Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.02.2007 23:14 x
 
V pondělí 5. února 2007 na žádost Nezávislého odborového svazu Policie České republiky navštívil Českou republiku prezident evropské odborové policejní centrály EuroCOP Heinz Kiefer. Tento byl předběžně písemnou formou informován o stavu, který u Policie České republiky panuje po zavedení účinnosti zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů.

Jeho návštěva byla zahájena v 10:30 hodin prohlídkou nově zrekonstruovaných prostor MOP Krakovská na Praze 1. Zde jej přivítal zástupce ředitele Správy hl. m. Prahy plk. ing. Zdeněk Bezouška a ředitel Obvodního ředitelství Praha I plk. Bc. Jiří Sellner. Toto oddělení bylo zrekonstruováno v rámci projektu P1000. Je třeba připomenout i to, že finanční prostředky byly pro tento účel uvolněny po loňské návštěvě nejvyšších představitelů EuroCOP na služebnách v Plzni, kde kritizovali neutěšený stav některých z nich. Služebna v Krakovské (i její technické vybavení) se mu líbila, ale s nevolí nesl skutečnost, že zde nejsou žádná bezpečnostní opatření k ochraně policistů např. před příchozím se zbraní. Program pokračoval návštěvou Místního oddělení Bartolomějská a operačního střediska Obvodního ředitelství Praha I. Zde jej jako dlouholetého policistu zejména zaujal kamerový systém. Vyjádřil se, že něco takového by v Německu, kde působí, nebylo možné s ohledem na předpisy týkající se ochrany soukromí. Na závěr návštěvy Prahy I jej ředitel Sellner upozornil na to, že takto samozřejmě nejsou zrekonstruovány všechny služebny a prostory policie, což mu doložil i stavem ostatních pater budovy, kde je MOP Bartolomějská umístěna. Na to Heinz Kiefer reagoval tím, že ani v Německu nejsou všechny služebny ve stavu, který by si představovali.

Ve 13:00 hodin byl Heinz Kiefer přijat policejním prezidentem plk. Mgr. Vladislavem Husákem. Zde byla otevřena mnohá témata, která policisty v současné době nejvíce trápí. K propadům platů policistů policejní prezident uvedl, že po získání potřebného množství relevantních informací dojde k navýšení zvláštního (tzv. rizikového) příplatku nejvíce postižených skupin policistů. K tomuto by měla být použita rezerva, která byla vytvořena v minulých letech a postupně by měly být rozpouštěny i finanční prostředky určené na neobsazená tabulková místa. Uvedl, že první změny by se měly projevit již ve výplatě za měsíc březen 2007. Ale i v průběhu roku dojde ke změnám, vždy v závislosti na vývoji finančních možností. Heinz Kiefer vyjádřil své překvapení nad tím, že policisté v České republice jsou nuceni odpracovat 150 hodin přesčas zdarma. Byla otevřena i otázka zrušených příplatků. Potom se policejní prezident z jednání omluvil, neboť byl povolán k ministrovi vnitra. Litoval, že si nemohl, vzhledem k rychlému sjednání návštěvy prezidenta EUROCOP, vyhradit více času. Jednání dále pokračovalo s vedoucím kanceláře pplk. Ing. Jindřichem Mayerem, kterému Heinz Kiefer kladl další otázky.

Rozhodně nelze souhlasit s vyjádřením policejního prezidenta, které bylo 5. února 2007 ve 21:15 hodin uveřejněno ČTK (Šéf evropských policejních odborů radí s demonstrací počkat): „Myslím, že pan Kiefer přijal naše argumenty.“ Věc se má tak, že Heinz Kiefer přijal informace, které se mu od policejního prezidenta dostaly, ale neznamená to, že by s nimi bezvýhradně souhlasil.

Po skončení jednání poskytli Heinz Kiefer a Milan Štěpánek přítomným zástupcům médií (ČT 1 a Čro) rozhovory, ve kterých odpověděli na položené otázky. Heinz Kiefer s uspokojením konstatoval, že probíhají jednání s Policejním prezidiem a Ministerstvem vnitra, která se snaží řešit současné problémy policistů. Vyjádřil myšlenku, že případné ostřejší kroky včetně demonstrace by měly být použity v případě neúspěchu těchto jednání.

