Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  09.01.2007 18:03 www.policista.cz
 
Informace předsedy NOS PČR z 8. ledna 200708.01.2007

Informace předsedy NOS PČR z 8. ledna 2007




Vážené kolegyně, vážení kolegové,




chci Vám touto cestou podat několik základních informací k současné situaci, která se diskutuje na několika úrovních a mnohdy padají slova, která jsou vytržena ze souvislostí nebo pramení z neznalosti věci. Protože bych byl rád aby bylo jasno, pokusím se Vám otevřeně vysvětlit alespoň zásadní skutečnosti.




Sami vidíte, co se po Novém roce děje, část policistů vyjadřuje svou nespokojenost. Nejedná se jen o propad příjmů, ale debatuje se o zařazení do tříd, výkladu směnnosti, hodnostních označení, době určité, chování mezi policisty a spoustě dalších, mnohdy i individuálních problémů. V těchto souvislostech jsou v centru pozornosti i policejní odbory a jejich činnost.




Jsou lidé, kteří nás zatracují a vyslovují domněnky, že jsme je „prodali za odstranění 40-ti% organizovanosti“, že jsme „prosadili zákon jenom kvůli těm nahoře“, že jsme „placeni policií a závislí“, a podobné, které lze shrnout do konstatování, že nic neděláme.




Rovněž se velmi otevřeně hovoří o demonstraci policistů dne 26. ledna 2007, právě kvůli popsané nespokojenosti. Někteří nás považují za její organizátory, jiní nám vyčítají, že jí neorganizujeme, další reprodukují má slova, kterými demonstraci odmítám.




Než budu pokračovat k dalším tématům, chci upřesnit právě předcházející odstavec. Pokud jsem v poslední době hovořil s médii na téma aktuální situace v policii, nikdy se nejednalo o jednu větu nebo pár slov, pokaždé se novinářům snažím v nejméně desetiminutovém rozhovoru vysvětlit souvislosti a příčiny stavu, podstatu zákona o služebním poměru a problémy spojené s jeho aplikací. Na otázku typu „kdy budou policisté demonstrovat“ jsem uváděl, že demonstrace je prozatím poslední formou. Prvotní musí být jednání a případné právní kroky. Petice a veřejné vystoupení je mezním řešením. Chápejte prosím pojem mezní ne výraz jako odmítnutí, ale jako završení neúspěšné snahy a předchozích kroků. Chápu, že tímto výkladem neuspokojím radikální část policistů, ale dovolte, abych pokračoval dál. Jednou z podmínek úspěšnosti podobné akce je především ujednocení požadavků, které musí vyplývat ze skutečného stavu. Zatím máme k dispozici odhady o dopadech aplikace zákona o služebním poměru a veškeré údaje jsou pouze přibližné. Například se hovoří o tom, že propady příjmů v porovnání průměru za rok 2006 a platového výměru na rok 2007 jsou u policistů ve 3. a 4. tarifních třídách. Ale podle informací došlých v posledních dnech lze dovozovat, že se bude jednat o širší okruh. Tím chci říci, že potřebujeme mít co nejširší a nejobjektivnější přehled o současné situaci. Z tohoto důvodu jsem vytvořil dotazník, který je na naší webové stránce a který rozesíláme na všechny naše dostupné kontakty. Cílem tohoto dokumentu je mít co nejvíce podkladů a argumentů pro další jednání nebo jiný postup. To je jeden z kroků k tomu, abychom skutečně věděli, co chceme dosáhnout a co je potřeba změnit.




Dokáži si představit reakce některých kolegů na předchozí řádky – zase jenom píšou, kecají a čekají co bude dál. Pro Vás pánové něco málo na vysvětlenou. Poměrně dlouhou dobu jsem byl ve funkci vyšetřovatele (tedy toho, který podle některých sedí v kanceláři a nic nedělá, na rozdíl od policistů na ulici). Za tu dobu jsem se naučil také jednu věc, a to jednat na základě podkladů tak, abych nemusel svá rozhodnutí přehodnocovat a rušit.




Na téma demonstrace ještě pár dalších argumentů. Pokud by měla mít takováto akce úspěch, je třeba mít kromě shromážděných argumentů také zajištěnou reprezentativní účast, musíte učinit právní a organizační kroky, zajistit dopravu, transparenty, apod. Pokud odhlédnu od ekonomické náročnosti, někdo musí toto všechno zajistit. Tím nemyslím jednoho až dva lidi, jak je u nás dobrým zvykem. Jestliže má výsledek k něčemu vypadat, hovořme také o koordinaci s hasiči, celníky a příslušníky Vězeňské služby. Prozatím ani jedna z těchto složek o podobné akci neuvažuje.




