Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  14.05.2010 18:49 Hemoroidy
 
Hemoroidy

21. června 2008, MUDr. Aleš Fibír
Přečteno: 206363x
Hemoroidy patří k nejčastějším onemocněním, ale k lékaři se s nimi moc nechodí. Jsou velmi časté i v internetové poradně.

•Jaká je příčina
•Jaké jsou příznaky
•První pomoc
•U lékaře
•Co neovlivníte
•Co můžete sami
•Máte riziko onemocnění?
•Jaká je léčba
•Jaké jsou možné komplikace
•Na co se nejčastěji ptáte
•Otestujte se
•Co pro sebe můžete udělat právě teď?
Zlatá žíla nemusí vždy znamenat zlatý důl
Hemoroidy jsou jedním z nejčastějších onemocnění, ale k lékaři se s nimi moc nechodí. Sedm z deseti chirurgických dotazů v internetové poradně se týká hemoroidů, respektive jejich komplikací. Je tedy nejvyšší čas podrobně odpovědět na otázky, na které se jednotliví tazatelé stále ptají. Většinu z nich vystraší „krev ve stolici“ či „krev na toaletním papíře“ případně bolestivý "nádor" v konečníku.

Už název článku je v podstatě matoucí. Hemoroidy se napůl laicky vlastně označuje žilní pleteň v oblasti konečníku. Tu máme všichni. Je to až onemocnění těchto cév, co způsobuje hlavní průvodní příznaky nemoci. Hemoroidální žilní pleteň má tedy každý, ale jen někdo s ní má potíže. Těmto potížím se pak poněkud nepřesně říká „mít hemeroidy“. Lidově jsou hemoroidy také nazývány „Zlatou žilou“.

Jaká je příčina

Onemocnění hemoroidální pleteně vzniká z různých příčin. Nejčastěji příčinou je však tlačení na stolici vsedě. Tlakem dochází ke zvyšování žilního tlaku, zvětšení a zduření pleteně a následně může dojít ke krvácení nebo k výhřezu cévní pleteně, kryté střevní sliznicí, před řitní otvor. Tam si lze pak vyhřezlý „hemoroid“ nahmatat. Ostatní příčiny působí podobným způsobem. Jedná se o chronickou zácpu, těhotenství, obezitu, strava s nízkým příjmem vlákniny atd.

Jaké jsou příznaky

Slovo hemoroidy v překladu označuje tekoucí krev (z řeckého haima = krev, rhein = téci). Nejčastějším příznakem této nemoci je tedy krvácení . Nacházíme světlou krev na povrchu stolice, která s ní není promíchána, v množství od stop na toaletním papíru po „jezírko“ v záchodové míse. Krvácení je téměř vždy spojeno právě s vyprazdňováním. Při častém a větším krvácení se může objevit až chudokrevnost.

Při déletrvajícím průběhu dochází ke zvětšování hemoroidů, které pak lze nahmatat kolem konečníku jako elastické „výrůstky“ různé velikosti, někdy na pohmat bolestivé. Zpočátku je možno je zasunout zpět do řitního kanálu. Později zůstávají vyhřezlé trvale. Poté se mohou vyskytovat další příznaky, jako je odchod hlenu na povrchu stolice, špinění spodního prádla nebo podráždění kůže kolem konečníku. Bolest není pro toto onemocnění typická. Bývá až při větším rozsahu nebo při trombóze (ucpání sraženou krví) žilního uzlu.

První pomoc
Naleznete-li při stolici malé množství krve v záchodové míse, nepropadejte panice. V drtivé většině případů se jedná o krvácející hemoroidy. Ty ani nemusí být vidět, pokud si prohlédnete konečník (např. zrcátkem). Pokud nekrvácíte stále a množství krve není extrémně velké, tak k lékaři akutně nemusíte. Krvácení spontánně ustane. K lékaři můžete jít až druhý den .

Někdy můžete kolem konečníku nahmatat, případně vidět, více či méně bolestivé uzlíky , které jsou většinou měkké a jdou zastrčit zpět do řitního otvoru. Pokud je tento uzlíky nafouklý zduřelý a na dotyk výrazněji citlivý až bolestivý, jedná se zřejmě o trobózu (ucpání) žíly. To už je stav, který se můžete pokusit zvládnout sami, někdy vás to ale k lékaři jít donutí.

Návštěvu lékaře však neodkládejte. Ne každé krvácení po stolici nebo jiné potíže s konečníkem jsou hemoroidy. Může se jednat i o něco vážnějšího, což Vy jako laik neodlišíte.

U lékaře
Jak lze vyšetření diagnostikovat? Bez toho, že na lékaře „vystrčíte zadek“ to nejde. Věřte však, že lékaři jsou na to zvyklí a přistupují k tomuto onemocnění stejně profesionálně , jako k angíně nebo zlomenině. Každý lékař, ke kterému přijdete s krvácením z konečníku či jiným problémem konečníku se týkajícím, by měl vyšetřit váš konečník nejen pohledem, ale i prstem. Není to bolestivé vyšetření. Samozřejmým požadavkem za vaší strany v dnešní době, je provádět toto vyšetření s ohledem na vaše soukromí a váš pocit intimity. Pokud po těchto vyšetřeních není diagnóza zjevná, měl by vás lékař vyšetřit anoskopem nebo rektoskopem . Jsou to trubičky z plastu nebo kovu po zasunutí do konečníku umožní jeho vyšetření. Případné ložisko či zánět, který by byl příčinou krvácení, odhalí také kolonoskopie, která umožní lékaři prohlédnout celou oblast tlustého střeva.

