Již dlouhou dobu jsem byl hluchý a nevšímavý ke všem výpadům na
vrub pražských hasičů. V několika diskuzích jsem se opakovaně
dočetl, že Odborové sdružení hasičů Prahy je nevšímavé k dění
kolem . Mnoho hlasů zaznělo i z řad OSH, jak urputně bojují i
za naše zájmy a my " Pražáci "si pak jen ohřejeme polívčičku.
(viz. článek v časopise 150 z letošního léta).
Celá situace je pochopitelně trochu jinak. Ono ani tak nejde o
to, zda demonstrovat či nikoli, ale o to, s kým a za co.
Základní problém vidím v tom, že některé odborové svazy
používají hasiče jako štít, který je do určité míry chrání před
negativním ohlasem veřejnosti. Dále je pravdou, že nebýt účasti
hasičů na všech demonstracích, které se konaly, jednalo by se
spíše o přátelské setkání několika kolegů. Další pravdou
zůstává, že hlas hasičů v křiku bezpečnostních sborů nějak
zaniká a já nevidím sílu, která by ho vyzvedla, zdůraznila a
postavila na tu úroveň , která mu právem patří. Další problém
vidím i v rozdílnosti požadavků jednotlivých subjektů.
Možná se to bude zdát divné, ale je mi upřímě fuk, jak probíhá
distribuce navýšení služebního příjmu na letošní rok u policie a
jiné problémy, kterým vlastně ani nerozumím, protože nejsem
policista, ani celník. Zajímá mě, a to hodně, proč se v
požadavcích k jednání před demonstrací neobjevily naše rizikové
příplatky. Proč, když má proběhnout nějaká akce, se OSH snaží
zabezpečit účast pražských odborářů, ale při jednání u pana
ministra nás s klidným svědomím nechají čekat na chodníku !
Proč je pro tato jednání věrohodnější partner ten, kdo prodal
hasiče za čtyři procenta.
Proč hasiči, kteří mají dnes tak vysokou prestiž u mnoha lidí,
neprosazují své požadavky společně jako hasiči? (Nevím, jak vy
ostatní, ale já nejsem příslušník nějakého bezpečnostního sboru,
já jsem HASIČ !!!!)
Proč se všechna jednání točí jen okolo peněz, vždyť nám nikdy
nešlo jen o ně. Ztráta hodností je problém, který vyšuměl do
ztracena.
Proč se spoléhat na pomoc partnerů, pro které jsme dobří jen do
té chvíle než prosadí své zájmy?
Proč nezkusit požádat o pomoc ty , kterým dnes a denně pomáháme,
lidi kolem nás. Vždyť přeci nejsem sám kdo slýchá „hasičům
těm to přeju, ti si to zaslouží."
Mnoho otázek a já na žádnou z nich opravdu nečekám odpověď! Ne
pro to, že bych odpovědi znal, ale proto, že já se vlastně ptát
nemohu. Já ne.
prezident Odborového sdružení hasičů Praha Antonín Šustr
|
Odbory NOS PČR se demonstrace zúčastní!
Foto: ilustrační
(AKTUALIZACE 30.9.2008, 14.00 hod.) Podle informací, které má
náš server k dispozici, se vedení odborového svazu NOS PČR
rozhodlo, že jejich organizace bude přímým účastníkem plánované
demonstrace! Ministerstvo vnitra totiž ve stanoveném termínu
nedalo garance na požadavky NOS. Tyto požadavky, závěry minulého
jednání a stanoviska ostatních odborových organizací
následují:
V pondělí 29. 9. 2008, se konalo jednání výboru NOS PČR o účasti
této organizace na demonstraci. Zástupce naší redakce se
zasedání zúčastnil jako host. Z mnohahodinového jednání vzešly
níže uvedené informace. V zápětí, ve večerním zpravodajství, se
na TV Nova objevila informace, že policisté demonstrovat
nebudou. Tato informace se nezakládá na pravdě.
