Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  30.12.2006 16:03 Lona
 
Kolegové, tak jsem si přečetla zmíněný dotaz ze dne 2.2.2006, který považuji za tak výstižně, kultivovaně a přesně zformulovaný, že stojí za to si jej přečíst bez hledání a opakovaně. Proto vám ho sem překopíruji a pana Langera, teď, když je ministrem, se na totéž ptám i za sebe znovu.
"Vážený pane Langer
Dovolte mi laskavě příspěvek do diskusního fora a snad administrátoři přehlédnou, že se vymyká běžné délce, ale zkrátit jej při zachování vypovídací hodnoty nešlo. V něm kladu policejnímu prezidentovi, jeho prostřednictvím ministru vnitra a premiérovi, a konečně zejména Vám pane místopředsedo ODS, jakož i všem dalším politikům obecně tuto otázku:
Potřebujeme speciální služební zákon?
Ne, nebojte se, nehoruji pro zachování současného zákona z roku 1992, tak jako mnozí z těch, co si nevidí na špičku nosu s tichým a nečestným spoléháním, že až na ně přijde řada, až budou mít věk na odchod do výslužby, tak nějaký nový zákon, který je zvýhodní, určitě bude. Jen chci připomenout genezi zákona č. 361/2003 Sb. do současné zmrzačené podoby, která je výsměchem poctivým policistům, hasičům, celníkům a ostatním příslušníkům bezpečnostních (ozbrojených) sborů vyjma ARMÁDY ČR. Proč velká písmena u armády? Protože v jejím případě v Parlamentu zcela nepovšimnut veřejností již v roce 1999 vzniknul zákon o vojácích z povolání č. 221/1999 Sb., který vojáky z povolání, včetně těch, kteří za doby jeho účinnosti odešli do výslužby, zabezpečil způsobem, o kterým se ostatním ozbrojeným (bezpečnostním) složkám dosud jen zdá. Jen pro osvěžení: ministerstvo obrany je povinno zajišťovat pro vojáky zdravotní péči, zřizovat, udržovat a zlepšovat sociální zařízení, pečovat o vzhled a úpravu míst, ve kterých vojáci vykonávají službu, vytvářet příznivé podmínky pro stravování vojáků, zajišťovat vojákům ubytování, vytvářet podmínky pro soustavné vzdělávání a prohlubování kvalifikace, zabezpečovat rekvalifikaci vojákům a vytvářet podmínky pro uspokojování kulturních, rekreačních a tělovýchovných potřeb a zájmové činnosti vojáků. Kromě platu má voják z povolání nárok na bezplatné ubytování ve služebním bytě, jinak pobírá příspěvek na bydlení v rozpětí 1,4 – 1,7 násobku minimální mzdy, tj ve výši větší než 11 - 13 tisíc korun měsíčně (jsou-li vojáky manželé, každému z nich). Vojákovi může být poskytnuta jednorázová nenávratná peněžitá výpomoc ve výši až 20 násobku minimální mzdy. Vojákovi může být poskytnut náborový příspěvek od 30 do 130 tisíc korun. Při nepřetržité službě v trvání nejméně 24 hodin má voják nárok na bezplatné stravování nebo náhradu za ně. Při splnění stanovených požadavků má voják nárok na další náhrady. Při skončení služebního poměru náleží vojákovi odchodné ve výši od 4 násobku průměrného platu po patnácti letech až po 6 násobek po dvaceti letech. Místo toho si voják může zvolit odbytné ve výši od 2 násobku průměrného platu po dvou letech služby až po 18 násobek po dvacetišesti letech služby. Výsluhový příspěvek (renta) náleží ve výši od 5 % po patnácti letech služby, 36 % po dvacet letech až do 55 % po třiceti letech služby. Samozřejmě se vyplácí i starobním důchodcům ve výši rozdílu mezi příspěvkem a důchodem.
A pro pořádek: zákon byl schválen 14 září 1999 a účinný byl již od 1. prosince téhož roku!!!!
