Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  30.12.2006 16:03 Lona
 
Kolegové, tak jsem si přečetla zmíněný dotaz ze dne 2.2.2006, který považuji za tak výstižně, kultivovaně a přesně zformulovaný, že stojí za to si jej přečíst bez hledání a opakovaně. Proto vám ho sem překopíruji a pana Langera, teď, když je ministrem, se na totéž ptám i za sebe znovu.
"Vážený pane Langer
Dovolte mi laskavě příspěvek do diskusního fora a snad administrátoři přehlédnou, že se vymyká běžné délce, ale zkrátit jej při zachování vypovídací hodnoty nešlo. V něm kladu policejnímu prezidentovi, jeho prostřednictvím ministru vnitra a premiérovi, a konečně zejména Vám pane místopředsedo ODS, jakož i všem dalším politikům obecně tuto otázku:
Potřebujeme speciální služební zákon?
Ne, nebojte se, nehoruji pro zachování současného zákona z roku 1992, tak jako mnozí z těch, co si nevidí na špičku nosu s tichým a nečestným spoléháním, že až na ně přijde řada, až budou mít věk na odchod do výslužby, tak nějaký nový zákon, který je zvýhodní, určitě bude. Jen chci připomenout genezi zákona č. 361/2003 Sb. do současné zmrzačené podoby, která je výsměchem poctivým policistům, hasičům, celníkům a ostatním příslušníkům bezpečnostních (ozbrojených) sborů vyjma ARMÁDY ČR. Proč velká písmena u armády? Protože v jejím případě v Parlamentu zcela nepovšimnut veřejností již v roce 1999 vzniknul zákon o vojácích z povolání č. 221/1999 Sb., který vojáky z povolání, včetně těch, kteří za doby jeho účinnosti odešli do výslužby, zabezpečil způsobem, o kterým se ostatním ozbrojeným (bezpečnostním) složkám dosud jen zdá. Jen pro osvěžení: ministerstvo obrany je povinno zajišťovat pro vojáky zdravotní péči, zřizovat, udržovat a zlepšovat sociální zařízení, pečovat o vzhled a úpravu míst, ve kterých vojáci vykonávají službu, vytvářet příznivé podmínky pro stravování vojáků, zajišťovat vojákům ubytování, vytvářet podmínky pro soustavné vzdělávání a prohlubování kvalifikace, zabezpečovat rekvalifikaci vojákům a vytvářet podmínky pro uspokojování kulturních, rekreačních a tělovýchovných potřeb a zájmové činnosti vojáků. Kromě platu má voják z povolání nárok na bezplatné ubytování ve služebním bytě, jinak pobírá příspěvek na bydlení v rozpětí 1,4 – 1,7 násobku minimální mzdy, tj ve výši větší než 11 - 13 tisíc korun měsíčně (jsou-li vojáky manželé, každému z nich). Vojákovi může být poskytnuta jednorázová nenávratná peněžitá výpomoc ve výši až 20 násobku minimální mzdy. Vojákovi může být poskytnut náborový příspěvek od 30 do 130 tisíc korun. Při nepřetržité službě v trvání nejméně 24 hodin má voják nárok na bezplatné stravování nebo náhradu za ně. Při splnění stanovených požadavků má voják nárok na další náhrady. Při skončení služebního poměru náleží vojákovi odchodné ve výši od 4 násobku průměrného platu po patnácti letech až po 6 násobek po dvaceti letech. Místo toho si voják může zvolit odbytné ve výši od 2 násobku průměrného platu po dvou letech služby až po 18 násobek po dvacetišesti letech služby. Výsluhový příspěvek (renta) náleží ve výši od 5 % po patnácti letech služby, 36 % po dvacet letech až do 55 % po třiceti letech služby. Samozřejmě se vyplácí i starobním důchodcům ve výši rozdílu mezi příspěvkem a důchodem.
A pro pořádek: zákon byl schválen 14 září 1999 a účinný byl již od 1. prosince téhož roku!!!!
