Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  04.03.2007 18:56 právo dne 3.3.2007
 
Spěte klidně: nejsem sociální demokrat, své dvě děti určitě nezadlužím, říká Ivan Langer


* Pane ministře, doufal jsem – určitě ne sám – že se nedožiju toho, že opravdu budete mým ministrem vnitra. Leč stalo se. Tak zkuste nás, nečleny vašeho fanklubu, přesvědčit, že to není taková tragédie. Pochlubte se, co jste za ten první půlrok v té funkci udělal dobrého.

Napřed vám musím poděkovat za to vyznání na mou adresu, pane Kramere. Pokud jde o to chlubení – půl roku je dost krátká doba na to, aby byly vidět nějaké konkrétní výsledky, ale budiž: Za prvé, zahájili jsme proces změn ve struktuře samotného ministerstva. Za druhé, v oblasti veřejné správy jsme přišli s ucelenou koncepcí tzv. e-governmentu (elektronizace výkonu veřejné správy pomocí informačních a komunikačních technologií – pozn. A. K.). Tu už schválila vláda. Za třetí, vláda schválila i další strategický dokument, který jsme vypracovali: novou koncepci boje proti korupci. Za čtvrté jsem spustil jeden z klíčových projektů pro práci policie, tzv. Projekt 1000. A konečně za páté: zahájili jsme přípravu reformy Policie České republiky. Stačí vám tenhle stručný a neúplný výčet?

* Určitě by stačil na několik samostatných rozhovorů, tak se zkusím ptát konkrétněji. Například: Je součástí té nové koncepce boje proti korupci váš odpor proti tomu, aby byl novelizován zákon o střetu zájmů – tak, aby umožňoval zveřejňovat majetková přiznání politiků?

Pane Kramere, já jsem při projednávání tohoto zákona předložil řadu pozměňovacích návrhů, které významně rozšiřují okruh osob, na něž se tato povinnost vztahuje! Ale tady vedle sebe stojí dvě hodnoty: na jedné straně zájem na veřejné kontrole, na druhé straně ochrana soukromí těch osob. Uvědomme si, že drtivá většina z nich nejsou politici, ale policisté, státní zástupci, soudci a řada dalších. Právě rozšíření okruhu těch povinných osob bylo důvodem, proč nebyla zvolena filozofie zveřejňování, ale filozofie zpřístupnění. Vám přece tento zákon nijak nebrání, abyste si ty informace zjistil – a abyste v okamžiku, kdy se budete domnívat, že někdo něco zatajil nebo je v nějakém střetu zájmů, tu osobu zažaloval.

* Jako novinář bych dal přednost tomu, kdybych to, co zjistím, směl zveřejnit. Mimochodem, Hospodářské noviny si to „lajsly“, a díky tomu jsme se dozvěděli o vašem sedmimiliónovém dluhu. Takhle zadluženého ministra vnitra jsme ještě asi neměli, přiznám se, že mě to trošku znepokojuje…

Pokud máte obavy, že jsem se zadlužil nerozumně, tak vás mohu uklidnit. On totiž není dluh jako dluh. Mně tento dluh vznikl v souvislosti s rekonstrukcí domu, ve kterém bydlím a který mi na pronájmech vynáší dostatek finančních prostředků na to, abych byl schopen své závazky platit. Takže spěte klidně: nejsem sociální demokrat, své dvě děti určitě nezadlužím.

* Výborně, tak pojďme dál. Významnou součástí reformy policie, kterou chystáte, je nový služební zákon. Proti tomu tento týden v Praze demonstrovali policisté a hasiči… a z ministerstva vnitra se tam nikdo neukázal. Proč?

Mě přístup organizátorů toho protestu velmi mrzí. Absolvoval jsem mnoho schůzek se zástupci odborového svazu policie, svazu hasičů a svazu zaměstnanců v rozpočtové sféře – to jsou moji oficiální partneři a já v jednáních s nimi pokračuji. Organizátorům této akce jsem rovněž jasně sdělil, že jsem připraven s nimi jednat o tématech, která považují za důležitá, ale ta nabídka zůstala nevyslyšena. Jedná se u jednacího stolu – nikoli někde na náměstí nebo na pražském Výstavišti.

* Jenže vy jste v projevu, jímž jste se na kongresu ODS ucházel o funkci místopředsedy strany, řekl: „Se mnou si můžete být jistí, že mám statečné srdce.“ Nebyla tohle dobrá příležitost dokázat to?

Já to statečné srdce opravdu mám – kdybych ho neměl, tak bych tuto práci nemohl dělat, po všech těch podpásovkách, kopancích, faulech, útocích a plivancích.

* Skutečně vás někdo pokopal a poplival?

Samozřejmě to myslím obrazně. A jestliže organizátoři této akce tvrdí, že mě na ni pozvali, tak to prostě není pravda, stejně jako není pravda, že jsem v době jejího konání utekl; byl jsem na oficiální návštěvě Slovenska v souvislosti se vstupem do schengenského prostoru.

* Zreformovat policii se snažil už nejeden z vašich předchůdců –

Žádný z nich nepřišel s takto ucelenou, konkrétní a časově rozvrženou představou!

