Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  27.03.2007 18:03 cibulka
 
Jak policisté zatýkali
a obviňovali nevinné
a dále v tom pokračují!

http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2003101201
http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2004021801
http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2004060901



PPLK. PETR VOJTĚCHOVSKÝ,
KTERÝ MĚL ROZKRÝT
BERDYCHŮV POLICEJNÍ GANG,
EXKLUZÍVNĚ PRO DENÍK PRÁVO

"Byl jsem kriminalizován."


Berdychův gang - "česká chobotnice", která prorostla do policejních špiček a léta beztrestně vydírala, přepadala a vraždila. Toto zločinné spojenectví gangsterů a vysokých policejních důstojníků u nás nemá zatím obdoby.

Až nyní, po zproštění mlčenlivosti, poprvé po dvou letech promluvil bývalý šéf policejního týmu Mari podplukovník Petr Vojtěchovský, jenž měl za úkol gang rozkrýt.
Právu, které už odhalilo množství šokujících skutečností o řádění gangu a jeho vyšetřování, se rozhodl poskytnout exkluzívní rozhovor. Jeho svědectví je otřesné. Nevinní lidé, kteří překáželi gangu, byli zločinnými policisty kriminalizováni. Policisté, kteří na to upozornili, byli umlčeni.


* Vy jste v týmu Mari v květnu 2003 věděli, že byli kriminalizováni nevinní a nepohodlní?

V době, kdy jsem vedl tým Mari, jsme o tom měli zcela konkrétní poznatky.

* Kolik nevinných lidí bylo křivě obviněno a zatýkáno?

Nemohu sdělit přesné číslo ani jména osob. I zde totiž probíhá vyšetřování. Údaje mají k dispozici vyšetřovatel a státní zástupce. Víc opět nelze říct. Snad mohu jen zopakovat, že podezření z kriminalizace nevinných a další údaje byly předány orgánům činným v trestním řízení.

* Jak to bylo možné? Bylo to i tím, že třeba David Berdych znal díky zločinným policistům výslechy utajených svědků?

Ano. Poznatky, že Berdych disponuje výslechy utajených svědků, jsme měli. Bylo to i v původním vyhodnocení Mari z 23. května 2003.

* Jak jste poznatky získali?

Nemohu a nebudu hovořit o kriminálním zpravodajství. A nemluvil bych o tom s novináři, ani kdybych byl v této věci zproštěn mlčenlivosti. A je to navíc stále vyšetřováno.

* Vyhodnocení Mari shrnuje výsledky čtyřměsíční práce tohoto týmu. Obsahuje šokující informace o kriminalizaci nevinných lidí nepohodlných Berdychově gangu a policistům napojeným na gang (viz Právo 22. 12. 2004). Můžete potvrdit jeho autentičnost a vysvětlit, proč nejste autorem vyhodnocení, když jste tým vedl?

Se zmíněným vyhodnocením to bylo tak, že týden před mým zadržením, které se stalo 20. května 2003, jsem byl s náměstkem policejního prezidenta Jaroslavem Macháněm domluven na schůzce, kde on žádal, aby na schůzce se mnou mohl vidět vyhodnocení pracovní skupiny Mari.

Vyhodnocení jsem však osobně nemohl napsat. Bylo už proti mně vedeno trestní řízení, takže jsem měl úplně jiné starosti. Navíc jsem byl 21. května obviněn z trestné činnosti a postaven mimo službu, takže k mé schůzce s panem Macháněm už nedošlo. Musím zde ještě připomenout důležitou okolnost. V dubnu 2003 jsme se z policejního i kriminálního prostředí dozvěděli, že na některé členy týmu Mari se "šije šestka". Tedy kriminalizace se sazbou šest let vězení nepodmíněně.
Vyhodnocení, na které se tážete, v této situaci napsal můj zástupce v týmu Mari Radek Čermák. Je i autorem názvu Mari, protože na začátku roku 2001 založil pod tímto názvem spis, ve kterém shromažďoval informace o gangu lupičů v policejních uniformách. Vyhodnocení pan Čermák dopsal dva dny poté, kdy jsem už v důsledku obvinění a postavení mimo službu ve funkci nebyl.

* Řekl vám Čermák o osudech vyhodnocení Mari? Že musel vyřadit pasáže o únicích závažných policejních informací do podsvětí, vyřadit jména podezřelých vysokých policejních důstojníků i pasáže o kriminalizaci nevinných?

Někdy v létě 2003 mně pan Čermák řekl, že vyhodnocení Mari bylo napsáno a předáno nadřízenému na ÚOOZ plukovníku Stanislavu Plockovi. Ten je vrátil k přepracování s pokynem, že ve vyhodnocení musí být vynechány údaje o policistech. Čermák pokyn splnil. Takže druhá verze údaje, na které se ptáte, neobsahuje. A asi před třemi týdny mi pan Čermák řekl, že toto vše uvedl znovu i při posledním výslechu na inspekci ministra vnitra.

* Plukovník Plocek loni v prosinci Právu vše popřel. Řekl, že žádný pokyn Čermákovi nevydal.

Mohu říci, že o tom, co se dělo s vyhodnocením Mari, a o pokynu plukovníka Plocka jsem se dozvěděl i od jiných členů týmu Mari. Nemám důvod k pochybnostem o jejich sděleních.

* Dá se říci, že obvinění vznesené proti vám, tedy vaše kriminalizace a postavení mimo službu, se negativně promítlo i do další práce týmu Mari?

Mým zadržením a obviněním tým Mari prakticky zanikl, i když ještě asi tři měsíce existoval.

* Domníváte se, že váš případ je případem kriminalizace nepohodlného policisty? (A co kriminalizace nepohodlného občana??? Viz: http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2003101201)

Nepochybně ano. Byl jsem nepochybně kriminalizován. Jsem o tom zcela přesvědčen. Cílem také bylo znevěrohodnit celý tým Mari.

