Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  30.09.2008 16:55 Odbory NOS PČR se demonstrace zúčastní!
 
Odbory NOS PČR se demonstrace zúčastní!
Foto: ilustrační

(AKTUALIZACE 30.9.2008, 14.00 hod.) Podle informací, které má náš server k dispozici, se vedení odborového svazu NOS PČR rozhodlo, že jejich organizace bude přímým účastníkem plánované demonstrace! Ministerstvo vnitra totiž ve stanoveném termínu nedalo garance na požadavky NOS. Tyto požadavky, závěry minulého jednání a stanoviska ostatních odborových organizací následují:

V pondělí 29. 9. 2008, se konalo jednání výboru NOS PČR o účasti této organizace na demonstraci. Zástupce naší redakce se zasedání zúčastnil jako host. Z mnohahodinového jednání vzešly níže uvedené informace. V zápětí, ve večerním zpravodajství, se na TV Nova objevila informace, že policisté demonstrovat nebudou. Tato informace se nezakládá na pravdě.

Na jednání přijal NOS PČR stanovisko (viz. níže) ke kterému však v současné chvíli odmítl policejní prezident poskytnout záruky. Konkrétně nebyl schopen zaručit podmínku, která je uvedena proloženě. Podle policejního prezidenta, který se jednání zúčastnil, je taková záruka mimo jeho pravomoc a je v kompetenci ministra vnitra.

V případě, že se ministr vnitra zítra, tedy v útery 30.9.2008, nezaručí za onu níže uvedenou podmínku, pak se NOS PČR zůčastní demonstrace jako přímý účastník.


Stanovisko NOS PČR:

Výbor NOS PČR, při vědomí odpovědnosti za vývoj služebních příjmů a po zvážení všech skutečností přijímá nabídku policejního prezidenta ze dne 25. 09. 2008 jako momentálně přijatelnou s tím, že i nadále do budoucna požaduje valorizovat služební příjem cestou zvýšení základního tarifu služebního příjmu.


Vzhledem k uvedenému a s ohledem na závazky k partnerským odborovým svazům doporučuje NOS PČR svým členům se demonstrace dne 01. 10. 2008 zúčastnit na podporu požadavků hasičů. Ti nedostali nabídku, srovnatelnou s návrhem policejního prezidenta pro policisty.


Výbor NOS PČR současně vznáší na vedení Ministerstva vnitra a Policie ČR tyto požadavky:


Ministr vnitra bude garantovat závazek na vytvoření nové dostatečně profinancované tabulky základních tarifů na r. 2010 s účastí NOS PČR.


Požadujeme provádět měsíční kontrolu rozdělování prostředků určených na zvýšení služebního příjmu na úrovni krajských ředitelství v součinnosti s NOS PČR; samostatně provádět kontroly v rámci útvarů, z nichž v budoucnosti vzniknou nová krajská ředitelství a analogicky postupovat u útvarů s působností na území ČR.


Požadujeme, aby do objemu prostředků na příští rok zvýšeného o 4 % nebyly zahrnuty prostředky vynaložené v souvislosti s vyšší spotřebou služby přesčas při zajišťování bezpečnostních opatření v souvislosti předsednictvím ČR v Radě EU.


Dále požadujeme rozšíření projektu P 1000 i na útvary SKPV.


Požadujeme, aby v následujících letech byla řešena otázka odměňování občanských zaměstnanců analogicky k vývoji služebních příjmů příslušníků.


Konstatujeme, že i nadále podporujeme požadavky odborových svazů rozpočtové sféry na valorizaci platové tabulky.


Toto stanovisko neprodleně zasíláme vedení Ministerstva vnitra a Policie České republiky s tím, že očekáváme reakci a konstatujeme připravenost kdykoliv požadavky projednat.

Pokud ministr vnitra nebo policejní prezident nebudou schopni garantovat, aby do objemu prostředků na příští rok zvýšeného o 4 % nebyly zahrnuty prostředky vynaložené v souvislosti s vyšší spotřebou služby přesčas při zajišťování bezpečnostních opatření v souvislosti předsednictvím ČR v Radě EU, platí usnesení ze dne 22. 9. 2008 a NOS PČR se zůčastní demonstrace konané 1. 10. 2008 přímou učatí.



-------------------------



Dále publikujeme stanoviska ostatních zainteresovaných odborových organizací:


Stanovisko UBS ČR



Výkonný výbor UBS dnes rozhodl takto :

Kolegové, kolegyně

Unie bezpečnostních složek zastupující převážně policisty si je plně vědoma odpovědnosti
za své členy v UBS – MV a za ostatní příslušníky v bezpečnostních složkách.

