Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.02.2006 08:45 Dušan Popelka
 
Vidět to z té druhé strany
Začínám vaší myšlenkou paní Anno - Jinak to člověk vidí zhora a jinak z opačné strany. A jsem si jist, že ze strany lékárníků se nedívá nikdo. Stačí, aby jen někdo prohlásil, že se přiživují na nemocných a lidi mají hned svůj názor a začnou je odsuzovat aniž by se nad tím zamysleli.
Je to typická česká vlastnost. Pokud tlučou člověka na ulici, tak jsou všichni slepí, hluší, ale jakmile má někdo více než druhý, tak by se bili do krve jen aby ten druhý měl méně.

Kdo má alespoň trochu představu o obchodě ví, že marže (marže, ne zisk) 30% není neobvyklá a patří zcela do běžného průměru. Kdo má alespoň trochu přehled o problému ví, že obchodní přirážka 30% na léky je společná pro lékárnu a distributora léčiv, tj ne pouze pro lékárnu je plných 30%. Při čtení názoru jednoho pána v MFDnes, který se rozčiloval nad tou zlodějinou, jsem se trpce pousmál zvláště v pasáži, kde psal, že zelinář má doporučenou marži 10-20%. S úctou k jakémukoliv slušnému zaměstnání mi to připadá směšné. Chcete, aby měli lékárníci marže 10-20% jako zelináři? Jak může někdo porovnávat lékárníka se zelinářem, který potřebuje pouze dodávku, sklep a umět počítat. Marže 30% je moc? Není, je zcela přiměřená k požadavkům, které jsou na ně kladeny. Uvědomuje se vůbec někdo, že tito lide studují univerzitu, aby mohli vydávat léky. Studují 5 let obory z farmacie, biologie, chemie, lékařství. A to samozřejmě má důvod, protože tito lidé suplují několik profesí a to co dělají nese sebou značnou zodpovědnost. K jejich práci, to co ostatní nevidí, patří např. – musí kontrolovat léky a nesmí vydat léky, které nelze kombinovat (určitá kombinace léku jinak bezproblémových může způsobit vážné problémy), správně znát dávkování a při pochybnostech o špatně napsaném dávkování lékařem tohoto lékaře kontaktovat, při špatném vydání musí zajistit na vlastní náklady okamžitou nápravu (tj. okamžitě přes doktora kontaktovat pacienta a správný lék mu neprodleně doručit), pokud se přestane vyrábět nějaký lék musí pacientovi nabídnout stejně kvalitní alternativu a oznámit to lékaři, musí luštit ty šílené škrabopisy doktorů na receptech a použít vlastních znalostí ke správné identifikaci léku a dávkování. Při tom se musejí stále vzdělávat o nových lécích a absolvovat atestace. A za každou chybu v lécích, kterou doktor způsobí a oni ji přehlédnou jsou zodpovědní (i trestně) lékárníci, protože nám je vydali.
Nikdo si neuvědomí, že veškeré ty regály s léky, přípravky, jaké dávkování k čemu s čím, kdy se může brát, oni mají v hlavě. Ukážete jim lék a oni vám řeknou do jaké skupiny léku patří, v jakém dávkování po kolika se vyrábí, v jakém stavu (pilulky, tobolky, čípky, mast..), na co to je lék, kdy a jak často se bere, jak dlouho působí, s čím se nesmí brát dohromady, vedlejší účinky, kdo to vyrábí, jaký podobný lék jako alternativa k tomu existuje.
Pokud lékárník pracuje v nemocnici, tak se podílí i na výzkumech např. působení léků na rakovinu a jejich vyhodnocení.

Jsou to vzdělaní lidé a mají zcela zodpovědnou práci. A co my? Doktoři se na ně dívají skrz prsty a odmítají se s nimi bavit, když něco špatně předepíší. Oni totiž jsou doktoři mistři světa a nebude je poučovat o lécích a dávkováních nějaký prodavač léků. V zahraničí dokonce lékárníci chodí při vizitě s doktory a konzultují nasazování léku při léčbě. Ono přeci jen doktor nemá šanci znát vše kolem léků, stále doplňovat informace o nových poznatcích a vývoji. Tady se to také zkoušelo, bez úspěchů, ano mistři světa znají všechno nejlépe a spíše si dělali z lékárníků srandu než je brali vážně. Tož doktoři a co obyčejný člověk? Ten je ještě horší. Kde jaký hejhula nadává ubohé lékárnici za tárou, že je sprostá zlodějka, div že děvče nepláče. Neviděl jsem, že by někdo nadával prodavačce v zelenině, že má drahou papriku, ale chlapa, který má zaplatit 50 korun za lék proti nadýmání způsobené interakcí s lékem na rakovinu, který stojí 2500 kč a je hrazen zcela pojišťovnou, to jsem viděl. Lidé si kupují stupidní přípravky na hubnutí za stovky korun a ani neceknou, ale jakmile mají zaplatit za lék, tak řvou jak podsvinče. Ale oni se musí stále usmívat, snášet nadávky a ani nepípnout, dokola vysvětlovat starým lidem co a jak, stýkat se s pacienty kteří se usmívají a přitom vědí, že ten lék který dostávají jim prodlouží život maximálně o pár měsíců, stýkají se s idioty diagnózou potvrzené, i s hulváty a idioty, co se pokládají za normální lidi. A to všechno jenom, aby mohli vydávat léky.

