Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  04.03.2007 18:55 právo dne 3.3.2007
 
Spěte klidně: nejsem sociální demokrat, své dvě děti určitě nezadlužím, říká Ivan Langer


* Pane ministře, doufal jsem – určitě ne sám – že se nedožiju toho, že opravdu budete mým ministrem vnitra. Leč stalo se. Tak zkuste nás, nečleny vašeho fanklubu, přesvědčit, že to není taková tragédie. Pochlubte se, co jste za ten první půlrok v té funkci udělal dobrého.

Napřed vám musím poděkovat za to vyznání na mou adresu, pane Kramere. Pokud jde o to chlubení – půl roku je dost krátká doba na to, aby byly vidět nějaké konkrétní výsledky, ale budiž: Za prvé, zahájili jsme proces změn ve struktuře samotného ministerstva. Za druhé, v oblasti veřejné správy jsme přišli s ucelenou koncepcí tzv. e-governmentu (elektronizace výkonu veřejné správy pomocí informačních a komunikačních technologií – pozn. A. K.). Tu už schválila vláda. Za třetí, vláda schválila i další strategický dokument, který jsme vypracovali: novou koncepci boje proti korupci. Za čtvrté jsem spustil jeden z klíčových projektů pro práci policie, tzv. Projekt 1000. A konečně za páté: zahájili jsme přípravu reformy Policie České republiky. Stačí vám tenhle stručný a neúplný výčet?

* Určitě by stačil na několik samostatných rozhovorů, tak se zkusím ptát konkrétněji. Například: Je součástí té nové koncepce boje proti korupci váš odpor proti tomu, aby byl novelizován zákon o střetu zájmů – tak, aby umožňoval zveřejňovat majetková přiznání politiků?

Pane Kramere, já jsem při projednávání tohoto zákona předložil řadu pozměňovacích návrhů, které významně rozšiřují okruh osob, na něž se tato povinnost vztahuje! Ale tady vedle sebe stojí dvě hodnoty: na jedné straně zájem na veřejné kontrole, na druhé straně ochrana soukromí těch osob. Uvědomme si, že drtivá většina z nich nejsou politici, ale policisté, státní zástupci, soudci a řada dalších. Právě rozšíření okruhu těch povinných osob bylo důvodem, proč nebyla zvolena filozofie zveřejňování, ale filozofie zpřístupnění. Vám přece tento zákon nijak nebrání, abyste si ty informace zjistil – a abyste v okamžiku, kdy se budete domnívat, že někdo něco zatajil nebo je v nějakém střetu zájmů, tu osobu zažaloval.

* Jako novinář bych dal přednost tomu, kdybych to, co zjistím, směl zveřejnit. Mimochodem, Hospodářské noviny si to „lajsly“, a díky tomu jsme se dozvěděli o vašem sedmimiliónovém dluhu. Takhle zadluženého ministra vnitra jsme ještě asi neměli, přiznám se, že mě to trošku znepokojuje…

Pokud máte obavy, že jsem se zadlužil nerozumně, tak vás mohu uklidnit. On totiž není dluh jako dluh. Mně tento dluh vznikl v souvislosti s rekonstrukcí domu, ve kterém bydlím a který mi na pronájmech vynáší dostatek finančních prostředků na to, abych byl schopen své závazky platit. Takže spěte klidně: nejsem sociální demokrat, své dvě děti určitě nezadlužím.

* Výborně, tak pojďme dál. Významnou součástí reformy policie, kterou chystáte, je nový služební zákon. Proti tomu tento týden v Praze demonstrovali policisté a hasiči… a z ministerstva vnitra se tam nikdo neukázal. Proč?

Mě přístup organizátorů toho protestu velmi mrzí. Absolvoval jsem mnoho schůzek se zástupci odborového svazu policie, svazu hasičů a svazu zaměstnanců v rozpočtové sféře – to jsou moji oficiální partneři a já v jednáních s nimi pokračuji. Organizátorům této akce jsem rovněž jasně sdělil, že jsem připraven s nimi jednat o tématech, která považují za důležitá, ale ta nabídka zůstala nevyslyšena. Jedná se u jednacího stolu – nikoli někde na náměstí nebo na pražském Výstavišti.

