Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  24.01.2009 23:31 oportunista
 
FOR: jarda

Omlouvám se Ti za uvedenou nepravdu o odchodném a příspěvku za službu před rokem 1989. Před rokem 1989 nebyl internet a zákony o služebním poměru se půjčovaly jen na vyžádání (tedy alespoň na našem odd.)Kdo si je vyžádal, byl okamžitě podezřelý. Zveřejněny byly pouze povinnosti a né práva. Ještě jednou se omlouvám.
Jen pro doplnění - v KSČ jsem nikdy nebyl. Celých 34 let jsem sloužil jako řadový a nebyl jsem u STB. Vyhozen jsem taktéž nebyl. Po roce 1989 jsem dostal 2 vyznamenání. Celá léta jsem sloužil lidem a né politikům. To je asi vše co jsem chtěl dodat k mé osobě.
§ 108
Odchodné

(1) Příslušníku, jehož služební poměr skončil uvolněním nebo propuštěním, náleží odchodné. V případech hodných zvláštního zřetele lze odchodné též přiznat, skončí-li služební poměr odnětím hodnosti nebo ztrátou hodnosti. Odchodné nenáleží příslušníku, který po skončení služebního poměru je přijat do služebního poměru k ozbrojeným silám nebo ke Sboru nápravné výchovy.
(2) Odchodné se poskytuje podle délky trvání služebního poměru a důvodu uvolnění nebo propuštění až do výše šestinásobku hrubého měsíčního služebního příjmu. Bližší podmínky pro poskytování odchodného stanoví a určování jeho výše v jednotlivých případech upraví ministr vnitra Československé socialistické republiky.

§ 109
Platové vyrovnání

(1) Příslušníku, jehož služební poměr skončil uvolněním ze závažných osobních nebo rodinných důvodů nebo propuštěním s výjimkou propuštění pro odsouzení za úmyslný trestný čin, náleží platové vyrovnání, jestliže jeho služební poměr trval alespoň deset let a příslušník nepobírá důchod ze sociálního zabezpečení nebo příspěvek za službu; za těchto podmínek lze v případech hodných zvláštního zřetele přiznat příslušníku platové vyrovnání, i když mu podle ustanovení předchozí části věty nenáleží.
(2) Platové vyrovnání do výše posledního čistého měsíčního služebního příjmu poskytuje Sbor národní bezpečnosti od nástupu občanského povolání, popřípadě od počátku přípravy na toto povolání, povolené služebním orgánem, do uplynutí dvou let od skončení služebního poměru.

Příspěvek za službu

§ 110

(1) Příspěvek za službu (dále jen „příspěvek“) náleží za podmínek dále uvedených příslušníku, jehož služební poměr skončil uvolněním nebo propuštěním z některého z důvodů uvedených v § 100 odst. 1 písm. a) až d).
(2) V případech hodných zvláštního zřetele lze příspěvek též přiznat, skončí-li služební poměr propuštěním z jiných důvodů, než které jsou uvedeny v předchozím odstavci, nebo skončí-li odnětím hodnosti nebo ztrátou hodnosti.
(3) Příspěvek se neposkytne, popřípadě jeho výplata se zastaví, jestliže příslušník je znovu přijat do služebního poměru nebo je přijat do služebního poměru k ozbrojeným silám nebo ke Sboru nápravné výchovy.
(4) Příspěvek nenáleží po dosažení věku 60 let.

§ 111

(1) Příspěvek činí
a) 20 % služebního příjmu, jestliže příslušník konal službu ve Sboru národní bezpečnosti po dobu nejméně 15 let a dosáhl věku alespoň 40 let, a pokud jde o výkonného letce nebo o příslušníka ve funkci zvláštní povahy nebo zvláštního stupně nebezpečnosti, bez ohledu na věk;
b) 30 % služebního příjmu, jestliže příslušník konal službu ve Sboru národní bezpečnosti po dobu nejméně 20 let nebo ji konal po dobu kratší, ale podílel se na intenzivní výstavbě Sboru národní bezpečnosti a dosáhl věku alespoň 45 let.
(2) Příspěvek podle předchozího odstavce nesmí však překročit částku odpovídající maximální výši částečného invalidního důchodu účastníků odboje.
(3) Příspěvek se zvyšuje účastníkům odboje; o toto zvýšení může být překročena hranice stanovená v odstavci 2.

