Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  20.01.2010 23:23 ooo
 
klokan

Jiřina Šiklová
Narodila se v roce 1935 v Praze. Vystudovala historii a filozofii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. V roce 1965 se podílela na založení katedry sociologie FF UK. Kvůli své angažovanosti byla po 21. srpnu 1968 z fakulty vyloučena a později vězněna za šíření zahraniční literatury. Po roce 1989 se vrátila k výuce sociologie a podílela se na založení Katedry sociální práce FF UK či pražského Centra pro Gender Studies.


Před 20 lety se schylovalo ke konci vlády komunistů nad naší zemí a o tuto změnu jsme aktivně usilovali.
________________________________________

Za 20 let mnozí z nás svým umem, pílí a inteligencí dosáhli profesních úspěchů a blahobytu, o kterém se nám za komunismu ani nesnilo.


Budování soukromého úspěchu jsme vykoupili tím, že jsme až příliš ochotně odevzdali osud věci veřejných do chtivých a chamtivých rukou.


Skandály dnešních politiků sledujeme se stejným znechucením jako někdejší tupost těch komunistických. Napříč zemí se rozrostl bezprecedentní systém korupce na komunální, krajské i centrální úrovni.
Vstupenkou na lukrativní posty polostátních podniků a organizací s miliardovými rozpočty je legitimace nebo spřízněnost s velkou politickou stranou.


Nepozastavujeme se nad tím, že v zemi, kde je pracovní síla 3x levnější než v západní Evropě, je kilometr dálnice 2x dražší.


Nepozastavujeme se nad tím, že narozeniny primátora či státního úředníka rozhodujícího o miliardách, stojí jeho "oficiální" roční plat.


Nepozastavujeme se nad tím, že miliardové veřejné zakázky získá ministrova firma s momentálně neznámým vlastníkem - akciemi na doručitele.


Nepozastavujeme se nad tím, že bývalý premiér vydělal desítky milionů na obchodě s akciemi od podnikatele, kterému předtím zajistil miliardovou dotaci.


Nepozastavujeme se nad tím, že výroba tramvajenky s čipem stojí v Praze 10x více než v Londýně nebo v Paříži.


Vleklá vyšetřování, když k nim vůbec dojde, končí tím, že obvinění se neprokázala. Pokud magistrátní úředníci uvíznou v síti policie, tak jedině té švýcarské nikoli české.


V naší zemi lze dnes ustát jakýkoli skandál,za několik dní ho překryje ten další.


Hlavě státu, zaměstnané vlastní ješitností a bojem proti nebezpečí evropské integrace, nestojí korupce za půl slova.


I když je to dnes méně okaté, média vědí o čem psát víc, o čem méně, o čem nic.


Zatímco v dobách komunismu jsme museli překonávat strach, nyní je překážkou lenost.


Nadáváme na ceny, ale jsme líní změnit banku nebo telefonního operátora.


Necháme se stříhat jak ovce. Jsme líní se informovat, vytvářet si, prosazovat a bránit svůj názor.


Místo přísunu a zpracování informací si vymýváme mozky stupidními seriály.


Místo zpráv a názorů čteme v bulváru o celebritách, kdo komu zahýbá a s kým.
Náš národní cynismus se masochisticky vyžívá v tom, jak hrozné panují poměry a sami kromě vymýšlení vtipů neděláme nic.


Ti přihlouplí se ještě rozčilují nad stotisícovými platy, ale miliardové causy jim unikají.


Svou lenost pak omlouváme filozofií, že "jsou stejně všichni stejní", případně "tihle budou ještě horší".


Za nezájem a lhostejnost k osudu věcí veřejných zaplatíme vysokou cenu.


Korupce prodražuje většinu investic financovaných z daní i z obrovského deficitu. Ukrajuje šance našich dětí, na nichž v soukromí tak usilovně pracujeme. Zadlužuje zemi, která bude jednou jejich.


Dvě největší strany si rozparcelovaly tuto zemi s tím, že stejně budeme muset volit jednu z nich bez ohledu na to, jak přezíravě se k nám budou chovat. Myslí si, že stačí provětrat strašáky, zahrát na strunu sociálních jistot pro jedny a strunu nízkých daní pro druhé. Technika jejich vládnutí přitom dlouhodobě vylučuje jedno i druhé.


Monopol jedné strany v naší zemi nahradila střídavá a na komunální úrovni i společná vláda dvou stran, které se vždycky nějak dohodnou. Je přitom zřejmé, že i ostatní strany využívají své zaslepeně loajální "fanoušky", ochotné jim odpustit úplně cokoli.


Vedení velkých stran sází na to, že se budeme bát zahodit náš hlas podporou malých, nových či exotických a že nám nezbude než zvolit jejich oranžovou či modrou košili bližší než toho druhého kabát.


Kolikrát jsme už slyšeli, že "není koho volit", mnozí volit nechtějí a nepůjdou. Kolikrát jsme svou volbu s pocitem studu nikoli hrdosti, zdůvodňovali menším zlem. Není snad právě takovýto vynucený hlas z rozumu ten "vyhozený"? Jakou cenu má vůbec náš hlas, když ho dáváme se skřípěním zubů?


Nikdo z nás si nedělá iluze, že by malé politické strany byly lepší a čestnější než ty velké. Moc korumpuje vždy. Ale absolutní moc korumpuje absolutně.
Možná jsme se někdy ptali našich rodičů a prarodičů: "A proč jste s tím tehdy něco neudělali?" Připravujme si dnes odpověď pro naše děti.


