Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  01.02.2007 17:32 Není co dodat
 
Podivné poměry v české policii

Hydepark

Jen několik týdnů platí nový zákon o služebním poměru a možná se dočkáme úplně první demonstrace policistů, hasičů a pracovníků Vězeňské služby. Nebudu se divit. Zákon je nevlídný k těm, kdo nasazují život přímo na ulici a jež opravdu potřebujeme, tedy k řadovým pracovníkům těchto složek. Protestují, že jim zákon peníze sebral. Desetitisíce přidal přebujelému, mnohde přestárlému a nevzdělanému managementu, do kterého počítám i mnohá tzv. metodická pracoviště.

Mužstvo se oprávněně cítí podvedeno. Spravedlivý systém nočních příplatků, příplatků za soboty, neděle a svátky byl zrušen. Je to krok zpět, podobný systém platil za komunistů a všichni si oddechli, když byl zrušen. Dnes budou téměř stejně odměněni ti, kdo chodí do práce od pondělí do pátku, skončí denně ve čtyři, jako ti, kteří jsou ve službě 24 hodin denně, sedm dní v týdnu.

Policie ČR je zralá k reorganizaci. Bafuňáři, jak vzletně nazývají zkostnatělé velení někteří vysocí představitelé ministerstva, sami neodejdou. Naopak. Budou sedět na svých židlích co nejdéle, protože potřebují vysoký roční průměr. Z toho se jim pak vypočte renta. Neprošel totiž návrh poslance Kalouska, který předpovídal ve Sněmovně koncem loňského roku atak na státní rozpočet v budoucnosti a snažil se maximální výši renty omezit na rozumnou mez. Jako nový ministr financí se s těmito výdaji bude muset poprat.

Jeho návrh nezískal většinu, a tak se bafuňáři po roce dočkají. Po odsloužení 25–30 let budou do smrti pobírat až 50 procent z hrubého platu v čistém. Mají-li dnes okresní či krajský ředitel a jeho zástupci, ředitelé všech možných služeb, oddělení a pododdělení na policejním prezidiu přes 50 000 hrubého (stačí se podívat do tabulek a nasčítat příslušnou třídu, příplatek za vedení až 14 tisíc, zvláštní příplatek až 4 tisíce, osobní příplatek až 100 procent platového tarifu), pak lze očekávat výsluhové příspěvky vyšší než 25 tisíc měsíčně u pětačtyřicetiletých až padesátiletých vysloužilců, kteří statečně v kanceláři čekali, až tento štědrý zákon začne platit. Odejdou, ale až za rok. A bude jich hodně. Nechci domýšlet, co na to řekne rozpočet.

Mladí si počkají

Mladým zákon také dopřál. Po nástupu je čeká služební (pracovní) poměr na dobu určitou, a tak tři roky nedosáhnou ani na půjčku, v kombinaci s tristním platem sekretářky malého podniku a perspektivou dlouhého stoupání po žebříčku tříd. Mohou se snad jen radovat z pracovní doby o půl hodiny kratší, než máme my ostatní podle zákoníku práce, a ze 42 dnů dovolené.

Hodnosti, to je kapitola sama pro sebe. Do loňského roku to byl odraz doby služby, vzdělání a někdy i systému odměny za příkladné činy. V současnosti máme případy, kdy hodnost podplukovníka má středoškolsky vzdělaný chlapec na policejním prezidiu, který nastoupil doslova před měsícem. Z podplukovníka na nadporučíka pak spadl dlouholetý pracovník na základním útvaru s vynikajícími výsledky a vysokou školou. Komické? Ne, smutné a nesmyslné.

Vztahy uvnitř sboru nebyly dobré před zákonem. Jak se budou vyvíjet nyní, když na centrálních útvarech budou za stejnou práci odměňováni (a hodnostmi preferováni) policisté, kteří dělají úplně stejnou práci jako ti na okresních ředitelstvích, jen na jiném území. Není totiž rozdíl v práci vyšetřovatele okresu, kraje a centrály. Všichni musí pracovat se špínou, pachateli a mnohdy riskovat i život. Ti v organizační struktuře nejvýše nejsou ti nejchytřejší ani nejlepší. Koneckonců jimi zbabrané případy zná celý národ – připomenu jen akci Krejčíř. Těžko se těmto přeplaceným lidem bude spolupracovat s dělným policejním mužstvem na nejnižších útvarech.