* Nezískali rozpadem týmu Mari gangsteři okolo Berdycha a na ně napojení policisté rok navíc, kterého mohli využít k zametání stop a další násilné trestné činnosti?

Každopádně už v roce 2003 podle vyhodnocení Mari bylo připraveno zatýkání pachatelů. Úkol dokončil tým Uniforma. Jako policista jsem rád, že tým Uniforma dokončil práci.

* Domníváte se, že na vaší kriminalizaci mohl mít někdo osobní zájem? Například bývalý šéf Inspekce ministra vnitra Mikuláš Tomin se minulý týden o vašem týmu dokonce vyjádřil jako o Vojtěchovského gangu.

Budu se držet faktů. Vím, že tehdejší šéf inspekce ministra vnitra Tomin měl nadstandardní vztahy s jedním ze tří oznamovatelů, kteří na mě 20. dubna 2003 podali trestní oznámení. Konkrétně s podnikatelem Karlem Kaprem. Tyto nadstandardní vztahy zatím více popisovat nemohu. Vyšetřování není ukončeno. A nejsem pro tyto otázky zproštěn mlčenlivosti. V této souvislosti chci ještě zdůraznit, že poznatky získanými týmem Mari pan Mikuláš Tomin vůbec neprocházel po celou dobu, co jsem tým vedl (vyšetřování nesměřovalo k Tominovi - pozn. red.).

* Vy jste s Kaprem neměl nadstandardní vztahy? Prý jste se s ním scházel a dokonce ho i podle televizních reportáží vydíral.

Já osobně jsem se dostal do styku s Kaprem pouze přes pana Víta Chalupu, který provozuje restauraci v Radonicích, kde bydlím. Pan Kapr mně řekl spoustu zajímavých věcí k různým osobám, což mě z trestního hlediska zajímalo. Kapr dával velmi zajímavé informace o trestné činnosti jiných osob. Byly později využitelné i v práci týmu Mari. Poslední informace mi Chalupa a Kapr dali v lednu 2003. Týkaly se policejní práce. Pak jsem se s nimi nesešel.

* Patřily ty osoby, na které Kapr poukázal, k Berdychovu gangu?

V současnosti se nemohu blíže vyjádřit. Jedná se o mimořádně závažnou trestnou činnost. Mohl bych narušit vyšetřování. A taky nejsem v tak širokém rozsahu zproštěn mlčenlivosti.

* Nezavinil jste si styky s Kaprem problémy sám? Tento podnikatel je z lecčeho podezírán. Prověřováním podezření okolo Kapra se zabýval příslušník ÚOOZ a pak pražského odboru pro boj s organizovaným zločinem Petr Koňařík. Loni na podzim byl Koňařík obviněn ze spolčení s gangem Berdycha.

S ohledem na závažnost věci si jako policista dovolím pouze říci, že podezření z násilné trestné činnosti podnikatele Karla Kapra vyšetřoval Petr Koňařík.

* Nepodezíráte Koňaříka, že se o vaši kriminalizaci zasadil?

Bez komentáře.

* Tominovy reakce na nález jeho směnek a smlouvy o půjčce v kriminálním prostředí v roce 2002 vašimi podřízenými byly neobvyklé (viz Právo 29. 1. 2005). Jako vysoký policejní důstojník vás a muže, které jste vedl, dokonce obvinil z pomstychtivosti. Domníváte se, že právě uvedené nálezy na jaře 2002 odstartovaly záměr vás kriminalizovat, obvinit, umlčet, zavřít?

Je to jedna z variant příčin mé kriminalizace. Může to tak být. Ale to by mělo odhalit vyšetřování. A musím zdůraznit, že jako policista nemohu a nesmím podléhat pomstychtivosti. Byl jsem vychován, vzdělán a vycvičen k úctě k zákonu a nadřazení zákona nad osobní vášně.

* Vysvětlíte, jak to ve skutečnosti se směnkami a půjčkou bylo?

Na jaře 2002 byly mými podřízenými nalezeny v kriminálním prostředí různé písemnosti, na kterých se vyskytovalo jméno Mikuláše Tomina. Jako vedoucí odboru obchodování s lidmi ÚOOZ jsem na pokyn nadřízeného toto sepsal a zaslal služebním postupem cestou policejního prezídia k adresátovi, kterým byl tehdejší ministr vnitra Stanislav Gross.

* Jednalo se i o směnky avalované Mikulášem Tominem a jeho bratrem Alexejem v hodnotě 1,8 miliónu korun? Šlo i o nález smlouvy o půjče ve výši 1,8 miliónu korun, kterou Mikuláš Tomin poskytl svému arabskému příbuznému?

K osobě Mikuláše Tomina se zde nebudu vyjadřovat. Dovolím si říci, že avalovat směnky a poskytnout půjčku samo o sobě není trestné.

* Dosud jste mlčel k závažným obviněním, o kterých informovala média. Vaše žena měla ve firmě prát špinavé peníze, kontaktovat se s jakýmsi Sergejem z ruskojazyčné mafie , vy jste se měl jako náhončí snažit, aby starosta Jílového u Prahy Karel Dostálek prosadil změnu územního plánu tak, aby se údajně vaše žena dostala k lukrativním pozemkům.

