Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  27.03.2007 18:03 cibulka
 
Jak policisté zatýkali
a obviňovali nevinné
a dále v tom pokračují!

http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2003101201
http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2004021801
http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2004060901



PPLK. PETR VOJTĚCHOVSKÝ,
KTERÝ MĚL ROZKRÝT
BERDYCHŮV POLICEJNÍ GANG,
EXKLUZÍVNĚ PRO DENÍK PRÁVO

"Byl jsem kriminalizován."


Berdychův gang - "česká chobotnice", která prorostla do policejních špiček a léta beztrestně vydírala, přepadala a vraždila. Toto zločinné spojenectví gangsterů a vysokých policejních důstojníků u nás nemá zatím obdoby.

Až nyní, po zproštění mlčenlivosti, poprvé po dvou letech promluvil bývalý šéf policejního týmu Mari podplukovník Petr Vojtěchovský, jenž měl za úkol gang rozkrýt.
Právu, které už odhalilo množství šokujících skutečností o řádění gangu a jeho vyšetřování, se rozhodl poskytnout exkluzívní rozhovor. Jeho svědectví je otřesné. Nevinní lidé, kteří překáželi gangu, byli zločinnými policisty kriminalizováni. Policisté, kteří na to upozornili, byli umlčeni.


* Vy jste v týmu Mari v květnu 2003 věděli, že byli kriminalizováni nevinní a nepohodlní?

V době, kdy jsem vedl tým Mari, jsme o tom měli zcela konkrétní poznatky.

* Kolik nevinných lidí bylo křivě obviněno a zatýkáno?

Nemohu sdělit přesné číslo ani jména osob. I zde totiž probíhá vyšetřování. Údaje mají k dispozici vyšetřovatel a státní zástupce. Víc opět nelze říct. Snad mohu jen zopakovat, že podezření z kriminalizace nevinných a další údaje byly předány orgánům činným v trestním řízení.

* Jak to bylo možné? Bylo to i tím, že třeba David Berdych znal díky zločinným policistům výslechy utajených svědků?

Ano. Poznatky, že Berdych disponuje výslechy utajených svědků, jsme měli. Bylo to i v původním vyhodnocení Mari z 23. května 2003.

* Jak jste poznatky získali?

Nemohu a nebudu hovořit o kriminálním zpravodajství. A nemluvil bych o tom s novináři, ani kdybych byl v této věci zproštěn mlčenlivosti. A je to navíc stále vyšetřováno.

* Vyhodnocení Mari shrnuje výsledky čtyřměsíční práce tohoto týmu. Obsahuje šokující informace o kriminalizaci nevinných lidí nepohodlných Berdychově gangu a policistům napojeným na gang (viz Právo 22. 12. 2004). Můžete potvrdit jeho autentičnost a vysvětlit, proč nejste autorem vyhodnocení, když jste tým vedl?

Se zmíněným vyhodnocením to bylo tak, že týden před mým zadržením, které se stalo 20. května 2003, jsem byl s náměstkem policejního prezidenta Jaroslavem Macháněm domluven na schůzce, kde on žádal, aby na schůzce se mnou mohl vidět vyhodnocení pracovní skupiny Mari.

Vyhodnocení jsem však osobně nemohl napsat. Bylo už proti mně vedeno trestní řízení, takže jsem měl úplně jiné starosti. Navíc jsem byl 21. května obviněn z trestné činnosti a postaven mimo službu, takže k mé schůzce s panem Macháněm už nedošlo. Musím zde ještě připomenout důležitou okolnost. V dubnu 2003 jsme se z policejního i kriminálního prostředí dozvěděli, že na některé členy týmu Mari se "šije šestka". Tedy kriminalizace se sazbou šest let vězení nepodmíněně.
Vyhodnocení, na které se tážete, v této situaci napsal můj zástupce v týmu Mari Radek Čermák. Je i autorem názvu Mari, protože na začátku roku 2001 založil pod tímto názvem spis, ve kterém shromažďoval informace o gangu lupičů v policejních uniformách. Vyhodnocení pan Čermák dopsal dva dny poté, kdy jsem už v důsledku obvinění a postavení mimo službu ve funkci nebyl.

* Řekl vám Čermák o osudech vyhodnocení Mari? Že musel vyřadit pasáže o únicích závažných policejních informací do podsvětí, vyřadit jména podezřelých vysokých policejních důstojníků i pasáže o kriminalizaci nevinných?

Někdy v létě 2003 mně pan Čermák řekl, že vyhodnocení Mari bylo napsáno a předáno nadřízenému na ÚOOZ plukovníku Stanislavu Plockovi. Ten je vrátil k přepracování s pokynem, že ve vyhodnocení musí být vynechány údaje o policistech. Čermák pokyn splnil. Takže druhá verze údaje, na které se ptáte, neobsahuje. A asi před třemi týdny mi pan Čermák řekl, že toto vše uvedl znovu i při posledním výslechu na inspekci ministra vnitra.

* Plukovník Plocek loni v prosinci Právu vše popřel. Řekl, že žádný pokyn Čermákovi nevydal.

Mohu říci, že o tom, co se dělo s vyhodnocením Mari, a o pokynu plukovníka Plocka jsem se dozvěděl i od jiných členů týmu Mari. Nemám důvod k pochybnostem o jejich sděleních.

