Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  24.01.2008 14:46 XXX
 
Překlopeno z NOSP - je to docela obrat v jejich myšlení.

Další kolo čistek v policii – jak to vidíme my

Jistě jste zaznamenali, že vedení rezortu připravuje pokračování „kádrové dočisty“ policie (a vlastně také ostatních bezpečnostních sborů). O tom, že to nejsou bezvýznamná slova, jsme se mohli přesvědčit v několika posledních dnech, během kterých se desítky z vás na základě dosavadních informací již jednoznačně rozhodli „nejvděčnější“ zaměstnavatelskou organizaci ze dne na den opustit. Není se totiž čemu divit nebo vás odsuzovat. Vždyť zákon přece nestanoví, že vám má být po 35 letech fyzicky a psychicky náročné služby, konané mnohdy s nasazením vlastního života, k ušetření života a majetku někoho jiného, alespoň poděkováno. Místo toho si v sobě odnášíte pocit hořkosti, který objektivně vnímající člověk nemůže nepochopit.

Po prvních očistných vlnách, prováděných po roce 1989 občanskými komisemi, po lustračních hodech z počátku devadesátých let a po krácení dob pro účely nároků souvisejících se skončením služebního poměru v polovině devadesátých let, přichází téměř dvě desítky let po zhroucení „rozvinutého socialismu“ další, tentokrát důkladná očistná vlna. Beze změny právních předpisů bude rozšířen výčet útvarů Státní bezpečnosti s kontrarozvědným zaměřením. Již jimi nemají být pouze útvary, jejichž náplní byla zpravodajská činnost proti „třídnímu nepříteli“, což by se snad dalo pochopit, ale také útvary servisního nebo protiteroristického a jiného charakteru, jež byly díky tehdejší legislativě (srov. Zákon č. 40/1970 Sb., o Sboru národní bezpečnosti) zařazeny jinam než do útvarů Veřejné bezpečnosti. To už se pochopit nedá. Zpravodajcem se tak stane i příslušník, který ve služebním stejnokroji v obrněném transportéru hlídal letištní plochu na odboru letištní kontroly, nebo ten příslušník, který na tomto útvaru prováděl prohlídku osob před vstupem do letadla (mimochodem, tutéž činnost dnes vykonávají „zpravodajci“ ze soukromých bezpečnostních služeb). Stane se jím také příslušník Veřejné bezpečnosti, který z rozkazu nadřízených musel odsloužit rok v útvaru „Lípa“ jako hlídač objektů, v nichž sídlil prezident a dalších objektů zvláštní důležitosti. A takto bychom mohli pokračovat.

Jaké právní důsledky bude mít tato změna pravidel v průběhu hry? Noví kontrarozvědčíci, zrození novým interním předpisem, budou v případě, že jsou zařazeni na funkcích podléhajících lustracím, propuštěni ze služebního poměru. Co jiného si také zaslouží po 20 letech služby demokratickému režimu? Že se vám zdá nemožné, aby po účinnosti zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, bylo možné aplikovat ustanovení § 9 zákona č. 279/1992 Sb., o některých dalších předpokladech pro výkon některých funkcí obsazovaných ustanovením nebo jmenováním příslušníků Policie České republiky a příslušníků Vězeňské služby České republiky, které upravuje propuštění lustrovaného policisty? Stačí si přečíst vysoce fundovanou metodiku odboru personálního Ministerstva vnitra a zjistíte hned, co je možné, respektive co není nemožné!

