Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  13.08.2005 22:50 papanikula
 
V souvislosti s diskuzí o CzechTeku padl dotaz, proč se tato akce nekoná každý rok v jiné zemi. Odpověď je prostá: protože by jim tam pšenka nekvetla. I když legislativa a praxe jednotlivých západních zemí nejsou totožné, platí v těchto liberálních zemích obecně odmítavé stanovisko k pořádání nelegálních technoparty. Konkrétně ve Velké Británii je skutečně tento zákaz ošetřen konkrétním zákonem.

V diskuzi na Britských listech padla slova o snobství Angličanů či netoleranci. V této věci existují dvě zásadní nedorozumění. Prvním je, že zákaz se vztahuje na produkci technohudby a pořádání technoparty. To je nesmysl, kterým by liberální stát popíral sám sebe. Je to stejně nesmyslné, jako bojovat proti vyznavačům rocku, posluchačům opery nebo čtenářům detektivek. Liberálnímu státu je zcela lhostejné, jakou hudbu posloucháte, za předpokladu, že dodržujete pravidla. Určitý druh společenské smlouvy, který v praxi znamená, že akce bude mít pořadatele, bude známo její místo, dodrženy hygienické normy, bude zajištěna požární a ekologická bezpečnost a zajištěny jasné právní vztahy v případě škod.

Legální technoparty lze samozřejmě pořádat nejen ve Velké Británii, ale i kdekoli jinde v západní Evropě. Problém je právě v divokých raveparty pod širým nebem, která se nechtějí pravidlům podřídit. V západní Evropě se bohužel subkultura technařů nevyhnula velmi podobným výstřelkům, které provázely konání CzechTeku v minulých letech. „Válka“, kterou vedou úřady s technaři, je samozřejmě velmi nedůsledná, protože liberální stát skutečně není ze své podstaty represivní a velmi dobře ví, že pouhé zákazy k ničemu nevedou. Daleko výhodnější je osvědčená integrace do systému a o této snaze koneckonců svědčí dokument francouzského ministra, který byl v Britských listech rovněž zveřejněn.

Liberálnímu státu, ať už ve Velké Británii či kdekoli jinde, nejde o nic jiného, než dostat technařské hnutí pod určitou kontrolu společnosti. Zdůrazňuji „společnosti“, nikoliv státu nebo nějaké jeho represivní složky. Problém je v tom, že tvrdě konzumní technařské hnutí se takové kontrole brání a svobodu si vykládá po svém.

S tím souvisí druhý problém, který v souvislosti s diskuzí o CzechTeku nastal – samotné pojetí svobody. Mám pocit, že mnozí si u nás vykládají onu svobodu v liberální společnosti jako ničím neomezovanou a neomezitelnou. Jenže je to naopak. Liberální společnost v sobě spojuje tisíce často protichůdných zájmů, a aby vůbec mohla fungovat, vytváří pravidla, která se snaží efektivně prosazovat. Měl jsem kamaráda, který po řadu let pěstoval zvláštního koníčka – jízdu načerno v městské dopravě. Tu a tam ho přistihl revizor a nastala zvláštní hra zasílání složenek a upomínek, které kamarád s roztomilostí sobě vlastní zahazoval a počítal s tím, že malou pohledávku se příslušnému úřadu nevyplatí vymáhat. Několik let mu to k mému údivu vycházelo.

Poté se rozhodl vycestovat na návštěvu do USA, kde se v newyorském metru pokusil aplikovat stejné chování, které mu u nás tak hezky procházelo. Jenže tvrdě narazil a poněkud odlišný přístup místních úřadů ho stál 48 hodin ve vězení. Po návratu nazval Spojené státy fašistickým státem. Jestli je západní liberální stát na něco skutečně citlivý, pak je to skutečně právě dodržování pravidel a pokud si někteří technaři základní liberální poučku „Moje svoboda končí tam, kde začíná svoboda někoho jiného“ upravili svérázným způsobem na „Vaše svoboda končí tam, kde začíná naše zábava“, zákonitě narážejí.

Případ podobný letošnímu CzechTeku by ve Velké Británii pravděpodobně nenastal už proto, že tamní technoscéna zná pravidla hry a ví, kde by mohla narazit. Je lepší a bezpečnější se přesunout tam, kde jsou úřady méně profesionální a více laxní. Problém s CzechTekem nepřišel v letošním roce, ale česká policie a státní správa obecně na něm pracovaly už řadu let, kdy celý problém nechávaly „vyhnívat“ v době, kdy celá akce měla jen omezený charakter a malý ohlas. Měly zakročit už při prvních stížnostech a konkrétních přestupcích, které technoparty provázely.