Nemusíte to podepisovat. Můžete to poslat dál.
Jiřina Šiklová
Klimentská 17, Praha 1.
e-mail: jirina.siklova@ecn.cz
> reagovat <
20.01.2010 07:29 civil

Výborný komentář k dnešní politické a ekonomické atmosféře u nás.
Jen jsem se zase utvrdil v tom,že naše policie je k ničemu.
Pardon vlastně není,protože před týdnem dala jednomu důchodci pokutu za měsíc propadlou lékárničku :-)))
20.01.2010 11:55 ač

nejsem policista,dokáže mne rozpálit do běla kauza ex ministra vnitra-Krakatice,která se raději umlčela...a další průsery politiků,třeba v 90 letech,kteří jeli v LTO a dodnes je nikdo nepotrestal,kam toto spěje,je to horší než za komunistů...
20.01.2010 12:57 Civile,

kde to žiješ. Co může a nemůže PČR je dáno schválenými zákony, předpisy a nařízeními. A nesměl by jí do toho kecat kde jaký politik. Bohužel, může vyšetřovat jen to, co je jí dovoleno.
20.01.2010 13:15 for "Civile,"

Ale v tom případě má civil pravdu,když můžete vyšetřovat jen to,co je vám dovoleno.Tak jste opravdu na nic!!!
20.01.2010 16:11 re for Civile

Asi jsem to nenapsal jednoznačně. Myšleno bylo dle zákona.
20.01.2010 16:17 Jaký

zákon ti nedovolí vyšetřovat osobu,která vzala úplatek?
20.01.2010 17:58 Navrhuji

zredukovat konečně přebujelou státní správu a samosprávu, je jich jako hnoje kam to spěje.
18.01.2010 22:04 tom

iváne...seš mafiánský hovado...posraty...
> reagovat <
18.01.2010 17:10 ...

http://slepeckahul.pecina.cz/2010/01/senator-stetina-byl-dobrovo lnym.html
> reagovat <
18.01.2010 19:35 !!!

Bude se propouštět. Mám to z dobře informovaného zdroje. Vedení půjde po všem, sebe menší prohřešek se bude řešit propouštěním, dneska se to projednalo na prezidiu. První budou na řadě rebelové a pak další.
18.01.2010 20:25 ,,,

Stránka nebyla nalezena
Omlouváme se, ale hledaná stránka blogu Slepecká hůl už neexistuje.
19.01.2010 14:34 Tak

chlapy se domluvte jestli bude ten uvrat nebo se bude propouštět. Obojí se fakt stíhat nedá.
19.01.2010 18:16 pro tak

Vůbec nechápu, co jsi chtěl říci, a jinak se píše "chlapi - páni"
20.01.2010 18:50 XXXP

SLEPECKÁ HUL
19.1.2010
Tečka za případem Štětina
Případ Štětina je u konce. Zatímco u běžných smrtelníků je podpis vázacího aktu pro pseudopravicová media fakticky "rozsudkem smrti", v případě antikomunistického senátora nejenže nejde o nic zavrženíhodného, ale, jak sám Jaromír Štětina vysvětlil ve své tiskové zprávě, byl to čin bezmála hrdinský, jímž se podařilo tupou Státní bezpečnost oklamat. Inu, učiněný zázrak: jak se říkávalo, chromí chodí, slepí vidí a blbí tomu věří.

Jak jsem předpokládal, media (vyjma ČTK) mlčí, bylo by ostatně velmi zahanbující přinést zprávu o tom, že dosud do nebe vynášený senátor, ikona antikomunismu, spolupracoval s StB.

Co mne překvapilo nepříjemně, je relativní četnost hlasů, které Štětinu omlouvají a viní mne: buď z toho, že jsem dokumenty uveřejnil v nevhodnou dobu, že Štětina pomáhá dobré věcí a proto má právo na zvláštní zacházení, anebo v extremním případě, že jeho verse je věrohodná a měl bych se mu omluvit. Tyto reakce nepředstavují většinu, jsou však zastoupeny v míře, jež mne znepokojuje.

Jak trefně poznamenal Tomáš Krystlík, co jiného bych čekal po výsledku Kunderovy affairy. Rozdíly tu ale jsou: zatímco Kundera se po zveřejnění dokumentů nijak konkrétněji nevyjádřil, Štětina si vymyslel legendu, která je sice zjevnou fabrikací, ale umožňuje udržovat dekorum a tvrdit, že na jeho vázací akt existují dva možné, stejně legitimní pohledy.

I Kundera to mohl udělat: vymyslet si historku o desetihodinovém výslechu na policii, o tom, že StB si vše vymyslela, aby jej mohla později vydírat, anebo že svým udáním pomohl zachránit členy vlastní konspirační skupiny.

Kundera mlčel, a aspoň v tom se zachoval čestně.
Vystavil Tomáš Pecina v 17:50 0 komentářů
Štítky: Jaromír Štětina, Milan Kundera, StB, totalita
20.01.2010 20:46 Ronin

for!!!
Když se jak tady píšeš bude propouštět za každý sebemenší prohřešek, kdo bude tedy sloužit, když nejsou naplněné stavy ? Logicky by pak nikdo nemohl jít na dovolenou, rehábko, marodit nebo by nemohl čerpat studijní volno. To nemluvím o skutečnosti dalšího využití ŠPS, která přišla o náplň tedy chrlení nováčku a zase se vráti do módy zdokonalovací kurzy.
17.01.2010 16:32 pane

Langer,začíná se proslýchat,že v této společnosti bude brzy převrat,já k tomu dodávám-komu zvoní hrana a doufám,že pod okny sněmovny budete mít matrace...
> reagovat <
15.01.2010 13:42 re za Frantíka

Není to "jen" o penězích.Co je málo a co je hodně pochopíš, až vyzkoušíš na vlastní kůži.
> reagovat <
15.01.2010 19:24 za Frantíka

Vyzkoušeno mám "téměř" na vlastní kůži a vím o čem mluvím, ale má odpověď nezpochybňovala v žádném případě práci policistů a platy za ni. Ale reakce některých se mi nelíbí, stálé naříkání, nadávání atd..., někdy trocha pokory neuškodí a když se zdá, že někdo provokuje,tak mu na to přeci neskočím ...
15.01.2010 05:31 sl. vozidla

nové značení je super a je fakt vidět. Za to díky.
> reagovat <
15.01.2010 06:35 ...

