Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  30.09.2008 16:55 Odbory NOS PČR se demonstrace zúčastní!
 
Odbory NOS PČR se demonstrace zúčastní!
Foto: ilustrační

(AKTUALIZACE 30.9.2008, 14.00 hod.) Podle informací, které má náš server k dispozici, se vedení odborového svazu NOS PČR rozhodlo, že jejich organizace bude přímým účastníkem plánované demonstrace! Ministerstvo vnitra totiž ve stanoveném termínu nedalo garance na požadavky NOS. Tyto požadavky, závěry minulého jednání a stanoviska ostatních odborových organizací následují:

V pondělí 29. 9. 2008, se konalo jednání výboru NOS PČR o účasti této organizace na demonstraci. Zástupce naší redakce se zasedání zúčastnil jako host. Z mnohahodinového jednání vzešly níže uvedené informace. V zápětí, ve večerním zpravodajství, se na TV Nova objevila informace, že policisté demonstrovat nebudou. Tato informace se nezakládá na pravdě.

Na jednání přijal NOS PČR stanovisko (viz. níže) ke kterému však v současné chvíli odmítl policejní prezident poskytnout záruky. Konkrétně nebyl schopen zaručit podmínku, která je uvedena proloženě. Podle policejního prezidenta, který se jednání zúčastnil, je taková záruka mimo jeho pravomoc a je v kompetenci ministra vnitra.

V případě, že se ministr vnitra zítra, tedy v útery 30.9.2008, nezaručí za onu níže uvedenou podmínku, pak se NOS PČR zůčastní demonstrace jako přímý účastník.


Stanovisko NOS PČR:

Výbor NOS PČR, při vědomí odpovědnosti za vývoj služebních příjmů a po zvážení všech skutečností přijímá nabídku policejního prezidenta ze dne 25. 09. 2008 jako momentálně přijatelnou s tím, že i nadále do budoucna požaduje valorizovat služební příjem cestou zvýšení základního tarifu služebního příjmu.


Vzhledem k uvedenému a s ohledem na závazky k partnerským odborovým svazům doporučuje NOS PČR svým členům se demonstrace dne 01. 10. 2008 zúčastnit na podporu požadavků hasičů. Ti nedostali nabídku, srovnatelnou s návrhem policejního prezidenta pro policisty.


Výbor NOS PČR současně vznáší na vedení Ministerstva vnitra a Policie ČR tyto požadavky:


Ministr vnitra bude garantovat závazek na vytvoření nové dostatečně profinancované tabulky základních tarifů na r. 2010 s účastí NOS PČR.


Požadujeme provádět měsíční kontrolu rozdělování prostředků určených na zvýšení služebního příjmu na úrovni krajských ředitelství v součinnosti s NOS PČR; samostatně provádět kontroly v rámci útvarů, z nichž v budoucnosti vzniknou nová krajská ředitelství a analogicky postupovat u útvarů s působností na území ČR.


Požadujeme, aby do objemu prostředků na příští rok zvýšeného o 4 % nebyly zahrnuty prostředky vynaložené v souvislosti s vyšší spotřebou služby přesčas při zajišťování bezpečnostních opatření v souvislosti předsednictvím ČR v Radě EU.


Dále požadujeme rozšíření projektu P 1000 i na útvary SKPV.


Požadujeme, aby v následujících letech byla řešena otázka odměňování občanských zaměstnanců analogicky k vývoji služebních příjmů příslušníků.


Konstatujeme, že i nadále podporujeme požadavky odborových svazů rozpočtové sféry na valorizaci platové tabulky.


Toto stanovisko neprodleně zasíláme vedení Ministerstva vnitra a Policie České republiky s tím, že očekáváme reakci a konstatujeme připravenost kdykoliv požadavky projednat.

Pokud ministr vnitra nebo policejní prezident nebudou schopni garantovat, aby do objemu prostředků na příští rok zvýšeného o 4 % nebyly zahrnuty prostředky vynaložené v souvislosti s vyšší spotřebou služby přesčas při zajišťování bezpečnostních opatření v souvislosti předsednictvím ČR v Radě EU, platí usnesení ze dne 22. 9. 2008 a NOS PČR se zůčastní demonstrace konané 1. 10. 2008 přímou učatí.



-------------------------



Dále publikujeme stanoviska ostatních zainteresovaných odborových organizací:


Stanovisko UBS ČR



Výkonný výbor UBS dnes rozhodl takto :

Kolegové, kolegyně

Unie bezpečnostních složek zastupující převážně policisty si je plně vědoma odpovědnosti
za své členy v UBS – MV a za ostatní příslušníky v bezpečnostních složkách.

Prohlašujeme, že se neztotožňujeme s kompromisním Prohlášením výboru NOS PČR ze dne 29. září 2008 a demonstrace se zúčastníme.

Stále trváme na minimálně 4% dorovnání platů za tento rok 2008 a 4% navýšení platů do tarifních tříd pro rok 2009.
Dohoda s policejním prezidentem je nesystémová a nesouhlasíme s ní, ač si snahu policejního prezidenta vážíme.