Shrnul bych tyto věty srozumitelně asi takto: Štěpánek neřekl, že policisté nebudou demonstrovat ani to, že odbory stávku odmítají. Řekl, že demonstrace je posledním krokem v případě neúspěšných jednání, která teprve začala a pro jejichž pokračování shromažďujeme jasné argumenty. Tam potřebujeme v první řadě Vaší pomoc. V této fázi je demonstrace ukvapeným a plně nepodloženým krokem. Zpackané vystoupení znamená nejen ostudu, ale i obrat k horšímu. A především bychom si tím zahodili poslední možné zákonné řešení. Pro ty, kteří tato slova i po obšírném popisu berou jako výraz zbabělosti, už asi více nemohu napsat.




Vrátím se k činnosti Nezávislého odborového svazu Policie ČR. Pro některé se zdá nečitelná, založená na obohacování jejích čelných představitelů, směřující proti policistům. Slyším i jiné argumenty, které se těžko vyvracejí, protože je druhá strana nechce přijmout. Občas mi připadá, že dokud o odborech nebylo slyšet a jejich předseda měl problémy sám se sebou, bylo to lepší. Nikdo o nich nevěděl, nikdo po nich nic nechtěl, všechno bylo v pohodě.




Možná máte představu, že NOS PČR je nekonečný aparát funkcionářů, kteří sedí v moderních kancelářích, dolní končetiny na stole a jenom poslouchají, jak jim cinkají korunky od jejich členů. Tudíž požadujete, aby tento moloch byl nepřetržitě k dispozici ve dne v noci. Jenže skutečnost je trochu jiná. Chod této organizace zajišťuje v podstatě několik málo lidí, počínaje od administrativních prací až po jednání s vrcholnými představiteli. Jen pro zajímavost, kam se velká část policistů obracela s dotazy v posledních měsících a kam se nyní obrací se stovkami otázek a připomínek? Na služební vedení? Nehovořím tím o sobě, ale poděkujte mým kolegům Ing. Burdovi a Dr. Tomkovi, kteří se této práci také věnují. Navíc mimo dotazů a připomínek je tu spousta vnitřní práce, kterou nelze zanedbávat.




Abych tu jenom nenadával, chci se zmínit také o tom, že za poslední dobu mi občas někdo zavolá, napíše mail nebo přijde osobně a poděkuje mi za to, co jsme pro něho nebo jeho kolegy udělali. Je to v současné stresové době příjemné a lepší, než jakákoliv forma odměny. Mimo to se ozývá stále více policistů, kteří by chtěli vstoupit do NOSu nebo založit základní organizaci. To je určitě lepší než po odborech něco chtít, ale pro jistotu v nich nebýt. Měli bychom si uvědomit, že pokud se budeme navzájem dohadovat o potřebnosti odborů, výsledek se nedostaví nikdy. Podívejte se schválně na §§ 197-200 zákona č. 361/2003 Sb. a uvidíte, jaká oprávnění odbory mají. Myslíte si, že např. připomínkování předpisů a účast v komisích zastane na okrese nebo kraji jeden člověk vedle svého zaměstnání?




Doposud jsem tvrdil, že nebudu agitovat pro vstup do odborů, ale nabízet výhody a nechat lidem na zvážení. Ale teď už agitovat budu. Uvědomte si, že skupinka odborářů nemůže obhajovat a zajišťovat všechno pro všechny. Podívejte se třeba do Německa nebo na Slovensko, kde je organizovanost v odborech více než 70%, kde mají nejen dostatek členů, ale i prostředků k činnosti a k nezávislosti. A určitě už není doba, abyste se za členství v odborech museli stydět nebo se obávat postihu.




Z dosavadních zkušeností vím, že na vysvětlení celé problematiky by nejlepší formou byl osobní kontakt, protože je spoustu věcí, které lze těžko napsat. Bohužel to nyní není možné, proto jsem se pokusil podstatné věci shrnout touto formou.