* Jenže vy jste v projevu, jímž jste se na kongresu ODS ucházel o funkci místopředsedy strany, řekl: „Se mnou si můžete být jistí, že mám statečné srdce.“ Nebyla tohle dobrá příležitost dokázat to?

Já to statečné srdce opravdu mám – kdybych ho neměl, tak bych tuto práci nemohl dělat, po všech těch podpásovkách, kopancích, faulech, útocích a plivancích.

* Skutečně vás někdo pokopal a poplival?

Samozřejmě to myslím obrazně. A jestliže organizátoři této akce tvrdí, že mě na ni pozvali, tak to prostě není pravda, stejně jako není pravda, že jsem v době jejího konání utekl; byl jsem na oficiální návštěvě Slovenska v souvislosti se vstupem do schengenského prostoru.

* Zreformovat policii se snažil už nejeden z vašich předchůdců –

Žádný z nich nepřišel s takto ucelenou, konkrétní a časově rozvrženou představou!

* – tak uvidíme, zda budete první, komu se to opravdu podaří. Jeden primát už teď každopádně máte: jste první ministr vnitra, za kterého policie spustila na pražském letišti bezpečnostní akci na podnět senzibilky…

Pane Kramere, musím říct, že od vás bych nečekal, že budete přebírat hlouposti šířené politiky, kteří se snaží degradovat práci policistů. Ten postup byl zcela standardní, nebyla to žádná mimořádná akce a už vůbec to nebyl ten typ záležitostí, o kterých rozhoduje ministr vnitra.

* Vyrazila policie do té akce na podnět senzibilky, pane ministře – ano, nebo ne?

Když policie dostane oznámení o tom, že hrozí nějaké nebezpečí, musí na něj zareagovat; současně probíhá proces vyhodnocování informací, detailů, osoby, která to oznámení učinila… Na základě toho se potom rozhodne, jestli se to opatření zpřísní nebo utlumí. Tady se to vyhodnotilo a to opatření bylo utlumeno.

* Odpovídáte mi v úředničině – já se vás česky ptám, zda příslušní policejní činitelé v okamžiku, kdy tu akci spustili, věděli, že osoba, která jim k tomu dala podnět, je vědma?

To je otázka pro policii, ne pro ministra vnitra.

* Vy to nevíte? Doteď jste se jich na to nezeptal?

Ten detailní časový průběh neznám. Říkám vám to, o čem jsem byl informován, že když policie obdržela tento podnět, tak na něj zareagovala a zároveň začala vyhodnocovat –

* Ano, to už jste řekl. Ale nepřipadá vám normální, že když od někoho dostanu takovouhle informaci, tak první, co udělám, je, že se toho člověka zeptám, odkud to ví? A že když ten člověk odpoví, že se mu o tom zdálo, tak žádnou takovou spektakulární akci nerozjedu?

Je vidět, že neznáte práci policie. Vy musíte zjistit, kde to oznámení bylo podáno, jak bylo zadáno do informačního systému, na co se zareagovalo, a teprve pak následuje ta zpětná reakce podle toho, co se zjistí na místě. Ta akce nebyla spektakulární, pane redaktore, nebyli tam lidé ze speciální jednotky, bylo tam 22 policistů –

* – a obrněný transportér.

Ten je na letišti už více než půl roku.

* Předpokládám, že je schovaný v nějaké garáži.

Při takovýchto informacích je aktivován a buď vyjede, nebo nevyjede, a pak se vrátí, nebo se nevrátí. Ti policisté prostě dělali svou práci – a mne velmi mrzí, že to pan Paroubek a pan Bublan karikují. Oba tím jen dokazují, že absolutně nerozumějí způsobu práce policie.

* Není to zvláštní, že pan Bublan po těch letech, kdy stál v čele ministerstva vnitra, neví o práci policie tolik, co vy za šest měsíců?

Ano – mě to taky velice překvapuje.

* Hmm, tak pojďme dál. Podobných planých poplachů bylo v tom posledním půlroce víc. Mě by nejvíc zajímalo, pane ministře, co to bylo za informaci, na jejímž základě jste na začátku října minulého roku oznámili, že hlavnímu městu – speciálně pražským židovským objektům – hrozí teroristický útok?

