Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  11.12.2008 21:05 ivan
 
Vážený pane ministře,

už jsem Vám psala a posílala i odkazy na youtube a na jiné stránky, abyste se podíval, že policejní zásah proti obyvatelům Janova a proti aktivistům Dělnické strany byl neadekvátní !!Posílala jsem Vám i fotky z 18.10.2008 z Janova, kde byli romští aktivisté ozbrojeni mačetami, noži, připevněnými na násadách od koštěte, tyčemi, klíči od aut a jiným nářadím, které nemělo rozhodně sloužit k opravě aut anebo k zametání chodníku. Pročpak to ?? Proč se ti "mírumilovní" Romové ozbrojili takovými věcmi, když nikomu nechtějí ubližovat a chtějí jenom diskutovat ?? Naproti tomu, aktivisté, kteří přišli do Janova na protest, ozbrojení nebyli, našlo se mezi nimi všeho všudy 1 boxer a myslím, že 2 nebo 3 tyče nebo pálky. Ono je lepší zasahovat proti neozbrojeným náctiletým než proti "romským gorilám",které jsou až po zuby ozbrojené, viďte ?? Jak jsem Vám už psala, tato otázka se mne osobně dost dotýká. Bydlím v takové podobné čtvrti už 19 let a můžu říct, že toho mám akorát tak plné zuby, protože jsem byla několikrát takovými "mírumilovnými" Romy napadena bez důvodu, taktéž moje rodina, moji přátele a moji známí. Váš okouzlující úsměv a lehkost Vaší komunikace s nadsázkou je opravdu super a skvělá, ale to bohužel obyvatelům Janova moc nepomůže a taktéž to nepomůže ani nám všem ostatním. Jak by se Vám líbilo, kdybyste šel po ulici, aniž byste zadal jakoukoliv příčinu k napadení a tam by na Vás šest výrostků pokřikovalo jiné různé hanlivé výrazy, které se ani nedají opakovat, od dámského přirození až po ty jejich výrazy, asi tak nějak a kdybyste se na ulici nikde nedovolal pomoci, protože najednou všichni, co jdou kolem jsou hluší a slepí. Co byste dělal na takovém místě ?? Já Vám řeknu, co byste mohl dělat, mohl byste jedině vytáhnout zbraň a říct jim, at Vás nechají v klidu, pak byste měl respekt. Ale co by dělal člověk, který žádnou zbraň nemá ?? Můžete se snažit jim ukázat, že nemáte nejmenší chuť se s nimi pustit do konverzace, pak je naštvete ještě víc a pustí se do Vás. Můžete jím ukázat, že na ně kašlete a že si jdete svojí cestou, ale to je taky naštve, protože si jich nevšímáte. Nebo se s nimi můžete pustit do potyčky, pokud máte alespoň černý pásek Aikida nebo nějaký kurs kung-fu, karate, aj. sebeobranných kursů. Můžete mi říct pane ministře, jak chcete, aby lidé této země v klidu pracovali, když nemají klid ani na ulicích a ani doma, ve svém soukromí, které zajišťuje i listina práv a svobod?? Když tito "mírumilovní" Romové tancují a zpívají nebo se baví 3x - 4x do týdne, do rána, do dvou do čtyř hodin, at už na hřišti pod balkonem anebo u nich doma slaví narozeniny, když grilují na balkoně a Vy jste si zrovna pověsil prádlo a když se ozvete, tak Vám naskáče celá dvacetičlenná rodina do bytu a braňte se proti nim, zavolejte policii, která přijede po dvou až třech hodinách, když už je klid a není co řešit. Co s tím uděláte pane ministře?? Budete se dál na to dívat a usmívat se a brát všechno na lehkou váhu a s nadsázkou?? Jak by bylo Vám, kdyby Vám tito "mírumilovní" Romové ukopali Vašeho syna skoro k smrti a kdyby ležel 3 týdny na lůžku na Áru v bezvědomí a kdyby se z toho jen taktak dostal, tak by se to všechno opakovalo znovu a Váš syn by skoro umřel?? Co byste dělal?? Já myslím, že byste se tak moc hezky už neusmíval...:o( Je fajn mluvit o tom z ministerského křesla někde od stolu a v teple kanceláře?? Myslím, že byste toho moc udělat nemohl. Mohl byste si pořídit zbraň a tu "mírumilovnou romskou menšinu", co umlátila Vašeho syna skoro k smrti odstřelit, ale to by nemělo řešení. No možná ano, sociálka by ušetřila na dávkách a sběrny kovu by neměly takovou tržbu a hlavně byste si vynutil respekt a příště už by Vás nikdo nezastavoval, Vašemu synovi by to sice moc nepomohlo, protože by byl postižený a Vy byste se na něho díval každý den po celý život, ale měl byste alespoň pocit zadostiučinění. Anebo byste mohl pozvat své přátele motorkáře, kteří by jim řádně domluvili a už by se to neopakovalo, pak byste měl klid Vy i Váš syn, protože tito "mírumilovní občané" by si potom už dali na Vás pozor, věděli by, že máte přátele na lepších místech. Anebo byste pozval aktivisty dělnické strany, kteří by ukázali, že se nebojí a že když něco, takže budou stát za občany této země, za