Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  11.03.2007 11:59 Science Fiction již brzo
 
Ze stránek pana Langera : Reforma Policie ČR

Zloděj vám vykrade auto a vy hlásíte krádež. Policista už vás nepřijme za mříží za okénkem jako dnes, ale v recepci. Vedle na zdi minete tablo s fotografiemi všech jeho kolegů, takže si propříště najdete, že vaši ulici má na starosti třeba policista Jan Novák. Můžete s ním probrat, proč se necítíte ve své čtvrti bezpečně.

Vyšetřování případu, kde svědčíte, bude trvat kratší dobu, protože policisté a žalobce už si nebudou vyměňovat stohy papírů, ale maily. Možná vás ani nikdo neokrade, protože v ulicích přibude uniforem.

A když policista Novák něco provede, už ho nebudou vyšetřovat bývalí kolegové, kterých je inspekce plná a kteří s ním možná budou soucítit. Asi takhle by měla vypadat policie po změnách, které chce „naordinovat“ ministr vnitra Ivan Langer (ODS). Jedním z hlavních motivů je snaha „vytáhnout“ policisty z kanceláří tím, že se jim ulehčí administrativní práce. „Policistů je dost, ale dělají práci, kterou by vůbec dělat nemuseli. Suplují pošťáky a nosí soudní obsílky, nebo dělají rozvažeče opilců,“ říká náměstek ministra vnitra Jaroslav Salivar. Dnes odhadem tráví policista na ulici pětinu pracovní doby, po změnách by to měla být třetina až půlka.

Ještě teď na jaře chce Langer reformu probírat s poslanci. Do půli roku chce ministerstvo podle Salivara sepsat nový zákon o policii. Platit má v roce 2009. Ale něco už se mění teď: dříve se na policii ťukalo na stroji a nešlo tam poslat mail. Loni se podle Salivara napojilo 864 služeben na internet.

Stínový ministr vnitra František Bublan (ČSSD) se reformě nebrání, ale podle něj musí nejdřív ministr „uhasit“ nespokojenost policistů s novým služebním zákonem. „Langer by měl přijmout nové policisty a zamezit útěkům těch stávajících,“ míní Bublan. Podle něj také policista na každém rohu ještě neznamená snížení kriminality. „Měli by se věnovat prevenci, pracovat s lidmi v ghettech, ze kterých rostou kriminálníci,“ říká Bublan. Bývalý šéf vojenské rozvědky Andor Šándor také radí, že každý policista by měl mít alespoň malý protiterostický výcvik.

Langerova reforma je také podle kritiků až příliš „organizační“. Mluví o územním členění policie (má být čtrnáct krajských ředitelství) na úkor receptů například na drobné krádeže.

***

* Změny v policii

1. Policista nebude úředníkem, bude více hlídat v ulicích.

2. Vyšetřování bude rychlejší, stohy papírů nahradí spis v mailu.

3. Opraví se policejní stanice.

4. Každý policista bude mít na starosti pár konkrétních ulic.

5. Inspekce bude nezávislá, policisty nebudou vyšetřovat „kamarádi“.

6. Má být jeden kriminální úřad a skončit „válka útvarů“.

7. Policista z notebooku vytiskne protokol na ulici, takže odpadnou některá předvolání na služebnu.

MF Dnes, 7. března 2007
---------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------

NÁZOR POLICISTY NA TEN BLÁBOL :

**** Tak když jsem si tohle přečetl jako policista a zrovna v době když jsem se díval v televizi na Terminátora, tak jsem si říkal, že je to již tady - a co je tady ? Nová doba, kdy bude všechni ideální. Na výše uvedený text, ale každý policista ví své a ideály politiků jsou hezké pro veřejnost , ne pro policisty, kteří jsou osoby znalé.

1 odstavec - Zloděj vám vykrade auto.......... - již dnes si občan může optáním na služebně zjistit, kdo z policistů z OOP s územní odpovědností “ dochází „ ve volném času do bydliště toho konkrétného občana a osobně já rád občanům vysvětluji proč se tolik krade a co je příčinou neb to moc dobře vím, jako moji kolegové.

