Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  28.02.2008 22:16 jééééééé
 
Zaměstnavatelé motivují zaměstnance příspěvky

---------------------------------------------------------------- ----------------
zpět na rubriku přeposlat e-mailem tisknout článek zobrazit komentáře přidat komentář

---------------------------------------------------------------- ----------------

[PRAHA, 27. února 2008] - Mezi hojně využívané zaměstnanecké výhody patří příspěvky zaměstnavatele placené zaměstnancům na jejich penzijní připojištění se státním příspěvkem a na soukromé životní pojištění. Jaké novinky v této oblasti přinesl rok 2008?

Převzato ze serveru Finance.cz

Poslední statistiky ukazují, že nezaměstnaných stále ubývá. Pro mnoho zaměstnavatelů začíná být shánění vhodných zaměstnanců černou můrou. Stále více profesí se dostává na seznam těch povolání, o které je mezi zaměstnavateli zájem, ale na pracovním trhu chybí.

Jedním z řešení, jak přilákat nové zaměstnance může být zvýšení mzdy. Existují i jiné možnosti, kterými zaměstnavatelé mohou získat nové zaměstnance a co víc, své současné zaměstnance si udržet a zajistit si jejich loajálnost. Jednou z využívaných zaměstnaneckých výhod, které zaměstnavatelé svým zaměstnancům nabízí jsou příspěvky na finanční produkty. V současné době mohou takto zaměstnavatelé přispívat na soukromé životní pojištění a na penzijní připojištění se státním příspěvkem.

Především penzijní připojištění, ale částečně také životní pojištění, patří mezi produkty, které klient může v budoucnu, po odchodu do důchodového věku, využít ke zlepšení své životní úrovně po ukončení produktivního života. Již z tohoto pohledu je tedy příspěvek zaměstnavatele více než vítaným.

Zaměstnavatelé v současné době raději využívají možnosti příspěvku na tyto produkty, než navyšování mzdy. Výhoda oproti navýšení mzdy je zřejmá, zatímco v případě, kdy zaměstnavatel přispívá zaměstnanci například 500 Kč měsíčně na penzijní připojištění, je tato částka pro něj daňově uznatelná a pro zaměstnance představuje čistý příjem, pokud by zaměstnavatel zaměstnanci zvýšil mzdu zaplatí z tohoto navýšení zaměstnanec sociální a zdravotní pojištění a také daň. Z výše uvedeného je zřejmé, že rozhodne-li se zaměstnavatel přispívat svým zaměstnancům v rámci životního pojištění nebo penzijního připojištění dostane zaměstnanec plnou výši příspěvku.

V příspěvcích zaměstnavatele od roku 2008 změna
Rok 2008 přišel s řadou změn. Jednou z nich je také změna ve výši přispívaní na životní pojištění a penzijní připojištění. U penzijního připojištění byl do konce roku 2007 osvobozen příspěvek zaměstnavatele na penzijní připojištění u zaměstnance do limitu 5 % vyměřovacího základu zaměstnance pro pojistné na sociální zabezpečení, tj. zjednodušeně z hrubé mzdy. Pro zaměstnavatele byl přípěvek, který hradí na penzijní připojištění zaměstnance automaticky považován za daňový náklad, maximálně však do limitu 3% úhrnu vyměřovacích základů zaměstnance pro pojistné na sociální zabezpečení za zdaňovací období nebo jeho část. U životního pojištění byl osvobozen příspěvek zaměstnavatele, který platí pojištění svým zaměstnancům, až do výše 8000 korun za zdaňovací období nebo jeho část.
Od nového roku, díky reformě veřejných financí došlo ke změně. Maximální výše limitu příjmu z příspěvku zaměstnavatele na penzijní připojištění a životní pojištění je stanoven na 24.000 korun ročně. Je zcela na zaměstnavateli v jakém poměru se rozhodne svým zaměstnancům na oba produkty přispívat. Je tedy stanoven pouze jeden limit a je pouze na zaměstnavateli, jak s ním naloží. Nově tak může zaměstnanci zaplatit třeba celých 24 tisíc na penzijní připojištění, nebo celých 24 tisíc jako pojistné na soukromé životní pojištění a nebo do třetice tuto sumu rozdělit v jakémkoli poměru mezi tyto dva produkty.

Pokud bude zaměstnavatel přispívat více než 24.000 Kč, což může, nebude již tento příjem pro zaměstnance daňově osvobozen a bude podléhat i povinným odvodům.