Máme garance od základních organizací NOSP a větší části výkonného výboru NOSP, že se valná většina členů demonstrace zúčastní. Do rozkolu NOSP se nehodláme vměšovat, jelikož nám to ani nepřísluší. Přípravy na demonstraci nadále pokračují, jelikož UBS-MV není součástí až příliš kompromisní dohody mezi NOSP a PP. Demonstrace byla od prvopočátku připravována v těsné spolupráci s vrcholnými představiteli OSH, na demonstraci jsme se shodli a nyní není možné, aby ani jedna strana za těchto podmínek z této demonstrace ustoupila.

Byli jsme společně na „fontáně“ a sejdeme se 1. 10. 2008 ve 14 hod. před vnitrem opět !

Dne 29. září 2008

Předseda UBS Miloš Plechatý

-------------------------


Stanovisko OSH



Dnes jsme se společně s 1. místopředsedou OS hasičů a místopředsedou UBS zúčastnili jednání výboru NOS PČR o účasti policistů na demonstraci konané 1. října 2008 od 14.00 hod. před budovou MV. Jednání, kterého jsme se zúčastnili od 10.30 hod. ještě v 17.00 hod. nebylo zakončeno oficiálním stanoviskem NOS PČR k uspořádání protestu. Oficiální stanovisko zveřejníme ihned po jeho doručení na OSH. Pro hasiče platí, že naše stanovisko se nemění, sejdeme se podle původního plánu v 13.45 hod. před budovou ministerstva vnitra.



Zdeněk J. Oberreiter, předseda OS hasičů







Text: redakce











Publikováno: 29. 09. 2008

inzerce




Komentáře k článku nevyjadřují názor redakce, jejich obsah není upravován. Příspěvky však mohou být smazány, pokud budou vulgární, xenofobní, rasistické či budou v rozporu s právním řádem ČR.
Odkazy vkládejte bez "http://", jinak se váš příspěvek z důvodu ochrany proti spamu nezobrazí.

jméno
heslo

iguka: Pan Štěpánek napsal:
Vážené kolegyně, vážení kolegové,



na základě včerejšího rozhodnutí Výboru NOS PČR, který podmínil neúčast na demonstraci dne 01. 10. 2008 splněním dodatečných požadavků (viz prohlášení Výboru NOS PČR ze dne 29. 09. 2008) bude v nejbližší době zveřejněna informace, že NOS PČR se této akce aktivně zúčastní.



Chci Vás informovat, že na základě svého osobního rozhodnutí, které není ovlivněno ničím dalším, se této akce nezúčastním. Jako důvod uvádím, že z mého pohledu jsem v jednáních dosáhl maxima. S tímto svým rozhodnutím a názorem jsem seznámil všechny místopředsedy.



S jeho souhlasem tlumočím shodný názor i postoj místopředsedy JUDr. Petra Tomka.







S pozdravem



JUDr. Milan Štěpánek, předseda
16:54:23 30. 09. 2008
bingo: Všichni
Proč nadáváte na NOS? Aspoň něco zkusil dojednat! A když to nevyšlo, tak demonstruje!
Demonstrace jen pro samotnou demonstraci je samoučelná. Demonstrace má být podporou pro jasně formulované konkrétní požadavky, které něco zlepší pro policisty ve výkonu!


16:47:47 30. 09. 2008
HonzaS: Hrozna ostuda diky odborum!!!
Tohle hrozna ostuda diky odborum pro celou policii. Copak tohle je nejaka tajna dohoda vedeni odboru, jak znemoznit demonstrujici policisty a nahrat takhle ministrovi?

Fakt by se odbory mely stydet za tenhle neuveritelny amaterismus.

Je to hodne velka ostuda panove.
15:54:40 30. 09. 2008
Fedof: Vedoucí funkcionáři NOSU opět zklamali a udělali si z ostudy kabát!
Vedoucí funkcionáři NOSU opět zklamali a udělali si z ostudy kabát!
Odboráři NOSU již nejsou bráni vážně na MV ani na veřejnosti. Protože za těchto podmínek je třeba postupovat tempem UBS. Není možné handlovat takovým způsobem jako p.Štěpánek a vedení NOSU, vzhledem k tomu co se děje a co se ještě připravuje. Např. Plné zdanění výluhových příspěvků, které již prošlo poslaneckou sněmovnou v prvním čtení a je již v čtení druhém! Musím podpořit stanovisko předsedy Unie bezpečnostních složek MV p.Plechatého Miloše a Zdeněka J. Oberreitera , předsedy OS hasičů. VS , CS i vedení NOSU by se chtělo pravděpodobně svést tou károu, která se tak moc těžko roztláčí.

