Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  24.01.2009 23:31 oportunista
 
FOR: jarda

Omlouvám se Ti za uvedenou nepravdu o odchodném a příspěvku za službu před rokem 1989. Před rokem 1989 nebyl internet a zákony o služebním poměru se půjčovaly jen na vyžádání (tedy alespoň na našem odd.)Kdo si je vyžádal, byl okamžitě podezřelý. Zveřejněny byly pouze povinnosti a né práva. Ještě jednou se omlouvám.
Jen pro doplnění - v KSČ jsem nikdy nebyl. Celých 34 let jsem sloužil jako řadový a nebyl jsem u STB. Vyhozen jsem taktéž nebyl. Po roce 1989 jsem dostal 2 vyznamenání. Celá léta jsem sloužil lidem a né politikům. To je asi vše co jsem chtěl dodat k mé osobě.
§ 108
Odchodné

(1) Příslušníku, jehož služební poměr skončil uvolněním nebo propuštěním, náleží odchodné. V případech hodných zvláštního zřetele lze odchodné též přiznat, skončí-li služební poměr odnětím hodnosti nebo ztrátou hodnosti. Odchodné nenáleží příslušníku, který po skončení služebního poměru je přijat do služebního poměru k ozbrojeným silám nebo ke Sboru nápravné výchovy.
(2) Odchodné se poskytuje podle délky trvání služebního poměru a důvodu uvolnění nebo propuštění až do výše šestinásobku hrubého měsíčního služebního příjmu. Bližší podmínky pro poskytování odchodného stanoví a určování jeho výše v jednotlivých případech upraví ministr vnitra Československé socialistické republiky.

§ 109
Platové vyrovnání

(1) Příslušníku, jehož služební poměr skončil uvolněním ze závažných osobních nebo rodinných důvodů nebo propuštěním s výjimkou propuštění pro odsouzení za úmyslný trestný čin, náleží platové vyrovnání, jestliže jeho služební poměr trval alespoň deset let a příslušník nepobírá důchod ze sociálního zabezpečení nebo příspěvek za službu; za těchto podmínek lze v případech hodných zvláštního zřetele přiznat příslušníku platové vyrovnání, i když mu podle ustanovení předchozí části věty nenáleží.
(2) Platové vyrovnání do výše posledního čistého měsíčního služebního příjmu poskytuje Sbor národní bezpečnosti od nástupu občanského povolání, popřípadě od počátku přípravy na toto povolání, povolené služebním orgánem, do uplynutí dvou let od skončení služebního poměru.

Příspěvek za službu

§ 110

(1) Příspěvek za službu (dále jen „příspěvek“) náleží za podmínek dále uvedených příslušníku, jehož služební poměr skončil uvolněním nebo propuštěním z některého z důvodů uvedených v § 100 odst. 1 písm. a) až d).
(2) V případech hodných zvláštního zřetele lze příspěvek též přiznat, skončí-li služební poměr propuštěním z jiných důvodů, než které jsou uvedeny v předchozím odstavci, nebo skončí-li odnětím hodnosti nebo ztrátou hodnosti.
(3) Příspěvek se neposkytne, popřípadě jeho výplata se zastaví, jestliže příslušník je znovu přijat do služebního poměru nebo je přijat do služebního poměru k ozbrojeným silám nebo ke Sboru nápravné výchovy.
(4) Příspěvek nenáleží po dosažení věku 60 let.

§ 111

(1) Příspěvek činí
a) 20 % služebního příjmu, jestliže příslušník konal službu ve Sboru národní bezpečnosti po dobu nejméně 15 let a dosáhl věku alespoň 40 let, a pokud jde o výkonného letce nebo o příslušníka ve funkci zvláštní povahy nebo zvláštního stupně nebezpečnosti, bez ohledu na věk;
b) 30 % služebního příjmu, jestliže příslušník konal službu ve Sboru národní bezpečnosti po dobu nejméně 20 let nebo ji konal po dobu kratší, ale podílel se na intenzivní výstavbě Sboru národní bezpečnosti a dosáhl věku alespoň 45 let.
(2) Příspěvek podle předchozího odstavce nesmí však překročit částku odpovídající maximální výši částečného invalidního důchodu účastníků odboje.
(3) Příspěvek se zvyšuje účastníkům odboje; o toto zvýšení může být překročena hranice stanovená v odstavci 2.