Prohlašujeme, že se neztotožňujeme s kompromisním Prohlášením výboru NOS PČR ze dne 29. září 2008 a demonstrace se zúčastníme.

Stále trváme na minimálně 4% dorovnání platů za tento rok 2008 a 4% navýšení platů do tarifních tříd pro rok 2009.
Dohoda s policejním prezidentem je nesystémová a nesouhlasíme s ní, ač si snahu policejního prezidenta vážíme.

Máme garance od základních organizací NOSP a větší části výkonného výboru NOSP, že se valná většina členů demonstrace zúčastní. Do rozkolu NOSP se nehodláme vměšovat, jelikož nám to ani nepřísluší. Přípravy na demonstraci nadále pokračují, jelikož UBS-MV není součástí až příliš kompromisní dohody mezi NOSP a PP. Demonstrace byla od prvopočátku připravována v těsné spolupráci s vrcholnými představiteli OSH, na demonstraci jsme se shodli a nyní není možné, aby ani jedna strana za těchto podmínek z této demonstrace ustoupila.

Byli jsme společně na „fontáně“ a sejdeme se 1. 10. 2008 ve 14 hod. před vnitrem opět !

Dne 29. září 2008

Předseda UBS Miloš Plechatý

-------------------------


Stanovisko OSH



Dnes jsme se společně s 1. místopředsedou OS hasičů a místopředsedou UBS zúčastnili jednání výboru NOS PČR o účasti policistů na demonstraci konané 1. října 2008 od 14.00 hod. před budovou MV. Jednání, kterého jsme se zúčastnili od 10.30 hod. ještě v 17.00 hod. nebylo zakončeno oficiálním stanoviskem NOS PČR k uspořádání protestu. Oficiální stanovisko zveřejníme ihned po jeho doručení na OSH. Pro hasiče platí, že naše stanovisko se nemění, sejdeme se podle původního plánu v 13.45 hod. před budovou ministerstva vnitra.



Zdeněk J. Oberreiter, předseda OS hasičů







Text: redakce











Publikováno: 29. 09. 2008

inzerce




Komentáře k článku nevyjadřují názor redakce, jejich obsah není upravován. Příspěvky však mohou být smazány, pokud budou vulgární, xenofobní, rasistické či budou v rozporu s právním řádem ČR.
Odkazy vkládejte bez "http://", jinak se váš příspěvek z důvodu ochrany proti spamu nezobrazí.

jméno
heslo

iguka: Pan Štěpánek napsal:
Vážené kolegyně, vážení kolegové,



na základě včerejšího rozhodnutí Výboru NOS PČR, který podmínil neúčast na demonstraci dne 01. 10. 2008 splněním dodatečných požadavků (viz prohlášení Výboru NOS PČR ze dne 29. 09. 2008) bude v nejbližší době zveřejněna informace, že NOS PČR se této akce aktivně zúčastní.



Chci Vás informovat, že na základě svého osobního rozhodnutí, které není ovlivněno ničím dalším, se této akce nezúčastním. Jako důvod uvádím, že z mého pohledu jsem v jednáních dosáhl maxima. S tímto svým rozhodnutím a názorem jsem seznámil všechny místopředsedy.



S jeho souhlasem tlumočím shodný názor i postoj místopředsedy JUDr. Petra Tomka.







S pozdravem



JUDr. Milan Štěpánek, předseda
16:54:23 30. 09. 2008
bingo: Všichni
Proč nadáváte na NOS? Aspoň něco zkusil dojednat! A když to nevyšlo, tak demonstruje!
Demonstrace jen pro samotnou demonstraci je samoučelná. Demonstrace má být podporou pro jasně formulované konkrétní požadavky, které něco zlepší pro policisty ve výkonu!


16:47:47 30. 09. 2008
HonzaS: Hrozna ostuda diky odborum!!!
Tohle hrozna ostuda diky odborum pro celou policii. Copak tohle je nejaka tajna dohoda vedeni odboru, jak znemoznit demonstrujici policisty a nahrat takhle ministrovi?

Fakt by se odbory mely stydet za tenhle neuveritelny amaterismus.