15:53:28 30. 09. 2008
Milhauss: D E M O N S T R A C E
Vážení kolegové, nenechte se nikým a ničím odradit a přijeďte zítra do Prahy demonstrovat za naše práva. Možná to je poslední možnost, jak poukázat CELÉ NAŠÍ SPOLEČNOSTI na nechutné praktiky velkého Ivana vůči nám všem. Bez rozdílu jestli je někdo hasič, bachař, celník nebo policajt a v důsledku i kterýkoliv občan ČR.....P Ř I J E Ď T E !!!!!!
15:52:07 30. 09. 2008
shark: pro vogon
Zdravím kolegové. Jen jedna historka a pravdivá. Ve zkratce: Můj kamarád slouží na jednom OOP a přišel chlap, že se tu má nahlásit. Kamarád si jej detailně prohlédl a hlavou mu projela myšlenka, že se jedná o nástup výkonu trestu či jinou událost. Jaké bylo jeho překvapení, když mu na další otázku muž odpověděl." Mě sem poslali z pracáku, nemám práci a prej u policie zrovna nemají lidi". Uplynul nějaký čas a onen muž je jeho novým kolegou. Sice úplně neschopným na druhou stranu schopným všeho. Ale Ivane Langře a další podobní, hurá je nás zase o jednoho více. Krásný den kolegové, ale hlavně se zítra hóóódně hlasitě a v hojném počtu ozvat. jinak je za chvíli po nás:-((
14:37:50 30. 09. 2008
V3nd4:
Ministr vnitra má úplně jiné problémy než je demonstrace policistů. Podívejte se na to, co se mu skutečně honí hlavou. www.policista.cz/diskuze/tema/294/
12:21:17 30. 09. 2008
X-sat: to Lukas Heinz
...ona taková lukrativní nabídka na místo u ministerstva vnitra dokáže člověka motivovat jiným směrem... Přeber si to jak chceš. Jinak souhlasím, že kus práce odvedl, jen jeho škoda je, že to takhle zařízl...

Médie lžou a hnusná modrá politika pokračuje. Na demonstraci policisté budou a stejně tak se jí ofociálně zůčastní i NOSP. Zítra na viděnou, kolegové!
11:53:08 30. 09. 2008
Lukas Heinz: re all
(Tento názor není názorem redakce, ale osobním názorem přispěvatele)

Milana Štěpánka si velice vážím. Posunul NOS PČR po Janzovi daleko dopředu. Právní pomoc je teď na špičkové úrovni a s příkladnou rychlostí. Vyjednal kolektivní smlouvu, prosadil odbory do výběrových komisí. Prosadil krajské koordinátory, kteří řeší problémy řadových policistů na krajích, zasadil se o vstup NOS PČR do Eurocopu a jeho uznání v Evropě. Mužu jmenovat x dalších věcí. Milan je především diplomat. Je faktem, že jen vyjednáváním lze dosáhnout zlepšení. Problém je v tom, že vás váš partner k vyjednávání musí brát vážně. A NOS PČR pan ministr soudě dle jeho skutků rozhodně vážně nebere. A tady je čas na nátlakovou akci. Já to vidím tak, že Milan Štěpánek nechce vidět, že je čas na nátlak, protože pan ministr nás nebere vážně. Takto je to z mého pohledu. A že nemáme další způsob jak na pana ministra tlačit? Já myslím, že nátlaková demonstrace behem zasedání UE v ČR pana ministra a vládu donutí jednat seriózně. Jde aby ministr říkal skutečnou pravdu a ne polopravdy které se mu hodí. Bohužel strach o drobky ze stolu pana ministra 1,5% zřejmě donutil Milana Štěpánka k ústupu. Tady už je čas bojovat
23:55:42 29. 09. 2008
vogon: Drazí kolegové,
opět se ukázalo jak jsou média jedním ze skrytých pilířů demokracie a jak se snaží odhalovat nekalé kejkle politiků - je to jen banda zlatokopů a dál ani nebudu psát co si o nich myslím, protože bych se jen opět rozčílil. Jen se budou navážet do lidí, kteří se snaží chránit i jejich bezpečnost. Když ta banda vykrmených "inteligentů" totálně podělá zákon, na jehož tvorbě se podílí tlupa tupců a jeden člověk po prvním přečtení najde chyb jak máku, tak prohlásí že se vloudila chybička, ale běda jak by někdo z nás byť jen nevyplnit RZ vozidla do pokutovách bloků.Pokud se někdo bude ohánět tím že mám silné řeči, tak doporučuji aby si přečetl např. § 23 zákona o přestupcích. Už na první pohled bije do očí tupost zákonodárců - a takových případů je nespočet. Také bych chtěl pobírat takové peníze za takové paskvily. Pokud někdo z vás dosud váhal zda se zúčastnit či nikoli demonstrace,doufám že již pochopil, že jiné řešení nám už nyní nezbývá. Pokud budem jen sedět na prdelích a stežovat si jeden druhému, tak s námi budou zametat až do konce života. Politika páně Langerova co se týče policie spočívá v principu kus za kus. Odejde jeden skušený policista a já Ivan Velký ho nahradím dětskem,co na sobě unese stejnokroj. Přál bych vám vidět současné strážmistry na policejních školách a občas slyšet jejich projevy. Z náboru do policejního sboru se stal sběr odpadu. Polovina lidí zde není schopna absolvovat současné fyzické testy na více jak 34 bodů a před koncem ZOP nemá ponětí co to je pokutový blok a jak jej vyplnit. Nastoupil jsem k policii proto, že chci tuto práci dělat a chci ji dělat co nejlépe, ale jak ji můžu dělat alespoň dobře, když už tu není téměř nikdo kdo by mi poradil do začátku..... Pokud 1. 10. nepřijdeme a nevykřičíme do světa pravdu, tak si pak nestěžujme a přiznejme si poté,dobře nám tak. Proto doufám že se nikdo z nás nelekne a přijde nás pokud možno co nejvíce, já osobně se demo určitě zúčastním i kdybych se měl připlazit z Brna do Prahy po břiše.
23:51:18 29. 09. 2008
Fabi: Zmrazená IP - to je vrchol
Jako první jsem chtěl reagovat na článek novinky.cz.. Policisté nebudou stávkovat.. tam jsem ale zjistil, že mám zablokovanou IP a nemůžu tak vložit příspěvek. Celkem mě to naštvalo, páč v tom musí mít někdo prsty.. K jinému článku jsem psát mohl.. netáhlo Štěpánek ještě nic pro Policii nevyjednal a bude tomu tak i tentokrát.. Ani nevím co tam dělá.. prej už se chystá na lepšího fleka.. :-D jinak ve středu před MV, doufám, že tam potkám hodně kolegů z útvaru.
23:36:08 29. 09. 2008
Alik: Demo BUDE !
Výkonný výbor UBS dnes rozhodl takto :