Pokud jde o bezpečnostní sbory, souběžně s přípravou zákona o vojácích z povolání (tehdy ještě existovala i základní a náhradní vojenská služba) i po jeho přijetí vznikaly nejdříve návrh věcného záměru a posléze věcný záměr zákona o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů. Podle něj měli být příslušníci bezpečnostních sborů v mzdové a sociální oblasti oproti vojákům ještě zvýhodněni. Měsíční služební příjem měl sestávat z platového tarifu - deset platových tříd v rozpětí 20 – 60.000,- Kč, z příplatku za státní službu 3 – 9.000,- Kč, z funkčního příplatku 3 – 10.000,- Kč, a z příplatku za službu konanou nad základní dobu služby v týdnu zhruba ve stejném rozsahu jako dosud. Odměna za služební pohotovost měla být rovněž zachována v dosavadní podobě a výši. Při skončení služebního poměru mělo být vypláceno odchodné ve výši až 8 násobku měsíčního služebního příjmu, a výsluhový příspěvek až do výše 60 % měsíčního služebního příjmu. V sociální oblasti měli být příslušníci na obdobné úrovni jako vojáci. Zkuste počítat! Příslušníkům bezpečnostního sboru byly slibovány vskutku velkorysé perspektivy. Uvedený věcný záměr dostal podobu paragrafového znění včetně důvodové zprávy prvně v roce 2001, a byť šlo o podobu již okleštěnou, stále dostatečně lukrativní. Dovolím si několik příkladů:
Složky služebního příjmu § 112 – základní tarif v páté třídě šestém stupni 1,1 násobek průměrného příjmu fyzických osob v nepodnikatelské sféře za předminulý rok, příplatek za službu 50 % základního tarifu u celorepublikových složek, 40 % u ostatních, příplatek za vedení stejný jako dosud, příplatek za službu v zahraničí, služební příjem za službu přesčas zhruba stejný jako dosud, příplatek za službu v noci 20 %, příplatek za službu ve svátek, zvláštní příplatek jako dosud, další služební příjem ve výši dvou plných platů za rok, osobní příplatek nebo mimořádný tarif do 20 % základního tarifu, a odměna jako nyní podle vládního nařízení č. 330/2003 Sb. Za služební pohotovost měla být přiznávána odměna jako dosud.
Pokud jde o výsluhové nároky, odchodné - § 160 – mělo činit až osminásobek měsíčního služebního příjmu, výsluhový příspěvek - § 161, 162 - měl činit až 55 % měsíčního služebního příjmu.
Podobně vypadala další alternativa paragrafového návrhu s důvodovou zprávou z roku 2002, kde však měsíční služební příjem měl spočívat v základním tarifu pevně určeném podle služební hodnosti od asistenta III. třídy – 15.000,- Kč po vrchního státního radu – 50.000,- Kč, základní tarif měl být ročně valorizován procentem růstu platů v nepodnikatelské sféře, z příplatku za službu, který měl činit 10 % základního tarifu po pěti letech služby, za každý další rok služby se měl zvyšovat o 2 % základního tarifu, z příplatku za vedení, který měl činit od 1 – 2.000,- Kč u 4. řídící úrovně až po 7 – 12.000,- Kč u první řídící úrovně. Příplatek za službu v zahraničí měl činit 700 – 3.000,- USD měsíčně. Zvláštní příplatek měl být určen policistům s vyšším stupněm požadovaného vzdělání a měl činit 3.000,- Kč měsíčně. Příplatek za službu přesčas měl činit 25 %, příplatek za službu v noci a za službu ve svátek měl činit 10 %. Součástí služebního příjmu měly být dva další měsíční platy. Mezi srážkami z příjmu nebylo počítáno s nemocenským pojištěním. Odchodné bylo konstruováno shodně jako v návrhu z roku 2001, výše výsluhového příspěvku měla činit 60 % měsíčního služebního příjmu.