V jedné televizi dokonce odvysílali, že jsem byl ve vazbě. A nebyla to pravda. Soud návrh na mé vzetí do vyšetřovací vazby zamítl.
Útoky na policisty a šíření nepravd o policistech jsou snadné, protože policista je vázán mlčenlivostí a může promluvit, až když je mlčenlivosti zproštěn. Vždy však pouze v rozsahu, který určí zproštění mlčenlivosti.
Mohu s čistým svědomím říci, že má žena se nikdy nedopustila žádného trestného činu stejně jako já. Neprala špinavé peníze. Neznáme žádného Sergeje. Dodnes jsem se nedopídil, kdo to je. S žádnými Rusy a žádnými jinými cizinci moje žena neobchodovala. Ani takový obchod nedomlouvala.
Daňové důkazy o podnikání mé ženy má k dispozici finanční úřad. Vyšetřovatelé mají k dispozici veškeré účetnictví mé ženy, které jim dobrovolně vydala při domovní prohlídce v listopadu 2003. Nikdo neshledal žádné pochybení. Pokusy o kriminalizaci od podzimu 2002 se prostě nezdařily.
K vystoupení pana Dostálka v televizi v červenci 2003 mohu uvést, že pan starosta ve svém vyjádření na Inspekci ministra vnitra vše, co řekl v televizi, popřel. Inspekci dokonce řekl, že mě vůbec nezná.




***

CHAPADLA, TĚLO A MOZEK
ČESKÉ POLICEJNÍ CHOBOTNICE


MOZEK: Vysocí policejní důstojníci - dosud na svobodě?

TĚLO:

1) Obvinění policejní důstojníci Josef Opava , Petr Koňařik, Jiří Žofčín... ze speciálního policejního Odboru pro boj s organizovaným zločinem – OBOZ : Dagestánské a ruskojazyčné gangy

2) Tomáš Půta s kontakty na italské a irské gangy

3) Maroš Šulej, Peter Zajak a slovenské gangy

4) Tajní informátoři OBOZ

5) Vykonavatelé: David Berdych a spol.

6) Gelani Aboud alias Samopalník Tony a arabské gangy


Na snímku zleva obžalovaní gangsteři Radek Trumpeš a David Berdych.


Foto PRÁVO - Michaela Říhová

Datum: 05.02.2005
Autor: Pavel Blažek
Zdroj: Právo
Strana: 16




BERDYCHŮV POLICEJNI GANG V DATECH

1990 až 1996: V Discolandu Sylvie Ivana Jonáka začali působit David Berdych a Antonín Slezák. S podnikem byla spojena násilná kriminalita. V dubnu 1994 byla zavražděna na Jonákovu objednávku jeho manželka Ludvika.

1996 až 2001: V čele gangu je Berdych. První známou akcí byl únos a zavraždění zlatníka Václava Tomana v listopadu 1996. Policie netušila, že šlo o Berdychův gang. Šéf 1. odboru středočeského úřadu vyšetřování Karel Malý v listopadu 1996 přiznal, že nezná motiv vraždy: „Nikdo ho ani nevydíral.“

2001 až 2002: Berdych ve vyšetřovací vazbě. Vedení gangu převzali Tomáš Půta a Maroš Šulej. Gang se rozdělil do skupin. Ve vybraných akcích se skupiny spojovaly. Řídili je: 1. skupina - Tomáš Půta, Daniel Herain alias Pomáda alias Dan Kočka; 2. skupina - Gelani Aboud alias Tony Arab alias Samopalník Tony; 3. skupina - David Berdych. Z gangu odešli a „udělali se pro sebe“: Tomáš Hofer (obviněný) začal spolupracovat s bulharským podsvětím , Jaroslav W. přešel do drogového podsvětí, Aleš L. začal spolupracovat s ruskojazyčným podsvětím .

2003: Zjištění policie, že obětí první známé akce je zavražděný pražský zlatník Václav Toman v listopadu 1996. Podezření, že gang v přestrojení za policisty a vybavený policejními průkazy a odznaky kriminálky spáchal okolo 80 loupežných akcí a zavraždil nejméně tři oběti . Závažné úniky informací z policie do podsvětí. Berdych až díky těmto únikům zjišťuje, že policisté z týmu Mari ÚOOZ znají většinu členů gangu přímo jmény, včetně dat narození. Členové gangu se do této doby totiž znali převážně jen pod přezdívkami.

2004 - 2005: Počet obviněných pachatelů dosáhl 41 osob. Policisté však stále nepozatýkali všechny členy Berdychova policejního gangu, který údajně čítal okolo 60 až 70 lidí. Předpokládá se další zatýkání. Dnes se zatím odhaduje, že ukořistili 50 milionů korun .


Datum: 29.01.2005
Autor: Pavel Blažek
Zdroj: Právo
Strana: 07



Berdychův policejni gang:
česká Chobotnice

Krvavá dramata, kdy se brutální zločinci spolčili s vysokými policejními důstojníky, jsme znali jen z akčních televizních seriálů a mysleli si, že něco takového není u nás možné. Z omylu nás šokujícím způsobem vyvedl gang kolem Davida Berdycha.
Organizovaný zločin prorostl s policií a léta společně neomezeně mučili, vraždili, vydírali a loupili. Ti, kdo ho měli zastavit, naopak brutální zvěrstva sami řídili či se dokonce na bestiálních činech přímo podíleli.

Krvavý tanec rozpoutali už v polovině devadesátých let. Klec začala padat teprve v září 2004. Do té doby se zločinci měli kromě přepadání kamionů dopustit kolem 80 loupežných akcí. Jen 22 z nich se však vyšetřuje, z toho ve třech z nich měl gang vraždit. Tělo oběti se našlo zatím jen ve dvou případech. Obětí české Chobotnice však bude nejspíš mnohem více.

Hovoří se až o dvaceti neobjasněných vraždách, vesměs bohatých lidí, které od roku 1996 přepadali gangsteři v policejních uniformách vybavení služebními průkazy a odznaky kriminálky či elitního Útvaru pro boj s organizovaným zločinem. Dostali je od policejních kompliců.