Uvědomuje si vůbec někdo, že lékárna je první a poslední instance, která nás chrání před tím, aby nám doktor nenamíchal přepsáním se smrtící kombinaci špatných léků či přehnal dávkování? Nikdo jsou to jen obyčejní prodavači. Zkuste se zeptat kolikrát volají doktorům za den, aby opravili nesrovnalost na receptu, teprve pak si uvědomíte, že dělají mnohé více nežli si každý z nás myslí.

A to že je lékáren moc? Trafika či benzínky jsou na každém rohu a nemyslím si, že to jsou boháči a příživníci (mimochodem marže na benzínkách vám nevadí, to jste asi přehlédla záměr pana Ratha obejít lékárny a převést prodej léků na benzínky a lékaře).
Lékárny jsou prostě taženy spotřebou léků, která je u nás na osobu enormní, ale hlavně prodejem doplňkového zboží jako potravinové doplňky, vitamíny, čaje, zdravotnické potřeby, za které neváhají češi bezhlavě utrácet tisíce, podle toho, na co zrovna běžela reklama v televizi.
Paříme mezi nejtlustější národy v Evropě, zanedbáváme vlastní zdraví, kouříme, vypijíme si prvenství ve spotřebě piva a to vše řešíme „zázračnými“ léky. Kolik léku je použito na nemoci z vlastní pohodlnosti a lenosti a kolik na nemoci, které neovlivníme.
Znám člověka, který má silnou nadváhu, kašle na životosprávu a cpe se léky na všechno možné (tlak, klouby..), které platíme my, protože ho to možná zachrání. Ten člověk ve stáru bude odkázán na cizí pomoc a hromadu dalších léků, které zaplatíme my. Proč nejsou léky, které jsou způsobeny nezodpovědností člověka placeny z jeho peněz. Proč člověk, který o sebe dbá platí na toho kdo užírá peníze, které by se dali použít pro někoho, kdo je opravdu potřebuje na léčení. Proč pokud o sebe dbám nemám výhodu z toho, že nezatěžuji zdravotní systém oproti tomu, kdo z vlastní lenosti a ignorance tento systém vysává.
Toho člověka, co na všechno kašle by to mělo něco stát, když ne úsilí a snahu, tak peníze. Můj učitel tělovýchovy vždy opakoval, že nejnevděčnější investice je do vlastního těla. Musíš o ní pečovat celý život, jinak ztratíš vše, co jsi již do ní vložil. Jenže komu by se chtělo, že?

Všichni křičí na lékárníky, ale nikoho nezajímá proč jsou na desítky léku předepsané úhrady pojišťovnou 3 kč. Celým systémem od doktora, přes lékárnu do pojišťovny jde pitomý recept aby se uhradili 3 kč. To, že tento proces stojí desetkrát tolik nikoho nezajímá. Proč si ty 3 kč úhrady nezruší a neuhradí je pacient, kterého to nezabije? Proč nikoho nezajímá, že každý 4-tý pacient jde do k doktorovi, aby si nechal předepsat paralen či kapky, protože jsou na předpis levnější. Ztrácí čas pacient, doktor. Za návštěvu u doktora zaplatí pojišťovna více nežli stojí paralen a kapky dohromady. Proč nikoho nezajímá to, že v nemocnicích bez doplatku si doktoři předepisují sobě a svým příbuzným extrémně drahé léky. Proč nikoho nezajímá, že na internách odkládají staré lidi příbuzní, kteří je obírají o důchod a nehodlají se o ně starat. Proč si tolik lidí naškudlí léky, které nikdy nepoužije?
Proč to nikoho nezajímá? Protože za všechno můžou lékárníci. Pan Rath je vypočítavý člověk, který vidí jen to, co chce a v čem má osobní, ne profesní angažovanost. To není člověk na správném místě, ten se nedokáže jako doktor na to podívat z druhé strany.