§ 112

Příspěvek se vyměřuje z posledního hrubého měsíčního služebního příjmu příslušníka před skončením služebního poměru nebo, jestliže je to pro něj výhodnější, z jeho průměrného hrubého měsíčního služebního příjmu za posledních pět kalendářních roků před skončením služebního poměru.

§ 113

(1) Při souběhu příspěvku s výdělkem krátí se příspěvek o částku, o kterou součet příspěvku a hrubého měsíčního výdělku přesahuje výši služebního příjmu, z něhož byl příspěvek vyměřen.
(2) Při souběhu nároku na příspěvek a na starobní nebo invalidní (částečný invalidní) důchod podle předpisů o sociálním zabezpečení náleží oprávněnému podle jeho volby buď důchod nebo příspěvek

FOR: Vlasta

máš úplnou pravdu.
  02.10.2008 20:56 Jarda
 
Aha, tak to tedy je. UK bude asi patrně idiot, když se směje tomu, čemu vůbec nerozumí ...............
  02.10.2008 21:01 F1
 
Ale on zřejmě ví o čem je řeč ( zřejmě je to " kolega ", ale o patro výše) a z pozice " bohů " je vše dole malé a nicotné - asi to tak má být.
  02.10.2008 21:04 Jarda
 
Aha, tak tedy arogantní moderní manager s modrým ptákem. Škoda, že ho nemá modrého od toho, že ho do něj někdo nakopal .............. ačkoliv. Ano, tak se skutečně vyjadřuje rychlokvaška, která začínala na krajské správě, nic nikdy nedělala a teď je možná i výš.
  02.10.2008 21:06 UK
 
Třeba tomuto: Paní byla ukradena kabelka s MT a PK. Trestní věc byla ze strany policisty prověřena tím způsobem (jediný úkon), že zavolal na ukradený mobil - kupodivu byl nedostupný.

Mám pokračovat?
  02.10.2008 21:09 Jarda
 
UK ................ já už se musím opravdu smát. Vždyť ty ani nevíš jaký je rozdíl mezi prověřováním a vyšetřováním. Zkus se někoho zeptat, já na to nemám.
  02.10.2008 21:22 UK
 
Hranicí je 160/1

V běžném hovoru se někdy oba termíny používají promiscue. Nejsem si vědom, že bych jeden z těchto termínů v naší diskusi použil chybně, ať již u výživy nebo zde. V každém případě platí, vzhledem k důležitosti usnesení dle § 160/1 tr. řádu, že u TČ typu výživ se "vyšetřování odehrává v rámci prověřování", tzn. ve většině případů se u výživy už nic ve vyšetřování nedělá. Vše už je shromážděno v rámci prověřování a v tomto případě je nutno říci, že za obvod slízne smetanu SKPV.
  02.10.2008 21:24 Jarda
 
Musím tě uklidnit, protože takové hrůzy, co chodí z obvodu na SKPV jsi ještě neviděl. Celý spis se musí většinou předělávat. Tuhle smetanu nechám klidně tobě.
  02.10.2008 21:28 UK
 
for Jarda

Výživa se ale stíhá, ať se děje co se děje. :-)
  02.10.2008 21:29 Jarda
 
Stíhá se pouze tehdy, když je trestným činem.
  02.10.2008 22:20 XXX-pravý
 
4 Jarda a UK.
Pánové nerad vstupuji do vaší odborné diskuze, ale nechcete si někde sednout k pivu a vyříkat si to tam. Mám za to, že zde jsou důležitější věci k probírání. Přeji hodně štěstí.
PS.
Na SKPV by všichni chtěli, aby na obvodech v rámci prověřování udělali všechno a spis jim naservírovali na zlatém podnose pouze ke sdělení obvinění dle § 160/1 tr.ř. a pak rychle pryč s tím na OSZ, neníliž pravda, žejo.
  02.10.2008 22:24 Jarda
 
