Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  31.05.2009 07:52 ma4be
 
Bývalý premiér a předseda ODS Mirek Topolánek je pokrytec, který mění svá vyjádření podle toho, k jakému auditoriu hovoří. Říká Britům, Polákům, Němcům vždy co chtějí slyšet. Čeští voliči mu sotva mohou věřit.

Když za „mrtvou“ označil LS prezident Václav Klaus bezprostředně po jednání Senátu dne 6.5.09, sklidil za to obrovskou kritiku mnohých českých politiků, a nejvíce od tehdejšího premiéra Topolánka.

Pokrytecké jsou i řeči ODS o vytvoření opoziční frakce v Evropském parlamentu.
Jan Zahradil se k podpoře Lisabonu zavázal právě výměnou za přijetí do frakce Evropské lidové strany v Evropském parlamentu. „Pokud jde o proces ratifikace Evropské ústavní smlouvy, vezme ODS v úvahu při svém konečném stanovisku výsledek ratifikace v ostatních členských zemích EU,“ slíbil Zahradil písemným prohlášením po zvolení do Evropského parlamentu v roce 2004 Hansovi-Gertu Pöteringovi.

ZÁSADNÍ VÝROKY A POČINY TOPOLÁNKA KOLEM EVROPSKÉ ÚSTAVY A NÁSL. LISABONSKÉ SMLOUVY (LS):

1) V roce 2003 slavnostně podepsal předseda ODS M. Topolánek spolu s předsedy britské Konzervativní strany a polské strany Právo a Spravedlnost tzv. Pražskou výzvu.

„Evropské národy nepotřebují smlouvu – ať již se jmenuje Ústava nebo ne – stlačující všechny evropské země do jednoho ekonomického, politického a právního rámce. Bohužel, přesně tam však směřují výsledky Konventu o budoucnosti EU. Proto je třeba podrobit je jedinému spolehlivému testu – lidovému hlasování, referendu,“ napsali předsedové na slavnostní listinu na pražském Žofíně.

Tuto smlouvu M. Topolánek NEDODRŽEL: ve funkci premiéra podepsal Lisabonskou smlouvu a jako poslanec pro smlouvu hlasoval – podrazil tak britské konzervativce i polskou Právo a Spravedlnost. Nyní má ještě tu drzost na jejich sjezdu označit smlouvu za mrtvou – on, který udělal maximum pro její oživení(!).

2) Mirek Topolánek: Ještě horší než evropská ústava je debata o ní
Z rozhovoru pro Ihned.cz dne 26. 1. 2005 uvádíme tato slova Topolánka:

Jsem velký Evropan, který se provinil jen tím, že odmítá evropskou ústavu. Je psána jazykem agitek z doby nedávno minulé. Vyznat se v ní nemůže vůbec nikdo, ústavních záležitostí se týká možná z jedné třetiny. Všechno ostatní je neuvěřitelný nános blábolů a neskutečné vaty. Jsou tam články, které si protiřečí. A pak je tam samozřejmě pár věcí, které já pokládám za velmi nebezpečné.
Měl by to být dokument, který buď musí být schopni napsat na deset stran, nebo ho vůbec nemají dělat. Pokud tím chtěli zjednodušit mechanismy fungování EU, nepovedlo se to.

Pouze dosavadní smlouvy dali na jednu hromadu a implementovali je do ještě většího paskvilu, který - jak jsme se shodli i s kolegy, kteří nakonec zvednou ruku pro - pokud člověk přečte, nikdy nemůže za střízliva odsouhlasit.

Ještě horší, než co je v ústavě napsané, je způsob, jakým se o ní vede debata. To není žádná debata, ale normální brutální nátlak, který nemá s rozumnou demokratickou diskusí nic společného.

