Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  03.11.2008 09:07 z OSH
 
Zmatek v hodnostním označení bezpečnostních sborů pokračuje

Ministr vnitra navrhl policejního prezidenta původně na generálmajora a podle médií návrh zřejmě prošel vládou. Přesněji řečeno, média informovala, že kvůli opravnému návrhu na brigádního generála se musela mimořádně přímo ve sněmovně na chvíli sejít vláda, jejíž ministři tam byli ten den v práci. Legislativci asi ministrům vysvětlili, že vyrobit nového generála je poněkud složitější, než obejít zákon a zařídit např. raketový vzestup řadového vyšetřovatele na policejní Olymp. Měli panu ministrovi, vládě, i prezidentovi ale také prozradit, že policie nemá žádné brigády. Policejní brigádní generál , jmenovaný v úterý prezidentem, je tedy jakýmsi generálem bez vojska. Připočteme-li podstav policie o několik tisíc míst, jde o dvojnásob černý humor. Nebo že by se výklad generálské hodnosti opíral o stav de lege ferenda (podle práva budoucího) a za brigády už jsou považovány budoucí krajské policejní celky ? To by byl skutečně výklad hodný kouzelíka. Prvotní chyba ovšem nastala již v zákonu č.361/2003 Sb. o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, který Ivan Langer ještě jako stínový ministr vnitra pomohl prosadit tehdejšímu ministru Stanislavu Grossovi. Zákon v podstatě obnovil v § 7 prvorepublikový systém policejních služební ch hodností (funkcí) od asistenta po vrchního radu. Vojenské hodnosti v bezpečnostních sborech proto správně v § 218 zrušil, ovšem s nepochopitelnou výjimkou hodností generálských. Ty by měly logicky náležet pouze armádě, kde mají navazovat na základní systém hodností vojenských (nikoliv jen nějakého hodnostního označení, viz nadpis § 8 ZSP). Měly tedy v přechodných ustanoveních nového zákona zůstat zachovány pro bezpečnostní sbory pouze generálům, kteří již byli prezidentem jmenováni a společně s jejich ukončením kariéry měly z těchto sborů vymizet. K novému systému služebních hodností zákon navíc naprosto nesmyslně přiřadil v § 8 opět kompletní vojenské hodnostní označení od rotného po plukovníka a aby zmatků nebylo dost, celý tento doprovodný nesystém posunul výrazně dolů. Tím 90 % příslušníků bezpečnostních sborů úbytkem hvězdiček na rameni hrubě degradoval. Největší nehorázností, kterou od r. 1989 mohlo vedení resortu vyslovit, bylo tvrzení, že vojenské označení nových služebních hodností bylo zachováno na základě požadavku většiny příslušníků bezpečnostních sborů. Proti tomu se tenkrát OSH ostře ohradil s odůvodněním, že hasiči nebyli nikdy masochistickými hlupáky a že šlo zjevně o dílo plukovnické lobby,která jediná s vidinou maršálské (pardon, generálské) hole mohla mít na zachování když ne vojenských hodností, tedy aspoň vojenského označení zájem. Veřejnost samozřejmě mezi služební hodností a jejím vojenským označením nerozlišuje a nikdo proto mladým managerům neříká pane rado, nýbrž pane plukovníku. Nebo jste snad už někdy slyšeli, že by se někdo proti takovému oslovení ohradil a řekl „já nejsem plukovník, to není hodnost, to je jen označení mé funkce, říkejte mi pane rado“? Rozhořčení z degradace mezi mužstvem, a to nejen u těch, kteří byli původně povýšeni za hrdinské činy, zůstává možná i silnější, než rozčarování z propadu reálného platu. Příslušníci to hodnotí jako podraz, který byl jedním z hlavních důvodů loňské i letošní demonstrace několika tisíc policistů a hasičů. A nelze vyloučit, že budou demonstrovat do třetice. Novela, rušící nesystémové, hloupé a nadbytečné vojenské označení služebních funkcí, je totiž v nedohlednu. A pro ministra vnitra i pro prezidenta republiky, jak vidno, je pokušení využívat úmyslně vložené nesystémové chyby v zákonu větším lákadlem, než pocit odpovědnosti za spoluautorství právního paskvilu z r. 2003. Ostatně soudím, že hasiči patří do nejvyšší skupiny rizikového (v HZS ČR vskutku zvláštního) příplatku…
JUDr. Vladimír Mühlfeit, předseda Krajské organizace OSH ústeckého kraje.


