Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.02.2006 08:45 Dušan Popelka
 
Vidět to z té druhé strany
Začínám vaší myšlenkou paní Anno - Jinak to člověk vidí zhora a jinak z opačné strany. A jsem si jist, že ze strany lékárníků se nedívá nikdo. Stačí, aby jen někdo prohlásil, že se přiživují na nemocných a lidi mají hned svůj názor a začnou je odsuzovat aniž by se nad tím zamysleli.
Je to typická česká vlastnost. Pokud tlučou člověka na ulici, tak jsou všichni slepí, hluší, ale jakmile má někdo více než druhý, tak by se bili do krve jen aby ten druhý měl méně.

Kdo má alespoň trochu představu o obchodě ví, že marže (marže, ne zisk) 30% není neobvyklá a patří zcela do běžného průměru. Kdo má alespoň trochu přehled o problému ví, že obchodní přirážka 30% na léky je společná pro lékárnu a distributora léčiv, tj ne pouze pro lékárnu je plných 30%. Při čtení názoru jednoho pána v MFDnes, který se rozčiloval nad tou zlodějinou, jsem se trpce pousmál zvláště v pasáži, kde psal, že zelinář má doporučenou marži 10-20%. S úctou k jakémukoliv slušnému zaměstnání mi to připadá směšné. Chcete, aby měli lékárníci marže 10-20% jako zelináři? Jak může někdo porovnávat lékárníka se zelinářem, který potřebuje pouze dodávku, sklep a umět počítat. Marže 30% je moc? Není, je zcela přiměřená k požadavkům, které jsou na ně kladeny. Uvědomuje se vůbec někdo, že tito lide studují univerzitu, aby mohli vydávat léky. Studují 5 let obory z farmacie, biologie, chemie, lékařství. A to samozřejmě má důvod, protože tito lidé suplují několik profesí a to co dělají nese sebou značnou zodpovědnost. K jejich práci, to co ostatní nevidí, patří např. – musí kontrolovat léky a nesmí vydat léky, které nelze kombinovat (určitá kombinace léku jinak bezproblémových může způsobit vážné problémy), správně znát dávkování a při pochybnostech o špatně napsaném dávkování lékařem tohoto lékaře kontaktovat, při špatném vydání musí zajistit na vlastní náklady okamžitou nápravu (tj. okamžitě přes doktora kontaktovat pacienta a správný lék mu neprodleně doručit), pokud se přestane vyrábět nějaký lék musí pacientovi nabídnout stejně kvalitní alternativu a oznámit to lékaři, musí luštit ty šílené škrabopisy doktorů na receptech a použít vlastních znalostí ke správné identifikaci léku a dávkování. Při tom se musejí stále vzdělávat o nových lécích a absolvovat atestace. A za každou chybu v lécích, kterou doktor způsobí a oni ji přehlédnou jsou zodpovědní (i trestně) lékárníci, protože nám je vydali.
Nikdo si neuvědomí, že veškeré ty regály s léky, přípravky, jaké dávkování k čemu s čím, kdy se může brát, oni mají v hlavě. Ukážete jim lék a oni vám řeknou do jaké skupiny léku patří, v jakém dávkování po kolika se vyrábí, v jakém stavu (pilulky, tobolky, čípky, mast..), na co to je lék, kdy a jak často se bere, jak dlouho působí, s čím se nesmí brát dohromady, vedlejší účinky, kdo to vyrábí, jaký podobný lék jako alternativa k tomu existuje.
Pokud lékárník pracuje v nemocnici, tak se podílí i na výzkumech např. působení léků na rakovinu a jejich vyhodnocení.

Jsou to vzdělaní lidé a mají zcela zodpovědnou práci. A co my? Doktoři se na ně dívají skrz prsty a odmítají se s nimi bavit, když něco špatně předepíší. Oni totiž jsou doktoři mistři světa a nebude je poučovat o lécích a dávkováních nějaký prodavač léků. V zahraničí dokonce lékárníci chodí při vizitě s doktory a konzultují nasazování léku při léčbě. Ono přeci jen doktor nemá šanci znát vše kolem léků, stále doplňovat informace o nových poznatcích a vývoji. Tady se to také zkoušelo, bez úspěchů, ano mistři světa znají všechno nejlépe a spíše si dělali z lékárníků srandu než je brali vážně. Tož doktoři a co obyčejný člověk? Ten je ještě horší. Kde jaký hejhula nadává ubohé lékárnici za tárou, že je sprostá zlodějka, div že děvče nepláče. Neviděl jsem, že by někdo nadával prodavačce v zelenině, že má drahou papriku, ale chlapa, který má zaplatit 50 korun za lék proti nadýmání způsobené interakcí s lékem na rakovinu, který stojí 2500 kč a je hrazen zcela pojišťovnou, to jsem viděl. Lidé si kupují stupidní přípravky na hubnutí za stovky korun a ani neceknou, ale jakmile mají zaplatit za lék, tak řvou jak podsvinče. Ale oni se musí stále usmívat, snášet nadávky a ani nepípnout, dokola vysvětlovat starým lidem co a jak, stýkat se s pacienty kteří se usmívají a přitom vědí, že ten lék který dostávají jim prodlouží život maximálně o pár měsíců, stýkají se s idioty diagnózou potvrzené, i s hulváty a idioty, co se pokládají za normální lidi. A to všechno jenom, aby mohli vydávat léky.