Víte, jsou věci, které bohužel nelze zveřejnit. Takováto opatření se často dělají na základě informací od partnerských zpravodajských služeb a zveřejněním té informace by mohl být ohrožen její zdroj. Ale mohu vás ujistit o jednom: v tomto případě jsme o detailech té záležitosti v maximální možné míře informovali i opozici.

* Čtenáři tohoto rozhovoru nejsou zasvěcení opoziční funkcionáři – ale jsou to daňoví poplatníci, za jejichž peníze jste tu rozsáhlou bezpečnostní akci uskutečnili. Proto si myslím, že jim dlužíte konkrétnější vysvětlení.

Pane redaktore, já vaše čtenáře mohu ujistit, že ta akce byla důvodná a že to nebezpečí bylo reálné. Nic konkrétnějšího vám k tomu neřeknu; to se raději od vás nechám takto kritizovat a zesměšňovat.

* Já vás teď nezesměšňuju – docela vážně vás podezírám, že za tím říjnovým poplachem byla v lepším případě snaha předvést se, jak občany chráníte před teroristy… a v horším případě záměr vyvolat těsně před hlasováním o důvěře vládě atmosféru ohrožení, v níž by nějaký opoziční poslanec upřednostnil „stabilitu“.

Jak to první, tak to druhé je hloupost. Vy samozřejmě máte na ty své pochybnosti právo, pane Kramere – ale nepropadejte v takové míře obsesi, že jsem skutečně takový, jak mě vykreslují někteří mí opoziční kolegové.

* Jak chcete, pane ministře, docílit toho, aby policie, která má občany chránit před zločinci, nebyla sama jednou z nejkriminálnějších profesních skupin?

To je nesmírně těžký úkol a každý ministr, který prohlásí, že ho zvládne během svého čtyřletého mandátu, buď neví, o čem mluví, nebo lže. Je to dlouhodobý proces a já mohu pouze nastolit jeho základní předpoklady. Jedním z těch předpokladů je právě služební zákon: když těm policistům jasně nastavíte pozitivní a negativní motivaci, aby se jim vyplatilo dělat svoji práci dobře a když budou vědět, že když selžou, tak u té policie končí. Tohle jsou pravidla – druhý předpoklad je, že ta pravidla nekompromisně uplatňujete v praxi. Třetí předpoklad je, že pracujete na posílení firemní kultury, aby ti policisté byli hrdí na to, že jsou policisty.

* Doufám, pane ministře, že se shodneme, že k firemní kultuře policie nepřispívá to, že někteří policisté rádi bijí lidi. Když jste byl v opozici, kritizoval jste ostře policejní zásah proti CzechTeku 2005. Co říkáte tomu, že policie i teď tvrdí, že tam z její strany nedošlo k žádným trestným činům?

To netvrdí policie, tvrdí to státní zástupce.

* Na základě –

– zjištění Inspekce ministra vnitra, ano. Já jsem k tomu jasně řekl, že mé výhrady vůči tomu zásahu přetrvávají, že nadále trvám na tom, že ten zásah vůbec neměl v té podobě proběhnout. Víc v tom bohužel udělat nemohu, protože z právního pohledu jsou ty věci teď již promlčeny.

* Odpovědnost za tu ukázku policejní brutality nesl i policejní prezident Husák – čím se vám zavděčil, že jste ho ponechal ve funkci?

Pan Husák se mi nemusí ničím zavděčovat, o tom to není. Je to o tom, jestli jsme schopni spolupracovat, jestli je náš vztah jasný, férový, otevřený, tvrdý a partnerský současně. A jestli jeho tým zvládne ty kroky, o nichž jsem přesvědčen, že jsou správné. Zatím ta spolupráce funguje, nicméně, jak pravili klasici, nikdy nic nelze míti za definitivní.