Kolegové, kolegyně

Unie bezpečnostních složek zastupující převážně policisty si je plně vědoma odpovědnosti
za své členy v UBS – MV a za ostatní příslušníky v bezpečnostních složkách.

Prohlašujeme, že se neztotožňujeme s kompromisním Prohlášením výboru NOS PČR ze dne 29. září 2008 a demonstrace se zúčastníme.

Stále trváme na minimálně 4% dorovnání platů za tento rok 2008 a 4% navýšení platů do tarifních tříd pro rok 2009.
Dohoda s policejním prezidentem je nesystémová a nesouhlasíme s ní, ač si snahu policejního prezidenta vážíme.

Máme garance od základních organizací NOSP a větší části výkonného výboru NOSP, že se valná většina členů demonstrace zúčastní. Do rozkolu NOSP se nehodláme vměšovat, jelikož nám to ani nepřísluší. Přípravy na demonstraci nadále pokračují, jelikož UBS-MV není součástí až příliš kompromisní dohody mezi NOSP a PP. Demonstrace byla od prvopočátku připravována v těsné spolupráci s vrcholnými představiteli OSH, na demonstraci jsme se shodli a nyní není možné, aby ani jedna strana za těchto podmínek z této demonstrace ustoupila.

Byli jsme společně na „fontáně“ a sejdeme se 1. 10. 2008 ve 14 hod. před vnitrem opět !


Dne 29. žáří 2008


Předseda Unie bezpečnostních složek MV
Plechatý Miloš
22:46:50 29. 09. 2008
Drexa: 1.10.2008
A nebudete tam sami :-)
22:29:38 29. 09. 2008
Martin (SKPV): 1.10. 2008
tam budu a se mnou skoro celé oddělení ať se děje co se děje!!!!!!!!
22:18:22 29. 09. 2008
  12.07.2008 15:45 for kecáš
 
más stréjdu na vnitru?
  12.07.2008 12:28 kojot
 
renty mají brát od roku 2009..bude to zalepeno jednorázovými dávkami..stylem Praha 50.000, Ostrava 30.000 no prostě príma...
  12.07.2008 14:07 Kecáš
 
Nic netrvá věčně, ale nyní co píšeš bych bral jako šíření poplašné zprávy ....
  12.07.2008 15:52 kojote,
 
kolega s příspěvkem "pod tebou" možná nemá "strejdu na vnitru", ale umí si nalézt i jiné stránky než tuto. Přikládám úryvek ze stránek NOSpu, celý je na těchto stránkách k dispozici :
"Informace z jednání s vedením MV – 10. 07. 2008

Dnešního dne od 09:30 do 10:30 hodin se uskutečnilo jednání předsednictva NOS PČR (M. Štěpánek, P. Tomek, D. Bláha, R. Švorc) s vedením rezortu – ministrem vnitra Ivanem Langerem, 1. náměstkem Jaroslavem Salivarem, náměstkem pro veřejnou správu Zdeňkem Zajíčkem a ředitelem odboru personální práce PP ČR Romanem Fidlerem. Byla projednána témata:

1) Omezení výsluhových nároků – v reakci na opětovně se šířící informace o údajném omezení výsluhových nároků bylo ze strany ministra vnitra jednoznačně řečeno, stejně jako v předchozích případech, že žádné podobné opatření se nechystá, nikdo jej nepřipravuje ani neprojednává. Veškeré tyto informace jsou absolutně nepravdivé, pouze prohlubují nejistotu policistů. "
Tak už se těmi nesmysly "užírej sám" a neotravuj s tím zdejší čtenáře. A ztotožňuji se s názorem, že podobné fámy jsou šířením poplašné zprávy.
  13.07.2008 12:02 pro "kojote,"
 