Návštěva prezidenta EUROCOP pokračovala přijetím u náměstka ředitele Správy Západočeského kraje plk. JUDr. Jiřího Houby, který Heinze Kiefera seznámil s posunem, ke kterému došlo od květnové konference EuroCOP. Dalším bodem byla prohlídka obvodního oddělení Plzeň – střed, kde se H. Kiefer na vlastní oči přesvědčil, k jakému pokroku došlo od poslední návštěvy zástupců EuroCOP. Zde měl příležitost (bez přítomnosti služebních funkcionářů) hovořit s řadovými policisty, kteří byli na oddělení přítomni. Tito si chválili nové pracovní prostředí, ale zároveň mu sdělili konkrétní negativní dopady zákona na svoji osobu – zavedení hodnostních označení a propad služebního příjmu.

V 19:00 hodin byla delegace přijata u ministra vnitra MUDr. Mgr. Ivana Langera. Ze strany ministerstva se účastnil i 1. náměstek ing. Jaroslav Salivar. Ministr zdůraznil, že se nyní nacházíme ve výjimečné situaci pro PČR. Zdůraznil, že dosavadní komunikaci s Nezávislým odborovým svazem PČR považuje za férovou, korektní a ze strany NOS PČR přiměřeně tvrdou. Prohlásil, že se postará, aby dopady nového zákona byly co nejmenší, ale při zachování smyslu zákona, zejména kariérního řádu. Heinz Kiefer jej informoval o tom, že EuroCOP sleduje vývoj nových členských zemí Evropské unie s ohledem na budoucí příslušnost do Schengenského prostoru. Zdůraznil nutnost jednání s policejními odbory. Dále uvedl, že je dostatečně informován o situaci v policii a byly mu osobně předány informace o tom, že došlo v konkrétních případech k propadu platů v řádu 2 – 3.000,-- Kč. Uvedl, že považuje za nebezpečnou cestu, aby byl služební příjem policisty nějak kompenzován z uspořených prostředků z minulosti a z prostředků určených na neobsazená tabulková místa. V případě obsazení těchto neobsazených míst by již do budoucna nebylo kde brát. Ministr zdůraznil, že průměrný plat policisty je na úrovni 150% oproti ostatní rozpočtové sféře a musíme hrát citlivou roli i vůči zbytku veřejnosti. Ví, že platy jsou důležité, ale za důležité považuje i pracovní prostředí, ve kterém policisté pracují. Proto přišel s projektem P1000, ve kterém chce utratit celkem 3 mld. korun. Dalším problémem, na který se chce zaměřit je obměna vozového parku policie. Chce uzavřít na základě výběrového řízení rámcovou smlouvu s výrobci automobilů, na základě které by mělo dojít k rychlé obměně 14 000 vozů pořízených za výhodné ceny díky objemu.

Heinz Kiefer se ministra dotázal na zvěsti o chystaném zrušení či citelném omezení výsluhových příspěvků. Toto ministr rozhodně popřel a řekl, že to podepíše klidně vlastní krví. Jakékoliv podobné snahy považuje za neopodstatněné a mající velmi negativní dopad na policii. Heinz Kiefer uvedl, že je rád, že vedení policejních odborů sází na jednání a je s ním jednáno, neboť z vlastní zkušenosti ví, že toto není obvyklé. Zdůraznil ale také, že si nedokáže představit, že by policista v Německu pracoval zdarma (otázka přesčasů).

Ze strany vedení NOS PČR byly v diskuzi s ministrem vzneseny dvě zásadní skutečnosti, které v posledních dnech zajímají policisty a které jsou velmi diskutovány. Jedná se o případy policistů, kteří dosáhli 58 let věku, jeví se jako „neperspektivní“ a jsou přesvědčováni k odchodu ze služebního poměru. Stejně tak budí rozruch informace o uvažované manipulaci s osobním příplatkem u těch policistů, kteří jsou zařazeni na služebních místech s požadavkem na vzdělání, které nesplňují. Tyto skutečnosti, zejména ve spojení s fámami o omezení výsluhových nároků, vedou k nejistotě, zneklidňují další část policejního sboru a zvyšují procento bezdůvodně odcházejících policistů.

První náměstek Ing. Salivar vznesl kritickou připomínku k činnosti odborového svazu, a to k úrovni práce na úrovní některých krajů nebo okresů, neboť ne všude jsou odboroví funkcionáři dostatečně fundovanými partnery pro služební funkcionáře.

Na závěr jednání s ministrem vnitra Heinz Kiefer poděkoval za přijetí a ubezpečil přítomné, že se bude na konci roku ptát, zda došlo k propadu platů v ročním vyjádření. Je rovněž připraven se účastnit dalších jednání v průběhu roku.

