Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  24.01.2009 23:31 oportunista
 
FOR: jarda

Omlouvám se Ti za uvedenou nepravdu o odchodném a příspěvku za službu před rokem 1989. Před rokem 1989 nebyl internet a zákony o služebním poměru se půjčovaly jen na vyžádání (tedy alespoň na našem odd.)Kdo si je vyžádal, byl okamžitě podezřelý. Zveřejněny byly pouze povinnosti a né práva. Ještě jednou se omlouvám.
Jen pro doplnění - v KSČ jsem nikdy nebyl. Celých 34 let jsem sloužil jako řadový a nebyl jsem u STB. Vyhozen jsem taktéž nebyl. Po roce 1989 jsem dostal 2 vyznamenání. Celá léta jsem sloužil lidem a né politikům. To je asi vše co jsem chtěl dodat k mé osobě.
§ 108
Odchodné

(1) Příslušníku, jehož služební poměr skončil uvolněním nebo propuštěním, náleží odchodné. V případech hodných zvláštního zřetele lze odchodné též přiznat, skončí-li služební poměr odnětím hodnosti nebo ztrátou hodnosti. Odchodné nenáleží příslušníku, který po skončení služebního poměru je přijat do služebního poměru k ozbrojeným silám nebo ke Sboru nápravné výchovy.
(2) Odchodné se poskytuje podle délky trvání služebního poměru a důvodu uvolnění nebo propuštění až do výše šestinásobku hrubého měsíčního služebního příjmu. Bližší podmínky pro poskytování odchodného stanoví a určování jeho výše v jednotlivých případech upraví ministr vnitra Československé socialistické republiky.

§ 109
Platové vyrovnání

(1) Příslušníku, jehož služební poměr skončil uvolněním ze závažných osobních nebo rodinných důvodů nebo propuštěním s výjimkou propuštění pro odsouzení za úmyslný trestný čin, náleží platové vyrovnání, jestliže jeho služební poměr trval alespoň deset let a příslušník nepobírá důchod ze sociálního zabezpečení nebo příspěvek za službu; za těchto podmínek lze v případech hodných zvláštního zřetele přiznat příslušníku platové vyrovnání, i když mu podle ustanovení předchozí části věty nenáleží.
(2) Platové vyrovnání do výše posledního čistého měsíčního služebního příjmu poskytuje Sbor národní bezpečnosti od nástupu občanského povolání, popřípadě od počátku přípravy na toto povolání, povolené služebním orgánem, do uplynutí dvou let od skončení služebního poměru.

Příspěvek za službu

§ 110

(1) Příspěvek za službu (dále jen „příspěvek“) náleží za podmínek dále uvedených příslušníku, jehož služební poměr skončil uvolněním nebo propuštěním z některého z důvodů uvedených v § 100 odst. 1 písm. a) až d).
(2) V případech hodných zvláštního zřetele lze příspěvek též přiznat, skončí-li služební poměr propuštěním z jiných důvodů, než které jsou uvedeny v předchozím odstavci, nebo skončí-li odnětím hodnosti nebo ztrátou hodnosti.
(3) Příspěvek se neposkytne, popřípadě jeho výplata se zastaví, jestliže příslušník je znovu přijat do služebního poměru nebo je přijat do služebního poměru k ozbrojeným silám nebo ke Sboru nápravné výchovy.
(4) Příspěvek nenáleží po dosažení věku 60 let.

§ 111

(1) Příspěvek činí
a) 20 % služebního příjmu, jestliže příslušník konal službu ve Sboru národní bezpečnosti po dobu nejméně 15 let a dosáhl věku alespoň 40 let, a pokud jde o výkonného letce nebo o příslušníka ve funkci zvláštní povahy nebo zvláštního stupně nebezpečnosti, bez ohledu na věk;
b) 30 % služebního příjmu, jestliže příslušník konal službu ve Sboru národní bezpečnosti po dobu nejméně 20 let nebo ji konal po dobu kratší, ale podílel se na intenzivní výstavbě Sboru národní bezpečnosti a dosáhl věku alespoň 45 let.
(2) Příspěvek podle předchozího odstavce nesmí však překročit částku odpovídající maximální výši částečného invalidního důchodu účastníků odboje.
(3) Příspěvek se zvyšuje účastníkům odboje; o toto zvýšení může být překročena hranice stanovená v odstavci 2.