Věřit slovům člena vlády,která nedodrží ani smlouvu s voliči je docela naivní. A NOSP ještě nedávno tvrdila,že se žádná změna 361 nepřipravuje a opak je pravdou.Nevěř všemu co ti nakukají z Prahy.Používej vlastní hlavu!!!
  13.07.2008 15:05 Petr
 
Za ten poslední komentář,bych se podepsal
  12.07.2008 09:14 pepa
 
Tato vyspělá země, o které tvrdíme, že je domokratická, nepotřebuje rentiéry, potřebuje sloužící úderníky. Abychom naplnili stavy, slíbíme třaba i zlaté sele. Očekáváme, že se vy případní úderníci nachytáte.
(Lež nám není cizí. Podvody a podrazy jsou v demokratické společnosti nezbytnou součástí její existence).
Dříve však, než zlaté sele vyspěje v pořádného kance, pokud se samo neutopí, zavčasu uděláme vše ptoto, aby šlo na jitrnice. Jak uvádím v první větě nepotřebujeme rentiéry, ale těšit se na rentu klidně můžete.
  12.07.2008 09:21 gtggg
 
V kance sele nemůže nikdy vyspět, protože bude trpět podvýživou
  12.07.2008 09:25 abe
 
Dobrý den, na otázky platů jsem odpovídal opravdu už mnohokrát. Jen stručně znovu uvedu, že i u průměru je nutné srovnávat srovnatelné a je zřejmé, že lidé zařazení u policie v nižších třídách často nemají plat přesahující průměrných 31500, tak jako v jiných veřejných institucích nemají v nižších třídách průměrných 21000. I tak platí, že i v nižších třídách mají policisté významně vyšší příjmy než ostatní státní zaměstnanci ve srovnatelných třídách. A jak jsem uvedl již v dřívějších odpovědích, příslušníci se neřídí zákoníkem práce, ale služebním zákonem, který má řadu specifik, a z nich vyplývají jak omezení a nevýhody na straně jedné, tak i výhody, které jinde nemají (výsluhy, vyšší odchodné, plná nemocenská, delší dovolená, kratší pracovní doba, ozdravné pobyty, …) na straně druhé
  12.07.2008 17:43 sniper
 
4 abe: kratší pracovní doba - haha, delší dovolená- ha ha... 150 hodin zdarma, noční, víkendy zdarma, svátky zdarma, to je realita...
  12.07.2008 07:43 INFO
 
Policie zkrátila výcvik nováčků. Nebudou připraveni, obávají se „mazáci“

Ministr vnitra Ivan Langer vyrábí policejní rychlokvašky, stěžující si "mazáci". Langerova reforma totiž od 1. června mimo jiné zkrátila základní výcvik policistů o tři měsíce. "Ohrožuje to naši bezpečnost," říkají zkušení policisté.

Policejní nováčci, kteří k 1. červnu nastoupili do Školního policejního střediska, v něm už nestráví devět měsíců, jako jejich předchůdci, ale jen pět. Z rozhodnutí ministra vnitra Ivana Langera se zkrátila teoretická výuka základní odborné přípravy (ZOP). Doba, kterou stráví na praxi, se nezměnila - tři měsíce.

Policejní "mazáci" a někteří pedagogové se obávají, že tyto kroky budou mít negativní dopad na situaci u policie. Starší policisté se nebudou podle nich moct spolehnout na nováčky, v jejich očích nebudou pro náročnou službu na ulici dostatečně připraveni.

"To by mohlo narušit morálku na jednotlivých odděleních a vést k odchodu zkušených policistů do civilu," upozorňuje policista, který si nepřál uvést své jméno.

Nejpalčivější je prý situace v Praze, kde je kritický nedostatek policistů a musí spolu sloužit různě poskládané hlídky. Obvyklé je, že nováček asistuje starším kolegům, od nichž se učí řemeslo. V metropoli ovšem musí velitelé často improvizovat a ne vždy se podaří hlídku složit podle ideální představy, tvrdí policista.

Změna vzešla z diskuze, namítá prezidium
"Denně jsme voláni k několika případům domácího násilí, které není možné řešit z pozice síly, ale je potřeba projevit se jako přirozená autorita. K tomu potřebujete nejen zkušenosti, ale také kvalitní přípravu, tedy výuku takových modelových situací, kdy vás učí rozebírat nejrůznější řešení," řekl iDNES.cz jeden ze strážců zákona, který se sám ozval redakci. I jeho jméno redakce iDNES.cz zná, ale po vzájemné dohodě nezveřejní.

Tuto obavy mluvčí prezidia označuje za bezpředmětné. "Nový systém naopak výuku zaměřuje do problematik, které policista při výkonu své činnosti potřebuje, například v oblasti práva, střelecké přípravy, psychologie," sdělila Veronika Benediktová.