* – tak uvidíme, zda budete první, komu se to opravdu podaří. Jeden primát už teď každopádně máte: jste první ministr vnitra, za kterého policie spustila na pražském letišti bezpečnostní akci na podnět senzibilky…

Pane Kramere, musím říct, že od vás bych nečekal, že budete přebírat hlouposti šířené politiky, kteří se snaží degradovat práci policistů. Ten postup byl zcela standardní, nebyla to žádná mimořádná akce a už vůbec to nebyl ten typ záležitostí, o kterých rozhoduje ministr vnitra.

* Vyrazila policie do té akce na podnět senzibilky, pane ministře – ano, nebo ne?

Když policie dostane oznámení o tom, že hrozí nějaké nebezpečí, musí na něj zareagovat; současně probíhá proces vyhodnocování informací, detailů, osoby, která to oznámení učinila… Na základě toho se potom rozhodne, jestli se to opatření zpřísní nebo utlumí. Tady se to vyhodnotilo a to opatření bylo utlumeno.

* Odpovídáte mi v úředničině – já se vás česky ptám, zda příslušní policejní činitelé v okamžiku, kdy tu akci spustili, věděli, že osoba, která jim k tomu dala podnět, je vědma?

To je otázka pro policii, ne pro ministra vnitra.

* Vy to nevíte? Doteď jste se jich na to nezeptal?

Ten detailní časový průběh neznám. Říkám vám to, o čem jsem byl informován, že když policie obdržela tento podnět, tak na něj zareagovala a zároveň začala vyhodnocovat –

* Ano, to už jste řekl. Ale nepřipadá vám normální, že když od někoho dostanu takovouhle informaci, tak první, co udělám, je, že se toho člověka zeptám, odkud to ví? A že když ten člověk odpoví, že se mu o tom zdálo, tak žádnou takovou spektakulární akci nerozjedu?

Je vidět, že neznáte práci policie. Vy musíte zjistit, kde to oznámení bylo podáno, jak bylo zadáno do informačního systému, na co se zareagovalo, a teprve pak následuje ta zpětná reakce podle toho, co se zjistí na místě. Ta akce nebyla spektakulární, pane redaktore, nebyli tam lidé ze speciální jednotky, bylo tam 22 policistů –

* – a obrněný transportér.

Ten je na letišti už více než půl roku.

* Předpokládám, že je schovaný v nějaké garáži.

Při takovýchto informacích je aktivován a buď vyjede, nebo nevyjede, a pak se vrátí, nebo se nevrátí. Ti policisté prostě dělali svou práci – a mne velmi mrzí, že to pan Paroubek a pan Bublan karikují. Oba tím jen dokazují, že absolutně nerozumějí způsobu práce policie.

* Není to zvláštní, že pan Bublan po těch letech, kdy stál v čele ministerstva vnitra, neví o práci policie tolik, co vy za šest měsíců?

Ano – mě to taky velice překvapuje.

* Hmm, tak pojďme dál. Podobných planých poplachů bylo v tom posledním půlroce víc. Mě by nejvíc zajímalo, pane ministře, co to bylo za informaci, na jejímž základě jste na začátku října minulého roku oznámili, že hlavnímu městu – speciálně pražským židovským objektům – hrozí teroristický útok?

Víte, jsou věci, které bohužel nelze zveřejnit. Takováto opatření se často dělají na základě informací od partnerských zpravodajských služeb a zveřejněním té informace by mohl být ohrožen její zdroj. Ale mohu vás ujistit o jednom: v tomto případě jsme o detailech té záležitosti v maximální možné míře informovali i opozici.

* Čtenáři tohoto rozhovoru nejsou zasvěcení opoziční funkcionáři – ale jsou to daňoví poplatníci, za jejichž peníze jste tu rozsáhlou bezpečnostní akci uskutečnili. Proto si myslím, že jim dlužíte konkrétnější vysvětlení.

Pane redaktore, já vaše čtenáře mohu ujistit, že ta akce byla důvodná a že to nebezpečí bylo reálné. Nic konkrétnějšího vám k tomu neřeknu; to se raději od vás nechám takto kritizovat a zesměšňovat.

* Já vás teď nezesměšňuju – docela vážně vás podezírám, že za tím říjnovým poplachem byla v lepším případě snaha předvést se, jak občany chráníte před teroristy… a v horším případě záměr vyvolat těsně před hlasováním o důvěře vládě atmosféru ohrožení, v níž by nějaký opoziční poslanec upřednostnil „stabilitu“.

Jak to první, tak to druhé je hloupost. Vy samozřejmě máte na ty své pochybnosti právo, pane Kramere – ale nepropadejte v takové míře obsesi, že jsem skutečně takový, jak mě vykreslují někteří mí opoziční kolegové.

* Jak chcete, pane ministře, docílit toho, aby policie, která má občany chránit před zločinci, nebyla sama jednou z nejkriminálnějších profesních skupin?

To je nesmírně těžký úkol a každý ministr, který prohlásí, že ho zvládne během svého čtyřletého mandátu, buď neví, o čem mluví, nebo lže. Je to dlouhodobý proces a já mohu pouze nastolit jeho základní předpoklady. Jedním z těch předpokladů je právě služební zákon: když těm policistům jasně nastavíte pozitivní a negativní motivaci, aby se jim vyplatilo dělat svoji práci dobře a když budou vědět, že když selžou, tak u té policie končí. Tohle jsou pravidla – druhý předpoklad je, že ta pravidla nekompromisně uplatňujete v praxi. Třetí předpoklad je, že pracujete na posílení firemní kultury, aby ti policisté byli hrdí na to, že jsou policisty.