* Z jiného soudku: v časopisu CEVRO Revue vyšel před týdnem váš článek Zakažme i komunistické symboly, v němž jsem si přečetl i myšlenkové perly jako: „Nacismus je nacionalistickou variantou socialismu. Nacismus a komunismus jsou jen rozdílné metody, jak dospět k témuž.“ Bohužel tady nemám dost místa k polemice, tak se jen ptám: které konkrétní komunistické symboly chcete zakázat?

Položme si otázku, pane Kramere: existuje rovnítko mezi nacismem a komunismem? Já jsem přesvědčen, že ano. Pokud toto rovnítko existuje a pokud platí, že nacismus a jeho projevy mají být postihovány, tak by to mělo stejně platit i v případě komunismu. Symbolem nacismu je hákový kříž – symboly komunismu jsou rudá hvězda, srp a kladivo.

* Srp a kladivo má ve svém státním znaku Rakousko – čeští komunisté místo nich mají ve svém logu třešničky. K rudé vlajce, jako k mezinárodnímu symbolu levice, se hlásím i já. Zavřete mě za to?

Ministr vnitra nikoho nezavírá. Já si myslím, že si lze vydefinovat, co je možné považovat za symboly nacismu a komunismu. A pokud bychom se na tom my dva neshodli, tak tady od toho máme soudní znalce na oblast extremismu.

* A myslíte si, že je v pořádku, když vysoký státní úředník veřejně vystupuje s návrhy tohoto typu?

Nevidím na tom nic nepatřičného – jsem přece také občan, který má nějaký názor.

* Jenže když občan Ivan Langer něco řekne, tak to zároveň říká ministr vnitra, že?

Pane Kramere, tohle je názor, na který mám právo a který mi nikdo nevezme!

* Tak jo. Jste, pane ministře, tajně hrdý na to, že jste spolu s panem Kubicem lvím dílem přispěl k vítězství své strany ve volbách?

Jak moc jsem k tomu vítězství ODS přispěl osobně já, to si netroufám posoudit – ale v žádném případě jsem se na něm nepodílel tak, jak to tou svou ironickou otázkou naznačujete. Po iksté opakuji, že se zveřejněním tzv. Kubiceho zprávy jsem neměl nic společného… a že se naopak v té zrůdné mašinérii, která se kolem toho rozjela, cítím jako osoba poškozená, protože s největší pravděpodobností bylo zasaženo nejen do mých ústavou garantovaných práv a svobod, ale i do práv a svobod mých blízkých.

* Co tedy říkáte slovům poslance ČSSD Davida Ratha v Nedělní partii na TV Prima: „Langer a Vidím to upekli s Kubicem. (…) Mám z Langra velký strach“? A že útvar pana Kubiceho nazval LangerStasi?

Říkám, že ta slova vypovídají dostatečně o jejich autorovi. Takže není třeba, abych je komentoval; každý soudný člověk si jistě udělá svůj závěr sám.

* Přiznám se, pane ministře, že mně to vaše nynější „já muzikant“ připadá asi tak stejně věrohodné, jako když jste v roce 2002 popíral, že jste se pokoušel ovlivňovat poměry v České televizi, ačkoliv jste si v průběhu té televizní krize 138krát telefonoval s tehdejším předsedou Rady ČT Miroslavem Marešem…

Pane Kramere, to je nádherný oslí můstek, co jste teď vytvořil! Každý, kdo tenkrát o tom měl víc informací, věděl, že s panem Marešem jsem si sice telefonoval, ale v žádném případě jsem nezasahoval do toho, kdo má být novým generálním ředitelem ČT!

* S panem Kubicem jste si taky telefonoval jen tak?

Jak víte, že jsem si s ním telefonoval?! Protože to tvrdí Jiří Paroubek a David Rath? Já vám říkám, že to je nesmysl, pomluva a lež! Stejně jako to, co tvrdil pan Bublan: že jsem se předtím s panem Kubicem scházel.

* Takže Inspekce ministra vnitra nemohla získat výpisy o těch telefonátech?

Já jsem ty výpisy na rozdíl od Jiřího Paroubka neviděl – což je samo o sobě velmi zvláštní, poskytovat někomu při vyšetřování podezření ze spáchání trestného činu pomluvy výpisy telefonních rozhovorů jiných osob… Nicméně znovu opakuji: je to lež!

