Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  30.09.2008 16:55 Odbory NOS PČR se demonstrace zúčastní!
 
Odbory NOS PČR se demonstrace zúčastní!
Foto: ilustrační

(AKTUALIZACE 30.9.2008, 14.00 hod.) Podle informací, které má náš server k dispozici, se vedení odborového svazu NOS PČR rozhodlo, že jejich organizace bude přímým účastníkem plánované demonstrace! Ministerstvo vnitra totiž ve stanoveném termínu nedalo garance na požadavky NOS. Tyto požadavky, závěry minulého jednání a stanoviska ostatních odborových organizací následují:

V pondělí 29. 9. 2008, se konalo jednání výboru NOS PČR o účasti této organizace na demonstraci. Zástupce naší redakce se zasedání zúčastnil jako host. Z mnohahodinového jednání vzešly níže uvedené informace. V zápětí, ve večerním zpravodajství, se na TV Nova objevila informace, že policisté demonstrovat nebudou. Tato informace se nezakládá na pravdě.

Na jednání přijal NOS PČR stanovisko (viz. níže) ke kterému však v současné chvíli odmítl policejní prezident poskytnout záruky. Konkrétně nebyl schopen zaručit podmínku, která je uvedena proloženě. Podle policejního prezidenta, který se jednání zúčastnil, je taková záruka mimo jeho pravomoc a je v kompetenci ministra vnitra.

V případě, že se ministr vnitra zítra, tedy v útery 30.9.2008, nezaručí za onu níže uvedenou podmínku, pak se NOS PČR zůčastní demonstrace jako přímý účastník.


Stanovisko NOS PČR:

Výbor NOS PČR, při vědomí odpovědnosti za vývoj služebních příjmů a po zvážení všech skutečností přijímá nabídku policejního prezidenta ze dne 25. 09. 2008 jako momentálně přijatelnou s tím, že i nadále do budoucna požaduje valorizovat služební příjem cestou zvýšení základního tarifu služebního příjmu.


Vzhledem k uvedenému a s ohledem na závazky k partnerským odborovým svazům doporučuje NOS PČR svým členům se demonstrace dne 01. 10. 2008 zúčastnit na podporu požadavků hasičů. Ti nedostali nabídku, srovnatelnou s návrhem policejního prezidenta pro policisty.


Výbor NOS PČR současně vznáší na vedení Ministerstva vnitra a Policie ČR tyto požadavky:


Ministr vnitra bude garantovat závazek na vytvoření nové dostatečně profinancované tabulky základních tarifů na r. 2010 s účastí NOS PČR.


Požadujeme provádět měsíční kontrolu rozdělování prostředků určených na zvýšení služebního příjmu na úrovni krajských ředitelství v součinnosti s NOS PČR; samostatně provádět kontroly v rámci útvarů, z nichž v budoucnosti vzniknou nová krajská ředitelství a analogicky postupovat u útvarů s působností na území ČR.


Požadujeme, aby do objemu prostředků na příští rok zvýšeného o 4 % nebyly zahrnuty prostředky vynaložené v souvislosti s vyšší spotřebou služby přesčas při zajišťování bezpečnostních opatření v souvislosti předsednictvím ČR v Radě EU.


Dále požadujeme rozšíření projektu P 1000 i na útvary SKPV.


Požadujeme, aby v následujících letech byla řešena otázka odměňování občanských zaměstnanců analogicky k vývoji služebních příjmů příslušníků.


Konstatujeme, že i nadále podporujeme požadavky odborových svazů rozpočtové sféry na valorizaci platové tabulky.


Toto stanovisko neprodleně zasíláme vedení Ministerstva vnitra a Policie České republiky s tím, že očekáváme reakci a konstatujeme připravenost kdykoliv požadavky projednat.

Pokud ministr vnitra nebo policejní prezident nebudou schopni garantovat, aby do objemu prostředků na příští rok zvýšeného o 4 % nebyly zahrnuty prostředky vynaložené v souvislosti s vyšší spotřebou služby přesčas při zajišťování bezpečnostních opatření v souvislosti předsednictvím ČR v Radě EU, platí usnesení ze dne 22. 9. 2008 a NOS PČR se zůčastní demonstrace konané 1. 10. 2008 přímou učatí.