3) Topolánek: Proč nejsem eurofederalistou 25.10.2006
Z obsáhlé úvahy vybíráme:

Chci Evropu, a všimněte si, že zcela záměrně neříkám Evropskou unii, nýbrž Evropu, dle konzervativně-liberálního konceptu. Tedy Evropu obchodujících, spolupracujících národních států, které kooperují jen v těch oblastech, kde je to výhodnější a efektivnější, než samostatný postup. Chci Evropu, která má společnou politiku jenom tam, kde existuje jasný konsensus a ostatní záležitosti ponechává v kompetenci národních států. Vyznávám Evropu mezivládní spolupráce, Evropu bez nárůstu centrální a ve své podstatě nedemokratické moci. Chci Evropu, ve které se každá země může svobodně rozhodnout, které oblasti kompetencí si ponechá a které bude sdílet s dalšími členskými zeměmi. Chci svobodně obchodující Evropu, která podporuje podnikání a neuvaluje dusivé regulace na kdeco a kdekoho. Chci takovou evropskou integraci, která daňovou, hospodářskou a sociální politiku ponechá národním státům, protože to jsou hlavní oblasti ideologických rozdílů mezi stranami. Integraci, jež respektuje suverenitu národních států ve věcech zahraniční a imigrační politiky. Chci takový dokument, a ať se klidně jmenuje ústavní smlouva, který všechny výše uvedené principy jasně vymezí a zaručí. Proto nejsem eurofederalistou!

Nechci žádné Spojené státy evropské. Nechci tedy umělý, bruselskými byrokraty nadekretovaný, evropský superstát. Nechci další prohlubování evropské politické, měnové či bezpečnostní integrace.
Nebudu se podílet na vytváření žádné konkurenční bezpečnostní nebo vojenské struktury, jež by měla omezit manévrovací prostor Severoatlantické alianci. Nechci se vzdát našeho práva určovat výši daní pro naše občany a jejich snížením přispět k přílivu investic a zvýšení tempa růstu. Nechci statisíce stránek nových a nových směrnic, které regulují vše od velikosti a pevnosti kondomů, až po přesný popis vozíků v supermarketech.

Sečteno a podtrženo, nechci, aby nám někdo ukrajoval z našeho, socialisty už dnes okleštěného prostoru svobody. Proto nejsem eurofederalistou!

/Vydáno ve sborníku CEVRO (LIBERÁLNĚ KONZERVATIVNÍ AKADEMIE)/

4) Topolánek doporučuje schválení LS v Senátu dne 6.5.09
výrazně kráceno:

Je to v našem životním, chcete-li NÁRODNÍM zájmu.

Cena za přijetí Lisabonské smlouvy je tedy v první řadě vyjádřena podřízením se společné politické vůli 27 vlád zemí Evropské unie. Je vyjádřena podřízením našich národních ambicí a aspirací, průniku národních ambicí a aspirací zemí, které mají i s námi půl miliardy obyvatel.

Lisabonská smlouva je v současné době realitou, žádné jiné řešení nebylo a není na stole.
Když říkám, že jiné řešení není na stole, míním tím, že na stole není ani "řešení" ve formě odmítnutí Lisabonské smlouvy. Dosáhli bychom pouze toho, že ona drtivá většina zemí, které si takovou úpravu přejí, by prosadila svou jiným způsobem, pro nás nepochybně ještě méně příznivým. Posílily by se totiž tendence na rozdělení EU na integrační jádro a periferii, což pro nás není výhodný model. Žene nás do sféry vlivu Moskvy.

Krach Lisabonské smlouvy by znamenal definitivní konec naší klíčové priority, jíž je další rozšiřování Unie. Řada starých zemí se ho obává, klade se zbytečné a zástupné podmínky a bez reformy institucí na něj nikdy nepřistoupí.

TEN ČLOVĚK POTŘEBUJE ZÁKLADNÍ VITAMÍN - IQ - JAKO SŮL...
  06.07.2008 20:27 kokot <kokot@seznam.cz>
 
Už aby byly volby, je třeba vypráskat tu modrou chátru s bolševickými manýry!
  06.07.2008 20:37 Sparta
 
Dobře vystihující e-mailová adresa. Ta ti sluší!!!
  06.07.2008 21:39 Imperius
 
Kokote, ty jsi kokot ze všech nekokotovatějších..
  07.07.2008 09:22 Jeky
 
Zřejmě jste nepochopili provokatéra Kokota. Je modřejší víc než majitel těchto stránek.
  07.07.2008 19:25 Sparta
 
Ale, Jeky nám něco chápe, to je divizna!
  05.07.2008 18:10 truck <truck@klikni.cz>
 
