Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  13.08.2005 22:50 papanikula
 
V souvislosti s diskuzí o CzechTeku padl dotaz, proč se tato akce nekoná každý rok v jiné zemi. Odpověď je prostá: protože by jim tam pšenka nekvetla. I když legislativa a praxe jednotlivých západních zemí nejsou totožné, platí v těchto liberálních zemích obecně odmítavé stanovisko k pořádání nelegálních technoparty. Konkrétně ve Velké Británii je skutečně tento zákaz ošetřen konkrétním zákonem.

V diskuzi na Britských listech padla slova o snobství Angličanů či netoleranci. V této věci existují dvě zásadní nedorozumění. Prvním je, že zákaz se vztahuje na produkci technohudby a pořádání technoparty. To je nesmysl, kterým by liberální stát popíral sám sebe. Je to stejně nesmyslné, jako bojovat proti vyznavačům rocku, posluchačům opery nebo čtenářům detektivek. Liberálnímu státu je zcela lhostejné, jakou hudbu posloucháte, za předpokladu, že dodržujete pravidla. Určitý druh společenské smlouvy, který v praxi znamená, že akce bude mít pořadatele, bude známo její místo, dodrženy hygienické normy, bude zajištěna požární a ekologická bezpečnost a zajištěny jasné právní vztahy v případě škod.

Legální technoparty lze samozřejmě pořádat nejen ve Velké Británii, ale i kdekoli jinde v západní Evropě. Problém je právě v divokých raveparty pod širým nebem, která se nechtějí pravidlům podřídit. V západní Evropě se bohužel subkultura technařů nevyhnula velmi podobným výstřelkům, které provázely konání CzechTeku v minulých letech. „Válka“, kterou vedou úřady s technaři, je samozřejmě velmi nedůsledná, protože liberální stát skutečně není ze své podstaty represivní a velmi dobře ví, že pouhé zákazy k ničemu nevedou. Daleko výhodnější je osvědčená integrace do systému a o této snaze koneckonců svědčí dokument francouzského ministra, který byl v Britských listech rovněž zveřejněn.

Liberálnímu státu, ať už ve Velké Británii či kdekoli jinde, nejde o nic jiného, než dostat technařské hnutí pod určitou kontrolu společnosti. Zdůrazňuji „společnosti“, nikoliv státu nebo nějaké jeho represivní složky. Problém je v tom, že tvrdě konzumní technařské hnutí se takové kontrole brání a svobodu si vykládá po svém.

S tím souvisí druhý problém, který v souvislosti s diskuzí o CzechTeku nastal – samotné pojetí svobody. Mám pocit, že mnozí si u nás vykládají onu svobodu v liberální společnosti jako ničím neomezovanou a neomezitelnou. Jenže je to naopak. Liberální společnost v sobě spojuje tisíce často protichůdných zájmů, a aby vůbec mohla fungovat, vytváří pravidla, která se snaží efektivně prosazovat. Měl jsem kamaráda, který po řadu let pěstoval zvláštního koníčka – jízdu načerno v městské dopravě. Tu a tam ho přistihl revizor a nastala zvláštní hra zasílání složenek a upomínek, které kamarád s roztomilostí sobě vlastní zahazoval a počítal s tím, že malou pohledávku se příslušnému úřadu nevyplatí vymáhat. Několik let mu to k mému údivu vycházelo.

Poté se rozhodl vycestovat na návštěvu do USA, kde se v newyorském metru pokusil aplikovat stejné chování, které mu u nás tak hezky procházelo. Jenže tvrdě narazil a poněkud odlišný přístup místních úřadů ho stál 48 hodin ve vězení. Po návratu nazval Spojené státy fašistickým státem. Jestli je západní liberální stát na něco skutečně citlivý, pak je to skutečně právě dodržování pravidel a pokud si někteří technaři základní liberální poučku „Moje svoboda končí tam, kde začíná svoboda někoho jiného“ upravili svérázným způsobem na „Vaše svoboda končí tam, kde začíná naše zábava“, zákonitě narážejí.

