Rozhovory / Právo: Ivan Langer: U Moravce jako v kabaretu
[06.03.2010]
Volby
Právo: Ivan Langer: U Moravce jako v kabaretu
Předvolební kampaň
Mně to celé připadá jako absurdní kabaret. Mám pocit, že se to České televizi vůbec nepovedlo. Teď nehodnotím roli moderátora, spíš mi to připadá, jako kdyby to byl pořad kandidáta na prezidenta Václava Moravce. Myslím si, že je to nepovedené a současně manipulativní z pohledu účastníků, protože jednotlivé krajské preference nejsou důležité z pohledu celostátního. Může to ovlivnit a podle mě to také ovlivní volby.
Školíte své lídry?
My s nimi pracujeme. Každý podle zájmu má samozřejmě široký background z pohledu témat, argumentů, materiálů ke studiu, ale také základních principů komunikace.
Jak jste přišli na billboardy s Jiřím Paroubkem a plži?
Je to reakce na absurdní billboard Jiřího Paroubka, kde bojoval za 13. důchody, mateřskou a zrušení třídenní karenční doby dánských modelů a modelek (tváře na billboardech ČSSD jsou od mezinárodní agentury.) Myslím, že humor, vtip a nadsázka do kampaně patří. My jsme dlouhodobě avizovali, že o něco takového se budeme pokoušet, že se vystříháme té hrubé urážlivé linky prezentované soc. dem. Věřím, že se nám to daří.
Jak funguje vaše spolupráce se zahraničními odborníky?
Příští týden Artur (Finkelstein, americký marketingový expert) přijede, takže si budeme povídat. Ta spolupráce běží. Nejintenzivnější byla v oblasti výzkumněanalytické, ale hodně nám pomohli i v internetové prezentaci. Spolupráci zatím hodnotím jako užitečnou, byť co se týče samotné kampaně, jejích detailů, to pochopitelně děláme sami.