Je to hodne velka ostuda panove.
15:54:40 30. 09. 2008
Fedof: Vedoucí funkcionáři NOSU opět zklamali a udělali si z ostudy kabát!
Vedoucí funkcionáři NOSU opět zklamali a udělali si z ostudy kabát!
Odboráři NOSU již nejsou bráni vážně na MV ani na veřejnosti. Protože za těchto podmínek je třeba postupovat tempem UBS. Není možné handlovat takovým způsobem jako p.Štěpánek a vedení NOSU, vzhledem k tomu co se děje a co se ještě připravuje. Např. Plné zdanění výluhových příspěvků, které již prošlo poslaneckou sněmovnou v prvním čtení a je již v čtení druhém! Musím podpořit stanovisko předsedy Unie bezpečnostních složek MV p.Plechatého Miloše a Zdeněka J. Oberreitera , předsedy OS hasičů. VS , CS i vedení NOSU by se chtělo pravděpodobně svést tou károu, která se tak moc těžko roztláčí.

15:53:28 30. 09. 2008
Milhauss: D E M O N S T R A C E
Vážení kolegové, nenechte se nikým a ničím odradit a přijeďte zítra do Prahy demonstrovat za naše práva. Možná to je poslední možnost, jak poukázat CELÉ NAŠÍ SPOLEČNOSTI na nechutné praktiky velkého Ivana vůči nám všem. Bez rozdílu jestli je někdo hasič, bachař, celník nebo policajt a v důsledku i kterýkoliv občan ČR.....P Ř I J E Ď T E !!!!!!
15:52:07 30. 09. 2008
shark: pro vogon
Zdravím kolegové. Jen jedna historka a pravdivá. Ve zkratce: Můj kamarád slouží na jednom OOP a přišel chlap, že se tu má nahlásit. Kamarád si jej detailně prohlédl a hlavou mu projela myšlenka, že se jedná o nástup výkonu trestu či jinou událost. Jaké bylo jeho překvapení, když mu na další otázku muž odpověděl." Mě sem poslali z pracáku, nemám práci a prej u policie zrovna nemají lidi". Uplynul nějaký čas a onen muž je jeho novým kolegou. Sice úplně neschopným na druhou stranu schopným všeho. Ale Ivane Langře a další podobní, hurá je nás zase o jednoho více. Krásný den kolegové, ale hlavně se zítra hóóódně hlasitě a v hojném počtu ozvat. jinak je za chvíli po nás:-((
14:37:50 30. 09. 2008
V3nd4:
Ministr vnitra má úplně jiné problémy než je demonstrace policistů. Podívejte se na to, co se mu skutečně honí hlavou. www.policista.cz/diskuze/tema/294/
12:21:17 30. 09. 2008
X-sat: to Lukas Heinz
...ona taková lukrativní nabídka na místo u ministerstva vnitra dokáže člověka motivovat jiným směrem... Přeber si to jak chceš. Jinak souhlasím, že kus práce odvedl, jen jeho škoda je, že to takhle zařízl...

Médie lžou a hnusná modrá politika pokračuje. Na demonstraci policisté budou a stejně tak se jí ofociálně zůčastní i NOSP. Zítra na viděnou, kolegové!
11:53:08 30. 09. 2008
Lukas Heinz: re all
(Tento názor není názorem redakce, ale osobním názorem přispěvatele)