-------------------------



Dále publikujeme stanoviska ostatních zainteresovaných odborových organizací:


Stanovisko UBS ČR



Výkonný výbor UBS dnes rozhodl takto :

Kolegové, kolegyně

Unie bezpečnostních složek zastupující převážně policisty si je plně vědoma odpovědnosti
za své členy v UBS – MV a za ostatní příslušníky v bezpečnostních složkách.

Prohlašujeme, že se neztotožňujeme s kompromisním Prohlášením výboru NOS PČR ze dne 29. září 2008 a demonstrace se zúčastníme.

Stále trváme na minimálně 4% dorovnání platů za tento rok 2008 a 4% navýšení platů do tarifních tříd pro rok 2009.
Dohoda s policejním prezidentem je nesystémová a nesouhlasíme s ní, ač si snahu policejního prezidenta vážíme.

Máme garance od základních organizací NOSP a větší části výkonného výboru NOSP, že se valná většina členů demonstrace zúčastní. Do rozkolu NOSP se nehodláme vměšovat, jelikož nám to ani nepřísluší. Přípravy na demonstraci nadále pokračují, jelikož UBS-MV není součástí až příliš kompromisní dohody mezi NOSP a PP. Demonstrace byla od prvopočátku připravována v těsné spolupráci s vrcholnými představiteli OSH, na demonstraci jsme se shodli a nyní není možné, aby ani jedna strana za těchto podmínek z této demonstrace ustoupila.

Byli jsme společně na „fontáně“ a sejdeme se 1. 10. 2008 ve 14 hod. před vnitrem opět !

Dne 29. září 2008

Předseda UBS Miloš Plechatý

-------------------------


Stanovisko OSH



Dnes jsme se společně s 1. místopředsedou OS hasičů a místopředsedou UBS zúčastnili jednání výboru NOS PČR o účasti policistů na demonstraci konané 1. října 2008 od 14.00 hod. před budovou MV. Jednání, kterého jsme se zúčastnili od 10.30 hod. ještě v 17.00 hod. nebylo zakončeno oficiálním stanoviskem NOS PČR k uspořádání protestu. Oficiální stanovisko zveřejníme ihned po jeho doručení na OSH. Pro hasiče platí, že naše stanovisko se nemění, sejdeme se podle původního plánu v 13.45 hod. před budovou ministerstva vnitra.



Zdeněk J. Oberreiter, předseda OS hasičů







Text: redakce











Publikováno: 29. 09. 2008

inzerce




Komentáře k článku nevyjadřují názor redakce, jejich obsah není upravován. Příspěvky však mohou být smazány, pokud budou vulgární, xenofobní, rasistické či budou v rozporu s právním řádem ČR.
Odkazy vkládejte bez "http://", jinak se váš příspěvek z důvodu ochrany proti spamu nezobrazí.

jméno
heslo

iguka: Pan Štěpánek napsal:
Vážené kolegyně, vážení kolegové,



na základě včerejšího rozhodnutí Výboru NOS PČR, který podmínil neúčast na demonstraci dne 01. 10. 2008 splněním dodatečných požadavků (viz prohlášení Výboru NOS PČR ze dne 29. 09. 2008) bude v nejbližší době zveřejněna informace, že NOS PČR se této akce aktivně zúčastní.



Chci Vás informovat, že na základě svého osobního rozhodnutí, které není ovlivněno ničím dalším, se této akce nezúčastním. Jako důvod uvádím, že z mého pohledu jsem v jednáních dosáhl maxima. S tímto svým rozhodnutím a názorem jsem seznámil všechny místopředsedy.



S jeho souhlasem tlumočím shodný názor i postoj místopředsedy JUDr. Petra Tomka.