2. odstavec - Vyšetřování případu, kde svědčíte ....... - no nevím jestli zrovna tohle bude znamenat, že to půjde rychleji. Stačí si vzpomenout na původní úvahy zkráceného přípravného řízení ( ve zkratce ZPŘ) , jeho rychlost, učinnost rychlého potrestání od spáchání skutku. Dnešní realita zkrácených řízení znamená - tlak na policistu aby stihnul lhůtu zkráceného řízení ( policista musí jet jak fretka, aby maximálně do 10 dnů spis odeslal na Statní zastupitelství při řešení dalších případů ). Na státním zastupiteství jsou těmito ZPŘ zavaleni a “ nestíhají “. Na soudě je to již jiné neboť tyto případy tam také někdy skončí ležením po dobu 6 měsíců případně více - a závěr - ten rychlý trest ? Častý trest obecně prospěšných prací na které má odsouzený čas k vykonání ve lhůtě 1 roku se kolikrát stává problémem pro Mediální a probažní službu, která má za úkol tyto lidi kontaktovat (často ale doslova vypátrat ) a zařídit jim práci. Samozřejmě, že řada odsouzených vzhledem, že to jsou toxikomani si hlavu s opracováním uložených hodin starost nedělají.

3. odstavec - A když policista Novák něco provede, už ho nebudou vyšetřovat bývalí olegové, kterých je inspekce plná a kteří s ním možná budou soucítit........ - Vždyt je to měšné. Pani kolegové z inspekce s námi soucítí ? Jakého blbce to mohlo napadnout. Vždyť ti htějí mít zásek na pažbě - uloveného policajta, protože jsou za to hodnoceni. Zná někdo jednání policistů z inspekce s řadovými policisty ?

4. odstavec - Ještě teď na jaře chce Langer reformu probírat s poslanci..... - Upřímně z toho mám strach, neb když vidím uvažování “ odborníků “, kteří strávili 20 let v kanceláři, případně prošli studiem VŠ a velkým skokem s vynecháním znalosti práce policistů na ulicích se ocitli na pozici vymýšlení chodu Policie ČR.

5. odstavec - Stínový ministr vnitra František Bublan (ČSSD) se reformě nebrání... - Když jsem dočítal spodek odstavce, kde se vyjadřuje pan Šandor, aby měl každý policista protiteroristický výcvik, tak jsem si uvědomil co se od nás všechno chce - když si někdo zabouchnedveře, tak zavolá na Policii ČR a dívá se na nás jako na zkušené zámečníky, jedna žena dokonce chtěla po mě jako po policistovi, abych jejímu manželovi zakázal chodit za jinou ženou, že to se přeci nesmí, Šandor by z nás chtěl mít vycvičené na teroristy a zkrátka každý kdo si dělá na svém písečku by od nás chtěl to jeho. Obávám se toho, že Supermani skutečně býti nemůžem.
A když to celé shrnu, jako bežný policista ?

1. Policie se topí v papírech a to je pravda s tím se musí něco udělat. Dokud se budou ale obyčejné přestupky dokumentovat téměř, jako trestné činy s protokolem ohledání místa činu a pod. tak to se práce nezjednoduší. Vždyť Městská policie vytvoří jeden úřední záznam společný s popisem místa a jeho poškození s digitálním fotoaparátem a na správním orgánu jim to stačí. U policie ČR ale musíme samozřejmě dělat těch papíru více, aby to nebylo tak jednoduché. Proč to u rozbitého okna se škodou 500,- Kč dělat jednoduše, když to jde dělat složitě. A toto platí i na jiné věci u Policie ČR. V Německu je systém z doslechu přeci jenom jiný, ale koho to u nás zajímá - stále jen řeči a řeči.

2. Zdaleka ale největší problém je, že se adekvátně neřeší ta neskutečně častá “bagatelní“ trestná činnost toxikomanů a dalších osob, které se dopouštějí sériové trestné činnosti, stále se nechávají na svobodě a páchají další trestnou činnost, kdy vytvářejí neskutečný počet poškozených lidí ( samozřejmě řádně nasraných a samozřejmě na policii, která není ale tím na koho by měli nasraní být ). Proč tito lidé dostávají obecně prospěšné práce, když stále kradou dál a příště dostanou zase obecně prospěšné práce, případně podmínku - tito lidé toho zkrátka nenechají z důvodu jim a nám známých.