Příspěvek je daňovým nákladem zaměstnavatele, ale…
Do konce roku 2007 byly v zákoně o daních z příjmů uvedeny limity příspěvků, a pokud zaměstnavatel přispíval v rámci jejich výše, byly tyto příspěvky automaticky považovány za daňově uznatelné. Reforma tyto ustanovení zrušila. Pokud v současné době chce i nadále zaměstnavatel přispívat a uplatnit si své příspěvky do daňových nákladů, může tak učinit s využitím § 24 odst. 2. písm. j) bod 5 zákona o daních z příjmů, tzn. že musí mít daňovou uznatelnost podloženu zakotvením nároku zaměstnance vyplývajícím z kolektivní smlouvy, vnitřního předpisu, pracovní či jiné smlouvy.
  05.10.2008 23:10 CH z N
 
Navrhuji defenestraci.
  05.10.2008 20:37 Matematika
 
Pokud ženatý polda dokáže zajistit aby 6 rodinných příslušníků nevolilo současné moci pány na regionální úrovni. Kolik rodinných příslušníků dokáží ovlivnit hasiči, vězeňská služba event. další ,, spokojení služebníci " ?
  05.10.2008 18:53 kasper
 
SEBECHVÁLA NEJVYŠŠÍCH
Dobrý den! Dnes vystoupil v ČT policejní prezident - řádových stužek na prsou, jak ruský generál z druhé světové, to se snad za dobu běžné služby ani nedá posbírat ... ale o tom nechci psát. Podle pana policejního prezidenta je všechno v nejlepším pořádku. Žádné tajné závody na D1 nejspíše nebyly, výtržnosti chorvatských rowdies byly panem Červíčkem mistrně zvládnuty atd. atd. Nuže, pane Langře, nemáte pocit, že už toho rozvalu PČR bylo dost? Žil jsem dost dlouho na Západě, abych poznal, že něco takového tam není vůbec možné. Policie, která "takticky" nechá jakési ožralce řádit v hlavním městě, ničit soukromý i veřejný majetek, pomočit radnici, terorizovat občany ... to by v sousední SRN stálo místo nejen zemského šéfa policie, ale nejspíše i spolkového ministra vnitra. Nebo jsou tak katastrofálně nastavené zákony, které z policistů dělají šašky? Rovněž tak tajné závody na dálnici - na oficiální sdělení, že PČR nic závažného nezaznamenala Vám odpovídám, že jsem v přibližně stejnou dobu nezaznamenal jakoukoliv přítomnost PČR na D1, po které jsem shodou náhod jel. Závodících šílenců mne předjelo nejméně 15, občas způsobem, za který vás v Rakousku či SRN vytáhnou bez diskuze z vozu, nasadí vám pouta a posadí vás za katr. Mohu se domnívat, že PČR pro jistotu nic neviděla a nezasahovala proto, že závod pořádali různí kamarádíčci ODS z lepších kruhů? Zdá se, že pan Červíček svoji práci nezvládá a pan policejní prezident by ho měl vyhodit.
Ptám se kam spěje česká policie, když slyším jaké podmínky a vztahy v tomto ozbrojeném sboru vládnou?
  05.10.2008 21:56 Pavel
 
Zde plně souhlasím, škoda jen, že je to pouhý výkřik do tmy!
  05.10.2008 18:50 Podnikatel
 
Kliku fandím Ti a drž se!
  05.10.2008 18:50 For Klik
 
...hele Kliku já v civilu makal a vracím se tam. Kdo chce na mé místo v mundůru může. Tak prosím... jen je mi divné, že ne a ne naplnit volné tabulky, vždyť je tolik lidí bez práce....
  11.10.2008 19:30 Klik
 
Zabulíš, ovšem jestli nejsi tláča!!!!
  05.10.2008 18:43 rowdies
 
ÍČKO BEZ ZÁJMU A INFORMACÍ
Česká policie neměla podle ministra vnitra Ivana Langra včas potřebné informace, které by měla mít před čtvrtečním řáděním fanoušků Dinama Záhřeb v Praze. Akce tak podle něj ukázala na nutnost zlepšit spolupráci české cizinecké policie v zahraničí a potřebu zlepšit výměnu informací. Samotný zásah policie byl však profesionální, míní.
  05.10.2008 18:50 Imperius
 
I bez potřebnejch informací viděl celý národ, jak ustašovci hajlují. Tak je měli seřezat na hromadu, padlé odvézt v antonech a nadělit jim to tváří v tvář. V Praze máte tři prdele poldů, tak se snažte, Vy bando velitelská líná!
  05.10.2008 18:55 RUR
 
Vezmi prášek magore a odpočívej v pokoji..
  09.10.2008 20:16 m
 
Prohlásit, že v Praze je "tři prdele poldů" může jen opravdový debil.
  05.10.2008 17:48 Podnikatel
 
Vy bando ufňukánků, ještě Vás to neopustilo? To Vám nestačí debakl, kterému říkáte demonstrace? Kolik tam bylo vlastně poldů? Vždyť jste k smíchu! A peněz máte dost!
  05.10.2008 18:08 Maxim
 