§ 112

Příspěvek se vyměřuje z posledního hrubého měsíčního služebního příjmu příslušníka před skončením služebního poměru nebo, jestliže je to pro něj výhodnější, z jeho průměrného hrubého měsíčního služebního příjmu za posledních pět kalendářních roků před skončením služebního poměru.

§ 113

(1) Při souběhu příspěvku s výdělkem krátí se příspěvek o částku, o kterou součet příspěvku a hrubého měsíčního výdělku přesahuje výši služebního příjmu, z něhož byl příspěvek vyměřen.
(2) Při souběhu nároku na příspěvek a na starobní nebo invalidní (částečný invalidní) důchod podle předpisů o sociálním zabezpečení náleží oprávněnému podle jeho volby buď důchod nebo příspěvek

FOR: Vlasta

máš úplnou pravdu.
  21.08.2008 09:53 utrpení policistů
 
Rozpad české policie pokračuje mílovými kroky, znechucení policistů na útvarech je obrovské. Propady a finanční dopady začínají pociťovat všichni policisté v zemi a další likvidační reforma v podání nemintra policie Langera je za dveřmi.
  21.08.2008 09:38 Devastace
 
Největší překvapení nás teprve čeká, sběr z náborové kampaně je dosud ještě na školách a čeká se až přijdou škodit na útvary !
  21.08.2008 14:21 Pavel
 
Největší překvapení bude podzimní změna 361 a ZP PP 124/2008
  21.08.2008 15:16 Sparta
 
Největší překvapení bude, až přestanete bulet a začnete v civilu rejt držkou v zemi.
  21.08.2008 17:32 hej
 
vo jaké změny jde v 361 a ve 128/2008? My ještě nemáme počítače
  21.08.2008 23:54 č.3
 
Ještě že aspoň ty ses jako vynikající policista přímo narodil...
  21.08.2008 08:31 Pavel
 
http://zpravy.idnes.cz/v-noci-hlida-cely-okres-jen-sest-policist u-fig-/domaci.asp?c=A080820_221931_domaci_dp
  21.08.2008 09:37 SOS
 
Tragédie u české policie pokračuje, lidé odcházejí a nikdo to nezastaví.
  21.08.2008 15:17 Kont
 
SOS ty jsi vohnout. Máš tady opravdu kvalitní příspěvky.
  20.08.2008 16:36 Kolaps policie
 
Další 4 policisté zadrženi v Praze, policista znásilnil nezletilou, policista byl propuštěn za napadení v nočním baru.....tak se mi zdá, že generační špunt začíná konečně pracovat a "kvalitní" náborová akce najdi hlupáka začíná mít první ovoce. Ivane ty to tady potopíš úplně všechno !
  20.08.2008 19:59 Pavel
 
civilové by si měli pomalu zvykat,bude toho čím dál víc.A to je Langerova garda,ještě ve škole
  20.08.2008 21:05 Ronin
 
Kolegové myslíte si, že pan nemistr I.L. stále píše svojí slavnou ságu a to ČERNOU KRONIKU POLICIE ČR nebo to byla pouze ubohá forma kritiky předchozích ministrů vnitra. Malérů u PČR bude přibývat a jsem zvědavý co bude náš nemistr vypouštět za kachny do médii. No necháme se překvapit.
PS. pro kritiky z řad civilistů dle statistik IMV se nejvíce trestné činnosti dopouští policisté do 10 let služby a to u dopravní a kriminální policie.
  21.08.2008 05:32 Ronine
 
To bylo, ale vždy tak se prober!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  21.08.2008 09:05 ...
 
Pro Pavla
... a policajti by si měli pomalu zvykat, že civilové si je platí za práci a ne za páchání trestné činnosti!
  21.08.2008 10:23 F1
 
Třítečko, nemusejí si začít zvykat, to není nic nového. Je přeci samozřejmé, že " zejména " policisté nepáchají tr. činnost, no a pokud jsou " vyhledáni ", tak je odsoudí ( pokud prokáží tr. činnost ). To že by snad " dostali " menší trest než civilní odoba nehrozí, neboť každý soudce zhodnotí společenskou nebezpečnost jejich jednání ve smyslu jejich " veřejné " funkce, danou jim společností. Takže každému po zásluze a život jde dál.