Takže jsem zvědavý na tu reformu , ale vpravdě s velkou obavou co ještě mohou zhoršit.
  30.10.2008 21:50 Rentiér
 
Dneska jsem čestl na tn.cz, jak se Langer dušuje, že nikdo z jeho rodiny nic z vnitra nezprivatizuje. No, je pravda, že tolik realit jako íčko nemám, ale v realitách dělám poměrně dlouho na to, aby mi bylo jasné, že kouzlo "smlouvy o budoucí smlouvě kupní" jistě zafunguje.
  30.10.2008 22:10 Pavel
 
Se ti divím,že ty bláboly od Íčka ještě čteš
  30.10.2008 21:42 bída
 
Zastavme modré zloděje a tuneláře!
  30.10.2008 23:08 Ale JAK ?
 
Každá rada dobrá!
  30.10.2008 21:41 podraz
 
Je to v háji odchází velké množství lidí, evidentně likvidují tento sbor.
  30.10.2008 18:10 Bolek
 
Renta má být až po 20 letech 15% a zdaněná. Již teď je na nejnižší úrovni v EU.!!!!!!!!!!! Zlatý komunisti!!
  30.10.2008 20:05 Karel
 
jo,jo něco takového se chystá.............
  31.10.2008 13:51 Rentiér (30)PČR
 
Je vidět že nevíš o čem mluvíš protože zák.č.100 měl trochu jinou rentu.To zdanění nás určitě ale nemine.
  31.10.2008 15:08 rentiere
 
a o jakém zákonu 100 je řeč? Když řekneš "a", řekni i "b",
  31.10.2008 15:22 MC
 
na nejnižší úrovni EU, navíc nevím o státu v rámci EU, kde by podlehála dani z příjmů. Ikdyž možná se blízká na lepší časy a třeba si to zákonodárci neuvědomují - v rámci odstranění vyjímek má dojít ke změně v tom, že tzv. superhrubá mzda bude hrubou mzdou, což znamená s případnou účinností takové novely nárust ze dne na den o 35% a možná by pak s tím šlo spojovat i nárust základu v souvislosti s výpočtem výsluhového příspěvku. Z Výše daně z výsluhového příspěvku pak bude možné usuzovat, jestli je to výhodnější nebo ne??
  31.10.2008 17:08 Rentiér (30)PČR
 
Jednalo se o Zákon 100/1970 Sb. – O služebním poměru příslušníků SNB
Znění platné od 01. 01. 1971 do 19. 09. 1991
§ 111

(1) Příspěvek činí
a) 20% služebního příjmu, jestliže příslušník konal službu ve
Sboru národní bezpečnosti po dobu nejméně 15 let a dosáhl věku
alespoň 40 let, a pokud jde o výkonného letce nebo
o příslušníka ve funkci zvláštní povahy nebo zvláštního stupně
nebezpečnosti, bez ohledu na věk;
b) 30% služebního příjmu, jestliže příslušník konal službu ve
Sboru národní bezpečnosti po dobu nejméně 20 let nebo ji konal
po dobu kratší, ale podílel se na intenzivní výstavbě Sboru
národní bezpečnosti a dosáhl věku alespoň 45 let.

(2) Příspěvek podle předchozího odstavce nesmí však překročit
částku odpovídající maximální výši částečného invalidního důchodu
účastníků odboje.

(3) Příspěvek se zvyšuje účastníkům odboje; o toto zvýšení
může být překročena hranice stanovená v odstavci 2.