* Dá se říci, že obvinění vznesené proti vám, tedy vaše kriminalizace a postavení mimo službu, se negativně promítlo i do další práce týmu Mari?

Mým zadržením a obviněním tým Mari prakticky zanikl, i když ještě asi tři měsíce existoval.

* Domníváte se, že váš případ je případem kriminalizace nepohodlného policisty? (A co kriminalizace nepohodlného občana??? Viz: http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2003101201)

Nepochybně ano. Byl jsem nepochybně kriminalizován. Jsem o tom zcela přesvědčen. Cílem také bylo znevěrohodnit celý tým Mari.

* Nezískali rozpadem týmu Mari gangsteři okolo Berdycha a na ně napojení policisté rok navíc, kterého mohli využít k zametání stop a další násilné trestné činnosti?

Každopádně už v roce 2003 podle vyhodnocení Mari bylo připraveno zatýkání pachatelů. Úkol dokončil tým Uniforma. Jako policista jsem rád, že tým Uniforma dokončil práci.

* Domníváte se, že na vaší kriminalizaci mohl mít někdo osobní zájem? Například bývalý šéf Inspekce ministra vnitra Mikuláš Tomin se minulý týden o vašem týmu dokonce vyjádřil jako o Vojtěchovského gangu.

Budu se držet faktů. Vím, že tehdejší šéf inspekce ministra vnitra Tomin měl nadstandardní vztahy s jedním ze tří oznamovatelů, kteří na mě 20. dubna 2003 podali trestní oznámení. Konkrétně s podnikatelem Karlem Kaprem. Tyto nadstandardní vztahy zatím více popisovat nemohu. Vyšetřování není ukončeno. A nejsem pro tyto otázky zproštěn mlčenlivosti. V této souvislosti chci ještě zdůraznit, že poznatky získanými týmem Mari pan Mikuláš Tomin vůbec neprocházel po celou dobu, co jsem tým vedl (vyšetřování nesměřovalo k Tominovi - pozn. red.).

* Vy jste s Kaprem neměl nadstandardní vztahy? Prý jste se s ním scházel a dokonce ho i podle televizních reportáží vydíral.

Já osobně jsem se dostal do styku s Kaprem pouze přes pana Víta Chalupu, který provozuje restauraci v Radonicích, kde bydlím. Pan Kapr mně řekl spoustu zajímavých věcí k různým osobám, což mě z trestního hlediska zajímalo. Kapr dával velmi zajímavé informace o trestné činnosti jiných osob. Byly později využitelné i v práci týmu Mari. Poslední informace mi Chalupa a Kapr dali v lednu 2003. Týkaly se policejní práce. Pak jsem se s nimi nesešel.

* Patřily ty osoby, na které Kapr poukázal, k Berdychovu gangu?

V současnosti se nemohu blíže vyjádřit. Jedná se o mimořádně závažnou trestnou činnost. Mohl bych narušit vyšetřování. A taky nejsem v tak širokém rozsahu zproštěn mlčenlivosti.

* Nezavinil jste si styky s Kaprem problémy sám? Tento podnikatel je z lecčeho podezírán. Prověřováním podezření okolo Kapra se zabýval příslušník ÚOOZ a pak pražského odboru pro boj s organizovaným zločinem Petr Koňařík. Loni na podzim byl Koňařík obviněn ze spolčení s gangem Berdycha.

S ohledem na závažnost věci si jako policista dovolím pouze říci, že podezření z násilné trestné činnosti podnikatele Karla Kapra vyšetřoval Petr Koňařík.

* Nepodezíráte Koňaříka, že se o vaši kriminalizaci zasadil?

Bez komentáře.

* Tominovy reakce na nález jeho směnek a smlouvy o půjčce v kriminálním prostředí v roce 2002 vašimi podřízenými byly neobvyklé (viz Právo 29. 1. 2005). Jako vysoký policejní důstojník vás a muže, které jste vedl, dokonce obvinil z pomstychtivosti. Domníváte se, že právě uvedené nálezy na jaře 2002 odstartovaly záměr vás kriminalizovat, obvinit, umlčet, zavřít?

Je to jedna z variant příčin mé kriminalizace. Může to tak být. Ale to by mělo odhalit vyšetřování. A musím zdůraznit, že jako policista nemohu a nesmím podléhat pomstychtivosti. Byl jsem vychován, vzdělán a vycvičen k úctě k zákonu a nadřazení zákona nad osobní vášně.

* Vysvětlíte, jak to ve skutečnosti se směnkami a půjčkou bylo?

Na jaře 2002 byly mými podřízenými nalezeny v kriminálním prostředí různé písemnosti, na kterých se vyskytovalo jméno Mikuláše Tomina. Jako vedoucí odboru obchodování s lidmi ÚOOZ jsem na pokyn nadřízeného toto sepsal a zaslal služebním postupem cestou policejního prezídia k adresátovi, kterým byl tehdejší ministr vnitra Stanislav Gross.

* Jednalo se i o směnky avalované Mikulášem Tominem a jeho bratrem Alexejem v hodnotě 1,8 miliónu korun? Šlo i o nález smlouvy o půjče ve výši 1,8 miliónu korun, kterou Mikuláš Tomin poskytl svému arabskému příbuznému?