Tak to přeci funguje již dlouho, takže proč z toho dělat omáčku. Jiné je, pokud by to někdo fundovaně rozebral ( příčiny korupce ) - zda se míra korupce zvyšuje, či snižuje, zda naopak lépe nepracuje IMV, jak sděluje pan I. Langer. Zda jsou občané sdílnější a poukáží na to, že přistoupili na " všimné ". Většina policajtů mát štít čistý a tomuhle se může jen pousmát, včetně mě.
  21.08.2008 10:23 "..."
 
...a to je právě ono, jaké a jak si policisty platí, takové u policie má,.... a není to o zvykání, je to prostě realita...
  21.08.2008 10:58 F1
 
Ano pravdou je, ať to někdo nechce slyšet, že korupce je míře poctivosti lidí a zásadovosti, také ale o místě služby, kde je určitý přirozený tlak na vznik korupce a jedním z důležitých faktorů je jistě, ať to někdo nechce slyšet, také sociální zázemí policajta - tedy v jisté životní úrovni závislé na služebním platu.
Samozřejmě se najdou lidé, kteří odolají " vysokým úplatkům " a najdou se lidé, kteří i s vysokým platem budou mít stále málo. Nepochybně, ale snížení platu či jeho devalvace, jako jeden z faktorů " / jasně říkám jeden z faktorů / sociální spokojenosti poldy ", nemůže logicky přispět k " odbourávání korupce.

Skutečné příčiny korupce v policii :

1. samozřejmě je to osobnost, tedy zásadovost, postoj k životu, míra poctivosti ( jak to měří u psychotestů ? ). To je o výběru lidí. Jaké teď vybrali ve svačinové akci se brzo uvidí.
2. Vlivy v rodině, především - ztráta zaměstnání u partnera a výrazné snížení finančních prostředků vedoucích k fin. krizi v rodině.
3. Výše služebního platu, která zajišťuje určitou míru životní úrovně ve společnosti. Která je ta určitá ? To je pro lidi, kteří se tím zabývají. Snížení platu nebo jeho devalvace státem není lékem.
4. Služební funkce, tedy jak velké korupční tlaky na člověka jdou, tedy výše nabízených úplatků a pod. ÚOOZ, kde řeší miliónové podvody, dopravka, kde " každý 3 opilý řidič " nabízí všimné, cizina pobyty .....
5. Úroveň kontrolních mechanismů
6. nevím o dalším
  21.08.2008 12:19 ...
 
pro F1
I kdybys to okecával do nekonečna, nic to nemění na faktu, že většina z vás jsou hajzlíci, kteří zneužívají svou pravomoc a jen maký počet z vás je odhalen.
  20.08.2008 15:05 rentiér- 25 let v přímém výkonu
 
Zdravím všechny poctivé občany tohoto státu.Pro pána / LIVIC / další/, zda měla někdy policie ČR prestiž. Odešel jsem kvůli paskvilu po 25 letech a ničeho nelituji. Pracovat bez příplatků,nadělávat zadarmo hafo svátků, když je sloužím tak též zadara.Narušené soukromí, rodinný život a další slasti a strasti policejního řemesla. Dále hafo hodin zadarmo. Policisté ČR, hasiči, bachaři odcházejí do civilu kvůli jednání nadřízených, nezájem státu o tuto složku, zlegalizované okrádání. Vadí mne jako bývalému policistovi,že někteří mladí policisté kradou a páchají trestnou činnost. Pro nás staršíí byla úcta k práci, solidarita mezi sebou. Paskvil z.č. 361/2003 Sb nadělal strašně moc zla . Jenom chci připomenout, jak je zde řečeno, že policie ČR nic nedělá a kdy měla prestiž. Byly 3 x povodně, zasedání NATO v Praze, národ tleskal mladým policistům, jak zabránili zničení Prahy darebáky. Policie ČR má hlavní úkol chránit život, zdraví a majetek. Je pravdou, kdo dělá jako policista ostudu, tak nemá mezi kolegy co dělat. Jsem v civilu, práce se nebojím, mám se dobře. Kdo mne znal, bral mne jako člověka, jako policista ČR jsem šel pochopitelně příkladem. Za nastavených podmínek nelze práci dělat v klidu. Je smutné, že si policista musí platit ubytovnu, cestu do zaměstání. Jestli chce stát nutit policisty sloužit v Praze a ve velkých městech, ať to platí. V minulosti to bylo samozřejmostí.Jak to tu čtu, je dosti mladých hochů, co chtějí dělat policejní řemeslo, ale odrazují je nastavené pracovní a finanční podmínky uvedeného paskvilu. Jako v každém řemesle, je dobrý , velmi dobrý, nebo špatný policista, lékař, zedník a podobně. Nás rentiéry stát okrádá též, je to ostuda státu. Jak jsem uvedl, ničeho nelituji, mám se dobře, přeji bývalým kolegům mnoho štěstí v osobním životě, v práci, hodně zdraví, kdo slouží klidnou službu. Zdraví bývalý kolega por Marek Ladislav z České Lípy. Na provokatéry nereaguji, ale názor jim neberu, jsem si vědom, že se jedná o veřejný web.
  21.08.2008 17:30 Petr <petrthomas@seznam.cz>
 