Bohužel krvácení do stolice jako takové může znamenat i vážnější onemocnění. Není tedy možno krvácení z konečníku podceňovat a bez bližšího vyšetření svést toto krvácení na hemoroidy. Každé krvácení do stolice musí být vyšetřeno lékařem! Riziko promeškání možnosti včasné diagnozy nádorového onemocnění tlustého střeva je se stoupajícím věkem vysoké.

Pokud vám lékař po vylíčení Vašich potíží odpoví „to jsou hemoroidy“, aniž by vás vyšetřil, tak zbystřete. Vyšetřit by vás měl. Musí totiž vyloučit jiná onemocnění s podobnými příznaky. Těmito onemocněními jsou např. výchlipky (divertikly) tlustého střeva, nádory tlustého střeva a konečníku , nárůstky (polypy) střevní sliznice, nárůstky kůže konečníku (kondylomata, kožní nádory), řitní trhlina, nespecifický střevní zánět (ulcerózní kolitida) apod.

Co neovlivníte
Nebo lépe – co ovlivnit můžete. Velmi důležité je pravidelné každodenní vyprazdňování. Podpoří ho dostatečný příjem tekutin, nejméně 2 litry denně a větší zastoupení vlákniny v potravě. Pokud chcete vyvolat po ránu defekační reflex, zkuste vypít sklenici vlažné vody. Používání projímadel omezte jen na nejnutnější případy. Důležitý je také pravidelný pohyb turistika, plavání, cvičení. Naopak sport, který vyžaduje dlouhé setrvání vsedě, jako je cyklistika, vhodný není. A nakonec se vyhýbejte jídlům, která mohou podráždit, jako jsou kořeněná jídla, alkohol a nadměrné množství kávy. a.

Co můžete sami
Především se zbavte zácpy, která je jedním z faktorů, které vznik hemoroidů podporují. Příznaky, jako jsou bolestivost a svědění, můžete zmírnit pomocí mastí a čípků, které zakoupíte v lékárně. Řada z nich je volně prodejných bez předpisu lékaře. Nestyďte se poprosit lékárníka, aby vám pomohl z výběrem. Překonejte stud a konzultujte své problémy s lékařem.

V palácích na Nilu věnovali konečníku i jeho obsahu mimořádnou pozornost. Proto měl každý Egyptský faraon strážce konečníku - lékaře zvláště zaměřeného na péči o konečník. Ten přispěchal k vládci vždy, když faraon trpěl zácpou, aby vyvolal defekační reflex. Pokud nepomohl, bylo na řadě zaříkávání, ovšem faraónův lékař přišel o místo, ne-li o život. Dnes to jistě tak dramatické nebude, přesto můžeme jen doporučit : Staňte se sami sobě strážcem svého zdravého konečníku.

Máte riziko onemocnění ?
Hemoroidy jsou velmi časté. Jednou úsloví praví, že lidé se dělí na ty, kteří hemoroidy mají a na ty, kteří je mít budou. Podle odhadů postihují hemoroidy asi 70 % lidí starších třiceti let, častěji se objevují u mužů. Onemocnění je typicky lidskou chorobou, u zvířat se nevyskytuje.

Obtíže s hemoroidy se mohou vyskytnout v každém věku. Jsou pravděpodobně podmíněny geneticky, ale k jejich rozvoji přispívá i životní styl s nezdravými stravovacími návyky a s převahou sedavých činností, a dále těhotenství , porod a některé choroby , např. jater.

Jaká je léčba
Jak již bylo řečeno, hemoroidy jsou normálním stavem, léčíme v podstatě jen klinické obtíže a komplikace s nimi spojené. Z konzervativních (neoperačních) postupů se doporučuje vysokozbytková dieta, zvýšený přívod tekutiny nebo teplé sedací koupele. Čípky a masti, kterých je celá řada a v každé lékárně jsou vám schopni doporučit některé z nich, mají podpůrný účinek. V závislosti na obsažených látkách hojivý nebo znecitlivující.

Z dalších léčebných postupů se uvádí opich (sklerotizace) hemoroidální cévy nebo aplikace chladu (kryoterapie). Rutinně se ale neprovádějí pro jejich některé nevýhody.

Velmi elegantní metodou je nasazení elastické gumičky (ligatura) na hemoroidální uzel, čímž lze dosáhnout jeho odumření a odloučení. Výkon většinou není bolestivý, pokud se gumička nasadí dostatečně vysoko. Výkon lze opakovat po 2-4 týdnech a výsledky jsou velmi dobré. 7-10 den může nastat mírné krvácení a to v okamžiku, kdy se odumřelý hemoroid odlučuje.

Jednou z možností léčby je klasická operace . Při ní se uzly chirurgicky odstraní a přívodné cévy pleteně se podváží. Vzniklé defekty se nešijí, ponechávají se ke spontánnímu zhojení. Kupodivu se v této oblasti rány hojí velmi dobře. Hojení po operaci však může být bolestivé. Operaci lze doporučit pacientům s trvale vyhřezávajícími uzly, případně pacientům s opakovanými trombózami.