K osobě Mikuláše Tomina se zde nebudu vyjadřovat. Dovolím si říci, že avalovat směnky a poskytnout půjčku samo o sobě není trestné.

* Dosud jste mlčel k závažným obviněním, o kterých informovala média. Vaše žena měla ve firmě prát špinavé peníze, kontaktovat se s jakýmsi Sergejem z ruskojazyčné mafie , vy jste se měl jako náhončí snažit, aby starosta Jílového u Prahy Karel Dostálek prosadil změnu územního plánu tak, aby se údajně vaše žena dostala k lukrativním pozemkům.

V jedné televizi dokonce odvysílali, že jsem byl ve vazbě. A nebyla to pravda. Soud návrh na mé vzetí do vyšetřovací vazby zamítl.
Útoky na policisty a šíření nepravd o policistech jsou snadné, protože policista je vázán mlčenlivostí a může promluvit, až když je mlčenlivosti zproštěn. Vždy však pouze v rozsahu, který určí zproštění mlčenlivosti.
Mohu s čistým svědomím říci, že má žena se nikdy nedopustila žádného trestného činu stejně jako já. Neprala špinavé peníze. Neznáme žádného Sergeje. Dodnes jsem se nedopídil, kdo to je. S žádnými Rusy a žádnými jinými cizinci moje žena neobchodovala. Ani takový obchod nedomlouvala.
Daňové důkazy o podnikání mé ženy má k dispozici finanční úřad. Vyšetřovatelé mají k dispozici veškeré účetnictví mé ženy, které jim dobrovolně vydala při domovní prohlídce v listopadu 2003. Nikdo neshledal žádné pochybení. Pokusy o kriminalizaci od podzimu 2002 se prostě nezdařily.
K vystoupení pana Dostálka v televizi v červenci 2003 mohu uvést, že pan starosta ve svém vyjádření na Inspekci ministra vnitra vše, co řekl v televizi, popřel. Inspekci dokonce řekl, že mě vůbec nezná.




***

CHAPADLA, TĚLO A MOZEK
ČESKÉ POLICEJNÍ CHOBOTNICE


MOZEK: Vysocí policejní důstojníci - dosud na svobodě?

TĚLO:

1) Obvinění policejní důstojníci Josef Opava , Petr Koňařik, Jiří Žofčín... ze speciálního policejního Odboru pro boj s organizovaným zločinem – OBOZ : Dagestánské a ruskojazyčné gangy

2) Tomáš Půta s kontakty na italské a irské gangy

3) Maroš Šulej, Peter Zajak a slovenské gangy

4) Tajní informátoři OBOZ

5) Vykonavatelé: David Berdych a spol.

6) Gelani Aboud alias Samopalník Tony a arabské gangy


Na snímku zleva obžalovaní gangsteři Radek Trumpeš a David Berdych.


Foto PRÁVO - Michaela Říhová

Datum: 05.02.2005
Autor: Pavel Blažek
Zdroj: Právo
Strana: 16




BERDYCHŮV POLICEJNI GANG V DATECH

1990 až 1996: V Discolandu Sylvie Ivana Jonáka začali působit David Berdych a Antonín Slezák. S podnikem byla spojena násilná kriminalita. V dubnu 1994 byla zavražděna na Jonákovu objednávku jeho manželka Ludvika.

1996 až 2001: V čele gangu je Berdych. První známou akcí byl únos a zavraždění zlatníka Václava Tomana v listopadu 1996. Policie netušila, že šlo o Berdychův gang. Šéf 1. odboru středočeského úřadu vyšetřování Karel Malý v listopadu 1996 přiznal, že nezná motiv vraždy: „Nikdo ho ani nevydíral.“

2001 až 2002: Berdych ve vyšetřovací vazbě. Vedení gangu převzali Tomáš Půta a Maroš Šulej. Gang se rozdělil do skupin. Ve vybraných akcích se skupiny spojovaly. Řídili je: 1. skupina - Tomáš Půta, Daniel Herain alias Pomáda alias Dan Kočka; 2. skupina - Gelani Aboud alias Tony Arab alias Samopalník Tony; 3. skupina - David Berdych. Z gangu odešli a „udělali se pro sebe“: Tomáš Hofer (obviněný) začal spolupracovat s bulharským podsvětím , Jaroslav W. přešel do drogového podsvětí, Aleš L. začal spolupracovat s ruskojazyčným podsvětím .

2003: Zjištění policie, že obětí první známé akce je zavražděný pražský zlatník Václav Toman v listopadu 1996. Podezření, že gang v přestrojení za policisty a vybavený policejními průkazy a odznaky kriminálky spáchal okolo 80 loupežných akcí a zavraždil nejméně tři oběti . Závažné úniky informací z policie do podsvětí. Berdych až díky těmto únikům zjišťuje, že policisté z týmu Mari ÚOOZ znají většinu členů gangu přímo jmény, včetně dat narození. Členové gangu se do této doby totiž znali převážně jen pod přezdívkami.

2004 - 2005: Počet obviněných pachatelů dosáhl 41 osob. Policisté však stále nepozatýkali všechny členy Berdychova policejního gangu, který údajně čítal okolo 60 až 70 lidí. Předpokládá se další zatýkání. Dnes se zatím odhaduje, že ukořistili 50 milionů korun .