Případ podobný letošnímu CzechTeku by ve Velké Británii pravděpodobně nenastal už proto, že tamní technoscéna zná pravidla hry a ví, kde by mohla narazit. Je lepší a bezpečnější se přesunout tam, kde jsou úřady méně profesionální a více laxní. Problém s CzechTekem nepřišel v letošním roce, ale česká policie a státní správa obecně na něm pracovaly už řadu let, kdy celý problém nechávaly „vyhnívat“ v době, kdy celá akce měla jen omezený charakter a malý ohlas. Měly zakročit už při prvních stížnostech a konkrétních přestupcích, které technoparty provázely.

Když už by v Británii k podobné události přece jen došlo, jen stěží si dovedu představit, že by britská média zpochybnila legitimitu policejního zásahu, protože mají obecně jasno ve fungování liberální společnosti. Zcela určitě by ale tvrdě odsoudila nekompetentnost policie v případě konkrétních přehmatů a porušení zákona. Stejně tak nepředpokládám, že by konzervativní strana využila podobné události stejně účelově k útoku proti labouristům jako to u nás udělala ODS a prezident republiky vůči současné vládě.
  29.07.2008 13:19 the doctor
 
Jediný člověk u policie by měl mít pořádný plat a to je policejní psycholog, potažmo i psychiatr, aby vám dával individuální lekci, protože už si nestačíte utírat slzy. Bežte konečně makat a ty roupy vás hned přejdou. ......tolik k ubuleným fízlům.
  29.07.2008 13:55 4 the doctor
 
Koukám,že u tebe v rachotě jste toho psychiatra,taky moc nepřeplatili
  29.07.2008 17:16 hňupovi
 
Koukám další co dostal body nebo přišel o řidičák!
  28.07.2008 21:59 rada Vacátko
 
Karel z Napajedel je debil.
  28.07.2008 22:12 rado,....
 
slušnější být neumíš??? rada Vacátko by zaplakal.....
  29.07.2008 08:44 no name
 
Proč by měl být slušnější, vždyť má pravdu! K. z N. je sám odpad když takhle mluví o něčem čemu vůbec nerozumí.
  29.07.2008 09:58 proč?
 
proč by měl být slušnější? Protože by tím dokázal, že je slušně vychovaný, tolerantní, umí žít s nadhledem a pobrat i názory které jemu nejsou vlastní, protože pokud je to policista měl by umět "naslouchat" jiným. Bohužel to většina zde plačících policistů neumí, proto se musí uchylovat k vulgarismům, potažmo k sprosťárnám a proto by rada Vacátko zaplakal... NO NAME ty už rozumíš????
  29.07.2008 21:37 rada Vacátko
 
Na hrubý pytel patří hruná záplata. Ať si Karel zamete nejdříve před svým prahem a pak se naváží do ostatních. Je to chudák.
  28.07.2008 19:27 Karel z Napajedel
 
Od policie odchází v současné době samý odpad, který to se službou pro občany nemyslel nikdy vážně. To že vás chybí pár tisíc, ničemu neublíží, spíše prospěje. Chce Vás prostě víc kontrolovat a šlapat Vám na krk, aby jste občany chránili a pomáhali jim - ne buzerovat, povyšovat se a v noci chrápat v temných uličkách a parcích..
  28.07.2008 19:59 Kliďas
 
Máš pravdu Karlíku asi to máš z dobrého zdroje viď?Že víš kdo odchází,ale takových jako ty kteří o tom neví vůbec nic je spousta.Chtěl bych tam vidět tebe a ostatní remcali,ale já vím,že za rohem se kritizuje nejlépe.Tak jen tak dál a pozor ať tě nikdo nevidí za tím rohem.
  28.07.2008 20:11 Ronin
 
For Karel z Napajedel
K té vaší buzeraci Vám doporučuji se odstěhovat do zahraničí a vyzkoušet si tamní policie. Hodně rychle byste se vrátil zpět do své vlasti a najednou by Vám byl velmi příjemný lidský přístup poldů v ČR. V zahraničí mají poldové totiž úřednický přístup, kdy Vám nic neodpustí a to ani banální dopravní přestupek.
  29.07.2008 00:13 frantaflinta
 
Karle Ronin má pravdu zkus si to třeba v Rakousku jsou na každém rohu a mnohem nepříjemnější než naše policie....
  28.07.2008 18:05 burn out
 