Porovnejte, prosím, co z těchto představ a návrhů v důsledku politické a mediální hysterie, prakticky nulovou snahu o prosazení ze strany resortu nevyjímaje, reálně zbylo ve znění přijatého zákona č 361/2003 Sb. Za zabezpečením vojáků už příslušníci bezpečnostních sborů výrazně zaostávali. A co po jeho novelizacích! Nejenže se na mzdové a sociální zabezpečení vojáků z povolání už díváme jako vrabci na pštrosa, ale při nekonečném projednávání v Parlamentu a přetřásání v mediích navíc musíme neustále snášet zjevné opovrhování ze strany politiků, veřejných představitelů a pisálků v podobě hanebného handrkování a trvalé dehonestace. V důsledku toho, včetně bezuzdného nafukování některých policejních pochybení, je dnes zejména policie fackovacím panákem na nejspodnější příčce společenské prestiže. Pro ilustraci: zkuste si představit, jak by dopadl občan, novinář nebo politik v Německu, pokud by namísto pojmenování „policista“ použil „policajt“, které je zcela příznačné pro vyjadřování našich občanů, mediálních manipulátorů a politiků. Přitom povinnosti, požadavky a odpovědnost oproti původním představám návrhů zákona nedoznaly zásadních změn, případně k horšímu, takže některé připomínají dobu před osvíceným císařem Josefem II, včetně roboty zadarmo. K tomu všemu se navíc ještě v poslední době přidávají návrhy na okleštění i nároků z dosavadního zákona o služebním poměru příslušníků PČR č. 186/1992 Sb. Tak se stalo, že z velkorysých slibů po pěti šesti letech zůstala ohryzaná kost, navíc uvázaná někde daleko vepředu, což ji však nebrání, aby jí nebyli příslušníci trvale otloukáni o hlavu. Divíte se stavu morálky a znechucení v policii?
A tak nakonec opět ona otázka: Vážený pane Langer, nevážení páni politici, kteří jste nejdříve přijetí služebního zákona oddalovali a postupně zhoršovali slibované náležitosti příslušníkům, kteří jste pak přece zákon přijali a v Poslanecké sněmovně dokonce přehlasovali senátní změny, abyste pak sami s kalhotami zřejmě znečištěnými zevnitř dále odložili jeho účinnost, přitom si jaksi mimochodem dost výrazně zvedli vlastní platy a požitky, a nedodrželi ani ten nový termín, kteří jste proto zřejmě ve stejných kalhotách znovu pokořili příslušníky bezpečnostních sborů tím, že jste dále očesali jejich už beztak nízké nároky a opět odložili účinnost zákona, přičemž si nemůžete nebýt vědomi, že jste jej přenesením do doby po volbách s netušeným výsledkem v roce 2006 fakticky poslali na onen svět!
Potřebujeme za těchto okolností speciální služební zákon, který je u vás trvale neprůchodný, anebo průchodný v podobě, která z příslušníků bezpečnostních sborů dělá vazaly a chudáky v nejednom případě rodin závislé na sociálních dávkách? Dejte nám stejný, jako vojákům z povolání. Hlavně rychle. Stačí jen jeho kosmetické úpravy. Nejsme vůči vojákům žádná druhá liga, nechceme dokonce oproti nim ani nic navíc, přestože naše činnost, byť neustále účelově napadaná a politicky zneužívaná, nespočívá v přípravě na možný budoucí vojenský boj, který, jak věříme, a to i naší zásluhou, snad nikdy nepřijde. My jsme v praktickém boji každodenně, aniž bychom se dožadovali opentlených parád a čepobití za účasti nejvyšších státních představitelů jako při přísaze nových profesionálních vojáků, jako při příležitosti odletu několika vrtulníků do Kosova apod., a to ani při příštích Měnových fondech, Shromážděních NATO, povodních, hrdinských činech příslušníků, kteří občas při plnění svých povinností pokládají za vás a za všechny spoluobčany své životy.
Nevidím, jaké byste mohli mít vy i ostatní společnost vůči povinnostem i nárokům z takového zákona pramenícím pro příslušníky bezpečnostních sborů oproti vojákům výhrady! Najde někdo z vás ten nepatrný zbytek jakéž taktéž odvahy prohlásit a prosadit. „Příslušníci bezpečnostních sborů nejsou o nic horší než vojáci z povolání a proto jim náleží alespoň stejné ohodnocení!“??"
  16.02.2009 17:15 Modrá svoloč
 