Milana Štěpánka si velice vážím. Posunul NOS PČR po Janzovi daleko dopředu. Právní pomoc je teď na špičkové úrovni a s příkladnou rychlostí. Vyjednal kolektivní smlouvu, prosadil odbory do výběrových komisí. Prosadil krajské koordinátory, kteří řeší problémy řadových policistů na krajích, zasadil se o vstup NOS PČR do Eurocopu a jeho uznání v Evropě. Mužu jmenovat x dalších věcí. Milan je především diplomat. Je faktem, že jen vyjednáváním lze dosáhnout zlepšení. Problém je v tom, že vás váš partner k vyjednávání musí brát vážně. A NOS PČR pan ministr soudě dle jeho skutků rozhodně vážně nebere. A tady je čas na nátlakovou akci. Já to vidím tak, že Milan Štěpánek nechce vidět, že je čas na nátlak, protože pan ministr nás nebere vážně. Takto je to z mého pohledu. A že nemáme další způsob jak na pana ministra tlačit? Já myslím, že nátlaková demonstrace behem zasedání UE v ČR pana ministra a vládu donutí jednat seriózně. Jde aby ministr říkal skutečnou pravdu a ne polopravdy které se mu hodí. Bohužel strach o drobky ze stolu pana ministra 1,5% zřejmě donutil Milana Štěpánka k ústupu. Tady už je čas bojovat
23:55:42 29. 09. 2008
vogon: Drazí kolegové,
opět se ukázalo jak jsou média jedním ze skrytých pilířů demokracie a jak se snaží odhalovat nekalé kejkle politiků - je to jen banda zlatokopů a dál ani nebudu psát co si o nich myslím, protože bych se jen opět rozčílil. Jen se budou navážet do lidí, kteří se snaží chránit i jejich bezpečnost. Když ta banda vykrmených "inteligentů" totálně podělá zákon, na jehož tvorbě se podílí tlupa tupců a jeden člověk po prvním přečtení najde chyb jak máku, tak prohlásí že se vloudila chybička, ale běda jak by někdo z nás byť jen nevyplnit RZ vozidla do pokutovách bloků.Pokud se někdo bude ohánět tím že mám silné řeči, tak doporučuji aby si přečetl např. § 23 zákona o přestupcích. Už na první pohled bije do očí tupost zákonodárců - a takových případů je nespočet. Také bych chtěl pobírat takové peníze za takové paskvily. Pokud někdo z vás dosud váhal zda se zúčastnit či nikoli demonstrace,doufám že již pochopil, že jiné řešení nám už nyní nezbývá. Pokud budem jen sedět na prdelích a stežovat si jeden druhému, tak s námi budou zametat až do konce života. Politika páně Langerova co se týče policie spočívá v principu kus za kus. Odejde jeden skušený policista a já Ivan Velký ho nahradím dětskem,co na sobě unese stejnokroj. Přál bych vám vidět současné strážmistry na policejních školách a občas slyšet jejich projevy. Z náboru do policejního sboru se stal sběr odpadu. Polovina lidí zde není schopna absolvovat současné fyzické testy na více jak 34 bodů a před koncem ZOP nemá ponětí co to je pokutový blok a jak jej vyplnit. Nastoupil jsem k policii proto, že chci tuto práci dělat a chci ji dělat co nejlépe, ale jak ji můžu dělat alespoň dobře, když už tu není téměř nikdo kdo by mi poradil do začátku..... Pokud 1. 10. nepřijdeme a nevykřičíme do světa pravdu, tak si pak nestěžujme a přiznejme si poté,dobře nám tak. Proto doufám že se nikdo z nás nelekne a přijde nás pokud možno co nejvíce, já osobně se demo určitě zúčastním i kdybych se měl připlazit z Brna do Prahy po břiše.
23:51:18 29. 09. 2008
Fabi: Zmrazená IP - to je vrchol
Jako první jsem chtěl reagovat na článek novinky.cz.. Policisté nebudou stávkovat.. tam jsem ale zjistil, že mám zablokovanou IP a nemůžu tak vložit příspěvek. Celkem mě to naštvalo, páč v tom musí mít někdo prsty.. K jinému článku jsem psát mohl.. netáhlo Štěpánek ještě nic pro Policii nevyjednal a bude tomu tak i tentokrát.. Ani nevím co tam dělá.. prej už se chystá na lepšího fleka.. :-D jinak ve středu před MV, doufám, že tam potkám hodně kolegů z útvaru.
23:36:08 29. 09. 2008
Alik: Demo BUDE !
Výkonný výbor UBS dnes rozhodl takto :

Kolegové, kolegyně

Unie bezpečnostních složek zastupující převážně policisty si je plně vědoma odpovědnosti
za své členy v UBS – MV a za ostatní příslušníky v bezpečnostních složkách.

Prohlašujeme, že se neztotožňujeme s kompromisním Prohlášením výboru NOS PČR ze dne 29. září 2008 a demonstrace se zúčastníme.

Stále trváme na minimálně 4% dorovnání platů za tento rok 2008 a 4% navýšení platů do tarifních tříd pro rok 2009.
Dohoda s policejním prezidentem je nesystémová a nesouhlasíme s ní, ač si snahu policejního prezidenta vážíme.

Máme garance od základních organizací NOSP a větší části výkonného výboru NOSP, že se valná většina členů demonstrace zúčastní. Do rozkolu NOSP se nehodláme vměšovat, jelikož nám to ani nepřísluší. Přípravy na demonstraci nadále pokračují, jelikož UBS-MV není součástí až příliš kompromisní dohody mezi NOSP a PP. Demonstrace byla od prvopočátku připravována v těsné spolupráci s vrcholnými představiteli OSH, na demonstraci jsme se shodli a nyní není možné, aby ani jedna strana za těchto podmínek z této demonstrace ustoupila.