Jak se promítne nový předpis do odpočtu dob rozhodných pro nárok na výsluhový příspěvek, ve smyslu § 165 odst. 1 zákona č. 361/2003 Sb.? Nebude-li vydán další objevný metodický pokyn, tak podle zákona o služebním poměru vůbec nijak. Citované ustanovení § 165 odst. 1, které zní „Dobou rozhodnou pro výsluhové nároky je doba trvání služebního poměru a doby započtené ke dni účinnosti tohoto zákona podle § 224“, obsahuje dvě složky doby rozhodné. Tou první je doba trvání služebního poměru za účinnosti zákona č. 361/2003 Sb. a druhou je doba již započtená rozhodnutím služebního funkcionáře podle právního stavu platného ke dni 1. ledna 2007. Nový interní předpis nemůže platit retroaktivně. Tento z hlediska práva zcela nezpochybnitelný závěr poněkud bledne před situací, jež se v současné době již vytvořila. Celá řada příslušníků a zaměstnanců již dostala nová, samozřejmě ta správná (rozuměj pozitivní), lustrační osvědčení vydaná podle ještě neexistujícího interního předpisu.

Policii postihl koncem minulého roku odchod několika tisíc policistů. Bude-li interní předpis vydán v takové podobě, v jaké se o něm psalo v denním tisku a v jaké je instalován na internetových stránkách Ministerstva vnitra, odejdou další tisíce policistů. A jak dlouho ještě vydrží mlčet ti policisté, kteří budou muset zdarma sloužit za ty odejivší? Máme u policie takový kvantitativní a kvalitativní přetlak, že si můžeme dovolit pár tisícovek příslušníků vymést? Zkuste si na tyto otázky odpovědět sami. A nezapomeňte – poslední zhasne!
  30.07.2002 14:31 don Travolta <donjose@volny.cz>
 
važeny pane Langer,
rád bych vás viděl na postu předsedy ODS. Líbí se mi vaše přímočarost. napřiklad vzbouřenci z čt vam nemužou přijít na jméno a to je správný, já si myslim, že takoví ksindl potřebuje především tvrdost a neustupnost. take se mi líbí, že dokážete vytočit Václava Klause. to je vidět, že máte svuj názor. doufám, že se vám podaří sjednotit a stmelit pravici.
  16.07.2002 17:17 Martin <xilt@atlas.cz>
 
Vazeny pane,
s velikou nelibosti jsem si prave precetl clanek o vasem znovuzvoleni do vedeni snemovny (mistopredseda).
Pane Langere, pokud mate alespon trochu soudnopsti, odstupte. verte mladi lide vas v politice nechteji a starsi politiku nesleduji a kdyz tak malo, nebot vedi ze si stejne nepomuzou. Vase chovani jako politika hodnotim jako "prase a patolizal" a verim ze spousta jinych se mnou bude souhlasit. Pokud odejdete a tomu bohuzel neverim, nebot se budete sveho mista drzet jako kliste, nikod po cas ani nestekne, verte tomu, ale aspousta lidem se ulevi. Dekuji !
  25.07.2002 20:57 Tomáš Dvořák <td.ods@seznam.cz>
 
Vážený pane Martine.
Zajímalo by mě, kde berete tu jistotu, že mladí lidé pana I.Langra v politice nechtějí.Nevím, kde ve vašich představách začíná a končí mládí, ale mně je 17 let(a cítím se docela mladý) a plně podporuji další setrvávání pana Langra ve vrcholné politice, navíc znám mnoho lidí(mého i staršího věku), kteří také podporují a "fandí" panu I.Langrovi v jeho politickém prosazování.Dále by mě zajímalo, podle čeho chování pana Langra hodnotíte-je lehké někoho obvinit, že se chová např. jako prase, ale je těžší své tvrzení umět i rozumně argumentovat.Pokud tedy nejste typ člověka, který vypustí pár nesmyslných slov a dále nic, tak mi napište své argumenty a začněme se bavit trochu na úrovni.Předem děkuji.
PS:Je špatné, když se člověk drží své pracovní pozice(ať politické nebo jiné)?
  25.07.2002 22:29 ryba <ryba@email.cz>
 
mily martine, ty chytracku: mrkni se doleva - copak tam vidis? chat? ano, chat! copak to asi signalizuje? ze sem langer sice nekdy chodi, pokud jej ale chces oslovit, mel bys vlezt na "ptejte se." ufff. to to dalo prace! mene nelibosti a vice premysleni preji, burane!
  18.09.2002 10:18 Neuveden
 
