Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  02.04.2008 09:32 ještě chvilku policista
 
Ministr a policejní prezidium si nevidí na špičku nosu, protože nepravdivé, či hrubě zkreslené informace z policejní kampaně každý nově nastoupivší policista okamžitě prohlédne a zjistí, že firma nemá prakticky pro nováčky žádné výhody, které kampaň hlásá. Uvedu příklady taháků kampaně a k tomu dodám celé podmínky, za kterých je možno proklamované výhody získat.
1. Práce, která má smysl a pomáhá celé společnosti. Tato práce měla smysl kdysi, kdy policistů byl dostatek, sloužili rádi a působili jak preventivně, tak represivně. V dnešní době je policistů na základních článcí vlivem působení nového zákona o služebním poměru jako šafránu, takže tak tak stíhají věci evidovat a na nějaké prověřování a vyšetřování již tolik času nezbývá. Dnes na drtivé většině policejních útvarů již není ani hlavním kritériem objasněnost případů, ale nejdůležitější je věc ( podezření z trestného činu či přestupku ) jakýmkoli způsobem v co nejkratší lhůtě, jedno jest, zda ku prospěchu poškozeného. Dalším, v poslední době snad ještě důležitějším kritériem je správné plnění evidence trestního řízení, což je počítačový program, který policistům nejenže jejich administrativní práci neusnadnit a nezjednodušil, ale naopak veškeré administrativní úkony při práci v tomto systému trvají dvoj až trojnásobně delší dobu. Není se pak co divit, že ani policité, kteří ve službě setrvávají, se ke své policejní práci a k úkolům, které by měly být jejich prioritou, příliš nedostanou.
2. Garantované hmotné zajištění a kariérní postup.
Nově nastoupivší policista bude zařazen do 1 stupně 2 tarifní třídy k čemuž dostane zvláštní příplatek dle místa svého služebního zařazení. Poté absolvuje ZOP a vzhledem ke kritickému stavu policistů v Praze, bude po ZOP povinně zařazen jako tzv výpomoc na dobu tří měsíců do hlavního města. Pokud bude mít štěstí a na policejním prezudiu nedostanou, jak jsem již uvedl ke kritickému podstavu policistů v Praze, nápad tuto povinnou výpomoc hlavnímu městu o nějaký měsíc prodloužit, bude zařazen v místě bydliště v rámci okresu na útvar, který je vzhledem k personální situaci v nejzoufalejším stavu. Dostane 3 platovou třídu, kdy jeho čistý plat bude činit ( dle výše zvl. příplatku ) cca 14.000,-Kč až 16.000,-Kč. Toť vše, v tomto platu však je započteno 150 přesčasových hodin zdarma, veškeré příplatky za práci v noci, o dnech pracovního volna či svátcích, kdy svátky, pokud je zařazen ve směnném provozu ( což každý nováček rozhodně bude ) musí rovněž zdarma a bez jakéhokoli příplatku napracovat. Valorizace platů nulová. V letošním roce byla na valorizaci platů určena částka 1,5%, a to na nenárokovou část mzdy, což je osobní příplatek, zvláštní příplatek a odměny, kdy však na základní útvary policie ČR žádné finance na zvýšení zvláštního či osobního příplatku dosud nedorazily a finanční kvóta určená na odměny je nižší než v roce 2007. Tedy u policie proklamované zvýšení platů znamená prakticky v letošním roce jejich reálné snížení, troufnu si říci, vzhledem k inflaci, cca o 10 %.
3. Široké uplatnění dosaženého vzdělání a možnost dalšího vzdělávání .... Vzhledem k hlubokým podstavům, kdy nejvíce policistů je postrádáno na základních útvarech, pohotovostních oddílech apod., je nutno zalepit nejprve tyto personální černé díry. Nehledí se tedy na dosažené vzdělání a jeho případné uplatnění v rámci policie. Nejdůležitější je pro každého z vedoucích pracovníků udržet za každou cenu co největší počet policistů na svém útvaru, a to vzhledem ke skutečnosti, že jednou z důležitých součástí jejich hodnocení nadřízenými je personální situace na jejich útvaru. Vzhledem ke skutečnosti, že dle zákona o služebním poměru, pokud se policista chce přihlásit do výběrového řízení na vyšší místo, musí splňovat, krom jiných kritérií, také služební hodnocení nejméně velmi dobré. Vzhledem k výše uvedenému však celorepublikově jsou vedoucími pracovníky udělována policistům plošně hodnocení pouze dobrá a tímto krokem je prakticky plošně všem zablokován kariérní postup. Tedy přestože může být nově nastoupivší policista odborníkem na slovo vzatým na cokoli, na základě výše popsaného může zastávat celoživotně místo na hlídkové službě v nejnižší tarifní třídě.
4. Nadprůměrný plat.
Jak jsem již popsal výše, vzhledem k neplaceným 150 hodinám ročích přesčasů, neplaceným příplatkům, nepřetržité pracovní době, v mnohých případech dojíždění do místa zaměstnání, odloučení od rodiny či hrazení ubytoven, nechť každý zváží ještě k riziku daného povolání, zda plat ve výši cca 16.000,-Kč po absolvování ZOP je nadstandartní.