Pokud jde o bezpečnostní sbory, souběžně s přípravou zákona o vojácích z povolání (tehdy ještě existovala i základní a náhradní vojenská služba) i po jeho přijetí vznikaly nejdříve návrh věcného záměru a posléze věcný záměr zákona o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů. Podle něj měli být příslušníci bezpečnostních sborů v mzdové a sociální oblasti oproti vojákům ještě zvýhodněni. Měsíční služební příjem měl sestávat z platového tarifu - deset platových tříd v rozpětí 20 – 60.000,- Kč, z příplatku za státní službu 3 – 9.000,- Kč, z funkčního příplatku 3 – 10.000,- Kč, a z příplatku za službu konanou nad základní dobu služby v týdnu zhruba ve stejném rozsahu jako dosud. Odměna za služební pohotovost měla být rovněž zachována v dosavadní podobě a výši. Při skončení služebního poměru mělo být vypláceno odchodné ve výši až 8 násobku měsíčního služebního příjmu, a výsluhový příspěvek až do výše 60 % měsíčního služebního příjmu. V sociální oblasti měli být příslušníci na obdobné úrovni jako vojáci. Zkuste počítat! Příslušníkům bezpečnostního sboru byly slibovány vskutku velkorysé perspektivy. Uvedený věcný záměr dostal podobu paragrafového znění včetně důvodové zprávy prvně v roce 2001, a byť šlo o podobu již okleštěnou, stále dostatečně lukrativní. Dovolím si několik příkladů:
Složky služebního příjmu § 112 – základní tarif v páté třídě šestém stupni 1,1 násobek průměrného příjmu fyzických osob v nepodnikatelské sféře za předminulý rok, příplatek za službu 50 % základního tarifu u celorepublikových složek, 40 % u ostatních, příplatek za vedení stejný jako dosud, příplatek za službu v zahraničí, služební příjem za službu přesčas zhruba stejný jako dosud, příplatek za službu v noci 20 %, příplatek za službu ve svátek, zvláštní příplatek jako dosud, další služební příjem ve výši dvou plných platů za rok, osobní příplatek nebo mimořádný tarif do 20 % základního tarifu, a odměna jako nyní podle vládního nařízení č. 330/2003 Sb. Za služební pohotovost měla být přiznávána odměna jako dosud.
Pokud jde o výsluhové nároky, odchodné - § 160 – mělo činit až osminásobek měsíčního služebního příjmu, výsluhový příspěvek - § 161, 162 - měl činit až 55 % měsíčního služebního příjmu.
Podobně vypadala další alternativa paragrafového návrhu s důvodovou zprávou z roku 2002, kde však měsíční služební příjem měl spočívat v základním tarifu pevně určeném podle služební hodnosti od asistenta III. třídy – 15.000,- Kč po vrchního státního radu – 50.000,- Kč, základní tarif měl být ročně valorizován procentem růstu platů v nepodnikatelské sféře, z příplatku za službu, který měl činit 10 % základního tarifu po pěti letech služby, za každý další rok služby se měl zvyšovat o 2 % základního tarifu, z příplatku za vedení, který měl činit od 1 – 2.000,- Kč u 4. řídící úrovně až po 7 – 12.000,- Kč u první řídící úrovně. Příplatek za službu v zahraničí měl činit 700 – 3.000,- USD měsíčně. Zvláštní příplatek měl být určen policistům s vyšším stupněm požadovaného vzdělání a měl činit 3.000,- Kč měsíčně. Příplatek za službu přesčas měl činit 25 %, příplatek za službu v noci a za službu ve svátek měl činit 10 %. Součástí služebního příjmu měly být dva další měsíční platy. Mezi srážkami z příjmu nebylo počítáno s nemocenským pojištěním. Odchodné bylo konstruováno shodně jako v návrhu z roku 2001, výše výsluhového příspěvku měla činit 60 % měsíčního služebního příjmu.