Na jednání přijal NOS PČR stanovisko (viz. níže) ke kterému však
v současné chvíli odmítl policejní prezident poskytnout záruky.
Konkrétně nebyl schopen zaručit podmínku, která je uvedena
proloženě. Podle policejního prezidenta, který se jednání
zúčastnil, je taková záruka mimo jeho pravomoc a je v kompetenci
ministra vnitra.
V případě, že se ministr vnitra zítra, tedy v útery 30.9.2008,
nezaručí za onu níže uvedenou podmínku, pak se NOS PČR zůčastní
demonstrace jako přímý účastník.
Stanovisko NOS PČR:
Výbor NOS PČR, při vědomí odpovědnosti za vývoj služebních
příjmů a po zvážení všech skutečností přijímá nabídku
policejního prezidenta ze dne 25. 09. 2008 jako momentálně
přijatelnou s tím, že i nadále do budoucna požaduje valorizovat
služební příjem cestou zvýšení základního tarifu služebního
příjmu.
Vzhledem k uvedenému a s ohledem na závazky k partnerským
odborovým svazům doporučuje NOS PČR svým členům se demonstrace
dne 01. 10. 2008 zúčastnit na podporu požadavků hasičů. Ti
nedostali nabídku, srovnatelnou s návrhem policejního prezidenta
pro policisty.
Výbor NOS PČR současně vznáší na vedení Ministerstva vnitra a
Policie ČR tyto požadavky:
Ministr vnitra bude garantovat závazek na vytvoření nové
dostatečně profinancované tabulky základních tarifů na r. 2010 s
účastí NOS PČR.
Požadujeme provádět měsíční kontrolu rozdělování prostředků
určených na zvýšení služebního příjmu na úrovni krajských
ředitelství v součinnosti s NOS PČR; samostatně provádět
kontroly v rámci útvarů, z nichž v budoucnosti vzniknou nová
krajská ředitelství a analogicky postupovat u útvarů s
působností na území ČR.
Požadujeme, aby do objemu prostředků na příští rok zvýšeného o 4
% nebyly zahrnuty prostředky vynaložené v souvislosti s vyšší
spotřebou služby přesčas při zajišťování bezpečnostních opatření
v souvislosti předsednictvím ČR v Radě EU.
Dále požadujeme rozšíření projektu P 1000 i na útvary SKPV.
Požadujeme, aby v následujících letech byla řešena otázka
odměňování občanských zaměstnanců analogicky k vývoji služebních
příjmů příslušníků.
Konstatujeme, že i nadále podporujeme požadavky odborových svazů
rozpočtové sféry na valorizaci platové tabulky.
Toto stanovisko neprodleně zasíláme vedení Ministerstva vnitra a
Policie České republiky s tím, že očekáváme reakci a
konstatujeme připravenost kdykoliv požadavky projednat.
Pokud ministr vnitra nebo policejní prezident nebudou schopni
garantovat, aby do objemu prostředků na příští rok zvýšeného o 4
% nebyly zahrnuty prostředky vynaložené v souvislosti s vyšší
spotřebou služby přesčas při zajišťování bezpečnostních opatření
v souvislosti předsednictvím ČR v Radě EU, platí usnesení ze dne
22. 9. 2008 a NOS PČR se zůčastní demonstrace konané 1. 10.
2008 přímou učatí.
-------------------------
Dále publikujeme stanoviska ostatních zainteresovaných
odborových organizací:
Stanovisko UBS ČR
Výkonný výbor UBS dnes rozhodl takto :
Kolegové, kolegyně
Unie bezpečnostních složek zastupující převážně policisty si je
plně vědoma odpovědnosti
za své členy v UBS – MV a za ostatní příslušníky v
bezpečnostních složkách.
Prohlašujeme, že se neztotožňujeme s kompromisním Prohlášením
výboru NOS PČR ze dne 29. září 2008 a demonstrace se
zúčastníme.