Hele, Tomáši, neleze ti náhodou ODS trochu na mozek? Já si mimochodem myslím o Langerovi naprosto to samé. Myslím si, že by bylo možná zajímavé se trochu porýpat v jeho působení hned po revoluci v Olomouci (o tom se příliš nemluví) a tam je pár věcí, které ukazují, o co jde Ivánkovi především. Tedy o koryto.
  01.07.2002 21:46 Feryna <jferyna@seznam.cz>
 
Proč neřeknete voličům ČSSD a KSČM, že se svojí volbou rozhodli žít v přepychu svůj současný život na úkor svých dětí a vnuků? Jestlipak si uvědomují tuto sobeckost.
  19.07.2002 08:28 Neuveden
 
Lidé,kteří volí CSSD patří k těm,kteří tvrdě pracují a mají za to skoro hovno od svých zaměstnavatelů-vesměs býv.komoušů,kteří je mizerně platí.A navíc na rozdíl od podnikatelů platí daně.Když mají malé děti,je to život z ruky do huby,tak o jakém žití v přepychu to mluvíte?Ti si neválejí koule jako např.pan Langer se svými komunistickými známými v Jižní Africe.ODS není bohužel slušnou pravicí jako v záp.Evropě,ale hájí zájmy zlodějů,daňových podvodníků a bezcharakterních hajzlů .Jen se podívejte na jejich aféry co se dostanou do médií- a toje jen špička ledovce.Když někdo na tyto věci poukazuje - je to podle nich závist.Kdo si nenakrad,má smůlu a ož se nehrabme v minulosti,jak kdo zbohatl.Konkrétních příkladů bych mohl uvést desítky jen z nejbližšího okolí.Tak se proberte!!
  25.07.2002 21:16 Tomáš Dvořák <td.ods@seznam.cz>
 
Vážený anonyme: "NEUVEDEN".
Působíte na mě jako dokonalý skeptik, jenž se doposud nevzpamatoval z let minulých a není schopen si všímat let současných-tedy člověk, který žije minulostí(to jsou obvykle lidé, kteří neustále kritizují, ale sami nejsou schopni ničeho-a to jak po intelektuální stránce, tak po pracovní atd.).Z vašeho článku jsem pochopil, že lidé volící ČSSD tvrdě pracují.Znamená to tedy, že ten kdo volí jinou stranu tvrdě nepracuje?Divíte se skutečnosti, že spoustu podnikatelů neplatí daně?Já se nedivím-při tom, jak jsou vysoké a jakými úřednickými nepochopitelně složitými papíry musíte projít než vůbec daň zaplatíte, se opravdu nedivím.Kdyby bylo placení daní jednoduché a kdyby i výše daní byla trochu menší, tak si myslím, že by většina podnikatelů daně poctivě platila.
  29.07.2002 08:54 Neuveden
 