§ 112

Příspěvek se vyměřuje z posledního hrubého měsíčního služebního příjmu příslušníka před skončením služebního poměru nebo, jestliže je to pro něj výhodnější, z jeho průměrného hrubého měsíčního služebního příjmu za posledních pět kalendářních roků před skončením služebního poměru.

§ 113

(1) Při souběhu příspěvku s výdělkem krátí se příspěvek o částku, o kterou součet příspěvku a hrubého měsíčního výdělku přesahuje výši služebního příjmu, z něhož byl příspěvek vyměřen.
(2) Při souběhu nároku na příspěvek a na starobní nebo invalidní (částečný invalidní) důchod podle předpisů o sociálním zabezpečení náleží oprávněnému podle jeho volby buď důchod nebo příspěvek

FOR: Vlasta

máš úplnou pravdu.
  25.09.2008 22:39 Úryvek :
 
Už i můj 17 letý syn jej z obrázku odhalil se slovy : " uzké rty surovce " a to mě tedy synáček překvapil svým hodnocením jinocha. Matka příroda dává nepřehlédnutelným znamením jasný signál.
  25.09.2008 21:32 Avar
 
http://www.frekvence1.cz/cs/zabava/video/index_1.shtml?0
  25.09.2008 21:33 Avar
 
Podívejte se na ::::::: Policie utratí další miliony na nábor nováčků!
  26.09.2008 08:50 Nespokojený Policista
 
Jan Kraus naprosto 100% popisuje současnou Policii. On to sice říká z recese, ale já jsem tam nezaznamenal jedinou nepravdu, čili vše co říká je odrazem současného stavu u Policie, akorát možná v legračním podání. Jenže ona to není legrace, nýbrž 100% PRAVDA. Doporučuji poslechnout. Velikost 11 MB na stažení.
  25.09.2008 20:12 1.říjen
 
Langer kamarád Mrázka ...
www.ceskenoviny.cz/index_view.php?id=334894
Proč mě to nepřekvapuje ... Zvlášť, když se chová tak jak se chová a útvary co šlapou po jeho kamarádíčkách buď ruší nebo se snaží jejich práci pěkně ovlivňovat ... Jak už tu někdo psal, náš ministr vše dělá velice promyšleně a nejde mu o policii!
Proto všichni 1.10.2008 před budovou MV!!!
  25.09.2008 20:06 Antiodbor
 
STOP DEMONSTRACI!
Pomáhejte a chraňte, kašlete na demonstraci. Většina národa se Vám stejně jenom vysměje!
  25.09.2008 20:39 XXX
 
máš pravdu, "Pomáhejte a chraňte se" .... !!! Takže POMÁHEJTE SI.... všichni policisté a nebuzerujte se navzájem
  25.09.2008 23:54 Pro Antiodbor:
 
Ty kašpárku, já jako součást národa se právě směji tobě....:-))))
  25.09.2008 18:28 Demo
 
...pojďme vyjádřit svoji nespokojenost!!!
Zanechme strach doma a pojďme si říct o to co nám náleží!
  25.09.2008 18:22 Mizérie
 
Dramatická policejní éra
Faktem je, že tak zoufalou situaci (podstavy, nejistoty, reálné poklesy mezd, nesmyslné utrácení za nábytek, recepce, naopak nedostatek peněz na počítače, nová auta, tužky, sešívačky, lepidla - to myslím zcela vážně) a tzv. "blbou náladu" u Policie nepamatuju.
  25.09.2008 16:49 Odboráři NOSP
 
ZDANĚNÍ VŸSLUH ?