Datum: 29.01.2005
Autor: Pavel Blažek
Zdroj: Právo
Strana: 07



Berdychův policejni gang:
česká Chobotnice

Krvavá dramata, kdy se brutální zločinci spolčili s vysokými policejními důstojníky, jsme znali jen z akčních televizních seriálů a mysleli si, že něco takového není u nás možné. Z omylu nás šokujícím způsobem vyvedl gang kolem Davida Berdycha.
Organizovaný zločin prorostl s policií a léta společně neomezeně mučili, vraždili, vydírali a loupili. Ti, kdo ho měli zastavit, naopak brutální zvěrstva sami řídili či se dokonce na bestiálních činech přímo podíleli.

Krvavý tanec rozpoutali už v polovině devadesátých let. Klec začala padat teprve v září 2004. Do té doby se zločinci měli kromě přepadání kamionů dopustit kolem 80 loupežných akcí. Jen 22 z nich se však vyšetřuje, z toho ve třech z nich měl gang vraždit. Tělo oběti se našlo zatím jen ve dvou případech. Obětí české Chobotnice však bude nejspíš mnohem více.

Hovoří se až o dvaceti neobjasněných vraždách, vesměs bohatých lidí, které od roku 1996 přepadali gangsteři v policejních uniformách vybavení služebními průkazy a odznaky kriminálky či elitního Útvaru pro boj s organizovaným zločinem. Dostali je od policejních kompliců.

„Vyšetřujeme jen to, co se daří prokázat a kde se přihlásili poškození. Zatím neznámý počet obětí stále mlčí. Buď se z prožitých hrůz nevzpamatovaly, nebo mlčí ze strachu,“ vysvětlil Právu kriminalista.


Kápové na OBOZ

„Fungovala dohoda s policisty, že se pod jejich krytím bude páchat rozsáhlá trestná činnost,“ vypověděl u soudu Berdych. Uvedl, že činnost gangu, který své oběti unášel a mučil, neřídil on, nýbrž policejní důstojníci z pražského Odboru pro boj s organizovaným zločinem (OBOZ) Josef Opava a Petr Koňařík ve spojení s podnikatelem Luďkem Žaludem starším, majitelem sklenářství v Praze.

Žalud, Koňařík a Opava podle Berdycha dostávali 30 procent ze zisku, zbytek patřil ostatním z gangu.

Současní vyšetřovatelé teď musí vypátrat, jak, proč a kdy došlo k propojení gangu s policisty, kde je ukryta kořist, kolik únosů, loupeží a vražd zločinci spáchali.

Tělo oběti se našlo zatím jen ve dvou případech.

PĚKNĚ POHROMADĚ. Zleva Petr Koňařík, Josef Opava, Jiří Žofčín a František Brázdil.
Foto TV NOVA, Na vlastní oči

DAVID BERDYCH při soudním líčení zachovával ledový klid.

Foto PRÁVO - Lukáš Táborský

Datum: 29.01.2005
Autor: Pavel Blažek
Zdroj: Právo
Strana: 07



JAK ELITNÍ ZLOČINCI
SROSTLI S ELITNÍ POLICIÍ

Berdych s pomocí policistů
likvidoval konkurenční gangy

Nikdo zatím nespočítal, za kolika úspěšnými a široce medializovanými akcemi policie proti ozbrojeným lupičům stál v pozadí policejní informátor David Berdych a jeho komplicové. Neznámý je také počet konkurenčních lupičských gangů a policejních informátorů, které Berdych s komplici a policisty zločinci zlikvidovali.

Vyšetřovací spisy vedené pod dozorem středočeských žalobců Tomáše Milce a Svatopluka Nauše, který je také vyšetřujícím žalobcem, obsahují výpovědi, podle nichž Berdych jako policejní informátor využíval své pozice v boji proti konkurenčním gangům. Chystal pro ně údajně se svým řídícím policejním důstojníkem Petrem Koňaříkem a jeho policejními komplici i smrtelné pasti. Jedna z nich sklapla před pěti lety na Mělnicku ve Všetatech.

„Tehdy tu vyloupili pobočku České spořitelny. Bylo to 22. 11. 2000,“ vzpomínal starosta Všetat Miroslav Baloun. „Policisté po dohodě s personálem pobočky ji nechali vyloupit. Na ujíždějící auto s lupiči zaútočili, až když vyjelo ze Všetat. Tehdy jednoho z lupičů střelili přímo do hlavy,“ řekl starosta. Uvedl, že se o události mezi místními obyvateli dlouho hovořilo. „Už tehdy jsme si říkali, že se policisté chtěli někoho zbavit. Berdych nás napadl až loni. Když ho zatkli,“ poznamenal starosta. Za mrzuté označil, že centrála České spořitelny pobočku po loupeži zrušila.

Dozorový žalobce Milec se k informacím Práva a sdělením starosty Balouna nevyjádřil. „Je pracovně na policii,“ vysvětlila včera Právu pracovnice středočeského krajského zastupitelství.

Nová obvinění

Přepadení všetatské pobočky a její následné zrušení Právu potvrdila pracovnice tiskového oddělení centrály České spořitelny Helena Matušná. „Pobočka byla před pěti lety přepadena a pak zrušena,“ řekla Právu Matušná. Uvedla, že za posledních pět let došlo na pobočkách spořitelny ke 103 loupežným přepadením.

