Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  04.03.2007 20:34 právo dne 3.3.2007
 
Spěte klidně: nejsem sociální demokrat, své dvě děti určitě nezadlužím, říká Ivan Langer


* Pane ministře, doufal jsem – určitě ne sám – že se nedožiju toho, že opravdu budete mým ministrem vnitra. Leč stalo se. Tak zkuste nás, nečleny vašeho fanklubu, přesvědčit, že to není taková tragédie. Pochlubte se, co jste za ten první půlrok v té funkci udělal dobrého.

Napřed vám musím poděkovat za to vyznání na mou adresu, pane Kramere. Pokud jde o to chlubení – půl roku je dost krátká doba na to, aby byly vidět nějaké konkrétní výsledky, ale budiž: Za prvé, zahájili jsme proces změn ve struktuře samotného ministerstva. Za druhé, v oblasti veřejné správy jsme přišli s ucelenou koncepcí tzv. e-governmentu (elektronizace výkonu veřejné správy pomocí informačních a komunikačních technologií – pozn. A. K.). Tu už schválila vláda. Za třetí, vláda schválila i další strategický dokument, který jsme vypracovali: novou koncepci boje proti korupci. Za čtvrté jsem spustil jeden z klíčových projektů pro práci policie, tzv. Projekt 1000. A konečně za páté: zahájili jsme přípravu reformy Policie České republiky. Stačí vám tenhle stručný a neúplný výčet?

* Určitě by stačil na několik samostatných rozhovorů, tak se zkusím ptát konkrétněji. Například: Je součástí té nové koncepce boje proti korupci váš odpor proti tomu, aby byl novelizován zákon o střetu zájmů – tak, aby umožňoval zveřejňovat majetková přiznání politiků?

Pane Kramere, já jsem při projednávání tohoto zákona předložil řadu pozměňovacích návrhů, které významně rozšiřují okruh osob, na něž se tato povinnost vztahuje! Ale tady vedle sebe stojí dvě hodnoty: na jedné straně zájem na veřejné kontrole, na druhé straně ochrana soukromí těch osob. Uvědomme si, že drtivá většina z nich nejsou politici, ale policisté, státní zástupci, soudci a řada dalších. Právě rozšíření okruhu těch povinných osob bylo důvodem, proč nebyla zvolena filozofie zveřejňování, ale filozofie zpřístupnění. Vám přece tento zákon nijak nebrání, abyste si ty informace zjistil – a abyste v okamžiku, kdy se budete domnívat, že někdo něco zatajil nebo je v nějakém střetu zájmů, tu osobu zažaloval.

* Jako novinář bych dal přednost tomu, kdybych to, co zjistím, směl zveřejnit. Mimochodem, Hospodářské noviny si to „lajsly“, a díky tomu jsme se dozvěděli o vašem sedmimiliónovém dluhu. Takhle zadluženého ministra vnitra jsme ještě asi neměli, přiznám se, že mě to trošku znepokojuje…

Pokud máte obavy, že jsem se zadlužil nerozumně, tak vás mohu uklidnit. On totiž není dluh jako dluh. Mně tento dluh vznikl v souvislosti s rekonstrukcí domu, ve kterém bydlím a který mi na pronájmech vynáší dostatek finančních prostředků na to, abych byl schopen své závazky platit. Takže spěte klidně: nejsem sociální demokrat, své dvě děti určitě nezadlužím.

* Výborně, tak pojďme dál. Významnou součástí reformy policie, kterou chystáte, je nový služební zákon. Proti tomu tento týden v Praze demonstrovali policisté a hasiči… a z ministerstva vnitra se tam nikdo neukázal. Proč?

Mě přístup organizátorů toho protestu velmi mrzí. Absolvoval jsem mnoho schůzek se zástupci odborového svazu policie, svazu hasičů a svazu zaměstnanců v rozpočtové sféře – to jsou moji oficiální partneři a já v jednáních s nimi pokračuji. Organizátorům této akce jsem rovněž jasně sdělil, že jsem připraven s nimi jednat o tématech, která považují za důležitá, ale ta nabídka zůstala nevyslyšena. Jedná se u jednacího stolu – nikoli někde na náměstí nebo na pražském Výstavišti.

* Jenže vy jste v projevu, jímž jste se na kongresu ODS ucházel o funkci místopředsedy strany, řekl: „Se mnou si můžete být jistí, že mám statečné srdce.“ Nebyla tohle dobrá příležitost dokázat to?

Já to statečné srdce opravdu mám – kdybych ho neměl, tak bych tuto práci nemohl dělat, po všech těch podpásovkách, kopancích, faulech, útocích a plivancích.

* Skutečně vás někdo pokopal a poplival?