V poslední době se ve velké míře množí dotazy ke zdanění výsluhových nároků příslušníků bezpečnostních sborů. Tazatelé se především zajímají, od kterého data by mělo ke zdanění dojít, v jaké procentuální výši a zda by mělo postihnout i dosud přiznané výsluhové příspěvky. Pro lepší informovanost poskytujeme odpověď touto cestou.

Předem je nutno konstatovat, že konkrétní legislativně zpracovaný návrh na zdanění výsluhových nároků neexistuje. V posledních dnech byla ukončena veřejná diskuse k přípravě novely zákona o daních z příjmů, jejímž předmětem by mělo být odstranění výjimek, jež představují příjmy osvobozené od daně. Z toho lze dovodit, že existuje úvaha o zdanění výsluhových nároků. Teprve nyní se bude zpracovávat věcný záměr příslušného zákona. Zahájí se tak legislativní proces, který je velmi zdlouhavý i v jednodušších případech, než je zrušení desetiletí trvajících právních norem.

Ministr vnitra se vyjádřil v dané věci při jednání s vedením NOS PČR zcela jednoznačně – bude proti jakékoli změně v dané oblasti. Lze předpokládat, že podobný postoj bude mít i rezort obrany. Vedení obou rezortů nepodpořilo návrh na zdanění výsluhových nároků ani v nedávné minulosti, kdy takový návrh padl. Důvod pro tento postoj je zcela zřejmý. Jak bezpečnostní sbory, tak armáda procházejí velmi závažnou personální krizí. Každý negativní signál má tendenci tento stav jen prohloubit.

Z uvedeného lze snadno dovodit, že je zcela předčasné se ptát, jakou podobu by mělo zdanění výsluhových nároků, pokud by vůbec nastalo. Za současné situace nelze odpovědět a jakkoli o věci spekulovat je krajně neodpovědné.

JUDr. Milan Štěpánek, JUDr. Petr Tomek
  25.09.2008 18:20 SOS
 
Ivan Mrázek Langer známy v ČR jako Íčko rozhodně policii neprospívá, ale spíš škodí.
  25.09.2008 18:58 xyz
 
Neříkejte, že návrh neexistuje, když je součástí návrhu na zrušení vyjímek, kde je ve zdůvodnění mimo-jiné uvedeno, že vyjímka byla dána z důvodu "situace v době vzniku výsluh" a v současné době jde o nesystémové opatření ...
Možná jsem neuvedl doslovné znění zdůvodněním, ale obsah....
sedí
  25.09.2008 19:10 Karel
 
To snad není ani možné.Štěpánek a Tomek jsou snad jediný u PČR,kteří těm blábolům Ička ještě věří
  26.09.2008 06:25 rentier
 
http://ekonomika.idnes.cz/zakon-pro-rok-2010-ma-zrusit-tretinu-u lev-mimo-jine-slevy-na-stravenky-1ii-/ekonomika.asp?c=A080925_20 5753_ekonomika_abr
  26.09.2008 08:11 Jon
 
Langrovi nevěřím ani slovo. Je to politik.
  26.09.2008 15:51 xxx
 
to jsou keci a je nutno zrušit policejní odbory, protože bez práva na stávku nemají smysl
  26.09.2008 15:58 arazim
 
Štěpánku, že se nestydíš. Nedokázali jste nic, protože nemáme právo na stávku, což je základní věc za kterou nikdo nebojuje. Proč neorganizujete akci, aby co nejvíce policistů podalo výpověď k jednomu datu. Je to jediná cesta, jak něco dokázat. Jedná se o legální stávku, ke které ale nikdy nedojde, protože sněmovna v legislativní nouzi schválí do těch dvou měsíců co chceme.
  25.09.2008 11:39 Jazzy
 
Ahoj všem slušným lidem.
Zrovna čtu o Ivánkovi a jeho heslo zní : Už se mi poštěstilo znelíbit se špatným, a to je důkaz, že to je se mnou v pořádku.
Je vidět, že ministr naivka je mimo mísu protože věc se má DNES TAKTO :Už se mi poštěstilo znelíbit se SLUŠNÝM LIDEM, a to je důkaz, že to je se mnou v NEPOŘÁDKU A JE ČAS ODEJÍT.
Myslím to velmi vážně a prosím o názor kdo se mnou souhlasí, děkuji.
  25.09.2008 11:04 David
 