Kolik z uvedených loupeží zorganizoval informátor Berdych se svými policejními komplici, se neví. „Teprve se vše prověřuje,“ řekl Právu zdroj dobře seznámený s vyšetřováním.

Policisté a žalobci chtějí do září ukončit vyšetřování 25 násilných loupeží spáchaných Berdychovým gangem, který spolu s obviněnými policisty má tvořit 40 osob.
V posledních dnech však k uvedenému počtu přibyl další případ. Je jím oloupení podnikatele z Prahy 10, které se mělo stát v březnu 1996. Berdych se čtyřmi spolupachateli prý tehdy napadl podnikatele údery baseballové pálky do obličeje a naložil do auta. Pak oběť podle ČTK odvezli na chatu jednoho z lupičů a chtěli po ní výkupné deset miliónů. Sumu hledali i v bezpečnostní schránce oběti. Neuspěli, a tak nakonec podle obvinění uneseného podnikatele přiměli k tomu, aby telefonicky přesvědčil známého k vydání dvoumiliónové částky. Té se prý také dočkali.

Vraždili informátory?

Podle informací Práva uvedené obvinění zřejmě nebude poslední. Jedna z obětí Berdychova gangu Právu v pondělí sdělila, že k další loupeži došlo v Praze 10 v roce 1998.

„Byl to taky podnikatel. Lupiči jej v policejních uniformách sledovali na cestě s dcerkou do mateřské školy. Když dcerku předal, tak jej na zpáteční cestě nacpali do auta a odvezli na nějakou chatu. Tam ho dva dny mučili, aby vyzradil úkryt peněz a čísla bankovních kont. Podnikatel povolil, až když mu řekli, že zabijí jeho manželku a dceru. Telefonicky ho pak spojili s manželkou. Ta manželovi řekla, že je držena s dcerkou jako rukojmí. Teprve potom jim unesený podnikatel řekl, co chtěli,“ sdělil Právu svědek, který si nepřál být jmenován. „Berdychovci mě měli v rukou dvakrát. Mám strach,“ vysvětlil.

Zvláštní kapitolu v činnosti gangu tvoří zřejmě popravy informátorů policie. Jde například o táborského starožitníka Václava Skalu, který byl údajně naposledy viděn v jihočeských Kvašejovicích 16. 6. 2002 a od té doby po něm není ani vidu, ani slechu. „Skala byl policejním informátorem snad 30 let. Řídil ho v posledních letech nějaký Vorlíček z policejního prezidia a pak ho půjčili jako agenta Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu. To byl Skalův konec,“ řekl Právu dobře informovaný zdroj. „Z vraždy Skaly jsou obviněni Daniel Herain alias Pomáda, Gelani Aboud alias Samopalník Tony a Martin Švec alias Marci. Obvinění je na vodě. Policisté nemají ani tělo, ani vražednou zbraň,“ řekl Právu advokát seznámený s případem.

Pavel Blažek

Právo 12.07.2005


MUŽI DVOJÍ TVÁŘE

Vyšetřování vázlo proto, že po gangu pátrali detektivové pražského Odboru pro boj s organizovaným zločinem (OBOZ). Obviněni jsou Koňařík, Opava, Žofčín a Kaňka. Právě je v listopadu 2004 označil zatčený Berdych za organizátory gangu. Podle něho měl dokonce být šéfem gangu bývalý důstojník OBOZ Josef Opava. Gangu pak měli vynášet utajované informace z policejního zákulisí důstojníci OBOZ Petr Koňařík a Jiří Žofčín.
  06.07.2008 20:27 kokot <kokot@seznam.cz>
 
Už aby byly volby, je třeba vypráskat tu modrou chátru s bolševickými manýry!
  06.07.2008 20:37 Sparta
 
Dobře vystihující e-mailová adresa. Ta ti sluší!!!
  06.07.2008 21:39 Imperius
 
Kokote, ty jsi kokot ze všech nekokotovatějších..
  07.07.2008 09:22 Jeky
 
Zřejmě jste nepochopili provokatéra Kokota. Je modřejší víc než majitel těchto stránek.
  07.07.2008 19:25 Sparta
 
Ale, Jeky nám něco chápe, to je divizna!
  05.07.2008 18:10 truck <truck@klikni.cz>
 
Co to je "Centrální mail: ksm@ksm.cz"?Kde můžu zažalovat zkur...ý komunisty?Nebo mám podat trestní oznámení soudruhům,kteří seděli,sedí a budou sedět na stejných místech?
  06.07.2008 09:40 jarda
 
Zkus Hlavní nádraží v Praze, toho pána s červenou čepičkou. Pak ještě můžeš vola z okna. Ale také nám můžeš dát s takovými nesmysly pokoj, jo?
  05.07.2008 14:41 Sparta
 
05.07.2008 14:40 Hňupovi Sparta

Tak se na to vyser!!! Je to tak složité!!! Vystřídal jsem také několik zaměstnání a to včetně ozbrojených složek a když odejdeš jinam je to složité, ale kdo není línej, poradí si. Tak nebreč, sociál nejsi, už se probuď a začni uvažovat tím ,co máš v hlavě a nepiš tady přitroublé názory, že jsi sociál, kecy jenom kecy. Kdy už konečně pochopíte, že tady na tomto fóru se nic nevyřeší. UBS to zkoušelo a jak dopadlo, vysrali jste se na ně. Tak teď bulte hrdinové.
  05.07.2008 14:42 Klik
 