Co to je "Centrální mail: ksm@ksm.cz"?Kde můžu zažalovat zkur...ý komunisty?Nebo mám podat trestní oznámení soudruhům,kteří seděli,sedí a budou sedět na stejných místech?
  06.07.2008 09:40 jarda
 
Zkus Hlavní nádraží v Praze, toho pána s červenou čepičkou. Pak ještě můžeš vola z okna. Ale také nám můžeš dát s takovými nesmysly pokoj, jo?
  05.07.2008 14:41 Sparta
 
05.07.2008 14:40 Hňupovi Sparta

Tak se na to vyser!!! Je to tak složité!!! Vystřídal jsem také několik zaměstnání a to včetně ozbrojených složek a když odejdeš jinam je to složité, ale kdo není línej, poradí si. Tak nebreč, sociál nejsi, už se probuď a začni uvažovat tím ,co máš v hlavě a nepiš tady přitroublé názory, že jsi sociál, kecy jenom kecy. Kdy už konečně pochopíte, že tady na tomto fóru se nic nevyřeší. UBS to zkoušelo a jak dopadlo, vysrali jste se na ně. Tak teď bulte hrdinové.
  05.07.2008 14:42 Klik
 
Ano na UBS jste se fakt vyflákli!!! a tady se nic nevyřeší.
  05.07.2008 14:49 rentiéři
 
Renta - jeden podvod a tak za prvé, kdo odešel dle starého zákona a měl mít plnou valorizaci byl přeložen dle nového a pobírá poloviční. Za další přidání důchodcům 450Kč v srpnu se na rentiéry nevztahuje, není to procentní navýšení, další ojeb. Jestli do toho přijde zdanění, potěš prdel a snad to probudí desetitisíce rentiérů. Taky spíme. Odvolalo se tak 50. Boj marný, podpora žádná. Okrádat Vás budou i v civilu a bojovat se nikomu nechce, jenom kritizovat. Určitě má někdo z rentiérů dobré kontakty na právníka a nebo to je zřejmě prohrané. Retroaktivita přímá a nepřímá. Já tomu říkám podvod, nic jsem neprovedl, odešel jsem bez šrámu a dle platných pravidel hry a stávám se podvedeným, Já už nevěřím ve spravedlivé právo.
  05.07.2008 17:34 pro hňupa
 
Nestřídej pořád zaměstnání a konečně najdi svůj status.
  06.07.2008 20:32 Sparta
 
Hlavně, že jsi ho našel ty, přestaň brečet a začni pro to něco dělat, hrdino z první lajny!!!!
  05.07.2008 13:23 AGÓNIE PČR
 
IVAN LANGER VELKÝ PRONAJÍMATEL NEMOVITOSTI NA OLOMOUCKU, SPOLUZAKLADATEL CEVRO INSTITUTU A NEMINISTR POLICIE OPĚT LŽE A TVRDÍ O 10% NAVÝŠENÍ PLATŮ U POLICISTŮ. REALITA JE BOHUŽEL JINÁ A HODNĚ KRUTÁ, V TÉTO ZEMI JE POLDA ZA ONUCI.
  05.07.2008 10:16 realita
 
A další a další policisté odcházejí a policie začíná budovat skvělý amaterský sbor s neustálou migrací lidí pod vlivem blbé nálady!
  05.07.2008 11:50 ***
 
U nás od 1.září stop dovoleným. Díky odchodům by neměl už kdo sloužit na ulicích. Jak je to u vás?
  05.07.2008 12:26 to se nedá ani číst
 
Poslanec Jeroným Tejc : Děkuji za slovo. Já bych si dovolil pana ministra interpelovat ve věci platů policistů, protože po účinnosti služebního zákona, který vstoupil v účinnost 1. 1. 2007, došlo k poklesu platů u řady policistů v prvních měsíců. Podle mého názoru a nejen podle mého názoru tím hlavním důvodem byla chybná systemizace rozdělení do tarifních tříd u jednotlivých policistů.
Nicméně na konci loňského roku bylo rozhodnuto, a myslím, že k tomu donutil tlak na pana ministra a já jsem tomu rád, že se tak nakonec stalo, že došlo k dorovnání platů na tu úroveň, aby odpovídala úrovni minimálně roku 2006 u všech policistů, nicméně způsob, jakým bylo toto dorovnání učiněno, byl poměrně nesystémový. Na konci roku došlo k vyplacení někomu 300 korun, někomu 20 tisíc.