Samozřejmě to myslím obrazně. A jestliže organizátoři této akce tvrdí, že mě na ni pozvali, tak to prostě není pravda, stejně jako není pravda, že jsem v době jejího konání utekl; byl jsem na oficiální návštěvě Slovenska v souvislosti se vstupem do schengenského prostoru.

* Zreformovat policii se snažil už nejeden z vašich předchůdců –

Žádný z nich nepřišel s takto ucelenou, konkrétní a časově rozvrženou představou!

* – tak uvidíme, zda budete první, komu se to opravdu podaří. Jeden primát už teď každopádně máte: jste první ministr vnitra, za kterého policie spustila na pražském letišti bezpečnostní akci na podnět senzibilky…

Pane Kramere, musím říct, že od vás bych nečekal, že budete přebírat hlouposti šířené politiky, kteří se snaží degradovat práci policistů. Ten postup byl zcela standardní, nebyla to žádná mimořádná akce a už vůbec to nebyl ten typ záležitostí, o kterých rozhoduje ministr vnitra.

* Vyrazila policie do té akce na podnět senzibilky, pane ministře – ano, nebo ne?

Když policie dostane oznámení o tom, že hrozí nějaké nebezpečí, musí na něj zareagovat; současně probíhá proces vyhodnocování informací, detailů, osoby, která to oznámení učinila… Na základě toho se potom rozhodne, jestli se to opatření zpřísní nebo utlumí. Tady se to vyhodnotilo a to opatření bylo utlumeno.

* Odpovídáte mi v úředničině – já se vás česky ptám, zda příslušní policejní činitelé v okamžiku, kdy tu akci spustili, věděli, že osoba, která jim k tomu dala podnět, je vědma?

To je otázka pro policii, ne pro ministra vnitra.

* Vy to nevíte? Doteď jste se jich na to nezeptal?

Ten detailní časový průběh neznám. Říkám vám to, o čem jsem byl informován, že když policie obdržela tento podnět, tak na něj zareagovala a zároveň začala vyhodnocovat –

* Ano, to už jste řekl. Ale nepřipadá vám normální, že když od někoho dostanu takovouhle informaci, tak první, co udělám, je, že se toho člověka zeptám, odkud to ví? A že když ten člověk odpoví, že se mu o tom zdálo, tak žádnou takovou spektakulární akci nerozjedu?

Je vidět, že neznáte práci policie. Vy musíte zjistit, kde to oznámení bylo podáno, jak bylo zadáno do informačního systému, na co se zareagovalo, a teprve pak následuje ta zpětná reakce podle toho, co se zjistí na místě. Ta akce nebyla spektakulární, pane redaktore, nebyli tam lidé ze speciální jednotky, bylo tam 22 policistů –

* – a obrněný transportér.

Ten je na letišti už více než půl roku.

* Předpokládám, že je schovaný v nějaké garáži.

Při takovýchto informacích je aktivován a buď vyjede, nebo nevyjede, a pak se vrátí, nebo se nevrátí. Ti policisté prostě dělali svou práci – a mne velmi mrzí, že to pan Paroubek a pan Bublan karikují. Oba tím jen dokazují, že absolutně nerozumějí způsobu práce policie.

* Není to zvláštní, že pan Bublan po těch letech, kdy stál v čele ministerstva vnitra, neví o práci policie tolik, co vy za šest měsíců?

Ano – mě to taky velice překvapuje.

* Hmm, tak pojďme dál. Podobných planých poplachů bylo v tom posledním půlroce víc. Mě by nejvíc zajímalo, pane ministře, co to bylo za informaci, na jejímž základě jste na začátku října minulého roku oznámili, že hlavnímu městu – speciálně pražským židovským objektům – hrozí teroristický útok?

Víte, jsou věci, které bohužel nelze zveřejnit. Takováto opatření se často dělají na základě informací od partnerských zpravodajských služeb a zveřejněním té informace by mohl být ohrožen její zdroj. Ale mohu vás ujistit o jednom: v tomto případě jsme o detailech té záležitosti v maximální možné míře informovali i opozici.

* Čtenáři tohoto rozhovoru nejsou zasvěcení opoziční funkcionáři – ale jsou to daňoví poplatníci, za jejichž peníze jste tu rozsáhlou bezpečnostní akci uskutečnili. Proto si myslím, že jim dlužíte konkrétnější vysvětlení.

Pane redaktore, já vaše čtenáře mohu ujistit, že ta akce byla důvodná a že to nebezpečí bylo reálné. Nic konkrétnějšího vám k tomu neřeknu; to se raději od vás nechám takto kritizovat a zesměšňovat.