* Dozvíme se někdy, jak to doopravdy bylo?

Já doufám, že v okamžiku, kdy bude vyšetřování toho případu úniku tzv. Kubiceho zprávy ukončeno, se všichni dozvědí, co to vyšetřování provázelo, jakým způsobem postupovala Inspekce ministra vnitra… A že to bude také odpověď na otázku, jestli to náhodou v této kauze nejsem já, kdo by měl nejvíc křičet!

* Který útvar ten únik vyšetřuje?

Ty policisty samotné vyšetřovala Inspekce ministra vnitra a pokud vím, bylo to ukončeno s tím, že tam nebyl spáchán trestný čin. Tu další část, která se týká civilních osob, převzal Útvar pro odhalování korupce a závažné trestné činnosti.

* Chcete, abych věřil tomu, že se nějaký policista odváží nezávisle vyšetřovat svého ministra?

To záleží na těch policistech. Pokud jsou to skuteční profesionálové, tak určitě ano. Nemluvě o tom, že já nejsem šéf policie. A ujišťuji vás, že ani nepřímo na nikoho žádný nátlak nevyvíjím.

***

Doufám, že v okamžiku, kdy bude vyšetřování úniku tzv. Kubiceho zprávy ukončeno, se všichni dozvědí, co to vyšetřování provázelo, jakým způsobem postupovala Inspekce ministra vnitra… A že to bude také odpověď na otázku, jestli to náhodou v této kauze nejsem já, kdo by měl nejvíc křičet!




Alexandr Kramer
  05.01.2009 19:18 Sojka
 
Pro policisty je důležitý bod č.8

http://www.vlada.cz/cz/media-centrum/tiskove-zpravy/vysledky-jed nani-vlady-5--listopadu-2009-51130/
  05.01.2009 18:26 Generační špunt
 
konečně dochází k výměně Na fyzickych bylo asi 35 lidi kolem 25 let a tak 15 okolo 30 let.Většina dlouze sloužících jsou dnes vyhořelí.
  05.01.2009 18:45 Karel
 
tě to čeká a možná dřív než si myslíš...
  05.01.2009 18:54 Gen. špunt
 
chlapče, chlapče. Je mi Tě velice líto, že Tě nebude mít kdo učit. Hodně se koukej večer na kriminálky...
  05.01.2009 19:38 odchod
 
Tak si to tady užij "perpektivo".
  05.01.2009 18:10 Karle
 
a co ty tam ještě hniješ, když to je tak nahovno! Přesvědčení co?
  05.01.2009 18:22 Karel
 
Nikde nehniju,"už" 5tý den jsem spokojený v "C".A s rentou budu mít o 8tisíc víc než u PČR.Tak asi!
  05.01.2009 18:28 Karle
 
tak to dokaž, takvýhle slinty. Napiš za rok, co ti skutečně dali a jestli nebudeš mít 100h přesčas, řidiči kamionu.
  05.01.2009 18:34 Karel
 
Nic ti dokazovat nebudu.Je ti po tom úplný h.ovno.Věř,nebo nevěř mě to je jedno,ale kamion to určitě nebude.A těch hodin budu mít určitě méně,než u policie
  05.01.2009 19:04 Karle
 
ty jsi opravdu hrozný naivka a tlachal.
  05.01.2009 19:05 for Karel
 
Ty musíš bejt hodně poznamenanej. Nebo že by řitní alpinismus.
  05.01.2009 21:58 for Karel
 
Ser na ty provokátéry. Měj se dobře v tom C.
  06.01.2009 05:26 Bohužel
 
se mít dobře nebude!
  06.01.2009 09:58 Civil
 
šikovný a schopný člověk se bude mít v civilu o poznání lépe než u PČR. Ten kdo je ovšem lempl bude mít stejný problém. Další debaty na téma kdo je a není lempl je naprosto bezpředmětná.
  05.01.2009 17:32 vojak
 
slouzil jsem v PRAZE 3roky,pak jsem odesel do civilu a sel k ACR,kdyz to srovnam tak tohle jsou nebe a dudy!!doporucuji vsem kdo chteji odejit pojdte k zelenym...
  05.01.2009 17:54 Karel
 