jo v garáži je ti to značení na nic,protože zase není na benzín a to je leden
16.01.2010 08:11 Jo

kdyby Vám stáhli 4%, bylo by hafo na benol, ale to socani ne, každej je většinou v mínusu, ale pašíci ne - ostuda.
16.01.2010 08:44 for "jo"

neboj to přijde,už nám začínají ve velkém sundávat osobní
17.01.2010 17:04 pro for

Ono to osobní není nic moc, až ho sundají celé ono to tak bolet dole nebude. Ale mělo by se brát té svrchovanosti, tam by to bolelo hodně moc.
14.01.2010 20:23 Frantík

Kdy začnete chodit do civilu? Ono se to nedá už vydržet, každý měsíc brát slušné peníze!!!!
> reagovat <
15.01.2010 06:45 ***

A kdy vy už konečně nastoupíte, abyste ty slušné peníze bral taky a nemusel už závidět?
15.01.2010 07:28 za Frantíka

Nastoupit můžeme až začne policie brát,čeká nás hodně. Mnozí stále nadáváte,že máte málo atd.Uvolněte místo těm, co mají zájem...
15.01.2010 15:48 Frantíčku

on už nemá kdo odcházet, protože posledních 2000 zkušených odešlo ke konci roku do nejistoty. Těm novým moc dlouho taky nebude trvat než vyhoří :-)
16.01.2010 07:10 jarda

Já už v civilu jsem a nestěžuji si. Ale skutečně doporučuji každému, ať si tu službu vyzkouší. Pokud tedy, jak jsem již opakovaně zmínil, projde psychotesty, fyzicky a zdravotně.
16.01.2010 14:54 já

jsem taky odešel do C a taky si nestěžuji,vše je individuální.
16.01.2010 16:29 milan

teď byly dva roky, kdy k PČR brali každýho, kdo má ruce nohy, takže Frantíkům a jemu podobným v nástupu nic nebránilo, a teď se mohli taky mít jak prasata v žitě a nezávidět
17.01.2010 17:06 Milan

Nic jsi nepochopil ty prasátko v žitě.
13.01.2010 14:39 Auto není trezor

http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id= 657747
> reagovat <
14.01.2010 09:36 Jsem jenom

obyčejná lopata, ale služebák v autě nenechávám.Asi jsem se něco naučil od starých poldů. V dnešní době se razí mládí vpřed a tak se nedivnme, že místo zkušeností užívají 30-letí manageři-teoretici skripta. I někdejší jiný náměstek byl ,, úspěšný " absolovent plzeňských práv a včas bral kramle.
14.01.2010 13:16 Pavel

Služebák nechat v autě? To by snad nenapadlo nikoho ani po ZOPce.To nám zase šéfují "manažéři",ještě se vrátí ten vytelenej nahoře a je to celé v pr....
14.01.2010 19:48 .

stupidní blbej policajt,poslat ho chytat zloděje žvejkaček do Tesca...jako většinu...
13.01.2010 07:31 pro "no"

No, ještě že jsi odešel. Se "zdravím" rozumem.
> reagovat <
13.01.2010 07:41 Zdravý

rozum ti zřejmě chybí oj oj to bude síla,
13.01.2010 18:42 re

Nemachruj s češtinou, u sboru je češtinářských blbců mraky a nikoho to nesere. Dávej si pozor na svůj pravopis.
14.01.2010 07:33 Právě

proto bych Vás zredukoval jedna dvě a státní kasa by byla plná!!!!
12.01.2010 19:27 for a1a

proč, protože před rokem jste tady tlachali, jak všichni odejdete od PČR a teď se tam držíte jako klíšťata a ještě se vracíte, asi proto!!!!
> reagovat <
12.01.2010 20:01 no

já jsem od fízlů odešel a mohu říci,že jsem šťastnej a ze zkušenosti mohu říci,že to co se děje u pčr je vítězství hlouposti nad zdravím rozumem.
13.01.2010 06:49 ***

A tebe to šíleně štve, protože tě k PČR nevzali?
> reagovat <
19.01.2010 18:44 klokan

Jiřina Šiklová
Narodila se v roce 1935 v Praze. Vystudovala historii a filozofii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. V roce 1965 se podílela na založení katedry sociologie FF UK. Kvůli své angažovanosti byla po 21. srpnu 1968 z fakulty vyloučena a později vězněna za šíření zahraniční literatury. Po roce 1989 se vrátila k výuce sociologie a podílela se na založení Katedry sociální práce FF UK či pražského Centra pro Gender Studies.


Před 20 lety se schylovalo ke konci vlády komunistů nad naší zemí a o tuto změnu jsme aktivně usilovali.
________________________________________

Za 20 let mnozí z nás svým umem, pílí a inteligencí dosáhli profesních úspěchů a blahobytu, o kterém se nám za komunismu ani nesnilo.


Budování soukromého úspěchu jsme vykoupili tím, že jsme až příliš ochotně odevzdali osud věci veřejných do chtivých a chamtivých rukou.


Skandály dnešních politiků sledujeme se stejným znechucením jako někdejší tupost těch komunistických. Napříč zemí se rozrostl bezprecedentní systém korupce na komunální, krajské i centrální úrovni.
Vstupenkou na lukrativní posty polostátních podniků a organizací s miliardovými rozpočty je legitimace nebo spřízněnost s velkou politickou stranou.


Nepozastavujeme se nad tím, že v zemi, kde je pracovní síla 3x levnější než v západní Evropě, je kilometr dálnice 2x dražší.


Nepozastavujeme se nad tím, že narozeniny primátora či státního úředníka rozhodujícího o miliardách, stojí jeho "oficiální" roční plat.


Nepozastavujeme se nad tím, že miliardové veřejné zakázky získá ministrova firma s momentálně neznámým vlastníkem - akciemi na doručitele.


Nepozastavujeme se nad tím, že bývalý premiér vydělal desítky milionů na obchodě s akciemi od podnikatele, kterému předtím zajistil miliardovou dotaci.


Nepozastavujeme se nad tím, že výroba tramvajenky s čipem stojí v Praze 10x více než v Londýně nebo v Paříži.