"Nový model vznikl po pětiměsíční diskuzi mezi ministerstvem vnitra, prezidiem a školami," doplnil vedoucí skupiny vzdělávání Policejního prezídia Čestmír Šašek.

Obavy "mazáků" smazává argumentem, že aktuální systém ZOP vychází z analýzy, s čím se nováček potká ve službě. "Jde o rozložení bývalého způsobu výuky do koncepce celoživotního vzdělávání policisty," dodal Šašek.

Langer prý obnovuje Pomocnou stráž VB
Jenže policisté, kteří už slouží nějaký ten pátek, mají z tohoto zkrácení přesto obavu. Myslí si, že tímto krokem Ivan Langer ohrožuje jejich bezpečnost.

"Vážně se obávám toho, co ´Langerova garda´ způsobí," neskrývá obavy nejmenovaný odborník s patnáctiletou praxí. ´Langerova garda´ je v policejní hantýrce pojmenování nově přijatých policistů. "V horším případě říkáme, že Langer obnovil Pomocnou stráž VB," dodal s ironií v hlase.

Podle něj sehrála nezkušenost roli i při nedávné dopravní nehodě dvou policejních hlídek na pražském Proseku. - čtěte Honba za motorkou skončila srážkou policejních aut s pěti zraněnými

"Když dostanu do auta takovou ´nedokvašku´ budu muset u řešení situace nejen hlídat případného narušitele veřejného pořádku, ale i jeho. Pan ministr tlačí na pilu, aby měl hotových co nejdřív maximální počet policajtů, ale nedomýšlí, co to způsobí za komplikace déle sloužícím kolegům," konstatoval policista.

Podezření, že ministr vnitra tlačí do uniformy téměř každého, kdo se k policii přihlásí a má zdravé ruce a nohy nasvědčují i slova dalšího nejmenovaného policejního experta. "Kvůli náboru nových lidí se zpřístupnily širší veřejnosti i fyzické testy. Zrušilo se třeba plavání, nyní stačí udělat jen deset kliků. Tyto nováčky pak pošlou na pár týdnů do školy a jdou hned na ulici," dodává.

Policejní prezidium toto vysvětlení odmítá a nabízí svou verzi. "V rámci předchozího způsobu posuzování fyzické zdatnosti byly na všechny uchazeče kladeny nároky, které korespondovaly s nároky na už ´hotové´ policisty. Nyní je fyzická zdatnost posuzována s ohledem na budoucí služební zařazení uchazeče," sdělila mluvčí prezidia Veronika Benediktová.
  12.07.2008 14:04 xyzz
 
Nejlepší škola je praxe, a proto ZOP šest nebo pět měsíců je pro půměrně inteligentního člověka až, až . A navíc jak se rychle u nás mění zákony, interní akty řízení atd., tak to co se učilo v ZOP na začátku, tak po 18-ti měsících mnohdy již nebylo pravda. A Vy "staří mazáci" vzpomeňte, jak jste začínali ....
  13.07.2008 18:13 devastace policie
 
BUDUJEME AMATÉRSKÝ SBOR A JEDNOU SE TYTO KVANTITATIVNÍ NÁBORY VNITRU NEVYPLATÍ.
  13.07.2008 19:42 aaa
 
Přijde ministr vnitra do nemocnice, že potřebuje odoperovat slepé střevo, v úžasné recepci sedí krásná a milá recepční, která ho objedná na operaci, říká si paráda. V den operace dojde na sál, kde je zastaralé vybaveni ale vidí samé mladé lidi, tak se s nimi dá do řeči a zjistí, že jsou to po většinou medici max do druhého ročníku a že ho budou operovat. Ministr neváhá bere nohy na ramena a zdrhá jak o život, pak přijde za ministrem zdravotnictví a poví mu co se mu přihodilo. Ministr zdravotnictví se " zamyslí" a odpovídá, že je vše v pořádku, protože vyhodil všechny staré doktory neboť studovali za nevhodného režimu, ty co se vyznali byli odejiti protože měli vysoké nároky a furt držkovali, že se jim něco nelíbí. Teď nemá žádné problémy ušetří na platech. Medici mají dost práce, aby se všechno naučili a zbytečně nedržkují. No pokud ano, tak je odpálím, že tomu nerozumí a neumí počítat. Prostě paráda. Ministr vnitra nevěřícně kroutí hlavou a ptá kde k takovým věcem přišel? No inspiroval jsem se na tvém ministerstvu, když pořád prohlašuješ jak nemáš problémy všechno klape a co jak se ti líbila recepce, slepák tě sice bolí, ale jinak je recepční milá a pěkná.
  14.07.2008 12:43 ????
 
Nyní je fyzická zdatnost posuzována s ohledem na budoucí služební zařazení uchazeče," sdělila mluvčí prezidia Veronika Benediktová.

??????????????????????