Závěrem Vás chci všechny požádat, abyste z mého projevu nevytrhávali jeho části a četli některé argumenty v souvislostech. Není mým zájmem Vám nic nalhávat, ale ne všechno mohu uvést. Informaci rozesílám na naše kontaktní emailové adresy a umístím je na diskusní fóra, kde se o odborech hovoří. Ještě jednu prosbu, adresovanou kolegům na DF. V posledních dnech jsem plně vázán na odpovědi na maily, připomínky, porady k odvoláním. Stejně na tom jsou kolegové Burda a Tomek. Dotazů jsou jich skutečně desítky denně a přestože bych chtěl, nemohu trávit čas diskuzemi na několika liniích, proto se snažím jedním dokumentem zodpovědět na více otázek. Nemám na to tiskové oddělení ani nikoho jiného. Berte to prosím jako fakt a jestliže ke mně budete něco mít, použijte mail stepanek@nosp.cz nebo pokud to bude urgentní, volejte buď na služební 823 940 nebo mobil 602 279 880. Když to bude možné, poradím Vám nebo pomohu. Snad jen reagovat na vulgarity považuji za ztrátu času.




Pokud jste se v tomto sáhodlouhém projevu dostali až na kýžený konec, děkuji Vám za pozornost a doufám, že se nám společně podaří vyřešit alespoň část problémů.




S pozdravem




JUDr. Milan Štěpánek, předseda NOS PČR










Dotazník NOS PČR k aplikaci zákona č. 361/2003 Sb.






Na základě dosavadních ohlasů jednotlivců a skupin z řad policistů chceme sestavit co nejširší přehled o dopadech aplikace zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, v rámci Policie České republiky. Doposud můžeme vycházet pouze z odhadů a kusých informací, z nichž nelze učinit relevantní závěr pro další postup. Proto, abychom měli k dispozici fakta a konkrétní čísla, jež mají vypovídací hodnotu, žádáme všechny policisty, kteří mají zájem s námi spolupracovat a naší cestou utvořit objektivní obraz o aktuální situaci, aby nám zaslali své připomínky, náměty a zjištění. Můžete nám zasílat informace jak za skupiny, tak za jednotlivce (preferujeme spíše informace za jednotlivé útvary, ale budeme řešit i individuální situace).




Informace by měla být konstruována takto:




1. útvar, okres, kraj,




2. celkový počet policistů,




3. do kterého data byla doručena rozhodnutí o ustanovení na služební místo podle z. č. 361/2003 Sb.,




4. zda a v jakém rozsahu jste byli na vašem útvaru před koncem roku 2006 předběžně informováni o zařazení na služební místa po 01. 01. 2007,




5. počet policistů s negativním rozdílem mezi průměrným služebním příjmem 2006 a platovým výměrem 2007, příp. strukturovaný podle kategorií do 500,-- Kč, do 1.000,-- Kč, atd.,




6. ve kterých tarifních třídách dochází k rozdílům ve služebním příjmu,




7. jak je aplikován výklad směnného výkonu služby a s tím související zvýšení základního tarifu o 10%,


8. jaká je výše zvláštního (tzv. rizikového) příplatku,




9. jaké změny byly provedeny u osobního příplatku (zachování – snížení – odnětí),




10. jaký je názor na hodnostní označení, tedy jaká část by podpořila: zavedení pouze služebních hodností (§ 7 z. č. 361/2003 Sb.) – ponechání hodnostního označení (§ 8 z. č. 361/2003 Sb.) – návrat k vojenským hodnostem,




11. za jakou dobu lze u vašeho útvaru docílit vyčerpání 150 přesčasových hodin




12. jaké máte připomínky a návrhy k Závazným pokynům PP, vydaným k z. č. 361/2003 Sb.,




13. jaké procento policistů uvažuje o podání žádosti o uvolnění ze služebního poměru: ihned – po prvním čtvrtletí – po prvním pololetí – po konci roku 2007,






14. jaké „zaručené informace“ a fámy ve vztahu k novému zákonu, které nedokázal nikdo vysvětlit, kolují na vašem útvaru,




15. zda na vašem útvaru nebo v okrese působí základní organizace NOS PČR, a pokud ano (nebo pokud odpovídá přímo organizace), zda má určeného zástupce pro projednávání záležitostí týkajících se výkonu služby se služebním funkcionářem (§ 197 z. č. 361/2003 Sb.),




16. zda máte dostatek odborářů, kteří mohou být účastni v hodnotících a poradních orgánech služebního funkcionáře,




17. jaké máte návrhy na řešení k jednotlivým z uvedených problémových okruhů,




18. jaké máte další připomínky a návrhy z uvedených nebo jakýchkoliv dalších oblastí






To, jestli zareagujete na naší akci, záleží zcela na Vás. Předpokládám ale, že pochopíte její cíl. Jestliže máte obavu nebo jakékoliv pochybnosti, kontaktujte přímo předsedu nebo 1. místopředsedu NOS PČR.