Kdo nic nedělá...

Systém by mohl fungovat, kdyby třídy byly nastaveny přísně podle druhu vykonávané práce. Mezi kriminalistou na okrese, kraji či centrále nemůže být rozdíl násobku platu. Kritika je však u sboru brutálně potlačována, takže k žádné demonstraci ani jinému projevu nesouhlasu asi nedojde. Jen lumpové se mohou radovat. Policisté se budou raději dívat jinam.

Výsledky činnosti, která závisí na iniciativě, osobním nasazení a erudici, budou minimální. Vlastně už jsou. A přebujelý velitelský aparát se na to může z kanceláře jen dívat, ostatně i jim tento stav vyhovuje. Kdo nic nedělá, nic nezkazí. Jediný, kdo na to doplatí, je občan.

***

Nový zákon o služebním poměru je k policejnímu mužstvu velmi nevlídný

O autorovi| Stanislav Huml bývalý dopravní policista
  27.11.2008 14:29 bývalý
 
V souvislosti se zdaňováním výsluhových příspěvků ( aspoň se o tom mluví) mne "přepadla" myšlenka, zda-li by tento postup nebyl protizákonný. K této úvaze mne vede fakt, že každý, kdo chtěl po určitých letech služby odejít, si spočítal dle platného zákona, jak vysoký ( nízký) výsluhový příspěvek bude pobírat. S tímto byl srozuměn a dle tohoto se dále rozhodl. V případě, že Vláda ČR nyní chce zdaňovat tyto příspěvky ( o čemž v platném zákoně nebyl žáden náznak a ani řeč), tak se vlastně dopouští podvodného jednání na těchto bývalých příslušnících bezpečnostních sborů. Argument, že na to nejsou peníze, nemůže obstát. Zrovna tak by se Vláda mohla rozhodnout, že všechny důchody sníží paušálně o nějakou částku ( např. 3.000,- Kč). Reakce na takové rozhodnutí by mne pak zajímala. Rovněž tato úvaha mnme vede k tomu, že sám min. vnitra se dušoval, že k ničemu takovému dojít nemůže, že výsluhový příspěvek je vlastně motivací pro to, aby občan nesloužil několik málo let, ba naopak, aby služba byla vlastně jeho životním posláním. Vždyť si vemte v úvahu jen ten fakt, že jako policista se vlastně k jinému legálnímu zdroji příjmu za dobu služby nemůžete dostat ( nesmíte podnikat, nesmíte být v dozorčích radách atd, atd.), takže tento výsluhový příspěvek by měl zůstat nedotčen. To je můj názor, možná, že někdo z vás může mít i jiný. Cítím tady reakci zejména mladých příslušníků policie, že kvůli výslhovým příspěvkům nemohou dostat přidáno, ale je nutno si uvědomit, že oni také zestárnou a budou chtít mít alespoň trochu nějaké té jistoty.
  27.11.2008 14:53 generačníšpunt
 
Plně s tebou souhlasím. Už dne 14.10. a 23.10. jsem se u něj (nemůžu jej ani vyslovit, parchanta křivýho) na str. PČR a hasičů. Ještě neodpověděl - můžeš se juknout. Jinak jsem pro, přidat se k jakémukoliv protestu.
  27.11.2008 20:46 Seda
 
pane, můžete se rozčilovat jak chcete, mne to štve taky, ale tato rozhodnutí jsou dána naprosto legislativně správně. Sice můžete mít přiznán příspěvek za službu, ale nikde není v zákoně 361/2003 dáno, že tento příspěvěk je nezdaněný. Toto je dáno zákonem o správě daní a poplatků a jestliže vám bud zdaněn od xxx, tak se nejedná o retrospektivu, ale o naprosto zákonné opatření.
  27.11.2008 21:27 vize
 
Ať žije náš přítel a ochránce, náš vůdce a učitel,moudrý a veliký, milovaný osvoboditel, dobrotivý a zvěčnělý, nenahraditelný ministr financí Ing. Gumovič Josefovič Kalouskovič. Nechť žije KDÚ ČSL
  29.11.2008 08:27 Výsluhy
 
Ale přece ten samý případ nastal, když příslušníkům, kteří odešli podle starého zákona o služebním poměru č. 186/1992 Sb. zkrátili pravidelnou valorizaci na 50% podle zákona č.361/2003 Sb.
  27.11.2008 12:45 Pan Honza
 
Moc hezká a výstižná úvodní prezentace pane ministře. Fandíme Vám s kolegy.
  27.11.2008 22:15 vize
 
Chvála je obratná lichotka, skrytá a vybraná, a přináší uspokojení oběma stranám - jeden ji přijímá jako zasloužené ocenění svých hodnot, druhý ji udílí, aby bylo vidět, jak věci rozumí.