Na závěr celodenního programu se prezident EuroCOP setkal s předsedou Výboru pro bezpečnost PSP Mgr. Františkem Bublanem, se kterým diskutoval o aktuální situaci v české policii i o problémech, se kterými se během dne seznámil. Část jednání se týkala i otázek Schengenského prostoru. Rovněž ze strany Mgr. Bublana byl ujištěn, že omezení výsluhových nároků příslušníků bezpečnostních sborů nepřichází v úvahu.

Po celou dobu návštěvy byl Heinz Kiefer doprovázen předsedou NOS PČR JUDr. Milanem Štěpánkem a místopředsedy Ing. Alexanderem Burdou, Bc. Danielem Bláhou JUDr. Petrem Tomkem, kteří mu poskytovali potřebná vysvětlení k otázkám, o které se zajímal. Byl také seznámen s plánovanou schůzkou s organizátory demonstrace, stanovenou na den 7. 2. 2007, o jejímž výsledku chce být informován.

Heinz Kiefer vzal v potaz „revoluční“ změnu, kterou nový zákon o služebním poměru přinesl, ale zdůraznil, že si všiml toho, že zde neprobíhá dostatečná informovanost policistů ze strany Ministerstva vnitra ČR, Policejního prezídia, ale i ze strany odborového svazu.
  16.02.2009 17:15 Modrá svoloč
 
Cizinci, které sem natahaly agentury napojené na dnešní vládní i podnikatelské garnitury dostanou letenku a 15 000 kapesné. Co dostanou naši skláři, krejčí a strojaři?? Naše milovaná pravicová vládo.
  16.02.2009 19:46 x man
 
totální rasismus, ale obráceně
  16.02.2009 22:22 My
 
Někým jsme museli naplnit zprivatizované domy předělané na ubytovny za účelem vlastního blaha a zisků. Teď ještě poplatníku zaplať odsun do dalšího přísunu. Podpis: My oranžovomodrorudý zrůdy
  17.02.2009 17:08 kk
 
kolikrát to asi otočej?
  15.02.2009 22:36 wocop <wocop@seznam.cz>
 
Tedy dámy a pánové, PČR jsem dobrovolně opustil v r. 2007, stejně jako tuto diskusi a nemá to chybu. Jednotlivé složky jdou navzájem do sebe, což je asi hlavním cílem již vašeho "I" .Už se nešklebí jako dřív, ale jen směje a proč by měl také do diskuse zasahovat, když se vymlátíte sami mezi sebou vzájemnou nevraživostí. Navíc přehlídka posledních policejních průserů, sorry, ale jinak už to nelze nazvat, svědčí o tom, co v PČR zbylo. Pochybná výběrová řízení na vedoucí kádry, nábor lidí, kteří se nijak netají, že jdou sloužit jen z důvodu, že nenajdou jinou práci a již vůbec se netají tím, že budou brát klidně i úplatky, dokud se na to nepřijde, neboť se jim to stejně neprokáže, maximálně v minimu a v době, než jim vznikne nárok na nějakou rentu, už budou dávno za vodou. Tedy všechna čest p. ministrovi a jeho podržtaškám za současný stav. Vám všem přeji optimismus do dalších let služby, kdy snad již bude lépe.
  16.02.2009 17:10 zlé časy
 
Je třeba odejít dokud je člověk mladý.......
  16.02.2009 17:28 for Wocop
 
děkuji Ti za článek. Co píšeš je "bohužel" realita.
  16.02.2009 19:40 x man
 
Bohužel je to realita. Už se bojím sloužit s těmi, co dnes přicházejí a raději odcházím, abych se nedostal do průseru a nepřišel o rentu.
  15.02.2009 18:41 Old polisman <Polisman@seznam.cz>
 
upozornění pro všechny týká se to pouze toho pitomce co napsal, že jezdí na výlety
  15.02.2009 18:59 xxx
 
děkuji za upřesnění. Ano, máš pravdu. Myslím, že takových debilů policajtů, kteří takto veřejně něco takového napíší sice mnoho nebude, ale budou o to víc stát za to.
  15.02.2009 22:42 wocop
 