Stále trváme na minimálně 4% dorovnání platů za tento rok 2008
a 4% navýšení platů do tarifních tříd pro rok 2009.
Dohoda s policejním prezidentem je nesystémová a nesouhlasíme s
ní, ač si snahu policejního prezidenta vážíme.
Máme garance od základních organizací NOSP a větší části
výkonného výboru NOSP, že se valná většina členů demonstrace
zúčastní. Do rozkolu NOSP se nehodláme vměšovat, jelikož nám to
ani nepřísluší. Přípravy na demonstraci nadále pokračují,
jelikož UBS-MV není součástí až příliš kompromisní dohody mezi
NOSP a PP. Demonstrace byla od prvopočátku připravována v těsné
spolupráci s vrcholnými představiteli OSH, na demonstraci jsme
se shodli a nyní není možné, aby ani jedna strana za těchto
podmínek z této demonstrace ustoupila.
Byli jsme společně na „fontáně“ a sejdeme se 1. 10.
2008 ve 14 hod. před vnitrem opět !
Dne 29. září 2008
Předseda UBS Miloš Plechatý
-------------------------
Stanovisko OSH
Dnes jsme se společně s 1. místopředsedou OS hasičů a
místopředsedou UBS zúčastnili jednání výboru NOS PČR o účasti
policistů na demonstraci konané 1. října 2008 od 14.00 hod. před
budovou MV. Jednání, kterého jsme se zúčastnili od 10.30 hod.
ještě v 17.00 hod. nebylo zakončeno oficiálním stanoviskem NOS
PČR k uspořádání protestu. Oficiální stanovisko zveřejníme ihned
po jeho doručení na OSH. Pro hasiče platí, že naše stanovisko
se nemění, sejdeme se podle původního plánu v 13.45 hod. před
budovou ministerstva vnitra.
Zdeněk J. Oberreiter, předseda OS hasičů
Text: redakce
Publikováno: 29. 09. 2008
inzerce
Komentáře k článku nevyjadřují názor redakce, jejich obsah není
upravován. Příspěvky však mohou být smazány, pokud budou
vulgární, xenofobní, rasistické či budou v rozporu s právním
řádem ČR.
Odkazy vkládejte bez "http://", jinak se váš příspěvek z důvodu
ochrany proti spamu nezobrazí.
jméno
heslo
iguka: Pan Štěpánek napsal:
Vážené kolegyně, vážení kolegové,
na základě včerejšího rozhodnutí Výboru NOS PČR, který podmínil
neúčast na demonstraci dne 01. 10. 2008 splněním dodatečných
požadavků (viz prohlášení Výboru NOS PČR ze dne 29. 09. 2008)
bude v nejbližší době zveřejněna informace, že NOS PČR se této
akce aktivně zúčastní.
Chci Vás informovat, že na základě svého osobního rozhodnutí,
které není ovlivněno ničím dalším, se této akce nezúčastním.
Jako důvod uvádím, že z mého pohledu jsem v jednáních dosáhl
maxima. S tímto svým rozhodnutím a názorem jsem seznámil všechny
místopředsedy.
S jeho souhlasem tlumočím shodný názor i postoj místopředsedy
JUDr. Petra Tomka.
S pozdravem
JUDr. Milan Štěpánek, předseda
16:54:23 30. 09. 2008
bingo: Všichni
Proč nadáváte na NOS? Aspoň něco zkusil dojednat! A když to
nevyšlo, tak demonstruje!
Demonstrace jen pro samotnou demonstraci je samoučelná.
Demonstrace má být podporou pro jasně formulované konkrétní
požadavky, které něco zlepší pro policisty ve výkonu!
16:47:47 30. 09. 2008
HonzaS: Hrozna ostuda diky odborum!!!
Tohle hrozna ostuda diky odborum pro celou policii. Copak tohle
je nejaka tajna dohoda vedeni odboru, jak znemoznit
demonstrujici policisty a nahrat takhle ministrovi?