Zprávu zasílejte na sekretariát NOS PČR (služební fax 823 943, služební mail nospcr@mail.bar.aa, mail: nosp@nosp.cz), předsedovi (telefon 602 279 880, sl. fax 823 943, mail: stepanek@nosp.cz) nebo 1. místopředsedovi NOS PČR (telefon 606 362 162, mail: burda@nosp.cz)




S pozdravem

JUDr. Milan Štěpánek, předseda NOSP
  26.12.2008 09:21 Anonym
 
Pane ministře,
mám dva syny, je mi 45 let. Bydlím ve vesnici u Teplic. Nemám ve svém okolí
žádnou romskou rodinu. Jsem šťastná, že nemusím žít v beznaději jako
obyvatelé
Janova. V roce 1989 jsem byla na všech demonstracích v Teplicích a v Praze a
moc
jsem si přála demokracii a svobodu. To, co se teď tady na severu děje je
horší
než tenkrát.

Svoboda nekončí tam, kde začíná nesvoboda druhého, Policie chrání (s
prominutím)
grázly před slušnými lidmi.
Copak je to nesplnitelný sen - chci, aby ten, kdo nechce pracovat, klidně
umřel
hlady.
Ten, kdo si zničí byt, uřízne topení, ať zmrzne. Co se stane mě a mým dětem
jestliže:

Nebudeme pracovat.
Nebudeme platit nájem.
Budeme na romy vykřikovat rasistická hesla.
Budeme kolem sebe dělat bordel a ničit své okolí.
Budeme obtěžovat romské rodiny hlukem, smradem.
Budeme krást.
Uřízneme si topení a rozbijeme okna.

My - budeme bezdomovci, chcípající hlady. Vyčíslí nám dluhy za zničený byt a
na
krku budeme mít trestní oznámení za honobení té jejich slavné rasy.
A budeme se za vše stydět.

Oni - tmaví a ukřičení - dostanou nový byt, sociální dávky, nové zařízení bytu
a
ochranu policie. A budou vykřikovat jak pro ně stát nic nedělá.

Náš slavný státní rozpočet nemá peníze na cetra pro slepé, vozíčky pro
postižené, lůžka pro staré a nemocné. Kolik peněz z naší práce stojí taková
normální romská "rodina"? Nestydíte se, páni a dámy tam "nahoře" kdo o nich
rozhodujete. Kdo Vám dal právo určit, že z mých daní budu živit dvě cigáňata
a
soused od vedle si bude shánět sponzory na výcvik psa pro svého postiženého
syna?

Asi tedy jsem rasista. Tohle už přeci není možné !!!! Cítím obrovský vztek a
beznaděj. Proč jsem vlastně tenkrát chtěla tu demokracii a svobodu? Aby se
Ti,
kteří poctivě pracují a žijí měli dobře. Čeho jsem já a mě podobní dosáhla?
Ti
kdo poctivě pracují a žijí, živí líné, sprosté a primitivní prasata a ještě
se
bojí, aby jim nebylo vyčteno , že je živí špatně.

Příští volby jsou pro mě jasné - DS, Národní odpor, kdokoliv, kdo s tímhle
"bordelem" tady zatočí, ano budu volit i neonacisty. A píšu to s plným
vědomím
odpovědnosti za tuto mou volbu. Před rokem 1989 byli utlačovaní lidé za své
názory, ale dnes jsou utlačovaní za to, že chtějí pracovat a žít slušně.
Před
rokem 1989 policie chránila politiku jedné strany. Dnes chrání ty, co by měla
sama trestat a zavírat.
Je mi z té naší slavné demokratické společnosti a z našich "nerasistických"
politiků na zvracení.