Vážený Martine Dvořáku,několik slov k vaší kritice mého příspěvku:Řekl jsem ,že voliči ČSSD patří k těm,kteří tvrdě pracují za málo peněz,nikoli že jsou jediní,kdo tvrdě pracuje-čti pozorně,než začneš chytat za slovo.Z předchozího tvého příspěvku vidím,že ti je 17 let,tak promiň za tykání.Můj o rok starší syn začal mít podobné názory jako ty.Tak jsem ho poslal na brigádu do jedné firmy patřící Japoncům,aby si uvědomil,jak se asi žije lidem,kteří musí celý měsíc vyžít s tím,co moje rodina může utratit za víkend-a že ti lidé nejsou žádní neschopní flákači./Tobě by to také určitě prospělo,abys poznal život jinak,než z propagačních brožurek ODS ! /Ti platit daně musí ať se děje co chce,ale sami splácet dluhy vykradených bank a kampeliček prostě nezvládnou.Chci,aby se můj syn naučil poctivosti v podnikání,protože ve sjednocené Evropě ti nepoctivci nebudou elitou jako je tomu u nás dnes,ale póvlem,se kterým nikdo nechce nic mít. 2/Znám dobře poměry ve Skandinávii,tam jsou daně mnohem vyšší než u nás.Všichni je platí /pochopitelně ne s nadšením/,ale životní úroveň v š e ch je velmi vysoká.Já rozhodně nesouhlasím se zneužíváním sociálních dávek některých lidí u nás,kterých rozhodně není málo. 3/Protože se pohybuji v podnikatelských kruzích mohu tě ujistit,že většina podnikatelů by rozhodně daně poctivě neplatila,ani kdyby došlo k jejich snížení a administrativnímu zjednodušení plateb.Už se jim nepoctivost a podvodné jednání stalo normálem a mnozí považují za otázku prestiže vymýšlet další způsoby jak se z placení vykroutit.O ničem jiném také mezi sebou po několika skleničkách v baru nemluví.Z těchto důvodů neuvádím své pravé jméno a zvolil jsem desetibojařský pseudonym.Přeji ti ,abys co nejdříve poznal objektivní životní realitu i těch vrstev,k nimž nepatříš.P.S.I já jsem byl do r.1994 nadšeným příznivcem ODS,než jsem řadu věcí pochopil.
  29.07.2002 09:00 Neuveden
 
Oprava k předchozímu příspěvku:Vážený Tomáši Dvořáku
,.. Erki Nool. /když se neuvede e-mail,ani jméno se neobjeví/.
  29.07.2002 22:01 Tomáš Dvořák <td.ods@seznam.cz>
 
Vážený pane.
Já jsem četl velmi pozorně váš článek a musím vás upozornit, že pokud napíšete větu typu:Lidé, kteří volí ČSSD, patří k těm, kteří tvrdě pracují..., tak touto vylučovácí metodou působí vaše věta(aspoň na mě) skutečně dosti zaměřeně a já jsem tedy musel patřičně zareagovat(mimochodem, pokud byste četl trochu pozorně, tak byste zjistil, že vás nechytám za slovo, ale že se pouze ptám-v tom je dost velký rozdíl!).Nemyslím si, že ve většině podnicích o kterých jste se zmínil, působí v čele "komoušové" a pokud ano tak v tom nevidím žádný problém.Bohužel se s vámi vůbec neshodnu v názoru, že ODS je neslušnou pravicí, já si myslím, že její členové patří mezi nejkvalitnější politiky jáké náš stát má(např.Langer, Tlustý, Beneš, Klaus a další).Samozřejmě i v jiných politických stranách jsou kvalitní politici např. z ČSSD:Rusnok, Tvrdík a možná i Špidla, ale přesto považuji některé představitele v ODS za jedny z nejlepších.Co se týče názoru, že ODS podporuje zloděje, daňové podvodníky atd., tak jsem přesvědčen, že v této záležitosti jste příliš podlehl mediokracii a její "síti" , do které jste spadl a která pravděpodobně položila základy vašim současným názorům. Co se týče té brigády, tak s vámi naprosto souhlasím-měl jsem dělat jistou brigádu, která mi však v poslední chvíli nevyšla-smůla!Ale takový je život.Je pravda, že každý ať úspěšný obchodník, významný politik anebo úplně někdo jiný by měl poznat, co je to tvrdá manuální-většinou špatně placená práce-je to určitě dobrá zkušenost do života.Mimochodem já znám znám narozdíl od vás zase poměry v IRSKU, které patří mezi nejvyspělejší státy EU-jsou tam nízké daně a také si tam většina obyvatel žije na dost vysoké úrovni!Co se týče těch daní, já nejsem podnikatel, ale mám svůj názor, který již znáte a nebudu se s vámi o něj přít-nemělo by to smysl.
Na závěr bych chtěl podotknout:Já jsem zastáncem ODS a její politiky, zajímám se o politiku, sám chci být politikem a nemám rád řeči typu "Oni podporují tuneláře" nebo "Oni rozkradli tento stát atd.".Skutečně na tyto mediální fantazijní výplody jsem velmi alergický.Když už se chci o něčem bavit, tak o jasných politických krocích (např. nutná reforma školství, reforma armády, deficitní vládní politika atd.) a ne o hloupostech.(Prosím neuražte se za některé mé názory či reakce, jsem člověk s vysokým sebevědomím a když něco chci říct, tak to řeknu!).
PS:I přes naše názorové neshody si velmi vážím skutečnosti, že s vámi mohu diskutovat a byl bych proto poctěn, když by naše diskuse mohla v budoucnu dále pokračovat.
  26.06.2002 16:28 Neuveden
 