Svatá pravda.To jsi vydržel,ještě dlouho
  05.01.2009 18:09 Fojtik
 
Napis kde makas a co delas a kde se naborovat, jsem u PČR 20 let tak chci zkusit neco jineho. Každej se tady stara jenom o to, kolik bude vysluha. Od dobrého známého jsem slyšel, že maj okleštit výpočet renty!!!!!
  05.01.2009 18:37 Karel
 
okleštit a k tomu,ještě STROP renty!
  05.01.2009 18:46 P
 
spíš Tě za to vykleštit
  05.01.2009 16:31 DIMIN
 
Chápu Vaše starosti, nářky a obavy. A jsem rád, že mě se nic z toho netýká. Já jsem totiž nastupoval před 15 lety k policii z přesvědčení a to mě vydrželo do dnes. Nezajímají mě peníze, ani výhody. Žiju pouze pro službu. Už dlouho se držím na prvním místě v pokutách, v objasněných trestných činech a v zadržených alkoholech. Jenom mě mrzí, že jsem v loňském roce zaostal v počtu KO, ale už od nového roku na tom pilně pracuji.
  05.01.2009 17:06 Marty <majklxx@mail.cz>
 
I takoví nadlidé jsou mezi námi....Gratuluji a jen tak dále, víc takových Diminů. Ať žije mistrovství světa v čárkovém systému.....Chci být taky DIminem.....
  05.01.2009 17:57 Karel
 
to je supr. Zkus ještě rozdat svůj plat na charitu, a nebo ještě lépe svůj majetek. Doufám, že Ti policejní ubytovna (nebo obvod) stačí k bydlení, protože asi předpokládám, že jako dárce spermatu rodinu mít nebudeš, ale potajmu budeš mít spoustu superpoldů ... pokud budou jako ty má společnost o několik problémů málo :-)
  05.01.2009 15:00 Co tomu říkáte,dámy a pánové?
 
Pomáhat a chránit, vole!

je to těžko, přetěžko k uvěření.

„Vono tam sněží, ty krávo!“ „No fakt, ty vole!“ Je poledne všedního dne a čtveřice uniformovaných policistů opouští po krátké služební pauze vinohradskou restauraci. Reálný celkový čas odchodu: patnáct sekund, tyvolů šest, tykrávy dvě. Téma hovoru: sněhová přeháňka za dveřmi na ulici.
Nechci moralizovat. Každému budiž dovoleno hovořit dle toho, co gusto ráčí a zobák, jenž vyšším řízením narostl, dovolí. Hranice přístojnosti však určuje nejen náš naturel, ale také role, již v daný okamžik zastáváme. Živnostník častující své zaměstnance před zákazníky zoologickými termíny si vyslouží pověst sprosťáka. Poškodí si tak živnost.
Osoba navlečená do uniformy reprezentuje až do vysvlečení stát. A ten také shazuje, když se náležitě nechová.
Neodpustím si připomenout, že to byla právě zdvořilost, již ministr vnitra Ivan Langer označil v létě za poznávací znak očekávané policejní reformy. K výše zmíněným profesionálům se ta informace možná ještě nedonesla. Přitom právě chabé vystupování, automatické tykání příslušníkům některých menšin, sklon k vulgaritám všeho druhu, to vše viditelně a slyšitelně kazí pověst policie. Krom jiného.
Pohoršujeme se nad mluvou a gesty politiků, kteří reprezentují než své strany. U policistů jde o víc. Uniforma značí úřad.
Stejně jako soudce v taláru, lékař v bílém plášti nebo kněz v liturgickém rouchu, také policista v modrém nejedná sám za sebe, ale za celý stav. Na krávy a voly – když už to bez nich nejde – má dost času po šichtě.