Porovnejte, prosím, co z těchto představ a návrhů v důsledku politické a mediální hysterie, prakticky nulovou snahu o prosazení ze strany resortu nevyjímaje, reálně zbylo ve znění přijatého zákona č 361/2003 Sb. Za zabezpečením vojáků už příslušníci bezpečnostních sborů výrazně zaostávali. A co po jeho novelizacích! Nejenže se na mzdové a sociální zabezpečení vojáků z povolání už díváme jako vrabci na pštrosa, ale při nekonečném projednávání v Parlamentu a přetřásání v mediích navíc musíme neustále snášet zjevné opovrhování ze strany politiků, veřejných představitelů a pisálků v podobě hanebného handrkování a trvalé dehonestace. V důsledku toho, včetně bezuzdného nafukování některých policejních pochybení, je dnes zejména policie fackovacím panákem na nejspodnější příčce společenské prestiže. Pro ilustraci: zkuste si představit, jak by dopadl občan, novinář nebo politik v Německu, pokud by namísto pojmenování „policista“ použil „policajt“, které je zcela příznačné pro vyjadřování našich občanů, mediálních manipulátorů a politiků. Přitom povinnosti, požadavky a odpovědnost oproti původním představám návrhů zákona nedoznaly zásadních změn, případně k horšímu, takže některé připomínají dobu před osvíceným císařem Josefem II, včetně roboty zadarmo. K tomu všemu se navíc ještě v poslední době přidávají návrhy na okleštění i nároků z dosavadního zákona o služebním poměru příslušníků PČR č. 186/1992 Sb. Tak se stalo, že z velkorysých slibů po pěti šesti letech zůstala ohryzaná kost, navíc uvázaná někde daleko vepředu, což ji však nebrání, aby jí nebyli příslušníci trvale otloukáni o hlavu. Divíte se stavu morálky a znechucení v policii?
A tak nakonec opět ona otázka: Vážený pane Langer, nevážení páni politici, kteří jste nejdříve přijetí služebního zákona oddalovali a postupně zhoršovali slibované náležitosti příslušníkům, kteří jste pak přece zákon přijali a v Poslanecké sněmovně dokonce přehlasovali senátní změny, abyste pak sami s kalhotami zřejmě znečištěnými zevnitř dále odložili jeho účinnost, přitom si jaksi mimochodem dost výrazně zvedli vlastní platy a požitky, a nedodrželi ani ten nový termín, kteří jste proto zřejmě ve stejných kalhotách znovu pokořili příslušníky bezpečnostních sborů tím, že jste dále očesali jejich už beztak nízké nároky a opět odložili účinnost zákona, přičemž si nemůžete nebýt vědomi, že jste jej přenesením do doby po volbách s netušeným výsledkem v roce 2006 fakticky poslali na onen svět!
Potřebujeme za těchto okolností speciální služební zákon, který je u vás trvale neprůchodný, anebo průchodný v podobě, která z příslušníků bezpečnostních sborů dělá vazaly a chudáky v nejednom případě rodin závislé na sociálních dávkách? Dejte nám stejný, jako vojákům z povolání. Hlavně rychle. Stačí jen jeho kosmetické úpravy. Nejsme vůči vojákům žádná druhá liga, nechceme dokonce oproti nim ani nic navíc, přestože naše činnost, byť neustále účelově napadaná a politicky zneužívaná, nespočívá v přípravě na možný budoucí vojenský boj, který, jak věříme, a to i naší zásluhou, snad nikdy nepřijde. My jsme v praktickém boji každodenně, aniž bychom se dožadovali opentlených parád a čepobití za účasti nejvyšších státních představitelů jako při přísaze nových profesionálních vojáků, jako při příležitosti odletu několika vrtulníků do Kosova apod., a to ani při příštích Měnových fondech, Shromážděních NATO, povodních, hrdinských činech příslušníků, kteří občas při plnění svých povinností pokládají za vás a za všechny spoluobčany své životy.
Nevidím, jaké byste mohli mít vy i ostatní společnost vůči povinnostem i nárokům z takového zákona pramenícím pro příslušníky bezpečnostních sborů oproti vojákům výhrady! Najde někdo z vás ten nepatrný zbytek jakéž taktéž odvahy prohlásit a prosadit. „Příslušníci bezpečnostních sborů nejsou o nic horší než vojáci z povolání a proto jim náleží alespoň stejné ohodnocení!“??"
  05.11.2008 16:49 MM
 