* Doufám, pane ministře, že se shodneme, že k firemní kultuře policie nepřispívá to, že někteří policisté rádi bijí lidi. Když jste byl v opozici, kritizoval jste ostře policejní zásah proti CzechTeku 2005. Co říkáte tomu, že policie i teď tvrdí, že tam z její strany nedošlo k žádným trestným činům?

To netvrdí policie, tvrdí to státní zástupce.

* Na základě –

– zjištění Inspekce ministra vnitra, ano. Já jsem k tomu jasně řekl, že mé výhrady vůči tomu zásahu přetrvávají, že nadále trvám na tom, že ten zásah vůbec neměl v té podobě proběhnout. Víc v tom bohužel udělat nemohu, protože z právního pohledu jsou ty věci teď již promlčeny.

* Odpovědnost za tu ukázku policejní brutality nesl i policejní prezident Husák – čím se vám zavděčil, že jste ho ponechal ve funkci?

Pan Husák se mi nemusí ničím zavděčovat, o tom to není. Je to o tom, jestli jsme schopni spolupracovat, jestli je náš vztah jasný, férový, otevřený, tvrdý a partnerský současně. A jestli jeho tým zvládne ty kroky, o nichž jsem přesvědčen, že jsou správné. Zatím ta spolupráce funguje, nicméně, jak pravili klasici, nikdy nic nelze míti za definitivní.

* Z jiného soudku: v časopisu CEVRO Revue vyšel před týdnem váš článek Zakažme i komunistické symboly, v němž jsem si přečetl i myšlenkové perly jako: „Nacismus je nacionalistickou variantou socialismu. Nacismus a komunismus jsou jen rozdílné metody, jak dospět k témuž.“ Bohužel tady nemám dost místa k polemice, tak se jen ptám: které konkrétní komunistické symboly chcete zakázat?

Položme si otázku, pane Kramere: existuje rovnítko mezi nacismem a komunismem? Já jsem přesvědčen, že ano. Pokud toto rovnítko existuje a pokud platí, že nacismus a jeho projevy mají být postihovány, tak by to mělo stejně platit i v případě komunismu. Symbolem nacismu je hákový kříž – symboly komunismu jsou rudá hvězda, srp a kladivo.

* Srp a kladivo má ve svém státním znaku Rakousko – čeští komunisté místo nich mají ve svém logu třešničky. K rudé vlajce, jako k mezinárodnímu symbolu levice, se hlásím i já. Zavřete mě za to?

Ministr vnitra nikoho nezavírá. Já si myslím, že si lze vydefinovat, co je možné považovat za symboly nacismu a komunismu. A pokud bychom se na tom my dva neshodli, tak tady od toho máme soudní znalce na oblast extremismu.

* A myslíte si, že je v pořádku, když vysoký státní úředník veřejně vystupuje s návrhy tohoto typu?

Nevidím na tom nic nepatřičného – jsem přece také občan, který má nějaký názor.

* Jenže když občan Ivan Langer něco řekne, tak to zároveň říká ministr vnitra, že?

Pane Kramere, tohle je názor, na který mám právo a který mi nikdo nevezme!

* Tak jo. Jste, pane ministře, tajně hrdý na to, že jste spolu s panem Kubicem lvím dílem přispěl k vítězství své strany ve volbách?

Jak moc jsem k tomu vítězství ODS přispěl osobně já, to si netroufám posoudit – ale v žádném případě jsem se na něm nepodílel tak, jak to tou svou ironickou otázkou naznačujete. Po iksté opakuji, že se zveřejněním tzv. Kubiceho zprávy jsem neměl nic společného… a že se naopak v té zrůdné mašinérii, která se kolem toho rozjela, cítím jako osoba poškozená, protože s největší pravděpodobností bylo zasaženo nejen do mých ústavou garantovaných práv a svobod, ale i do práv a svobod mých blízkých.

* Co tedy říkáte slovům poslance ČSSD Davida Ratha v Nedělní partii na TV Prima: „Langer a Vidím to upekli s Kubicem. (…) Mám z Langra velký strach“? A že útvar pana Kubiceho nazval LangerStasi?

Říkám, že ta slova vypovídají dostatečně o jejich autorovi. Takže není třeba, abych je komentoval; každý soudný člověk si jistě udělá svůj závěr sám.

* Přiznám se, pane ministře, že mně to vaše nynější „já muzikant“ připadá asi tak stejně věrohodné, jako když jste v roce 2002 popíral, že jste se pokoušel ovlivňovat poměry v České televizi, ačkoliv jste si v průběhu té televizní krize 138krát telefonoval s tehdejším předsedou Rady ČT Miroslavem Marešem…

Pane Kramere, to je nádherný oslí můstek, co jste teď vytvořil! Každý, kdo tenkrát o tom měl víc informací, věděl, že s panem Marešem jsem si sice telefonoval, ale v žádném případě jsem nezasahoval do toho, kdo má být novým generálním ředitelem ČT!

* S panem Kubicem jste si taky telefonoval jen tak?

Jak víte, že jsem si s ním telefonoval?! Protože to tvrdí Jiří Paroubek a David Rath? Já vám říkám, že to je nesmysl, pomluva a lež! Stejně jako to, co tvrdil pan Bublan: že jsem se předtím s panem Kubicem scházel.

* Takže Inspekce ministra vnitra nemohla získat výpisy o těch telefonátech?