Vleklá vyšetřování, když k nim vůbec dojde, končí tím, že obvinění se neprokázala. Pokud magistrátní úředníci uvíznou v síti policie, tak jedině té švýcarské nikoli české.


V naší zemi lze dnes ustát jakýkoli skandál,za několik dní ho překryje ten další.


Hlavě státu, zaměstnané vlastní ješitností a bojem proti nebezpečí evropské integrace, nestojí korupce za půl slova.


I když je to dnes méně okaté, média vědí o čem psát víc, o čem méně, o čem nic.


Zatímco v dobách komunismu jsme museli překonávat strach, nyní je překážkou lenost.


Nadáváme na ceny, ale jsme líní změnit banku nebo telefonního operátora.


Necháme se stříhat jak ovce. Jsme líní se informovat, vytvářet si, prosazovat a bránit svůj názor.


Místo přísunu a zpracování informací si vymýváme mozky stupidními seriály.


Místo zpráv a názorů čteme v bulváru o celebritách, kdo komu zahýbá a s kým.
Náš národní cynismus se masochisticky vyžívá v tom, jak hrozné panují poměry a sami kromě vymýšlení vtipů neděláme nic.


Ti přihlouplí se ještě rozčilují nad stotisícovými platy, ale miliardové causy jim unikají.


Svou lenost pak omlouváme filozofií, že "jsou stejně všichni stejní", případně "tihle budou ještě horší".


Za nezájem a lhostejnost k osudu věcí veřejných zaplatíme vysokou cenu.


Korupce prodražuje většinu investic financovaných z daní i z obrovského deficitu. Ukrajuje šance našich dětí, na nichž v soukromí tak usilovně pracujeme. Zadlužuje zemi, která bude jednou jejich.


Dvě největší strany si rozparcelovaly tuto zemi s tím, že stejně budeme muset volit jednu z nich bez ohledu na to, jak přezíravě se k nám budou chovat. Myslí si, že stačí provětrat strašáky, zahrát na strunu sociálních jistot pro jedny a strunu nízkých daní pro druhé. Technika jejich vládnutí přitom dlouhodobě vylučuje jedno i druhé.


Monopol jedné strany v naší zemi nahradila střídavá a na komunální úrovni i společná vláda dvou stran, které se vždycky nějak dohodnou. Je přitom zřejmé, že i ostatní strany využívají své zaslepeně loajální "fanoušky", ochotné jim odpustit úplně cokoli.


Vedení velkých stran sází na to, že se budeme bát zahodit náš hlas podporou malých, nových či exotických a že nám nezbude než zvolit jejich oranžovou či modrou košili bližší než toho druhého kabát.


Kolikrát jsme už slyšeli, že "není koho volit", mnozí volit nechtějí a nepůjdou. Kolikrát jsme svou volbu s pocitem studu nikoli hrdosti, zdůvodňovali menším zlem. Není snad právě takovýto vynucený hlas z rozumu ten "vyhozený"? Jakou cenu má vůbec náš hlas, když ho dáváme se skřípěním zubů?


Nikdo z nás si nedělá iluze, že by malé politické strany byly lepší a čestnější než ty velké. Moc korumpuje vždy. Ale absolutní moc korumpuje absolutně.
Možná jsme se někdy ptali našich rodičů a prarodičů: "A proč jste s tím tehdy něco neudělali?" Připravujme si dnes odpověď pro naše děti.


Nemusíte to podepisovat. Můžete to poslat dál.
Jiřina Šiklová
Klimentská 17, Praha 1.
e-mail: jirina.siklova@ecn.cz
> reagovat <
20.01.2010 07:29 civil

Výborný komentář k dnešní politické a ekonomické atmosféře u nás.
Jen jsem se zase utvrdil v tom,že naše policie je k ničemu.
Pardon vlastně není,protože před týdnem dala jednomu důchodci pokutu za měsíc propadlou lékárničku :-)))
20.01.2010 11:55 ač

nejsem policista,dokáže mne rozpálit do běla kauza ex ministra vnitra-Krakatice,která se raději umlčela...a další průsery politiků,třeba v 90 letech,kteří jeli v LTO a dodnes je nikdo nepotrestal,kam toto spěje,je to horší než za komunistů...
20.01.2010 12:57 Civile,

kde to žiješ. Co může a nemůže PČR je dáno schválenými zákony, předpisy a nařízeními. A nesměl by jí do toho kecat kde jaký politik. Bohužel, může vyšetřovat jen to, co je jí dovoleno.
20.01.2010 13:15 for "Civile,"

Ale v tom případě má civil pravdu,když můžete vyšetřovat jen to,co je vám dovoleno.Tak jste opravdu na nic!!!
20.01.2010 16:11 re for Civile

Asi jsem to nenapsal jednoznačně. Myšleno bylo dle zákona.
20.01.2010 16:17 Jaký

zákon ti nedovolí vyšetřovat osobu,která vzala úplatek?
20.01.2010 17:58 Navrhuji

zredukovat konečně přebujelou státní správu a samosprávu, je jich jako hnoje kam to spěje.
18.01.2010 22:04 tom

iváne...seš mafiánský hovado...posraty...
> reagovat <
18.01.2010 17:10 ...

http://slepeckahul.pecina.cz/2010/01/senator-stetina-byl-dobrovo lnym.html
> reagovat <
18.01.2010 19:35 !!!