Dalším postupem o kterém se nyní více mluví je operace s použitím speciálního svorkovače ( stapleru ), tzv. Longova metoda. Při ní dochází k zasunutí a zafixování vyhřezávající hemoroidální sliznice zpět do rekta zároveň s přerušením jejich cévního zásobení. Výhodou je většinou nebolestivý pooperační průběh, nevýhodou cena svorkovače, na který si pacienti někdy musí připlácet.

Jaké jsou možné komplikace
Jednou z nejčastějších komplikací u hemoroidů je ucpání (trombóza) žilního uzlu. Projevuje se jako bolestivý zduřelý „uzlík“ u řitního otvoru. Může postihnout i jinak zdravé osoby a nemusí být ani spojena s hemoroidy. Bolest postupně během 2-3 dnů většinou odeznívá i bez léčby. Někdy může dojít k prasknutí a drobnému krvácení. Doporučují se teplé sedací koupele, zklidňující masti a klidový režim. V časném stadiu může lékař pacientovi rychle ulevit malým výkonem v místním umrtvení, při kterém se uzel rozřízne a sraženina se odstraní.

Při chronickém a déletrvajícím krvácení můlže dojít k chudokrevnosti (anémii). Výjimečně a z velkých „hemoroidů“ může být krvácení jednorázově velmi výrazné. Pokud budete mít „hemoroidy“ více let, může při jejich neléčení dojít ke vzniku i velkých výhřezů sliznice skrze konečník. Tam pak hrozí jejich kompletní trombóza která může skončit odumřením postižené sliznice. To je stav, který vás pak případne může ohrozit i na životě.

Na co se nejčastěji ptáte
Před měsícem si mi v ústí řitního otvoru se mi udělal malý nádor, který vypadá jako malý váček velikosti fazole. Má namodralou barvu a je celkem tvrdý. Nepříjemně pálí a při pohybu cítím tření. Co mám dělat?
To co popisujete se nejvíce podobá tzv. hemoroidům, což je vlastně žilní pleteň v okolí konečníku, která někdy tzv. ztrombotizuje, tedy že se v žilách krev srazí a udělá se sraženina (trombus). Léčba je konzervativní. Používají se čípky nebo masti na hemoroidy. Častá hygiena je samozřejmostí, akutní stav by měl odeznít cca do 3-5 dnů. Někdy je nutný drobný chirurgický výkon v místním umrtvení (rozříznutí uzlíku a vyjmutí sraženiny). Ale to jen v případě že by se vaše potíže stupňovaly. Každopádně doporučuji chirurgické vyšetření. Mohlo by se totiž jednat i o příznak jiného, závažnějšího onemocnění.

Před třemi dny jsem zjistila u konečníku bolestivou bulku. Když si bulku nahmatám, bolí. Zatím se mi nechce k lékaři. Můžete mi poradit, alespoň na začátek, nějakou mast či jakoukoliv léčbu?
Bolestivá bulka v oblasti konečníku je velmi pravděpodobně hemoroidální uzel, který může být ucpán krevní sraženinou. Vhodné jsou teplé sedací koupele a případně čípky a masti na hemoroidy. Pořídíte je v každé lékárně. Během několika dnů by měly příznaky odeznít. Pokud ne, tak určitě navštivte lékaře, protože by se mohlo jednat i o jiná onemocnění. Taktéž pokud máte teplotu vyšší než 37 stupňů, nebo se bolesti progresivně zhoršují, neodcházejí vám větry či se nemůžete pro velkou bolest vyprázdnit, určitě navštivte bez zbytečného odkladu lékaře.

Při každodenní stolici se mi na toaletním papíře objevují drobné, světle červené skvrnky a během dne pociťuji nepříjemné svědení. Vše jsem řešil důkladnou hygienou, ale to nepomáhá.
Nejčastěji je příčinou krvácení do stolice poranění hemoroidů při vyprazdňování nebo řitní trhlina. Dle vašeho popisu by se mohlo jednat i o ekzém. Příčinou však může být i zánětlivé střevní onemocnění, polypy tlustého střeva , divertikly tlustého střeva atd. Žádné krvácení do stolice by se nemělo podceňovat a doporučuji vám návštěvu lékaře. Stud stranou. Příčinou krvácení z konečníku může být více různých onemocnění, včetně těch nejvážnějších. Pokud se krvácení objevuje opakovaně je vhodné provést vyšetření konečníku, potažmo celého tlustého střeva. Kolonoskopie prohlédne celou oblast tlustého střeva a může najít případné ložisko či zánět, který by byl příčinou krvácení. Vzhledem k charakteru krvácení bude ležet spíše v konečných částech trávicího traktu. Aby se našel zdroj krvácení do stolice je nutno: provést vyšetření konečníku prstem, dále rektoskopii (vyšetření do hloubky cca 10-15 cm rigidním rektoskopem) a eventuálně pokud se nenajde ložisko krvácení tak vyšetření celého tlustého střeva ohebným kolonoskopem. K tomu je možno provést vyšetření krve (krevní obraz k posouzení stupně závažnosti krvácení, vyšetření parametrů krevní srážlivosti apod.). Toto spektrum vyšetření berte jako orientační. Jedině vyšetření gastroenterologem nebo všeobecným chirurgem může určit diagnozu a následnou léčbu.

