Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.02.2006 08:45 Dušan Popelka
 
Vidět to z té druhé strany
Začínám vaší myšlenkou paní Anno - Jinak to člověk vidí zhora a jinak z opačné strany. A jsem si jist, že ze strany lékárníků se nedívá nikdo. Stačí, aby jen někdo prohlásil, že se přiživují na nemocných a lidi mají hned svůj názor a začnou je odsuzovat aniž by se nad tím zamysleli.
Je to typická česká vlastnost. Pokud tlučou člověka na ulici, tak jsou všichni slepí, hluší, ale jakmile má někdo více než druhý, tak by se bili do krve jen aby ten druhý měl méně.

Kdo má alespoň trochu představu o obchodě ví, že marže (marže, ne zisk) 30% není neobvyklá a patří zcela do běžného průměru. Kdo má alespoň trochu přehled o problému ví, že obchodní přirážka 30% na léky je společná pro lékárnu a distributora léčiv, tj ne pouze pro lékárnu je plných 30%. Při čtení názoru jednoho pána v MFDnes, který se rozčiloval nad tou zlodějinou, jsem se trpce pousmál zvláště v pasáži, kde psal, že zelinář má doporučenou marži 10-20%. S úctou k jakémukoliv slušnému zaměstnání mi to připadá směšné. Chcete, aby měli lékárníci marže 10-20% jako zelináři? Jak může někdo porovnávat lékárníka se zelinářem, který potřebuje pouze dodávku, sklep a umět počítat. Marže 30% je moc? Není, je zcela přiměřená k požadavkům, které jsou na ně kladeny. Uvědomuje se vůbec někdo, že tito lide studují univerzitu, aby mohli vydávat léky. Studují 5 let obory z farmacie, biologie, chemie, lékařství. A to samozřejmě má důvod, protože tito lidé suplují několik profesí a to co dělají nese sebou značnou zodpovědnost. K jejich práci, to co ostatní nevidí, patří např. – musí kontrolovat léky a nesmí vydat léky, které nelze kombinovat (určitá kombinace léku jinak bezproblémových může způsobit vážné problémy), správně znát dávkování a při pochybnostech o špatně napsaném dávkování lékařem tohoto lékaře kontaktovat, při špatném vydání musí zajistit na vlastní náklady okamžitou nápravu (tj. okamžitě přes doktora kontaktovat pacienta a správný lék mu neprodleně doručit), pokud se přestane vyrábět nějaký lék musí pacientovi nabídnout stejně kvalitní alternativu a oznámit to lékaři, musí luštit ty šílené škrabopisy doktorů na receptech a použít vlastních znalostí ke správné identifikaci léku a dávkování. Při tom se musejí stále vzdělávat o nových lécích a absolvovat atestace. A za každou chybu v lécích, kterou doktor způsobí a oni ji přehlédnou jsou zodpovědní (i trestně) lékárníci, protože nám je vydali.
Nikdo si neuvědomí, že veškeré ty regály s léky, přípravky, jaké dávkování k čemu s čím, kdy se může brát, oni mají v hlavě. Ukážete jim lék a oni vám řeknou do jaké skupiny léku patří, v jakém dávkování po kolika se vyrábí, v jakém stavu (pilulky, tobolky, čípky, mast..), na co to je lék, kdy a jak často se bere, jak dlouho působí, s čím se nesmí brát dohromady, vedlejší účinky, kdo to vyrábí, jaký podobný lék jako alternativa k tomu existuje.
Pokud lékárník pracuje v nemocnici, tak se podílí i na výzkumech např. působení léků na rakovinu a jejich vyhodnocení.