Bude se propouštět. Mám to z dobře informovaného zdroje. Vedení půjde po všem, sebe menší prohřešek se bude řešit propouštěním, dneska se to projednalo na prezidiu. První budou na řadě rebelové a pak další.
18.01.2010 20:25 ,,,

Stránka nebyla nalezena
Omlouváme se, ale hledaná stránka blogu Slepecká hůl už neexistuje.
19.01.2010 14:34 Tak

chlapy se domluvte jestli bude ten uvrat nebo se bude propouštět. Obojí se fakt stíhat nedá.
19.01.2010 18:16 pro tak

Vůbec nechápu, co jsi chtěl říci, a jinak se píše "chlapi - páni"
20.01.2010 18:50 XXXP

SLEPECKÁ HUL
19.1.2010
Tečka za případem Štětina
Případ Štětina je u konce. Zatímco u běžných smrtelníků je podpis vázacího aktu pro pseudopravicová media fakticky "rozsudkem smrti", v případě antikomunistického senátora nejenže nejde o nic zavrženíhodného, ale, jak sám Jaromír Štětina vysvětlil ve své tiskové zprávě, byl to čin bezmála hrdinský, jímž se podařilo tupou Státní bezpečnost oklamat. Inu, učiněný zázrak: jak se říkávalo, chromí chodí, slepí vidí a blbí tomu věří.

Jak jsem předpokládal, media (vyjma ČTK) mlčí, bylo by ostatně velmi zahanbující přinést zprávu o tom, že dosud do nebe vynášený senátor, ikona antikomunismu, spolupracoval s StB.

Co mne překvapilo nepříjemně, je relativní četnost hlasů, které Štětinu omlouvají a viní mne: buď z toho, že jsem dokumenty uveřejnil v nevhodnou dobu, že Štětina pomáhá dobré věcí a proto má právo na zvláštní zacházení, anebo v extremním případě, že jeho verse je věrohodná a měl bych se mu omluvit. Tyto reakce nepředstavují většinu, jsou však zastoupeny v míře, jež mne znepokojuje.

Jak trefně poznamenal Tomáš Krystlík, co jiného bych čekal po výsledku Kunderovy affairy. Rozdíly tu ale jsou: zatímco Kundera se po zveřejnění dokumentů nijak konkrétněji nevyjádřil, Štětina si vymyslel legendu, která je sice zjevnou fabrikací, ale umožňuje udržovat dekorum a tvrdit, že na jeho vázací akt existují dva možné, stejně legitimní pohledy.

I Kundera to mohl udělat: vymyslet si historku o desetihodinovém výslechu na policii, o tom, že StB si vše vymyslela, aby jej mohla později vydírat, anebo že svým udáním pomohl zachránit členy vlastní konspirační skupiny.

Kundera mlčel, a aspoň v tom se zachoval čestně.
Vystavil Tomáš Pecina v 17:50 0 komentářů
Štítky: Jaromír Štětina, Milan Kundera, StB, totalita
20.01.2010 20:46 Ronin

for!!!
Když se jak tady píšeš bude propouštět za každý sebemenší prohřešek, kdo bude tedy sloužit, když nejsou naplněné stavy ? Logicky by pak nikdo nemohl jít na dovolenou, rehábko, marodit nebo by nemohl čerpat studijní volno. To nemluvím o skutečnosti dalšího využití ŠPS, která přišla o náplň tedy chrlení nováčku a zase se vráti do módy zdokonalovací kurzy.
17.01.2010 16:32 pane

Langer,začíná se proslýchat,že v této společnosti bude brzy převrat,já k tomu dodávám-komu zvoní hrana a doufám,že pod okny sněmovny budete mít matrace...
> reagovat <
15.01.2010 13:42 re za Frantíka

Není to "jen" o penězích.Co je málo a co je hodně pochopíš, až vyzkoušíš na vlastní kůži.
> reagovat <
15.01.2010 19:24 za Frantíka

Vyzkoušeno mám "téměř" na vlastní kůži a vím o čem mluvím, ale má odpověď nezpochybňovala v žádném případě práci policistů a platy za ni. Ale reakce některých se mi nelíbí, stálé naříkání, nadávání atd..., někdy trocha pokory neuškodí a když se zdá, že někdo provokuje,tak mu na to přeci neskočím ...
15.01.2010 05:31 sl. vozidla

nové značení je super a je fakt vidět. Za to díky.
> reagovat <
15.01.2010 06:35 ...

jo v garáži je ti to značení na nic,protože zase není na benzín a to je leden
16.01.2010 08:11 Jo

kdyby Vám stáhli 4%, bylo by hafo na benol, ale to socani ne, každej je většinou v mínusu, ale pašíci ne - ostuda.
16.01.2010 08:44 for "jo"

neboj to přijde,už nám začínají ve velkém sundávat osobní
17.01.2010 17:04 pro for

Ono to osobní není nic moc, až ho sundají celé ono to tak bolet dole nebude. Ale mělo by se brát té svrchovanosti, tam by to bolelo hodně moc.
14.01.2010 20:23 Frantík

Kdy začnete chodit do civilu? Ono se to nedá už vydržet, každý měsíc brát slušné peníze!!!!
> reagovat <
15.01.2010 06:45 ***

A kdy vy už konečně nastoupíte, abyste ty slušné peníze bral taky a nemusel už závidět?
15.01.2010 07:28 za Frantíka

Nastoupit můžeme až začne policie brát,čeká nás hodně. Mnozí stále nadáváte,že máte málo atd.Uvolněte místo těm, co mají zájem...
15.01.2010 15:48 Frantíčku

on už nemá kdo odcházet, protože posledních 2000 zkušených odešlo ke konci roku do nejistoty. Těm novým moc dlouho taky nebude trvat než vyhoří :-)
16.01.2010 07:10 jarda

Já už v civilu jsem a nestěžuji si. Ale skutečně doporučuji každému, ať si tu službu vyzkouší. Pokud tedy, jak jsem již opakovaně zmínil, projde psychotesty, fyzicky a zdravotně.
16.01.2010 14:54 já

jsem taky odešel do C a taky si nestěžuji,vše je individuální.
16.01.2010 16:29 milan

teď byly dva roky, kdy k PČR brali každýho, kdo má ruce nohy, takže Frantíkům a jemu podobným v nástupu nic nebránilo, a teď se mohli taky mít jak prasata v žitě a nezávidět
17.01.2010 17:06 Milan