Moje čtrnáctiletá dcera začala krvácet z konečníku. Krev ve stolici byla z počátku hustší , jasně červená, asi tak 2 až 3 lžice. Bolesti nemá, ani při stolici ani jinak.
Krvácení z konečníku bývá nejčastěji při hemoroidech, tedy tzv. žilních městkách v oblasti konečníku, nicméně věk vaší dcery není typický pro výskyt tohoto onemocnění. Příčinou krvácení z konečníku může být více různých onemocnění včetně těch nejvážnějších. Pokud se krvácení objevuje opakovaně je nanejvýš vhodné provést vyšetření konečníku, potažmo celého tlustého střeva. Kolonoskopie prohlédne celou oblast tlustého střeva a může najít případné ložisko či zánět, který by byl příčinou krvácení.

Už deset let, od prvního porodu, mám ošklivé hemoroidy. Když se hemoroid zanítí, je velice bolestivý. Většinou se to stává po průjmu nebo dokonce i po požití tvrdého alkoholu. Když mám zácpu, hemoroid se stáhne zpátky, aniž by se zanítil. Odhodlala jsem se jít na operaci. Kdybych operaci nepodstoupila, jaká mi mohou hrozit v budoucnosti nebezpečí?
Pokud nepodstoupíte operaci, nemusí se stát vůbec nic. Stav v oblasti konečníku může být neměnný po mnoho let. V případě dalších faktorů, např. při graviditě, zácpě nebo i bez zjevné příčiny se stav může zhoršovat, hemoroidy mohou být větší, posléze stále vně konečníku. Mohou bolet, mohou se ucpat sraženinou (trombóza hemoroidálního uzlu) nebo krvácet. Krvácení jednorázově vás neohrozí, i když může být při opravdu velkém nálezu masivní, spíše by hrozila postupná anemizace, tedy chudokrevnost. Ohrozit váš život může tedy pouze ve vyjímečných případech a při opravdu velkém nálezu. Spíše by vás do budoucna mohlo toto onemocnění více či méně obtěžovat.

Manžel má asi 3krát do měsíce ve stolici krev. Není to nijak pravidelné. Přemlouvám ho, ať si zajde k lékaři, i když nikdo z našich příbuzných rakovinu nemá. Je mu 25 let, dodržuje správnou životosprávu a v rámci možností sportuje.
Na to, aby měl manžel nádorové onemocnění tlustého střeva, je poměrně mlád. V jeho věkové kategorii se toto onemocnění vyskytuje zřídkakdy. Nejčastěji je příčinou krvácení do stolice poranění hemoroidů při defekaci nebo řitní trhlina. Příčinou však může být i zánětlivé střevní onemocnění, polypy tlustého střeva , divertikly tlustého střeva atd. Žádné krvácení do stolice by se nemělo podceňovat a doporučuji vám manžela přemluvit k návštěvě lékaře. Stud stranou.

Zjistil jsem při sprchování, že mám malinké výrůstky v konečníku, které jsem tam dříve neměl. Krev ve stolici jsem zatím neměl, ani žádné bolesti při vyprazdňování. Pokud se jedná o počáteční hemoroidy, co by jste prosím doporučili na jejich léčbu?
Podle toho co popisujete by se opravdu mohlo jednat o hemoroidy. Hemoroidy jsou v podstatě "křečové žíly" v oblasti konečníku. Konzervativně lze doporučit přiměřenou hygienu konečníku, lokální přípravky Spofax čípky, Faktu čípky, ProctoGlyvenol apod., preparátů je na trhu více. Nemá cenu je užívat chronicky, spíše nárazově pokud budete mít nějaké obtíže. Hemoroidy se mohou střídavě objevovat a zase mizet. Ne že by úplně mizely, spíše se reponují zpět do análního kanálu a nejsou hmatné. Je také dobré vyvarovat se zácpy ale nikoli za cenu chronického užívání projímadel. Pokud se připojí nějaké další potíže navštivte lékaře například všeobecného chirurga.


Chtěla bych se zeptat na možnost léčby hemoroidů, které se mi vytvořily po porodu. Moje potíže nejsou velké, ale chci je řešit. Zajímalo by mne by mne, jestli je zákrok bolestivý, zda-li je nutná hospitalizace, jak dlouhá je rekonvalescence, atd. Případně jiné metody účinné léčby. Může hemoroidy zhoršovat analní styk?
Hemoroidy se často objevují po porodech. Jedná se o nezhoubné onemocnění. Sedavé zaměstnání vám moc nepomáhá, ale přílišnou váhu bych mu také nepřikládal. Anální styk může způsobit zhoršení průvodních potíží, ale nemůže hemoroidy sám od sebe způsobit. Nemusíte se tedy obávat, že by jste si hemoroidy análním stykem způsobila. Hemoroidy máte již delší dobu, ale byly celou dobu reponovány ve vyšších partiích konečníku a proto vás netrápily. Záleží tedy jen na vás zdali budete riskovat zhoršení potíží či eventuálně trombózu hemoroidu po análním styku. Zpočátku můžete zkusit konzervativní léčbu. Pokud nezabírá, doporučuji navštívit všeobecného chirurga. Ten vás vyšetří a navrhne nejvhodnější další postup. Případně navrhne vyšetření tlustého střeva, aby vyloučil ještě jiná onemocnění tlustého střeva a konečníku, která se mohou projevovat symptomy které uvádíte. Pokud selhává konzervativní léčba, je na místě operace, která se však dá provést různými způsoby. Urgentnost operace je spíše dána vámi, resp. záleží na tom jak moc vás příznaky onemocnění trápí nebo obtěžují. Metod jak řešit hemoroidy operačně je více.