S pozdravem



JUDr. Milan Štěpánek, předseda
16:54:23 30. 09. 2008
bingo: Všichni
Proč nadáváte na NOS? Aspoň něco zkusil dojednat! A když to nevyšlo, tak demonstruje!
Demonstrace jen pro samotnou demonstraci je samoučelná. Demonstrace má být podporou pro jasně formulované konkrétní požadavky, které něco zlepší pro policisty ve výkonu!


16:47:47 30. 09. 2008
HonzaS: Hrozna ostuda diky odborum!!!
Tohle hrozna ostuda diky odborum pro celou policii. Copak tohle je nejaka tajna dohoda vedeni odboru, jak znemoznit demonstrujici policisty a nahrat takhle ministrovi?

Fakt by se odbory mely stydet za tenhle neuveritelny amaterismus.

Je to hodne velka ostuda panove.
15:54:40 30. 09. 2008
Fedof: Vedoucí funkcionáři NOSU opět zklamali a udělali si z ostudy kabát!
Vedoucí funkcionáři NOSU opět zklamali a udělali si z ostudy kabát!
Odboráři NOSU již nejsou bráni vážně na MV ani na veřejnosti. Protože za těchto podmínek je třeba postupovat tempem UBS. Není možné handlovat takovým způsobem jako p.Štěpánek a vedení NOSU, vzhledem k tomu co se děje a co se ještě připravuje. Např. Plné zdanění výluhových příspěvků, které již prošlo poslaneckou sněmovnou v prvním čtení a je již v čtení druhém! Musím podpořit stanovisko předsedy Unie bezpečnostních složek MV p.Plechatého Miloše a Zdeněka J. Oberreitera , předsedy OS hasičů. VS , CS i vedení NOSU by se chtělo pravděpodobně svést tou károu, která se tak moc těžko roztláčí.

15:53:28 30. 09. 2008
Milhauss: D E M O N S T R A C E
Vážení kolegové, nenechte se nikým a ničím odradit a přijeďte zítra do Prahy demonstrovat za naše práva. Možná to je poslední možnost, jak poukázat CELÉ NAŠÍ SPOLEČNOSTI na nechutné praktiky velkého Ivana vůči nám všem. Bez rozdílu jestli je někdo hasič, bachař, celník nebo policajt a v důsledku i kterýkoliv občan ČR.....P Ř I J E Ď T E !!!!!!
15:52:07 30. 09. 2008
shark: pro vogon
Zdravím kolegové. Jen jedna historka a pravdivá. Ve zkratce: Můj kamarád slouží na jednom OOP a přišel chlap, že se tu má nahlásit. Kamarád si jej detailně prohlédl a hlavou mu projela myšlenka, že se jedná o nástup výkonu trestu či jinou událost. Jaké bylo jeho překvapení, když mu na další otázku muž odpověděl." Mě sem poslali z pracáku, nemám práci a prej u policie zrovna nemají lidi". Uplynul nějaký čas a onen muž je jeho novým kolegou. Sice úplně neschopným na druhou stranu schopným všeho. Ale Ivane Langře a další podobní, hurá je nás zase o jednoho více. Krásný den kolegové, ale hlavně se zítra hóóódně hlasitě a v hojném počtu ozvat. jinak je za chvíli po nás:-((
14:37:50 30. 09. 2008
V3nd4:
Ministr vnitra má úplně jiné problémy než je demonstrace policistů. Podívejte se na to, co se mu skutečně honí hlavou. www.policista.cz/diskuze/tema/294/
12:21:17 30. 09. 2008
X-sat: to Lukas Heinz
...ona taková lukrativní nabídka na místo u ministerstva vnitra dokáže člověka motivovat jiným směrem... Přeber si to jak chceš. Jinak souhlasím, že kus práce odvedl, jen jeho škoda je, že to takhle zařízl...