Nic jsi nepochopil ty prasátko v žitě.
13.01.2010 14:39 Auto není trezor

http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id= 657747
> reagovat <
14.01.2010 09:36 Jsem jenom

obyčejná lopata, ale služebák v autě nenechávám.Asi jsem se něco naučil od starých poldů. V dnešní době se razí mládí vpřed a tak se nedivnme, že místo zkušeností užívají 30-letí manageři-teoretici skripta. I někdejší jiný náměstek byl ,, úspěšný " absolovent plzeňských práv a včas bral kramle.
14.01.2010 13:16 Pavel

Služebák nechat v autě? To by snad nenapadlo nikoho ani po ZOPce.To nám zase šéfují "manažéři",ještě se vrátí ten vytelenej nahoře a je to celé v pr....
14.01.2010 19:48 .

stupidní blbej policajt,poslat ho chytat zloděje žvejkaček do Tesca...jako většinu...
13.01.2010 07:31 pro "no"

No, ještě že jsi odešel. Se "zdravím" rozumem.
> reagovat <
13.01.2010 07:41 Zdravý

rozum ti zřejmě chybí oj oj to bude síla,
13.01.2010 18:42 re

Nemachruj s češtinou, u sboru je češtinářských blbců mraky a nikoho to nesere. Dávej si pozor na svůj pravopis.
14.01.2010 07:33 Právě

proto bych Vás zredukoval jedna dvě a státní kasa by byla plná!!!!
  18.03.2009 08:37 Monika
 
Zajímalo by mě,jestli opravdu je to tak tragické u policie když tady rozebíráte stravenky.Chápu,že někteří z Vás co slouží u PČR to v dnešní době nemáte lehké,sloužíme o víkendu,svátku atd..Co slychám od policistů odchází hodně nových přijatých lidí k PČR hlavně ze škol,pak hlavně od psychotestů.Že se znižuji fyzické zkoušky,které musí udělat(snad)každý je asi taky proto,aby to všichni zvládli bez problému,nebo to tak není?Tak se tu mějte
  18.03.2009 11:41 Vůbec
 
ne, ale jsou vyhořelí a byli zvyklí, že měli vždy vše.
  18.03.2009 12:53 F1
 
Vždy vše ? Co se pod tím " vždy vše " vlastně ukrývá ? Co jsem si zatím všimnul, tak jistý " solidní servis " zaměstnancům, jsem vždy viděl mimo Policii ČR. Co se týká Městských policií, tam se to řídí úrovní na jejich úřadě, což je vždy lepší než u PČR, protože úředníci se neošidí a tak na této lajně jedou i MP - vím o čem mluvím. Rovněž i AČR či HZS mají servis na jiné úrovni, než PČR - povodně to již dostatečně ukázaly, jak se kdo umí o své lidi postarat a zabezpečit základní věci k " fungování člověka ".
Např. ve vyhlášených dnech, jako tropické mají kam se člověk podívá zkrácenou prac. dobu a pokud to nejde, tak minimálně zajištěné tekutiny, jak je dána povinnost zaměstnavatele, přičemž u PČR je na toto předpis a přes to pošlou poldu přes poledne na rozpálený asfalt stavět řidiče na dopravní akci, horko jak v peci, člověk je propocený, jak dobytek a že by někoho s těmi vysěděnými prdelemi napadlo zajistit lidem to co je třeba ? To jsem dal jen příklad přístupu a nebudu rozebírat, že u malých soukromníčků je často těžké vůbec něco chtít.
Je to tedy u PČR v nižších řadách trochu jinak, než " vždy vše ".
  18.03.2009 15:40 Ronin
 
for vůbec
Co to tady meleš za nesmysly ? Dříve to bylo u PČR po materiální stránce lepší jak dnes ? To si děláš legraci ne ? Před 10 lety neexistoval ani příděl propisek a o dalších věcech ani nemluvě. U nás na oddělení bylo v tu dobu součásti vybavení na DS 2 reflexní vesty, 2 neprůstřelné vesty a 2 velké služební svítilny a 5 funkčních RDST a dneska je to pomalu na celou A4. V době mého nástupu za Rumla byl limit PHM 30 Km na jedno vozidlo a na směnu, kdy zbylé hlídky měly pěší. Do vozidla jsem se dostal tak maximálně třikráte za měsíc a jinak samé pěší hlídky. Jako okrskář jsem jako další kolegové chodil o ranní a odpolední směnu sám a běžně jsi byl DS poslán ve svém okrsku sám na zákrok s tím, že k tobě míří další kolega z druhé strany města. Chtělo by to, aby se tato doba vrátila, a to by pak bylo nářku na tomto DF.
  18.03.2009 17:35 Tak
 
co jsem prožil já, vrátil bych to do let 1993-2000. To byla pohoda a dobré vztahy.
  18.03.2009 17:44 xxx
 
ono totiž ve společnosti, kde neplatí pravidla jako za současného stavu v ČR snad ani policajta dělat nelze. Proto mi s prominutím dovolte nazvat ČR "Banánovou republikou". Pokud se Ti dole hádají, tak Ti nahoře se mají dobře. Proto opět připomenu jen to co jsem dříve napsal : Každý policista vzejde z civilu, takže mi promintě ten "Švejkovský" výraz jen neznalý blbec, který nesloužil může porovnávat, proto to tak vypadá i s naší politikou plnou odborníků v resortech.
  18.03.2009 20:01 mutino
 
for TAK. Taky to tak vydím. Není nic horšího než ubrečenej nováček ženoucí se za kariérou. Vztahy na pracovišti jsou děsné. Tedy myslím déle sloužící versus nováčci. Nováčkům ještě ani nezaschlo razítko ve služebáku a už chytračí.Ten kdo odslouženo víc jak 10 let je pro ně dědek , kterej by měl odejít. A to už vůbec nemluvím o ,,výběrovém řízení,,. Místa vedoucích oddělení a víš vyhrávají kluci ve věku okolo 25 let s roční praxí . Hlavně ,že mají VŠ. Bravo. Národe nedívím se ,že koukáte na policii tak jak koukáte asi bych dělal totéž.
  18.03.2009 08:01 Monika
 