5. Ozdravné pobyty a lázeňská péče hrazené Policií ČR.
V dovětku ale již není uvedeno, že nárok vzniká až po absolvování 15-ti let služby. Dále zde není uvedeno, že vzhledem k nedostatku finančních prostředků vycházejí lázeňské pobyty v každém roce odhadem pouze pro 10 % policistů, kteří na ně mají nárok. Další absolvují tzv ozdravné pobyty, kdy mají v nějakém rekreačním zařízení Policie ČR, či zařízení se kterým policie uzavře smouvu uhrazen pobyt a stravu a je na nich, jak si svůj pobyt zorganizují. Tato forma ozdravných pobytů bude ale zřejmě brzy, vzhledem k nedostatku finančních prostředků a postupnému rozprodávání rekreačních zařízení Policie ČR nahrazena formou tělesných rehabilitačních aktivit, pod vedením bojařů v místě pracoviště, kdy si policisté po dobu 10 pracovních dnů v roce budou chodit pod vedením bojařů zacvičit. Pro nováčky však psát o ozdravném pobytu nemá smysl, neboť v současné době není u Policie ČR zřejmé co bude platit příští měsíc a ne za nějakých 15 let.
6. Rozvoj fyzických schopností policie ( má řadu sportovních zařízení ). Je pravdou, že policie má sportovní zařízení, ale rovněž je nutno uvést, že ne všude. Ale to, že možná budu mít možnost po pracobní době si někde zacvičit, asi není pro většinu oslovených hlavní prioritou náborové kampaně. Zvláště když jsou v současné době přijímáni takoví, kteří nejsou sto udělat při přijímacím řízení jediný klik, či shyb, o běhu ani nemluvě.
7. 6 týdnů dovolené pro každého policistu či policistku. Toto heslo náborové kampaně jako jediné je pravdivé. Ovšem, že by tato délka dovolené byla až tak extrémní oproti dovolené, které poskutuje řada firem v soukromém sektoru, nechám na uvážení každého.
8. Osobní příplatky a příplatky za vedení ... Je pravdou, že osobní příplatky mohou, dle zákona o služebním poměru dosáhnou výše až 50 % u nižších tarifních tříd a až 100% u vyšších tarifních tříd, avšak finanční prostředky na ně vyčleněné pro základní útvary či SKPV jsou mizivé. U drtivé většiny obvodních oddělení jsou pouze v řádu stokorun na každého jednotlivce. Tento stav panuje odedávna a není v dohlednu jeho zlepšení.
9. Za kvalitní a dlouholetou službu odchodné a výslužné dle zákona. To je pravda, ale nárok vzniká teprve po odsloužených 15-ti letech, kdy vzhledem k situaci u policie, ani déle sloužící policisté, kteří již mají na výsluhy nárok, po všech krocích vlády nevěří, že tato výhoda zůstane zachována. Jak jsem již uvedl, u policie v současné době není zřejmé co se stane za měsíc, natož za rok či 15 let.
10. Prppracovaný systém sociálních a kulturních benefitů jako vlastní rekreační zařízení, příspěvky na rekreace, stravování, penzijní připojištění, sportovní a kulturní akce a další . K tomuto bych chtěl uvést, že tyto benefity jsou hrazeny z fondu kulturných a sociálních potřeb, který však nikdy není nastaven podle potřeb policistů na nejnižších článcích, ale je direktivně nařízen shůry bez ohledů na požadavky policistů. Čili, přestože na základě celorepublikových pravidel čerpání FKSP je mnoho možností, jak tyto benefity žádat, u jednotlivých krajů je toto již odlošné, na základě toho, jak zástupci jednotlivých krajů, podotýkám, bez ohledů na potřeby policistů, o čerpání těchto prostředků rozhodnou. Jsou tedy kraje, kde je možno pouze získat jednou za x let příspěvek na dovolenou ve výši 10,-Kč ( já jej získal pouze jednou za 20 let služby ) a čerpání jiných výhod již není povolen. Jsou kraje, kde je přispíváno na penzujní připojištění měšíční částkou do 200,-Kč, avšak toto je opět vázáno kupříkladu na odsloužení 10 let. Jsou kraje, kde mají příspěvek na stravenky, kde mnohde však policie přispívá denně celých 7,-Kč ( slovy sedm Korun českých ) na jednu stravenku. Co se týče rekreace ve vlastních rekreačních zařízeních, tak tato rekreační zařízení jsou postupně rozprodávána, takže získat poukaz do takovéhoto zařízení bude v příštích letech pro řadové policisty již téměř nereálné.
Vzhledem k tomu, jaká hesla náborová kampaň propaguje, posuďte sami, zda se jedná o kampaň klamavou, či nikoli. Ale nechci nikoho od služby od policie zradit, není nad vastní zkušenost. Já jsem kdysi dávno, ještě za normálního stavu, pln elánu s radostí, tehdy ještě k SNB, nastoupil a po odpracovaných letech ve stavu, ve kterém se v současné době Policie ČR nachází a kam pod vedením současného ministra směřuje, s ještě větší radostí odcházím.
  16.02.2009 17:15 Modrá svoloč
 