Kde najdu odkaz,že mají zdaňovat odchodné a výsluhy? Jen abych něco nepropásl.
  25.09.2008 13:18 Feri1
 
materiál MF ČR (č.j. 25/34 022/2008)
Reforma daňového systému 2010
  25.09.2008 13:23 Feri1
 
Jsem rád, že už nesloužím, protože sloužíte takovým, kteří chtějí podle výše uvedeného návrhu i úmrtné v rámci výsluhových náležitostí pozůstalým po vojákovi nebo policistovi rovněž zahrnout mezi zdanitelné příjmy
  25.09.2008 13:37 Feri
 
Ještě přidám jeden z dotazů na MF:
Dotaz:Jak jsem z připravovaného reformního návrhu vyrozuměl, že výsluhové nároky příslušníků bezpečnostních sborů uvedené v § 4 odst. 1 písm. o) zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění, již nebudou osvobozeny od daně(í), zajímalo by mě, jakým způsobem budou do budoucna tyto nároky zdaněny, tzn., jestli se počítá se srážkovou daní, např. 15%, nebo jestli budou výsluhové nároky započítávány do příjmu, např. bývalý policista má "výsluhovné" cca 6.000,- Kč a v současném zaměstnání vydělá 15.000,- Kč hrubého, tak jestli se tyto dvě částky nebudou pro určení základu daně z příjmu sčítat. Můj dotaz se vztahuje rovněž k odchodnému, které je rovněž výsluhovým nárokem.



Reakce MF ČR:

V případě zrušení výše uvedeného daňového osvobození by se předmětné plnění posuzovalo jako zdanitelný příjem ze závislé činnosti (současný § 6 odst. 1 písm. d) zákona o daních z příjmů), který plyne v souvislosti s dřívějším výkonem závislé činnosti nebo funkce, tzn. že tento příjem bude zdaněn jako mzda (tj. zálohovou daní plátcem tohoto příjmu a nikoliv srážkovou daní, u které se v rámci příjmů ze závislé činnosti a funkčních požitků nového zákona předpokládá její zrušení). Bude-li mít poplatník souběžně ještě příjem ze závislé činnosti též od jiného zaměstnavatele, zdaní se tyto příjmy v průběhu roku odděleně (zálohovou daní předpokládanou lineární sazbou). Po uplynutí zdaňovacího období bude na zvážení poplatníka, zda využije svého práva a požádá o roční zúčtování záloh u zaměstnavatele či nikoliv, které se bude provádět nově z úhrnu příjmů plynoucích od všech (tedy i souběžných) zaměstnavatelů, ovšem jen za podmínky, že nebude mít povinnost podat přiznání k dani z jiného důvodu.
  25.09.2008 13:44 Feri1
 
Ještě vám k zamyšlení přidám jeden odkaz:
http://www.vupsv.cz/Fulltext/vz_197.pdf
  25.09.2008 15:54 Ivan
 
Ano tak to je. Miroslav si předstanuje, že z těhto výsluhových nároků budete platit sociální a zdravotní pojištění. Já jsem sice veřejně prohlásil, že budu proti zdanění výsluh. Ale to bylo. Nyní měním svůj postoj, odvolávám co jsem slíbil. Někdo může namítat, že žijeme v demokratické zemi, ale není to mu tak. V současné době vládne chlap s gulama a Mirek od něho dostal mandát. To že nemáme mandát od voločů, nás vůbec nezanímá.
  25.09.2008 10:52 selský rozum
 
Na co je policii odborový svaz bez práva na stávku. Fakujte odbory do té doby, dokud nezorganizují to, aby všichni poldové podali výpověď ke stejnému datu. Neplaťte jim nic a vystupte z nich. Demonstrace je na hovno.
  25.09.2008 10:55 arazim
 
svatá pravda, již jsem procitl z blábolení odborů o demonstraci