Na další shromáždění v Litvínově pojedeme. Já, manžel, synové, jejich
kamarádi,
naší známí....LIDÉ, kteří žijí jako LIDĚ tuto naši podpodu potřebují vidět.
A vůbec nečekám, že se cokoliv změní. Naši politici mají teplá místečka a za
zády EU.
Ale na každého se vaří voda .............Jednou, pane Langer, Topolánku,
Paroubku a ostatní mocní, budete i Vy a Vaše děti žít v takovém ghettu.
JEJICH
životní prostor se totiž bude neustále rozšiřovat a práv přibývat.
Kdybych vylovila zlatou rybku, přála bych si, aby jste se toho dočkali brzy.
A
Vaše ženy se z nákupu vraceli uličkou černé v ě t š i n y po pokálených
schodech
a zavřely za sebou počmárané a poničené dveře. Pak, aby jste stáli oba za
rozbitým oknem, poslouchali hluk, nadávky a řvaní - toto lidové umění naší
utiskované menšiny a pozorně hlídali, kdy se za rohem objeví Vaše ratolest,
plížící se se strachem ze školy.
Opravdu si to neumíte představit, nebo máte pocit, že Praha je daleko?
Co takhle detektor lži a otázka pro Vaše muže, kteří v Janově zasahovali?
Kolik
z nich, myslíte, bylo přesvědčeno o správnosti svého jednání? Kolik z nich by
šlo bydlet do služebního bytu, který by byl v Janově? Děkuji za JASNOU
odpověď
jaký rozdíl je mezi právy a povinnostmi "bílých" a "černých" ?
  26.12.2008 12:27 bývalý
 
Vážená neznámá,
tady se odpovědi nedočkáte. Doporučuji zkopírovat váš příspěvek ( jsem přesvědčen o jeho správnosti) a vložit do rubriky " volné". Tam občas Langer na něco odpověděl, ale zda-li vám odpoví i zde, to je ve hvězdách.
  26.12.2008 13:20 Sojka
 
Nádherně napsáno. Já si taky myslím, že nejsem rasista a s cigány mám i dost skušeností. Ti nerozumí ničemu jinému, než pořádnému výprasku. A my "demokraté" čím více práv jim dáváme a čím více se o ně staráme, tím ONI chtějí víc a víc. 90% policistů, kteří v Janově zasahovali, protože museli s tímto zásahem nesouhlasilo, ale bohužel rozkazy se musí plnit a stěžovat si můžete až potom.
  26.12.2008 21:19 nestranný
 
Souhlasím s váma
  27.12.2008 02:16 Vážená paní
 
resp.anonyme, který sem překopíroval mail:
Policisté, kteří prováděli zákrok v Janově, byli profesionálové duší i tělem. Profesionálové proto, že zakročovali i přes nesouhlas s tím, co vzniklo na severu za gheta a vycházeli ze situace na místě, jak to policistům v podobných situacích náleží. Spousta z nich lidem v těchto lokalitách rozumí, potkáváme se s různými "klienty", kteří jsou některým "Janovským přistěhovalcům" velmi podobní. Vyjádřil jsem se ovšem slovem "některým". A pro vás jednu malou radu: "Ne silou, ale hlavou zeď prorazíte"...a už vůbec ne silou s nácky za zády nebo v čele...
  29.12.2008 12:53 jojo
 
Je pravda, že Cikánským otázkám se politici vyhýbají,aby nebyli nařčeni z rasizmu. Vždy to byli cikáni a přejmenováním na Romypolitici dokazují že neumí s darmožrouty a "hovady"kteří se ve společnosti neumí chovat, zatočit jak se patří. Místo toho zkoušejí"začleňování". Neumí se stovky let chovat ataky to nechtějí. Tak ty co to nechtějí nakopat tam odkud přišli. Typoval bych Indie,Pákistán...těm našim by slušela Sibiř.
  25.12.2008 23:12 Civile
 
tam musíš mít balík! Napiš za rok jak se ti daří!!!
  28.12.2008 09:11 Pavle
 
a toho troubu si nech ty hňupe!
  28.12.2008 21:13 Pavel
 
Ty jsi opravdu trouba.Kde jsi to napsal? :-)
  29.12.2008 19:09 Pavel
 
je opravdu hňup!!! Běž se projít, ať přijdeš na jiné myšlenky hlavo děravá! p.s.: zřejmě dobrej oddíl PČR
  29.12.2008 19:10 Pavel
 
Kde jsi to napsal? :-) snad KAM!!!
  25.12.2008 17:03 SOS
 
A PROTO KDO UTEČE VYHRAJE, KDO ZŮSTANE ZAPLÁČE.
  25.12.2008 19:32 kadet
 
Vysvětli prosím zde diskutujícím na tomto foru a poraď jim, kde mají utéci. V civilu jsou mnohde horší podmínky, než u PČR. Aby odejivší neplakali až po odchodu od této firmy.
  26.12.2008 12:05 SOS
 