Cizinci, které sem natahaly agentury napojené na dnešní vládní i podnikatelské garnitury dostanou letenku a 15 000 kapesné. Co dostanou naši skláři, krejčí a strojaři?? Naše milovaná pravicová vládo.
  16.02.2009 19:46 x man
 
totální rasismus, ale obráceně
  16.02.2009 22:22 My
 
Někým jsme museli naplnit zprivatizované domy předělané na ubytovny za účelem vlastního blaha a zisků. Teď ještě poplatníku zaplať odsun do dalšího přísunu. Podpis: My oranžovomodrorudý zrůdy
  17.02.2009 17:08 kk
 
kolikrát to asi otočej?
  15.02.2009 22:36 wocop <wocop@seznam.cz>
 
Tedy dámy a pánové, PČR jsem dobrovolně opustil v r. 2007, stejně jako tuto diskusi a nemá to chybu. Jednotlivé složky jdou navzájem do sebe, což je asi hlavním cílem již vašeho "I" .Už se nešklebí jako dřív, ale jen směje a proč by měl také do diskuse zasahovat, když se vymlátíte sami mezi sebou vzájemnou nevraživostí. Navíc přehlídka posledních policejních průserů, sorry, ale jinak už to nelze nazvat, svědčí o tom, co v PČR zbylo. Pochybná výběrová řízení na vedoucí kádry, nábor lidí, kteří se nijak netají, že jdou sloužit jen z důvodu, že nenajdou jinou práci a již vůbec se netají tím, že budou brát klidně i úplatky, dokud se na to nepřijde, neboť se jim to stejně neprokáže, maximálně v minimu a v době, než jim vznikne nárok na nějakou rentu, už budou dávno za vodou. Tedy všechna čest p. ministrovi a jeho podržtaškám za současný stav. Vám všem přeji optimismus do dalších let služby, kdy snad již bude lépe.
  16.02.2009 17:10 zlé časy
 
Je třeba odejít dokud je člověk mladý.......
  16.02.2009 17:28 for Wocop
 
děkuji Ti za článek. Co píšeš je "bohužel" realita.
  16.02.2009 19:40 x man
 
Bohužel je to realita. Už se bojím sloužit s těmi, co dnes přicházejí a raději odcházím, abych se nedostal do průseru a nepřišel o rentu.
  15.02.2009 18:41 Old polisman <Polisman@seznam.cz>
 
upozornění pro všechny týká se to pouze toho pitomce co napsal, že jezdí na výlety
  15.02.2009 18:59 xxx
 
děkuji za upřesnění. Ano, máš pravdu. Myslím, že takových debilů policajtů, kteří takto veřejně něco takového napíší sice mnoho nebude, ale budou o to víc stát za to.
  15.02.2009 22:42 wocop
 