Letos díky rozhodnutí vaší vlády, pane ministře, nebyly navýšeny tarifní tabulky, tedy sice byl navýšen o 1, 5 % objem na platy, což jistě není dostatečné s ohledem očekávanou více než čtyřprocentní inflaci, nicméně ani tento nárůst nebyl promítnut do tabulek. Já se tedy ptám pana ministra a byl bych rád, jestli může zaručit, že nebude opět velká skupina policistů, která bude mít nižší příjem v roce 2008, než jak tomu bylo v roce 2006 a 2007 a případně, zda tento propad bude dorovnáván stejným nesystémovým způsobem jako loni. Děkuji.


Místopředseda PSP Vojtěch Filip : Ano, prosím pana ministra vnitra o odpověď na interpelaci pana Jeronýma Tejce. Prosím, pane ministře.


Ministr vnitra ČR Ivan Langer Děkuji za otázky. Ono by se slušelo položit si otázku, proč se musela celá systemizace připravovat až někdy v říjnu roku 2006 a proč se na ní nezačalo pracovat dříve, když se vědělo, že služební zákon nabude účinnosti.

Nicméně, co mohu prohlásit, je, že skutečnost rok 2007 versus rok 2006 znamenal nárůst průměrného platu o 9, 9, procenta, jinými slovy u policie za uplynulý rok ve srovnání s rokem předcházejícím narostl průměrný plat téměř o deset procent.

Souhlasím s vámi, že dorovnání bylo řešeno ne standardně, nicméně nemůžu s vámi souhlasit, že by k němu došlo pod nějakým tlakem, neboť mám tisíce svědků na to, že jsem na prvopočátku prohlásil, že objem mzdových prostředků je dostatečný na to, aby v okamžiku náběhu nového služebního zákona garantoval vyšší mzdy při srovnatelném výkonu a objemu práce. Byl takto rozpočtován nárůst 7, 5, skutečný nárůst byl 9, 9, tedy víc, než bylo rozpočtováno. To je první poznámka.

Druhá poznámka. Je pravdou, že pro letošní rok se počítá s nárůstem objemu mzdových prostředků o 1, 5 %. Je stejně tak pravdou, že já jsem zastáncem toho, aby tyto finanční prostředky šly primárně mimo tarifní složku mzdy a je to logické, neboť pokud bychom je rozpočítali do tarifů, neznamenalo by to nic jiného, než že ti, co mají vysoké platy, že by dostali ještě více a ti, co mají malé platy, by dostali méně. Někdo by dostal tři tisíce, někdo by dostal tři stovky, kdyby se to takovýmto způsobem percentuelně rozepsalo do tarifu.

Proto tedy můj záměr, se kterým jsem seznámil zástupce odborů, odborových svazů na Ministerstvu vnitra, resp. policie a hasičů, primárně finanční prostředky směřovat tam. V tuto chvíli děláme maximum pro to, abychom byli schopni za stavu, který máme a rozpočtovány máme finanční prostředky na mzdy zhruba pro 47 400 policistů, najít dostatečné rezervy v tom, abychom byli schopni nárůst, který v této chvíli je rozpočtován na 1, 5 %, učinit vyšším. Nicméně je třeba si pro korektnost připomenout, že v minulosti to byl nárůst o 12, posléze o 9 a teď téměř o 10 %, jinými slovy, nárůst za poslední tři roky je skutečně výrazný. Právě proto také průměrný plat policisty oproti průměrnému platu v rozpočtové sféře činí 140 %.