Nebát se práce a makat, kapitalismus je tvrdá řehole.
  26.12.2008 12:06 Pavel
 
Jak dlouho sloužíš kadete?A podívej se tady:

http://aplikace.mvcr.cz/vozidla/sluzmista/mista.php?zz=y5ika9s5m &lamatpo=100&skip=0&aa=16&aa16_2=on&ab=128&ab128=&ac=0&ac128=&ac 8=&ad=0&ad128=&ad8=&ae=0&ae128=&ae8=&af=32&af32_od=&af32_do=&ag= 0&ag128=&ag8=&ah=0&ah128=&ah8=&ai=4&ai4_odden=31&ai4_odmesic=12& ai4_odrok=1999&ai4_doden=31&ai4_domesic=12&ai4_dorok=2101&ak=16& al=0&am=16&an=16&ao=0&ap=4&ap4_odden=31&ap4_odmesic=12&ap4_odrok =1999&ap4_doden=31&ap4_domesic=12&ap4_dorok=2101&at=0&au=0&av=0
  26.12.2008 17:25 for Pavel
 
jsi hrozný naivka!!!
  26.12.2008 21:32 kadet
 
Pro Pavla:Nesloužím dlouho, to je pravda.Nikomu jeho názor neberu.Přesto si myslím, že v soukromém sektoru jsou prac. podmínky horší.
  27.12.2008 11:55 Pavel
 
Podle čeho ty troubo usuzuješ,že jsem hrozný naivka?
  27.12.2008 13:41 Dana
 
kadete,ty musíš "sloužit" na velký faře co? Praha to určitě nebude!
  28.12.2008 09:10 Pavle
 
podle toho, co tady píšeš, to úplně stačí!!!
  28.12.2008 21:10 Pavel
 
Například?
  29.12.2008 19:13 Pavle Pavle
 
to ti snad nemusím napovídat? Nebo při výslechu musíš mít okolo sebe partu radilů?
  29.12.2008 19:17 Pavel
 
jsi hrozný naivka!!!
  29.12.2008 19:19 Pavel
 
je opravdu hrozný naivka a bolševik. Že jsi byl u komančů??? To ještě brali k VB každýho, kdo neuměl makat rukama.
  24.12.2008 10:26 INFO
 
Vážení kolegové koncem minulého týdne, podala skupina poslanců do legislativního procesu návrh na novelu č. 361/2003, zákon o služebním poměru příslušníků....
/Tisk 675/0/ Navrhovaná novela - ruší služební poměr na dobu určitou pro příslušníka při přijetí do služebního poměru - zvyšuje jednorázové odškodnění pozůstalých - upravuje nárok na náhradní volno za práci přesčas (nárok na náhradní volno za předčas se neposkytuje pouze při vyhlášení krizového stavu...tedy v ostatních případech se poskytuje nebo proplácí) - ruší ustanovení o nevyplácení odměny za služební hotovost - posouvá termín splnění podmínky vysokoškolského vzdělání na služební místo - odstraňuje požadavek velmi dobrých výsledků ve výkonu služby při účasti na výběrovém řízení - zkracuje nárok na výsluhový příspěvek z 15 na 12 let TATO NOVELA REAGUJE NA HLAVNÍ NEDOSTATKY ZÁKONA O SLUŽEBNÍM POMĚRU A OPRÁVNĚNÝCH PODNĚTŮ ZE STRANY PŘÍSLUŠNÍKŮ BEZPEČNOSTNÍCH SBORŮ, O TAKOVÝM ZPŮSOBEM, KTERÝM BEZPEČNOSTNÍCH SBORŮ JEŠTĚ NIKDO NEZASTAL. Bude velmi zajímavé sledovat, zda tento návrh projde poslaneckou sněmovnou a jestli ne tak z jakého důvodu.
V prvním čtení bude projednán ve sněmovně na první schůzi v r. 2009
  24.12.2008 14:51 A co
 
třeba zdanění výsluh! Dost důležitá věc. Jen aby se nezměnil výpočet renty.
  24.12.2008 16:06 §§§
 
Myslím, že se do "INFO" příspěvku vloudila drobná nepřesnost - návrh nezkracuje nárok na výsluhu z patnácti na dvanáct let, nýbrž se prodlužuje z deseti na dvanáct let hranice nároku na rentu v přechodném období (nárok na výsluhové náležitosti podle starého zákona), zároveň ale navrhují prodloužení tohoto přechodného období o dva roky. Nejspíš se tak má zamezit očekávaným masivním odchodům v příštím roce, který je podle stávající úpravy posledním rokem přechodného období. Patnáctiletá hranice pro rentu podle nového zákona zůstává.
  24.12.2008 22:07 milan
 