Každý z Vás, kdo věděl alespoň pětinu toho, co jsem napsal má právo lékárníky kritizovat, ostatní ať raději mlčí.
  17.11.2008 19:37 Jazzy
 
Ahoj lidi,
jak se díváte na to, že naše policie placená z našich daních, chrání netáhla z Janova? Neříkám rómy i když je to všem jasné. Chrání lidi které taky platíme, kteří zneužívají soc. dávky, ničí domy které my platíme a které my znovu zaplatíme po jejich devastaci. Bydlím v Praze ale jsem z Mostu a tak vím o koho se jedná. Kdysi nové sídliště tzv. sedmistovky krásné to králíkárny a dnes?
Bordel a špína na všech lavičkách cigoši a to je samé dej mi deset korun nebo nemáš cígo?
Neschvaluji lynčování ale doufám že se hlavně politici už konečně zamyslí a donutí nepřizpůsobivé občany žít dle našich zákonů.
  17.11.2008 19:49 HARY
 
Jako bývalý p. musím s tímto příspěvkem jenom souhlasit. Těchto " občanů " jsem si užil až dost.
  17.11.2008 20:08 GRU
 
Nikdo se nezamyslí. Nezapomeň, že je to lukrativní téma, které živí plno rádoby pseudohumanistů. Jsou to paraziti, nic jiného!! Práci naprosté většině smrdí. Mám tu čest s nimi pracovat v našich ozdravovnách vězeňského typu. Jak okrást a ojebat Gádža je jejich národní sport. Ti rozumí jenom tvrdému jednání. Jinak z nás bílých budou mít pořád prdel. Džamilo sorry, ale v tomto fandím holým lebkám.
  17.11.2008 20:34 kjub <kjubanec@centrum.cz>
 
též souhlasím a jsem s radikály...ik dyž je nemám rád...ale v tomto jsem s nimi zajedno a kdybych neměl prcka jdu tam taky...cikáni potřebujou konečně dostat co proto!!!
  17.11.2008 21:32 XXX-pravý
 
Přátelé, nevím proč policie vůbec zasahovala. Tato demonstrace byla oficiálně povolená. Příslušníci Národní strany přesně věděli kam jdou a co tam budou dělat. Měli je kolegové nechat a pak posbírat mrtvoly a nechat uklidit bordel. Drahá paní Džamilam promine, ale parchant a zloděj se nikdy nepřevychoval, zrovna tak jako 90% romů. Každý z nich má přechodné bydliště v některém z kriminálů v republice. Je to banda co pouze využívá (zneužívá) sociální dávky a to vše na náš úkor a za peníze všech daňových poplatníků a má z toho ještě srandu. A takových se ona zastává -HANBA.
  18.11.2008 07:25 Rejpal
 
Dívat se a myslet si můžeme co chceme. Otázkou zůstává, co s tím. Myslím si, že největší chyba je v současném vyplácení sociálních dávek všem netáhlům, ať černým, nebo bílým. Z dávek přímo odečíst nájemné a zálohy na vodu, plyn, elektřinu.
Dávky podmínit řádnou a doložitelnou školní docházkou jejich dětí. Dávky z ÚP nebo sociálky podmínit odpracováním určitého počtu hodin ve VPP každý den v pevně stanovenou pracovní dobu a přiděleným úsekem ulice. Města a obce by se blýskala a netáhla by zjistila, že nic není zadarmo. Neodpracuješ - nedostaneš. Investice měst a obcí do košťat, lopat a koleček by se vyplatila. Prodáš je? Odečtu ti je z podpory. Investice státu do kontrolního systému by se vyplatila, nevyrůstaly by generace lidí, které v životě žádným způsobem nepracovaly.
Netáhla by nemohla vykřikovat, že pracovat chtějí, ale práci nedostanou.
Této skupině lidí musí být nastaveny jasné a tvrdé podmínky, ničemu jinému nerozumí.
Nejsem příznivcem DS, protože jen vykřikují líbivá hesla, ale nic nevyřeší.
Myslím, že vpustit je do Janova by nás stálo také dost na obou stranách už jenom na lékařském ošetření.
A policisty bych z toho vynechal. I oni si o tom myslí své, ale podléhají rozkazům, které jim někdo dává na základě něčeho od někoho. Kdyby se rozkrájeli, vždycky to bude špatně a jedné straně se to nebude líbit. Kdyby si mohli vybrat, raději by trávili volný čas podle sebe a ne ve svátek a ještě zadarmo řešili problém, který je v náplni práce někoho jiného.
  17.11.2008 19:25 po modré
 