Dobrý den chci se dát k PČR.Měl bych zájem sloužit u dálniční policie.Chci se zeptat i Vás na výši platu během studia a po kurzu na škole.Děkuji.A co myslíte je lépe u hasičů/jsem členem SDH/nebo u PČR PŘIHLÁŠKU CHCI PODAT I K SOPTÍKŮM.
  05.11.2008 17:09 NePo
 
Prostuduj stránky www.ubs-mv.eu nebo www.policista.cz a tam najdeš mnoho příspěvků na dané téma. Je tam toho opravdu hodně, takže si udělej pár hodin čas na prostudování
  05.11.2008 18:47 mjr. Zeman
 
Na škole nebudeš mít víc jak 15000 hrubého a pak cca od dva až tři tisíce víc (to se už ale nezlepší několik let). U hasičů i policie je to stejné. Spíš jde o to, co by tě bavilo víc. Kvůli penězům, sociálnímu zabezpečení a pěknému pracovnímu prostředí však ani k jedné složce nenastupuj ........... Pokud si chceš vydělat víc, tak můžeš jít dělat třeba popeláře. Sice si vyděláš stejně, ale budeš zase v klidu a pokud umíš čísta psát, tak budeš třeba i velitel kukavozu :-)
  05.11.2008 19:20 odchod
 
Upřímnou soustrast v tomto papírovém království.
  07.11.2008 05:52 jarda
 
Dejte se k nááám, policie volááá. Policie potřebuje každýho vola.
  05.11.2008 10:59 Otázka
 
Teda, jak to ten pan Langer dělá ? Nápad rapidně stoupl, lidí málo, nestíhá se (samozřejmě kvůli papírování) a ještě ke všemu nováčků (a je jedno jestli maj třeba 10 VŠ anebo SŠ) ?! Teda to se vám fuckt povedlo. A ještě třídová (nebo třídní) diskriminace a nesrovnalosti kolem toho. To jsem zvědav, kdy a kdo to dá někdy aspoň trochu do kupy. Páni poslanci a senátoři v tom mají prsty a snad i zodpovědnost.
  05.11.2008 00:15 for yxy
 
OMLUVA.............ta hrubka je děs, do očí bijící "vidím"..tak to je správně
  05.11.2008 00:12 for yxy
 
Tak když se Ti to nelíbí, proč nejdeš dělat něco jiného hned?! Dělám také ve st.správě. jsme kolegové a dobře vím co za IQ sedí na ministerstvech i na kraji, ale buď jsem ráda že mám práci (když budu před nadřízeným "remcat", tak mne vyrazí) anebo odejdu sama, z důvodu, že už nemám žaludek na to, jak to ve st. správě chodí...ale lkát tady na webu...k čemu vám to proboha je? Jedině jak se říká, jednomu se uleví, ale nic víc......mohu vám řici jedno, ve st. správě pracuji celý život, čili i dobu před tzv.sametovou revolucí (chich, fakt byla sametová)a je to pořád stejné-nahoře neví zbla, co je dole za práci, měli by dělat povinně kolečko, aby se jim rozsvítilo, ale kdy to bude a kdo jim to nařídí?? Když vydím ty skvosty, co "perlí parlament a senát, naděje si nedělám.........., že by ministři a jejich nejbližší podřízení na tom byli lépe..smiřte se už konečně, že jsme v Kocourkově a ne v ČR. Jsou-li u moci "modří" anebo "oranžoví" na věci nic nemění, pouze mentalita českého človíčka. Kdysi mi jeden známý řekl, že jsme zvláštní národ: 40let jsme strkali hlavu do díry na východě, teď ji cpeme do díry na západě a když se díra zavře, tak si namalujem, abychom měli kam vlézt...Když tak sleduji dění v tomhle státě, bojím se, že nebyl daleko od pravdy..pochopte jedno: vládu ani ministra nezajímají vaše problémy,ani vy, ale potřebují vás neboť bez vás, by nebyli ani oni a jejich výnosné posty...mějte se fain a trochu optimismu do života přeji....:)
  05.11.2008 00:43 XXX-pravý
 