Aspoň je upřímný a není jako ti jeho kolegové, co v pohodě přijedou v protisměru k BČ a kontrolují dálniční známky. Také si myslím, že kdyby měli dost podnětů k zásahům, nemuseli by jezdit na výlety prstem po mapě, ale co si budeme povídat. Kdo koho dneska práskne a velké "VZORY" jsou na vrcholu.
  16.02.2009 13:32 Přesně
 
tak, souhlas s wocopem a pro old polisman, dle tvého nicku jsi už také něco zažil a holt pravda někdy bolí. V dobách minulých bylo u ciziny ještě lépe co? Prosím vás, nenalhávejme si a nepředsouvejme obhajující názory, které jsou stejně k pousmání a pojmenujme pravdu.
  15.02.2009 16:48 tatrman
 
Musí se mu to stale a nekolikrat opakovat,protoze ma hroší kuži.Podstatne je pane ze vetsina lidí si přeje aby jste co nejdríve zmizel ze vsech veřejných funkcí a vubec k tomu nepotrebuji vasi obhaj. argumentaci.Vemte spolu take kamaradičky a cely parlament.Nemate duvěru.
  15.02.2009 07:18 čumil
 
Íčko samolibe nam predhazujes argumenty a manipulujes s nami.To by podle tebe musel byt kazdy bezdomovec na ulici kriminalník.Mam dojem ze v tom bude neco jineho.
  14.02.2009 19:16 Na
 
cizině je pohodička, ještě že jsem šel k PČR, nikdy jsem se neměl v práci tak fajn. Před službou vezmeme tužku a zavřenýma očima píchneme do mapy a tam se jedeme podívat na výlet.
  14.02.2009 22:45 Sojka
 
Jsi opravdu tak blbej, nebo jsi provokatér? Zkus mi odpovědět po pravdě. U PČR se opravdu fyzicky nepřetrhneš, ale to co tady prezentuješ to je do nebe volající blbost.
  15.02.2009 10:43 For Na
 
nejhorší co je, policajt a provokatér. Navíc blbec, který nedovede odejít na jiné místo nebo do "céčka". Prostě vyhořelej...
  15.02.2009 13:29 for All
 
Pánové a dámy, to co tady píše Na je na některých odděleních pravda. Samozřejmě že nějaké KO a KV či menší pokutu přiveze, ale jinak skutečně veget. Jinak co se tady nepsalo je i to, že kolikrát jde z práce zdrhnout dříve, nebo si zařídit spoustu věcí ve svém rajónu včetně nedělního obědu ve službě. Toto opravdu v civilu těžko seženeš.
  15.02.2009 13:40 Sojko
 
jedinej kdo je tupej jsi asi ty, protože by jsi musel otevřít oči. Psal to i na http://www.policista.cz/diskuze/tema/616/ a tam si přečti názory a pak tlachej.
  15.02.2009 14:44 Pavel
 
Sojko,ty jsi z ciziny,nebo ne? Jinak by jsi takový blábol nenapsal.U nás v pohraničí je oddělení,kde se válí přes 100 "kolegů" z ciziny (a nás je 16) a jejich výslednost je přímo k pláči.I ten poslední nováček na obvodě má víc TČ za rok než celá početná cizina.
  15.02.2009 16:58 Sojka
 
Tenčlánek jsem samozřejmě četl Na na cizině nejsem, ale úzce s nimi spolupracujeme. Je pravda, že mají podstatně větší veget jako my na obvodech, ale zadarmo svoje peníze taky nedostávají. Myslete si co chcete, ale styl jakým tady píšete o práci na cizině to je ubohost a nepřesvědčíte mě o opaku. Proto jsem napsal v reakci na příspěvek "Na" to co jsem napsal a za tím si stojím.
  15.02.2009 17:31 For Na
 
to je opravdu poznat, že to píše "blbej policajt". Žalovat, žalovat a žalovat. Pak se ani nedivím, že je ministr u tohoto spolu takový, jaký si lid podřízený zaslouží. Osobně si myslím, že tu možnost přejít do nejistoty má každý. Ale každému dle jeho IQ.
  15.02.2009 17:34 sojko
 
Cituji:"Je pravda, že mají podstatně větší veget jako my na obvodech, ale zadarmo svoje peníze taky nedostávají"