Ani jeden jste to nepochopili, návrh nezvedá nárok pro odchod v přechodném období z deseti na dvanáct let!!! Nýbrž jen prodlužuje přechodné období o další dva roky těm, kteří budou mít koncem roku 2009 odslouženo 12 až 14 čistých let (tedy s vojnou 13 až 15) Udivuje mě, že policisté nepochopí vcelku jednoduchý návrh a každý si jej vykládá po svém :-(
  25.12.2008 11:01 §§§
 
Milane, v čem je rozpor? Doteď se přechodné období týkalo těch, kteří v jeho průběhu dosáhnou deseti let. Podle návrhu by se týkalo těch, kteří dosáhnou dvanácti. V čem jsem tedy neměl pravdu? A ještě jedna drobnost - píšeš "12-14 let (s vojnou 13-15)". Nevím, kolik ti je, ale je nás dost, kteří jsme absolvovali vojenskou službu delší než 1 rok - někteří 18 měsíců, někteří 2 roky :-))
  25.12.2008 17:44 milan
 
Přechodné období je do 31.12.2009. Ti co k tomuto datu odslouží minimálně deset let (9 plus rok vojna, nebo 8 plus dva roky vojna) můžou odejít podle starého zákona, ale zároveň nesmí mít odslouženo víc než 15 let (tedy 14 plus rok vojna nebo 13 plus dva roky vojna), to už by museli jít podle 361. Tohle je stávající právní stav. A v návrhu novelizace 361 je pouze prodloužení přechodného období pro ty, kteří k 31.12.2009 dosáhnou 12,13, 14 let (s vojnou 13,14,15) o další dva roky, pokud to pro ně bude výhodnější než podle 361.
  25.12.2008 17:50 Petr <pk.kub@seznam.cz>
 
Milan má pravdu,z tvého příspěvku vyplývá, že by se měl měnit § 226, ale ten zůstává stejný, jen by přibyla možnost těm, co budou mít na konci r. 2009 min. 12 let odejít až do konce r. 2011 dle z. 186
  25.12.2008 18:52 xyz
 
Je dobré otevírat zákon v době, kdy je ekonomické krize ? Ano, když chceš ušetřit...
  26.12.2008 14:48 xxx
 
4 xyz: nevím, ale dle předvánočního nákupního šílenství nenabývám dojmu, že je u nás nějaká finanční krize, když vidím, jak lidi rozhazují peníze za pič...., které ani nepotřebují! Ano, pár průmyslových podniků omezuje výrobu, pár jich zkrachuje... ale život jde dál... dělá se kolem toho jen zbytečnej mediální humbuk ... a v době krize, kdy se musí šetřit každá státní koruna, by přece nebral generální ředitel státního podniku ČEZ odměnu přes 600 milionů čistýho??? Nebo se mýlím? :-)
  30.12.2008 13:30 nezkrotný
 
Já mám v r.2009 8 let a dva roky vojny, pokud neodejdu do konce r.2009 ztratím nárok na vše na dalších 7 let. Pokud by taková novela byla, tak bych asi ještě zůstal ty dva roky, ale nevěřím již tomu. Že by se mi v té době zvedl průměr to asi taky ne, protože jsem našel výplatní pásky z r.2006 a v porovnání s letoškem je to stejné a zůstane to tak i v příštím roce. Nestěžuji si, ale pokud je dle zákona možno získat 50 procent osobního ohodnocení ze základu a mám 3 procenta a jsem hodnocen jako jeden z nejlepších, je na celém systému něco divného.
  24.12.2008 09:30 civil červen 2008
 
Když jsem po 18 letech odešel začal jsem normálně fungovat. V noci spím, dělám vychovatele v jedné neziskovce a když slyším maják tak už neposkakuji...prostě jiný svět...k tomu s kolegou malá firmička se rozjíždí no prostě pekos...Tím chci říci kdo máte rentu kolem 10.000 Kč němějte strach, mimo PČR to jde a celkem v pohodě...takže vše nej k svátkům a hlavně žijem jen jednou...
  24.12.2008 11:50 alive
 