Fyzická zdatnost byla a má být jedním ze základních předpokladů pro službu u policie s jasně stanovenými základními pravidly. Nikdo ani z prezidia nemůže tvrdit, že je zdatnost posuzována s ohledem na budoucí služební zařazení uchazeče, protože tito lidé nemohou na základě několikahodinového psychotestu, fyzických prověrek a zdravotní prohlídky vědět, kde budou nově nastoupivší zařazeni, jakou budou mít funkci a jaký bude jejich karierní postup, kterým tak rádi operují. Poohlédnu-li se nad novou náborovou kampaní, již není lákadlem jako náborová kampaň č. 1, kdy lákali nováčky reklamou a plakáty speciálních jednotek. V současné době již vedení veřejně přiznává (a s tím souhlasím), že potřebuje hlavně policisty/ky do ulic k pořádkové a dopravní službě, kde je fyzická zdatnost nezbytná k řádnému výkonu služby. Nováček se přece nemůže díky testům profilovat rovnou na vyšetřovatele SKPV s počítačovou kriminalitou nebo jiným zaměřením, kde nebude potřebovat fyzickou zdatnost. U policie působí pořád spoustu "hotových" policistů, kteří mají dostatečné znalosti v těchto oborech a sami mají problém se na tato místa dostat. Ať už díky možnostem postupu v tarifních třídách, chybějícímu vzdělání, nebo jiným.

Z těchto důvodů nemohu akceptovat vyjádření tiskové mluvčí PP, že jsou nováčci vybírání s ohledem na budoucí zařazení. Je to opět klamavá kampaň.
  11.07.2008 23:21 xxx
 
radeji nejaká renta než žádná...je pravda, že reta časem nebude vůbec?????????chlapi držte se
  11.07.2008 21:27 komedie
 
Nevíte někdo jak se bude jmenovat nový "pražský příplatek", který dnes pan NEMINISTR POLICIE schválil v rámci udržení chátrajícího stavu policistů v hlavním městě.
  11.07.2008 22:01 Férovej
 
Pragocentrický PAUŠÁL
  12.07.2008 00:00 Takhle možná
 
Budeme vám proplácet cestovné, jenom prosím zůstaňte!!!

Malým písmem dopsáno pod textem: Proplácení CP povoluji pouze do konce přechodného období (31.12.2009), pak už máme poldy jisté, už tolik odcházet nebudou.
  11.07.2008 16:54 UTAŽENÉ OPASKY
 
TAKOVÝ MARASMUS A NESTABILITU JAKOU VYTVOŘIL VELKÝ PRONAJÍMATEL NEMOVISTOSTÍ A NEMINISTR POLICIE IVAN LANGER JE DO OČÍ BIJÍCÍ.
  11.07.2008 20:20 Bruno
 
Pokud bude vnitro řídit nějaký neschopný gynekolog, který se chce jen zviditelnit a rozprodat majetek Policie, tak to lepší nebude. Na nové auta a recepce, které Policie nepotřebuje se policisté složí tím, že nedostanou peníze, které jim náleží. Tohle by se za Bublana nestalo, protože věděl co vnitro potřebuje. Topolánek chválí reformu Policie, protože má stejné IQ jako ten gynekolog a jsou to ptáci ze stejného hnízda.
  13.07.2008 21:36 §§
 
No zrovna Bublana bych za vzor nedával. V jeho návrhu bylo 300 "zelených", na oddělení jsme se přetahovali o jeden prehistorický chrochtavý počítač a střídali dvě felicie - jedna měla nalítáno 356.000 a ta druhá, novější (pouze 260.000) zase šla dvakrát přes boudu. Jak Langera nemusím, tak je třeba objektivně konstatovat, že jsme si polepšili co do vybavení - fabia a octavia II, v baráku 5 tichých a poměrně rychlých PC s plochou obrazovkou. Problém jsou peníze a podstavy, ale plný stav jsme neměli ani za Bublana a ty prachy by sice mohly (a měly) být lepší, ale jsou na tom lidi mnohem hůř a taky žijou.
  11.07.2008 16:51 platové propady
 
Ivanova ubohá reforma policie nikoho nezajímá, podstatné je aby tu policisté sloužili rádi a aby tu vydrželi. Takhle to vypadá na další odchody a další příchody, které nic neřeší!
  12.07.2008 00:07 Doplněk
 
Ivanova ubohá reforma policie, potažmo nová náborová kampaň přitáhla do Prahy od jejího počátku pouze 13 nových policistů.
Zdroj:
Šéf personalistů Správy hl.m. Prahy (11.7.2008)
  11.07.2008 15:23 Evžen <evzenwowra@seznam.cz>
 