Zdravím,
děkuji za všechny odpovědi.Mám v rodině už bývalého policistu, který odešel po 11letech,ale spíše slyším negativní věci než pozitiva.Takže se určitě pozeptám zda jsou volná místa po ČR nebo NE.Mockrát děkuji.Mějte se M.
  17.03.2009 21:01 Stav
 
je stop u většiny krajů.
  17.03.2009 20:58 xxx
 
Za vše se omlouvám a beru zpět a omlouvám se Cizině.
  17.03.2009 21:00 Konečně
 
to xxx pochopil
  18.03.2009 05:13 xxx
 
trapná, ale na víc nemáš než zkopírovat nick
  18.03.2009 05:26 xxx
 
je dobrá diagnóza
  17.03.2009 19:55 Cizina
 
u nás je pohodička a xxx nám závidí - hlupáček!!! maličkej !!!
  17.03.2009 20:31 xxx
 
je mi Tě líto, že jsi tak flustrovaný díky tomu, že jsi neuspěl na příjmacím pohovoru k cizinecké policii. Pokud Tvůj písemný projev je psychickou terapií tak promiň, ale lepší je napsat na psbohnicetvujkamarad@centrum.cz tam Ti opravdu pomohou
  17.03.2009 20:51 Ty
 
xxx se musíš bát hrozně civilu a nebo se ti stýská po rodině, která tě opustila pro tvou pokročilou demenci a vyhořelost. Jo to, že se máme lépe jak ty značí tvou neschopnost prosadit se!
  17.03.2009 18:35 krize
 
PANE ÍČKO JAK TO BUDE DO BUDOUCNA Z OZDRAVOVNAMI MV ČR, KOLIK JICH VLSTNÍ VAŠE ŽENA?
  17.03.2009 20:50 Nevlastní je,
 
pouze je má v pronájmu pod zástěrkou Bardejovských kúpelí. Ovšem tipuji to pouze na dobu, dokud to bude ziskový "tunel", a dokud nebudou nutné rozsáhlé investice.
  17.03.2009 13:46 Monika <horakova@acboom.cz>
 
Zdravím všechny.Mám na Vás otázku.Po přečtení pár vzkazů nevím kdo má pravdu a kdo ne.Určitě není lehké pracovat u policie,ale i tak by mě zajímalo zda jsou plné stavy např.u cizinecké nebo dopravní policie.Práci mám,ale chtěla bych to zkusit.Díky předem za odpověd.Zatím.
  17.03.2009 18:25 For Monika
 
Váž. paní (slečno). Zkuste se obrátit s uvedeným dotazem (jaké to u PČR dnes je, jak to funguje a co chci tam vlastně dělat) nejlépe na policisty, který má nejméně 5-ti letou praxi a poctivě začal svůj služební životopis na základním útvaru. Na těchto stránkách plné provokatérů se pravdu opravdu nedozvíte, tedy alespoň pokud neumíte číst mezi řádky...
  17.03.2009 19:51 Provokatéři
 
jsou z řad policie, protože tady lžou a nemají srovnání s civilem.
  17.03.2009 19:56 for Monika
 
děkuji za článek nad. Typická ukázka, která už nepotřebuje další komentář :-)
  17.03.2009 20:54 Moniko
 
objektivně ti poradí pouze člověk,který okusil oboje a to v posledních letech.
  18.03.2009 19:09 For Monika
 
vzhledem k tomu, že každý policista byl dříve civilista tak zkuste oslovit někoho kdo za současného stavu slouží a má za sebou alespoň nějaký rok v první řadě
  18.03.2009 20:11 POZOR
 
tak toto je velký omyl. Ten kdo byl v civilu před rokem 2000 či dokonce 1989 nemůže srovnávat dnešní situaci a to i před krizí. Vše je dnes v civilu daleko jinak !!!!!!!
  19.03.2009 16:26 POZOR
 
POZOR dnes je to jinak i u PČR než dříve bylo. Nelze srovnávat !
  16.03.2009 22:29 Sojka
 
Pro všechny pode mnou 15 a 16.03.2009

Je to hloupost. Výsluhové náležitosti byly vždycky i když trochu jiné. Co se týká stravenek, tak příspěvek na stravu od zaměstnavatele dostává i ten poslední zaměstnanec v civilu. Pouze na naše stravenky nám přestal zaměstnavatel přispívat. U nás třeba máme stravenky v hodnotě 50,-Kč a platím za ni teď 30,-Kč. Na městských úřadech mají stravenky v hodnotě 100,-Kč a platí za ně 10,-Kč, ano to není překlep.Je pravda, že nikdo se policistou nenarodí. Každý z civilu přijde a taky se tam vrátí, jde ale o to v jakém stavu a za jak dlouho. Ono přátelé u té policie to není zase až takový med jak si někteří chytráci myslí. Dnes když policista něco udělá, tak je to špatně, když neudělá nic, je to taky špatně. Nedivte se proto, že se snaží tím současným politickým a právním svinstvem proplouvat jak se dá, aby nepřišli k úhoně. Ani s tím platem to u té policie není zase až tak růžový. Neříkám, já jsem spokojený, ale to mám již odslouženo 29 let, ale co ti mladí kluci, kteří nastupují, z čeho mají živit rodiny. Ministr píše že platy jsou v průměru 32 tisíc Kč. Ano v průměru možná ano. Ale to je jako s tím kuřetem, které měli dva kamarádi. Jeden snědl celé a druhý nic, ale v průměru měli každý polovinu. To co se tady píše to jsou opravdu někdy bláboly, ale je tu i podstata celého problému, je jen třeba umět číst i mezi řádky. Co se týká náboru nových policistů, tak nejlepší náborovou kampaní je současná krize, kdy se do státní služby opravdu hlásí skoro každý a není divu, že jich většina vyletí i když podmínky jsou opravdu velmi měké a bere se každý kdo má ruky a nohy.
  17.03.2009 00:56 Sojko,
 