„Vyšetřujeme jen to, co se daří prokázat a kde se přihlásili poškození. Zatím neznámý počet obětí stále mlčí. Buď se z prožitých hrůz nevzpamatovaly, nebo mlčí ze strachu,“ vysvětlil Právu kriminalista.


Kápové na OBOZ

„Fungovala dohoda s policisty, že se pod jejich krytím bude páchat rozsáhlá trestná činnost,“ vypověděl u soudu Berdych. Uvedl, že činnost gangu, který své oběti unášel a mučil, neřídil on, nýbrž policejní důstojníci z pražského Odboru pro boj s organizovaným zločinem (OBOZ) Josef Opava a Petr Koňařík ve spojení s podnikatelem Luďkem Žaludem starším, majitelem sklenářství v Praze.

Žalud, Koňařík a Opava podle Berdycha dostávali 30 procent ze zisku, zbytek patřil ostatním z gangu.

Současní vyšetřovatelé teď musí vypátrat, jak, proč a kdy došlo k propojení gangu s policisty, kde je ukryta kořist, kolik únosů, loupeží a vražd zločinci spáchali.

Tělo oběti se našlo zatím jen ve dvou případech.

PĚKNĚ POHROMADĚ. Zleva Petr Koňařík, Josef Opava, Jiří Žofčín a František Brázdil.
Foto TV NOVA, Na vlastní oči

DAVID BERDYCH při soudním líčení zachovával ledový klid.

Foto PRÁVO - Lukáš Táborský

Datum: 29.01.2005
Autor: Pavel Blažek
Zdroj: Právo
Strana: 07



JAK ELITNÍ ZLOČINCI
SROSTLI S ELITNÍ POLICIÍ

Berdych s pomocí policistů
likvidoval konkurenční gangy

Nikdo zatím nespočítal, za kolika úspěšnými a široce medializovanými akcemi policie proti ozbrojeným lupičům stál v pozadí policejní informátor David Berdych a jeho komplicové. Neznámý je také počet konkurenčních lupičských gangů a policejních informátorů, které Berdych s komplici a policisty zločinci zlikvidovali.

Vyšetřovací spisy vedené pod dozorem středočeských žalobců Tomáše Milce a Svatopluka Nauše, který je také vyšetřujícím žalobcem, obsahují výpovědi, podle nichž Berdych jako policejní informátor využíval své pozice v boji proti konkurenčním gangům. Chystal pro ně údajně se svým řídícím policejním důstojníkem Petrem Koňaříkem a jeho policejními komplici i smrtelné pasti. Jedna z nich sklapla před pěti lety na Mělnicku ve Všetatech.

„Tehdy tu vyloupili pobočku České spořitelny. Bylo to 22. 11. 2000,“ vzpomínal starosta Všetat Miroslav Baloun. „Policisté po dohodě s personálem pobočky ji nechali vyloupit. Na ujíždějící auto s lupiči zaútočili, až když vyjelo ze Všetat. Tehdy jednoho z lupičů střelili přímo do hlavy,“ řekl starosta. Uvedl, že se o události mezi místními obyvateli dlouho hovořilo. „Už tehdy jsme si říkali, že se policisté chtěli někoho zbavit. Berdych nás napadl až loni. Když ho zatkli,“ poznamenal starosta. Za mrzuté označil, že centrála České spořitelny pobočku po loupeži zrušila.

Dozorový žalobce Milec se k informacím Práva a sdělením starosty Balouna nevyjádřil. „Je pracovně na policii,“ vysvětlila včera Právu pracovnice středočeského krajského zastupitelství.

Nová obvinění

Přepadení všetatské pobočky a její následné zrušení Právu potvrdila pracovnice tiskového oddělení centrály České spořitelny Helena Matušná. „Pobočka byla před pěti lety přepadena a pak zrušena,“ řekla Právu Matušná. Uvedla, že za posledních pět let došlo na pobočkách spořitelny ke 103 loupežným přepadením.

Kolik z uvedených loupeží zorganizoval informátor Berdych se svými policejními komplici, se neví. „Teprve se vše prověřuje,“ řekl Právu zdroj dobře seznámený s vyšetřováním.

Policisté a žalobci chtějí do září ukončit vyšetřování 25 násilných loupeží spáchaných Berdychovým gangem, který spolu s obviněnými policisty má tvořit 40 osob.
V posledních dnech však k uvedenému počtu přibyl další případ. Je jím oloupení podnikatele z Prahy 10, které se mělo stát v březnu 1996. Berdych se čtyřmi spolupachateli prý tehdy napadl podnikatele údery baseballové pálky do obličeje a naložil do auta. Pak oběť podle ČTK odvezli na chatu jednoho z lupičů a chtěli po ní výkupné deset miliónů. Sumu hledali i v bezpečnostní schránce oběti. Neuspěli, a tak nakonec podle obvinění uneseného podnikatele přiměli k tomu, aby telefonicky přesvědčil známého k vydání dvoumiliónové částky. Té se prý také dočkali.

Vraždili informátory?

Podle informací Práva uvedené obvinění zřejmě nebude poslední. Jedna z obětí Berdychova gangu Právu v pondělí sdělila, že k další loupeži došlo v Praze 10 v roce 1998.

„Byl to taky podnikatel. Lupiči jej v policejních uniformách sledovali na cestě s dcerkou do mateřské školy. Když dcerku předal, tak jej na zpáteční cestě nacpali do auta a odvezli na nějakou chatu. Tam ho dva dny mučili, aby vyzradil úkryt peněz a čísla bankovních kont. Podnikatel povolil, až když mu řekli, že zabijí jeho manželku a dceru. Telefonicky ho pak spojili s manželkou. Ta manželovi řekla, že je držena s dcerkou jako rukojmí. Teprve potom jim unesený podnikatel řekl, co chtěli,“ sdělil Právu svědek, který si nepřál být jmenován. „Berdychovci mě měli v rukou dvakrát. Mám strach,“ vysvětlil.

