Tiskové zprávy / Kampaň Policie ČR „Pomáhat a chránit“
[28.01.2008]
Policie
Kampaň Policie ČR „Pomáhat a chránit“
Policie České republiky spouští 1. února 2008 náborovou kampaň
Policie České republiky spouští 1. února 2008 náborovou kampaň, jejíž filosofii vystihuje hlavní heslo „Pomáhat a chránit“. Policie reaguje kampaní na svou současnou personální situaci, kdy v celé ČR chybí 5041 policistů.
Už na začátku roku 2007 chybělo téměř 2000 policistů. V roce 2007 navíc vstoupil v účinnost nový služební zákon o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů a mnoho déle sloužících policistů se rozhodlo využít výhodných podmínek spojených se skončením služebního poměru, které jim zákon vytvořil.
Autorem kampaně je agentura TBWA. Kampaň poběží v prvním pololetí letošního roku v televizi, v tisku, prostřednictvím plakátů a samozřejmě také internetu. Zájemci o práci v Policii ČR budou mít možnost telefonovat na zelenou náborovou linku Policie ČR nebo odeslat své kontaktní údaje policii prostřednictvím speciální internetové stránky. Celkově je na kampaň určeno 22 milionů korun.
„Policie se mění a je před námi ještě mnoho práce. Reforma policie má zásadní cíl - Moderní policii, která bude otevřená a vstřícná a lidé ji budou vnímat jako tu, která pomáhá a chrání. Jsem si jistý, že díky kampani získáme nové policisty, kteří této vizi budou odpovídat, stejně jako drtivá většina nynějších příslušníků,“ říká Ivan Langer.
„Těm, kteří chtějí pracovat u Policie ČR, máme rozhodně co nabídnout“, říká policejní prezident Oldřich Martinů, „smysluplnou práci, která je důležitá pro celou společnost, nadprůměrný plat, možnost uplatnění nebo i získání vysokoškolského vzdělání, záruku kariérního postupu upraveného přímo zákonem a další výhody služebního poměru, jako například 6 týdnů dovolené, bohatý systém sociálních benefitů, příspěvky na rekreace, na penzijní připojištění a mnoho dalších výhod.“
Internetová stránka www.nabor.policie.cz
Zájemci o zaměstnání mohou na této stránce vyplnit své kontaktní údaje, které budou automaticky zaslány na e-maily personálních pracovníků Policie ČR podle požadavku zájemce o pracovní zařazení. Zároveň mohou prohlédnutím stránky získat přehled o základních policejních činnostech, podmínkách přijetí do služebního poměru a jeho výhodách a také o možnostech budování kariéry nebo získání či rozšíření svého vzdělání.
Zelená linka
Vůbec poprvé používáme bezplatnou náborovou linku. Na čísle 800 880 910 budou vyškolení operátoři volajícím poskytovat informace o možnostech uplatnění u policie a zároveň jim zprostředkují kontakty s personálními pracovníky Policie ČR v jednotlivých okresech.
Televizní spot
Základem kampaně je televizní spot, jehož děj směřuje k cílové skupině lidí, které bychom chtěli získat pro práci v Policii ČR. Měli by to být ženy a muži, kteří chtějí pomáhat druhým, chránit slabší a zranitelnější, bojovat proti bezpráví. Hlavní postavy TV spotu zároveň tvoří motivy plakátů, které budou šířeny v různých provedeních v tisku i prostřednictvím dalších reklamních ploch.
Inzerát a plakát
Inzerát bude postupně vycházet v tištěných médiích a plakáty budou umístěny v pražském metru, na poštách, školách i v posilovnách po celé republice.
Motto na policejních autech
Heslo „Pomáhat a chránit“ se současně se zahájením kampaně objeví také na všech policejních autech ve služebním provedení v podobě bílého nápisu v zeleném pruhu na obou bocích vozidel.
Vývoj personální situace Policie ČR v r. 2007
V roce 2007 odešlo ze služebního poměru 5475 policistů a přijato bylo 2414 nových příslušníků Policie ČR. Obě čísla jsou rekordní za poslední roky.
Více než polovině všech policistů, kteří v loňském roce odešli od policie, bylo 50 a více roků.
Jana Malíková, ředitelka odboru tisku a PR MV
a
David Kubalák, tiskový mluvčí Policejního prezidia ČR