Fakt by se odbory mely stydet za tenhle neuveritelny
amaterismus.
Je to hodne velka ostuda panove.
15:54:40 30. 09. 2008
Fedof: Vedoucí funkcionáři NOSU opět zklamali a udělali si z
ostudy kabát!
Vedoucí funkcionáři NOSU opět zklamali a udělali si z ostudy
kabát!
Odboráři NOSU již nejsou bráni vážně na MV ani na veřejnosti.
Protože za těchto podmínek je třeba postupovat tempem UBS. Není
možné handlovat takovým způsobem jako p.Štěpánek a vedení NOSU,
vzhledem k tomu co se děje a co se ještě připravuje. Např. Plné
zdanění výluhových příspěvků, které již prošlo poslaneckou
sněmovnou v prvním čtení a je již v čtení druhém! Musím podpořit
stanovisko předsedy Unie bezpečnostních složek MV p.Plechatého
Miloše a Zdeněka J. Oberreitera , předsedy OS hasičů. VS , CS i
vedení NOSU by se chtělo pravděpodobně svést tou károu, která se
tak moc těžko roztláčí.
15:53:28 30. 09. 2008
Milhauss: D E M O N S T R A C E
Vážení kolegové, nenechte se nikým a ničím odradit a přijeďte
zítra do Prahy demonstrovat za naše práva. Možná to je poslední
možnost, jak poukázat CELÉ NAŠÍ SPOLEČNOSTI na nechutné praktiky
velkého Ivana vůči nám všem. Bez rozdílu jestli je někdo hasič,
bachař, celník nebo policajt a v důsledku i kterýkoliv občan
ČR.....P Ř I J E Ď T E !!!!!!
15:52:07 30. 09. 2008
shark: pro vogon
Zdravím kolegové. Jen jedna historka a pravdivá. Ve zkratce: Můj
kamarád slouží na jednom OOP a přišel chlap, že se tu má
nahlásit. Kamarád si jej detailně prohlédl a hlavou mu projela
myšlenka, že se jedná o nástup výkonu trestu či jinou událost.
Jaké bylo jeho překvapení, když mu na další otázku muž
odpověděl." Mě sem poslali z pracáku, nemám práci a prej u
policie zrovna nemají lidi". Uplynul nějaký čas a onen muž je
jeho novým kolegou. Sice úplně neschopným na druhou stranu
schopným všeho. Ale Ivane Langře a další podobní, hurá je nás
zase o jednoho více. Krásný den kolegové, ale hlavně se zítra
hóóódně hlasitě a v hojném počtu ozvat. jinak je za chvíli po
nás:-((
14:37:50 30. 09. 2008
V3nd4:
Ministr vnitra má úplně jiné problémy než je demonstrace
policistů. Podívejte se na to, co se mu skutečně honí hlavou.
www.policista.cz/diskuze/tema/294/
12:21:17 30. 09. 2008
X-sat: to Lukas Heinz
...ona taková lukrativní nabídka na místo u ministerstva vnitra
dokáže člověka motivovat jiným směrem... Přeber si to jak chceš.
Jinak souhlasím, že kus práce odvedl, jen jeho škoda je, že to
takhle zařízl...
Médie lžou a hnusná modrá politika pokračuje. Na demonstraci
policisté budou a stejně tak se jí ofociálně zůčastní i NOSP.
Zítra na viděnou, kolegové!
