Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  02.02.2007 18:24 Jihočech
 
Pane ministře. Vy jste politik a všechno vaše jednání je politikařením. Možná to tak má být, nevím já politik nejsem. Jsem policista České republiky, nastoupil jsem v roce 1991 a celou dobu sloužím na Obvodním oddělení. Dodělal jsem si vysokou školu, to píši jen proto, že vy si na tom zakládáte a pro vaši orientaci jsem spíše levicově zaměřený občan této země. Vím ale, že i ve Vašem programu je řada věcí ke zvážení a tak když jste nastoupil do své fuknce, nechtěl jsem Vás zatracovat jen proto, že jste vysoce postaveným členem pravicové strany. Bláhově jsem se domníval, že uděláte ve svém rezortu kus pořádné práce, která bude vidět i třeba na tom našem obvodním oddělení policie. Musím vám ale říct, že si vás už nyní vůbec nevážím.Zastávanou funkcí jste uspokojil jen své ambice a vše ostatní je vám lhostejné. Vy jako ministr by jste se měl totiž starat kromě jiného o své lidi, v tom smyslu, aby byli spokojení. Protože musíte vědět, že pouze lidé spokojení mohou dosahovat výborných výsledků. Policista je člověk, na kterého jsou kladeny vysoké požadavky a ke splnění težkých úkolů musí být i policista spokojený. Domníváte-li se, že tomu tak je, že většina policistů je spokojena tak vám musím napsat novinu : není tomu tak!!! A právě policisté, kteří jsou v každodenním styku s občany jsou nespokojení a cítí se podvedení. Vy na toto neslyšíte, máte kolem sebe několik našeptávačů, kterým nový zákon zajistil výrazné navýšení platů, ale uvědomte si, že by stálo za to, sestoupit z výšin ministerských a přijít si poslechnout názory obyčejných policistů. Není Vám hanba, když takhle sedíte jako vláda v současné době poblíž paní ministryně obrany pí. Parkanové a tato má pod sebou tak velmi dobře zaplacené lidi a vy ubožátka, která mají existenčí problémy? Já mezi ně nepatřím, ale vím o mnoho policistech, kteří na tom takto jsou. Není to tak dávno, co jste reagoval na článek srovnávající policii a armádu. Vaší odpověď bych posoudil jako : bla,bla. Až srovnáte, nebo alespoň přiblížíte podmínky služby u policie těm v armádě tak řeknu: Langer, to je frajer. Dokázal to, co nikdo před tím. Je pěkné, že si myslíte, že práce policisty je stejně náročná, možná ještě náročnější něž služba v armádě. Ale co proto děláte. Nic, nic a zase nic. Zkuste si zjistit statistické údaje o ohodnocení policisty ČR a vojenského policisty!!! Budete koukat, jaký je v tom rozdíl. Počínaje platem + příspěvkem na bydlení, přes výsluhy a ostatní výhody. Neříkejte, že je Vám to jedno, ale asi ano. Chcete šetřit na výdajích státu. Zkrátíte mateřskou,vezmete peníze maminkám s dětmi. To jste frajeři!!! Kdyby jste zkrátili nebo zrušili příspěvek na bydlení vojákům, ušetříte stejné peníze. Ale na takový krok vy asi nemáte, toho se bojíte, to raději obereme tu maminku s malým miminkem. Nevážím si Vás a nikdy Vás nebudu volit, protože když jste byl v opozici, neustále jste volal k rezignaci p. Bublana za sebemenší prohřešek policisty. Ale nyní, když náš blbý kolega prodá foto z tak nešťastné události jako je sebevražda, nejde o systémovou chybu, ale o chybu jenotlivce. Je zajímavé, jak s výměnou vlád, vše u policie je chyba jednotlivce, ale dříve byla vše chyba systémová. Přijďte se podívat mezi nás, až budeme ohledávat mrtvolu měsíc tlející v bytě, kdy smradem blijeme, až budeme ohledávat sebevraha, skočícího pod vlak, kdy začínáme ohledání rozplesklého mozku na mašině a zbytky sbíráme 500 metrů v kolejišti, kdy ohledáváme usmrcené lidi v rozmlácených autech, zasahujeme proti opilcům, feťákům z nichž každý má minimálně žloutenku, často i horší nemoci, kdy mrzneme na dopravních akcích (někdy si hrajeme zastavovacími terči tenis), řešíme psychicky zátěžové situace, které odborníci psychologové svou náročností řadí po pilotech letounů na druhé místo. A nebudu se zde rozšiřovat o dalších činnostech se službou souvisejících. Rádi vás mezi sebou přivítáme a až skutečně uvidíte co je naší náplní práce, myslím, že se konečně zamyslíte, nezávislou firmou si necháte vypracovat zprávu hodnotící náročnost práce policisty a vojáka a pak se za nás bude rvát. Ale asi ne, to si raději řeknete zase jeden fňukající, kašlu na to. Nefňukám, jsem policista, ještě mám v sobě trochu hrdosti a policisté nefňukají. Přeji si jen jedno : spravedlivé ohodnoce práce policisty a vojáka!!! Děkuji jestli jste tento článek dočetl až do konce a moc děkuji, jestli s tím něco uděláte.Co takhle při počtu vojáků a ostatníc příslušníků bezpečnostních sborů zkrátit příspěvek na bydlení vojákům na třetinu a ušetřenými penězi ohodnotit třeba ve formě stejného příplatku ostatní zmiňované? S vaší intelegencí bych jste to dokázal ve vládě prosadit. Ještě jednou díky a přeji Vám jen to nejlepší.
  04.11.2008 11:18 ....
 