Aspoň je upřímný a není jako ti jeho kolegové, co v pohodě přijedou v protisměru k BČ a kontrolují dálniční známky. Také si myslím, že kdyby měli dost podnětů k zásahům, nemuseli by jezdit na výlety prstem po mapě, ale co si budeme povídat. Kdo koho dneska práskne a velké "VZORY" jsou na vrcholu.
  16.02.2009 13:32 Přesně
 
tak, souhlas s wocopem a pro old polisman, dle tvého nicku jsi už také něco zažil a holt pravda někdy bolí. V dobách minulých bylo u ciziny ještě lépe co? Prosím vás, nenalhávejme si a nepředsouvejme obhajující názory, které jsou stejně k pousmání a pojmenujme pravdu.
  15.02.2009 16:48 tatrman
 
Musí se mu to stale a nekolikrat opakovat,protoze ma hroší kuži.Podstatne je pane ze vetsina lidí si přeje aby jste co nejdríve zmizel ze vsech veřejných funkcí a vubec k tomu nepotrebuji vasi obhaj. argumentaci.Vemte spolu take kamaradičky a cely parlament.Nemate duvěru.
  15.02.2009 07:18 čumil
 
Íčko samolibe nam predhazujes argumenty a manipulujes s nami.To by podle tebe musel byt kazdy bezdomovec na ulici kriminalník.Mam dojem ze v tom bude neco jineho.
  14.02.2009 19:16 Na
 
cizině je pohodička, ještě že jsem šel k PČR, nikdy jsem se neměl v práci tak fajn. Před službou vezmeme tužku a zavřenýma očima píchneme do mapy a tam se jedeme podívat na výlet.
  14.02.2009 22:45 Sojka
 
Jsi opravdu tak blbej, nebo jsi provokatér? Zkus mi odpovědět po pravdě. U PČR se opravdu fyzicky nepřetrhneš, ale to co tady prezentuješ to je do nebe volající blbost.
  15.02.2009 10:43 For Na
 
nejhorší co je, policajt a provokatér. Navíc blbec, který nedovede odejít na jiné místo nebo do "céčka". Prostě vyhořelej...
  15.02.2009 13:29 for All
 
Pánové a dámy, to co tady píše Na je na některých odděleních pravda. Samozřejmě že nějaké KO a KV či menší pokutu přiveze, ale jinak skutečně veget. Jinak co se tady nepsalo je i to, že kolikrát jde z práce zdrhnout dříve, nebo si zařídit spoustu věcí ve svém rajónu včetně nedělního obědu ve službě. Toto opravdu v civilu těžko seženeš.
  15.02.2009 13:40 Sojko
 
jedinej kdo je tupej jsi asi ty, protože by jsi musel otevřít oči. Psal to i na http://www.policista.cz/diskuze/tema/616/ a tam si přečti názory a pak tlachej.
  15.02.2009 14:44 Pavel
 
Sojko,ty jsi z ciziny,nebo ne? Jinak by jsi takový blábol nenapsal.U nás v pohraničí je oddělení,kde se válí přes 100 "kolegů" z ciziny (a nás je 16) a jejich výslednost je přímo k pláči.I ten poslední nováček na obvodě má víc TČ za rok než celá početná cizina.
  15.02.2009 16:58 Sojka
 
Tenčlánek jsem samozřejmě četl Na na cizině nejsem, ale úzce s nimi spolupracujeme. Je pravda, že mají podstatně větší veget jako my na obvodech, ale zadarmo svoje peníze taky nedostávají. Myslete si co chcete, ale styl jakým tady píšete o práci na cizině to je ubohost a nepřesvědčíte mě o opaku. Proto jsem napsal v reakci na příspěvek "Na" to co jsem napsal a za tím si stojím.
  15.02.2009 17:31 For Na
 
to je opravdu poznat, že to píše "blbej policajt". Žalovat, žalovat a žalovat. Pak se ani nedivím, že je ministr u tohoto spolu takový, jaký si lid podřízený zaslouží. Osobně si myslím, že tu možnost přejít do nejistoty má každý. Ale každému dle jeho IQ.
  15.02.2009 17:34 sojko
 
Cituji:"Je pravda, že mají podstatně větší veget jako my na obvodech, ale zadarmo svoje peníze taky nedostávají"