Josef Koukal
  05.01.2009 17:09 Marty <majklxx@mail.cz>
 
Ty vole....si děláš srandu ne ty krávo?
  05.01.2009 17:51 Karel
 
Co k tomu dodat,snad jen to,že se s největší pravděpodobností jedná o Langerův nábor.
PČR je jediná "firma" v republice,která má tak ohromný podstav,že to nebude ani tak dlouho trvat a náboráři od policie budou chodit po cizineckých ubytovnách.A to věřte tomu,že na nějaké „Vono tam sněží, ty krávo!“ si ani nevzpomenete!
  05.01.2009 17:59 Pro Karla
 
zase to někdo blbě pochopil. Vždyť to byla šifra v policejním slengu ... něco Jako Kalouskova 1
  05.01.2009 21:06 Rejpal
 
No, mám vnuka gymnazistu, který místo ty vole říká "ty vado". Ale více jeho kamarádů je přesně na té úrovni hovězího.
Domnívám se, že slovník našich dětí kopíruje ten náš. Ale pravda je, že slyšet "volovat a krávovat" policistu nám čest nedělá.
  05.01.2009 22:09 Koukale Koukale
 
Ty nepamatuješ a neslyšel si pana ministra vnitra v poslanecký sněmovně, když říkal něco o prdeli mezi poslanci ... apod. Ty asi slyšíš, jen co potřebuješ, co?
  11.01.2009 19:13 Mr.x
 
Pokud takto hovoří ministr vnitra, který má dvě vysoké školy a též předseda vlády a jiní borci, co reprezentují stát a berou za to pěknou vatu, tak snad nebudeme chtít, aby ti nejnižší poldové mluvili jako akademici. Většina z nich stejně už veřejně o svých nadřízených mluví jako o "zmrdech". Pokud polda na někoho ukáže fakáče, neměl by za to být ani kárán, natož trestán, protože tím zřejmě myslí, že dotyčný je jednička. S policisty na ulicích jejich nadřízení jednají stejně a mnohdy hůře než s pachateli a platově jsou na tom jako dělníci v automobilovém průmyslu. Jako dělníci se také samozřejmě i cítí a tak je bere i veřejnost, protože v dnešní době je vše o penězích a lidé si váží jen toho, kdo hodně vydělá, to je prostě fakt.
Takže co říci závěrem - myslím, že bude hůř.
  04.01.2009 21:19 Kdos
 
Tak jsem rok v civilu. Pokud můžu shrnout, tak všude má vše pro a proti. Peníze jsou zhruba stejný jako u PČR, práce odlišná a hodně. Stále nemůžu zkousnout práci kdy se denně vracím domů, ale deně tam musím. Byl jsem 18 let ve směnách a nějaký den volna mezi mi chybí. V nové práci je úplně jiný přístup k člověku, kde za odvedenou práci slovo děkuji a odměna ze strany vedoucích je samozřejmost, na co má člověk nárok, to dostane a nemusí se starat aby měl materiál k práci, kde u PČR věčné shánění papíru, kopírky,protože služební rozbitá, tužek atd. Není rozčilování se z lidmi-drbany. Chybí mne však kontakt s lidmi, a takové to courání po obvodu a občas si něco zařídit, kde uniforma k tomuto účelu docela fungovala. Teď je člověk jako každý jiný a spousta lidí jej už nezdraví. Jinak jsem se stavil na oddělení kde jsem byl 18 let a padl jsem do mdlob, neboť z 20 lidí zůatali jen 3 které znám, další dva kteří nastoupili když já končil. Oddělení je jedna velká ženská drbárna, protože jak jsem se dozvěděl, není ověřeno, poměr na OOP je 2 ženy - 1 muž. Dokonce chodí do práce ženský z mateřský, který mají volnou pracovní dobu, tj. chodí do práce jak chtějí a dělají pouze neznámce. Ale dostali dvě nový auta. Pokud jde o nápad zůstal zhruba stejný jak za mne i rozložení je dtejný, jinak změna přístupu ze strany vedení není žádná a smyslné pokyny chodí stále stejnou rychlostí a kvantitě.
  05.01.2009 07:38 Franta
 
Kdosi prosímtě, kde děláš? Ty jsi spadl z Marsu a nebo děláš v rodinné firmě. Co já vím, tak dnes šetří všude a soukr. záležitosti v práci jako u PČR nejdou dělat ani náhodou.
  05.01.2009 07:41 ...
 
Franto, ty jseš asi trochu mimo. Přečti si pořádně co píše a pak reaguj.
  05.01.2009 07:50 for ...
 