občany Janova, kteří mají stejná práva jako romská menšina, ale kteří se jich nemohou domoci, protože vláda na ně kašle a místo, aby se jich policisté zastali, tak po nich stříkají vodním dělem. Řekněte mi prosím pane ministře jaký je rozdíl mezi bílým rasismem a černým ?? Když Rom řekne " ty k**do jedna bílá zk*rv*ná, já tě zab*ju až z tebe bude krev sříkat" anebo " ty sv*ně jedna bílá, já tě roztčt*rtím zaživa", jak je vidět z různých videií na youtube, tak to není rasismus?? To není rasismus, protože to řekl Rom?? Jak byste se zachoval, kdyby do Vaší kamarádky kopaly Romky a nadávaly ji tam a dávaly by jí různá jména, viz výše uvedená. Díval byste se na to a dělal, že svojí kamarádku neznáte anebo byste se na ni vrhnul a přikryl jí vlastním tělem a postavil se takovým krásným "romským dívkám, plnoštíhlé postavy",kterých je 5,když Vy sám vážíte 52 kg a riskoval byste tím i vlastní zdraví ?? Těch případů je mnohem víc, ale lidé se bojí mluvit, protože nemají zastání u policie a když vypovídají, tak je známí Romů zase zastrašují jako svědky. Dokonce i samotní policisté, kteří svědčili u soudu, utíkají od policie a mění trvalé bydliště i telefony, aby je tito "mírumilovní" Romové náhodou nezastihli doma nebo na mobilu. Vím moc dobře o čem mluvím a není a nebyl to jenom jediný případ. Jestliže stát nedokáže zaručit bezpečnost všem obyvatelům stejně, pak si obyvatelé vynutí tu bezpečnost sami !! Pak lidé sami vezmou spravedlnost do svých rukou a sjednají si nápravu jinou cestou. Pak budou vznikat takovéto, podle Vás,extremistické skupiny, domobrany a jiné další různé skupiny obranného charakteru, pokud s tím stát něco neudělá, to je snad pochopitelné, ne ?? Jestliže někdo žije v tomto státě, tak by se měl řídit jeho zákony a dodržovat je a ne, že jedno etnikum bude mít výhody jen proto, že má trošku tmavší barvu kůže. Jak je možné, že Čechům nevadí ani Vietnamci ani Ukrajinci?? Taky určitě dělají různé potíže, ale ne tolik jako romská menšina. A tím, že jim ustoupíte a přistoupíte na jejich požadavky, tím si jenom pod sebou podřežete větev !! Když uvidí, že Vás mohou vydírat a že Vy jako vláda jim na jejich nesmyslné požadavky přistoupíte, pak už nikdy, už nikdy nebudete mít respekt, nejen u této romské menšiny, protože uvidí, co si mohou dovolit, ale nebudete mít ani respekt u obyčejných řadových občanů jako jsem já. Myslím, že píšu každému z duše a že nazývám věci pravými jmény. Jestliže práva a zákony, tak pro všechny stejné, at je ten člověk bílý nebo černý, žlutý nebo fialový!! Jestliže někdo zdemoluje byt a dostane jiný, nový, když člověk na byt čeká 3 až 8 let a nemůže si ho pořídit, protože nemá peníze, tak tomu říkám nehoráznost !! Jestliže někdo napadne člověka a není za to potrestán, když mu zbůsobil újmu na zdraví, jak na těle, tak i na duši, tomu říkám nespravedlnost a zbabělost !! Pane ministře měl byste se na to podívat i z jiné strany, ze strany obyčejného člověka, řadového občana, který nemá žádné výsady a výhody, který nesedí tam někde v parlamentu, který chodí každý den do práce a chce mít klid a bezpečné ulice, aby se po nich nemusel bát chodit. Jestliže Romové chtějí emigrovat do Kanady, tak jim v tom prosím nebraňte a vyhověte jejich požadavkům o emigraci. Kanada je velká, je tam hodně krásných lesů, dost dřeva na sruby. Volnost a svobodu tam budou mít určitě taky. Řeky jsou tam plné lososů a zvěře je tam také učitě dost. Určitě od kanadské vlády dostanou i větší podporu než u nás. Jenom bych ještě uvedla, že pokud by emigrovali, tak by už neměli žádný nárok na byt a podporu při eventuelním se vrácení nazpátek do České republiky. Mají svobodnou vůli, stejně tak jako my, jestliže někdo emigruje ze svobodné vůle, je to jenom jeho rozhodnutí a nikoho jiného. Kdybych se rozhodla emigrovat já a prodala svůj byt, tak by mi ho taky určitě nikdo nevrátil a neměla bych ani nárok na jiný další a dokonce nový. To, co teď předvádějí Romové, tomu se říká v právnické mluvě vydírání a zastrašování !! Teď už záleží jenom na tom, jestli se tahle vláda nechá zastrašovat a vydírat anebo si sjedná pořádek a ukáže, že stojí za právy většiny obyvatel České republiky. Sjednejte si pořádek a nenechte se zastrašovat a ani vydírat!! Neustupte nátlaku romské menšiny a ukažte, že stojíte alespoň za něco a že jsme Vás nevolili nadarmo !! Děkuji za všechny, jichž se to dotýká.