Médie lžou a hnusná modrá politika pokračuje. Na demonstraci policisté budou a stejně tak se jí ofociálně zůčastní i NOSP. Zítra na viděnou, kolegové!
11:53:08 30. 09. 2008
Lukas Heinz: re all
(Tento názor není názorem redakce, ale osobním názorem přispěvatele)

Milana Štěpánka si velice vážím. Posunul NOS PČR po Janzovi daleko dopředu. Právní pomoc je teď na špičkové úrovni a s příkladnou rychlostí. Vyjednal kolektivní smlouvu, prosadil odbory do výběrových komisí. Prosadil krajské koordinátory, kteří řeší problémy řadových policistů na krajích, zasadil se o vstup NOS PČR do Eurocopu a jeho uznání v Evropě. Mužu jmenovat x dalších věcí. Milan je především diplomat. Je faktem, že jen vyjednáváním lze dosáhnout zlepšení. Problém je v tom, že vás váš partner k vyjednávání musí brát vážně. A NOS PČR pan ministr soudě dle jeho skutků rozhodně vážně nebere. A tady je čas na nátlakovou akci. Já to vidím tak, že Milan Štěpánek nechce vidět, že je čas na nátlak, protože pan ministr nás nebere vážně. Takto je to z mého pohledu. A že nemáme další způsob jak na pana ministra tlačit? Já myslím, že nátlaková demonstrace behem zasedání UE v ČR pana ministra a vládu donutí jednat seriózně. Jde aby ministr říkal skutečnou pravdu a ne polopravdy které se mu hodí. Bohužel strach o drobky ze stolu pana ministra 1,5% zřejmě donutil Milana Štěpánka k ústupu. Tady už je čas bojovat
23:55:42 29. 09. 2008
vogon: Drazí kolegové,
opět se ukázalo jak jsou média jedním ze skrytých pilířů demokracie a jak se snaží odhalovat nekalé kejkle politiků - je to jen banda zlatokopů a dál ani nebudu psát co si o nich myslím, protože bych se jen opět rozčílil. Jen se budou navážet do lidí, kteří se snaží chránit i jejich bezpečnost. Když ta banda vykrmených "inteligentů" totálně podělá zákon, na jehož tvorbě se podílí tlupa tupců a jeden člověk po prvním přečtení najde chyb jak máku, tak prohlásí že se vloudila chybička, ale běda jak by někdo z nás byť jen nevyplnit RZ vozidla do pokutovách bloků.Pokud se někdo bude ohánět tím že mám silné řeči, tak doporučuji aby si přečetl např. § 23 zákona o přestupcích. Už na první pohled bije do očí tupost zákonodárců - a takových případů je nespočet. Také bych chtěl pobírat takové peníze za takové paskvily. Pokud někdo z vás dosud váhal zda se zúčastnit či nikoli demonstrace,doufám že již pochopil, že jiné řešení nám už nyní nezbývá. Pokud budem jen sedět na prdelích a stežovat si jeden druhému, tak s námi budou zametat až do konce života. Politika páně Langerova co se týče policie spočívá v principu kus za kus. Odejde jeden skušený policista a já Ivan Velký ho nahradím dětskem,co na sobě unese stejnokroj. Přál bych vám vidět současné strážmistry na policejních školách a občas slyšet jejich projevy. Z náboru do policejního sboru se stal sběr odpadu. Polovina lidí zde není schopna absolvovat současné fyzické testy na více jak 34 bodů a před koncem ZOP nemá ponětí co to je pokutový blok a jak jej vyplnit. Nastoupil jsem k policii proto, že chci tuto práci dělat a chci ji dělat co nejlépe, ale jak ji můžu dělat alespoň dobře, když už tu není téměř nikdo kdo by mi poradil do začátku..... Pokud 1. 10. nepřijdeme a nevykřičíme do světa pravdu, tak si pak nestěžujme a přiznejme si poté,dobře nám tak. Proto doufám že se nikdo z nás nelekne a přijde nás pokud možno co nejvíce, já osobně se demo určitě zúčastním i kdybych se měl připlazit z Brna do Prahy po břiše.
23:51:18 29. 09. 2008
Fabi: Zmrazená IP - to je vrchol
Jako první jsem chtěl reagovat na článek novinky.cz.. Policisté nebudou stávkovat.. tam jsem ale zjistil, že mám zablokovanou IP a nemůžu tak vložit příspěvek. Celkem mě to naštvalo, páč v tom musí mít někdo prsty.. K jinému článku jsem psát mohl.. netáhlo Štěpánek ještě nic pro Policii nevyjednal a bude tomu tak i tentokrát.. Ani nevím co tam dělá.. prej už se chystá na lepšího fleka.. :-D jinak ve středu před MV, doufám, že tam potkám hodně kolegů z útvaru.
23:36:08 29. 09. 2008
Alik: Demo BUDE !
Výkonný výbor UBS dnes rozhodl takto :