Když už by v Británii k podobné události přece jen došlo, jen stěží si dovedu představit, že by britská média zpochybnila legitimitu policejního zásahu, protože mají obecně jasno ve fungování liberální společnosti. Zcela určitě by ale tvrdě odsoudila nekompetentnost policie v případě konkrétních přehmatů a porušení zákona. Stejně tak nepředpokládám, že by konzervativní strana využila podobné události stejně účelově k útoku proti labouristům jako to u nás udělala ODS a prezident republiky vůči současné vládě.
  19.09.2008 13:18 Petr
 
No myslím si,že 2,6 miliardy Kč jsou zase v trapu:


http://www.novinky.cz/clanek/150015-stat-prohral-spor-s-rejdari- musi-zaplatit-1-8-miliardy-korun.html
  19.09.2008 10:06 Něco pro pobavení
 
Dobrý den,zahlédl jsem náborovou akci policie,nedalo mi to a šel jsem poslouchat....nástupní plat 16900kč hrubého...rok školy.....a k tomu ještě "stabilizační příspěvek"150....tedy hodin zadarmo v práci...vážně myslíte,že za tyto peníze seženete kvalitní personál?.....u stánku jsem se tomu zasmál a napadlo mě se s Vámi o toto podělit,třeba to ani nevíte:))..potom se snad ani nedivím,co je v policii za lidi.


Dobrý den, nástupní plat 17 tisíc při dosaženém maturitním vzdělání a nulové praxi, s připočtením dalších výhod jako 6 týdnů dovolené, kratší pracovní doba (37,5 hodiny týdně), příspěvky FKSP, celoživotní vzdělávání, nadstandardní nemocenská, při dlouhodobé službě ozdravné pobyty, výsluhové příspěvky a další výhody, to si myslím není vůbec špatné a počty zájemců o práci u policie to dokazují. V Praze platí, že zde je platový standard, a to i u absolventů, poněkud odlišný než ve zbytku republiky, ale v Praze k tomu všemu ještě musíte připočítat také nové motivační programy. Platy u Policie ČR jako celku pak dosahují výše 145 % platů rozpočtové sféry jako celku. Zdravím, Ivan Langer
  19.09.2008 10:08 Aleš
 
Zřejmě tedy stojí před branama policie ČR fronty uchazečů:))
  19.09.2008 10:47 Vaclav
 
Mate pravdu, je to tak.
  19.09.2008 11:16 XXX-pravý
 
Ivane, Ivane zase jsi nic nepochopil.
  19.09.2008 07:34 Jirka Ostrava
 
Děkuji za návštěvu fanouškům Spartaku Moskva v Ostravě, bez nichž by nebyly všem policistům ve službě předány potravinové balíčky. Jedině fanoušci Spartaku zasluhují dík nás všech řadových policistů, kteří byli včera ve službě. Tohle jsem nezažil za 15 . let co sloužím, ani při povodních v roce 1997. Ještě jednou dík, fanouškům Spartaku Moskva.
  19.09.2008 07:44 PETR
 
A kdy zase přijedou?
  19.09.2008 10:48 Karel
 
Když už nemate chatro ani na svačinu v praci, tak jdete do prdele !
  19.09.2008 22:25 Mgr. Radím Daněk
 
Z vašeho příspěvku pane kolego je cítit ironie. Poděkování zaslouží velitel opatření plk. Mgr. Petr Lessy, vedení správy Sm kraje a kolegové z odboru pořádkové a železniční policie, kteří pro policisty zajistili catering (občerstvení), zázemí (kontejnery, kasárna) a finanční zdroje na pokrytí akce (nařízení pohotovosti a zaplacení přesčasů větší části policistů). Vám všem, kteří se akce zúčastnili, zase patří poděkování ze velmi dobře zvládnutou akci a kvalitně odvedenou práci.
Mohu vás ubezpečit, že snahou vedení správy Sm kraje je a bude zajištění zázemí policistů při mimořádných událostech a rozsáhlých bezpečnostních akcích, tak jak je to běžné například u kolegů hasičů. Na případné dotazy nebo pro přijetí vašich podnětů jsem ochoten odpovědět na služebním čísle 721290 nebo na služebním emailu ssmk.opzp.rdanek@pcr.cz. Pěkný den vám všem.
  18.09.2008 23:37 nespokojený policista MH <opatrnos@centrum.cz>
 
For Imperius:

A ty jsi kdo, že si dovoluješ na nás policisty si otvírat držku?! Jen podělaná socka, co si tu dovoluje vypouštět z držky takovéhle blitky? O problematice víš úplný hovno! Zalez zpátky do kanálu a už se nevracej - to tebe nikdo nebude prosit na kolenou, aby se tě ptal na tvý dementní kecy!!
  19.09.2008 05:29 kont
 
Jediná socka JSI PŘECI TY NE? Když tady brečíš!!!!
  18.09.2008 20:15 Imperius
 
Pro ty co chcete skončit!
Tak skončete a přestaňte čeřit vodu a hrát si na hrdiny, že končíte. Takových už bylo a bude, to je prostě koloběh života. Nikdo Vás prosit na kolenou nebude a pokud jste stáli za hovno, tak Vám ani nikdo nepoděkuje.
  18.09.2008 21:27 matrix
 
Ty ještě žiješ moulo?
  18.09.2008 22:57 F1
 
" a pokud jste stáli za hovno, tak Vám ani nikdo nepoděkuje ".