Zvláštní kapitolu v činnosti gangu tvoří zřejmě popravy informátorů policie. Jde například o táborského starožitníka Václava Skalu, který byl údajně naposledy viděn v jihočeských Kvašejovicích 16. 6. 2002 a od té doby po něm není ani vidu, ani slechu. „Skala byl policejním informátorem snad 30 let. Řídil ho v posledních letech nějaký Vorlíček z policejního prezidia a pak ho půjčili jako agenta Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu. To byl Skalův konec,“ řekl Právu dobře informovaný zdroj. „Z vraždy Skaly jsou obviněni Daniel Herain alias Pomáda, Gelani Aboud alias Samopalník Tony a Martin Švec alias Marci. Obvinění je na vodě. Policisté nemají ani tělo, ani vražednou zbraň,“ řekl Právu advokát seznámený s případem.

Pavel Blažek

Právo 12.07.2005


MUŽI DVOJÍ TVÁŘE

Vyšetřování vázlo proto, že po gangu pátrali detektivové pražského Odboru pro boj s organizovaným zločinem (OBOZ). Obviněni jsou Koňařík, Opava, Žofčín a Kaňka. Právě je v listopadu 2004 označil zatčený Berdych za organizátory gangu. Podle něho měl dokonce být šéfem gangu bývalý důstojník OBOZ Josef Opava. Gangu pak měli vynášet utajované informace z policejního zákulisí důstojníci OBOZ Petr Koňařík a Jiří Žofčín.
  26.12.2008 09:21 Anonym
 
Pane ministře,
mám dva syny, je mi 45 let. Bydlím ve vesnici u Teplic. Nemám ve svém okolí
žádnou romskou rodinu. Jsem šťastná, že nemusím žít v beznaději jako
obyvatelé
Janova. V roce 1989 jsem byla na všech demonstracích v Teplicích a v Praze a
moc
jsem si přála demokracii a svobodu. To, co se teď tady na severu děje je
horší
než tenkrát.

Svoboda nekončí tam, kde začíná nesvoboda druhého, Policie chrání (s
prominutím)
grázly před slušnými lidmi.
Copak je to nesplnitelný sen - chci, aby ten, kdo nechce pracovat, klidně
umřel
hlady.
Ten, kdo si zničí byt, uřízne topení, ať zmrzne. Co se stane mě a mým dětem
jestliže:

Nebudeme pracovat.
Nebudeme platit nájem.
Budeme na romy vykřikovat rasistická hesla.
Budeme kolem sebe dělat bordel a ničit své okolí.
Budeme obtěžovat romské rodiny hlukem, smradem.
Budeme krást.
Uřízneme si topení a rozbijeme okna.

My - budeme bezdomovci, chcípající hlady. Vyčíslí nám dluhy za zničený byt a
na
krku budeme mít trestní oznámení za honobení té jejich slavné rasy.
A budeme se za vše stydět.

Oni - tmaví a ukřičení - dostanou nový byt, sociální dávky, nové zařízení bytu
a
ochranu policie. A budou vykřikovat jak pro ně stát nic nedělá.

Náš slavný státní rozpočet nemá peníze na cetra pro slepé, vozíčky pro
postižené, lůžka pro staré a nemocné. Kolik peněz z naší práce stojí taková
normální romská "rodina"? Nestydíte se, páni a dámy tam "nahoře" kdo o nich
rozhodujete. Kdo Vám dal právo určit, že z mých daní budu živit dvě cigáňata
a
soused od vedle si bude shánět sponzory na výcvik psa pro svého postiženého
syna?

Asi tedy jsem rasista. Tohle už přeci není možné !!!! Cítím obrovský vztek a
beznaděj. Proč jsem vlastně tenkrát chtěla tu demokracii a svobodu? Aby se
Ti,
kteří poctivě pracují a žijí měli dobře. Čeho jsem já a mě podobní dosáhla?
Ti
kdo poctivě pracují a žijí, živí líné, sprosté a primitivní prasata a ještě
se
bojí, aby jim nebylo vyčteno , že je živí špatně.

Příští volby jsou pro mě jasné - DS, Národní odpor, kdokoliv, kdo s tímhle
"bordelem" tady zatočí, ano budu volit i neonacisty. A píšu to s plným
vědomím
odpovědnosti za tuto mou volbu. Před rokem 1989 byli utlačovaní lidé za své
názory, ale dnes jsou utlačovaní za to, že chtějí pracovat a žít slušně.
Před
rokem 1989 policie chránila politiku jedné strany. Dnes chrání ty, co by měla
sama trestat a zavírat.
Je mi z té naší slavné demokratické společnosti a z našich "nerasistických"
politiků na zvracení.

Na další shromáždění v Litvínově pojedeme. Já, manžel, synové, jejich
kamarádi,
naší známí....LIDÉ, kteří žijí jako LIDĚ tuto naši podpodu potřebují vidět.
A vůbec nečekám, že se cokoliv změní. Naši politici mají teplá místečka a za
zády EU.
Ale na každého se vaří voda .............Jednou, pane Langer, Topolánku,
Paroubku a ostatní mocní, budete i Vy a Vaše děti žít v takovém ghettu.
JEJICH
životní prostor se totiž bude neustále rozšiřovat a práv přibývat.
Kdybych vylovila zlatou rybku, přála bych si, aby jste se toho dočkali brzy.
A
Vaše ženy se z nákupu vraceli uličkou černé v ě t š i n y po pokálených
schodech
a zavřely za sebou počmárané a poničené dveře. Pak, aby jste stáli oba za
rozbitým oknem, poslouchali hluk, nadávky a řvaní - toto lidové umění naší
utiskované menšiny a pozorně hlídali, kdy se za rohem objeví Vaše ratolest,
plížící se se strachem ze školy.
Opravdu si to neumíte představit, nebo máte pocit, že Praha je daleko?
Co takhle detektor lži a otázka pro Vaše muže, kteří v Janově zasahovali?
Kolik
z nich, myslíte, bylo přesvědčeno o správnosti svého jednání? Kolik z nich by
šlo bydlet do služebního bytu, který by byl v Janově? Děkuji za JASNOU
odpověď
jaký rozdíl je mezi právy a povinnostmi "bílých" a "černých" ?
  26.12.2008 12:27 bývalý
 