Kolegové, kolegyně

Unie bezpečnostních složek zastupující převážně policisty si je plně vědoma odpovědnosti
za své členy v UBS – MV a za ostatní příslušníky v bezpečnostních složkách.

Prohlašujeme, že se neztotožňujeme s kompromisním Prohlášením výboru NOS PČR ze dne 29. září 2008 a demonstrace se zúčastníme.

Stále trváme na minimálně 4% dorovnání platů za tento rok 2008 a 4% navýšení platů do tarifních tříd pro rok 2009.
Dohoda s policejním prezidentem je nesystémová a nesouhlasíme s ní, ač si snahu policejního prezidenta vážíme.

Máme garance od základních organizací NOSP a větší části výkonného výboru NOSP, že se valná většina členů demonstrace zúčastní. Do rozkolu NOSP se nehodláme vměšovat, jelikož nám to ani nepřísluší. Přípravy na demonstraci nadále pokračují, jelikož UBS-MV není součástí až příliš kompromisní dohody mezi NOSP a PP. Demonstrace byla od prvopočátku připravována v těsné spolupráci s vrcholnými představiteli OSH, na demonstraci jsme se shodli a nyní není možné, aby ani jedna strana za těchto podmínek z této demonstrace ustoupila.

Byli jsme společně na „fontáně“ a sejdeme se 1. 10. 2008 ve 14 hod. před vnitrem opět !


Dne 29. žáří 2008


Předseda Unie bezpečnostních složek MV
Plechatý Miloš
22:46:50 29. 09. 2008
Drexa: 1.10.2008
A nebudete tam sami :-)
22:29:38 29. 09. 2008
Martin (SKPV): 1.10. 2008
tam budu a se mnou skoro celé oddělení ať se děje co se děje!!!!!!!!
22:18:22 29. 09. 2008
  04.02.2009 20:43 xy <xy@langer.cz>
 
Dobrý den, i když se neustále snažíte vypadat jako inteligent a vzdělanec, dnešní gesto vás dostalo na úroveň vymazaného ožraly s IQ25. Kde berete tu drzost, chovat se ve své funkci jako hulvát? Bůh nás chraň před politiky bez vychování!
  04.02.2009 21:24 pro xy
 
Boha, potažmo církve jeho jednatele, či dokonce zástupce na zemi, se nedovolávej. Ta potřebuje náš stát podojit o pár desítek miliard. A požehnání od naší vlády může být klidně i vztyčeným prostředníkem . Ostatně ani bratr Kalousek v tomto gestu našeho premiéra neshledal žádnou podobnost s jistým orgánem, ale opět pouze číslovku. Kde berou tu drzost ? Otázka by měla znít, jak dlouho to ještě budeme trpět.
  04.02.2009 21:25 Sojka
 
Všeho dočasu. 6ádný strom nevyrostl až do nebe. Než stačil dorůst, tak ho někdo ukradl, tedy pardon usekl.
  04.02.2009 23:01 Piš
 
to na jeho stránky, to hovado to tady nečte
  05.02.2009 08:38 Klimenda <j.klimenda@seznam.cz>
 
...další moravskej BURAN...
  04.02.2009 20:31 To je jedno
 
Langere.Bereš prachy z peněz daňových poplatníků,tudíž i z mých!!!!!!!!.Tak se podle toho chovej.Jste banda vyžírků a zadarmo drahých šmejdů!!!
  04.02.2009 18:06 ÍČKO
 