Ano na UBS jste se fakt vyflákli!!! a tady se nic nevyřeší.
  05.07.2008 14:49 rentiéři
 
Renta - jeden podvod a tak za prvé, kdo odešel dle starého zákona a měl mít plnou valorizaci byl přeložen dle nového a pobírá poloviční. Za další přidání důchodcům 450Kč v srpnu se na rentiéry nevztahuje, není to procentní navýšení, další ojeb. Jestli do toho přijde zdanění, potěš prdel a snad to probudí desetitisíce rentiérů. Taky spíme. Odvolalo se tak 50. Boj marný, podpora žádná. Okrádat Vás budou i v civilu a bojovat se nikomu nechce, jenom kritizovat. Určitě má někdo z rentiérů dobré kontakty na právníka a nebo to je zřejmě prohrané. Retroaktivita přímá a nepřímá. Já tomu říkám podvod, nic jsem neprovedl, odešel jsem bez šrámu a dle platných pravidel hry a stávám se podvedeným, Já už nevěřím ve spravedlivé právo.
  05.07.2008 17:34 pro hňupa
 
Nestřídej pořád zaměstnání a konečně najdi svůj status.
  06.07.2008 20:32 Sparta
 
Hlavně, že jsi ho našel ty, přestaň brečet a začni pro to něco dělat, hrdino z první lajny!!!!
  05.07.2008 13:23 AGÓNIE PČR
 
IVAN LANGER VELKÝ PRONAJÍMATEL NEMOVITOSTI NA OLOMOUCKU, SPOLUZAKLADATEL CEVRO INSTITUTU A NEMINISTR POLICIE OPĚT LŽE A TVRDÍ O 10% NAVÝŠENÍ PLATŮ U POLICISTŮ. REALITA JE BOHUŽEL JINÁ A HODNĚ KRUTÁ, V TÉTO ZEMI JE POLDA ZA ONUCI.
  05.07.2008 10:16 realita
 
A další a další policisté odcházejí a policie začíná budovat skvělý amaterský sbor s neustálou migrací lidí pod vlivem blbé nálady!
  05.07.2008 11:50 ***
 
U nás od 1.září stop dovoleným. Díky odchodům by neměl už kdo sloužit na ulicích. Jak je to u vás?
  05.07.2008 12:26 to se nedá ani číst
 
Poslanec Jeroným Tejc : Děkuji za slovo. Já bych si dovolil pana ministra interpelovat ve věci platů policistů, protože po účinnosti služebního zákona, který vstoupil v účinnost 1. 1. 2007, došlo k poklesu platů u řady policistů v prvních měsíců. Podle mého názoru a nejen podle mého názoru tím hlavním důvodem byla chybná systemizace rozdělení do tarifních tříd u jednotlivých policistů.
Nicméně na konci loňského roku bylo rozhodnuto, a myslím, že k tomu donutil tlak na pana ministra a já jsem tomu rád, že se tak nakonec stalo, že došlo k dorovnání platů na tu úroveň, aby odpovídala úrovni minimálně roku 2006 u všech policistů, nicméně způsob, jakým bylo toto dorovnání učiněno, byl poměrně nesystémový. Na konci roku došlo k vyplacení někomu 300 korun, někomu 20 tisíc.

Letos díky rozhodnutí vaší vlády, pane ministře, nebyly navýšeny tarifní tabulky, tedy sice byl navýšen o 1, 5 % objem na platy, což jistě není dostatečné s ohledem očekávanou více než čtyřprocentní inflaci, nicméně ani tento nárůst nebyl promítnut do tabulek. Já se tedy ptám pana ministra a byl bych rád, jestli může zaručit, že nebude opět velká skupina policistů, která bude mít nižší příjem v roce 2008, než jak tomu bylo v roce 2006 a 2007 a případně, zda tento propad bude dorovnáván stejným nesystémovým způsobem jako loni. Děkuji.


Místopředseda PSP Vojtěch Filip : Ano, prosím pana ministra vnitra o odpověď na interpelaci pana Jeronýma Tejce. Prosím, pane ministře.


Ministr vnitra ČR Ivan Langer Děkuji za otázky. Ono by se slušelo položit si otázku, proč se musela celá systemizace připravovat až někdy v říjnu roku 2006 a proč se na ní nezačalo pracovat dříve, když se vědělo, že služební zákon nabude účinnosti.

Nicméně, co mohu prohlásit, je, že skutečnost rok 2007 versus rok 2006 znamenal nárůst průměrného platu o 9, 9, procenta, jinými slovy u policie za uplynulý rok ve srovnání s rokem předcházejícím narostl průměrný plat téměř o deset procent.

Souhlasím s vámi, že dorovnání bylo řešeno ne standardně, nicméně nemůžu s vámi souhlasit, že by k němu došlo pod nějakým tlakem, neboť mám tisíce svědků na to, že jsem na prvopočátku prohlásil, že objem mzdových prostředků je dostatečný na to, aby v okamžiku náběhu nového služebního zákona garantoval vyšší mzdy při srovnatelném výkonu a objemu práce. Byl takto rozpočtován nárůst 7, 5, skutečný nárůst byl 9, 9, tedy víc, než bylo rozpočtováno. To je první poznámka.