Jenže na obvodním oddělení by to tak mělo skutečně být. Od toho se to také jmenuje to prověřování. Tedy zjistit co se stalo, kdo to udělal a zajistit důkazy. Bez toho zahájit trestní stíhání skutečně nejde ..................
  03.10.2008 07:58 Ronin
 
A co zkusit model z Brna a polovinu vyšetřovatelů z SKPV poslat na obvody a tam můžou dělat známé spisy, zkrácenky a alíky. Pak by odpadlo to předělávání spisů na SKPV nebo se pletu ?
  03.10.2008 17:06 Jarda
 
Ano, to by bylo řešení, ale vedoucí oddělení by musel být v 6TT a zbytek nejvýše v 5TT. "Obyčejný" policista by na 6TT nemohl dosáhnout a proč by i měl, vždyť by nedělal trestní řízení a pokud ano, tak neznámého pachatele a to by se kolegům na obvodech moc nelíbilo. V Brně, co vím já, to moc velký úspěch nemělo. Možná by stačilo dělat vše poctivě a když někdo něco neví, tak se nebát zeptat staršího, dokud ještě u policie nějací jsou.
  02.10.2008 20:46 F1
 
For třítečka / ... /


Již zde nejméně 100 krát řečeno jinými - běž také sloužit za těch 140 %, přihlaš se a budeš se mít jak v ráji, stačí se jen přihlásit, nekecej zde a běž do blahobytu - není přeci nic jednoduššího. Taková šance se přeci nezahazuje, když Policie ČR překotně nabírá - máš nyní skutečnou šanci být mezi " vyvolenými ". Stačí jít na personální a pak se ti již budou točit panenky z toho blahobytu u Policie ČR. Ukaž v sobě správného chlapa a jdi do toho, co tu všem vyčítáš - nenech ty peníze na sebe čekat.
  02.10.2008 20:39 Jakub
 
Nevíte někdo,co se děje? Na našem OŘ je skoro epidemie v žádostech do civilu.Prej,že se od nového roku bude danit renta a odchodné?Je to pravda ? Nebo zase nějaká fáma.A kde to najdu? Dík.
  02.10.2008 20:50 Někde
 
proběhl šum , že to prošlo 1.čtením tak zkus www.psp.cz ale spíše je to klasická JPP.
  02.10.2008 20:56 For Někde
 
JPP to není,už to prošlo zdárně prvním čtením!!!!!!!!!!!!!!!
  02.10.2008 21:01 Myšpulín
 
JPP. Danit se to má - možná- dle věcného návrhu zákona o dani z příjmu dle Kalouse až bude přijat. Zatím není ani v paragraf. znění. Prý v 2009 a platit by měl teroretick od 2010
  02.10.2008 21:10 Myšpulíne
 
Když už to prošlo prvním čtením,tak to má i § znění,to dá rozum.A platit to má od nového roku
  02.10.2008 21:18 Tak
 
jsem to hledal ale nenašel. Třeba je někdo šikovnější.
  02.10.2008 21:20 Myšpulín
 
Osvobození od daně je dáno 586/1992 paragraf 4 odstavec 1o) výsluhové náležitosti a přídavek na bydlení u vojáků z povolání a výsluhové nároky u příslušníků bezpečnostních sborů podle zvláštních právních předpisů,3)

Ve sněmovně je novela http://www.psp.cz/sqw/text/tiskt.sqw?O=5&CT=563&CT1=0 , kde se o změně tohoto paragrafu vůbec nepíše. Iciciativě poslanců se sice meze nekladou, ale alespoň nešiřte paniku. Zatím tam nic takového není. Nebo mi sdělte, kde to tam je.
  02.10.2008 21:33 Asi tak!
 
tomu paskvilu se říká návrh věcného záměru zák.o dani z příjmu (rušení danových vyjímek), který Mr. Kalousek opravdu předložil vládě na jejím zasedání dne 19.9.08 pod č.j. MF15/74353/2008-151. Týká se zdanění výsluhových náležitotí a odchodného,přídavku na bydlení (u vojáků), kázeňských odměn (např. záchranu života a následující ocenění vám pěkně zdaní), dále peněžního plnění za výstrojní a proviantní náležitosti, náhrady za ztrátu na služebním příjmu a zvláštního příplatku vypláceného v cizí měně pro příslušníky bezpečnostních sborů.