"Beztrestné" období platilo také v roce 2000, kdy Langer podivně lobboval. O několik let později zákonodárci předpis zpřísnili, ten nyní obsahuje například finanční postih až půl milionu korun.

Na Langerův možný konflikt zájmů upozornila MF DNES v sobotu. Politik, který měl v té době funkci místopředsedy Poslanecké sněmovny, se přimlouval za to, aby obří stavební firmu IPS koupil český podnikatel Luděk Sekyra se společníkem Ivanem Kyselým.

Ve stejném okamžiku přitom pracoval Langer pro Kyselého jako advokátní koncipient. Podle některých právníků byl Langer ve střetu zájmů. Jako politik nesměl nikoho zvýhodnit, jako právník musel hájit zájmy klienta.

V zákoně platném v roce 2000 bylo doslova napsáno: Veřejný funkcionář nesmí využívat svého postavení, pravomoci nebo informací k získání výhod pro sebe nebo jinou osobu. Zejména se nesmí odvolávat na funkci v záležitostech, které souvisí s výkonem jeho soukromé činnosti.
  04.11.2008 11:13 Honza
 
Domnívám se, že hodnoty vyznávané v současnosti naší společností jako celkem, neumožňují dlouhodobou aktivní účast na politice lidem, o kterých bychom mohli říci, že jsou vzorem pro ostatní. V souvislosti s článkem pana Kubíka mě napadá, že politiku v tomto státě nemůže morálně dělat nikdo, kdo je toho schopen. Já osobně si ze špiček naší politické reprezentace nedovedu vybrat nikoho. Pokud je ovšem nedokážeme nahradit někým lepším, kdo to bude dělat?
  04.11.2008 08:48 KRAUS
 
http://www.youtube.com/watch?v=54OEXsHWUow

Tak tímhle rozhovorem u mě Kraus velice stoupl na ceně. Takhle trefně popsat situaci u policie a samotného Langera by nedokázal ani policajt. Pane Krausi, smekám před váma
  03.11.2008 19:40 Policista
 
Milá občanko, děkuji Vám, že máte uznání alespoň pro policisty, kteří slouží "na ulici". Doporučujete jim i přidat. Naprosto s Vámi souhlasím, protože v nedávné době v lokalitě kde sloužím bylo v terénu denně PĚŠKY, nikoli v autě, ve službě průměrně 8-10 policistů. Jenže v současné době, kdy jsou katastrofální podstavy, slouží fyzicky pěší hlídku ve stejném teritoriu pouze DVA policisté (někdy dokonce NIKDO), neboť další nejsou jaksi k mání. Nejsou prostě lidi. Vozidel jezdilo kdysi také více, dnes jezdí stěží jen jedno jedinné, a ještě k tomu jen na nahlášené případy, neboť dle nadřízených není benzín a je stanovený počet kilometrů, které může vozidlo během služby najet. Vy to vidíte jen ze svého pohledu, ale osoba zasvěcená ví, o čem zde píšu. Dokud nebude stabilní personální stav, nebudou ani policisté "na ulici". Ti z kanceláří ven rozhodně asi nepůjdou, to snad pochopí každý!
  04.11.2008 09:29 Zpracovatel
 