* Já vás teď nezesměšňuju – docela vážně vás podezírám, že za tím říjnovým poplachem byla v lepším případě snaha předvést se, jak občany chráníte před teroristy… a v horším případě záměr vyvolat těsně před hlasováním o důvěře vládě atmosféru ohrožení, v níž by nějaký opoziční poslanec upřednostnil „stabilitu“.

Jak to první, tak to druhé je hloupost. Vy samozřejmě máte na ty své pochybnosti právo, pane Kramere – ale nepropadejte v takové míře obsesi, že jsem skutečně takový, jak mě vykreslují někteří mí opoziční kolegové.

* Jak chcete, pane ministře, docílit toho, aby policie, která má občany chránit před zločinci, nebyla sama jednou z nejkriminálnějších profesních skupin?

To je nesmírně těžký úkol a každý ministr, který prohlásí, že ho zvládne během svého čtyřletého mandátu, buď neví, o čem mluví, nebo lže. Je to dlouhodobý proces a já mohu pouze nastolit jeho základní předpoklady. Jedním z těch předpokladů je právě služební zákon: když těm policistům jasně nastavíte pozitivní a negativní motivaci, aby se jim vyplatilo dělat svoji práci dobře a když budou vědět, že když selžou, tak u té policie končí. Tohle jsou pravidla – druhý předpoklad je, že ta pravidla nekompromisně uplatňujete v praxi. Třetí předpoklad je, že pracujete na posílení firemní kultury, aby ti policisté byli hrdí na to, že jsou policisty.

* Doufám, pane ministře, že se shodneme, že k firemní kultuře policie nepřispívá to, že někteří policisté rádi bijí lidi. Když jste byl v opozici, kritizoval jste ostře policejní zásah proti CzechTeku 2005. Co říkáte tomu, že policie i teď tvrdí, že tam z její strany nedošlo k žádným trestným činům?

To netvrdí policie, tvrdí to státní zástupce.

* Na základě –

– zjištění Inspekce ministra vnitra, ano. Já jsem k tomu jasně řekl, že mé výhrady vůči tomu zásahu přetrvávají, že nadále trvám na tom, že ten zásah vůbec neměl v té podobě proběhnout. Víc v tom bohužel udělat nemohu, protože z právního pohledu jsou ty věci teď již promlčeny.

* Odpovědnost za tu ukázku policejní brutality nesl i policejní prezident Husák – čím se vám zavděčil, že jste ho ponechal ve funkci?

Pan Husák se mi nemusí ničím zavděčovat, o tom to není. Je to o tom, jestli jsme schopni spolupracovat, jestli je náš vztah jasný, férový, otevřený, tvrdý a partnerský současně. A jestli jeho tým zvládne ty kroky, o nichž jsem přesvědčen, že jsou správné. Zatím ta spolupráce funguje, nicméně, jak pravili klasici, nikdy nic nelze míti za definitivní.

* Z jiného soudku: v časopisu CEVRO Revue vyšel před týdnem váš článek Zakažme i komunistické symboly, v němž jsem si přečetl i myšlenkové perly jako: „Nacismus je nacionalistickou variantou socialismu. Nacismus a komunismus jsou jen rozdílné metody, jak dospět k témuž.“ Bohužel tady nemám dost místa k polemice, tak se jen ptám: které konkrétní komunistické symboly chcete zakázat?

Položme si otázku, pane Kramere: existuje rovnítko mezi nacismem a komunismem? Já jsem přesvědčen, že ano. Pokud toto rovnítko existuje a pokud platí, že nacismus a jeho projevy mají být postihovány, tak by to mělo stejně platit i v případě komunismu. Symbolem nacismu je hákový kříž – symboly komunismu jsou rudá hvězda, srp a kladivo.

* Srp a kladivo má ve svém státním znaku Rakousko – čeští komunisté místo nich mají ve svém logu třešničky. K rudé vlajce, jako k mezinárodnímu symbolu levice, se hlásím i já. Zavřete mě za to?

Ministr vnitra nikoho nezavírá. Já si myslím, že si lze vydefinovat, co je možné považovat za symboly nacismu a komunismu. A pokud bychom se na tom my dva neshodli, tak tady od toho máme soudní znalce na oblast extremismu.

* A myslíte si, že je v pořádku, když vysoký státní úředník veřejně vystupuje s návrhy tohoto typu?

Nevidím na tom nic nepatřičného – jsem přece také občan, který má nějaký názor.

* Jenže když občan Ivan Langer něco řekne, tak to zároveň říká ministr vnitra, že?

Pane Kramere, tohle je názor, na který mám právo a který mi nikdo nevezme!

* Tak jo. Jste, pane ministře, tajně hrdý na to, že jste spolu s panem Kubicem lvím dílem přispěl k vítězství své strany ve volbách?