Mám vyhřezlé a bolestivé hemoroidy a strach z operace. Celkem jsem se s nimi naučila žít, ale v poslední době jsem si všimla hlenu ve stolici. Je bud čirý nebo v barvě stolice. Moje problémy to nezhoršuje, ale mám strach z rakoviny střeva. Nechci podstupovat nepříjemná vyšetření pokud to není nezbytně nutné. Můžete mi poradit jestli tyto symptomy jsou dostatečné pro další vyšetření?
Výskyt hemoroidů v souvislosti s porody je typický. Hlen ve stolici nemusí nic znamenat, ale může být příznakem onemocnění tlustého střeva. Nemusíte myslet hned na nádorové onemocnění, ve vašem věku se vyskytuje řídce, ale může se jednat i např. o zánětlivé onemocnění, i když i u toho by jste měla ještě další potíže (bolesti, průjmy apod.) Doporučuji však při opakovaném výskytu hlenu se poradit s lékařem a případně podstoupit koloskopii. Jedná se sice o poměrně intimní oblast ale opatrnosti nikdy nezbývá.

Zevně na levé straně konečníku nalézám vypouklý útvar asi 2 cm na délku, nekrvácí, ale svědí a bolí. Po týdnu pečlivého ošetřování, koupel, mast Aviril H, bolest trochu polevila , ale útvar zůstává. Je možné, že se jedná o hemoroidy?
Podle toho, co popisujete, by se opravdu mohlo jednat o hemoroidy navíc komplikované trombózou hemoroidálního uzlu. Hemoroidy jsou v podstatě "křečové žíly" v oblasti konečníku a někdy může dojít, že se krev v uzlu "srazí" (ztrombolizuje). Pokud nepomůže konzervativní léčba, tak je na místě drobný chirurgický zákrok, kdy se v lokální anestezii uzel rozřízne, sraženina vyjme a následuje okamžitá úleva, rána se sama spontánně do několika dnů zahojí. V úvahu dle popisu však připadají i další eventuality (zánět, absces konečníku, píštěl konečníku nebo nádorové onemocnění). Bylo by tedy nutné stav zkonzultovat s lékařem.

Otestujte se
Jaký je nejčastější příznak onemocnění hemoroidální pleteně?
Proč je nutno každé krvácení do stolice vyšetřit lékařem?
Jakým způsobem se hemoroidy operují?

Co pro sebe můžete udělat právě teď?
Navštivte Virtuální centrum Hemoroidy , kde se můžete objednat ke specialistovi.

V lékárně můžete zakoupit některý z volně prodejných léků .

Léčbu podpoříte užíváním potravních doplňků .
  04.08.2008 19:25 Mikrtka
 
Co pořád jen brečíte ? Najděte si rozumnou práci a odejděte od neschopného spolku Policie ČR, která už teď nestojí ani za prd. Nechce se vám dělat rukama ? Tak trpte a nebrečte ! To vaše vypisování a kvičení stojí akorát tak za H..... ! Pracovat se vám nechce protože máte lachtaní nemoc ( tzn. "obě ruce levé" ) a raději se necháte zmrdat od šéfů a pak se vykvičíte na tomhle debilním fóru. Policsté všech zemí, vyližte si p,.....l !
  04.08.2008 19:48 Kliďas
 
Nikdo tě sem nenutí lést,ale tohle už tady bylo napsáno asi sto krát.My taky nelezem na fóra jiných profesí,ale pokud chceš tak piš dál máš celkem kvalitní názory a dobrá přirovnání.Každý by měl nejdřív,ale začít u sebe,ale tobě to nemusím jistě říkat.Zdraví tě civilista,který má obě ruce levé.
  04.08.2008 19:53 may day
 
Copak to tu vlezlo zase za stvoření, jestli nejsi u sboru tak odstup tato diskuse není pro tebe určena, leč neznáš problematiku této složky.
  05.08.2008 05:56 ...
 
Tohle je diskuse pro všechny, ne jen pro policajty, tak držte huby vy. Když se vám nelíbí názory jiných, tak sem nelezte vy.
  05.08.2008 16:47 sniper
 
To je až hnus, kolik slaboduchých jedinců si sem chodí léčit komplexy a mindráky (viz příspěvek nade mnou) ... Ten internet, to je panečku vynález! I největší zbabělec a odpad společnosti si na něm může dokazovat, jakej je hrdina! A možnost, že si může rejpnout dokonce i do policajtů... Závěrem chci napsat, že těmito jedinci nijak neopovrhuji, ba naopak je mi jich líto, měli by se léčit (to nemyslím ironicky, ale naprosto vážně...)
  05.08.2008 17:06 no name
 
4 sniper
to víš, když mu strach nedovolí otevít si na nás hubu v reálu, musí si to kompenzovat alespoň takhle, je to slaboch
  05.08.2008 17:23 souhlas
 
Mikrtko máš pravdu. Je to trefné a pravdivé. Zdraví vás anonym. .....si mě prolustrujte nicnedělkové:)))))))))))))))
  05.08.2008 17:44 Je to legrace
 