§ 112

Příspěvek se vyměřuje z posledního hrubého měsíčního
služebního příjmu příslušníka před skončením služebního poměru
nebo, jestliže je to pro něj výhodnější, z jeho průměrného hrubého
měsíčního služebního příjmu za posledních pět kalendářních roků
před skončením služebního poměru.
Tak ho srovnej se z.č.186/92 Sb. a 361/2003 Sb. A netvrď že byl lepší?!
  02.11.2008 21:43 honza <j.j.havel@seznam.cz>
 
Ano, je to tak s tím příspěvkem z let 1971-1991, jenže dříve byl u všeho stav velmi velmi stabilní (či spíše setrvalý) - dnes přijde během několika měsíců vyšší inflace a renta se opravdu rychle znehodnocuje, a to nemluvím o poloviční valorizaci a dalších rizicích, které nastartovali modroptáci - např. reformu stavějí na střední a nižší třídě a bohatým ještě dávají dárky - no není to k smíchu válcovat média, že např. desítkám tisíc učitelů přidali 500 mil, když 1 člověku (šéf polostátního podniku ČEZU -M.Roman) dají odměnu 700 mil. a tento z tohohle balíku pošle synkovi - V. Klausovi mladšímu na pražské gymnázium dar 100 mil..... Dříve měl příspěvek podstatně větší hodnotu pro řadového rentiéra, než dnes (u dnešních "zasloužilých" funkcionářů je to ovšem o něčem úplně jiném).
  30.10.2008 17:09 rentier
 
tomu parchantovi nestačí poloviční valorizace a ted vymýšlí tohle
  30.10.2008 17:08 max
 
Ožebračování policistů pokračuje, modří tuneláři likvidují sbor dokonale.
  30.10.2008 16:43 MAZEC
 
MANŽELKA SVAZÁKA LANGERA BUDE V DOHLEDNÉ DOBĚ KUPOVAT LÁZEŇSKÉ STŘEDISKO MV U LUHAČOVIC.
  30.10.2008 18:53 XXX-pravý
 
To už tady bylo, Přečti si odkaz pod nickem Hnus ze dne 29.10.2008 18:46.
  30.10.2008 14:13 Zdanění výsluh
 
http://www.novinky.cz/clanek/153142-ministerstvo-chce-zdanit-dal si-prijmy-a-pohrbit-stravenky.html
  30.10.2008 14:26 robot
 
Neslyšel už někdo, že by se mělo prodloužit přechodné období o další 3 roky?
  30.10.2008 14:37 robote...
 
...proboha co to meleš? Lhůta je daná zákonem a do toho teď nikdo nebude rejpat. Takovéhle otázky nepokládej.
  30.10.2008 15:35 Rentista
 
robote... slyšel
  30.10.2008 15:48 robote
 
Já to taky slyšel,ale s tím,že se má i prodloužit doba na nárok na rentu /20let/
  30.10.2008 18:52 XXX-pravý
 
Pošlete toho Kalouska do PEKLA. Jak může takový hříšník běhat po tomhle světě. To co na nás na všechny chystá to je do nebe volající sprostota. Už aby si ho ten čert odnesl.
  29.10.2008 20:13 pčr
 
Tak v čele policie stojí už také generál. Jmenoval ho Klaus na oslavě vzniku republiky. Za co to bylo to nikdo neví :-)
  29.10.2008 23:05 XXX-pravý
 
Raději to ani vědět nechci. Mohl bych se hodně nas..t a trefil by mě šlak.
  29.10.2008 18:46 hnus
 
MANŽELKA PANA MINISTRA LANGERA BUDE KUPOVAT V NEJBLIŽŠÍ DOBĚ LÁZEŇSKÉ POLICEJNÍ STŘEDISKO U LUHAČOVIC-KRÁSNÁ PRÁCE PANE MINISTŘE!
  29.10.2008 19:27 XXX-pravý
 
4 hnus
Jo jo je třeba ještě rychle využít všechny možnosti, jak co nejvíce ze státního koláče ukousnout a to podle hesla když nemůžu já, tak alespoň manželka. HANBA pane ministře, velká hanba. Chce se mi z toho zvracet.
  30.10.2008 08:51 :-(
 
a kdo myslíte, že koupil AO Radlice?????
  30.10.2008 15:36 Clusoe
 
Nezáviď , čák pan MV si to jistě zaslouží.