Jak moc jsem k tomu vítězství ODS přispěl osobně já, to si netroufám posoudit – ale v žádném případě jsem se na něm nepodílel tak, jak to tou svou ironickou otázkou naznačujete. Po iksté opakuji, že se zveřejněním tzv. Kubiceho zprávy jsem neměl nic společného… a že se naopak v té zrůdné mašinérii, která se kolem toho rozjela, cítím jako osoba poškozená, protože s největší pravděpodobností bylo zasaženo nejen do mých ústavou garantovaných práv a svobod, ale i do práv a svobod mých blízkých.

* Co tedy říkáte slovům poslance ČSSD Davida Ratha v Nedělní partii na TV Prima: „Langer a Vidím to upekli s Kubicem. (…) Mám z Langra velký strach“? A že útvar pana Kubiceho nazval LangerStasi?

Říkám, že ta slova vypovídají dostatečně o jejich autorovi. Takže není třeba, abych je komentoval; každý soudný člověk si jistě udělá svůj závěr sám.

* Přiznám se, pane ministře, že mně to vaše nynější „já muzikant“ připadá asi tak stejně věrohodné, jako když jste v roce 2002 popíral, že jste se pokoušel ovlivňovat poměry v České televizi, ačkoliv jste si v průběhu té televizní krize 138krát telefonoval s tehdejším předsedou Rady ČT Miroslavem Marešem…

Pane Kramere, to je nádherný oslí můstek, co jste teď vytvořil! Každý, kdo tenkrát o tom měl víc informací, věděl, že s panem Marešem jsem si sice telefonoval, ale v žádném případě jsem nezasahoval do toho, kdo má být novým generálním ředitelem ČT!

* S panem Kubicem jste si taky telefonoval jen tak?

Jak víte, že jsem si s ním telefonoval?! Protože to tvrdí Jiří Paroubek a David Rath? Já vám říkám, že to je nesmysl, pomluva a lež! Stejně jako to, co tvrdil pan Bublan: že jsem se předtím s panem Kubicem scházel.

* Takže Inspekce ministra vnitra nemohla získat výpisy o těch telefonátech?

Já jsem ty výpisy na rozdíl od Jiřího Paroubka neviděl – což je samo o sobě velmi zvláštní, poskytovat někomu při vyšetřování podezření ze spáchání trestného činu pomluvy výpisy telefonních rozhovorů jiných osob… Nicméně znovu opakuji: je to lež!

* Dozvíme se někdy, jak to doopravdy bylo?

Já doufám, že v okamžiku, kdy bude vyšetřování toho případu úniku tzv. Kubiceho zprávy ukončeno, se všichni dozvědí, co to vyšetřování provázelo, jakým způsobem postupovala Inspekce ministra vnitra… A že to bude také odpověď na otázku, jestli to náhodou v této kauze nejsem já, kdo by měl nejvíc křičet!

* Který útvar ten únik vyšetřuje?

Ty policisty samotné vyšetřovala Inspekce ministra vnitra a pokud vím, bylo to ukončeno s tím, že tam nebyl spáchán trestný čin. Tu další část, která se týká civilních osob, převzal Útvar pro odhalování korupce a závažné trestné činnosti.

* Chcete, abych věřil tomu, že se nějaký policista odváží nezávisle vyšetřovat svého ministra?

To záleží na těch policistech. Pokud jsou to skuteční profesionálové, tak určitě ano. Nemluvě o tom, že já nejsem šéf policie. A ujišťuji vás, že ani nepřímo na nikoho žádný nátlak nevyvíjím.

***

Doufám, že v okamžiku, kdy bude vyšetřování úniku tzv. Kubiceho zprávy ukončeno, se všichni dozvědí, co to vyšetřování provázelo, jakým způsobem postupovala Inspekce ministra vnitra… A že to bude také odpověď na otázku, jestli to náhodou v této kauze nejsem já, kdo by měl nejvíc křičet!




Alexandr Kramer
  26.07.2008 14:49 Sparta
 
oprava 27 tis. hrubého !!!!
  27.07.2008 08:23 Je to legrace
 
Sparto, ty rejpálku, jestli jsi býválý polda jak si myslím, tak jdi do hajzlu.
  26.07.2008 08:54 CP
 
První zprávy o způsobu proplácení CP.
Zatím to není na papíře, nikde není oficiální stanovisko, ale jedná se o tom, že se má proplácet jen jedna cesta za měsíc! Takže mi to osobně připadá jako zase velký humbuk a podvod na policisty. V průměru jsem povolán 1x-2x měsíčně k mimořádné službě v době svého volna. Takže to proplácení spolkne tato mimořádná cesta a ostatní cesty do služby zase pěkně za své, jako doposud. Tušil jsem, že v těch CP bude nějaký háček. Zatím to sice není oficiální, ale předpokládám, že MV nebude nijak rozdávačný a bude to škrtit, co to půjde!
  25.07.2008 21:16 Pan Van
 