Zatím
  04.11.2008 11:18 ....
 
"Beztrestné" období platilo také v roce 2000, kdy Langer podivně lobboval. O několik let později zákonodárci předpis zpřísnili, ten nyní obsahuje například finanční postih až půl milionu korun.

Na Langerův možný konflikt zájmů upozornila MF DNES v sobotu. Politik, který měl v té době funkci místopředsedy Poslanecké sněmovny, se přimlouval za to, aby obří stavební firmu IPS koupil český podnikatel Luděk Sekyra se společníkem Ivanem Kyselým.

Ve stejném okamžiku přitom pracoval Langer pro Kyselého jako advokátní koncipient. Podle některých právníků byl Langer ve střetu zájmů. Jako politik nesměl nikoho zvýhodnit, jako právník musel hájit zájmy klienta.

V zákoně platném v roce 2000 bylo doslova napsáno: Veřejný funkcionář nesmí využívat svého postavení, pravomoci nebo informací k získání výhod pro sebe nebo jinou osobu. Zejména se nesmí odvolávat na funkci v záležitostech, které souvisí s výkonem jeho soukromé činnosti.
  04.11.2008 11:13 Honza
 
Domnívám se, že hodnoty vyznávané v současnosti naší společností jako celkem, neumožňují dlouhodobou aktivní účast na politice lidem, o kterých bychom mohli říci, že jsou vzorem pro ostatní. V souvislosti s článkem pana Kubíka mě napadá, že politiku v tomto státě nemůže morálně dělat nikdo, kdo je toho schopen. Já osobně si ze špiček naší politické reprezentace nedovedu vybrat nikoho. Pokud je ovšem nedokážeme nahradit někým lepším, kdo to bude dělat?
  04.11.2008 08:48 KRAUS
 
http://www.youtube.com/watch?v=54OEXsHWUow

Tak tímhle rozhovorem u mě Kraus velice stoupl na ceně. Takhle trefně popsat situaci u policie a samotného Langera by nedokázal ani policajt. Pane Krausi, smekám před váma
  03.11.2008 19:40 Policista
 