Vezmi prášek a starej se o odpisy z daní blbečku.
  05.10.2008 18:45 Klik
 
Zase jako u blbejch na půdě, tak si to pojďte zkusit. Toto já mohu napsat o civilu. Tak pojďte pracanti makat do civilu. To potom budete nadávat holobrátkové. Už se na Vás těšíme!!!!
  05.10.2008 19:57 F1
 
Skutečně hodnotný příspěvek podnikající osoby a vůbec nepochopil, že pokud by se jednalo o stávku a zavřel by se krám ( jako učitelé, zdravotníci) , tak by tam místo služby přijela jiná síla lidí. Jo z volna se tam moc lidí nedokodrcá, že pane podnikající.
Ale také názor.
  05.10.2008 20:02 Ynorr <Ynorr@seznam.cz>
 
Vážený podnikateli, demo nevidím jako debakl, ale jako úspěch. Jestliže příslušníci ozbrojených složek ze zákona nesmí stávkovat, znamená to že se zúčastnili pouze Ti co měli osobní volno. Při stavu kdy chybí podle slov ministra přes 5.000 lidí, tak před těmito smekám.
A jestli Vy jste podnikatel, nectěl bych s Vámi mít nikdy nic společného. Jsete pouze přiblblý AROGANT.
  07.10.2008 18:55 L.H.
 
v podstatě máte pravdu
  05.10.2008 15:26 Pavel <pavel2777@seznam.cz>
 
Já mám 5.třídu u VS, ale tam teda s navýšením platu vůbec nepočítám, spíš se začínám ohlížet po něčem jiném! Už jsem profesně deformovaný!
  05.10.2008 18:09 Protektor
 
Odejdou všichni po ÍČKEM se nedá pracovat.
  05.10.2008 18:36 VS
 
Protektore VS nepatří pod "Íčko"
  05.10.2008 20:15 Jarda
 
To je jejich jediná klika ..................... :-D
  05.10.2008 21:58 Pavel
 
Jako kliku to moc nevidím a už vůbec ne necítím!
  05.10.2008 14:19 Jazzy
 
Bože ten Martinů je ale vůl.
Ani nedokázal říct Moravcovi, jak reagoval Bém na Červíka. A to i když se ho opakovaně zeptal.
Sám přiznal že se peníze zvednou o 5000, a to 70% lidem co jsou v 5. třídě.
Jestli to dobře chápu, tak pátá třída je už teplý kancl,ne?
A těm co jsou na ulici se přidá kolik? A motivační akce která nabrala tři stovky nových policistů?To je jako hodně?
Jak se tím to může ohánět?
Krakatici taky neřeší je to stejný kecal jako Ivánek.
Hihi chlapy, ani se vám, všem slušným policistům nedivím, sloužit pod těmito kecaly.
  05.10.2008 14:42 Radek
 
Chyba - mám pátou třídu a lítám venku 12 hod. po nehodách. Takže nesedím v teplém kanclu... ale peníze, jak jsem uvedl, se mi zvedly o 1700 hrubého. Nesmíte věřit všemu, co pohlaváři řeknou. Nyní jsem se dostal na to, co jsem měl v roce 2006, díky novému zákonu jsem byl od roku 2007 v mínusu! Z toho vyplývá, že jsem šel s platem dolů a nyní mám to co v roce 2006 - a kde jsou zbývající 2 roky a to nemluvím o infalci?...
  05.10.2008 22:55 Jazzy
 
for Radek
tak že pokud jsi v páté a nemáš těch 5, tak to potom znamená, že nám vědomě lže a ještě se tím kasá!!
  05.10.2008 10:32 Radek
 
aby jste byli ještě více nasraný a více záviděli, tak jsem včera podepisoval zvednutí platu o 1700,- hrubého. Na osobním a rizikovém příspěvku. Tak a teď ať Vám pukne srdce.. víte o této práci hovno, hlavně že závidíte. Zkuste si to sami, ale to né, že?...
  05.10.2008 11:38 For zadek
 
no a co chtěl básník říct
  05.10.2008 14:38 Radek
 
Básník chtěl nasrat ještě více závistivce - civilní osoby, které zde píšou, že by nám nasrali s přidáním peněz. Když závidí, tak ať to stojí za to, ne?.. Však volných míst je u policie dost, mají šanci...
  05.10.2008 16:34 For Radku
 
... trošku líp formuluj větu a myšlenku, ale máš plně pravdu. Každý to může zkusit.... Mám však dojem, že normální lidé zde nepíší, ale pouze provokatéři nebo lidé z PP
  05.10.2008 18:45 Klik
 
Zase jako u blbejch na půdě, tak si to pojďte zkusit. Toto já mohu napsat o civilu. Tak pojďte pracanti makat do civilu. To potom budete nadávat holobrátkové. Už se na Vás těšíme!!!!