Cizinci, které sem natahaly agentury napojené na dnešní vládní i podnikatelské garnitury dostanou letenku a 15 000 kapesné. Co dostanou naši skláři, krejčí a strojaři?? Naše milovaná pravicová vládo.
  16.02.2009 19:46 x man
 
totální rasismus, ale obráceně
  16.02.2009 22:22 My
 
Někým jsme museli naplnit zprivatizované domy předělané na ubytovny za účelem vlastního blaha a zisků. Teď ještě poplatníku zaplať odsun do dalšího přísunu. Podpis: My oranžovomodrorudý zrůdy
  17.02.2009 17:08 kk
 
kolikrát to asi otočej?
  15.02.2009 22:36 wocop <wocop@seznam.cz>
 
Tedy dámy a pánové, PČR jsem dobrovolně opustil v r. 2007, stejně jako tuto diskusi a nemá to chybu. Jednotlivé složky jdou navzájem do sebe, což je asi hlavním cílem již vašeho "I" .Už se nešklebí jako dřív, ale jen směje a proč by měl také do diskuse zasahovat, když se vymlátíte sami mezi sebou vzájemnou nevraživostí. Navíc přehlídka posledních policejních průserů, sorry, ale jinak už to nelze nazvat, svědčí o tom, co v PČR zbylo. Pochybná výběrová řízení na vedoucí kádry, nábor lidí, kteří se nijak netají, že jdou sloužit jen z důvodu, že nenajdou jinou práci a již vůbec se netají tím, že budou brát klidně i úplatky, dokud se na to nepřijde, neboť se jim to stejně neprokáže, maximálně v minimu a v době, než jim vznikne nárok na nějakou rentu, už budou dávno za vodou. Tedy všechna čest p. ministrovi a jeho podržtaškám za současný stav. Vám všem přeji optimismus do dalších let služby, kdy snad již bude lépe.
  16.02.2009 17:10 zlé časy
 
Je třeba odejít dokud je člověk mladý.......
  16.02.2009 17:28 for Wocop
 
děkuji Ti za článek. Co píšeš je "bohužel" realita.
  16.02.2009 19:40 x man
 
Bohužel je to realita. Už se bojím sloužit s těmi, co dnes přicházejí a raději odcházím, abych se nedostal do průseru a nepřišel o rentu.
  15.02.2009 18:41 Old polisman <Polisman@seznam.cz>
 
upozornění pro všechny týká se to pouze toho pitomce co napsal, že jezdí na výlety
  15.02.2009 18:59 xxx
 
děkuji za upřesnění. Ano, máš pravdu. Myslím, že takových debilů policajtů, kteří takto veřejně něco takového napíší sice mnoho nebude, ale budou o to víc stát za to.
  15.02.2009 22:42 wocop
 
Aspoň je upřímný a není jako ti jeho kolegové, co v pohodě přijedou v protisměru k BČ a kontrolují dálniční známky. Také si myslím, že kdyby měli dost podnětů k zásahům, nemuseli by jezdit na výlety prstem po mapě, ale co si budeme povídat. Kdo koho dneska práskne a velké "VZORY" jsou na vrcholu.
  16.02.2009 13:32 Přesně
 
tak, souhlas s wocopem a pro old polisman, dle tvého nicku jsi už také něco zažil a holt pravda někdy bolí. V dobách minulých bylo u ciziny ještě lépe co? Prosím vás, nenalhávejme si a nepředsouvejme obhajující názory, které jsou stejně k pousmání a pojmenujme pravdu.
  15.02.2009 16:48 tatrman
 
Musí se mu to stale a nekolikrat opakovat,protoze ma hroší kuži.Podstatne je pane ze vetsina lidí si přeje aby jste co nejdríve zmizel ze vsech veřejných funkcí a vubec k tomu nepotrebuji vasi obhaj. argumentaci.Vemte spolu take kamaradičky a cely parlament.Nemate duvěru.
  15.02.2009 07:18 čumil
 