Byli jsme společně na „fontáně“ a sejdeme se 1. 10. 2008 ve 14 hod. před vnitrem opět !


Dne 29. žáří 2008


Předseda Unie bezpečnostních složek MV
Plechatý Miloš
22:46:50 29. 09. 2008
Drexa: 1.10.2008
A nebudete tam sami :-)
22:29:38 29. 09. 2008
Martin (SKPV): 1.10. 2008
tam budu a se mnou skoro celé oddělení ať se děje co se děje!!!!!!!!
22:18:22 29. 09. 2008
  14.09.2008 13:30 Lháři
 
právě poslouchám vaše lži na čt24 pane ministře a s čistým svědomým prohlašuji, že jste lhář. Žádné navýšení reálných příjmu v roce 2007 o 9,9% NEBYLO (naopak šlo o propady a jakžtakž dorovnání nesystémovými odměnami na konci roku). Žádné navýšení o 1,5% v roce 2008 NEBYLO, alespoň u TT pod 7TT, nikdo z nás navýšení neviděl a podobné to bude i pro rok 2009. Takže na 3 rok vaší vlády se platy POUZE propadají a je to zřejmé i z odchodů příslušníků bezpečnostních sborů.
  14.09.2008 13:34 hmmmm
 
tak ministr má legraci z platových náležitostí. Chcete přidat na platu (do úrovně inflace), sebereme vám z výsluh.... Moc hezké, tohle je ministr vnitra?
  14.09.2008 15:26 Nelže, protože
 
100x opakovaná lež se stává pravdou, proto pan ministr Langer nelže, ale hovoří pravdu.
  14.09.2008 16:47 hnus
 
Langer je nejhorší likvidátor policie za poslední desetiletí, lže, přetvařuje se a podvádí jako celá svinská vláda.
  14.09.2008 20:46 XXX-pravý
 
Nic se kolegové nebojte vše se v dobré obrátí, protože
"NA KAŽDOU SVINI SE VODA VAŘÍ" a
"KAŽDÁ SVINĚ MÁ SVÉHO ŘEZNÍKA".
  14.09.2008 13:18 Nespokojený Policista
 
Aktuální UPOZORNĚNÍ: v současné chvíli je NEministr Langer v pořadu OVM (2.část), pouze na ČT-24, a podle scénáře by měl reagovat v závěru pořadu na dotaz Václave Moravce směrem k připravované protestní akci příslušníků BS.
  14.09.2008 13:58 Nespokojený Policista
 
shlédněte si to v archívu ČT, je fakt k blití!!!!!! Záznam k tématu BS začíná zhruba okolo 25 minuty 2.části OVM. Podle NEministra máme v součtu za roky 2007 a 2008 navýšený plat o 12% a inflace byla nižší, čili máme v součtu vlastně více příjmů, než ostatní. Jen v roce 2007 jsme měli údajně navýšen plat o 9,9% --- LEŽ.
Rovněž připustil, že vláda navýší příjmy příslušníků BS v příštím roce o možná až 2%, ale každopádně do MIMOTARIFNÍCH složek.

Takže pánové a dámy, ŽÁDNÉ navýšení tarifů pro příští rok se nekoná, už to bylo rozhodnuto vládou dříve (to bylo veřejně známé), jen jsem doufal, že to nebude pravda, ovšem dnešní vyjádření NEministra na ČT-24 to potvrdilo.


NEministr Ivan Langer
-------------------x---x---------------------
---------------------x-----------------------
xx------------xxxxxxxxx--xxxxxxxxxx
xx------------xxxxxxxxx--xxxxxxxxxx
xx---------------------xxx--xx------------
xx-------------------xxx----xx------------
xx-----------------xxx------xxxxxxx----
xx---------------xxx--------xxxxxxx----
xx-------------xxx----------xx------------
xx------------xxx-----------xx------------
xxxxxxxxx--xxxxxxxxx--xxxxxxxxxx
xxxxxxxxx--xxxxxxxxx--xxxxxxxxxx
----------------------------------------------
----------------------------------------------
všem občanům i poctivým příslušníkům BS.
  14.09.2008 16:59 bída
 