Francois Duc de la Rochefoucauld
  28.11.2008 07:38 jarda
 
No, proč tolik vlezdoprdelizmu?
  27.11.2008 06:49 Zbyněk Wittek
 
A pro úplnost k mé osobě ještě dodávám, že jsem absolvoval dvě prověrky na stupeň přísně tajné a jsem nejprověřenější člen vlády. Zdravím, Ivan Langer

Krásné zaklínadlo! Ještě aby tomu někdo uvěřil!!!!

S pozdravem.
P.S.Máte ještě rok a půl na tuto větu.
  26.11.2008 19:56 Zmar
 
Opět se ptám, co dělá UBS a NOS proti zdanění výsluh!!! Jsem členem jedné z nich a jestli se nic neudělá, odcházím z odborů, protože to vážně nemá cenu. Vím, že v padesáti budu zničen a nikdo mě nezaměstná a výsluha je řešení. Vzdám se klidně navýšení mezd. Nespěte!!!!
  26.11.2008 23:04 ...
 
Kolego ptáš se na špatném místě. Přenes svůj dotaz na www.ubs-mv.eu a určitě de dočkáš i odpovědi.
  27.11.2008 14:23 Cluzoe 2
 
Plně s tebou souhlasím.Oba jsou zadarmo drazí.
  27.11.2008 15:06 Pavel
 
Až budeš mít padesát,tak renta už dáááávno bude po 20 letech služby začínat na 15%,tak si stejně budeš muset něco najít.
  27.11.2008 18:36 Pavle
 
Jo,jo něco podobného je v posledním návrhu změny 361.Už jsme ten návrh měli na služebně
  26.11.2008 19:55 Zmar
 
Opět se ptám, co dělá UBS a NOS proti zdanění výsluh!!! Jsem členem jedné z nich a jestli se nic neudělá, odcházím z odborů, protože to vážně nemá cenu. Vím, že v padesáti budu zničen a nikdo mě nezaměstná a výsluha je řešení. Vzdám se klidně navýšení mezd. Nespěte!!!!
  26.11.2008 19:04 drn
 
Když vidím Tvůj kunní xicht v tom videu, tak bych zvracel!!
  26.11.2008 17:48 kiks
 
Faux paux
Nejhlavnější je, že od ledna tady budou platit tzv. zelené karty. Jo já vím, Čechu vypadni, tady Thun Nguyen chce pracovat, navozit si sem svoje děti, popř. pak pěstovat marihuanu velkoplošně. No přeci bys mu nepřekážel, jsou to taky lidi. a že nemáš práci? Ale z toho si nic nedělej, jsou na tom lidi hůř.
Bravo pane neministře policie.
  27.11.2008 06:34 jarda
 
Váš názor považuji za směšný. Pokud jsou v ČR pracovní místa, která jsou volná, a to ať již proto, že tu práci nechtějí Češi dělat, nebo proto, že na to nemají, tak jsem všemi deseti za, aby tu práci mohli dostat cizinci. A že si sem přivezou své děti? To je naprosto pochopitelné a normální. Pokud si myslíte, že drogy u nás pěstují jen Vietnamci, tak se hrubě mýlíte. Možná, že váš příspěvek vyvěrá z obavy z konkurence právě v tomto směru.
  27.11.2008 13:28 sniper
 
...no, Jardo, na rozdíl od Tebe bych se nerad dožil toho, že ve vlastní zemi jednou budeme žít v menšině...
  29.11.2008 02:53 jarda
 
pro Snipera - to je na těch mladých. Já mám děti tři, takže nikdo nemůže říci, že bych za to mohl já. To ti mladí nechtěj souložit a mít děti.
  26.11.2008 17:45 devastace
 