Íčko samolibe nam predhazujes argumenty a manipulujes s nami.To by podle tebe musel byt kazdy bezdomovec na ulici kriminalník.Mam dojem ze v tom bude neco jineho.
  14.02.2009 19:16 Na
 
cizině je pohodička, ještě že jsem šel k PČR, nikdy jsem se neměl v práci tak fajn. Před službou vezmeme tužku a zavřenýma očima píchneme do mapy a tam se jedeme podívat na výlet.
  14.02.2009 22:45 Sojka
 
Jsi opravdu tak blbej, nebo jsi provokatér? Zkus mi odpovědět po pravdě. U PČR se opravdu fyzicky nepřetrhneš, ale to co tady prezentuješ to je do nebe volající blbost.
  15.02.2009 10:43 For Na
 
nejhorší co je, policajt a provokatér. Navíc blbec, který nedovede odejít na jiné místo nebo do "céčka". Prostě vyhořelej...
  15.02.2009 13:29 for All
 
Pánové a dámy, to co tady píše Na je na některých odděleních pravda. Samozřejmě že nějaké KO a KV či menší pokutu přiveze, ale jinak skutečně veget. Jinak co se tady nepsalo je i to, že kolikrát jde z práce zdrhnout dříve, nebo si zařídit spoustu věcí ve svém rajónu včetně nedělního obědu ve službě. Toto opravdu v civilu těžko seženeš.
  15.02.2009 13:40 Sojko
 
jedinej kdo je tupej jsi asi ty, protože by jsi musel otevřít oči. Psal to i na http://www.policista.cz/diskuze/tema/616/ a tam si přečti názory a pak tlachej.
  15.02.2009 14:44 Pavel
 
Sojko,ty jsi z ciziny,nebo ne? Jinak by jsi takový blábol nenapsal.U nás v pohraničí je oddělení,kde se válí přes 100 "kolegů" z ciziny (a nás je 16) a jejich výslednost je přímo k pláči.I ten poslední nováček na obvodě má víc TČ za rok než celá početná cizina.
  15.02.2009 16:58 Sojka
 
Tenčlánek jsem samozřejmě četl Na na cizině nejsem, ale úzce s nimi spolupracujeme. Je pravda, že mají podstatně větší veget jako my na obvodech, ale zadarmo svoje peníze taky nedostávají. Myslete si co chcete, ale styl jakým tady píšete o práci na cizině to je ubohost a nepřesvědčíte mě o opaku. Proto jsem napsal v reakci na příspěvek "Na" to co jsem napsal a za tím si stojím.
  15.02.2009 17:31 For Na
 
to je opravdu poznat, že to píše "blbej policajt". Žalovat, žalovat a žalovat. Pak se ani nedivím, že je ministr u tohoto spolu takový, jaký si lid podřízený zaslouží. Osobně si myslím, že tu možnost přejít do nejistoty má každý. Ale každému dle jeho IQ.
  15.02.2009 17:34 sojko
 
Cituji:"Je pravda, že mají podstatně větší veget jako my na obvodech, ale zadarmo svoje peníze taky nedostávají"

Ta věta se ti opravdu povedla:-)))) A o to právě jde.Za rozhodně méně práce mají víc peněz.A to je to co mě se.re.A naše vedení s tím nic nedělá
  15.02.2009 17:38 Sojko
 
takže kolik by si zasloužili. Já odhaduji za to co předvádějí tak 15000Kč hrubého a i to je nadnesené. Kolegové a jejich průměr je dle odloužených let a plat. třída 5 a tak je průměr cca. 28000Kč a to minulý rok brali pěkné odměny. Vše zaručené!!!!!
  15.02.2009 18:32 Karel - Cizina
 
každý může odejít k cizině. Kdo jen závidí a neudělá to je debil., ale né jen z principu. Alespoň je vidět, že většina policejních informátorů se stala policisty. Doporučoval bych , aby autor článku si šel doplnit vzdělání.
  15.02.2009 18:38 Old polisman <Polisman@seznam.cz>
 