Pro všechny chytráky typu Mikrtka a spol., laskavě sdělte své zaměstnání, ať se také můžeme pobavit na váš účet. V opačném případě si nechte ty provokace hošánkové a jděte do prdele ....
  05.08.2008 18:12 JoJo
 
tak to byla trefa-
  05.08.2008 21:49 Karel z Napajedel
 
Konečně správnej názor! Super...
  06.08.2008 10:17 XYZ
 
Mikrtko, jsi debil! Nevíš o čem práce policie je. Mohu tě ujistit, že je daleko složitější a náročnější než běžné povolání. Už taky nepiš. Děkuji.
  07.08.2008 18:50 Mikrtka
 
platí pro XYZ a podobné chytráky, u Policie jsem odsloužil 20 let a vím o čem je řeč. Teď jsem jako svářeč ( 3 státnice ) v cizině a za takový plat, o jakém se vám, policistům, ani nezdá. O pracovních podmínkách nemluvě. Takže pánové současní policisté, přemýšlejte hlavou. Chce to akorát na sobě poněkud zapracovat. A závěrem - problematiku spolku P ČR znám dost dobře z řadové a též z vedoucí funkce, takže mě nemusíte poučovat.
  08.08.2008 12:46 Pepa
 
4 Mikrtka -na ty chytráky,co tě urážejí a kteří používají hantýrku lůzy se vykašli. Taky to zabalím, mám více jak 25 let a je mi to už u pr.... a nevidím a také nehledím za lepšími zítřky
  09.08.2008 12:30 Je to legrace
 
for Mikrtka
Je mi tě líto, a to o to víc, že jsi náš bývalý kolega. Zřejmě ti sváření jde lépe, než ti šla policejní práce, tak si hleď svých elektrod, autogenu a vydělávej si ty hromady peněz v zahraničí, ale nás, policisty, neotravuj!!!
  11.08.2008 16:20 Honza
 
pro je to legrace - jestli je někdo debil, tak jsi to ty, ubožák, který musí zůstávat u sboru zvaného Policie, protože závidíš někomu, kdo se uživí i jinak než u policajtů. Radši se necháš každý den "zmrdat od svého nadřízeného", jsi chudák a ubožák a Mrkotka má pravdu a nevidím důvod, proč by tu neměl psát, konečně rozumný názor
  11.08.2008 22:49 Je to legrace
 
for Honza
Milý Honzo, jestli je tu někdo debil, tak jsi to ty!! Nikomu nezávidím a nikoho neurážím, narozdíl od tebe. Je mi srdečně jedno, jak si kdo vydělává, když je to poctivě. No jestli tě nadřízený jebe, tak asi s tebou není něco v pořádku a na tvém místě bych zvážil své setrvání u PČR. Vemte se s Mikrtkou za ruce a jděte do prdele.
  04.08.2008 18:43 modrá doba
 
Co má informace a zdroje, tak převážná většina členů ODS má komunistickou minulost ať už svou nebo svých mocných rodičů.
Takže takové morální past.
  05.08.2008 19:02 blé
 
souhlas, dokonce jeden politruk stále funguje. Díky za příspěvek
  04.08.2008 13:05 osvč <jjbh@seznam.cz>
 
Prosím, je to pravda? Jestli ne, pak nechápu, že nereagujete?
Článek v NN č.23/2000 – „Ivan Langer a organizovaný zločin“ ve mně vyvolal nepěkné vzpomínky na hlubokou totalitu konce sedmdesátých let, kdy komunistický režim a jeho tvůrci upírali občanům jejich základní lidská a občanská práva a ponižovali je všude, kde jen mohli. Byl jsem tenkrát jedním z vězňů, který z politických důvodů pobýval v olomoucké věznici, a který byl přinucen svléci se do naha a nechat si líbit ironický a ponižující úsměv soudružky, která suverénně kolem těchto vězňů několikrát procházela. Tou „dámou“ byla matka dnešního místopředsedy Poslanecké sněmovny a místopředsedy ODS JUDr. Ivana Langera…
  04.08.2008 16:08 EsPe
 
A nepobýval jste tam náhodou z nějakých jiných protiprávních důvodů ?
  03.08.2008 20:37 drzost
 
Kapří huba Langer nemá svědomí a jede za náklady státu na olympijské hry-hnus.
  03.08.2008 23:09 no name
 
ať jede třeba do pr..., ale hlavně ať se nevrací
  03.08.2008 20:02 Pavel
 
A teď našim politikům něco věřte!

http://www.youtube.com/watch?v=EyfdaUtFJcE&feature=related
  04.08.2008 10:11 Asi tak!
 