Tohle není ministr ale PRASE.
  14.09.2008 11:43 F1
 
Se zase občané ukázali - viděno ze stránky povinností policie a taktiky :

http://www.policista.cz/clanky/reportaz/kanarkove-zluty-autobus- aneb-opet-jsou-tu-zli-policajti-345/
  14.09.2008 14:23 Ob
 
... no a to je ten rozdíl policistů od hasičů (bez urážky a úctě k nim)... takže hlava dutá českého národa nepochopí co vlastně chce ...
  14.09.2008 11:41 rentiér-25 let v přímém výkonu. <Ilona.Markova@volny.cz>
 
Zdravím zde na webu poctivé lidi.Pročetl jsem si zde diskusi, nesmyslně jsou zde napadáváni policisté PČR a další poctiví lidé. Píše zde pán pod přezdívkou SPARTA. Napsal zde mnoho nesmyslů, též ze dne 13.09.2008 v 19.30 hodin. Nemocenská u policistů PČR, hasičů, bachařů, justiční stráže a dalších je stejná jako u civilistů. Nezáviděl bych rehabilitaci, v civilní sféřé jsou též jiné výhody. Před měsícem zde byl příspěvek policisty PČR sloužící v Praze , mimopražského, spočítal kolik jsou výdaje na nedůstojnou ubytovnu, stravování za každého tzv. počasí, kolik stojí dojíždění za rodinou. Sám jsem po základní policejní škole strávil v Praze rok na ulici. /1982/. Ubytovna zadarmo, proplácená cesta. To jsem byl svobodný. Kolega spočítal, že domů doveze ccc 11.000,-Kč. Tedy se jednalo o ženatého kolegu.Nepočítá se hafo hodin na oltář vlasti, čas na dojíždění a další nádherné výhody policejního řemesla. Něco podobného je i v civilní sféře. Je zde ale zásadní rozdíl, že v Praze sloužící policisté jsou naveleni rozkazem. Civilista si může vybrat, zda dojíždět a podobně. Pro citovaného pána jenom dále to, aby si nastudoval zákon č. 361/2003 Sb, kde jsou samé obrovské výhody citované skupiny občanů. Bylo by dobré pane, nikoho neposílat do civilu, máte možno též sloužit 25 let v přímém výkonu, pak se Vás zeptám, jak se slouží. Porovnávat též učitele s policisty je nesmysl. Každá práce má svoje specifikum. Znám několik bývalých policistů, učitelé z civilu, zabalili to po několika letech a šli dále dělat učitelské povolání. Proč asi. Kdo chce sloužit, bude sloužit, ale otázka je, aby byly důstojné podmínky pro službu. Bylo by dobré pane / SPARTO/ podívat se na mzdové tabulky řadových policistů , odečíst rizikový příplatek, spočítat si hodiny, kolik asi vyjde průměrná hodinová mzda. Nikdy jsem neuvažoval, kolik hodin odsloužím, ale práce musí být spravedlivě zaplacena. Stát si policistů, hasičů, bachařů a dalších neváží. Nevěřím tomu, že na západě hranic si ostatní státy dovolí nechat odejít zkušené, vycvičené policisty. škody jdou do miliard korun. Jsem v civilu tři roky, všude se musí makat v tom slavném kapitalismu, mohu porovnávat dva světy. Nemám se špatně, kdo chce pracovat , tak najde slušnou práci. Ale za stávajících podmínek se nedobře slouží. Napsal jsem zde během roku několik úvah z policejního života, ozvali se i kolegové v kladném směru. Také provokatéři, viz níže uváděných několik jmen / téz SPARTA/. Názor jim neberu, ale neurážejte nikomu jeho práci, neposílejte nikoho do civilu. Zdravím bývalé kolegy ve zbrani, dejte na sebe pozor, nikdo Vám nic nedá. Je mne líto zabitého kolegy, přeji příjemný den. Bývalý kolega por Marek Ladislav z PČR Obvodního odělení Česká Lípa.
  14.09.2008 21:35 takypolda
 
Chlape Ty se mi líbíš. Přeji vše nej. J.
  13.09.2008 21:26 Má ten Sparta Filipa ?
 
Sparta dole nakousl proč zde také nekafrají hasiči, jeho věta :

" Jen by mě zajímalo, jestli je tady někdo od hasičů, zajímalo by mě, proč oni nekafraj?

Nu pro pomaleji přemýšlivé nebo spíše pro ty co nemají smysl pro detail. Psal jsem to zde asi tak 5 krát a stále to Spartové..... nezjistili.