Jo jo, souhlas
  25.07.2008 21:13 Sparta
 
Nebuďte bláhový, kdyby to bylo tak jak říkáte, nebrečeli by jste tady a dávno by jste vzali kramle. Něco jako chleba o dvou kůrkách, tak tady neplácejte játrama a místo ranní kávy se běžte zadarmo převléknout do uniformy, po-té si odpíchnout a začněte hned od půl šesté hákovat, od 7,30-7,40 si dejte svačinu ani o minutu déle a nestačíte ji ani dojíst, to vám garantuji. 20 min. na oběd a když se půjdete vychcat nebo vysrat, je to také zdarma přes píchačky a na každém rohu je kamera. Tak jsestli opravdu sníte o civilu tak můžete nastoupit a 27 tis. kč hrubého vyděláte těžko. Už se naVás těšíme pracanti. Jo a tu rentu Vám budeme připomínat, takže práce všeho druhu!!! Začněte myslet hlavama.
  25.07.2008 22:58 Vomáčka
 
Tohle si přečti, všichni mě strašili, že když odejdu do civilu, umřu u třetí popelnice, že příjdu o veškeré výhody práce ve Vězeňské službě věznice Příbram ( taky názor, že práce ve věznici je lukrativní zaměstnání, no nevím ). Tak jen trochu z mých krátkých zkušeností v civilní sféře. Ráno po příchodu do zaměstnání nemusím stát v pozoru a podávat hlášení, ale vedoucí mi řekne " ahoj Pavle, jak se máš", když je mi zima vezmu si kalhoty, když je vedro vezmu si šortky, nemusíme chodit všichni jednotně oblečení. Taky nás každé ráno nepřezkušují jako děti ve škole. Když jde o finance, jsem na tom líp, divné že, ačkoliv bych měl mít o polovinu násobku míň - cituji ministra. Taky mi platí veškeré přesčasy a pokud nějaký mám mít, tak mě zaměstnavatel slušně poprosí, nikdo mi ho nedá rozkazem a ještě k tomu zadarmo. Když jsem řekl, že jsem musel dělat 150 hodin zadarmo, tak se mi celá firma smála a vlastně směje dodnes. Taky nám platí svátky, noční a víkendové příplatky a třinácté platy. Tak nějak si po těch 13 letech připadám, jako v Jiříkově vidění a jediné co mě může upřímně mrzet, že jsem neodešel dřív.
  25.07.2008 23:50 §§§
 
Ježkovy zraky, Vomáčko, necituj nám tady Mitáše, ten chlap není žádný pořádný měřítko.
  26.07.2008 09:31 Seik
 
Co to tu píšeš za pitomosti ! Pokud jsem tě dobře pochopil, tak tady děláš škodolibého rádce a na to se ti každý vykašle. Měl by si také ,do té své pitomé hlavy nacpat tu možnost, že někdo práci u policie chce dělat, protože si jí sám a svobodně vybral . A dělat jí chce za slušných kvalitních podmínek a taky jí chce mít dobře zaplacenou ! Na tom nic špatného není ! Tvůj problém je ten, že ty do prace jak říkáš chodíš hákovat. To je výraz pro ty burany , kteří do práce chodí trpět - ale to je tvůj problém. Měl si se lépe učit a nekrást. Pak si měl možnost nastoupit k policii a třeba dnes mít taky nárok na rentu a právo něco k policejní práci říkat !
  26.07.2008 14:48 Sparta
 
A zase dokolečka dokola, je pravda a opět jsem se přesvědčil, že když Vám někdo oponuje je to špatně. Bohužel i tato pravda je někdy krutá a znám kluky co odešly od PČR a v civilu jim to nevoní. Kdo nevěří ať tam běží. p.s.: příště už budu tedy fňukat s vámi a je naprostá hloupost, když Vám 27 tis. čistého nestačí na živobití. Opravdu rejete držkou v zemi. Zbohem a nebul, já pádím k mooooři.
  26.07.2008 14:49 Sparta
 
opr. 27.tis. hrubého
  26.07.2008 14:51 for Seik
 
Tak jestli jsi si tuto práci svobodně vybral, tak drž hubu a makej. Já když chci více peněz, musím se postarat a tak na sobě začni makat a už konečně tady nebreč. Opravdu to tu je jak s malejma dětma.
  26.07.2008 17:55 sniper
 
Sparto, těch 27 tisíc nemáme ani v hrubém, plat po deseti letech je 18 tisíc čistýho! Takže nepiš rozumy o něčem, co jsi neviděl ani z rychlíku...
  27.07.2008 08:50 Vomáčka
 