Ta věta se ti opravdu povedla:-)))) A o to právě jde.Za rozhodně méně práce mají víc peněz.A to je to co mě se.re.A naše vedení s tím nic nedělá
  15.02.2009 17:38 Sojko
 
takže kolik by si zasloužili. Já odhaduji za to co předvádějí tak 15000Kč hrubého a i to je nadnesené. Kolegové a jejich průměr je dle odloužených let a plat. třída 5 a tak je průměr cca. 28000Kč a to minulý rok brali pěkné odměny. Vše zaručené!!!!!
  15.02.2009 18:32 Karel - Cizina
 
každý může odejít k cizině. Kdo jen závidí a neudělá to je debil., ale né jen z principu. Alespoň je vidět, že většina policejních informátorů se stala policisty. Doporučoval bych , aby autor článku si šel doplnit vzdělání.
  15.02.2009 18:38 Old polisman <Polisman@seznam.cz>
 
seš ale kus vola
  16.02.2009 06:28 Pepa-taky cizina
 
Karle,co to tady plácáš? K cizině už se nedostane ani noha,protože nás k 1.7.09 rozpustí po OŘ a u ciziny zůstane jen hrstka
  16.02.2009 19:44 x man
 
je jasný, že u ciziny nejsi a takový kecy sem píšeš už hodně dlouho a jsou pořád stejný
  17.02.2009 16:41 Jsou
 
možná stejný, ale pravdivý!!!
  14.02.2009 11:58 M. Švarc <2103818@upcmail,cz>
 
diskuze ke kvalitě práce policie,policie, neplní základní funkci ichrany majetku, je zřejmé,že policisté nemohou chodit protože jezdí autem a do místních uliček,kde se páchá tr. činnost nejdou,prověrky policistů na správách jsou u funkeionářů podvodem,protože nikdo z řadových občanů ani je neviděl běhat,otázka úplatků je na vrcholných policejních funkcích více jak hrozná ,policista opraví chalupu, postaví nový patrový dům to vše za maxh dva roky,ale je technikem na dopravním inspektorátě ,který scvaluje stavbu komunikací pane ministře sejdetě na zem, buďte profík policajt a nechť funkcionáři doloží svůj majetek, oslavy životnících výročí vrcholných policistů se konají tak,že podnikatelé se mohou ubvěhat a předhánět kdo dá více, může si to dovolit řadový policista to je ta třídnost a rovnost.děkuji za pozornost.
  14.02.2009 12:24 Pro p.Švarce
 
bohužel jste napsal do diskuze. Doporučuji na psat do volné. Tam odepisuje ve jménu MV jeho placený podržtaška. Jinak ohledně vysokých policejních funkcionářů... bohužel jedná se o politické funkce, takže s policajštinou bych to moc nespojoval. Já Tobě a Ty mě
  14.02.2009 16:30 pohled z nebe
 
Proboha vždyť si tu odpovědnost a nervování může každý vyzkoušet.
  14.02.2009 18:35 Sojka
 
Vážený pane Švarc.
Tak za 1.
Když jste se už rozhodl něco sem do této dikuze napsat, prosím píště to alespoň bez těch chyb. Kdyby to šlo tady opravit červeně, tak je ten text celý červený.
A za 2.
Tady můžete psát jakýkoliv příspěvek, ale nikdo Vám neodpoví. Možná tak někdo třeba jako já. Tady se probírají problémy policie a ne slavení narozenin vysokých policejních funkcionářů. Jsou to všechno politické funkce a s policií mají společný jen ten název.
  14.02.2009 07:39 xxxxxxxxxxxxxxxxx
 
Íčko se samolibě pochvaluje jaké přinesl genialní řešení s Mongoly za 40milionu a pritom toje pouze skryvaní jejich bordelu a nedostatku.Copak pane Íčko cizaci u nas nemají svoji vladu aby se o tyto zkrachovance postarala??????????????????????????,
  13.02.2009 17:27 langsam
 
PANE ÍČKO PROČ NENÍ EFEKTIVNĚJŠÍ A RYCHLEJŠÍ PROGRAM MÍSTO DOSAVADNÍHO ETŘ?
  13.02.2009 18:21 ....
 
Ty si myslíš, že Langer ví co je to ETŘ?
  13.02.2009 14:27 p 1005
 
pane Langer kamaradovi v Nemecku odletlo letadlo,zustal tam bez prostredku sam a bez pomoci naseho konzulatu. musel se sam pesky vydat zpet do vlasti.
Ptam se vas jaky zaruceny prava pomoci ma nas clovek v pripade nouze v cizine kdyz prijde o praci a zustane tam bez prostredku.Nase vlada si pozve mongoly na praci na zelene karty,bez zrizení pojisteni,a tad se jeste zviditelnuje jak jim za nasich40melounu pomuze.Je to pouze vas bordel.Mozna vas pozvou na lov medvedu do Mongolska.