Já osobně považuji dobré odměňování a odměňování podle kvality práce a udržení tarifního systému tak, aby motivoval v posunu z jednotlivých tabulek do vyšších, za nesmírně důležitý základ kariérního principu a chci udělat maximum pro to, aby byl v této podobě také udržen. To je vše. Pokud jsem odpověděl nevyčerpávajícím způsobem, rád to doplním.
  05.07.2008 12:45 jarda
 
Není třeba kopírovat Langerovy kecy. Vždyť je známo, že je to tlučhuba, který kudy chodí, tudy lže.
  05.07.2008 22:28 kdokoliv
 
vzdyt on vlastne nic nerekl. Tejc se ho pta na konkretni veci, a on si mele porad to stejne, cili nic nerikajici fraze pramenici ze statistickych prumeru vypocitanych jen z jemu vhodnych cisel. Realita je ale uplne jina, ale to neministr policie NIKDY neprizna. On je totiz jako parazit v kozichu. Dokud tam [na ministerstvu] bude, bude kousat a kousat a zneprijemnovat zivot lidem, kteri musi pod nim slouzit a pracovat.
  04.07.2008 16:22 spartan
 
Sparta je zřejmě nějaký zamindrákovaný deviantní magor, který napadá a kritizuje názory a pohledy policistů na tento marasmus.
  04.07.2008 22:17 Sparta
 
Dokáže mě naštvat, když se policajt nazve sociálem!!!! Názory a pohledy policistů jsou velice zavádějící!
  05.07.2008 10:13 pro hňupa
 
Jsme v EU, ale tato země tento ozbrojený sbor neustále staví na vedlejší kolej. Copak jsi slepý nebo tě krmí modrým z nebe?
  05.07.2008 14:40 Hňupovi Sparta
 
Tak se na to vyser!!! Je to tak složité!!! Vystřídal jsem také několik zaměstnání a to včetně ozbrojených složek a když odejdeš jinam je to složité, ale kdo není línej, poradí si. Tak nebreč, sociál nejsi, už se probuď a začni uvažovat tím ,co máš v hlavě a nepiš tady přitroublé názory, že jsi sociál, kecy jenom kecy. Kdy už konečně pochopíte, že tady na tomto fóru se nic nevyřeší. UBS to zkoušelo a jak dopadlo, vysrali jste se na ně. Tak teď bulte hrdinové.
  05.07.2008 17:33 pro hňupa
 
Tady jde v zásadě o princip jak se staví zákonodárci k policii a jak k armádě ČR. Tím, že neustále měníš zaměstnání se nechlub to je k zamyšlení.
  06.07.2008 20:34 Sparta
 
S principem jdi někam, přestaň brečet a začni pro to něco dělat, hrdino z první lajny!!!!
  04.07.2008 14:00 F1
 
Ta hloupá nevraživost vůči policii ( kterou potřebuje každý stát, aby si parchanti " dovolili " jen co jim společnost " dovolí " ), co zde člověk vidí - čte, jen vypovídá o marasmu v hlavách lidí, co takto přemýšlí a nemaj ponětí, že bez policie by tu byla " válka " parchantů, co mají " našlápnuto " , ale více si nedovolí - s těmi slušnými co chtějí jen žít, nezažívat situace, které si nikdo z nich nepřeje. To že 6. smysl policie nemá a nemůže zbránit určitým přirozeným rizikovým věcem je faktem a již jen to, že funguje policie, ať méně či více efektivně, znamená pro parchanty to, že si sice můžou " dovolit ", ale vědí, že může a nebo také spadne klec. Absolutní to není, ale kdo zná policejní práci a ví způsoby - možnosti dokazování a celkové činnosti policie, tak pochopí, že policie není všemocná, ale naopak bojuje se spoustou překážek, ať administrativních, tak zakonných, vnitřních, aby to měli parchanti obtížnější. To že spusta hajzlů je přes sériovou nebo opakující se trestnou činnost přes návrh policie k " valení vazby " propuštěna rozhodnutím soudce, je také fakt a to je již problém justice a plných věznic.
Příspěvěk zde dávám jen ke z kulturnění debaty vůči až chorobné nenávisti " sparty " a dalších " neosobností ". Bohužel tito lidé - zřejmě nějací " nesocani ", (když my jsme socani ) měli ( mají ) dle přemýšlení těžký život, jejich sociální ( neplést socialistický ) vyzrávání v rodinách ( asi špatný vliv rodičů ) je poznamenáno nenávistí k " mužům zákona " ( dnes již ve větší míře ženám zákona )
Jediná škoda, že tito nenávistní rozumbradové - znalí policejních činností - práce s drbany nemohou fiktivně poznat tu temnou stranu společnosti, která by při neexistenci nás poldů ukázala, jak si představuje " držení majetku ", jak si představuje svůj život ve společnosti. A že těch kriplů je, to víme my poldové moc dobře. Každý den potkávám spousty kriminálníků, kolem kterých procházejí i ostatní lidé aniž by tušili koho potkávají. Stačí když 17 letému synovi při takové nákupní procházce dávám rady na koho si má dávat v našem městě pozor a sám vidí kolik lidí mě zdraví - ve většině jsou to parchanti.
Nějací sparťani jsou pro nás jen sranda, neboť ví prd co je za tou " zdí " kam oni nevidí. Špatné je to, že celkově ta společnost nemá dostatek respektu, že policiie je moc a moc potřebná, nehledě jestli se podaří tohle nebo tamto prokázat.