Vážená neznámá,
tady se odpovědi nedočkáte. Doporučuji zkopírovat váš příspěvek ( jsem přesvědčen o jeho správnosti) a vložit do rubriky " volné". Tam občas Langer na něco odpověděl, ale zda-li vám odpoví i zde, to je ve hvězdách.
  26.12.2008 13:20 Sojka
 
Nádherně napsáno. Já si taky myslím, že nejsem rasista a s cigány mám i dost skušeností. Ti nerozumí ničemu jinému, než pořádnému výprasku. A my "demokraté" čím více práv jim dáváme a čím více se o ně staráme, tím ONI chtějí víc a víc. 90% policistů, kteří v Janově zasahovali, protože museli s tímto zásahem nesouhlasilo, ale bohužel rozkazy se musí plnit a stěžovat si můžete až potom.
  26.12.2008 21:19 nestranný
 
Souhlasím s váma
  27.12.2008 02:16 Vážená paní
 
resp.anonyme, který sem překopíroval mail:
Policisté, kteří prováděli zákrok v Janově, byli profesionálové duší i tělem. Profesionálové proto, že zakročovali i přes nesouhlas s tím, co vzniklo na severu za gheta a vycházeli ze situace na místě, jak to policistům v podobných situacích náleží. Spousta z nich lidem v těchto lokalitách rozumí, potkáváme se s různými "klienty", kteří jsou některým "Janovským přistěhovalcům" velmi podobní. Vyjádřil jsem se ovšem slovem "některým". A pro vás jednu malou radu: "Ne silou, ale hlavou zeď prorazíte"...a už vůbec ne silou s nácky za zády nebo v čele...
  29.12.2008 12:53 jojo
 
Je pravda, že Cikánským otázkám se politici vyhýbají,aby nebyli nařčeni z rasizmu. Vždy to byli cikáni a přejmenováním na Romypolitici dokazují že neumí s darmožrouty a "hovady"kteří se ve společnosti neumí chovat, zatočit jak se patří. Místo toho zkoušejí"začleňování". Neumí se stovky let chovat ataky to nechtějí. Tak ty co to nechtějí nakopat tam odkud přišli. Typoval bych Indie,Pákistán...těm našim by slušela Sibiř.
  25.12.2008 23:12 Civile
 
tam musíš mít balík! Napiš za rok jak se ti daří!!!
  28.12.2008 09:11 Pavle
 
a toho troubu si nech ty hňupe!
  28.12.2008 21:13 Pavel
 
Ty jsi opravdu trouba.Kde jsi to napsal? :-)
  29.12.2008 19:09 Pavel
 
je opravdu hňup!!! Běž se projít, ať přijdeš na jiné myšlenky hlavo děravá! p.s.: zřejmě dobrej oddíl PČR
  29.12.2008 19:10 Pavel
 
Kde jsi to napsal? :-) snad KAM!!!
  25.12.2008 17:03 SOS
 
A PROTO KDO UTEČE VYHRAJE, KDO ZŮSTANE ZAPLÁČE.
  25.12.2008 19:32 kadet
 
Vysvětli prosím zde diskutujícím na tomto foru a poraď jim, kde mají utéci. V civilu jsou mnohde horší podmínky, než u PČR. Aby odejivší neplakali až po odchodu od této firmy.
  26.12.2008 12:05 SOS
 
Nebát se práce a makat, kapitalismus je tvrdá řehole.
  26.12.2008 12:06 Pavel
 
Jak dlouho sloužíš kadete?A podívej se tady:

http://aplikace.mvcr.cz/vozidla/sluzmista/mista.php?zz=y5ika9s5m &lamatpo=100&skip=0&aa=16&aa16_2=on&ab=128&ab128=&ac=0&ac128=&ac 8=&ad=0&ad128=&ad8=&ae=0&ae128=&ae8=&af=32&af32_od=&af32_do=&ag= 0&ag128=&ag8=&ah=0&ah128=&ah8=&ai=4&ai4_odden=31&ai4_odmesic=12& ai4_odrok=1999&ai4_doden=31&ai4_domesic=12&ai4_dorok=2101&ak=16& al=0&am=16&an=16&ao=0&ap=4&ap4_odden=31&ap4_odmesic=12&ap4_odrok =1999&ap4_doden=31&ap4_domesic=12&ap4_dorok=2101&at=0&au=0&av=0
  26.12.2008 17:25 for Pavel
 
jsi hrozný naivka!!!
  26.12.2008 21:32 kadet
 
Pro Pavla:Nesloužím dlouho, to je pravda.Nikomu jeho názor neberu.Přesto si myslím, že v soukromém sektoru jsou prac. podmínky horší.
  27.12.2008 11:55 Pavel
 