Nevěřím jim ani slovo.A teď jim věřte,že renty zůstanou stejné..............

http://www.youtube.com/watch?v=8jR22gbigUs&feature=related
  03.08.2008 19:56 Podnikatel
 
Vyčuránci, nemakačenkové, uplakánci - něco jako chytrý z Nitry, tleskám Vám , ubožáci....
  03.08.2008 20:23 Pavel
 
Opravdu jsem velice rád,že jsi ještě nenašel DF pilotů ČSA
  03.08.2008 21:31 tin
 
taky jsem jednomu podnikateli zatleskal § 250 škoda 150t.
  03.08.2008 22:01 Chytry z Nitry
 
Tvůj příspěvek je pane podnikateli jen ztěží pochopitelný, přičemž mi současně připadá zmatečný. Já osobně pracuji od 15-ti let a do současné doby jsem 25 let v zaměstnání. Z toho 8 let v dole jako horník přímo ve sloji v tzv. rubání, 16 let u Policie ČR a v současné době jsem OSVČ, kdy pracuji min. 50 hodin týdně. Nemyslím si, že člověk, který bojuje za svá práva je vyčuránek, nemakačenek a uplakánek. Asi jsi vlezl do nesprávné diskuze a o problémech příslušníků BS a bývalých příslušníků PČR nemáš ani potuchy.
  03.08.2008 22:59 Ramm
 
Nechte "Podnikatele" být, buď je to provokatér, nebo je vážně tak blbej, ale v každém případě je to však duševní chudák.
  04.08.2008 16:01 Daňový poplatník.
 
Milý pisatelé diskusních příspěvků.
Pokud většina z Vás pisatelů jsou příslušníky bezpečnostních sborů asi policistů, tak Bůh s námi. To co zde předvádíte je katastrofa. Je to ostuda dnešní společnosti.Fuj. Pokud bych já měl něco u vás všech změnit tak asi toto.
Ti z Vás co odcházejí do výsluhy a nemají odslouženo u policie ČR 15 let do 31.12.2009 by dostali výsluhu v trvání pěti let a odchodné ve výši dvounásobku průměrného platu.A tím bych s Vámi skončil. Přece není možné, aby někdo, kdo slouží u policie 8 let a byl dva roky na vojně, tak bude brát do smrti od státu peníze. A co ti staří,který sloužili pro nás celý život? Kolik oni si užijí těch výsluh? Jinak bych ten Váš zákon 361/2003 Sb. ponechal v plné účinnosti včetně 150 hod.
Ano výsluha je taková sociální dávka, kterou dostávají ti co sloužili v náš prospěch a byli nějak omezování a museli prakticky nasazovat zdraví i životy pro nás. Já osobně bych tu výsluhu změnil ve sněmovně ve zkráceném řízení a to v tomto směru , jak uvádím.To proto,aby ti vychytralí nestačili vzít roha. Ti co vydrželi pro stát tak dlouho sloužit déle než-li 15 let, tak si výsluhy určitě v plné výši zaslouží. Ale ti co jim ještě hoří tzv. vajgl na nádraží by měli držet pusu a krok. A pořádně sloužit a snažit se více.
Závěrem nedělejte už ostudu sobě, svým velitelům,ale i celému národu.
  04.08.2008 16:10 4 Daňový poplatník
 
OK, tak pojď, pojď to taky zkusit mezi nás, ať víš o čem plkáš, v současné situaci vezmou každého, tzn. i tebe. Btw. zamysli se nad svou gramatikou, když už máš kecy o ostudě...
  04.08.2008 16:25 Rentiér
 
Pane podnikatel taky by jste se měl krotit. Mám totiž doslouženo u policie více jak tři desetiletí. Takže urážíte i mně. Rovněž se mi nelíbí některé články mých bývalých kolegů,ale já se vám za ně omlouvám. Ale to ovšem neznamená, že se budete tak nepěkně vyjadřovat o dnešní policii.
S pozdravem
Rentiér
  04.08.2008 17:57 Ronin
 
For daňový poplatník
Koukám další otrokář co schvaluje práci zdarma v počtu 150 hodin a neplacení příplatkových hodin. Vážený pane už nežijeme v socialismu, ale v kapitalismu a dokonce naše vlast je součástí EU. Je zajímavé, že na západ od našich hranic a už dokonce i na východě v SR toto neexistuje. Systém rent funguje v celé EU a z daleka výhodnější jak u nás, ale to by jste si musel dát tu práci a něco si o této věci zjistit a přečíst. Také nevíte co udělal nový služební zákon a neplacení příplatků a 150 hodin zadarmo u PČR. Ti co makali musí makat ještě víc a mají za to méně peněz než měli. Z toho plyne, že se jim to nelíbí a stěžují si na to.
  04.08.2008 18:00 Kliďas
 
Daňový poplatník jsem rád,že jen píšete,protože je vidět,že nevíte ani o čem.Ono se to kritizuje,když vše vidíte jen zvenčí těžko pak očekávat,že budete soudný,ale tak to tady funguje.Ještě,že už jsem stihl odejít i s tím jak vy říkáte vajglem.Chtěl bych vidět vás jak nasazujete krk a pak takový remcal by vám napsal takový článek.A těch 150 hod. zdarma bych zavedl i pro vás.Něco mi říká,že za odvedenou práci náleží příslušný plat,ale je možný,že se pletu.Ještě,že už jsem v civilu,protože takhle se nechová žadná jiná firma nebo o ní alespoň nevím,kde by dělali zadarmo asi by se jim vysmáli.Ale je to jen můj názor,třeba vy by jste rád pracoval zadarmo.Holt každý jsme jiný,ale pokud rád pracujete zadarmo nic vám nebrání jít se přihlásit.Tak mnoho úspěchů přeji.
  05.08.2008 02:19 pro Daň.popl.
 