Uvědomuje si vůbec někdo, že lékárna je první a poslední instance, která nás chrání před tím, aby nám doktor nenamíchal přepsáním se smrtící kombinaci špatných léků či přehnal dávkování? Nikdo jsou to jen obyčejní prodavači. Zkuste se zeptat kolikrát volají doktorům za den, aby opravili nesrovnalost na receptu, teprve pak si uvědomíte, že dělají mnohé více nežli si každý z nás myslí.

A to že je lékáren moc? Trafika či benzínky jsou na každém rohu a nemyslím si, že to jsou boháči a příživníci (mimochodem marže na benzínkách vám nevadí, to jste asi přehlédla záměr pana Ratha obejít lékárny a převést prodej léků na benzínky a lékaře).
Lékárny jsou prostě taženy spotřebou léků, která je u nás na osobu enormní, ale hlavně prodejem doplňkového zboží jako potravinové doplňky, vitamíny, čaje, zdravotnické potřeby, za které neváhají češi bezhlavě utrácet tisíce, podle toho, na co zrovna běžela reklama v televizi.
Paříme mezi nejtlustější národy v Evropě, zanedbáváme vlastní zdraví, kouříme, vypijíme si prvenství ve spotřebě piva a to vše řešíme „zázračnými“ léky. Kolik léku je použito na nemoci z vlastní pohodlnosti a lenosti a kolik na nemoci, které neovlivníme.
Znám člověka, který má silnou nadváhu, kašle na životosprávu a cpe se léky na všechno možné (tlak, klouby..), které platíme my, protože ho to možná zachrání. Ten člověk ve stáru bude odkázán na cizí pomoc a hromadu dalších léků, které zaplatíme my. Proč nejsou léky, které jsou způsobeny nezodpovědností člověka placeny z jeho peněz. Proč člověk, který o sebe dbá platí na toho kdo užírá peníze, které by se dali použít pro někoho, kdo je opravdu potřebuje na léčení. Proč pokud o sebe dbám nemám výhodu z toho, že nezatěžuji zdravotní systém oproti tomu, kdo z vlastní lenosti a ignorance tento systém vysává.
Toho člověka, co na všechno kašle by to mělo něco stát, když ne úsilí a snahu, tak peníze. Můj učitel tělovýchovy vždy opakoval, že nejnevděčnější investice je do vlastního těla. Musíš o ní pečovat celý život, jinak ztratíš vše, co jsi již do ní vložil. Jenže komu by se chtělo, že?

Všichni křičí na lékárníky, ale nikoho nezajímá proč jsou na desítky léku předepsané úhrady pojišťovnou 3 kč. Celým systémem od doktora, přes lékárnu do pojišťovny jde pitomý recept aby se uhradili 3 kč. To, že tento proces stojí desetkrát tolik nikoho nezajímá. Proč si ty 3 kč úhrady nezruší a neuhradí je pacient, kterého to nezabije? Proč nikoho nezajímá, že každý 4-tý pacient jde do k doktorovi, aby si nechal předepsat paralen či kapky, protože jsou na předpis levnější. Ztrácí čas pacient, doktor. Za návštěvu u doktora zaplatí pojišťovna více nežli stojí paralen a kapky dohromady. Proč nikoho nezajímá to, že v nemocnicích bez doplatku si doktoři předepisují sobě a svým příbuzným extrémně drahé léky. Proč nikoho nezajímá, že na internách odkládají staré lidi příbuzní, kteří je obírají o důchod a nehodlají se o ně starat. Proč si tolik lidí naškudlí léky, které nikdy nepoužije?
Proč to nikoho nezajímá? Protože za všechno můžou lékárníci. Pan Rath je vypočítavý člověk, který vidí jen to, co chce a v čem má osobní, ne profesní angažovanost. To není člověk na správném místě, ten se nedokáže jako doktor na to podívat z druhé strany.