Kašli na hrubku, i když je to hrůza-každý normální pochopil. Co se týká tvého názoru máš pravdu. Tady si každý z nás vylije srdíčko a to se ti najednou tak nějak uleví a je ti dobře. Buď fakt sametová a nehubuj nám za to. I když je to hlas psa do nebe volající, je to vše z 99% všechno pravda. Zkus se nad tím zamyslet. Nevím co ve státní správě děláš, ale u PČR chybí cca 5000 policistů a my zbývající musíme tu jejich práci udělat za ně. Pokud jsi někde v kanceláři zkus si představit, že děláš práci ještě za další tři kolegy a to bez zaplacení práce přesčas, za soboty, neděle a svátky a za noci a ještě za držkovou od vedoucího a remcání veřejnosti. Pak budeš mluvit jinak. I přesto ti přeji hodně úspěchů v práci i v osobním životě.
  05.11.2008 05:23 Sparta
 
Chtělo by to audit a vyhnat prasata do ulic, aby vám pomohli, jenže to se nestane.
  05.11.2008 17:16 Nespokojený Policista
 
Sparto, první rozumná věta od Tebe, s kterou bych i souhlasil, co jsem tu v poslední době mohl přečíst. Jsem ovšem také přesvědčen, že je nerealizovatelná.
  05.11.2008 19:34 příslušník JS v 3. pl. třídě
 
jsi moc chytrý, běž to změnit a neodrazuj lidi, který to už všechno štve, myslím dělat pro stát... Ozbrojené složky by neměli být pro smích... Podívej- Janov u Litvínova... Vypovídá samo o sobě... Jinak s tebou souhlasím... Pokud nepodpořej finenčně ozbrojené složky, budem pro smích nejen sobě...
  04.11.2008 20:36 Sparto
 
zde máš část příspěvku od managera : ,, Jen pro dokreslení,sám jsem vysokoškolák a zařazen na řídící funkci. Služebním funkcionářům,kteří takto postupují se nedivím a sám bych postupoval stejně a novýmpolicistům bych ty peníze přál. Ustanovení je samozřejmě na základě dobře připraveného výběrového řízení. Nikoho nezajímají odsloužená letá a zákonem stanovené lhůty pro jednotlivé sl. hodnosti. (že by zde byl zákon porušován???). Problém však vidím v několika rovinách:
1. někteří policisté jsou po necelých 2 letech na vrcholu své policejní kariéry - co je čáká v dalších 20 nebo dokonce 30 letech služby? Nic.
2. zařazení do vyšší TT není výsledkem kvality práce a snahy o zdokonalení, ale ryze nelogickým zvýšením platů - je to součástí náborových akcí a argumentace personálních pracovníků
3. ne všichni sl.fukncionáři takto postupují a potom je zde zřejmá nespravedlnost.
Nevím, zda mé názory jsou správné, ale zde popsaná fatka se opírají o praktické fungování PČR. A pocopitelně zde nejsou popsány všechna. Kasždý déle sloužící policista by našel další. Ale prootazku dostačující. Příspěvek je z 3.11.08 takže tak asi vypadá budoucnost PČR.
  04.11.2008 18:49 Sparta
 
Ptám se co dělá UBS a NOS pro zrušení zdanění výsluhy? Neusnuli zimním spánkem. Vždyť se to týká většiny policistů. To je Vám to fakt jedno????? Neřešte plat, tam je to upečený, je fin. krize a stát nebude mít kde brát, ale až Vás kopnou do civilu v padesáti, aby jste nekoukali jako zjara!!
  06.11.2008 23:45 Ptám se co dělá UBS a NOS ....
 