Druhá poznámka. Je pravdou, že pro letošní rok se počítá s nárůstem objemu mzdových prostředků o 1, 5 %. Je stejně tak pravdou, že já jsem zastáncem toho, aby tyto finanční prostředky šly primárně mimo tarifní složku mzdy a je to logické, neboť pokud bychom je rozpočítali do tarifů, neznamenalo by to nic jiného, než že ti, co mají vysoké platy, že by dostali ještě více a ti, co mají malé platy, by dostali méně. Někdo by dostal tři tisíce, někdo by dostal tři stovky, kdyby se to takovýmto způsobem percentuelně rozepsalo do tarifu.

Proto tedy můj záměr, se kterým jsem seznámil zástupce odborů, odborových svazů na Ministerstvu vnitra, resp. policie a hasičů, primárně finanční prostředky směřovat tam. V tuto chvíli děláme maximum pro to, abychom byli schopni za stavu, který máme a rozpočtovány máme finanční prostředky na mzdy zhruba pro 47 400 policistů, najít dostatečné rezervy v tom, abychom byli schopni nárůst, který v této chvíli je rozpočtován na 1, 5 %, učinit vyšším. Nicméně je třeba si pro korektnost připomenout, že v minulosti to byl nárůst o 12, posléze o 9 a teď téměř o 10 %, jinými slovy, nárůst za poslední tři roky je skutečně výrazný. Právě proto také průměrný plat policisty oproti průměrnému platu v rozpočtové sféře činí 140 %.

Já osobně považuji dobré odměňování a odměňování podle kvality práce a udržení tarifního systému tak, aby motivoval v posunu z jednotlivých tabulek do vyšších, za nesmírně důležitý základ kariérního principu a chci udělat maximum pro to, aby byl v této podobě také udržen. To je vše. Pokud jsem odpověděl nevyčerpávajícím způsobem, rád to doplním.
  05.07.2008 12:45 jarda
 
Není třeba kopírovat Langerovy kecy. Vždyť je známo, že je to tlučhuba, který kudy chodí, tudy lže.
  05.07.2008 22:28 kdokoliv
 
vzdyt on vlastne nic nerekl. Tejc se ho pta na konkretni veci, a on si mele porad to stejne, cili nic nerikajici fraze pramenici ze statistickych prumeru vypocitanych jen z jemu vhodnych cisel. Realita je ale uplne jina, ale to neministr policie NIKDY neprizna. On je totiz jako parazit v kozichu. Dokud tam [na ministerstvu] bude, bude kousat a kousat a zneprijemnovat zivot lidem, kteri musi pod nim slouzit a pracovat.
  04.07.2008 16:22 spartan
 
Sparta je zřejmě nějaký zamindrákovaný deviantní magor, který napadá a kritizuje názory a pohledy policistů na tento marasmus.
  04.07.2008 22:17 Sparta
 
Dokáže mě naštvat, když se policajt nazve sociálem!!!! Názory a pohledy policistů jsou velice zavádějící!
  05.07.2008 10:13 pro hňupa
 
Jsme v EU, ale tato země tento ozbrojený sbor neustále staví na vedlejší kolej. Copak jsi slepý nebo tě krmí modrým z nebe?
  05.07.2008 14:40 Hňupovi Sparta
 
Tak se na to vyser!!! Je to tak složité!!! Vystřídal jsem také několik zaměstnání a to včetně ozbrojených složek a když odejdeš jinam je to složité, ale kdo není línej, poradí si. Tak nebreč, sociál nejsi, už se probuď a začni uvažovat tím ,co máš v hlavě a nepiš tady přitroublé názory, že jsi sociál, kecy jenom kecy. Kdy už konečně pochopíte, že tady na tomto fóru se nic nevyřeší. UBS to zkoušelo a jak dopadlo, vysrali jste se na ně. Tak teď bulte hrdinové.
  05.07.2008 17:33 pro hňupa
 
Tady jde v zásadě o princip jak se staví zákonodárci k policii a jak k armádě ČR. Tím, že neustále měníš zaměstnání se nechlub to je k zamyšlení.
  06.07.2008 20:34 Sparta
 
S principem jdi někam, přestaň brečet a začni pro to něco dělat, hrdino z první lajny!!!!
  04.07.2008 14:00 F1
 