Já jsem ty výpisy na rozdíl od Jiřího Paroubka neviděl – což je samo o sobě velmi zvláštní, poskytovat někomu při vyšetřování podezření ze spáchání trestného činu pomluvy výpisy telefonních rozhovorů jiných osob… Nicméně znovu opakuji: je to lež!

* Dozvíme se někdy, jak to doopravdy bylo?

Já doufám, že v okamžiku, kdy bude vyšetřování toho případu úniku tzv. Kubiceho zprávy ukončeno, se všichni dozvědí, co to vyšetřování provázelo, jakým způsobem postupovala Inspekce ministra vnitra… A že to bude také odpověď na otázku, jestli to náhodou v této kauze nejsem já, kdo by měl nejvíc křičet!

* Který útvar ten únik vyšetřuje?

Ty policisty samotné vyšetřovala Inspekce ministra vnitra a pokud vím, bylo to ukončeno s tím, že tam nebyl spáchán trestný čin. Tu další část, která se týká civilních osob, převzal Útvar pro odhalování korupce a závažné trestné činnosti.

* Chcete, abych věřil tomu, že se nějaký policista odváží nezávisle vyšetřovat svého ministra?

To záleží na těch policistech. Pokud jsou to skuteční profesionálové, tak určitě ano. Nemluvě o tom, že já nejsem šéf policie. A ujišťuji vás, že ani nepřímo na nikoho žádný nátlak nevyvíjím.

***

Doufám, že v okamžiku, kdy bude vyšetřování úniku tzv. Kubiceho zprávy ukončeno, se všichni dozvědí, co to vyšetřování provázelo, jakým způsobem postupovala Inspekce ministra vnitra… A že to bude také odpověď na otázku, jestli to náhodou v této kauze nejsem já, kdo by měl nejvíc křičet!




Alexandr Kramer
  12.09.2008 15:36 Kont
 
Takže pro všechny tupce musím připomenout a čtěte dvakrát, prý hůř chápete souvislosti!!! Další je na cenzuře UBS.
Anežka
Nedá mi to a musím reagovat na přípěvěk od Aleše ze 20.8.2008 s názvem "Jak je v civilu..." Možná tím proti sobě hodně lidí popudím, ale doufám, že najde i pár rozumných, kteří můj příspěvěk pochopí (i když je psán hodně emotivně ) a budou se mnou alespoň zčásti souhlasit....


V civilu je dobře i špatně, stejně tak je i u Policie. Sama jsem v civilu byla jak zaměstnaná, tak jsem i podnikala a to celých dlouhých 14 let (počítáno od roku 1990) než jsem šla k Policii. Ke sboru jsem nešla proto, že by mi v civilu bylo špatně.Naopak, měla jsem se velmi dobře, cestovala jsem po světě, měla jsem volnou pracovní dobu, vydělala jsem si slušné částky... Ke sboru jsem šla proto, že jsem snad odjakživa chtěla být policistkou. A to i přesto, že jsem ještě zdaleka nedostala na plat jaký jsem měla v civilu. Možná tady některé věčné skuhrající rozesměji a budou mne mít za hloupou a naivní ženskou,ale u mě opravdu platí a platilo, že služba u Policie je především o tom, že pomáhám a chráním, a to dlouho předtím než našeho "ministra" napadlo nalepit nám to na auta. Samozřejmě, že mi vadí to jak se k nám vláda, resp. stát, chová, jaká je celková nálada ve společnosti vůči policistům, jak jsme kráceni na svých právech, arogance nadřízených atd.atd. atd. Ale to neznamená, že v civilu je to ráj na zemi, kde zaměstnance na rukou nosí, dají jim o co si řeknou, nástupní plat mají minimálně 25 tis.čistého, pracují 7.5 hod denně, požívají veškerých zaměstnaneckých výhod atd. atd. atd. V civilu je situace totožná s tou naší, znáte to "jeden za 18, druhý bez 2 za 20". Plat je ve většině případů přiznám minimální, zbytek je doplácen na černo, proplácení nemocenské je katastrofa, dovolená je kratší, hodiny zdarma navíc se dělají také, místem si nikdo není jistý atd. atd. atd. Když tak čtu všechny ty příspěvky na různých DF kde se civil opěvuje, tak nechápu co všichni ti skuhrající "kolegové" ještě dělají u sboru. To si opravdu myslí, že všichni potenciální zaměstnavatelé jen čekají až se jim na nějaké to lukrativní, nejlépe manažerské, místo přijde přihlásit někdo s x letou praxí u PČR a s maturitou? Kolik je takových míst jaké popisuje ve svém příspěvku Aleš? Nezlobte se na mě, ale z těch naivních nářků po civilu mám pocit, že naši psychologové totálně selhali, když ke sboru nabrali lidi, kteří se dají opít rohlíkem a věří pohádkám. Vůbec nejlepší je když civil opěvuje někdo, kdo ke sboru vlezl hned po maturitě, nikdy pořádně nepracoval (můžete se mnou nesouhlasit,ale práce u Policie je diametrálně odlišná od práce v civilu-mám nějaké zkušenosti), nemá žádné civilní zkušenosti a jen naříká jak je to u sboru strašné a jak by u podnikatele bylo jako v ráji. Co taková osoba ještě dělá u sboru? Proč už není v tom vysněném ráji? Proč už to nezkouší v civilu? Že by to bylo ze strachu, že ten ráj neexistuje a že se tam musí tvrdě makat????? U Policie přece musí být lidé, pro které to není práce, ale služba se vším negativním i pozitivním co s sebou nese. Ano, i mě vadí hodně věcí, které se nyní kolem nás dějí, ty věci mě slušně řečeno štvou, ale v prvé řadě jsem policistka, která má plnit polsání sboru a tak se i musím prezentovat na veřejnosti a ne jen sedět a skuhrat. Jasně, musíme se snažit hodně věcí změnit, protože pokud bychom se neozvali tak s námi budou za chvíli vláčet jako s kusem hadru. Ale pokud budeme sedět a skuhrat a nedělat nic pro změny (a to nemusím být ani členem nějaké naší odborové organizace), které si mohu začít vybojovávat na tom pro mne nejpřístupnějším místě, na svém místě zařazení, a za zády budu mít podporu odborů, které bojují proti nesmyslům od molocha, tak se to přece musí podařit a bude líp. Nikdy nebude tak jak bychom si představovali a je jasné, že to nejde ze dne na den, dobré věci se vždy prosazovali těžce, ale můžeme se snažit aby se to lepšilo. Ale musíme začít především u sebe. Takže bych prosila neskuhrat a komu se u sboru nelíbí, pak nevím co u něj ještě dělá.