Podle čeho ty troubo usuzuješ,že jsem hrozný naivka?
  27.12.2008 13:41 Dana
 
kadete,ty musíš "sloužit" na velký faře co? Praha to určitě nebude!
  28.12.2008 09:10 Pavle
 
podle toho, co tady píšeš, to úplně stačí!!!
  28.12.2008 21:10 Pavel
 
Například?
  29.12.2008 19:13 Pavle Pavle
 
to ti snad nemusím napovídat? Nebo při výslechu musíš mít okolo sebe partu radilů?
  29.12.2008 19:17 Pavel
 
jsi hrozný naivka!!!
  29.12.2008 19:19 Pavel
 
je opravdu hrozný naivka a bolševik. Že jsi byl u komančů??? To ještě brali k VB každýho, kdo neuměl makat rukama.
  24.12.2008 10:26 INFO
 
Vážení kolegové koncem minulého týdne, podala skupina poslanců do legislativního procesu návrh na novelu č. 361/2003, zákon o služebním poměru příslušníků....
/Tisk 675/0/ Navrhovaná novela - ruší služební poměr na dobu určitou pro příslušníka při přijetí do služebního poměru - zvyšuje jednorázové odškodnění pozůstalých - upravuje nárok na náhradní volno za práci přesčas (nárok na náhradní volno za předčas se neposkytuje pouze při vyhlášení krizového stavu...tedy v ostatních případech se poskytuje nebo proplácí) - ruší ustanovení o nevyplácení odměny za služební hotovost - posouvá termín splnění podmínky vysokoškolského vzdělání na služební místo - odstraňuje požadavek velmi dobrých výsledků ve výkonu služby při účasti na výběrovém řízení - zkracuje nárok na výsluhový příspěvek z 15 na 12 let TATO NOVELA REAGUJE NA HLAVNÍ NEDOSTATKY ZÁKONA O SLUŽEBNÍM POMĚRU A OPRÁVNĚNÝCH PODNĚTŮ ZE STRANY PŘÍSLUŠNÍKŮ BEZPEČNOSTNÍCH SBORŮ, O TAKOVÝM ZPŮSOBEM, KTERÝM BEZPEČNOSTNÍCH SBORŮ JEŠTĚ NIKDO NEZASTAL. Bude velmi zajímavé sledovat, zda tento návrh projde poslaneckou sněmovnou a jestli ne tak z jakého důvodu.
V prvním čtení bude projednán ve sněmovně na první schůzi v r. 2009
  24.12.2008 14:51 A co
 
třeba zdanění výsluh! Dost důležitá věc. Jen aby se nezměnil výpočet renty.
  24.12.2008 16:06 §§§
 
Myslím, že se do "INFO" příspěvku vloudila drobná nepřesnost - návrh nezkracuje nárok na výsluhu z patnácti na dvanáct let, nýbrž se prodlužuje z deseti na dvanáct let hranice nároku na rentu v přechodném období (nárok na výsluhové náležitosti podle starého zákona), zároveň ale navrhují prodloužení tohoto přechodného období o dva roky. Nejspíš se tak má zamezit očekávaným masivním odchodům v příštím roce, který je podle stávající úpravy posledním rokem přechodného období. Patnáctiletá hranice pro rentu podle nového zákona zůstává.
  24.12.2008 22:07 milan
 
Ani jeden jste to nepochopili, návrh nezvedá nárok pro odchod v přechodném období z deseti na dvanáct let!!! Nýbrž jen prodlužuje přechodné období o další dva roky těm, kteří budou mít koncem roku 2009 odslouženo 12 až 14 čistých let (tedy s vojnou 13 až 15) Udivuje mě, že policisté nepochopí vcelku jednoduchý návrh a každý si jej vykládá po svém :-(
  25.12.2008 11:01 §§§
 
Milane, v čem je rozpor? Doteď se přechodné období týkalo těch, kteří v jeho průběhu dosáhnou deseti let. Podle návrhu by se týkalo těch, kteří dosáhnou dvanácti. V čem jsem tedy neměl pravdu? A ještě jedna drobnost - píšeš "12-14 let (s vojnou 13-15)". Nevím, kolik ti je, ale je nás dost, kteří jsme absolvovali vojenskou službu delší než 1 rok - někteří 18 měsíců, někteří 2 roky :-))
  25.12.2008 17:44 milan
 
Přechodné období je do 31.12.2009. Ti co k tomuto datu odslouží minimálně deset let (9 plus rok vojna, nebo 8 plus dva roky vojna) můžou odejít podle starého zákona, ale zároveň nesmí mít odslouženo víc než 15 let (tedy 14 plus rok vojna nebo 13 plus dva roky vojna), to už by museli jít podle 361. Tohle je stávající právní stav. A v návrhu novelizace 361 je pouze prodloužení přechodného období pro ty, kteří k 31.12.2009 dosáhnou 12,13, 14 let (s vojnou 13,14,15) o další dva roky, pokud to pro ně bude výhodnější než podle 361.
  25.12.2008 17:50 Petr <pk.kub@seznam.cz>
 
Milan má pravdu,z tvého příspěvku vyplývá, že by se měl měnit § 226, ale ten zůstává stejný, jen by přibyla možnost těm, co budou mít na konci r. 2009 min. 12 let odejít až do konce r. 2011 dle z. 186
  25.12.2008 18:52 xyz
 
Je dobré otevírat zákon v době, kdy je ekonomické krize ? Ano, když chceš ušetřit...
  26.12.2008 14:48 xxx
 
4 xyz: nevím, ale dle předvánočního nákupního šílenství nenabývám dojmu, že je u nás nějaká finanční krize, když vidím, jak lidi rozhazují peníze za pič...., které ani nepotřebují! Ano, pár průmyslových podniků omezuje výrobu, pár jich zkrachuje... ale život jde dál... dělá se kolem toho jen zbytečnej mediální humbuk ... a v době krize, kdy se musí šetřit každá státní koruna, by přece nebral generální ředitel státního podniku ČEZ odměnu přes 600 milionů čistýho??? Nebo se mýlím? :-)
  30.12.2008 13:30 nezkrotný
 