31.10.2008
  14.04.2009 21:09 pro poldíka a jiné kolegy
 
kdo nechce pochopit, nepochopí
  14.04.2009 20:44 Ramon
 
Ta mě napadá, proč vlastně diskutujeme na křivákově stránce, když to nikdy nečetl
  14.04.2009 20:38 ?
 
co říkáte na zrušení ozdravných pobytů
  14.04.2009 21:38 hele,
 
nic o tom nevím, tak povídej....
  14.04.2009 20:34 396
 
Posledních 396 volných míst!!!!!!
  14.04.2009 21:01 šťoural
 
BLBOST !!!! si to ověř, než něco plácneš

Obsazování služebních míst podle zákona 361/2003 Sb.

Informační systém Ministerstva vnitra k obsazování služebních míst podle zákona
č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů.

Volná místa - vše
Podmínkám vyhovuje 6499 řádků tabulky.
Poslední aktualizace dat proběhla 10. dubna 2009 09:46
Bezpečnostní sbor: Policie ČR

Volná místa - první přijetí
Podmínkám vyhovuje 298 řádků tabulky.
Poslední aktualizace dat proběhla 10. dubna 2009 09:46
Bezpečnostní sbor: Policie ČR

zdroj: www.mvcr.cz
  16.04.2009 12:57 Ruda
 
a zase kecy v kleci co??
  16.04.2009 17:50 šťoural
 
4 Ruda
a zase kecy v kleci co??

no fajn, takže nevěříš ani oficiálním stránkám Vašeho oblíbence "současného" ministra vnitra

no to mě podrž - jaký jiný důkaz chceš ???

LIDI PROSTĚ NEJSOU a BLÍZKÉ DOBĚ NEBUDOU pod velením I. Langera
  14.04.2009 16:47 tunel ÍČKO
 
Za ty recepce a ozdravovny by měl jít tunelář ÍČKO na chvíli do stínu, takovým způsobem promrhat milióny a dnes není na benzin a na nic.
  14.04.2009 20:25 Tak
 
na něj podej už konečně TO.
  15.04.2009 22:52 Ramon
 
Doufám, že nové vedení ministerstva provede hloubkový audit a za ty rozházené peníze ponese spousta lidí trestní odpovědnost. Teď nejsou peníze na nic. Příklad: vypínání počítačů při odchodu z kanceláře
  14.04.2009 12:46 EU
 
v Německu policista po skončení svého studia a nástupu do mittlerer Dienst v hodnosti Polizeimeister (2 zelené hvězdy) tak svobodný policista ve věku 24 let v hlídkové službě vydělává s příplatkem za směnnost a dalšími příplatky přibližně 1785 euro čistého, :-D krát cca 25,- a je to zajímavé, když už jsme v EU

zdroj: http://www.gdp-dir1.de/service8.htm#3)ost
  14.04.2009 12:52 šťoural
 
už vidím ty komentáře :-D, že je hospodářská krize a že jsme jiná země a nemůžeme to srovnávat
  14.04.2009 15:52 Ano
 
i ten destař v Německu má srovnatelný plat. Zase někdo šlápl vedle. Jediný co ti zbyde jít makat do Německa.
  14.04.2009 16:00 Maďarsko
 
15000Kč hrubého v přepočtu, tam se dá také jít.
  14.04.2009 17:46 Nebo
 
taky do Maďarska (2 roky ZÚ po obdobě ZOP) 450 000 HUF (zhruba 41 000 kč)
  14.04.2009 20:13 HA
 