seš ale kus vola
  16.02.2009 06:28 Pepa-taky cizina
 
Karle,co to tady plácáš? K cizině už se nedostane ani noha,protože nás k 1.7.09 rozpustí po OŘ a u ciziny zůstane jen hrstka
  16.02.2009 19:44 x man
 
je jasný, že u ciziny nejsi a takový kecy sem píšeš už hodně dlouho a jsou pořád stejný
  17.02.2009 16:41 Jsou
 
možná stejný, ale pravdivý!!!
  14.02.2009 11:58 M. Švarc <2103818@upcmail,cz>
 
diskuze ke kvalitě práce policie,policie, neplní základní funkci ichrany majetku, je zřejmé,že policisté nemohou chodit protože jezdí autem a do místních uliček,kde se páchá tr. činnost nejdou,prověrky policistů na správách jsou u funkeionářů podvodem,protože nikdo z řadových občanů ani je neviděl běhat,otázka úplatků je na vrcholných policejních funkcích více jak hrozná ,policista opraví chalupu, postaví nový patrový dům to vše za maxh dva roky,ale je technikem na dopravním inspektorátě ,který scvaluje stavbu komunikací pane ministře sejdetě na zem, buďte profík policajt a nechť funkcionáři doloží svůj majetek, oslavy životnících výročí vrcholných policistů se konají tak,že podnikatelé se mohou ubvěhat a předhánět kdo dá více, může si to dovolit řadový policista to je ta třídnost a rovnost.děkuji za pozornost.
  14.02.2009 12:24 Pro p.Švarce
 
bohužel jste napsal do diskuze. Doporučuji na psat do volné. Tam odepisuje ve jménu MV jeho placený podržtaška. Jinak ohledně vysokých policejních funkcionářů... bohužel jedná se o politické funkce, takže s policajštinou bych to moc nespojoval. Já Tobě a Ty mě
  14.02.2009 16:30 pohled z nebe
 
Proboha vždyť si tu odpovědnost a nervování může každý vyzkoušet.
  14.02.2009 18:35 Sojka
 
Vážený pane Švarc.
Tak za 1.
Když jste se už rozhodl něco sem do této dikuze napsat, prosím píště to alespoň bez těch chyb. Kdyby to šlo tady opravit červeně, tak je ten text celý červený.
A za 2.
Tady můžete psát jakýkoliv příspěvek, ale nikdo Vám neodpoví. Možná tak někdo třeba jako já. Tady se probírají problémy policie a ne slavení narozenin vysokých policejních funkcionářů. Jsou to všechno politické funkce a s policií mají společný jen ten název.
  14.02.2009 07:39 xxxxxxxxxxxxxxxxx
 
Íčko se samolibě pochvaluje jaké přinesl genialní řešení s Mongoly za 40milionu a pritom toje pouze skryvaní jejich bordelu a nedostatku.Copak pane Íčko cizaci u nas nemají svoji vladu aby se o tyto zkrachovance postarala??????????????????????????,
  13.02.2009 17:27 langsam
 
PANE ÍČKO PROČ NENÍ EFEKTIVNĚJŠÍ A RYCHLEJŠÍ PROGRAM MÍSTO DOSAVADNÍHO ETŘ?
  13.02.2009 18:21 ....
 
Ty si myslíš, že Langer ví co je to ETŘ?
  13.02.2009 14:27 p 1005
 
pane Langer kamaradovi v Nemecku odletlo letadlo,zustal tam bez prostredku sam a bez pomoci naseho konzulatu. musel se sam pesky vydat zpet do vlasti.
Ptam se vas jaky zaruceny prava pomoci ma nas clovek v pripade nouze v cizine kdyz prijde o praci a zustane tam bez prostredku.Nase vlada si pozve mongoly na praci na zelene karty,bez zrizení pojisteni,a tad se jeste zviditelnuje jak jim za nasich40melounu pomuze.Je to pouze vas bordel.Mozna vas pozvou na lov medvedu do Mongolska.