Každý z Vás, kdo věděl alespoň pětinu toho, co jsem napsal má právo lékárníky kritizovat, ostatní ať raději mlčí.
  02.07.2008 22:03 Sparta
 
02.07.2008 22:03 Kuka

Držte už huby a táhněte k pásu darmožrouti, jenom tlacháte a brečíte. Zeptejte se okolo normálních dělníků. Až půjdete do civilu, každej druhej vám bude závidět rentu. Tady to jsou hrozný tlachy. Opravdu o realitě v civilu víte hovno!!!
  02.07.2008 22:04 Sparta
 
Naprostej souhlas!!
  02.07.2008 22:56 Karel
 
Tak nebreč a přidej se, máš jedinečnou možnost, určitě tě teď vezmou, takovej trouba jistě projde a můžeš to zkusit.
  02.07.2008 23:09 Ramm
 
4 Sparta :
Tak tohle může napsat jen dement, jestli závidíš rentu nic ti nebrání to zkusit, ještě bys brečel po pásu woe.
  03.07.2008 09:55 Sparta
 
Zkus si civil hrdino!!!
  03.07.2008 09:58 Benjo
 
Tak pojď si to vyměnit já už jsem v civilu a půjdu makat rukama a ty se přihlaš k policii a za pár měsíců si můžem popovídat.
  03.07.2008 10:35 Jirka
 
4 Sparta...
My jsme těmi civilisty byli, ale TY na rozdíl od nás, si poldou nikdy nebyl a ani na to nemáš! Blbě žvanit, to ale umíš betelně..... Měj se frajere.
  02.07.2008 21:50 devastace
 
Tady nejde o kvalitu a profesonalitu, ale o obyčejné naplnění původních stavů kdejakou sebranou lůzou. To, že se s těmi novými kolegy pracuje velice těžko už nikdo nevidí. Vedení policie je hluché a slepé k problémům a financím u této složky. Někteří mladí toho mají plné zuby po pár měsících, natož po několika letech.
  02.07.2008 22:03 Kuka
 
Držte už huby a táhněte k pásu darmožrouti, jenom tlacháte a brečíte. Zeptejte se okolo normálních dělníků. Až půjdete do civilu, každej druhej vám bude závidět rentu. Tady to jsou hrozný tlachy. Opravdu o realitě v civilu víte hovno!!!
  03.07.2008 00:21 Kuk na Kluka Kuka
 
Kuka jak poznám normálního dělníka od toho nenormálního ? A co je to ten pás o kterým Kuka meleš ?
  03.07.2008 07:32 Kuka
 
Ty to nepoznáš!!!
  04.07.2008 00:37 fous <fousx@email.cz>
 
to kuka...chtěl bych tě vidět ty frajere...až by si se musel tahat s prochcaníma feťákama a vožralama....všichni cečko a po kapsách jehly....tak zůstaň u pásu a tady nevotravuj
  02.07.2008 21:39 Karel
 
Krásná náborová akce nových policistů. Jsem udiven, jak si pan Langr mne ruce a hlásá do světa, jakou výbornou náborovou kampaň vymyslel. Jak vše hezky probíhá a jak se daří náborovat nováčky do řad policie. Vidí ale přitom ( nechci se dotknout několika jedinců ) kdo se sítem náborové řízení dostane k policii? Proč se tak šíleně snížili kritéria u tělesných testů, jakožto i psychické testy, dle slov psycholožky by pustila dál jen 35 % uchazečů, ale dle nějakého zvláštního nařízení toto udělat nemůže. Copak si toto nikdo neuvědomuje, že kvůli ješitnosti jak krásně tato kampaň je nastartovaná k polici chodí lidé, kteří by se sem dříve nikdy nedostali, můžou jen tuto firmu poškodit a co více, nejdůležitější je se spolehnout v krizové situaci na kolegu, což je naprosto nereálné s tímto náborem. Jsem zhnusem......a nejen tím.......přišel jsem, viděl jsem a proto odcházím.
  02.07.2008 19:25 debakl policie
 
Vyhlídky u policie prach mizerné, zdražování nelidské již není důvodu v tomto orchestru hrát a za tento pokládat své nejcennější.
  02.07.2008 18:29 TRAGÉDIE
 
IVAN LANGER BUDE ZAPSÁN V HISTORII JAKO NEJVĚTŠÍ HROBAŘ A LIKVIDÁTOR ČESKÉ POLICIE.
  02.07.2008 17:51 ...
 