Jsou to vzdělaní lidé a mají zcela zodpovědnou práci. A co my? Doktoři se na ně dívají skrz prsty a odmítají se s nimi bavit, když něco špatně předepíší. Oni totiž jsou doktoři mistři světa a nebude je poučovat o lécích a dávkováních nějaký prodavač léků. V zahraničí dokonce lékárníci chodí při vizitě s doktory a konzultují nasazování léku při léčbě. Ono přeci jen doktor nemá šanci znát vše kolem léků, stále doplňovat informace o nových poznatcích a vývoji. Tady se to také zkoušelo, bez úspěchů, ano mistři světa znají všechno nejlépe a spíše si dělali z lékárníků srandu než je brali vážně. Tož doktoři a co obyčejný člověk? Ten je ještě horší. Kde jaký hejhula nadává ubohé lékárnici za tárou, že je sprostá zlodějka, div že děvče nepláče. Neviděl jsem, že by někdo nadával prodavačce v zelenině, že má drahou papriku, ale chlapa, který má zaplatit 50 korun za lék proti nadýmání způsobené interakcí s lékem na rakovinu, který stojí 2500 kč a je hrazen zcela pojišťovnou, to jsem viděl. Lidé si kupují stupidní přípravky na hubnutí za stovky korun a ani neceknou, ale jakmile mají zaplatit za lék, tak řvou jak podsvinče. Ale oni se musí stále usmívat, snášet nadávky a ani nepípnout, dokola vysvětlovat starým lidem co a jak, stýkat se s pacienty kteří se usmívají a přitom vědí, že ten lék který dostávají jim prodlouží život maximálně o pár měsíců, stýkají se s idioty diagnózou potvrzené, i s hulváty a idioty, co se pokládají za normální lidi. A to všechno jenom, aby mohli vydávat léky.

Uvědomuje si vůbec někdo, že lékárna je první a poslední instance, která nás chrání před tím, aby nám doktor nenamíchal přepsáním se smrtící kombinaci špatných léků či přehnal dávkování? Nikdo jsou to jen obyčejní prodavači. Zkuste se zeptat kolikrát volají doktorům za den, aby opravili nesrovnalost na receptu, teprve pak si uvědomíte, že dělají mnohé více nežli si každý z nás myslí.

A to že je lékáren moc? Trafika či benzínky jsou na každém rohu a nemyslím si, že to jsou boháči a příživníci (mimochodem marže na benzínkách vám nevadí, to jste asi přehlédla záměr pana Ratha obejít lékárny a převést prodej léků na benzínky a lékaře).
Lékárny jsou prostě taženy spotřebou léků, která je u nás na osobu enormní, ale hlavně prodejem doplňkového zboží jako potravinové doplňky, vitamíny, čaje, zdravotnické potřeby, za které neváhají češi bezhlavě utrácet tisíce, podle toho, na co zrovna běžela reklama v televizi.
Paříme mezi nejtlustější národy v Evropě, zanedbáváme vlastní zdraví, kouříme, vypijíme si prvenství ve spotřebě piva a to vše řešíme „zázračnými“ léky. Kolik léku je použito na nemoci z vlastní pohodlnosti a lenosti a kolik na nemoci, které neovlivníme.
Znám člověka, který má silnou nadváhu, kašle na životosprávu a cpe se léky na všechno možné (tlak, klouby..), které platíme my, protože ho to možná zachrání. Ten člověk ve stáru bude odkázán na cizí pomoc a hromadu dalších léků, které zaplatíme my. Proč nejsou léky, které jsou způsobeny nezodpovědností člověka placeny z jeho peněz. Proč člověk, který o sebe dbá platí na toho kdo užírá peníze, které by se dali použít pro někoho, kdo je opravdu potřebuje na léčení. Proč pokud o sebe dbám nemám výhodu z toho, že nezatěžuji zdravotní systém oproti tomu, kdo z vlastní lenosti a ignorance tento systém vysává.
Toho člověka, co na všechno kašle by to mělo něco stát, když ne úsilí a snahu, tak peníze. Můj učitel tělovýchovy vždy opakoval, že nejnevděčnější investice je do vlastního těla. Musíš o ní pečovat celý život, jinak ztratíš vše, co jsi již do ní vložil. Jenže komu by se chtělo, že?