Žádná motivace Ivane dovedl jsi to do velkého bankrotu, jsme v 21. století v EU a policista v této zemi představuje odpad a přežívání od výplaty k výplatě!
  28.07.2008 17:00 may day
 
Pan neministr policie Langer, zabedněný předseda vlády Topolánek a lakomý Kalousek devastují policii jako nikdy. Proč to radši nerozpustí.
  28.07.2008 16:57 devastace policie
 
Modrý gauneři dělají z policistů sociální živly a sami se pakují jak nepříčetní. Takový přístup co má pan Langer k policii je do nebe volající. Nastoupí nový policista a po pár týdnech znechuceně prohlásí "za tohle tady pracovat nebudu" a jde o dům dál.
  28.07.2008 17:11 Kliďas
 
U nás tohle bylo taky,všichni se pak diví kdy budou brát tolik kolik jim slíbili,když je lapali.Takže řeknou,že tu chvíli zůstanou než si najdou jinou práci.Tak jakou takový lidi mají motivaci?
  28.07.2008 12:56 Kliďas
 
Tak odchodný už přišlo,teď jen počkat na rentu a bude vše v pořádku.Nevím proč se tady rozčilujete,taky jsem se rozčiloval,ale nestojí to za to,věřte mi.Teď je opravdu na místě kdo uteče vyhraje.A není to jen kvůli penězům,ale taky kvůli přístupu nadřízených.Já vím všude je něco nikde to není úplně růžové,ale to co se děje teď to nemá obdoby.A osobně si myslím,že nás(pardon vás)nic dobrýho nečeká.Přál bych vám,aby jste se měli lépe,ale za tohodle pána to určitě nebude.Tak hodně štěstí ve službě těm kdo ještě věří a bojují.
  28.07.2008 14:10 Kliďasi
 
Máš pravdu,není na co čekat.Na podzim se nám otevře 361 a abych se pokaždé strachoval co nám řadovým to zase přinese za "výhody",tak na to už opravdu nemám nervy.
  28.07.2008 14:43 Karel
 
Uz jsem to psal nekolikrat, lepe odejit s nejakou rentou, nez za chvili bez ničeho.
  28.07.2008 12:42 Petr
 
A náši TOP manažéři budou stále blekotat,jak se BESIP na našich silnicích stále zlepšuje:

http://www.novinky.cz/clanek/145950-cesko-ma-za-sebou-letosni-ne jtragictejsi-tyden-na-silnicich.html
  28.07.2008 16:58 hrušky a jablka
 
Všichni jim utečou, není čím motivovat !
  27.07.2008 23:50 Ronin
 
Docela mě pobavila kritika příspěvku Robocopa a všem kritikům bych přál zažít šichtu se školáky. Pak by jste asi mluvili jinak. Je hodně velký rozdíl mezi nováčkem, který se chce něco naučit oproti netáhlu. Rozdíly mezi těmito kolegy jsou propastné a ti schopní na to doplácejí.
Já osobně nemám zájem ztrácet čas doprošováním a učením někoho, kdo o to nemá zájem.
  28.07.2008 14:22 Je to legrace
 
Robocopovy nářky chápu, se školáky jsem taktéž odsloužil mnoho šichet, a rozdíly tu byly a někdy hodně propastné. Když jsem ale narazil na nějaký netáhlo, dal jsem mu to bez servítků sežrat, aniž bych k tomu potřeboval nějakýho vedoucího. Když jsem začínal, tak se s námi nikdo nepáral a byli jsme hozeni tvz. do vody, ale je zase pravda, že jsem se měl od koho učit a nebyly takové personální propady. To jsou ti Vaši noví parťáci p. Langere ....
  27.07.2008 22:43 ota <xotasek@seznam.cz>
 
predstavoval jsem si to takhle:prac doba pevna 12h smena,placene prescasy,vikendy,nocni,vedouci co mi dycky vyjde vstric,volno kdyz budu potrebovat,nastupak 12900kc po roce 16cisteho po 3letech 20cista,do 10let sluzby 30cista tak sem to videl
  27.07.2008 23:39 Jezinka
 
Otíku, ty sis představoval ráj. Proč myslíš, že je z tohoto ráje tak hromadný úprk?