Že se nepodepíšeš §§§ zajímalo by mě jak jsi na to přišel,že ten chlap není žádné měřítko.Ale na to ty nemáš odvahu co?No nic schovávej se dál,ale o čem nic nevíš tak do toho nekecej prosím,zvlášť když toho člověka neznáš.
  28.07.2008 14:58 Karel
 
Souhlas Sparta, jenom kecaj, že maj malo, strašně prace, ale nikam nepujdou, protože by museli delat! Ty schopni neremcaj a když se jim nelibi, odejdou a jsou v pohode.
  28.07.2008 15:02 ODS
 
At žije nase strana, at zije p. Langer, ktery Vam jde konečne po krku a budete se mit jeste hur, jelikoz se mate moc dobre.
  25.07.2008 12:17 Clusoue
 
Mám pro vás další téma k zamyšlení z oblasti " spravedlivého " odměňování policistů. Jednorázové navýšení příjmů pražským policistům v tomto roce není nic jiného, než snaha managementu zalepit momentálně největší díry v potápějící se lodi. Ale o tom zde nechci psát, vše již bylo řečeno.
Naše slavné vedení na prezidiu a některých kr. zprávách hodlá v tomto nastoupeném trendu pokračovat. Jak jinak si vysvětlit následující ? S velikou slávou nově zřízená ICP začínají mít totiž personální problémy, díky naprosto špatně nastavenému systému výběru lidí, který se zvolil při personálním obsazování volných tabulkových míst na nově vznikajících ICP. Opět vše probíhalo v duchu tradice - výběr dle ksichtu. To si opravdu někdo myslel, že budou všichni, kteří musí dojíždět z různě vzdálených míst do práce dlouhodobě tento stav akceptovat ? Navíc, nikdo není schopen vysvětlit otázku prspektivy lidí na ICP. No a jaký je výsledek ? Perzonální krize na ICP- čkách.
No ale abych se vrátil k původnímu tématu. Sám osobně na ICP nedělám a svým způsobem mne tato problematika ani netrápí. Vůbec se mi ale nelíbí, když jsem se dozvěděl z velmi dobrého zdroje, že v rámci jednoho kraje se NAVYŠUJE zvláštní ( tzv. rizikový ) příplatek, ale pouze kolegům sloužícím u ciziny. To vše z důvodu momentálního zažehnání perzonální krize na některých ICP. Aniž bych se chtěl dotknout činnosti a práce kolegů na ICP, může mi někdo kompetentní vysvětlit, v čem je práce na ICP téměř jednou tak rizikovější než na obvodech, kde se kluci musí každou směnu tahat s různými individui, fetkami a jiným odpadem lidské společnosti. A ruku na srdce, o nápadu TČ a jejím následným zpracováním se kolegům na ICP ani nesní. Není to tak trochu plivnutím do tváře lidem spadajícím pod jednu krajskou zprávu kteří mají tu smůlu, že neslouží zrovna u ciziny ? Další názorný příklad arogance moci. Vždyť tímto jasně ukazuje management, že ho vůbec nezajímá spokojenost a minimálně pocit spravedlnosti popdřízených, ale zajímá ho pouze to, aby řešil vzniklé problémy, které je právě momentálně trápí ( viz. nynější perzonální krize na ICP-čkách ) bez jakékoli koncepčnosti a bez ohledu na to, jak jejich rozhodnutí vnimají podřízení.
No nevím, nevím, jestli tohle má být nový motivační impulz pro kluky hlavně z obvodů, zvažujících v těchto pohnutých dobách, zda u firmy zústat, nebo říci " s pánem bohem. mějt se tu pěkně ".
  25.07.2008 12:55 Sparta
 
Vyhnat policisty z ICP na obvody a místo nich dát úřednice za poloviční plat, povolit pobyt není pro chlapa, musejí se tam hrozně kousat, ale zase lepší než na ulici a jisté víkendy!
  25.07.2008 11:59 Polda
 