Jinak fous : soboty a neděle nejsou za 100 %, ale příplatky za tyto dny nepochybně jsou a ten paušální 10 % příplatek u bezpečnostních sborů samožejmě spravedlivě nevyměřuje podíl odsloužených příplatkových hodin u Policie ČR a je to nepravedlivé vůči těm co dělají příplatky " naplno " a těm co to " pytlikují ".

S novým zákonem udělali zle a při tom mají vedle nás ( na Slovensku ) funkční zákon s ponechanými příplatky a s některými příplatky i navíc oproti dříve a šli opačnou cestou než nějakými paušálními, které jsou výhodné pro ty co odslouží příplatkových hodin málo a nevýhodné, co jich slouží hodně. Křičí samozřejmě ti co jich slouží hodně a to jsou především ti co 24 hodin denně zabezpečují bezpečnost. Kdopak to asi je ? Že by ti na ulici ? Ti nejobyčenější ?
  04.07.2008 23:40 XXX-pravý
 
F 1,
to co jsi zde napsal mluví jistě hodně policistům z duše. Je to svatá pravda. I já mám tu zkušenost, že nejvíce se k nám policistům hlásí ti "poctiví darebáci", kteří vždy věděli za co a proč dostali. Tihle novodobí darebáci nemají v sobě kouska cti a raději si najme deset právníků, než aby svoji chybu přiznali. Plně souhlasím s tvým názorem.
  04.07.2008 05:29 Mareček
 
Sparta má pravdu , pořád brekot, ale nic pro to nikdo neudělá.
  05.07.2008 10:14 Union
 
Sparta je magor, který nechápe zásadní problémy policie.
  06.07.2008 20:36 Strajda
 
Jedinej magor jseš ty, co to neuneseš !!!
  03.07.2008 23:54 Baník pro Spartu
 
Dovolte, abych za všechny na těchto stránkách přivítal nového sráče, omlouvám se hráče, který nás, jak to tak vypadá, bude v jednoduchých větách proloženými vulgarismy obšťastňovat svým zjednodušeným pohledem na svět . Tak jen houšť Sparto ať vidíme jaký jsi to bl..omlouvám se borec.
http://cs.wiktionary.org/wiki/Kategorie:cs-Vulgarismy – kdyby ti došla inspirace.
  04.07.2008 05:26 Sparta
 
Zase brekot, jste fakt socani a rejete držkou v zemi. Nemám slov!!!!!!!!
  04.07.2008 10:26 fous
 
sparto strašně moc bych ti přál, aby jsi si to zkusil...už 3, slovy tři měsíce jsem neměl volnej weekend, a navíc mi je platí jako bych byl v šichtě ve všední den...to i ten dělník má soboty a neděle za 100%....nechápu proč do nás reješ...to mám nejraději plnou hubu keců a když se ti něco stane tak stejně zase zavoláš....
  04.07.2008 14:23 KUK
 
TAK MLČ.
  04.07.2008 19:02 fousi,
 
kde jsi přišel na těch 100% o víkendech???? (tedy So+Ne),.... pokud vím tak 100% bývávalo o svátcích,...
  03.07.2008 22:25 NO konečně
 
http://www.nova.cz/tvarchiv/?238v=140346&238p=TNOVINY&238d=03.07 .2008&238o=