PS.dlouhé roky jsem šlapala chodník v Praze a až posledním pár měsíců jsem v kanclu a doma. Takže nějakou zkušenost z těch nejnižších a nejvíce opomíjených míst mám
  12.09.2008 16:45 martin
 
Ha ha ha! :-)))) Od roku 1990 těžce podnikala a pak dlouhé roky šlapala chodník! Takže když to spočítám, k policii mohla nastoupit v roce 2005, rok a půl před školou plus škola, takže žádné šlapání, teď je rok 2008 a už sedí v teplým kanclu a píše "dlouhé roky jsem šlapala" , a ať počítám jak počítám, vychází mi pod těmi dlouhými roky rok jediný! Ale možná neumím počítat. Jinak povolání policisty ja pro baby opravdu ideální, o tom se nikdo nepře! Za pár let tu budou samý baby :-) Takže nevím a nechápu, co neustálým připomínáním tohoto příspěvku Kont sleduje, akorát se tu ztrapňuje! :-)
  12.09.2008 17:18 For Martin
 
Mimochodem o trapnosti příspěvků, stěžovatelů je tu dost a dost. Brekotu také. Nepočítej roky, ale tato osoba nám dává pohled z obou stran, což o vás se říci nedá! Cpali Vám horem dolem a opravdu nemáte na žrádlo!
  12.09.2008 17:34 č.3
 
děkuji za pěkný příspěvek od Kont - naprosto souhlasím. Ke sboru jsem sice přišel teprve letos (předtím 10 let u MP), ale náhled na věc mám zhruba stejný ;)
  13.09.2008 00:32 Trapas
 
Ta poslední věta se opravdu k tomu vymyšlenému životopisu moc nepovedla.Škoda.Málem bych tomu i uvěřil.Než někdo něco napíše tak ať si to laskavě raději alespoň 2x přečte.Zase taková ostuda.Nějak rychle se holka dostala do kanclu.Asi přes kasičku mezi nohama.
  13.09.2008 07:13 Kont
 
Trapas byl jedinej a to, jak zastavili policajti autobus na dálnici a nechali lidi v nebezpečí. To je trapas k velkému zamyšlení. Být tam já, tak má inspekce co dělat!!!!
  13.09.2008 08:24 Jirka
 
4 kont:
Ty chytráku, baví tě to ještě?Podle všeho to bude asi tvoje velká úchylka, takhle tady dokola vyrypovat a provokovat. Divím se, že při tvém velice širokém okruhu znalostí problematiky Policie si ještě "nevyštípal" Martinů a neřídíš to ty?! Machruješ tu, že "kdybych tam byl já...!,kam se najednou podělo tvoje právní vzdělání? Znáš podmínky a náležitosti TO? Promiň, trestního oznámení. Nebo podnětu pro šetření "lovců lebek"? Promiň, Inspekce MV. Sleduji tady ty přestřelky už dost dlouho, ale naposledy tu jako ty exceloval "Jura z Brna".A že to byl ŘÁDNÝ MAGOR!!! Jo a ať nedojde k mýlce- polda nejsem. Byl jsem jím a tak můžu srovnávat. Neříkám, že občas nemáš pravdu, ale to má i druhá strana. Blbosti jakbysmet. Ale v tom provokování vedeš suverénně ty. Přesto ti přeji, ať se daří. Čus....
  13.09.2008 15:05 Sparta
 