Několik stovek odpůrců radarové základny americké protiraketové obrany v Brdech zablokovalo v pondělí večer pražskou Národní třídu. Ohlášenou demonstraci tam uspořádala iniciativa Ne základnám. Na akci dorazilo i několik stoupenců amerického protiraketového štítu, kteří se s demonstranty slovně napadali. Dva příznivce radaru museli po strkanici s názorovými protivníky odvést strážníci. Nyní demonstranti v průvodu kráčí před sídlo premiéra ve Strakově akademii.
  17.11.2008 16:10 přístup
 
V Litvínově hrozí válka! V pondělí 17. listopadu se sem chystá až tisíc nácků. Na sídlišti Janov na ně budou připraveny dva až tři tisíce Romů. Pan Langer vzal nohy na ramena a odléta do USA.
  17.11.2008 16:06 válka
 
Asi šest set stoupenců Dělnické strany chce projít z centra Litvínova na romské sídliště Janov. Situace se zhořšila, vypukla vřava a vzduchem létají dělobuchy. Zasahuje tisícovka policistů, mezi nimi i jízdní policie. Silnice je zatarasená obrněným transportérem. Sanitky odvážejí první zraněné.
  17.11.2008 16:02 Mike
 
Pane ministře odstupte! Za Vašeho ministrování dochází ke špiclování a pronásledování slušných lidí za jejich názory,pod rouškou tzv.boje proti rasizmu a neonacizmu. Kvůli takovým jako Vy již já ani moje rodina nebudeme nikdy volit ODS. Styďte se a nenazývejte se pravicovým politikem, ideály pravice jste bezostyšně zradil výměnou za pakt se zelenými ekoteroristy!!! Pozdravujte Vašeho přítele a kamaráda Bursíka!!! FUJ!!!
  17.11.2008 14:21 Modrá doba
 
Co chtějí slavit, převrat co zničil průmysl, zemědělství, vytvořil mafiány a podvodníky i vrahy, řadu nezaměstnaných a přináší každý rok více jak 3500 sebevražd protože už lidé nevědí jak dále , zaprodanou a rozbitou republiku. To chtějí slavit!!!!
A neministr policie Langer odlétá do USA zrovna když v Litvínově hoří válka
  17.11.2008 09:15 Alice
 
ZASTAVME MODRÉ TUNELÁŘE A LOUPEŽNÍKY!
  16.11.2008 22:14 pravda
 
Jde to do háje a pan neministr ÍČKO se pakuje na ozdravovnách MV.
  17.11.2008 11:32 XXX-pravý
 
Jestli víš o něčem konkretním, tak to tady napiš .Jinak jsou to jen kecy a zase kecy, kterým nikdo nebude věřit. Případně pokud víš, že to byl nějaký podfuk, učiň trestní oznámení a nemusí to být na konkretní osobu, to už si zjistíme v rámci vyšetřování.
  17.11.2008 12:08 X faktor
 
ZO MV Luhačovice atd.
  16.11.2008 22:10 Radek <rkkk@seznam.cz>
 
Pozastavení vydávání víz pro Vietnamce je trestání všech na principu kolektivní viny. Místo dohlédnutí na dodržování zákonů a udělání pořádku na ambasádě, se trestají rodiny, které se chtějí vzájemně navštěvovat. Je to nechutné.
  17.11.2008 11:36 XXX-pravý
 
Nesouhlasím s kolektivní vinou všech Vietnamců. Bohužel, ale oni jako kolektiv vystupují, tak bych kolektivní vinu a trest se skřípěním zubů i pochopil. Je asi pravdou, že lepší kontrolou na ambasádě, která víza vydává, by se to možná vyřešilo a to i lépe.
  16.11.2008 18:25 kolaps
 
Jde to do háje a pan neministr ÍČKO se pakuje na ozdravovnách MV.
  17.11.2008 11:31 XXX-pravý
 
Jestli víš o něčem konkretním, tak to tady napiš .Jinak jsou to jen kecy a zase kecy, kterým nikdo nebude věřit. Případně pokud víš, že to byl nějaký podfuk, učiň trestní oznámení a nemusí to být na konkretní osobu, to už si zjistíme v rámci vyšetřování.