Tiskové zprávy / MV: Informační kampaň ke vstupu ČR do schengenského prostoru
[17.07.2007]
Evroská unie
MV: Informační kampaň ke vstupu ČR do schengenského prostoru
Informační kampaň ke vstupu ČR do schengenského prostoru
Premiér a ministr vnitra společně představili uskutečněné a plánované kroky ke vstupu ČR do schengenského prostoru a informační kampaň
Prezentace z tiskové konference
- Schengen - bezpečná Evropa bez hranic: ppt 1,16 MB, pdf 806 kB
- Výzkum veřejného mínění ke vstupu České republiky do Schengenského prostoru: ppt 3,86 MB, pdf 3,10 MB
V budově Úřadu vlády ČR se dnes uskutečnila společná tisková konference předsedy vlády ČR Mirka Topolánka a ministra vnitra ČR Ivana Langera ke vstupu ČR do schengenského prostoru. Premiér a ministr vnitra společně představili uskutečněné a plánované kroky ke vstupu ČR do schengenského prostoru a informační kampaň, která bude vlastnímu vstupu předcházet.
Premiér v úvodu představil logo kampaně (obrázek semaforu se třemi zelenými světly doplněný textem Evropou volnou cestou), které symbolizuje volný pohyb v schengenském prostoru: „Logo, které symbolicky ukazuje, že českým občanům bude na cestách po EU svítit na semaforu pouze zelená. Od příštího roku budou Češi cestovat Evropou volnou cestou“. Symboly kampaně i koncept informační kampaně navrhla společnost TBWA. Následně ministr Langer shrnul přípravy České republiky na vstup do schengenského prostoru a představil v hlavních bodech informační kampaň.
Na závěr konference ministr Langer zdůraznil význam informování veřejnosti o celé problematice:„Já osobně vidím jako nejdůležitější úkol, který vyplývá i z průzkumu veřejného mínění, informování veřejnosti“. V této souvislosti připomněl také důležitou roli médií. „Klíčovou roli budete mít také vy“, vzkázal novinářům.
Logo kampaně je k dispozici na odboru tisku a public relations Ministerstva vnitra.
Zvukové příspěvky Radia Vnitro
Jana Malíková, ředitelka odboru a tisková mluvčí, Ministerstvo vnitra, 17. července 2007