Takže Jirko, ty tedy schvaluješ, jak policie nechala bez jakýhokoliv zajištění pasažéry z autobusu na dálnici jak ovce!!! Měli zabezbečit tento úsek. V tomto má Kont plnou pravdu. Píšeš že jsi bejvalej a tak nám všem tady napiš, jak jsi se bránil proti poloviční valorizaci rent? A nebo tě vyhodili pro TČ zneužití pravomoci veřejného činitele? Napiš raději, jak se máš krásně v civilu, jak to je všechno zadarmo a pěněz hromada. Nemusíš vůbec makat a takový ty slinty. Ještě připomínám, tady to je veřejný web a může si tady psát každý co chce. Jestli se ti to nelíbí, bež slinit na UBS či policistu, tam si budeš zajisté rozumět. Nikdo tam neoponuje a když si to dovolila Lhotáková, setřeli jste ji jak mastnej flek. Styďte se!!!
  13.09.2008 16:26 Několikrát
 
ti bylo připomenuto, že lžeš Konte či Sparto. A ani 100 opakovaná lež se nestane pravdou tak si to vypočti znova.1990 +14 let je řekněme 2004. Je 3/4 roku 2008. P.S. Kolik, že to je dlouhé roky? A dostat se z Prahy na rodnou hroudu to musí být opravdu schopná příslušnice. No trochu tam falíruje text - pár měsíců asi tak dva,že. Pro ni udělala máma policie zázrak a ten klučina co měl pohřeb byl ,, pouze" řadový a bez neprůstřelné vesty a tak to prostě je.
  13.09.2008 18:25 Jrka
 
4 Sparta
Myslím, že ty zrovna nejsi ten, komu bych měl skládat účty,jak se mám, co dělám, co jsem dělal nebo neudělal apod. Nezlob se na mě, ale to je jen moje věc! Právě proto, že to je veřejný web. Pro tebe a tobě podobným je každý bývalý polda jen vyhozen od Policie pro zneužívačku nebo jný TČ. Vaše mozky prostě nedokáží připustit, že někdo může odejít taky ryze jen z vlastní vůle, ze zdravotních, rodinných či jiných důvodů. Prostě všichni jsme jen vyžírkové, dacani a já nevím co ještě. Vysvětlovat vám to, nemá absolutně význam, stejně je to zbytečné. Jo a k tomu autobusu- nevzpomínám si, že bych něco schvaloval jak píšeš ty. Ale na rozdíl od tebe vím, jak se postupuje v případě celostátně hledané osoby.Ono to pátrání po osobě řidiče mohlo být vyhlášeno např. i pro podezření ze spáchání nějakého závažného přestupku, vyhýbání se nástupu trestu, TŘ a já nevím čemu ještě. Kdyby řidiče nechali ještě popojet pár km na nějaké odpočívadlo (o couvání jak bylo v tv se ani nebavím!) a ten zcela "náhodou" úmyslně způsobil DN se zraněním nebo něčím horším, to byl tak trochu průser, nemyslíš?To by si pak média a vám podobní zase smlsla, že?Nebudu ti vyvracet tvé názory,stejně si povedeš stále svou. A jen na okraj, Kontovi jsem pouze naznačoval, že má jako občan právo podat trestní oznámení, pokud je přesvědčen, že došlo ke spáchání jakéhokoliv TČ (ba i POVINNOST), nebo dát I MV podnět k prošetření téhož. Jenže to by jste museli odhalit svoji identitu a to by byl průšvih! Lepší je se vyřádit inkognito na tomto webu. No nic, nechci se s tebou přít,jen jsem ti odpověděl. Měj se fajn a pokus se přemýšlet i trochu jinak.
P.s. za případné překlepy se omlouvám, nemám ve zvyku po sobě číst zpětně. Čus....
  13.09.2008 18:27 Jirka
 
sorry, ten "závažný přestupek..." mi ulít......
  13.09.2008 19:23 Sparta
 
Jirko Jirko, co to tu píšeš. Tak zkus přemýšlet. Kdyby Anežka skutečně dělala řaďáka pár měsíců a pak se vyhoupla do kanclu za těžký prachy, myslíš že by tu tlachala takovýhle povídačky. Neměla by to zapotřebí. Co říkáš na Lhotákovou, ta to také vše zvorala co?. Mě jen zaráží, že chcete být stále jednotní a když se jeden do toho pustí, nikdo ho nepodpoří. Nebudeme chodit daleko viz. UBS. Vždyť ti kluci se bojí něco svolat, protože by tam nikdo nepřijel. Závěrem jsem chtěl říci, že v civilu není na růžích ustláno a některé příspěvky policistů, sloužících dvacet a více let jsou zavádějící, protože se stačí rozhlédnout kolem sebe. On ti totiž nikdo neřekne, že se má nahovno, ale každej vydělává prachů jak sraček a za nic, jenže někomu stačí 15 a jinému 30 tis. Většina z Vás má pouze středoškolské vzdělání bez znalosti jazyků a to v civilu se platí podprůměrem. ps.: svoji identitu bych samozřejmě odhalil v případě, kdyby se mě ten zásah policie na té dálnici stal, ale to jsi nepochopil. Jinak zajištění bezpečnosti na dálnici mělo být, ale nic se nestalo. Jinak když jsi takový hrdina tak jsem nahul jméno čekám.
  13.09.2008 19:30 Sparta
 
Jen k těm prachům. Policajtům sypala soc. dem. 8let a tak se na to dobře zvykalo a když se musí brát u držky je zle, někdy se musí holt sednout na zadek, těch výhod máte stále dost, copak učitel s vysokoškolským vzděláním, RZS či doktor má nárok na rentu, 100% nemocenská, rehabilitace. Jen by mě zajímalo, jestli je tady někdo od hasičů, zajímalo by mě, proč oni nekafraj?
  14.09.2008 10:58 Tahač
 
Konte, Sparto:
Co se vám nelíbilo na zásahu proti řidiči autobusu ? Autobus stál v odstavném pruhu, od čeho je slovo odstavný ? A že pár lidí muselo chvíli čekat ? No a co, do prdele ??? Sere mě, jak si každej vocas hraje na odborníky přes zákroky...
  12.09.2008 05:30 Sparta
 