Tak nevím kdo je mimo, ale když píše "a takové to courání po obvodu a občas si něco zařídit, kde uniforma k tomuto účelu docela fungovala" tak to pochopí snad každý, že jde o soukr. záležitosti.
  05.01.2009 08:10 ...
 
Pro tebe to platí také. Je to jak s tím vtipem pro policajty. Třikrát přečíst a pomalu! "Kdos" píše, že v soukromé firmě mu to zařizování pro sebe v pracovní době chybí! Fakt, Marťani. Chudák Langer.
  05.01.2009 15:23 Barel
 
jasně v mundůru stojí četník na banány ... promiň, ale to se nedá komentovat. A pokud jsi někoho viděl tak vyjímka potvrzuje pravidlo. Chce to brejle zkusit si to dnes a né za mjr. Zemana v Praze
  04.01.2009 20:21 xxx
 
nejdříve mi rodiče vyhrožovali - uč se nebo budeš popelářem. Dnes rodiče vyhrožují - uč se nebo budeš policajtem :-(
  04.01.2009 20:46 Sojka
 
A to ti řekli opravdu rodiče? Ty ani nemáš svůj názor? No hrůza, raději se uč a buď popelářem.
  05.01.2009 05:08 For Sojka
 
jasně, protože budu vozit odpad jako jsi Ty Sojko a nebo budu policajt a budu ten stejný odpad zase vozit.
  05.01.2009 07:39 for xxx
 
to jsou kecy!
  05.01.2009 13:35 Sojka
 
4 xxx
Bez komentáře, neboť jak se praví "Blahoslaveni budiž chdí duchem, neboť jejich je království nebeské".
  05.01.2009 15:13 For XXX
 
vivat modrým provokatérům
  05.01.2009 18:00 for xxx
 
vivat brečounům od PČR
  05.01.2009 18:13 xxx
 
vivat tupcům, kteří se neumí ozvat
  05.01.2009 18:14 xxx
 
vivat xxx netáhlo
  05.01.2009 18:19 xxx
 
stojím na banány, nemohu reagovat
  04.01.2009 20:01 Miroslav G.
 
Tak se na to nemohu dívat. Ještě před 21-lety se spousta lidí třásla na to aby mohla bojovat se zločinem (nemyšleno tím pár vyčuránků s VŠ, keří sloužili u STB a dodnes někteří slouží). Tito lidé museli absolvovat několik odborných škol než se z nich stal rovnoprávný četník. (Dnešní 6 měsíční škola je výsměch a to je právní orientace daleko složitější než v letech totalitních). Příjmací řízení bylo opravdu náročné, jen dnes se operuje s výrazem "on to nebude potřebovat, on bude psát na stroji v kanclu", ale neznám poldu, který by dříve neabsolvoval nějakou bezpečnostní akci a nebyl si jist, že tu tělesnou přípravu nebude potřebovat. Proč je tedy stále i za těchto podmínek tolik volných tabulek ??? Třeba narozdíl od hasičů ... zcela otevřeně, ta práce se dnes degradovala, finančně znehodnotila a za současného neministra ...
  04.01.2009 19:33 for provoketéři
 
nazdar provokatéři. Neznám nikoho kdo by se vrátil zpět k PČR a kde by byl návrat někoho takového vedením umožněn. Ovšem na těchto modrých stránkách se říše divů otevírá ... kuk
  05.01.2009 07:41 Karel
 
Tak to toho znáš opravdu málo!
  05.01.2009 15:35 For Karel
 
znám, ale ten policista byl v dost vysokém postu ... vím o řadových a Ti mají smůlu, ale hlavně si vem s pers. výpis ať vidíš kolik to je ... a pak piš
  05.01.2009 15:49 Rentiér (30)
 
Tak to znáš toho ještě asi moc málo. Osobně jsem viděl, že kluk co odešel do civilu se vrátil.Když se chce z obou stran, tak lze opravdu moc. Hlavně se musí chtít.
  05.01.2009 16:27 For Rentiér
 
ano, ale píšeš v čísle jednotném a to znám také takový případ, ale musí se chtít hlavně né z dola