Ta hloupá nevraživost vůči policii ( kterou potřebuje každý stát, aby si parchanti " dovolili " jen co jim společnost " dovolí " ), co zde člověk vidí - čte, jen vypovídá o marasmu v hlavách lidí, co takto přemýšlí a nemaj ponětí, že bez policie by tu byla " válka " parchantů, co mají " našlápnuto " , ale více si nedovolí - s těmi slušnými co chtějí jen žít, nezažívat situace, které si nikdo z nich nepřeje. To že 6. smysl policie nemá a nemůže zbránit určitým přirozeným rizikovým věcem je faktem a již jen to, že funguje policie, ať méně či více efektivně, znamená pro parchanty to, že si sice můžou " dovolit ", ale vědí, že může a nebo také spadne klec. Absolutní to není, ale kdo zná policejní práci a ví způsoby - možnosti dokazování a celkové činnosti policie, tak pochopí, že policie není všemocná, ale naopak bojuje se spoustou překážek, ať administrativních, tak zakonných, vnitřních, aby to měli parchanti obtížnější. To že spusta hajzlů je přes sériovou nebo opakující se trestnou činnost přes návrh policie k " valení vazby " propuštěna rozhodnutím soudce, je také fakt a to je již problém justice a plných věznic.
Příspěvěk zde dávám jen ke z kulturnění debaty vůči až chorobné nenávisti " sparty " a dalších " neosobností ". Bohužel tito lidé - zřejmě nějací " nesocani ", (když my jsme socani ) měli ( mají ) dle přemýšlení těžký život, jejich sociální ( neplést socialistický ) vyzrávání v rodinách ( asi špatný vliv rodičů ) je poznamenáno nenávistí k " mužům zákona " ( dnes již ve větší míře ženám zákona )
Jediná škoda, že tito nenávistní rozumbradové - znalí policejních činností - práce s drbany nemohou fiktivně poznat tu temnou stranu společnosti, která by při neexistenci nás poldů ukázala, jak si představuje " držení majetku ", jak si představuje svůj život ve společnosti. A že těch kriplů je, to víme my poldové moc dobře. Každý den potkávám spousty kriminálníků, kolem kterých procházejí i ostatní lidé aniž by tušili koho potkávají. Stačí když 17 letému synovi při takové nákupní procházce dávám rady na koho si má dávat v našem městě pozor a sám vidí kolik lidí mě zdraví - ve většině jsou to parchanti.
Nějací sparťani jsou pro nás jen sranda, neboť ví prd co je za tou " zdí " kam oni nevidí. Špatné je to, že celkově ta společnost nemá dostatek respektu, že policiie je moc a moc potřebná, nehledě jestli se podaří tohle nebo tamto prokázat.

Jinak fous : soboty a neděle nejsou za 100 %, ale příplatky za tyto dny nepochybně jsou a ten paušální 10 % příplatek u bezpečnostních sborů samožejmě spravedlivě nevyměřuje podíl odsloužených příplatkových hodin u Policie ČR a je to nepravedlivé vůči těm co dělají příplatky " naplno " a těm co to " pytlikují ".

S novým zákonem udělali zle a při tom mají vedle nás ( na Slovensku ) funkční zákon s ponechanými příplatky a s některými příplatky i navíc oproti dříve a šli opačnou cestou než nějakými paušálními, které jsou výhodné pro ty co odslouží příplatkových hodin málo a nevýhodné, co jich slouží hodně. Křičí samozřejmě ti co jich slouží hodně a to jsou především ti co 24 hodin denně zabezpečují bezpečnost. Kdopak to asi je ? Že by ti na ulici ? Ti nejobyčenější ?
  04.07.2008 23:40 XXX-pravý
 
F 1,
to co jsi zde napsal mluví jistě hodně policistům z duše. Je to svatá pravda. I já mám tu zkušenost, že nejvíce se k nám policistům hlásí ti "poctiví darebáci", kteří vždy věděli za co a proč dostali. Tihle novodobí darebáci nemají v sobě kouska cti a raději si najme deset právníků, než aby svoji chybu přiznali. Plně souhlasím s tvým názorem.
  04.07.2008 05:29 Mareček
 
Sparta má pravdu , pořád brekot, ale nic pro to nikdo neudělá.
  05.07.2008 10:14 Union
 
Sparta je magor, který nechápe zásadní problémy policie.
  06.07.2008 20:36 Strajda
 
Jedinej magor jseš ty, co to neuneseš !!!
  03.07.2008 23:54 Baník pro Spartu
 
Dovolte, abych za všechny na těchto stránkách přivítal nového sráče, omlouvám se hráče, který nás, jak to tak vypadá, bude v jednoduchých větách proloženými vulgarismy obšťastňovat svým zjednodušeným pohledem na svět . Tak jen houšť Sparto ať vidíme jaký jsi to bl..omlouvám se borec.
http://cs.wiktionary.org/wiki/Kategorie:cs-Vulgarismy – kdyby ti došla inspirace.
  04.07.2008 05:26 Sparta
 
Zase brekot, jste fakt socani a rejete držkou v zemi. Nemám slov!!!!!!!!
  04.07.2008 10:26 fous
 
sparto strašně moc bych ti přál, aby jsi si to zkusil...už 3, slovy tři měsíce jsem neměl volnej weekend, a navíc mi je platí jako bych byl v šichtě ve všední den...to i ten dělník má soboty a neděle za 100%....nechápu proč do nás reješ...to mám nejraději plnou hubu keců a když se ti něco stane tak stejně zase zavoláš....
  04.07.2008 14:23 KUK
 
TAK MLČ.
  04.07.2008 19:02 fousi,
 
kde jsi přišel na těch 100% o víkendech???? (tedy So+Ne),.... pokud vím tak 100% bývávalo o svátcích,...
  03.07.2008 22:25 NO konečně
 
http://www.nova.cz/tvarchiv/?238v=140346&238p=TNOVINY&238d=03.07 .2008&238o=