To jste se ukázali, když Vám Lhotáková napíše kus pravdy, tak na stránkách UBS do ní pěkně šijete. Nehledě na to, že tam je cenzura, jp jak se pánům z UBS hodí že pane Miloši? Brečte dál, stejně budete hrát druhé housle!!!
  12.09.2008 11:37 ZVS VÚ 3022 Jemčiná
 
Sparto nepotřebuješ deku, takovou tu vojenskou, co dostávali bonzáci, myslím si,že jsi na ni zralý.
  12.09.2008 15:33 Kont
 
No tak hlavně to není o práskání, ale faktech. A když Lhotáková a další například Anežka ( komentář vložím) píšou o tom, jak jste posraní? Nebo jste hrdinové, když se nemůžete zastat něžného pohlaví. Píšete tady, že v civilu to je paráda, no tak můžu bojovat do roztrhání těla a když mě vyšoupnou půjdu do c. Jenom o tom kecáte a jste rádi, kde jste zaměstnaní. Tu deku co doporučuješ Spartě si hoď přes hlavu a opakuj si, už nikdy nebudu psát blbosti na diskuze a až to pochopíš, sundej ji z hlavy. p.s.: můžeš si i zabulet.
  11.09.2008 20:02 inflace 7%
 
Finanční nouze pokračuje, vyhazujeme finance za nesmyslné náborové kampaně, pochybné přijímací řízení a budujeme amatérský sbor policistů, který nemá v Evropě obdoby.
Vše pod záštitou likvidačního neministra policie Langera.
  11.09.2008 11:03 jen tak pro zasmání
 
Nedalo mi a přečetl jsem si srdce drásajicí prohlášení neviňátka pana poslance Moravy. Tak jestli se chcete trochu pobavit a přečíst si jak se dá z minima udělat maximum a z viníka mučedník tak čtěte:
Dámy a pánové,

úvodem bych svým voličům rád připomenul, že po uplynulé dva roky jsem byl podle všech statistik jedním z nejpracovitějších poslanců. Za práci, kterou jsem ve sněmovně odvedl pro naši zemi a mělnický region, se nestydím a věřím, že si ji lidé budou pamatovat.

Jsem přesvědčený, že se mi podařilo nashromáždit a z části zveřejnit dostatek důkazů o tom, že jsem jednal o své vlastní vůli, nikoho nevydíral a ani se na to nechystal.

Za svoji naivitu a svoje chyby přijímám, na rozdíl od řady jiných politiků ze všech parlamentních stran, plnou odpovědnost.

V pátek v podvečer jsem se rozhodl. Poslanecký plat a výhody mi nejsou přednější, než zachování vlastní cti. Navzdory tomu, že vše jsem dělal s dobrým úmyslem, vzdávám se poslaneckého mandátu. Podlehl jsem provokaci, kterou bez jakékoliv pochybnosti připravil kolega Vlastimil Tlustý a je na něm, jak se on vyrovná se svým svědomím.

Ještě jednou se omlouvám všem lidem, jichž se mé jednání jakkoliv dotklo, zejména přátelům z rodiny Zubových a kolegům z ODS, které jsem bez jejich vědomí do celé věci zapletl.

Děkuji médiím, která mi dala prostor na obhajobu a mnou předložené důkazy neviny zveřejnila. Děkuji všem lidem, kteří mi v uplynulých těžkých dnech vyjadřovali podporu. Nejvíce jsem jich našel ve svém regionu. Vracím se mezi Vás, domů, do Neratovic.
  11.09.2008 11:54 Být
 
z Neratovic, tak se za svého spoluobčana stydím. Takových pazgřivců není škoda a jestli chce těžit z toho, že se dělá hezkým za odstoupení.....bez komentáře, nechci být hrubý. Za ta svinstva, co předváděl, bude svou čest hledat ještě hodně dlouho....
  11.09.2008 16:42 HA
 
to je jen obětní beránek špinavé politiky ODS, který za slušné peníze odstoupil
  10.09.2008 20:05 May day
 
KAŽDÁ KVALITA SE MUSÍ V DOBRÉ FIRMĚ ZAPLATIT.
  11.09.2008 10:54 1
 
ovšem v dobré firmě a pokud dobře funguje a je zájem třeba společnosti, aby fungovala
  11.09.2008 12:37 2
 
Jo, zatím to směřuje k tomu, že:
- pouze pachatelé mají svoje práva a poškozený ne!
- stále se někdo vymýšlí nějaké zbytečné nesmysly, aby mohl co nejvíce komplikovat práci a administrativu policistů ve výkonu !
- neříkejte nahlas, že budete za rok končit!
  11.09.2008 16:56 Patrik
 
Papíruji, papírujeme, upapírujeme se.
  10.09.2008 18:29 okovy
 
Když se náhodou najde nějaký funkcionář, kterému alespoň trochu záleží na tom, co dělá a je ochoten nést nějakou tíhu zodpovědnosti, pak je ostatními vyštípán jako černá ovce ve stádu. A tak, ačkoliv máme kanceláře podpory kvality, dobře placené funkcionáře se spoustou stříbra na výložkách, reformy a projekty P 1000. Ačkoliv budeme mít nová vozidla a budeme hlídat největší evropské zákonodárce. Stejně budeme pořád nejzaostalejší organizací v této zemi. Budou i nadále umírat na ulicích policisté nechráněni ničím, než svoji odvahou. A to do té doby, než se najde někdo, kdo bude ochoten rozdělit zodpovědnost. Do té doby, dokud se budou policisté bát otevřeně mluvit o tom, co je tíží. Než bude každý ochoten nést svůj díl zodpovědnosti za osud této organizace.
  10.09.2008 17:55 nedostatky
 