Dnešní nábory to je vizitka pane Langera, je to sběr všeho možného i nemožného. Tohle není prstiž, ale tragédie.
  26.11.2008 07:10 Petr
 
Před několika dny jsem potkal 4 policisty. Šlo pravděpodobně o nově znáborované čerstvé absolventy střední školy. Hoši měli tak 60 kg živé váhy. Neumím si představit, že by zasahovali při bitce v hospodě. Nebylo by asi od věci, kdyby k policii nastupovali mladí až po dosažení věku 21 let, kdy jsou už přece jen vyzrálejší jak fyzicky, tak duševně. Možná se mýlím, co vy na to?
  26.11.2008 14:15 ...
 
Kolego čemu se divíš. Všude je to stejný. Nastoupí nejen mladí hoši, ale i dívky, má to jak se říká ještě nudli u nosu a 20 kg i s brašnou. Přijdou k zákroku se starším policistou a když bude zle, tak ten v 99% případů zjistí, že je na vše sám. To je výsledek sběru všeho co má ruce a nohy k policii. Těch 21 let je vynikající, protože i služební dopravní prostředek s majákem je přeci možno řídit až po dosažení tohoto věku. Ale to nic, je potřeba rozšířit pěší hlídky, aby bylo policii vidět v ulicích. Přeji hodně štěstí při práci s těmito dětmi.
  25.11.2008 17:25 Roman Kovalský
 
Vážený pane ministře,
již x let působím jako OSVĆ ve svéře reality. Několikkrát jsem měl žádost na kreminální policii, o pracovním poměru ve směru chemika trestných činů! Pracuji v realitách, a když mi naposledy vykradi kancelář, byl jsem překvapen přístupem technika, který řešil tento případ. Mnoho skudkových věcí jsem mu musel napovídat. Je mi 41 let, mým koníčkem je chemie, podnikám 8 let v realitách. Mám zájem pracovat v této svéře pro policii ČR, ale neshledávám se s pozitivním světlem tohoto regionu. Roman Kovalský 775 33 66 33
  25.11.2008 19:21 mirek
 
Vážený pane, pokud chcetě dělat kmiminalistického technika, musíte se nejdřív dostat k "normální" policii a až po nějaké době si zažádat o přeložení. Ono prostě nejde jen tak si někam nastoupit, to samý třeba kdybyste chtěl k zásahové jednotce, to byste si dokonce musel nejdřív odšlapat tři roky na ulici a potom teprve žádat o přijetí...
  26.11.2008 03:30 jarda
 
Vážený pane! Nevím, zda si děláte legraci, možné to je. Ale pokud to, co jste napsal, myslíte vážně, tak vás musím upozornit, že jste na stránkách, které Langer nečte, resp. možná čte, ale nereaguje. Za další: Zkuste trochu vylepšit svůj písemný jazykový projev, u PČR se poměrně často vyhotovují různé písemnosti, které jsou pak předkládány i jiným orgánům, např. státnímu zastupitelství a soudům. A, mohu vás ubezpečit, mám poměrně bohatou sbírku písemných "hrůz", které policisté PČR vyhotovili. Z vašeho příspěvku mám tak trochu osypky. Za další: Nic vám skutečně nebrání v rámci současné naháněcí kampaně se přihlásit, formulář najdete na webu MV i PP PČR. Podle tamtéž zveřejněných informací se s vámi nějaký naháněč spojí. Dalším "za další" už budu končit: Pokud skutečně podnikáte v realitách a nejste úplný břídil, tak určitě vyděláte podstatně více, než byste kdy vydělal u PČR. Takže zvažte, zda není vhodnější se "držet svého kopyta, ševče". Jinak přeji vše dobré a "slunce v duši".
  26.11.2008 07:52 bývalý
 
Možná by ses lépe uplatnil přímo na ministerstvu. Stále zde píšou, že Langr má zájem o nějaké reality majetku MV.
  26.11.2008 12:04 generačníšpunt
 
Pane Kovalský. Napřed se naučte správně psát, udělejte si kurs z češtiny a potom si žvejkejte na tomto webu. Nebo si myslíte, že policisté ČR jsou stejné trubky jako vy?
  26.11.2008 17:47 reality
 
To jsou tzv. rychlokvašky co nic neumí a velice brzy opustí tuto neperpektivní loď.