Sparta
Milan reaguje:
6. 11. 2008 (21:35)X

.... a mě by zajímalo, jestli je tazatel členem odborů ?
  04.11.2008 17:52 žebrota
 
Kromě nadbytečné administrativy zmiňují policisté jako zdroje psychické zátěže také nedostatek lidí na velký objem práce, nízké společenské ocenění jejich profese, nedostatečné pracovní vybavení a nízké platy.
  04.11.2008 18:44 Sparta
 
Až na ty nízké platy souhlas.
  04.11.2008 20:53 sparto
 
ZMIZ
  04.11.2008 17:50 Martin
 
STOP MODRÝM ZLODĚJŮM A TUNELÁŘŮM.
  04.11.2008 17:50 hnus
 
Paní Langerová bude kupovat ozdravné středisko MV v Luhačovicích. To se to prodává modrým prasatům.
  04.11.2008 13:28 Petr
 
Velmi zajímavý článek co se Romů týká. Nesouvisí to s momentálními příspěvky v diskuzi, ale stojí za to si to přečíst.

http://pohranicnik.bloguje.cz/585185-co-se-deje-v-prerove.php


Kde jsou teď všichni ti pseudohumanisté..? Havel,Uhl,D.Stehlíková ad.?


Nejdříve nechť hovoří strohá řeč čísel:


Protože oficiální statistiky se o mnoha výše uvedených kategoriích nevedou a čísla jsou posbírána z různých zdrojů (neoficiální statistiky, demografické a sociální studie a výzkumy), nemohu zaručit jejich absolutní přesnost, navíc nemusí přesně odpovídat aktuálnímu stavu. Je třeba je tedy vnímat jako orientační.


cca 3% populace v ČR tvoří Romové, žije jich zde cca 250-300.000

25% z celkového počtu Romů žije v Severních Čechách

21% z celkového počtu Romů žije na Severní Moravě

47% bytů obývaných Romy není vybaveno ani splachovacím WC

40 m2 bytové plochy obývá v průměru 6,9 Romů

až 30% manželství v některých romských skupinách uzavírají příbuzní


6% romských žen poprvé rodí mezi 14 a 16 lety

19% romských žen poprvé rodí v 16 letech

až 4 interupce v průměru připadají na jednu romskou ženu

60% z dětí umístěných v dětských domovech je romské národnosti


přes 50% romských dětí se učí ve zvláštních školách

22% romských dětí propadá v 1. třídě

25% romských dětí ve věku 6-7 let je v pásmu verbální debility

56% Romů nemá ani základní vzdělání

32,7% Romů má základní vzdělání

8% Romů se vyučí v oboru

2,5% Romů má středoškolské vzdělání

0,8% Romů má vysokoškolské vzdělání


75-85% Romů je nezaměstnaných

60% Romů je nezaměstnaných déle než 3 roky

30% dospělých Romů se živí nelegálním způsobem

60% dospělých vězňů ve věznicích jsou osoby romské národnosti

75% se Romové podílí na kriminalitě (přičemž v některých lokalitách např. co se kapesních krádeží týká dosahuje až 95%)


30% pouličních prostitutek má romskou národnost

25% pouličních romských prostitutek má za pasáka svého příbuzného


87% české populace vykazuje více či méně významné známky rasistického či xenofóbního chování ve vztahu k romskému etniku.


Kdo má zájem o více, tak to má pokračování na výše uvedené adrese.
  05.11.2008 09:08 GRU
 
Počkej, pokud to četla DŽAMILA, máš po ptákách!!! Plně souhlasím, svatá pravda VELEBNOSTI! Stačí se podívat do věznic,u mladistvých a žen mají cikáni většinu. To asi o něčem vykládá, ale nikdo to nechce slyšet a vědět.
  15.10.2009 19:42 poodzu jhdpoiud
 
ffpfofffloif ffipdodzdfg