U Policie ČR v současné době chybí asi kolem 5.300 policistů a to i za maximálního úsilí náborů s popuštěnými kritérii, kdy velké počty již " odejítých " policistů byly nahrazeny masivními náborovými kampaněmi.
Tedy ještě jednou pro Spartu z celkového počtu kolem 46.000 tabulkových míst policistů chybí asi 5.300 policistů což je oficiální číslo, i když na stránkách MV je asi kolem 7.500 prázdných míst.

To u hasičů je na asi 9.500 tabulkových míst na stránkách MV číslo asi kolem 80 volých míst.

I středně průměrný ( intelektuálně ) občan, který si bude hledat práci a zjistí, že je v nějakém zaměstnání fluktuace zaměstnanců v nezdravých číslech, pochopí, že tam to asi " růžové "nebude a dá si čelem vzad. Otázkou jsou samozřejmě peníze. I hnusná odporná práce, kterou nikdo nebude chtít dělat za standartních podmínek " začne mít jistý smysl " při nestandartních výplatách. Otázka, jak dlouho to člověk bude snášet. To byl jen příklad určité příčinné souvislosti typu práce versus peníze - mzda.

Takže teď úplně jednoduše.

1. Tam kde člověka nic nenutí odcházet se prostě neodchází a tam je těžké se dostat neb tam nejsou většinou volná místa. ( bodeť ne )

2. Tam, kde to člověka nutí odcházet, se prostě odchází, je tam snadné se dostat neb jsou tam volná místa

Fluktuací jsou postižena mnohá zaměstnání a jde buď o problém živobytí, tedy hlavně mzdový nebo i v menší míře obsahový ( typ práce, její náročnost )

Jak jednoduché a prosté a přec Sparta a jiní to nejsou shopni pochopit. Že by neměli pověstného Filipa ?

P.S. " výhody " mají policisté a hasiči stejné, tedy odchod na výsluhu je možný za stejných podmínek, jak u policistů tak u hasičů ( pod stejným zákonem ).

Jistě nebude nikdo hasiče podezřívat, že jsou hloupí a neodejdou na výsluhu. Na druhou stranu proč odcházejí z blahobytu policisté po tolika letech služby do nejisté civilní sféry.
a nezůstanou na těch státních supeflecích.
  13.09.2008 20:32 Pro Konta alá Anežka
 
" Milý Konte " , nastupoval jsem k policii do nové porevoluční doby po roce 1989 a že to byl z mé strany nástup čistě " pro dobrou věc " stát proti hajzlům, o tom není pochyb. Něchtěl jsem se jen nečině nedívat, jak se v našem městě přes den začali s příchodem " Havlových " amnestovaných osob, přepadávat za bílého dne občané. Nastoupil jsem tedy čistě ze zájmu, věnoval jsem se bojovému sportu, měl jsem zdravé odhodlání atd. V zaměstnání jsem dal výpověd, kde mě to ještě mistr rozmlouval s tím, že bych to mohl po něm " jednou " i převzít neb jsem měl v té době na tomto místě jediný maturitu. O nějaké výsluze, odchodném u policie jsem neměl ponětí, za penězi jsem také nešel atd.
Dnes, když si přečtu nějakou paní Anežku, tak se mě vybaví doba, kdy jsem měl za sebou tak 5 let - 7 let služby, myslel jsem si v té době, že je tato služba mé celoživotní poslání ( do důchodu ), zřejmě i za okolností, že v té době bylo takové pozitivní myšlení, že se budou podmínky služby zlepšovat, že budeme vstupovat do EU, že dojde k určité debyrokratizaci práce, zlepšení vnitřního fungování policie ( ne opaku ), zlepšení postavení policie ve společnosti ( ne opaku ), vymahatelnost práva ( celkově smysluplnost práce policie, která jde do kýblu při současném soudnictví) ), dodržování pracovních předpisů ve vztahu k policistům zaměstnancům ( jak je to víceméně pravidlem i v jiných státních institucích ) a dalších systémových věcí, které se dotýkají služby policisty.
Tohle by si mohl zhodnotit jedině a opakuji jedině při dlouhodobé službě u Policie ČR. Bez těchto letitých zkušeností nemůžeš z dlouhodobého hlediska zjistit, kam vlastně ta Policie ČR kráčí, zda se něco zlepšuje či naopak zhoršuje.
Rád bych si poslechnul paní Anežku za 10-15 let služby, ale ne služby někde v teple, ale na zatíženém oddělení v Praze ..... na Severu Čech při zpracovávání jednoho oznámení za druhým, často několika najednou, kdy se dělá páté přes deváté a logicky při chaosu i s jistými nedostatky, kdy pak již nejde dělat pečlivě a z toho plynoucími " chytrými výtkami těch co dělají ( hodnotí s ledovým klidem u stolu s koženým křeslem.
Nepochybně má paní Anežka svůj názor, ale škoda, že nemůžu slyšet názor po 10-15 letech služby, ale služby policisty z ulice - ne policistky, co zpracovává 15 let výživy atd. Jo to jistá " dosud naivita ". I já jsem přemýšlel jako paní Anežka - ale kdysi. Proto ji chápu, přečtu si to a zavzpomínám - ale na doby, kdy jsem takto také přemýšlel nedostatečně vybaven zkušenostmi.