Vážený pane ministře, dovolím si reagovat na příspěvek, ze kterého jsem se dočetl a zároveň dovodil ( možná, že se mýlím),že výsluhové příspěvky nebudou k 1. srpnu valorizovány tak, jak tomu bude u důchodů. K 31.12.2007 jsem po téměř 29 letech ukončil služební poměr příslušníka PČR. V " upozornění pro příjemce výsluhového příspěvku", který jsem obdržel dne 12.3.2008 a který byl vydán dne 6.3.2008 Ministerstvem vnitra ( ředitelem odboru sociálního zabezpečení ve věcech služebního poměru) se v bodě 9. uvádí, že příspěvek se zvyšuje stejným způsobem a ve stejných termínech jako procentní výměra důchodů podle důchodového pojištění, přičemž zvýšení příspěvku činí polovinu zvýšení procentní výměry důchodů.Vzhledem k tomu, že Vláda ČR poprvé vůbec rozhodla o tom, že důchody nebudou nyní valorizovány procentuélně, ale nýbrž pevnou fixní částkou, tak se toto ustanovení nemá týkat zvyšování výsluhových příspěvků. Mám za to, že tento právní názor z Vaší strany je zcela mylný, protože faktem je to, že důchody jako takové se zvyšují ( byť o pevně stanovenou částku), a tudíž náleží zvýšit i procentuélně výsluhový příspěvek. V opačném případě můžete donekonečna zvyšovat důchody o pevnou fixní částku a toto se samozřejmě ( dle Vašeho výkladu) nebude týkat výsluhových příspěvků, takže to může dopadnout hypoteticky tak, že za rok budou důchody vyrovnány s příspěvkem za službu. Jsem přesvědčem, že zákonodárce měl skutečně na mysli zvyšování výsluhových příspěvků o 50 procent oproti zvyšování důchodů, a ne tak, jaký je Váš výklad. Obávám se, že jste Vy v tomto směru zcela Vaší citací pochybil a žádám Vás o skutečně právně ověřenou odpověď. V opačném případě nezbyde, než aby o věci samé rozhodoval soud. ( m.j. operovat se dá tak, že se řízne skalpelem, nebo se to provede laparoskopicky, ale stále se jedná o " operaci"). Děkuji za brzkou a kvalifikovaně právně ověřenou odpověď. kapitán v.v.
  11.07.2008 16:02 jarda
 
Pane bývalý kolego! Zkus zalistovat v této diskusi zpět a nalezneš několik velmi jasně a se zákonem v ruce zpracovaných příspěvků, z nichž se dozvíš, proč se mýlíš. Jinak zákon pravidelnou valorizaci důchodů, do níž spadá i výsluhový příspěvek, stanoví i v další době, v srpnu letošního roku jde o zvýšení mimořádné, tudíž na základě jiných pravidel. Můžeš s tím nesouhlasit, můžeš být dokonce i proti, ale to je tak všechno, co s tím můžeš udělat. V této situaci je nás mnoho a mnoho. Je třeba vzpomenout na ty, kteří tuto situaci způsobili, za dva roky, až půjdeš vhodit hlasovací lístky do volební urny.
  11.07.2008 16:10 Rentiér
 
A připrav se na další překvapení, co ti naši zákonodárci připraví a MV aplikuje. Tak jako nás, co jsme odcházeli podle 186-ky, připravili o polovinu valorizace, můžeme nyní všichni čekat, co vymyslí dalšího. První myslím přijde zdanění rent, další pak časové omezení jejich vyplácení. O hajzla totiž v těch kruzích, co jsem jmenoval, nezavadíš...
  11.07.2008 22:03 petr
 
To si snad deláš (prdel) srandu.
  11.07.2008 22:20 rentiere,
 
nešiř tady opět paniku nepodloženými výmysly. A pro ty kteří chtějí znát skutečnost, podívejte se na stránky NOSPu.
  12.07.2008 05:13 Klik
 
A ty se zase podívej na reformu daní z příjmů Kalouska.
  04.09.2008 21:51 hellouboys
 
To jarda : Vašnosto, že zákony v knedlolandu stojí za h...., je snad každému jasné. Když k tomu ještě přidáme lumpy, kteří je s podporou nejvyššího státního zastupitelství a ústavního soudu, jakožto poboček ODS umějí zneužít ve svůj prospěch, je výsledek již předem jasný. Alespoň víme, koho nemáme v příštích volbách volit.
  11.07.2008 09:28 ...
 
Tak jste se dočkali
http://www.novinky.cz/clanek/144734-langer-kyvl-na-extra-penize- pro-prazske-policisty.html
  11.07.2008 09:42 pro ...
 
No uvidíme,jak to bude v praxi.Každopádně je to vůči ostatním poldům z "venkova" silně diskriminační. Jen proto,že se nábor zase nepovedl
  11.07.2008 09:53 Petr
 
Už mu teče do bot.Ivanova reforma v praxi.A kde jsou ty jeho nedávné bláboly,že jsou policisté dobře placeni.
  11.07.2008 19:49 aaa
 
dopadne to asi takhle: Nějaké odměny se pošlou na utvary,vedení je rozděli podle sebe, tam kam mají se dostane minimum. Tak jako je to ted s odměnama. Ale v průměru se budou mít zase všichni dobře!A Ivánek zase vyšpulí v Tv pusinku a řekne všem , kolik penízků všem přidal a že reforma pokračuje podle plánu. Je to humus.
Pokud nebude nový sl. zákon, nové vyšší tarify a příplatky za všechno jako kdysi, tak bude PČR pořád bez lidí.