Milá občanko, děkuji Vám, že máte uznání alespoň pro policisty, kteří slouží "na ulici". Doporučujete jim i přidat. Naprosto s Vámi souhlasím, protože v nedávné době v lokalitě kde sloužím bylo v terénu denně PĚŠKY, nikoli v autě, ve službě průměrně 8-10 policistů. Jenže v současné době, kdy jsou katastrofální podstavy, slouží fyzicky pěší hlídku ve stejném teritoriu pouze DVA policisté (někdy dokonce NIKDO), neboť další nejsou jaksi k mání. Nejsou prostě lidi. Vozidel jezdilo kdysi také více, dnes jezdí stěží jen jedno jedinné, a ještě k tomu jen na nahlášené případy, neboť dle nadřízených není benzín a je stanovený počet kilometrů, které může vozidlo během služby najet. Vy to vidíte jen ze svého pohledu, ale osoba zasvěcená ví, o čem zde píšu. Dokud nebude stabilní personální stav, nebudou ani policisté "na ulici". Ti z kanceláří ven rozhodně asi nepůjdou, to snad pochopí každý!
  04.11.2008 09:29 Zpracovatel
 
" Ti z kanceláří ven rozhodně asi nepůjdou, to snad pochopí každý " .....

Pohled z druhé strany talíře :

Každou směnu se snažím utéci od papírů a býti na ulici, ale málokdy se mě to poštěstí. Holt oznámení střídá další oznámení a jen to člověk dodělá a nebo ještě ani nedodělá a již další a další a zas to s tím venku na ulici nevyšlo a tak nějak furt dokolečka, dokola ......., papíry, papíry a potom zas ty papíry - příchozí kritici procitají.
  04.11.2008 21:05 Policista
 
Zajisté jsi snad kolego pochopil, že těmi kancelářskými jsem nemyslel běžné řadové policisty zpracovávající nápad TČ, DN, a všeho možného jiného, co je u našeho spolku nutno papírově zpracovat, ale že jsem měl na mysli ty, kteří v kancelářích sedí díky všemožným i duplikovaným funkcím. Personální propad je u řadových "dělníků ulice", nikoli na manažerských postech, tam je naopak přemanagerováno!
  03.11.2008 19:28 podrazy
 
Ivane už nemáte mladému nastupujícímu policistovi co nabídnout, všechno jste osekali a rozkradli!
  03.11.2008 19:27 žebrota
 
Rozhořčení z degradace mezi mužstvem, a to nejen u těch, kteří byli původně povýšeni za hrdinské činy, zůstává možná i silnější, než rozčarování z propadu reálného platu. Příslušníci to hodnotí jako podraz, který byl jedním z hlavních důvodů loňské i letošní demonstrace několika tisíc policistů a hasičů. A nelze vyloučit, že budou demonstrovat do třetice. Novela, rušící nesystémové, hloupé a nadbytečné vojenské označení služebních funkcí, je totiž v nedohlednu. A pro ministra vnitra i pro prezidenta republiky, jak vidno, je pokušení využívat úmyslně vložené nesystémové chyby v zákonu větším lákadlem, než pocit odpovědnosti za spoluautorství právního paskvilu z r. 2003.
  03.11.2008 19:19 K_Jericho
 
Schválně - čím to je a kdo nese zodpovědnost za stav policie (dětí - nováčků) ? A jak to blbě dopadá a jak vypadá policie vůči veřejnosti !!! Sledujte a prosím čtěte až dokonce i obrázky prohlédněte: http://pohranicnik.bloguje.cz/734607-co-se-deje-v-litvinove.php
  03.11.2008 19:24 bída
 
Modrý tunelář Langer to zahrabal neskutečným způsobem.
  04.11.2008 22:44 yxy
 
Langer nabere dívky, což se již děje, které musí nejdříve projít hlídkovou službou. Radši odcházím.
  03.11.2008 17:51 občanka
 
Teda že se nestydíte, všichni tady kňouráte, jak máte malé platy, ale v ulicích Vás člověk nevidí!!! To si jen vozíte zadky v autech a kdyby byl někdo na ulici přepadený a okradený, houby uvidíte, a tudíž nepomůžete a neochráníte. Přidat na platech? ANO, ale těm, co opravdu jsou na ulici a "po svých".......styďte se, brečíte tu jak svíčkový báby
  03.11.2008 17:54 Pavel
 
No ty jsi tady chyběla.............
  03.11.2008 18:25 .
 