Doporučuji číst články " nějakého " Lukáše Heinze z Pražské PMJ , na www.policista.cz, kdy ačkoliv jej osobně neznám a neviděl jsem jej, jeho články vystihují problémy u policie, i když ponejvíce viděné očima " hlídkaře ", doporučuji přečíst nedávný článek ve smyslu ", jak je to se zodpovědností u Policie ČR " ( a kdo to skoro vždycky odskáče ) Až bude od tebe chtít někdo provést dvě věci najednou ve stejnou dobu na dvou různých místech a ještě tě potrestat za " nesplnění uložených " úkolů ( samozřejmě jednoho zákonitě nesplnitelného ), tak pochopíš, že je ten systém u policie nějaký divný, zřejmě nehledíc na zdravý rozum......
  13.09.2008 21:21 Imperius
 
Tak Ty se běž taky vyšetřit! Rád píšeš, že jo? Sem tam nějakej anonýmek atd.... Nežvanit a sloužit!
  13.09.2008 21:30 For Imperius
 
mám volno !!!!! ve službě na to nemám čas pane provokatér neboť sháním drbany.
  13.09.2008 21:43 Imperius
 
Ale, ale... Ty náš akční hrdino :-) Kolipak jsi jich už zatknul?
Moc to žereš, ať ti z toho nehoukne! Pa, pa...
  13.09.2008 21:57 For Imperius " pa "
 
Akční ? Mnohem více.
  13.09.2008 19:32 Kont
 
Policajt zase obviněn z TČ hrůůůůza!!!! Styďte se!
  13.09.2008 20:38 F1
 
Počitá to někdo, kolikátý je to obviněný policista z celkového počtu 40.000. A kolik asi vychází obviněných osob ( civilních ) na vzorek 40.000 občanů ? Bylo by to zajímavé takové srovnání. Nemám strach ( při práci s trestními rejstříky ), že by to pro policisty dopadlo špatně v této společnosti. Rozhodně k polici nechodí ti " nejhorší " ze společnosti.
  13.09.2008 21:03 Konte
 
pšíteli ty jsi lehce zaujatý proti policii, že jo? Asi tě léčí opilý lékař či brání podnapilý vojcl. Je dobře, že toho poldu sestřelili, protože mohl pomoci ke zbrani někomu, kdo by Ti ještě více ublížil.Takže pane spravedlivý vítej v reálu, tam jsou špatní jenom poldové.
  14.09.2008 08:13 ...
 
pro F1
I kdyby byl jen jeden, tak je to ostuda.
  14.09.2008 10:05 nábory
 
Bohužel Langerovy nábory jsou katastrofální kvality a rychlosti!
  13.09.2008 09:53 krize
 
Finanční kolaps
Reálný růst mezd byl ve druhém čtvrtletí letošního roku meziročně nejnižší za posledních 10 let. Naposledy rostla reálná mzda takto pomalu v roce 1998, ještě před nástupem vlády Miloše Zemana. Průměrná reálná mzda se tak ve srovnání s polovinou loňského roku zvýšila jen o 1,1 %.
  12.09.2008 19:10 Armáda
 
http://www.novinky.cz/clanek/149487-elitni-vojak-ktery-drive-pob odal-mladika-po-autonehode-napadl-policisty.html
  12.09.2008 16:40 země strachu
 
Nečekaně dramatický byl pro příslušníky pražské policie ve čtvrtek večer zásah proti muži, který si na nástupišti Smíchovského nádraží zapálil cigaretu, přestože je tam kouření zakázáno. Kuřák jevící známky opilosti nejdříve strážníky ignoroval, poté na ně vytáhl zbraň.