Já mám v r.2009 8 let a dva roky vojny, pokud neodejdu do konce r.2009 ztratím nárok na vše na dalších 7 let. Pokud by taková novela byla, tak bych asi ještě zůstal ty dva roky, ale nevěřím již tomu. Že by se mi v té době zvedl průměr to asi taky ne, protože jsem našel výplatní pásky z r.2006 a v porovnání s letoškem je to stejné a zůstane to tak i v příštím roce. Nestěžuji si, ale pokud je dle zákona možno získat 50 procent osobního ohodnocení ze základu a mám 3 procenta a jsem hodnocen jako jeden z nejlepších, je na celém systému něco divného.
  24.12.2008 09:30 civil červen 2008
 
Když jsem po 18 letech odešel začal jsem normálně fungovat. V noci spím, dělám vychovatele v jedné neziskovce a když slyším maják tak už neposkakuji...prostě jiný svět...k tomu s kolegou malá firmička se rozjíždí no prostě pekos...Tím chci říci kdo máte rentu kolem 10.000 Kč němějte strach, mimo PČR to jde a celkem v pohodě...takže vše nej k svátkům a hlavně žijem jen jednou...
  24.12.2008 11:50 alive
 
Neboj taky balíme tady je konečná.
  25.12.2008 23:13 Alive
 
zabulíš
  23.12.2008 19:57 Madox
 
ZASTAVME MODRÉ LOUPEŽNÍKY A LOBBISTY VE VLÁDĚ PLNÉ AROGANTNÍCH NADLIDÍ.
  23.12.2008 14:22 petr0023
 
Ty jóóóóó, ještě před půl rokem bylo u bezpečnostních sborů volných míst kolem 7000 a dnes už je to 14 tis. týýý bláááho!!!!
  23.12.2008 19:58 kolaps
 
Ivan Modrý to likviduje pěkně od podlahy.
  25.12.2008 18:50 kadet
 
Myslím,že máš zkreslené informace.Podstavy nejsou tak velké,jak uvádíš.Během dvou, max. 3-í let se stav konsoliduje.Uváděj prosím jen ověřené a nezkreslené údaje.
  23.12.2008 00:04 Na správě JmK Brno
 
prý naděloval Ježíšek vysokým policejním funkcionářům LCD televize v hodnotě 30000 (třicettisíc) korun. To se zase Jarda ukázal!!! Holt, loajalita se musí docenit!!!
Klukům na ulici musí být z toho asi na blití! Ptám se: Kam tohle všechno spěje?
  23.12.2008 14:19 jaro
 
Tak tohle je už opravdy velký mazec, to snad není pravda tohle,dost že berou pěkný love, tak ještě ji připrdět víc a víc!Kdyby to člověk věděl jak to bude,tak v každém případě šel na vysokou školu, akorát tak pořád přemýšlím kdo by dělal tu špinavou práci na ulicích.U nás komedie prostě!!!Říkám jedině pokud možno utéct i v případě, kdyby náhodou byla schválena novela č.361/2003 Sb. ještě před účinností pokud je v přechodném období, protože fakt bída jako prase.
  23.12.2008 19:36 123
 
to sice nevím, ale SPJ (stálá pořádková jednotka v Brně) nápad vedení SJmK - 4 dny služba včetně dosahu bez možnosti opuštění ubytovny a pak čtyři dny volno. Něco pro mladý :-( , ale ....
  23.12.2008 19:59 HNUS
 
Prahu patří rozprášit tam si nadělují velké hromady.
  23.12.2008 22:43 Petr
 
Mé osobě a všem kolem mne sloužícím policistům ve výkonu na SJmK bylo také naděleno. Já místo avizované thermo oděvu, který již stejně vlastním ( v době možného prodeje ve výstrojáku v roce 2006 ) dostal v 12/2008 jako věcný dar fotoaparát, 2GB kartu , obal a stojánek jako příslušenství, za splnění mimořádného úkolu ( co to bylo za úkol nevím ) a ještě nějakou baterii ( tu jsem zatím nedostal, prý ji dostanu až budou) tak si nemám na co stěžovat, jsem v 5 TT, 6 TT nedostala zatím nic. Asi jim v 6 TT nemám co závidět, ještě že jsem se v rámci karierního řádu a postupu necpal do 6 TT. Vidím to stejně v roce 2009 na C. Lepší vrabec v hrsti ( nejméně 6.000,-kč každý kalendářní měsíc do doby důchodu ) než holub na střeše. Mladý a krásný, pro firmu v civilu ještě perspektivní. Máme u PČR stále nové funkce, ale komu budou velet nevím.
  24.12.2008 08:05 bývalý
 
Já se vám divím, že ještě sloužíte. V civilu je tak krásně. Pohodička, klídek, žádné nervy, prostě normální život.
  25.12.2008 18:55 kadet
 
Civil není až taková pohoda, jak je zde popisováno.
  22.12.2008 22:42 Vážené dámy, vážení pánové.
 
V této době je nám všem trocha poezie více než zapotřebí. Hezké vánoce.
http://www.obrazovka.cz/vanocni/altan.html
  22.12.2008 22:45 oprava:
 
www.obrazovka.cz/vanocni/altan.html
  22.12.2008 23:43 Sojka
 
Je to pěkný, ale opsaný od Mirka ze stránek UBS.

I já přeji všem pěkné vánoce a v novém roce vše nejlepší.
  21.12.2008 16:41 mizérie
 
A další a další zkušení policisté odcházejí a další konfliktní rychlokvašky na školách zkusí štěstí u PČR leč tu nevydrží ani 5 let.
  25.12.2008 19:01 kadet
 
Proč 5 let? 3 roky a potom sl. zkoušky. To je taky důvod k tomu uvažovat, co dál.