" Ti z kanceláří ven rozhodně asi nepůjdou, to snad pochopí každý " .....

Pohled z druhé strany talíře :

Každou směnu se snažím utéci od papírů a býti na ulici, ale málokdy se mě to poštěstí. Holt oznámení střídá další oznámení a jen to člověk dodělá a nebo ještě ani nedodělá a již další a další a zas to s tím venku na ulici nevyšlo a tak nějak furt dokolečka, dokola ......., papíry, papíry a potom zas ty papíry - příchozí kritici procitají.
  04.11.2008 21:05 Policista
 
Zajisté jsi snad kolego pochopil, že těmi kancelářskými jsem nemyslel běžné řadové policisty zpracovávající nápad TČ, DN, a všeho možného jiného, co je u našeho spolku nutno papírově zpracovat, ale že jsem měl na mysli ty, kteří v kancelářích sedí díky všemožným i duplikovaným funkcím. Personální propad je u řadových "dělníků ulice", nikoli na manažerských postech, tam je naopak přemanagerováno!
  03.11.2008 19:28 podrazy
 
Ivane už nemáte mladému nastupujícímu policistovi co nabídnout, všechno jste osekali a rozkradli!
  03.11.2008 19:27 žebrota
 
Rozhořčení z degradace mezi mužstvem, a to nejen u těch, kteří byli původně povýšeni za hrdinské činy, zůstává možná i silnější, než rozčarování z propadu reálného platu. Příslušníci to hodnotí jako podraz, který byl jedním z hlavních důvodů loňské i letošní demonstrace několika tisíc policistů a hasičů. A nelze vyloučit, že budou demonstrovat do třetice. Novela, rušící nesystémové, hloupé a nadbytečné vojenské označení služebních funkcí, je totiž v nedohlednu. A pro ministra vnitra i pro prezidenta republiky, jak vidno, je pokušení využívat úmyslně vložené nesystémové chyby v zákonu větším lákadlem, než pocit odpovědnosti za spoluautorství právního paskvilu z r. 2003.
  03.11.2008 19:19 K_Jericho
 
Schválně - čím to je a kdo nese zodpovědnost za stav policie (dětí - nováčků) ? A jak to blbě dopadá a jak vypadá policie vůči veřejnosti !!! Sledujte a prosím čtěte až dokonce i obrázky prohlédněte: http://pohranicnik.bloguje.cz/734607-co-se-deje-v-litvinove.php
  03.11.2008 19:24 bída
 
Modrý tunelář Langer to zahrabal neskutečným způsobem.
  04.11.2008 22:44 yxy
 
Langer nabere dívky, což se již děje, které musí nejdříve projít hlídkovou službou. Radši odcházím.
  03.11.2008 17:51 občanka
 
Teda že se nestydíte, všichni tady kňouráte, jak máte malé platy, ale v ulicích Vás člověk nevidí!!! To si jen vozíte zadky v autech a kdyby byl někdo na ulici přepadený a okradený, houby uvidíte, a tudíž nepomůžete a neochráníte. Přidat na platech? ANO, ale těm, co opravdu jsou na ulici a "po svých".......styďte se, brečíte tu jak svíčkový báby
  03.11.2008 17:54 Pavel
 
No ty jsi tady chyběla.............
  03.11.2008 18:25 .
 