Doufám, že jste všichni pochopili, co za dobráka na MF to je. Někde se peníze na zaplacení stovek mld.církvi musí sehnat...
  03.10.2008 16:34 R.P
 
Bohužel je to pravda a nejen to...................................
  02.10.2008 20:38 Vypůjčeno
 
Důchodkyně - Manžel pracoval jako řídící učitel celý život a tak velké peníze 33 000 korun v průměru nikdy neměl.Tak co si už stěžujete. Pan Langer moc dobře ví, kde má za nitku popotáhnout a to je moc dobře. Starším sn-bákům se rovnat vůbec nemůžete.Styďte se.Ani Váš vedoucí protestu s Vámi nesouhlasil a na protest se nedostavil. Co pak asi dělal třeba 15.července či 3.srpna asi měl prázdniny a se svým ministrem z dob KSČ měl v průměru 42 tisíc, bo byl řídící. A co týká tahání nitek všeho moc škodí.P.S. Máte ráda fotbal prý je tam dneska príma nálada tak šup šup.
  02.10.2008 20:40 F1
 
Paní viz. " dole " Stačí trochu více užívat závity. Bohužel jsem Vám to takhlen " taktně " musel naznačit. O povolání policisty kromě hrubého platu více dále co ?
  02.10.2008 19:56 Jarda
 
Může mně někdo napsat proč je policistů pořád méně a k policii nikdo nechce, když je to tak bezvadně placené pohodové zaměstnání? Vždyť to nemá logiku. Nějaká paní Jarka tady psala, že dělá za 8.000,-- Kč. Nechápu tedy proč si nedodělá maturitu a pak nejde za 14.000 až 15.000 hrubého k policii?
  02.10.2008 20:38 F1
 
Přesně tak, i méně chytrý si vyhodnotí to, že tam kde je " narváno " a místa se neuvolňují, je taková pohoda, že to zkrátka nikdo nehdlá opustit a bude tam do důchodu.
Naopak, tam kde je " nějaký problém " - zátěž lidí...... lidé odcházejí pryč.

Přemýšlel již někdo o tom, jak " snadné " je dostat se na nějakou pozici na Městský úřad, Magistzrát a pod. Bez známosti nemožné.

Je to jasně čitelné a stačí trochu přemýšlet. Na druhou stranu - je možné si to jít vyzkoušet. Za ty peníze to stojí nebo ne ?
  02.10.2008 22:28 XXX-pravý
 
4 Jarda
Jen taková malá poznámečka.

Od dobré firmy se neodchází a těžko se tam dostává a ke špatné firmě se nikdo nehrne.
  03.10.2008 15:12 Beny
 
Pro Jardu - blbe jestli děláš u Policie za 14.000,- hrubého, tak tam uklízíš jedině tak záchody , nedělej z lidí blbce.
  05.10.2008 10:44 diskus
 
Je 15.000 žádostí o přijetí k PČR. Více lidí k PČR přichází než odchází.
  02.10.2008 19:40 Imperius
 
Česká policie je druhá nejpočetnější v Evropě, tak nevím, kde ti poldíci vlastně jsou...???
  02.10.2008 20:18 Jarda
 
Je příliš hodně řídících kádrů. Bohužel stav je stejný i za I.L., akorát se to kosmeticky retušuje tím, že se jedno místo zruší a vytvoří se stejné, které se jen jinak jmenuje. Policistů na ulici je opravdu málo. Plní i mnoho nemsyslných úkolů, které v západní Evropě neřeší. Když přijdeš v Anglii na policii se škodou v přepočtu do 50.000, která ti byla způsobena pachatelem, tak se s tebou nebaví, protože je to málo peněz. Nevyšetřuje se neplacení tzv. alimentů a mohl bych pokračovat dále. Chcete to také takhle ........... ?
  02.10.2008 20:38 UK
 
for Jarda

Vyšetřování neplacení tzv. alimentů (tzn. výživy). Tak to je nejlepší vtip dneška.
  02.10.2008 20:49 Jarda
 