11:53:08 30. 09. 2008
Lukas Heinz: re all
(Tento názor není názorem redakce, ale osobním názorem
přispěvatele)
Milana Štěpánka si velice vážím. Posunul NOS PČR po Janzovi
daleko dopředu. Právní pomoc je teď na špičkové úrovni a s
příkladnou rychlostí. Vyjednal kolektivní smlouvu, prosadil
odbory do výběrových komisí. Prosadil krajské koordinátory,
kteří řeší problémy řadových policistů na krajích, zasadil se o
vstup NOS PČR do Eurocopu a jeho uznání v Evropě. Mužu jmenovat
x dalších věcí. Milan je především diplomat. Je faktem, že jen
vyjednáváním lze dosáhnout zlepšení. Problém je v tom, že vás
váš partner k vyjednávání musí brát vážně. A NOS PČR pan ministr
soudě dle jeho skutků rozhodně vážně nebere. A tady je čas na
nátlakovou akci. Já to vidím tak, že Milan Štěpánek nechce
vidět, že je čas na nátlak, protože pan ministr nás nebere
vážně. Takto je to z mého pohledu. A že nemáme další způsob jak
na pana ministra tlačit? Já myslím, že nátlaková demonstrace
behem zasedání UE v ČR pana ministra a vládu donutí jednat
seriózně. Jde aby ministr říkal skutečnou pravdu a ne polopravdy
které se mu hodí. Bohužel strach o drobky ze stolu pana ministra
1,5% zřejmě donutil Milana Štěpánka k ústupu. Tady už je čas
bojovat
23:55:42 29. 09. 2008
vogon: Drazí kolegové,
opět se ukázalo jak jsou média jedním ze skrytých pilířů
demokracie a jak se snaží odhalovat nekalé kejkle politiků - je
to jen banda zlatokopů a dál ani nebudu psát co si o nich
myslím, protože bych se jen opět rozčílil. Jen se budou navážet
do lidí, kteří se snaží chránit i jejich bezpečnost. Když ta
banda vykrmených "inteligentů" totálně podělá zákon, na jehož
tvorbě se podílí tlupa tupců a jeden člověk po prvním přečtení
najde chyb jak máku, tak prohlásí že se vloudila chybička, ale
běda jak by někdo z nás byť jen nevyplnit RZ vozidla do
pokutovách bloků.Pokud se někdo bude ohánět tím že mám silné
řeči, tak doporučuji aby si přečetl např. § 23 zákona o
přestupcích. Už na první pohled bije do očí tupost zákonodárců -
a takových případů je nespočet. Také bych chtěl pobírat takové
peníze za takové paskvily. Pokud někdo z vás dosud váhal zda se
zúčastnit či nikoli demonstrace,doufám že již pochopil, že jiné
řešení nám už nyní nezbývá. Pokud budem jen sedět na prdelích a
stežovat si jeden druhému, tak s námi budou zametat až do konce
života. Politika páně Langerova co se týče policie spočívá v
principu kus za kus. Odejde jeden skušený policista a já Ivan
Velký ho nahradím dětskem,co na sobě unese stejnokroj. Přál bych
vám vidět současné strážmistry na policejních školách a občas
slyšet jejich projevy. Z náboru do policejního sboru se stal
sběr odpadu. Polovina lidí zde není schopna absolvovat současné
fyzické testy na více jak 34 bodů a před koncem ZOP nemá ponětí
co to je pokutový blok a jak jej vyplnit. Nastoupil jsem k
policii proto, že chci tuto práci dělat a chci ji dělat co
nejlépe, ale jak ji můžu dělat alespoň dobře, když už tu není
téměř nikdo kdo by mi poradil do začátku..... Pokud 1. 10.
nepřijdeme a nevykřičíme do světa pravdu, tak si pak nestěžujme
a přiznejme si poté,dobře nám tak. Proto doufám že se nikdo z
nás nelekne a přijde nás pokud možno co nejvíce, já osobně se
demo určitě zúčastním i kdybych se měl připlazit z Brna do Prahy
po břiše.
23:51:18 29. 09. 2008
Fabi: Zmrazená IP - to je vrchol
Jako první jsem chtěl reagovat na článek novinky.cz.. Policisté
nebudou stávkovat.. tam jsem ale zjistil, že mám zablokovanou IP
a nemůžu tak vložit příspěvek. Celkem mě to naštvalo, páč v tom
musí mít někdo prsty.. K jinému článku jsem psát mohl.. netáhlo
Štěpánek ještě nic pro Policii nevyjednal a bude tomu tak i
tentokrát.. Ani nevím co tam dělá.. prej už se chystá na lepšího
fleka.. :-D jinak ve středu před MV, doufám, že tam potkám hodně
kolegů z útvaru.