Pracuji u policie 10 let.Tudíž mám nárok důstojně odejít do civilní sféry s docela nezanedbatelným nárokem na odchodné.Počkám-li ještě rok zvýší se mi to možná o nějakou tu pětku či stovku.Každá kačka dobrá. Než však odejdu tak bych si moc přál,aby mě pak jako civila po zbytek mého života ochraňovala a aby mi pomáhala skutečně SPOKOJENÁ policie. A stím by už vláda České republiky měla něco udělat. Jako policista 10 let sloužící v Praze NESOUHLASÍM s tím ,aby dostali nějakou tu almužnu přidánu jen policisté v Praze a nebo ve středních čechách. Každý policista by na tom měl být stejně a to už z důvodu že je to policista a mě osobně je šumafuk jestli v Praze dělá měsíčně 30 spisů TČ a někde na vesnici v Horní Dolní jen třeba 1 spis. Oba dva mají stejné zaměstnání a tečka.I v jiných zaměstnáních prostě někdo udělá práce více někdo méně a mají třeba pyntlich stejný plat.Přidat by měli dostat všichni.A jestli chcete přeci jen dát někomu víc a někomu míň,tak dobře ,pochopím to, ale jen za předpokladu že v první řadě dostanou nejvíc přidáno kluci z ulice to znamená PMJ,L-158 a všeobecné pěší a autohlídky z MOP. Ti totiž udělají té špinavé práce nejvíce. Naopak člověk na spisech si během 8-hodinové služby úplně vklidu (v rámci šetření) zajde kdykoliv a kamkoliv,vyřídí si cokoliv,kdežto hlídka je neustále pod monitorem GPS a pomalu ,aby se někde bála zastavit na vychcání. Přitom právě tito kluci mají většinou 3 a 4 třídy s hodností maximálně podpraporčíka zatímco spisák nejde pod 6 PT a hodnost nadpraporčík. To mi přijde na hlavu postavené.

P.S. Tak a teď z hrůzou zjistím , že jsem se probudil a mám ruku v nočníku. Přidáno dostanou opět jen ti úplně nahoře a to docela slušně,zvýší se tím průměr platu policisty a národ bude zase jen nadávat jak kdejaký polda bere minimálně 30.000,- čistého a na copak si to tedy všichni stěžují. Už vidím jak pěšák z ulice bude rád za usmolenou tisícovku hrubého (při troše dobré vůle i čistého) zatímco co kancelářský (např.) na prezidiu určitě pod 5-6.000,- navíc nepůjdou.
  25.07.2008 12:58 Sparta
 
10 let je fakt doba a tvůj názor není spravedlivý.
  25.07.2008 14:39 Civil
 
Souhlasím s Poldou. Nejvíce by měli dostat přidáno "kluci z ulice to znamená PMJ,L-158 a všeobecné pěší a autohlídky z MOP. Ti totiž udělají té špinavé práce nejvíce."

Jenže jak by to pak vypadalo v jiných zaměstnáních:
Ve stavební firmě bere nejvíc přidavač a hned po něm zedník, protože "Ti totiž udělají té špinavé práce nejvíce." Kdesi na chvostu jsou pak stavbyvedoucí a ředitel podniku, ti se válejí v boudě a v kanclu.
Ve fabrice bere nejvíc uklízečka, po ní dělník na pásu "Ti totiž udělají té špinavé práce nejvíce." a daleko méně bere mistr, vedoucí provozu a výrobní ředitel, ten už ani žádný plat nedostává, protože si válí koule v kanclu.
V nemocnici má největší plat zřízenec, po něm pak řadové sestry "Ti totiž udělají té špinavé práce nejvíce." až za nimi jsou pak lékaři, primáři a nejméně bere zase ten ředitel, protože si válí koule v kanclu.
V zemědělském družstvu bere nejvíce krmič a traktorista co vyváží hnůj, "Ti totiž udělají té špinavé práce nejvíce.", zootechnik nebere skoro nic a předseda družstva je na minimální mzdě, ten si totiž válí koule v kanclu.

Takže vážně:
Poldíci, poldíci, kdy už konečně pochopíte, že vy šlapky, co tu brečíte, jste v tom nejnižším postavení v organizační struktuře. Tak se prostě snažte vyšplhat se po zádech těch ostatních nahoru a pak budete v pohodě. Ale nebrečte mi tu, že tu práci na ulici milujete a za nic na světě by jste do kanclu nešli (jinde si zase poplakáváte, že se kvůli aministrativě ven nedostanete, čert aby se ve vás vyznal). Když na víc nemáte, tak se prostě musíte spokojit s tím, jak je honorováno to co děláte.
  25.07.2008 16:26 Civile
 
Máš pravdu,ale trochu bych tě opravil,protože tolik "stavbyvedoucích,lékařů,primářů..............." kolik je u policie v civilu nenajdeš a to jde především.

http://www.policista.cz/clanky/reportaz/pravo-u-policie-je-sefem -skoro-kazdy-zjistil-audit-290/
  25.07.2008 20:17 Ronin
 
for Civil
Když jsme u toho srovnávání soukromého sektoru s Policii ČR tak by to chodilo u stavební firmy tak, že na jednoho zedníka a přidavače by byl jeden mistr a nad každými dvě mistry by byl jeden stavbyvedoucí.
Jinak většina slušných poldů neumí lézt vedení do prodloužených zad a šplhat se po zádech kolegů. Také jsi opomněl fakt, že vedení si nebude pod sebou podřezávat větev a proto se bude obklopovat pouze jedinci, kteří je nemůžou ohrozit.
  26.07.2008 02:04 Patapuf1 <Patapuf1@seznam.cz>
 