MODRÝ LOUPEŽNÍK LANGER SE OPĚT SE VZTYČENÝM PROSTŘEDNÍKEM UKÁZAL VEŘEJNOSTI.
  04.02.2009 20:29 Ronin
 
A hlavně, že chce po svých podřízených, aby se chovali podle jeho kodexu cti. Všude jinde v EU už by takový ministr musel odstoupit, ale v ČR platí čim větší hulvát tím vyšší funkce ?
  04.02.2009 21:23 Sojka
 
4 Ronin
Ronine nadarmo se neříká, že na každou svini se voda vaří a každá svině má svého řezníka. Ono časem dosjde i na našeho NEministra I.L.
  04.02.2009 05:23 civil
 
http://tn.nova.cz/zpravy/cernakronika/policiste-brali-uplatky-sv e-hlasy-z-odposlechu-nepoznavaji.html

A ti mezi vás přiletěli z Marsu? Ne, to jste prostě vy, akorát, že vám ty odposlechy nikdo nenamontoval.
  04.02.2009 12:28 civile
 
klídek,ono to nebude ani tak dlouho trvat a všichni budeme mít kamery,aby měl vedoucí a IMV přehled o celé naši službě.A kolegové zapomeňte na to,že pustíte kameru,jen při zákroku :-)Ale to už beze mně!!!!!!!!!!!!
  04.02.2009 17:19 A
 
kam půjdeš,? Tipuji pracák!!!
  04.02.2009 17:31 bejvalka
 
pro A. Víš co je divný, že pokud firma nebo úřad hledá spolehlivýho a trochu šikovnýho člověka, hrábne po bývalým policajtovi. Vim o čem mluvim.
  04.02.2009 21:20 Sojka
 
Jestli je opravdu pravda vše co bylo v médiích, tak je dobře, že je odsoudili. Takoví nemají u policiie co dělat.
  05.02.2009 17:38 Bejvalko
 
na tom úřadě si chlap fakt vydělá spoustu peněz, pro babu možná a většinou to je hodně přes tláču a šikovnej bejvalej policajt po patnácti letech, který neumí klápnout, tak po tom firma fakt šáhne. To už musejí mít fakt krizi.
  04.02.2009 05:12 ...
 
Dobrý, fakt dobrý. Zvedl bych vám platy ...

http://aktualne.centrum.cz/domaci/kauzy/clanek.phtml?id=628692
  04.02.2009 21:18 Sojka
 
Jestli je opravdu pravda vše co bylo v médiích, tak je dobře, že je odsoudili. Takoví nemají u policiie co dělat.
  03.02.2009 23:19 PEPEK VYSKOČ
 
Chtěl bych dělat policejního informátora, je nějaká náborová akce, nebo kde se mám hlásit. Slyšel jsem, že za to jsou dobrý prachy. Díky PEPEK
  04.02.2009 03:07 Vrchní strážmist Flanderka z Putimi
 
A, Pepku, co nám můžeš napráskat? Máš vůbec co jako informátor nabídnout?
  04.02.2009 07:06 PEPEK VYSKOČ
 
Už za minulého režimu jsem byl jeden z nejlepších. Akorát, že mně pak otiskli v seznamech, ale já si myslím, že každá policie potřebuje kvalitní informátory. Bez nich se prostě neobejde. Kde se mám hlásit do služeb ?
  04.02.2009 21:11 Sojka
 
Nazdar Pepku ty stará vojno. Nejlépe bude když se budeš hlásit na CK policejní stanici v Putimi. Víš ono práskači jsou potřební pořád, ale doby se změnili a krize došla i do policie. Přeji hodně štestí.
  03.02.2009 22:52 No, tedy ...
 