Budeš se divit, ale vtip to není. Je to holá realita. Je to nejčastěji vyšetřovaný trestný čin (§ 213 tr. zákona) a samozřejmě i dost náročný na čas. Pachatelé jsou trestání však pouze formálně.
  02.10.2008 20:54 F1
 
Ale on to UK bere tak, že to není žádné " vyšetřování ", ale jen shromažďování došlých dožádání a " jen " taková dokumentačka. Tak bych to asi chápal já a v tom je ten vtip. Mýlit se, je ale lidské.
  02.10.2008 20:57 Jarda
 
Aha, tak to tedy je. UK bude asi patrně idiot, když se směje tomu, čemu vůbec nerozumí ...............
  02.10.2008 21:01 UK
 
for Jarda

Nejčastěji je 180d tr. z.. Má reakce byla založena na suchém anglickém humoru, protože napsat ve spojení s výživou vyšetřovat, to se mi moc nezdá. Vždyť co je nabráno, je sděleno a také následně odsouzeno - prostě taková lepší vymahačská agentura. Z výživy se prostě nestřílí. Sranda teprve nastane s novým trestním zákoníkem - mělo by být "éčko" u výživy.
  02.10.2008 21:08 Jarda
 
Budeš se divit, ale ne vše je sděleno, protože přijde paní oznámit, že jí neplatí, ale neví od kdy a kdo mu to nařídil ............... pak ještě zjistíš že má další děti po republice a on se nezdržuje, kde je hláše. Tedy souhlas se zadržení, pátrání, noční telefonát ze soboty na neděli, že byl chycen a ty musíš zadarmo do práce .................. nepsal jsem, že to je náročné nějak na bednu, ale časově to je horší než "prostá vražda! a věř, že jsem vyšetřoval už oboje ..............
  02.10.2008 21:14 UK
 
for Jarda

Pokud vy hoši říkáte hlídání MČ vyšetřoval, tak tu vraždu vám i věřím.
  02.10.2008 22:36 Jarda
 
Byl jsem v týmu. Vraždu nevyšetřuje jeden člověk ........
  02.10.2008 19:38 Jarda
 
Bohužel nemá kdo zasáhnout :-( Policistů je málo. Nechápu čemu se divíte, vždyť to jste přeci chtěli .............. Dobře vám tak.
  02.10.2008 17:29 Beny
 
Chorvatší fanoušci pochodují Prahou, napadají občany, hajlují, tropí výtržnosti - naše policie vše jenom sleduje. Hamba!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !
  02.10.2008 17:49 Imperius
 
Pražští policejní velitelé, nechte provést řádný zákrok! V naší zemi přece nemůžeme dopustit propagaci fašismu!!!???
  02.10.2008 18:52 bez sboru
 
Policie se rozpadá a za pár měsíců budou zasahovat velitelé a manažéři.
  02.10.2008 17:13 průměr
 
Velkým problémem Vašeho statistického průměrného průměru zprůměrovaného průměrným platem u policie je průměrování průměrných hodnot. Vím, je to nesmyslná věta, ale chtěl jsem tím vyzdvihnout vámi často používané slovo PRůMĚR, které neodpovídá tomu, co byste měl popravdě používat ve svých výrocích na adresu platů policistů. Měl bych pro Vás návrh, podle kterého byste mohl argumentovat s průměrným platem policistů spravedlivěji. Rozdělte platy policistů na dvě části (nevěřím ale, že toto uděláte a zveřejníte).
  02.10.2008 17:11 TOP podrazy
 
Jako vedoucí okresní kriminálky Červíček nemohl dosáhnout na místo šéfa dopravky po Zdeňku Bambasovi. Proto byl nejprve 15. srpna 2007 povýšen do funkce policejního rady a z ní už se na místo šéfa dopravky přihlásit mohl. Udělal to a jako jediný uchazeč vyhrál.
Podobný trik, jak obejít služební zákon, použilo vloni policejní prezidium i v případě dvou náměstků policejního prezidenta Oldřicha Martinů