Vy byste měnil prosím Vás který zákon? Předpokládám 361/2003Sb., protože 186/92Sb. byl tímto zrušen. K novému zákonu jen uvádím, že lhůta pro "výsluhu" JE od 15 let služby, takže byste měnil co? Přechodné období, které bylo vymyšleno jako institut zabraňující krizi v bezpečnostních složkách již při účinnosti 361? Nebojte se, nejste daleko od ní, již příští rok se dočkáte. Konec přechodného období a pak pozdravujte na záznamníku.... Sice s trochou nadsázky, ale z praxe pane. P.S.: daňový poplatník jsem také a k Vaší nelibosti dodávám, že nám zákonodárci zakázali vedlejší činnost a tedy i vyšší, legálně získané finance z "našich" daní a to hlavně ze soukromého sektoru. Dobrou noc
  03.08.2008 09:38 Frank
 
POLICIE SE ROZPADÁ, VZTAHY NA BODĚ MRAZU, FINANCE POD PSA A NEMINISTR LANGER JEDE NA OLYMPIÁDU, POCHOPITELNĚ, ŽE NIKOLI ZA SVÉ PENÍZE.
  03.08.2008 22:16 Datel
 
V současné době chybí Policii cca 1 miliarda, tak nějaká cesta na OH to nevytrhne. Poslední novinkou, jak zachránit zhovadilost recepcí je to ,že si v Brně zaměstnanci Policie musí zažádat o snížení platu, jinak jim zruší místo.
  04.08.2008 17:18 Bochníková Lenka
 
Nic se nerozpadá kluci. Máte pořádně dělat a nevymýšlet si, že chcete více peněz.Když se vám to nelíbí, tak jděte dělat k lopatě,nebo do továrny.To by jste si vzpomenuli na zlatý časy,jak se žije na účet jiných .Ještě,že tam úřaduje schopnej pán Langer.
  04.08.2008 21:29 Ronin
 
Koukám další odborník na situaci v BS ? Nerozpadá se akorát Policejním prezidium, ale jinde to funguje jenom díky 150 hodinám do zelených. A jestli jste to nepochopila tak policajti chtějí jenom fungující systém tedy třeba ten co je v SRN.
  05.08.2008 02:04 pí Bochníková
 
v civilním sektoru se uživím i jinak než u lopaty. Kvůli tomu jsem neabsolvoval kvalifikační studia, nestudoval vysoké školy, neprocházel desítkami speciálních kursů a školení, nestudoval jazyky, neprocházel každým rokem několika testy, zda vůbec mohu být tohoto "flákání" účasten.

Z vaší reakce mě napadá jediné: "Každý, kdo má ........, rozumí všemu od lopaty až po atomovou fyziku.

I přes to Vám přeji, abyste nezažila tu situaci, kdy my všichni neschopní, flákači a lemplové skončíme u oné lopaty....

P.S.: o žití na cizí účet si nechte zdát, ba naopak, stát je naším dlužníkem. Jsou mezi námi bohužel i občané, kteří více kecají než myslí.....

hezký večer nebo ráno?

jeden z policistů, který z toho flákání za poslední měsíce nespal několik dní v kuse a uvažuje díky té nudě a foxovém zaměstnání o návštěvě lékaře a předepsání rohypnolu. Nebo léků na vředy? Léků na snížení cholesterolu? Snížení tlaku?
No, možná to skončí výhodnou pojistkou, aby po nás při tom neustálém flákání alespoň něco užitku zbylo...sbohem
  05.08.2008 11:43 Paní Bochníková,
 
pokud si myslíte, že se Policie ČR díky panu Langerovi nerozpadá, pak se jednou nedivte, že si budete povídat se záznamníkem.
A o mě se nebojte. Díky svému ekonomickému a sociálně právnímu vzdělání u lopaty určitě neskončím.
Přesto si nemyslím, na rozdíl od vás, že rozumím od horečky omladnic až po štěpení atomového jádra absolutně všemu. Hezký den.
  03.08.2008 07:24 www.zimmel.cz
 
"Když se řekne kriminalista"
  02.08.2008 21:06 Tomáš
 
http://www.novinky.cz/clanek/146392-s-dustojniky-odchazeji-od-po licie-i-cenne-informace.html

Dnes to jde otevřít.
  03.08.2008 07:57 jarda
 
A víš proč to jde otevřít? Protože se Novinky zalekly reakce, která na odstranění toho článku byla, a to včetně mého dotazu na mail Novinek, na který jsem odpověď nedostal a určitě také nedostanu. Jen se podívej, kdy je článek vročen včetně časového údaje. Dělají, že jde o nový článek, byť již jednou zveřejně byl. Ověřoval jsem si ve vyhledávačích před jeho znovu zveřejněním. Je to svinstvo, ale je to tak. Ti "lidé" mají velkou moc, pokud se jim to dovolí.
  03.08.2008 09:51 jardo
 
Nikdo se nikoho nezalekl já pochybuji o tom,že ten článek je původní
  03.08.2008 12:46 Jó, kde jsou ty časy,
 
kdy jsme si mysleli, že by to mohla být pravda:
http://www.youtube.com/watch?v=uMY7x4MnseE&feature=related
  02.08.2008 20:45 skrblík
 
Langer jede na olympiádu a platí si to sám-tomu něvěří nikdo v této zemi, že kapří huba něco zaplatí.
  03.08.2008 07:58 jarda
 
Ale jo, jeho spolustraníci a mnozí méně inteligentní voliči ODS tomu věřit budou.