Oprava - doplnění :

I pokud jste nestáli za hovno, tak Vám ani nikdo nepoděkuje.
  18.09.2008 16:47 binec
 
Blaze na kraji
Musím se přihlásit k mým předchůdcům, doufám, že to bude pro Vás určité vodítko... Zatímco na krajích podle /promiňte, možná ne Vašeho návrhu přibylo kapitánů až plukovníků- mrkněte na jejich peníze/, kteří de facto nedělají nic, resp. jen kontrolují a "kontrolují a kontrolují" .... :-)))/ , tak asi to vaše navýšení skončilo někde jinde než jste chtěl. Mrkněte například na ... kraj a jeho podřízené součásti a pak se zamyslete, kdo dělá policejní práci a kdo se jen ráno nasnídá, pokecá se sekretářkou a řekne si..., co já tak asi musím dnes udělat, aby moje pozice byla považována za důležitou a nikdo ji nechtěl zrušit...Děkuji.
  18.09.2008 16:46 nemažou
 
Než se tady něco změní tak odejdou další stovky a stovky lidí a likvidátor české policie Langer je jenom součástí vrzajícího soukolí.
  18.09.2008 16:40 Sparta
 
Styďte se UBS a Hanto nemluvě NOS!!!!! To jak jste pomohli Lhotákové je na ! je to vůbec možné, to jste odborová či jaká organizace. Jediné co umíte je vybrat prachy! S váma dvojdomek. Jenom je dokola oblbujete. Když má někdo jiný názor, je terčem palby. Pěkný podvodníci a Burda se Štěpánkem jsou už kámoši co???
  17.09.2008 22:35 malovenkovan <malovenkovan@seznam.cz>
 
Lidi vydržte ! Tahle vláda se brzo rozpadne, do roka jsou předčasné volby a milý ministr škodič vnitra už bude zase v opozici psát svoje černé knihy hříchů .....
  18.09.2008 08:38 David
 
Pozdě.Do konce roku končím a nejsem zdaleka sám
  18.09.2008 09:14 Nespokojený Policista <nespokojenypolicista@seznam.cz>
 
To je sice pěkné, že skončí, a velmi pravděpodobné, nicméně bude trvat dlouhou dobu, než budou křivdy na řadových policistech napraveny, a to za jakékoliv budoucí vlády, ať už úřednické, nebo i levicové. Paskvil 361 by musel být překopán s jinou progresí v TT, protože nůžky v platech jsou nyní hodně rozevřené a bojím se toho, že když se řadovým přidá v TT a vyšším TT nikoliv, udělá to zákonitě peklo. Při dobré konstalaci hvězd se možná přidá všem stejné procento, což bude mít za následek ještě větší rozevření nůžek v příjmech. Bafuňáři v pantoflích jsou už teď vysmátí a dokonce jsem se setkal s tím, že podporujou naše protesty, protože je jim jasné, že pokud dostanou přidáno řadoví, oni musí dostat zákonitě také. Takže někteří naše protesty v tichosti podporují a jen se usmívají.
  18.09.2008 13:06 XXX-pravý
 
4 Nespokojený Policista
Kolego, pokud by byl zájem po odchodu I.L.něco pro policii udělat, tak by to mohlo být velmi rychle hotové. Bohužel o tom zase nebude rozhodovat jen nový MV, ale celá vláda, parlament a taky senát, tedy zase každý kdo má do pr...e díru jako vždy. Tak, že co z toho vyplývá - zase dlouhé čekání na nějaké drobné změny a na komplexní změnu asi zase několik let.
  18.09.2008 14:14 Nespokojený Policista <nespokojenypolicista@seznam.cz>
 
XXX, máš pravdu, dát do pořádku celý tento policejní moloch bude trvat hodně dlouhou dobu. Urychlení toho procesu vidím možná v neustále rostoucí kriminalitě (štve mě to, ale je to evidentní, že stoupá), kdy opravdu nebudou personální síly na boj s ní a sami občané začnou poukazovat na to, že je málo policistů, a budou se ptát, proč je tomu tak atd.atd.. Pak se to bude zdůvodňovat těmi odchody policistů a nemožností nabrat nové. Proč se ale noví nehrnou, to oficiálně NEministr nepřizná. A tak se budou nesmyslně dělat další náborové kampaňě, které budou provádět SBĚR toho, co se neuchytí na trhu práce, a nikoliv VÝBĚR těch nejlepších, protože ty dávno, v porovnání s nástupním policejním platem, přeplatí konkurence.
Asi tak nějak........
  19.09.2008 10:10 Aleš
 
Myslím,že dát bordel po I.L.do pořádku nebude legrace..Co se děje nyní nemá obdoby.
  17.09.2008 20:01 x
 
Vyjádření NOSu: relativně systémové rozdělení navýšení služebních příjmů - co to má být??