HA
  14.04.2009 11:49 poldík
 
oblíbená slova hospodářská krize > policie ze zákona je nestranná, nepolitická a státní - a krize se vůbec nemůže týkat - tedy pokud má plnit svoje poslání

jelikož tato diskuze je neobjektivní protože vytrháváte věci z kontextu a již tyto stránky nebudou stránky ministra vnitra nemá smysl se zde zdržovat

mrkni toto :
http://www.policista.cz/zabava/scena/55/

je to staré, pořád aktuální /a podle Vás je to taky "uplakánek" nebo "idiot"

PS: ještě čekám odpověď

Kolik Vy naší odpůrci máte kamarádů u P ČR, kolik z Vás s námi mluvíte na služebnách kde se vše rozpadá a kolik Vás vidělo Projekt 1000 ve skutečnosti i jeho odvrácenou tvář?
  14.04.2009 15:58 Civil 2
 
Tak za prvé jsi hrozný naivka. Mám známého a to v 8 pl. třídě a dodělával si BC. a slouží nějaký ten pátek a je příjem je velice pěkný. Dále znám policajta, který dnes na náměstí žvanil o svých soukromých věcech v pracovní době, místo toho, aby vykonával pořádně svou službu. To nebylo získávání informací, ten úsměv a chechtání bylo trapné! Takto Vás vidí veřejnost a bohužel 80% policajtů se takto chová. Dělejte svou práci jak máte a soukromé záležitosti si nechte na mimopracovní dobu.
Jestli se ti to nelíbí tak odejdi!!!!!
  14.04.2009 16:22 šťoural
 
no to si mu to nandal 8 plat. tř. :-) a ještě dotaz ti v práci nepokecáš o životě
  14.04.2009 17:52 For Civil
 
né veřejnost, ale Ty tak vidíš policajty. Tak to laskavě nevztahuj na celou veřejnost a všechny policajty. Naschval napiš kde makáš ? Pokud vůbec někde makáš. A pokud se Ti to nelíbí tak se odstěhuj z ČR, protože policajt se chová jako vzorek našeho národa a to ještě díky psychotestům (neplatí o současném sběru) ta slušnější polovina.
  14.04.2009 20:17 Ne
 
takto vidí policajty většinu národa. Udělej si průzkum a pak mluv. Už aby ten sběr vystřelil generační špunt, aby jste poznali, co je práce!
  14.04.2009 20:18 Souhlas
 
jsou vyhořelí, je to ostuda národa.
  14.04.2009 20:23 Brečet
 
Již dlouho tady nikdo nebrečel.
  14.04.2009 21:04 šťoural
 
Ne

takto vidí policajty většinu národa. Udělej si průzkum a pak mluv. Už aby ten sběr vystřelil generační špunt, aby jste poznali, co je práce!

Souhlas

jsou vyhořelí, je to ostuda národa

ČEKAJÍ JEN NA VÁS - místa je dost (viz. výše) tak běžte
  15.04.2009 05:22 For Vyhořelý
 
Pán je zřejmě moudrý a hodně znalý. Asi zná všechny lidi a jejich názory. Ovšem policista vzešel z civilu a vzhledem k tomu co nastupuje k policii je vyhořelá polovina národa včetně Tebe chpalče :-)
  15.04.2009 05:27 Chpalče
 
už se ti motají písmenka. Vzešli jste z civilu,ale již jste vyhořelí a bohužel v civilu je dnes realita dávno někde jinde, pomůže Vám, když se probudíte.
  15.04.2009 14:56 For Chpalče
 
vidíš hochu, jediné co dovedeš tak si všimnout překlepu, ovšem číst myšlenky a podtext...hmmm to chce již notnou dávku inteligence
  15.04.2009 16:58 Je
 
to marný. Pravda je pro tebe hodně vzdálená.
  15.04.2009 17:02 viz.
 
poznámka autora. Né obsah, ale poslední slovo u Tebe chlapče vyvolává dojem, že máš pravdu. Myslím si, že názor si udělá každý čitatel bez Tvého komentáře :-)
  15.04.2009 19:32 blabla
 
blablablabla
  14.04.2009 00:01 poldík
 
dobrá jsem jak říkáte "idiot" a "uplakánek", ale na věci to nic nemění > systém je "v prdeli" a to je holý fakt, jak říká jeden můj kolega (mimochodem je loajální k policie a její práci a velký znalec její historie)


"... v takovém stavu, v jakém se policie nachází teď - a tím myslím ekonomický, morální a personální - se nenacházela ani za protektorátu ..." přeberte si to jak chcete, ale není někde chyba ???


