Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Média o IL / Právo: Strážníkům radary zůstanou, místa určí policie

[04.09.2008]

Bezpečnost na silnicích

Právo: Strážníkům radary zůstanou, místa určí policie

Měření rychlosti obecními policiemi

Nyní by už neměla nastat situace, kdy se měří rychlost z důvodu naplnění obecní pokladny

České obce a města se už zřejmě nebudou muset bát, že vyhodily oknem nemalé částky za nákupy radarů na měření rychlosti pro své strážníky.
Vláda včera schválila novelu zákona o pozemních komunikacích, která umožní strážníkům měřit rychlost řidičů i v příštím roce.

Avšak s jednou podmínkou. "Městská policie bude moci dále měřit rychlost, ale výhradně na místech určených Policií ČR. Tím pádem místy určenými pro měření by měla být výhradně jen ta, kde to přispěje k bezpečnosti a plynulosti silničního provozu," řekl včera Právu náměstek ministra vnitra Jaroslav Salivar.
"Když to řeknu lidsky, daleko zajímavější pro bezpečnost silničního provozu je měřit rychlost někde před školou či na místech, kde je třeba i kvůli kvalitě vozovky či větší hustotě aut rizikový provoz, než u cedule konec obce," doplnil Salivar.
Neměla už by tak prý nastat situace, kdy městská policie měří rychlost z důvodu naplnění obecní kasy místo pro zajištění bezpečnosti. Novela má napravit stav, který před prázdninami zapříčinili zákonodárci při schvalování zákona o policii. Tehdy strážníkům vzali možnost, aby radary vůbec používali. Proti se však postavili zástupci obcí i ministr vnitra Ivan Langer (ODS).

"Podle toho zákona bychom již nesměli zastavovat vozidla kvůli překročení rychlosti, ale třeba jen kvůli projetí na červenou či podezření na alkohol a podobným přestupkům," uvedl náměstek pražské městské policie Ludvík Kléma.
O tom, kam budou policisté strážníky posílat měřit, by se podle Salivara mohlo rozhodovat v rámci nového institutu zvaného koordinační dohoda, kterou uzavře starosta dané obce s příslušným policejním šéfem tamního regionu.
"Ta dohoda má obsahovat to, co danou obec v jejím regionu trápí, a jak řešit zlepšení současné bezpečností situace. Myslím, že tam mohou řešit i záležitost, kde by bylo vhodné měřit rychlost," míní Salivar.

"Pokud by před určením místa měření proběhla podobná diskuse, tak v tom nevidíme žádný problém," reagoval na to Kléma, podle kterého podobným způsobem pracují již v současnosti státní a městští policisté v hlavním městě.
"Dopředu se státní policií konzultujeme místa, kde budeme měřit, a týden dopředu je hlásíme, abychom se tam s nimi náhodu nepotkali a na jiných místech zase nebyl nikdo," konstatoval Kléma. Vládou schválená novela by měla projít v Parlamentu zkráceným schvalovacím procesem tak, aby mohla platit stejně jako zákon o policii již od ledna.

"Jedním z důvodů, proč na to tak spěcháme, je ten, že by městy a obcemi nakoupené radary za milióny šly vniveč," prohlásil Salivar. "Druhou věcí je fakt, že činnost městských strážníků opravdu bezpečnosti na silnicích pomáhá. Česká policie by nebyla sama schopna nahradit ta místa i počet radarů používaných strážníky," poznamenal náměstek ministra vnitra Salivar.

Místy určenými pro měření by měla být výhradně jen ta, kde to přispěje k bezpečnosti a plynulosti silničního provozu Jaroslav Salivar, náměstek ministra vnitra

Právo, 4. září 2009