVÍM ŽE BYCH SI POMOHL PODLE NOVÉHO ZÁKONA,ALE NA HOŘE SI DOBŘE HRABOU,TAM ASI PATŘÍŠ I TY,JAK TADY ČTU TVOJE PŘÍSPĚVKY
  01.07.2008 21:27 F1
 
Pro vyjasnění těch 150 hodin dle té dřívější 186 !!!!!

Zákon č. 143/1992 Sb., o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a některých dalších...

§ 10 Plat a náhradní volno za práci přesčas

(1) Za hodinu práce přesčas 10) přísluší zaměstnanci část platového tarifu, osobního a zvláštního příplatku připadající na jednu hodinu práce bez práce
přesčas v kalendářním měsíci, ve kterém práci přesčas koná, a příplatek ve výši 25 % průměrného hodinového výdělku, a jde-li o dny nepřetržitého odpočinku v týdnu, příplatek ve výši 50 % průměrného hodinového výdělku, pokud se zaměstnavatel se zaměstnancem nedohodli na poskytnutí náhradního volna místo platu za práci přesčas. Za dobu čerpání náhradního volna se plat nekrátí. Neposkytne-li zaměstnavatel zaměstnanci náhradní volno v době tří po sobě jdoucích kalendářních měsíců po výkonu práce přesčas nebo v jinak dohodnuté době, přísluší zaměstnanci část platového tarifu, osobního a zvláštního příplatku a příplatek podle věty první.
(2) Zaměstnanci, kterému přísluší příplatek za vedení nebo hodnostní příplatek podle § 9, je plat stanoven s přihlédnutím k případné práci přesčas v
rozsahu 150 hodin v kalendářním roce. To neplatí o práci přesčas konané v noci, v den pracovního klidu 11) nebo při nařízené nebo dohodnuté pracovní pohotovosti. 11a) V platu vedoucího zaměstnance, který je statutárním orgánem, je vždy přihlédnuto k veškeré práci přesčas.

A již jsem zde psal, že náš bývalý šéf - velmi despotický a absolutní nedemokrat ( raději odešel před 2 lety ) si nikdy nedovolil nějaké " 150 hodin " nařizovat a jen několik let hrozil. To jak se nyní zneužívá těchto 150 hodin, nemá obdoby.
  01.07.2008 21:34 F1
 
A ještě s tím svátkem - jak to bylo dříve, je třeba celé pravdy

§ 14 Plat a náhradní volno za práci ve svátek

(1) Zaměstnanci, který nepracoval proto, že svátek 11c) připadl na jeho obvyklý pracovní den, se plat nekrátí.
(2) Za práci ve svátek poskytne zaměstnavatel zaměstnanci náhradní volno v rozsahu práce konané ve svátek, a to nejpozději do konce třetího
kalendářního měsíce následujícího po výkonu práce ve svátek nebo v jinak dohodnuté době. Za dobu čerpání náhradního volna se plat nekrátí. Zaměstnavatel se může se zaměstnancem dohodnout na poskytnutí příplatku ve výši průměrného hodinového výdělku za hodinu práce ve svátek místo náhradního volna.¨

Jinak poldové na Slovensku mají všechny možné a nemožné příplatky spravedlivě zachovány - tedy mají je spravedlivě započítané dle skutečně odsloužených příplatkových hodin.
  01.07.2008 23:33 fous
 
civile ve všem souhlasím se sniperem, ty žiješ asi na jiné plantě, je vidět, že už nesloužíš dost dlouho.
  02.07.2008 20:25 Benjo
 
Tak co civile došli ti argumenty?Pořád se divím proč jsi opustil toto lukrativní zaměstnání.Koukák ,že by s tebe byl výborný náborový expert.
  29.06.2008 19:17 krach
 
Velký pronajímatel nemovitostí, neministr policie a spolupodílník Cevro institut pan Langer nemilostrdně likviduje Polici ČR a její poslední zbytky.
  30.06.2008 11:53 Lukáš HERCLÍK
 
Spíše kde na to vzal pan ministr, dědil? či privatizace?
  30.06.2008 14:41 jarda
 