Všichni křičí na lékárníky, ale nikoho nezajímá proč jsou na desítky léku předepsané úhrady pojišťovnou 3 kč. Celým systémem od doktora, přes lékárnu do pojišťovny jde pitomý recept aby se uhradili 3 kč. To, že tento proces stojí desetkrát tolik nikoho nezajímá. Proč si ty 3 kč úhrady nezruší a neuhradí je pacient, kterého to nezabije? Proč nikoho nezajímá, že každý 4-tý pacient jde do k doktorovi, aby si nechal předepsat paralen či kapky, protože jsou na předpis levnější. Ztrácí čas pacient, doktor. Za návštěvu u doktora zaplatí pojišťovna více nežli stojí paralen a kapky dohromady. Proč nikoho nezajímá to, že v nemocnicích bez doplatku si doktoři předepisují sobě a svým příbuzným extrémně drahé léky. Proč nikoho nezajímá, že na internách odkládají staré lidi příbuzní, kteří je obírají o důchod a nehodlají se o ně starat. Proč si tolik lidí naškudlí léky, které nikdy nepoužije?
Proč to nikoho nezajímá? Protože za všechno můžou lékárníci. Pan Rath je vypočítavý člověk, který vidí jen to, co chce a v čem má osobní, ne profesní angažovanost. To není člověk na správném místě, ten se nedokáže jako doktor na to podívat z druhé strany.

Každý z Vás, kdo věděl alespoň pětinu toho, co jsem napsal má právo lékárníky kritizovat, ostatní ať raději mlčí.
  14.11.2008 10:35 min
 
for Sniper:
Já jsem kdysi nastupoval za 1.600,- Kčs hrubého. To jen pro orientaci, aby nedošlo k nějakému omylu.
  14.11.2008 13:21 vize
 
jo, a taky máslo stávalo 10,- Kč, co tady meleš o pravěku, sestup na zem.... omyle
  14.11.2008 14:29 min for vize
 
To máslo je dnes 2,5 krát dražší, ty hňupe. Výplatu máte 15 x vyšší. Tak se nauč počítat ty mačo
  14.11.2008 17:21 k
 
pro min for vize: tak máslo stálo 2,40,-Kč, takže to není 2,5x dražší.... tak, prosím, nikomu neříkej hňupe, ty lojzo a běž raději na dětský stránky, tam máš asi svoje kamarády
  16.11.2008 18:41 bk
 
jo a na ozdravný pobyty jsi magore také jezdil zdarma, stejně tak jako prášky, které zrovna potřebuješ
  13.11.2008 18:37 inflace 6,9%
 
ZASTAVME MODRÉ ZLODĚJE A TUNELÁŘE Z ODS.
  13.11.2008 21:27 Nespokojený Policista
 
ANO, souhlasím, a dávám Ti 1000 bodíků.
  13.11.2008 12:49 E_milio
 
Celé ministerstvo je debilní, do teď nevědí jestli budou státní maturity.... já zachvilku maturuju a nevím co se mám učit. Berou peníze jen tak pro nic za nic.
  13.11.2008 12:50 E_milio
 
Potřeboval bych nějak pomoc se státní maturitou.
  13.11.2008 15:51 min
 
Jestli budeš maturovat z češtiny, budeš mít problémy.
  14.11.2008 06:53 jarda
 
Zkus Lišku, ministra školství. To je asi spíše garantem státních maturit, nemyslíš? Proč si vykecáváš játra tady?
  12.11.2008 18:19 svinstvo
 
PRYČ S MODRÝM DEFORMNÍM MINISTREM, KTERÝ SKUPUJE OZDRAVNÉ PROVOZOVNY MV PRO SVOJI MANŽELKU.
  12.11.2008 20:34 XXX-pravý
 
Jestli pro to máš nějaké důkazy, tak je sem hoď. Takhle jsou to jen a jen řeči, kterým těžko bude někdo věřit.
  12.11.2008 18:19 may day
 