Běž raději sama hlídat svoje kolegyně do slepičárny.
  03.11.2008 19:18 Pro občanku
 
Když furt píšijó ty rózné nesmysle, kerý stejnák nikdo po té nečte a to jen aby sa nažrala byrokratická kobyla, tak sa občánko nedivte, že už pak nestačijó pomálu pár króčků po ulici udělát.
  03.11.2008 19:41 Policista
 
Milá občanko, děkuji Vám, že máte uznání alespoň pro policisty, kteří slouží "na ulici". Doporučujete jim i přidat. Naprosto s Vámi souhlasím, protože v nedávné době v lokalitě kde sloužím bylo v terénu denně PĚŠKY, nikoli v autě, ve službě průměrně 8-10 policistů. Jenže v současné době, kdy jsou katastrofální podstavy, slouží fyzicky pěší hlídku ve stejném teritoriu pouze DVA policisté (někdy dokonce NIKDO), neboť další nejsou jaksi k mání. Nejsou prostě lidi. Vozidel jezdilo kdysi také více, dnes jezdí stěží jen jedno jedinné, a ještě k tomu jen na nahlášené případy, neboť dle nadřízených není benzín a je stanovený počet kilometrů, které může vozidlo během služby najet. Vy to vidíte jen ze svého pohledu, ale osoba zasvěcená ví, o čem zde píšu. Dokud nebude stabilní personální stav, nebudou ani policisté "na ulici". Ti z kanceláří ven rozhodně asi nepůjdou, to snad pochopí každý!
  03.11.2008 20:28 oportunista
 
FOR:občanka

Vážená občanko, jestli jste si nevšimla, tak u Policie chybí v současné době cca 5000 policistů. To je jediný důvod proč je nevidíte na ulici. Musíte si uvědomit, že jeden Policista mnohdy musí pracovat za tři chybějící. Policisté v současné době nemají čas se procházet po ulicích a dohlížet na veřejný pořádek. Jsou rádi, že stíhají(mnohdy ani nestíhají)zpracovávat trestnou činnost. Myslím si, že není zrovna na místě kritika řadových Policistů, své rozhořčení by jste měla směřovat na vedení celého resortu - to je odpovědné za současný stav.
  03.11.2008 22:30 XXX-pravý
 
Vážená občanko.
Váš názor to je tedy něco. Jestli máte známého u policie, tak se ho zeptejte proč není na ulici, ale je v kanceláři a píše a píše a píše atd. pořád dokola. Zkuste si jednou u vás v zaměstnání dělat práci za další tři navíc, za stejný plat a bez uznání vedoucích a ještě i při remcání veřejnosti. Jak se říká, pláčete na špatném hrobě. Měla by jste svoji kritiku namířit do vyšších sfér, tedy do vedení policie, počínaje ministrem vnitra, na prvním místě, to je největší likvidátor policie, přes policejního presidenta což je jeho nohsled až po současná krajská ředitelství, která papouškují co nahoře řekli. Tam je zakopaný pes. Jestli to nevíte, tak v rámci policie chybí cca 5000 policistů a to musí být již někde poznat. Jejich práci musí někdo udělat. To je celý problém.
  04.11.2008 11:55 R.P.
 
Souhlas.
  04.11.2008 22:45 yxy
 
občanko běž za ty velké platy pomáhat a chránit a my na oplátku odejdeme dělat něco jiného
  03.11.2008 17:10 tragédie
 
Kromě nadbytečné administrativy zmiňují policisté jako zdroje psychické zátěže také nedostatek lidí na velký objem práce, nízké společenské ocenění jejich profese, nedostatečné pracovní vybavení a nízké platy. Policisté si také často stěžují na své nejbližší nadřízené.
  03.11.2008 18:44 atd.
 
Hlavně na své nejbližší nadřízené, no když se chce někdy po podřízených práce a plnit řádně úkoly . Tak budeme kontrolovat více nejnižší management, aby ten neměl na své podřízené čas a hlavně náladu něco po podřízených chtít.....
  03.11.2008 17:09 běs
 
Často nasazují vlastní život, setkávají se s lidskými tragédiemi nebo bojují proti těm nejtěžším zločincům, ale největší stres pro policisty představuje hlavně nadbytečné papírování. Vyplývá to z aktuálního výzkumu mapujícího zdroje psychické zátěže u policie, jehož závěry má Právo k dispozici.
  03.11.2008 22:15 XXX-pravý
 
100% pravda.