Neboj taky balíme tady je konečná.
  25.12.2008 23:13 Alive
 
zabulíš
  23.12.2008 19:57 Madox
 
ZASTAVME MODRÉ LOUPEŽNÍKY A LOBBISTY VE VLÁDĚ PLNÉ AROGANTNÍCH NADLIDÍ.
  23.12.2008 14:22 petr0023
 
Ty jóóóóó, ještě před půl rokem bylo u bezpečnostních sborů volných míst kolem 7000 a dnes už je to 14 tis. týýý bláááho!!!!
  23.12.2008 19:58 kolaps
 
Ivan Modrý to likviduje pěkně od podlahy.
  25.12.2008 18:50 kadet
 
Myslím,že máš zkreslené informace.Podstavy nejsou tak velké,jak uvádíš.Během dvou, max. 3-í let se stav konsoliduje.Uváděj prosím jen ověřené a nezkreslené údaje.
  23.12.2008 00:04 Na správě JmK Brno
 
prý naděloval Ježíšek vysokým policejním funkcionářům LCD televize v hodnotě 30000 (třicettisíc) korun. To se zase Jarda ukázal!!! Holt, loajalita se musí docenit!!!
Klukům na ulici musí být z toho asi na blití! Ptám se: Kam tohle všechno spěje?
  23.12.2008 14:19 jaro
 
Tak tohle je už opravdy velký mazec, to snad není pravda tohle,dost že berou pěkný love, tak ještě ji připrdět víc a víc!Kdyby to člověk věděl jak to bude,tak v každém případě šel na vysokou školu, akorát tak pořád přemýšlím kdo by dělal tu špinavou práci na ulicích.U nás komedie prostě!!!Říkám jedině pokud možno utéct i v případě, kdyby náhodou byla schválena novela č.361/2003 Sb. ještě před účinností pokud je v přechodném období, protože fakt bída jako prase.
  23.12.2008 19:36 123
 
to sice nevím, ale SPJ (stálá pořádková jednotka v Brně) nápad vedení SJmK - 4 dny služba včetně dosahu bez možnosti opuštění ubytovny a pak čtyři dny volno. Něco pro mladý :-( , ale ....
  23.12.2008 19:59 HNUS
 
Prahu patří rozprášit tam si nadělují velké hromady.
  23.12.2008 22:43 Petr
 
Mé osobě a všem kolem mne sloužícím policistům ve výkonu na SJmK bylo také naděleno. Já místo avizované thermo oděvu, který již stejně vlastním ( v době možného prodeje ve výstrojáku v roce 2006 ) dostal v 12/2008 jako věcný dar fotoaparát, 2GB kartu , obal a stojánek jako příslušenství, za splnění mimořádného úkolu ( co to bylo za úkol nevím ) a ještě nějakou baterii ( tu jsem zatím nedostal, prý ji dostanu až budou) tak si nemám na co stěžovat, jsem v 5 TT, 6 TT nedostala zatím nic. Asi jim v 6 TT nemám co závidět, ještě že jsem se v rámci karierního řádu a postupu necpal do 6 TT. Vidím to stejně v roce 2009 na C. Lepší vrabec v hrsti ( nejméně 6.000,-kč každý kalendářní měsíc do doby důchodu ) než holub na střeše. Mladý a krásný, pro firmu v civilu ještě perspektivní. Máme u PČR stále nové funkce, ale komu budou velet nevím.
  24.12.2008 08:05 bývalý
 
Já se vám divím, že ještě sloužíte. V civilu je tak krásně. Pohodička, klídek, žádné nervy, prostě normální život.
  25.12.2008 18:55 kadet
 
Civil není až taková pohoda, jak je zde popisováno.
  22.12.2008 22:42 Vážené dámy, vážení pánové.
 
V této době je nám všem trocha poezie více než zapotřebí. Hezké vánoce.
http://www.obrazovka.cz/vanocni/altan.html
  22.12.2008 22:45 oprava:
 
www.obrazovka.cz/vanocni/altan.html
  22.12.2008 23:43 Sojka
 
Je to pěkný, ale opsaný od Mirka ze stránek UBS.

I já přeji všem pěkné vánoce a v novém roce vše nejlepší.
  21.12.2008 16:41 mizérie
 
A další a další zkušení policisté odcházejí a další konfliktní rychlokvašky na školách zkusí štěstí u PČR leč tu nevydrží ani 5 let.
  25.12.2008 19:01 kadet
 
Proč 5 let? 3 roky a potom sl. zkoušky. To je taky důvod k tomu uvažovat, co dál.