Běž raději sama hlídat svoje kolegyně do slepičárny.
  03.11.2008 19:18 Pro občanku
 
Když furt píšijó ty rózné nesmysle, kerý stejnák nikdo po té nečte a to jen aby sa nažrala byrokratická kobyla, tak sa občánko nedivte, že už pak nestačijó pomálu pár króčků po ulici udělát.
  03.11.2008 19:41 Policista
 
Milá občanko, děkuji Vám, že máte uznání alespoň pro policisty, kteří slouží "na ulici". Doporučujete jim i přidat. Naprosto s Vámi souhlasím, protože v nedávné době v lokalitě kde sloužím bylo v terénu denně PĚŠKY, nikoli v autě, ve službě průměrně 8-10 policistů. Jenže v současné době, kdy jsou katastrofální podstavy, slouží fyzicky pěší hlídku ve stejném teritoriu pouze DVA policisté (někdy dokonce NIKDO), neboť další nejsou jaksi k mání. Nejsou prostě lidi. Vozidel jezdilo kdysi také více, dnes jezdí stěží jen jedno jedinné, a ještě k tomu jen na nahlášené případy, neboť dle nadřízených není benzín a je stanovený počet kilometrů, které může vozidlo během služby najet. Vy to vidíte jen ze svého pohledu, ale osoba zasvěcená ví, o čem zde píšu. Dokud nebude stabilní personální stav, nebudou ani policisté "na ulici". Ti z kanceláří ven rozhodně asi nepůjdou, to snad pochopí každý!
  03.11.2008 20:28 oportunista
 
FOR:občanka

Vážená občanko, jestli jste si nevšimla, tak u Policie chybí v současné době cca 5000 policistů. To je jediný důvod proč je nevidíte na ulici. Musíte si uvědomit, že jeden Policista mnohdy musí pracovat za tři chybějící. Policisté v současné době nemají čas se procházet po ulicích a dohlížet na veřejný pořádek. Jsou rádi, že stíhají(mnohdy ani nestíhají)zpracovávat trestnou činnost. Myslím si, že není zrovna na místě kritika řadových Policistů, své rozhořčení by jste měla směřovat na vedení celého resortu - to je odpovědné za současný stav.
  03.11.2008 22:30 XXX-pravý
 
Vážená občanko.
Váš názor to je tedy něco. Jestli máte známého u policie, tak se ho zeptejte proč není na ulici, ale je v kanceláři a píše a píše a píše atd. pořád dokola. Zkuste si jednou u vás v zaměstnání dělat práci za další tři navíc, za stejný plat a bez uznání vedoucích a ještě i při remcání veřejnosti. Jak se říká, pláčete na špatném hrobě. Měla by jste svoji kritiku namířit do vyšších sfér, tedy do vedení policie, počínaje ministrem vnitra, na prvním místě, to je největší likvidátor policie, přes policejního presidenta což je jeho nohsled až po současná krajská ředitelství, která papouškují co nahoře řekli. Tam je zakopaný pes. Jestli to nevíte, tak v rámci policie chybí cca 5000 policistů a to musí být již někde poznat. Jejich práci musí někdo udělat. To je celý problém.
  04.11.2008 11:55 R.P.
 
Souhlas.
  04.11.2008 22:45 yxy
 
občanko běž za ty velké platy pomáhat a chránit a my na oplátku odejdeme dělat něco jiného
  03.11.2008 17:10 tragédie
 
Kromě nadbytečné administrativy zmiňují policisté jako zdroje psychické zátěže také nedostatek lidí na velký objem práce, nízké společenské ocenění jejich profese, nedostatečné pracovní vybavení a nízké platy. Policisté si také často stěžují na své nejbližší nadřízené.
  03.11.2008 18:44 atd.
 
Hlavně na své nejbližší nadřízené, no když se chce někdy po podřízených práce a plnit řádně úkoly . Tak budeme kontrolovat více nejnižší management, aby ten neměl na své podřízené čas a hlavně náladu něco po podřízených chtít.....
  03.11.2008 17:09 běs
 
Často nasazují vlastní život, setkávají se s lidskými tragédiemi nebo bojují proti těm nejtěžším zločincům, ale největší stres pro policisty představuje hlavně nadbytečné papírování. Vyplývá to z aktuálního výzkumu mapujícího zdroje psychické zátěže u policie, jehož závěry má Právo k dispozici.
  03.11.2008 22:15 XXX-pravý
 
100% pravda.