Zastavme modré zloděje a podvodníky!
  11.11.2008 21:25 Demonstrace
 
demonstrace nemá cenu, je třeba organizovat hromadnou výpověď k jednomu datu, když není možno stávkovat, ale do toho se odbory bojí jít a proto nikdy nebudou mít základnu jako na ČD
  11.11.2008 23:08 XXX-pravý
 
4 Demonstrace.
Hromadná výpověď by něco možná vyřešila, ale je to nesmysl. Není nikdo kdo by to zorganizoval a i kdyby se někdo našel, tak tu výpověď nikdy nedají všichni. Jsou i takoví, kteří jsou opravdu se vším spokojeni. Podívej se jen na to kolik nás bylo na demonstraci. Bylo nás sice hodně, bylo nás i hodně slyšet, ale bylo to málo.
  12.11.2008 11:43 min
 
Já nevím, co si zde pořád stěžujete. Přece jste si to povolání vybrali dobrovolně, věděli jste, za kolik to budete dělat. Takže pokud se to někomu nelíbí, ať odejde. Do dvou měsíců jste v civilu a můžete vydělávat ty samé peníze jinde. Tak o co jde?
  12.11.2008 11:48 Sparta
 
Ano toto je naprostá pravda!!!!
  12.11.2008 12:22 pro min
 
Už se tak dáááááááávno děje.Za poslední dva roky odešlo skoro 10.000 poldů do civilu a další tisícovky se chystají.Tak o co jde?
  12.11.2008 18:16 sniper
 
4 min: pleteš se synu, my starší jsme nastupovali za úplně jiných podmínek (nejen platových), o nějakém devastujícím zákonu 361 se nám v té době ani nesnilo a byli jsme celkem spokojení...
  12.11.2008 18:41 Sparta
 
for Sniper: Já jsem do svého prvního zaměstnání nastupoval také za daleko příjemnějších podmínek. Dnes je také vše jinak a to je většina civilistů a věř mě, že jsem daleko od Prahy a zeptej se, jak se těžko dělá na slušnou vejplatu. Trochu více do vaší branže vidím a co je pravda, někdo je v pantoflích a někdo stojí v dešti a riskuje život a pradox je, že za stejný prachy. Ale to je všude. Jinak nedoporučuji jít do c, přijde velké vystřízlivění! Přesto se měj se fajn a hlavně zdraví!
  12.11.2008 18:42 Sparta
 
Sorry za překlepy, holt nikdo není dokonalej.
  11.11.2008 12:24 Clusoue-pravý
 
Hele, co kdyby by si přestal používat můj nick a nebo jseš tak duševně impotentní, že si neumíš vymyslet něco svého a musíš psát pod nickem druhých ?
  09.11.2008 19:37 RM
 
PRO cluzoe
:-) Proč jsou to darmožrouti?Doporučil mi to kamarád,ale nedokázal mi říct proč,tak bych o té práci rád něco zjistil.Děkuju.
  09.11.2008 21:32 XXX-pravý
 
4 RM.
Možná budoucí kolego. Tady na tomto fóru se moc nedozvíš. Je tady hodně těch, kteří jen fňukají a nadávají a to úplně na všechno. Napiš svůj dotaz na www.ubs-mv.eu a určitě ti někdo seriozně odpoví. Měj se fajn a nenechej se odradit i když práce u policie není žádný med. Přeji hodně úspěchů.
  10.11.2008 14:30 Pavel
 
for XXX-pravý

Nespokojeni kolegové s dnešní situací u PČR jsou na všech DF,ale jen někteří jim říkají ufňukánci.To by nenapsal ani KLIK!!!
  09.11.2008 11:08 SOS
 
PRYČ S MODRÝM DEFORMNÍM MINISTREM, KTERÝ SKUPUJE OZDRAVNÉ PROVOZOVNY MV PRO SVOJI MANŽELKU.
  08.11.2008 19:32 SOE
 
Tak tohle je fakt trefné..http://www.youtube.com/watch?v=54OEXsHWUow