Mizerný přístup k lidem.
Každý déle sloužící policista poznal, že u Policie ČR nelze hledat moderní přístupy. Policisté umírají a jsou mnohdy chráněni jen silonovými košilemi. Do tmy svítí plechovými baterkami s až ironickým nápisem May Day, snad aby všichni věděli, jak moc policie potřebuje pomoc. Média se diví, proč tomu tak je a každý se tváří, že důvod je záhadnější než kámen mudrců. Přitom každý tuší zřejmý důvod této zaostalosti policejního sboru. U Policie ČR nikdo nenese za nic zodpovědnost. Navenek se Policie ČR tváří jako skvěle fungující firma. Ve skutečnosti však nikdo není schopen rozhodnout, jakým směrem se bude policie ubírat. Nemluvím tady jen o vysokých funkcionářích, ale všeobecně o manažerském stavu u Policie ČR. Jediný, kdo nese nějakou a mnohdy nemalou zodpovědnost je řadový policista. A to snad jen z toho důvodu, že prostě není nikdo níž, na koho by tuto zodpovědnost přenesl.
Nepochybuji, že mnozí funkcionáři články na těchto stránkách sledují. A taky vím, co si mnozí říkají: „No, jen ať si plácají ty svoje moudra. My jsme v klidu. Nás se to nedotkne, protože my můžeme kdykoliv přenést zodpovědnost za svá rozhodnutí na organizaci. A kdo potrestá organizaci? Kdo potrestá policii? Že by sama policie? Nikoliv, nikdy a nikdo. No, a když do toho někdo zevnitř začne rýpat, jako třeba slečna Lhotáková nebo pan Heinz, pak si počkáme na první chybu a vyklepneme je jako smetí.“

Když se náhodou najde nějaký funkcionář, kterému alespoň trochu záleží na tom, co dělá a je ochoten nést nějakou tíhu zodpovědnosti, pak je ostatními vyštípán jako černá ovce ve stádu. A tak, ačkoliv máme kanceláře podpory kvality, dobře placené funkcionáře se spoustou stříbra na výložkách, reformy a projekty P 1000. Ačkoliv budeme mít nová vozidla a budeme hlídat největší evropské zákonodárce. Stejně budeme pořád nejzaostalejší organizací v této zemi. Budou i nadále umírat na ulicích policisté nechráněni ničím, než svoji odvahou. A to do té doby, než se najde někdo, kdo bude ochoten rozdělit zodpovědnost. Do té doby, dokud se budou policisté bát otevřeně mluvit o tom, co je tíží. Než bude každý ochoten nést svůj díl zodpovědnosti za osud této organizace.
  11.09.2008 15:09 carela <adamys1@seznam.cz>
 
Lhotákovu a její příběh trošku znám .ale jméno Heinz mi nic neříká?
  10.09.2008 17:49 inflace 7%
 
Policejní platy zřejmě nestačily k obživě.....
Inspekce ministra vnitra odhalila skupinu, která nezákonně pomáhala cizincům legalizovat pobyt v Česku. Policisté přijímali úplatky za hladký průběh vyřizování žádostí.
Jedná se o dva policisty cizinecké policie v Brně a další čtyři lidi. Inspekce na případu pracovala od října minulého roku. Ve středu navrhla zahájit trestní stíhání pro zneužívání pravomocí, přijímání úplatků a podplácení.
  12.09.2008 13:47 Karel
 
Pro inflace 7 %
Blbe, když policistům nestačí plat, taki, že musí brát úplatky a krást, co maj říkat jiný lidi. Jestli máš takový názor okamžitě odejdi od Policie !!!!
  10.09.2008 16:19 taky dobrý
 
http://www.novinky.cz/clanek/149313-sef-prazske-policie-zelasko- odvolan.html
  10.09.2008 17:45 hrobař
 
Tragikomedie Made in Langer !
  11.09.2008 13:32 XXX-pravý
 
Tak nám pana Želázka vykopli, jak jinak směrem nahoru. Už byl asi ne vedení pražských policistů nežádoucí.
  09.09.2008 18:37 Sparta
 
Přečtěte si, co o policajtech píše ta Lhotáková na UBS. Má pravdu a jestli tady někdo napíše, že ne, tak se musí jít léčit hrdinové.
  09.09.2008 21:22 hmmmm
 
další, co nezvládá své emoce a divím se, že na situaci u firmy přišla až po tolika letech ve výkonu. Navíc nedokázala poznat své vlastní kolegy, což ji k plusu nepřidá. Celá reakce mi připomíná ubrečenou ženskou, která si myslela, že zlomí svět, který se točí jen kolem ní. Bohužel i přes mé prvotní sympatie je děvče hodně rychle ztrácí a to nejen tím, že policisty naprosto nevhodně háže do jednoho pytle přesně jako vy, Sparto. END!
  10.09.2008 09:22 For Spéarta
 
pravdu v určitém směru má... no, ale copak jsem jako národ lepší Sparto ?