Oprav si gramatické chyby a děsné hrubky a pak ti možná lidi začnou věřit. Je to děsný.
  27.07.2008 07:37 dag
 
mám takový dojem, že na důstojný odchod máš už jenom pět měsíců, nebo se pletu?
  25.07.2008 00:16 osobní
 
Vážení kolegové, nehodlám se rozepisovat o současných platových problémech řadových policistů. Jen chci poukázat na počáteční příčiny tohoto stavu, a to účinnost nového služebního zákona a postup vedení policie, všem snížit a nebo úplně dát osobní hodnocení na nulu (sobě pochopitelně 100 %) a ten kdo si dal odvolání tak bylo nezákonně zamítnuto odvolacím orgánem, proč všichni víme. Protože to byl nezákonný postup máte všichni, kterým bylo takto s účinností nového zákona sníženo osobní ohodnocení, právo na uhrazení vzniklé škody. V krajním případě je třeba podat žalobu u soudu - jde o nemalé peníze a stojí to za to. Pro lepší orientaci odkazuji na obdobný, již pravomocný případ - viz : http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/domaci-ekonomika/clanek.pht ml?id=521756
  24.07.2008 17:48 odchod
 
Hrušky, jablka, generační špunty, odchody, příchody a ve skutečnosti to jde do sraček kam se člověk podívá.
Postavení policisty v této zemi = hanba vyprávět, každý si to může vyzkoušet, sbohem............
  24.07.2008 16:43 LIKVIDACE
 
DALŠÍCH 2500 POLICISTŮ JE NA ODCHODU OD TOHOTO SPOLKU MODRÉHO MUDr. NEMINISTRA LANGERA.
  25.07.2008 09:32 Pavel
 
Podle toho zkrachovalého doktrora je nábor úspěšný, takže kdo chce, může klidně odejít, přijdou noví bojovníci. Než procitnou z reality, tak ten somolibý spratek bude pryč i s penězi, které zatím úspěšně z MV tuneluje.
  26.07.2008 17:11 Karel
 
Nemel te o těch odchodech pořád a jděte !!!!!!
  24.07.2008 10:58 rentiér-25 let v přímém výkonu. <Ilona.Markova@volny.cz>
 
Zdravím všechny poctivé lidi. Po shlédnutí medií televize nova a další, kolik naši poslanci mají fixní částku na dopravu, tak se tímto dráždí poctivý pracující lid. Zrušily se výhody, týdenní, měsíční průkazky na autobus, vlak pro pro pracující lid, který dojíždí za prací. Nevyužité peníze si poslanci nechají pro sebe. Je to částka větší, než si vydělá začínající policista ČR v Praze. Tvrdě si musí zaplatit ne vždy důstojnou ubytovnu, drahé jízdné a tak dále. Je též státním zaměstnancem. Přitom máme stejné žaludky. Je zde návrh, že mimopražským by se proplácelo jízdné a podobně. Jde o to, kolik. Mnoho policistů dojíždí, hasičů a dalších. Bylo zde několikrát psáno, že policisty, hasiče zvedli do práce a to několikrát, cestu si museli hradit. Třeba pro důležitý zájem služby, pro velký nápad trestné činnosti, mimořádné události. Jsou místa, kde se dá dojíždět do služby jenom svým autem, není jiné spojení. Toto by se mělo automaticky proplácet, tato práce je pro blaho společnosti. Nechci toto zlehčovat, jsou to dosti velké částky za dojíždění, plat řadového policisty není těch 140 procent celostátního průměru, jak tvrdí výše usměvavý pán. Jak pak zákonodárci mohou kázat občanům, policistům, hasičů , bachařům a dalším. tedy i dělnému lidu. Byl v médiích dodatek, že se proplácejí v jiných zemích poslancům jenom to, co skutečně projedou. Toto bych zde zavedl. Dojíždění do zaměstnání při různých mimořádním akcích, toto je další vymoženost policejní práce, protože služba je nepřetržitá, nikoho nezajímá , jak se policista v přímém výkonu dostane do služby. Doufám, že se změní paskvil z.č. 361/ 2003 Sb a nezapomene na uvedený problém. O tomto problému zde bylo popsáno několik stran, ale hlavně ,že si zákonodárci nechají naše neproježděné peníze do vlastní kapsy Jsme si rovni, někteří jsou si rovnější..Zdraví bývalý policista por Marek Ladislav z České Lípy.