Do šesti policistů se naváželi tři opilí výtržníci. Hoši a děvče, to byl tedy debakl. Hlavně 3:0 na odvezené do nemocnice, a 2:3 na aktivní účastníky rvačky. Co dělali ti čtyři pasivní policisté?(jeden z nich dostal taky na budku, dobře mu tak)

http://tn.nova.cz/zpravy/cernakronika/policiste-se-sli-bavit-do- baru-ven-je-vynaseli-na-nositkach.html
  04.02.2009 21:14 Sojka
 
Na místě jsem nebyl, tak můžu soudit jen podle toho co ukázala TV Nova. Jasně se projevila kolegialita. Jeden policista se bránil a ostatní koukali, případně po první ráně couvli.
  03.02.2009 17:14 A pak, že je vás málo
 
http://nachodsky.denik.cz/zpravy_region/bezpecnost-na-nachodsku- zajistena-20090202.html
  03.02.2009 17:19 Zájemců
 
je jako much a konečně profoukne tuto složku svěží vítr.
  04.02.2009 12:39 Asi tak..........
 
Hromada mladých kolegů,ještě nic neznamená!!!

Policisté loni vyřešili míň kriminálních činů než v roce 2007
autor: ČT24

Čeští policisté vyřešili loni méně případů než v předchozím roce. Procento vyřešených případů se snížilo ve všech kategoriích. Například u krádeží jsou čísla horší jen nepatrně, ale u hospodářské kriminality, kam patří třeba zpronevěra, se v roce 2008 podařilo objasnit o rovných deset procent méně případů než v roce 2007.

Úplně nejhůř jsou na tom policisté v Praze, kde víc než čtyři z pěti trestných činů zůstanou neobjasněné. Nadpoloviční úspěšnost má jen severočeské krajské ředitelství, což mu stačí na první místo.
Přitom priority policie pro rok loňský rok hovořily jasně - policejní prezident Oldřich Martinů volal po kvalitních policistech, kteří jsou schopni vést pracovní týmy a motivovat je. Policie statistiky za loňský rok komentovat nechce. Na příští týden plánuje tiskovou konferenci, kde nabídne svůj pohled.
Pomáhat a chránit sice loni přišel rekordní počet adeptů, jenže práci stále ovlivňuje masový odchod během roku 2007. Tehdy odevzdalo uniformy pět a půl tisíce lidí. "S odchody těch zkušených policistů se stalo, že na řadu funkcí přišli mladí a nezkušení lidé, kteří se to učí, a ta práce se jim tak nedaří," vysvětluje Miroslav Němec z katedry kriminalistiky Policejní akademie.
  03.02.2009 10:18 Dan
 
Policie chce zvýšit prestiž. Vyřeší to novým znakem
V tuzemské policii se schyluje k další významné změně. Poté, co loni strážci pořádku hromadně vyměnili design aut a bílou začala nahrazovat stříbrná, se chystá novinka u dopravní policie.
  03.02.2009 14:02 To bude
 
určitě velmi užotečné, když se na tom podílel váš genitální Langer.
  02.02.2009 15:30 petr
 
Myslíte si, že je možno znát a řídit se podle všech nařízení a závazných pokynů, se kterými jsou policisté seznamováni? Jak myslíte, že by dopadl znalecký posudek na to, jestli je to vůbec možné?
  02.02.2009 16:43 Podstatné
 
je, že jsi to či ono nařízení podepsal a tudíž byl s ním prokazatelně seznámen. To je ten alibismus, který se nepodařilo a ani nepodaří vymýtit. To, že by se s tím měl někdy zaobírat nějaký znalec, tak nad tím ani neuvažuj. To s tebou rychle zametou....
  02.02.2009 20:58 po8ko <KudlankaBezbozna@seznam.cz>
 
Teď už je to nastavené jinak - nic se nepodepisuje, ale každý je povinen nová nařízení a závazné pokyny sledovat a sám se s nimi seznamovat. Jejich neznalost samozřejmě neomlouvá. Nejsme ministři, poslanci ani soudci, takže veškerou odpovědnost neseme bez výjimek.
  03.02.2009 03:41 jarda
 
A znáš takového nějaké znalce? Z jakého by měl být asi tak oboru? Mohu ti poradit jen jedno: Pokud ti připadá, že se s těmi horami předpisů nemůžeš seznámit, tak se s nimi neseznamuj. Pak máš ovšem dvě možnosti: Nepodepsat či neodkliknout ten který předpis nebo odejít někam, kde těch předpisů panstvo nevalí takové množství.