Představ si Imperiusi, že ne že nejsme policejní rodinka, ale to ti vysvětlovat nemusím. Kdyby ruka ruku myla asi bychom neodcházeli, ale to je jedno...
Langer to prostě dokurvil, tak většina odchází, já jsem jen napsal co si myslím o těch jeho skvělých reformách, projektech apod. Nasazujeme životy, kdejaká fetka si na nás dovoluje, policie je taková děvka pro všechny, každej kriminálník má větší práva jak normální a pracující lidi a ještě k tomu takové podmínky? Málo lidí, šichty navíc, hodiny zadarmo, nevyhovující auta, ted dokonce vracíme náboje, aby bylo pro nové policisty.. co to bude příště? Budeme si kupovat i benzín do služebního vozidla až pojedeme k nějakému zákroku? Díky nechci.. radši půjdu.. někam kde si práce lidí váží, kde se nemusí dělat zadarmo, kde platí přesčasy a to je všude jenom ne tady u té firmy, která jde ke dnu!!!
  02.07.2008 18:32 děkuji
 
onuce a děvka pro všechno. Lidové plivátko kam si může modrý občan odplivnout kdy chce. Ano, to je ono. Kašpárek za pár korun kde je celospolečenská morálka někde v pr... dnes má šanci každý to zkusit tak prosím ....
  02.07.2008 20:18 sbohem
 
děkuji máš naprostou pravdu, tohle je skutečný obraz bez přetvářky-děvka pro všechno za pár šupů.
  02.07.2008 07:10 ***
 
Policisté z Dálničního oddělení Nová Ves k ohlášené dopravní nehodě na dálnici D8 nedojeli. Před osmnáctou hodinou začalo u exitu na Doksany ve směru z Lovosic do Prahy hořet osobní auto. Policejní vozidlo mířící se zapnutými majáky od Prahy se nejspíše jelo otočit na výjezd na Doksany, aby se k místě havárie dostalo, samo však bylo praděpodobně vytlačeno ze silnice kamionem, jehož řidič nerespektoval výstražné signály policejního auta. Nákladní vůz podle všeho ani nezastavil a pokračoval v jízdě. Jeden policista z osádky služebního vozu utrpěl těžké zranění a musel být přepraven vrtulníkem Letecké záchranné služby do nemocnice. Dálnice je v obou směrech průjezdná, vždy ale pouze v jednom pruhu. Nehodu na místě vyšetřují policisté z litoměřického dopravního inspektorátu. (ich)
  02.07.2008 18:28 valorizace
 
Realita policejní práce s 1,5% ohodnocením.
  02.07.2008 00:08 Východisko ze situace
 
Možná i odebrat 10% příplatek, ale vrátit spravedlivé příplatky za SO+NE, noční a svátky ve stejných procentech, jako za starého zákona!!! Kdo v tyto dny slouží, ať má spravedlivě proplaceno to samé, jako ostatní lidé! Nezavání to diskriminací?
  02.07.2008 06:47 Petr
 
Ano, máš pravdu od doby co platí nový zákon a kolegové odcházejí mám mnohem víc nočních i víkendů. 10 procent to určitě nepokryje.
  01.07.2008 20:23 SOCIÁL
 
PROSÍVÁS AŽ ODEJDE POSLEDNÍ AŤ ZHASNE !
  01.07.2008 21:02 Imperius
 
Co to tady plácáš? Nehul!
  02.07.2008 09:06 Benjo
 
Sociale takhle jsem se už dlouho nezasmál,opravdu jsi to vystihl :-)
  01.07.2008 20:21 po 14 letech
 
Tady se to pěkně rozpadá, Ivane ty tomu dáváš na prdel. Peníze nevalné, podmínky nevalné tak odcházím též.
  02.07.2008 08:10 Asi tak!
 
Dobrý den, všichni mě strašili, že když odejdu do civilu, umřu u třetí popelnice, že příjdu o veškeré výhody práce ve Vězeňské službě věznice Příbram ( taky názor, že práce ve věznici je lukrativní zaměstnání, no nevím ). Tak jen trochu z mých krátkých zkušeností v civilní sféře. Ráno po příchodu do zaměstnání nemusím stát v pozoru a podávat hlášení, ale vedoucí mi řekne " ahoj Pavle, jak se máš", když je mi zima vezmu si kalhoty, když je vedro vezmu si šortky, nemusíme chodit všichni jednotně oblečení. Taky nás každé ráno nepřezkušují jako děti ve škole. Když jde o finance, jsem na tom líp, divné že, ačkoliv bych měl mít o polovinu násobku míň - cituji ministra. Taky mi platí veškeré přesčasy a pokud nějaký mám mít, tak mě zaměstnavatel slušně poprosí, nikdo mi ho nedá rozkazem a ještě k tomu zadarmo. Když jsem řekl, že jsem musel dělat 150 hodin zadarmo, tak se mi celá firma smála a vlastně směje dodnes. Taky nám platí svátky, noční a víkendové příplatky a třinácté platy. Tak nějak si po těch 13 letech připadám, jako v Jiříkově vidění a jediné co mě může upřímně mrzet, že jsem nodešel dřív. Děkuji ????
  02.07.2008 22:00 Kulka
 
Asi tak do té doby co zjistí, že máš rentu a jedinci začnou závidět hluponi. Až tam budeš déle písni.