No, je ve funkci už dva roky. A to je dost, aby si srovnal účty se svými předchůdci. Ti už taky mají dost. A závist, to je hrozná věc. Podotýkám, že určitě nemám na mysli pana Bublana!
  01.07.2008 18:15 zhujutu
 
Rád bych věřil tomu, že vše získal poctivou prací
  29.06.2008 18:24 DEVASTACE POLICIE
 
DALŠÍ A DALŠÍ POLICISTÉ ODCHÁZEJÍ OD POLICIE. SNIŽOVÁNÍ REÁLNÝCH PŘÍJMŮ, NÁRUST ADMINISTRATIVY A BUDOVÁNÍ AMATÉRSKÉHO SBORU NEPŘISPÍVÁ LEPŠÍM ZÍTŘKŮM.
  29.06.2008 09:29 rentiér
 
Zdravím všechny poctivé lidi. Přečetl jsem si příspěvek pod hlavičkou Dan. Jestli zákonodárci neshodí paskvil a nevytvoří progresivní zákon pro všechny/ bachaře, justičku, policisty, hasiče/ , tak se bude páchat více,více škody. Daňový poplatník bude nadále platit za chyby mocipánů. Odešlo zbytečně za posledních cc 10 let desetitisíce zkušených policistů. Mohli nadále v horizontu dalších 10-20 let sloužit.. Jejich studie, zkušenost, praxe, výstroj výzbroj něco stojí. Fandím těm, co přešli k městské policii, udělali dobře. Dělat zadarmo se nedělá v žádném právním státě. Musí se vrátit placení přesčasů, všech příplatků/ dle zákona minulého /z.č. 186/92 Sb,/nesloužit 150 hodin zadara, nadělávat cc 10 státních svátků zadara a další chuťovky paskvilu z.č. 361/ 2003 Sb. Jestli chce stát udržet přespolní policisty sloužit v Praze, tak se musí zaplatit důstojná ubytovna, hradit cestovné, odlučné a další. Toto se platilo za minulého režimu. Paskvil je nesystémový. Dále jsem se dočetl, že mám být zrušeno cc 350 velitelských míst, ředitelé okresních ředitelství PČR a jejich zástupci , ale o místo nepřijdou. Dále , že na policejním presidiu ubyde 500 míst. Pořád je ale jeden velitel na sedum pěšáků. Nutno zaplatit spravedlivě policisty , hasiče, bachaře v přímém výkonu , novelizovat paskvil, omezit hafo velitelů, tudy vede cesta. Každý, kdo před lety šel do státní služby, sloužit jako policista, tak neuvažoval o rentách, ale o potírání lumpáren. Stát si neváží této skupiny občanů. Je zde přechodné období , jestli zákonodárci nevytvoří progresivní zákon, ne citovaný paskvil, tak dojde ke katastrofě. Čtu, kolik přijali nováčků, bylo by zajímavé, kolik jich bude sloužit po 15 letech. Přál bych si, aby bývalí kolegové v přímém výkonu měli lepší důstojné podmínky pro práci, lepší finanční ohodnocení. Jsem v civilu, mám se dobře. Mohu porovnávat dva světy. Dejte na sebe ve službě pozor, nikdo Vám nic nedá. Zdraví bývalý kolega por Marek z České Lípy. Jsem si vědom, že se jedná o veřejný web, na provokatéry nereaguji.
  29.06.2008 10:52 Benjo
 
Plně s tebou souhlasím,ale nemyslím si,že by se to zlepšilo v dohledné době.Tak i já odcházím,zítra jdu odevzdat věci.Všem,kteří zůstavají přeju hodně štěstí budete ho potřebovat.
  29.06.2008 11:07 Imperius
 
Váš příspěvek je celkem bez úrovně, asi jste jej psal v silném rozrušení. Ještě že jste rentiér...
  29.06.2008 11:13 Benjo
 
Je vidět Imperiusi,že o tom co se tady píše nemáš ani páru,ale vím že každý má právo na nazor.Tak ti za něj děkujem.
  29.06.2008 15:05 ff
 
dva měsíce v C, renta 10.000 Kč, prostě práce je dostatek a není důvod bývylí kolegové mít obavy ze změny...