23:36:08 29. 09. 2008
Alik: Demo BUDE !
Výkonný výbor UBS dnes rozhodl takto :
Kolegové, kolegyně
Unie bezpečnostních složek zastupující převážně policisty si je
plně vědoma odpovědnosti
za své členy v UBS – MV a za ostatní příslušníky v
bezpečnostních složkách.
Prohlašujeme, že se neztotožňujeme s kompromisním Prohlášením
výboru NOS PČR ze dne 29. září 2008 a demonstrace se
zúčastníme.
Stále trváme na minimálně 4% dorovnání platů za tento rok 2008 a
4% navýšení platů do tarifních tříd pro rok 2009.
Dohoda s policejním prezidentem je nesystémová a nesouhlasíme s
ní, ač si snahu policejního prezidenta vážíme.
Máme garance od základních organizací NOSP a větší části
výkonného výboru NOSP, že se valná většina členů demonstrace
zúčastní. Do rozkolu NOSP se nehodláme vměšovat, jelikož nám to
ani nepřísluší. Přípravy na demonstraci nadále pokračují,
jelikož UBS-MV není součástí až příliš kompromisní dohody mezi
NOSP a PP. Demonstrace byla od prvopočátku připravována v těsné
spolupráci s vrcholnými představiteli OSH, na demonstraci jsme
se shodli a nyní není možné, aby ani jedna strana za těchto
podmínek z této demonstrace ustoupila.
Byli jsme společně na „fontáně“ a sejdeme se 1. 10.
2008 ve 14 hod. před vnitrem opět !
Dne 29. žáří 2008
Předseda Unie bezpečnostních složek MV
Plechatý Miloš
22:46:50 29. 09. 2008
Drexa: 1.10.2008
A nebudete tam sami :-)
22:29:38 29. 09. 2008
Martin (SKPV): 1.10. 2008
tam budu a se mnou skoro celé oddělení ať se děje co se
děje!!!!!!!!
22:18:22 29. 09. 2008
|
Soudím se. Tomu než jsem se začal soudit však ještě předcházelo
následující: Žádost o příspěvek za službu jsem si nakonec vypsal
podle zákona sám a podal na podatelně. (ve dvojím vyhotovení,
kdy jedno jsem si ponechal) Dva týdny poté mi volal zaměstnanec
finančně plánovacího odboru a dotazoval se mne, zda si na své
žádosti trvám. Já jsem mu na to odpověděl, že samozřejmě, načež
tento mnou vypsanou žádost vyhodil, vypsal novou a po svém, dle
zmiňované nezákonné vyhlášky. Do kolonky, kde jsem se měl
podepsat a prohlásit, že jsem údaje vypsal podle pravdy, tak
napsal: odmítl podepsat. (netušil zřejmě, že jsem si nechal na
podatelně pro sebe potvrdit jedno vyhotovení žádosti) Na základě
této žádosti, kterou jsem nikdy nepodepsal, tak ředitel odboru
sociálního zabezpedčení MV JUDr. Blažek vydal rozhodnutí o
přiznání příspěvku za službu, který mi byl vyměřen podle
žádosti, kterou podle svého vypsal zaměstnanec finančně
plánovacího odoboru Správy Sm. kraje Ostrava p. Petr Czaický.
Odovlal jsem se, ale pan ministr Langer, jako odvolací orgán, se
vůbec mými námitkami nezabýval a odvolání zamítl. Podobně tomu
bylo i s odchodným. Když odcházíte, tak jste pro bezpečenostní
sbor a MV ten, koho je třeba co nejvíce protizáíkonně okrást.
|