Rentiére, máš pravdu - to jsem nečekal, že nás bude okrádat stát - jako teď - kdy všem důchodcům valorizovali poušálně tzn. schválně, abychom nic nedostali..Ivan Langer se na mne s fotky směje, asi ví proč.. chtěl bych od něj odpověď... proč to dělají? Když jsme sloužili vlasti toliko let - opravdu to je ta poslední kapka, vzkypěla ve mně zlost.. valorizace taky není 100%, ale asi 50% částečného invalidního důchodu .. proč??? Nikde ve "smlouvě" o rentě se o 50%ní valorizace nepíše... je to všechny jeden velký podvod a vodrbávačka ze všech stran..
  20.08.2008 15:00 Karel
 
Zase čtu dnes zadrženi další 4 policisté z Prahy, je to denně a to se přijde tak na trestnou činnost velmi malého procenta trestných činů policistů. Hamba to nikdy nebylo !
  20.08.2008 16:38 ubohost
 
Kvantitativní náborová kampaň a sběr gaunerů z celé země.
  20.08.2008 14:33 Po modré
 
http://ekonomika.ihned.cz/c1-26560820-realne-platy-loni-klesaly- cesko-je-temer-nejhorsi-v-eu
  20.08.2008 16:37 Realita
 
Policisté již jsou posuzováni jako nebonitní klienti a sociálové.
  20.08.2008 13:25 ...
 
Další zápich, to nám to sype...
http://www.blesk.cz/clanek/97326/v-bohnicich-zatkli-ctyri-polici sty.html
  20.08.2008 12:12 May day
 
POLICIE SE ROZPADÁ, NOVÁČCI KRADOU, ZNÁSILŇUJÍ A DALŠÍ LIKVIDAČNÍ REFORMA SE BLÍŽÍ !
  20.08.2008 09:04 dann
 
Dobrý den, prosím, měl bych dotaz, může mi někdo sdělit bližší informace ohledně toho, co se proslýchá, že by se mělo chodit u Policie ČR na 3 roky v rámci praxe do brna, českých budějovic...prostě do větších měst, kde jim chybějí lidé. Prosím můžete mi říci,pro koho je to určeno? Nebo tedy o kterých uchazečích se uvažuje?Zda o těch, kteří nastoupí od nového roku, nebo o těch, kteří nejsou ženatí a nebo o těch, kteří nemají děti? Moc rád bych to k policii zkusil, ale tahle 3 roční praxe je pro mě něco přes co nejede vlak. Jsem ženatý a opravdu nemínim 3 roky tvrdnout někde na ubytovně. Děkuju všem za odpověď
  20.08.2008 09:32 pro dann
 
Praxe je taková,že až 70% policistů,kteří slouží v Praze je přespolních.Přespávají i na služebnách,protože ubytovny jsou plné,drahé nebo z ruky.Jsou svobodní i ženatí a slouží i daleko víc,než "jen" tři roky.
  20.08.2008 10:49 devastace
 
Neřeš to tenhle sbor se stejně do dvou let rozpadne a pak už to bude jedno.
  20.08.2008 10:55 for devastace
 
uber