nech už ty stravenky na pokoji, u nás již v roce 2006 byly stravenky v ceně 40,- Kč a platili jsme za ně 31,- Kč, přitom v restauraci kde jsme se mohli (pokud nebyl nápad TČ) v poledne stravovat stál oběd v průměru 60,- Kč bez polévky. O noční službě nebyla možnost stravování žádná, tedy pokud Ti manželka (či maminka) nedala do práce "kastrůlek". Pokud jak píšeš dostáváš dnes stravenku v hodnotě 50,- Kř a platíš za ni 30,- Kč, tak jsi na tom lépe, než já v roce 2006. Tak buď rád a neporovnávej policii s MěÚ. A ne na každém Městském úřadě mají stravenky v hodnotě 100,-Kč a platí za ně 10,-Kč.... No tak asi tak aby byl Tvůj příspěvek objektivnější,....
  17.03.2009 05:24 for Sojka
 
děkuji Ti za příspěvek. Objektivně tyto skutečnosti může posoudit jen ten kdo je v procesu. Sám neznám (až na nějakou vyjímku)spokojeného policisty, který má vytvořen za současného vedení policie tak dobré pracovní zázemí a podmínky pro službu, že by mohl současný stav pochvalovat. Ti pisálci, kteří se snaží o opačný argument jsou spíše provokatéři, nebo fantasti.
  17.03.2009 05:31 Sojko
 
a ty si myslíš, že jsou podmínky někde lepší, už toho nech, dobře už bylo a to všude a zamysli se, jestli celou pracovní dobu využíváš pro zaměstnavatele.
  17.03.2009 14:47 Ronin
 
Sojka uhodil hřebíček na hlavičku, protože kritici tady stále zdůrazňují, že v civilu žádné stravenky nejsou, ale to možná u soukromníků a malých firem. V každé lepší firmě nebo samosprávě stravenky mají a přesně tak jak píše Sojka.
  17.03.2009 18:17 xxx
 
bohužel převážná většina firem, podniků a státních organizací má daleko větší firemní kulturu než organizace s názvem PČR. Pořád tvrdím, že dnes si to může opravdu zkusit každý pokud žadatel umí základní prvky gramotnosti. Dokonce i nesplnění nástupní školy tzv. ZOP není důvodem k propuštění ze sl. poměru, ale neúspěšný studující může opakovat tak dlouho až uvedenou nástupní školu z vůle boží úspěšně ukončí...
  17.03.2009 19:52 Však
 
to taky zkouší a už , aby Vás vypráskali, nemáte ponětí a jste zaujatí!!!
  17.03.2009 19:58 for Však
 
ahoj, pošlu Ti odkaz na kamarádku s lehkou mozkovou disfunkcí jestli si chceš dopisovat
  17.03.2009 22:52 for Sojko
 
Nevím tedy kde sloužíš, ale to co popisuješ u nás v Sm.kraji nikdy nebylo a kastrůlky jsem nenosil do práce ani za komoušů v roce 1980. Máš pravdu, že ne všichni zam.Měst.úřadů mají stravenky v hodnotě 100,-Kč a platí za ně 10,-Kč. Někde mají stravenky jen v hodnotě 80,-Kč a platí za ně 8,-Kč a někde je mají v hodnotě 120,-Kč a platí pouze 12,-Kč. Dále stravenky dostávají všichni zaměstnanci i v těch malých firmičkách. Když ne, tak svým zaměstnancům platí obědy přímo jejich šefik. Doplňuji to tedy jen pro objektivnost celého mého příspěvku.
  17.03.2009 23:08 Ronin
 
Ty řeči o tom nahrazení může vyslovit jenom hlupák, který o práci poldy nic neví. Naše oddělení jako každé druhé zažilo značnou generační obměnu, ale to co dneska chodí ke sboru je tragédie. Rozdíly mezi nováčky jsou tak propastné, protože co jeden se dokázal naučit za měsíc jsme druhého nenaučili ani za tři roky. Ono totiž platí, že komu není z hůry dáno v apatice nekoupí. Doplnění početních stavů za cenu náboru nekvalitních lidí je už do nebe volající. Například přijmutí dívčiny dětského vzhledu, která nedokáže natáhnout služební zbraň nebo příjmutí poldy, který nesnese pohled na krev a další extrémy.
  18.03.2009 05:29 Ach
 
každej nováček je hlupák.Chtěl bych vidět tebe, když si nastupoval, nechápu tyto názory. U nás jsou taky nováčci a zas taková tragédie to není. Zaučit a budou šlapat.
  18.03.2009 07:32 Ronin
 
pro ach
Je vidět, že buď neumíš číst nebo nechápeš psaný text, protože jsem nepsal, že všichni nováčci jsou špatní, ale jenom jejich poměrná část. To tady přizná i mnoho z nich a tento problém je vizitka náborářů. Nováček může v krátké době nahradit déle sloužícího poldu, ale to tak na OHS nebo SDH, ale určitě ne na obvodě nebo SKPV.
  16.03.2009 18:09 Renta
 
zřejmě po 20 ti letech?
  17.03.2009 07:10 B
 
Po 20 letech 15%......a strop rent,jak to bylo před paskvilem 361 a dva odchodné platy,jako v civilu.Lépe už bylo
  17.03.2009 12:46 4 "B"
 
jo,jo je to na spadnutí z 99% letos!!!
  17.03.2009 13:18 zipo
 
taky jsem to slyšel
  17.03.2009 18:26 Z
 
výsluha nebude žádná. Jen 6 x hrubých platů.
  17.03.2009 20:03 xxx
 
další nepřijatý k policii, a to je co říct. Dnes berou opravdu jen bez ruk... tak nevím, kde je chyba
  17.03.2009 20:06 rada a zdarma
 
chceš-li opisovat na psychotestech tak vynech to příjmení vpravo nahoře :-)
  16.03.2009 18:07 inflace 6%
 
Pane ÍČKO to má policie pravdu tolik peněz, že dokáže vyhazovat za nábory a jěště zřizovat nové protikorupční oddělení?