Ta věta se ti opravdu povedla:-)))) A o to právě jde.Za rozhodně méně práce mají víc peněz.A to je to co mě se.re.A naše vedení s tím nic nedělá
  15.02.2009 17:38 Sojko
 
takže kolik by si zasloužili. Já odhaduji za to co předvádějí tak 15000Kč hrubého a i to je nadnesené. Kolegové a jejich průměr je dle odloužených let a plat. třída 5 a tak je průměr cca. 28000Kč a to minulý rok brali pěkné odměny. Vše zaručené!!!!!
  15.02.2009 18:32 Karel - Cizina
 
každý může odejít k cizině. Kdo jen závidí a neudělá to je debil., ale né jen z principu. Alespoň je vidět, že většina policejních informátorů se stala policisty. Doporučoval bych , aby autor článku si šel doplnit vzdělání.
  15.02.2009 18:38 Old polisman <Polisman@seznam.cz>
 
seš ale kus vola
  16.02.2009 06:28 Pepa-taky cizina
 
Karle,co to tady plácáš? K cizině už se nedostane ani noha,protože nás k 1.7.09 rozpustí po OŘ a u ciziny zůstane jen hrstka
  16.02.2009 19:44 x man
 
je jasný, že u ciziny nejsi a takový kecy sem píšeš už hodně dlouho a jsou pořád stejný
  17.02.2009 16:41 Jsou
 
možná stejný, ale pravdivý!!!
  14.02.2009 11:58 M. Švarc <2103818@upcmail,cz>
 
diskuze ke kvalitě práce policie,policie, neplní základní funkci ichrany majetku, je zřejmé,že policisté nemohou chodit protože jezdí autem a do místních uliček,kde se páchá tr. činnost nejdou,prověrky policistů na správách jsou u funkeionářů podvodem,protože nikdo z řadových občanů ani je neviděl běhat,otázka úplatků je na vrcholných policejních funkcích více jak hrozná ,policista opraví chalupu, postaví nový patrový dům to vše za maxh dva roky,ale je technikem na dopravním inspektorátě ,který scvaluje stavbu komunikací pane ministře sejdetě na zem, buďte profík policajt a nechť funkcionáři doloží svůj majetek, oslavy životnících výročí vrcholných policistů se konají tak,že podnikatelé se mohou ubvěhat a předhánět kdo dá více, může si to dovolit řadový policista to je ta třídnost a rovnost.děkuji za pozornost.
  14.02.2009 12:24 Pro p.Švarce
 
bohužel jste napsal do diskuze. Doporučuji na psat do volné. Tam odepisuje ve jménu MV jeho placený podržtaška. Jinak ohledně vysokých policejních funkcionářů... bohužel jedná se o politické funkce, takže s policajštinou bych to moc nespojoval. Já Tobě a Ty mě
  14.02.2009 16:30 pohled z nebe
 
Proboha vždyť si tu odpovědnost a nervování může každý vyzkoušet.
  14.02.2009 18:35 Sojka
 
Vážený pane Švarc.
Tak za 1.
Když jste se už rozhodl něco sem do této dikuze napsat, prosím píště to alespoň bez těch chyb. Kdyby to šlo tady opravit červeně, tak je ten text celý červený.
A za 2.
Tady můžete psát jakýkoliv příspěvek, ale nikdo Vám neodpoví. Možná tak někdo třeba jako já. Tady se probírají problémy policie a ne slavení narozenin vysokých policejních funkcionářů. Jsou to všechno politické funkce a s policií mají společný jen ten název.
  14.02.2009 07:39 xxxxxxxxxxxxxxxxx
 
Íčko se samolibě pochvaluje jaké přinesl genialní řešení s Mongoly za 40milionu a pritom toje pouze skryvaní jejich bordelu a nedostatku.Copak pane Íčko cizaci u nas nemají svoji vladu aby se o tyto zkrachovance postarala??????????????????????????,
  13.02.2009 17:27 langsam
 
PANE ÍČKO PROČ NENÍ EFEKTIVNĚJŠÍ A RYCHLEJŠÍ PROGRAM MÍSTO DOSAVADNÍHO ETŘ?
  13.02.2009 18:21 ....
 
Ty si myslíš, že Langer ví co je to ETŘ?
  13.02.2009 14:27 p 1005
 
pane Langer kamaradovi v Nemecku odletlo letadlo,zustal tam bez prostredku sam a bez pomoci naseho konzulatu. musel se sam pesky vydat zpet do vlasti.
Ptam se vas jaky zaruceny prava pomoci ma nas clovek v pripade nouze v cizine kdyz prijde o praci a zustane tam bez prostredku.Nase vlada si pozve mongoly na praci na zelene karty,bez zrizení pojisteni,a tad se jeste zviditelnuje jak jim za nasich40melounu pomuze.Je to pouze vas bordel.Mozna vas pozvou na lov medvedu do Mongolska.