PS: musím reagovat
...dostal jsi vloni navýšení platu v odměnách (řádově v tisících)...

toto jsem přesně čekal - to je fakt ubohost - ano skutečně každý policista v PRŮMĚRU dostal navíc řádově tisíce, ale skutečnost je jiná ( z 10 lidí dostanou 2 10.000,- a zbytek po 500,- = na jednoho v průměru připadá 2.400,- ) a takhle se to praktikovalo skoro všude a pozor i to bylo zdaněno takže 1/3 šla zpět do státní kasy

už to konečně pochopte, že tady už ani nejde o peníze (aspoň u mě, já dávám příklady špatného i když slovy klasika "prvé řadě jde i o peníze"), ale policie se rozkládá a řadová pěchota za to nemůže, ta musí držet hubu a krok, což je v pořádku, ale do určité míry - tady jde o něco víc o špatné projekty, o odchody zkušených a o "projebané" peníze za nic a pro nic - systém selhává
a mi se pouze snažíme křičet o pomoc

a ještě maličkost, kolik Vy naší odpůrci máte kamarádů u P ČR, kolik z Vás s námi mluvíte na služebnách kde se vše rozpadá a kolik Vás vidělo Projekt 1000 ve skutečnosti i jeho odvrácenou tvář?

netvrdím, že jsem spasitel ani génius, ale diskutuji - pokud diskuze nestačí, přijeďte se podívat - rád Vám vše ukážu
  14.04.2009 07:32 Raději
 
se už nevyjadřuj a začni na sobě více makat.
  14.04.2009 10:11 poldíku,
 
..a už zase ty daně, tentokrát z odměn. Samozřejmě, že se i pracovní odměny zdaňují, vždyť jsou součástí Tvého služebního příjmu. Nezdaňují se pouze stravenky a oděvné, tedy naturální náležitosti, ale to jako policista "na úrovni" jistě víš. A jestli jsi dostal loni, v porovnání s Tvými kolegy "malou odměnu",nebude to třeba tím, že jsi také asi i pracoval méně než oni??? A teď použiji Tvá slova :"... v takovém stavu, v jakém se policie nachází teď - a tím myslím ekonomický, morální a personální - se nenacházela ani za protektorátu ..."... a dodám, nachází se ve finanční krizi s upadající morálkou a personálně - co společnost do policie dodá, to u PČR poté je (myšleno obecně). A tím, že si tady budeš stěžovat to ani Ty nezměníš.
  13.04.2009 23:08 Pro všechny,
 
kteří se na těchto stránkách cítí jakýmkoliv způsobem ukřivděni a nedoceněni, mám jednu dobrou radu. Kdysi jeden klasik prohlásil, že někdy je lepší mlčet a nechat si druhé o sobě myslet, že jsem idiot, než promluvit a potvrdit tuto skutečnost. A další dobrá rada pro tzv. " policisty": První stupeň debility je pocit geniality. Doufám, že to všem těm " inteligentům", kteří tady stále brečí, stačí.
  13.04.2009 22:35 poldíku,
 
a ještě k Tvému příspěvku -13.04.2009 20:01- nemluv zde o tom, že 3 roky jsi nedostal přidáno, pravda na tarifním platě nikoliv, ale dostal jsi vloni navýšení platu v odměnách (řádově v tisících). Tak už s tím kňouráním přestaň, není to důstojné a před civilními občany se jen "shazuješ" na úroveň nesvéprávného hlupáka, "který snad dělá zadarmo"??? A to přeci není pravda, že???