Myslím si, že byste měl odstoupit, spolu s Tlustým a Zahradilem, samozřejmě i s Klausem. Vaše "sociální cítění" se projevilo i na takové prkotině, že jste ve svém domě nezajistil rampu pro vozíčkáře. To Vám prý ubralo nejvíc hlasů. Taková blbost, řeknete si...
Obrozená ODS s novými, neokoukanými tvářemi by mohla být naděje. Pavel Bém je naděje. Ale k tomu nedojde. Nová pravicová strana - nepravděpodobné. Pokud zůstanete ve vedení, je to konec pravice.
  25.06.2002 18:04 petr melichar <pmelichar@email.cz>
 
Jak se Vám daří pane Langer. Doufám,že dobře. Dávejte na sebe pozor,hlavně po zdravotní stránce. Ať nedopadnete jak pan předseda. Tahle země Vás bude všechny ještě moc potřebovat a doufám,že to lidé brzo pochopí. Jen aby nabylo pozdě. Držím palce a opravdu se držte "našeho" hesla hlavu vzhůru.
  20.06.2002 21:30 Petr Melichar <pmelichar@email.cz>
 
Vážený pane Langer,
možná si na mě nevzpomínáte, podával jsem si s Vámi ruku po pořadu Bez imunity před volbami. Tenkrát jste mi říkal,ať vydržím ještě tři dny. Vydržel jsem,ale teď marně přemýšlím,jestli to nebyl sen. Bohužel vím,že to tak není. Vím ale jedno,že ať vše dopadne jakkoli, nenechte se tou špínou, která dnes padá na hlavy Vás všech znechutit. Plně Vám i celé ODS důvěřuji a věřím, že jsme ještě neřekli v této zemi poslední slovo. Možná to bude chvíli trvat, ale oni na to lidé postupem času stejně přijdou. S pozdravem řadový člen ODS Petr Melichar
  19.07.2002 08:34 Neuveden
 
Krásně se to čte,ODS potřebuje co nejvíc hlasů takových naivků jako Vy.
  19.06.2002 14:00 Zilog <xcimbal@quick.cz>
 
Neda mi to, abych sem nevyjadril uspokojeni nad vysledky voleb. Mrzi mne sice relativni vitezstvi komunistu, ale naopak tesi zaslouzena porazka zkostnatele ODS, jejiz styl se od KSCM nijak vyrazne nelisil, a ktera vysledku napomohla. Naprosto spravedlive ted dostaly sanci demokraticke proevropske strany, ktere maji sanci na vytvoreni koalice, zatimco posttotalitni stranickou disciplinou svazane sekty samy nad sebou vyrkly ortel. Desi mne akorat fakt, ze ani porazka patrne ODS k reforme nedonuti. Takze Vam preji stastnou opozicni cestu k petiprocentni hranici v pristich volbach ;).

Zilog
  26.06.2002 22:19 Jenk <sartorius@centrum.cz>
 
Myslím, že jste si spletl strany. ODS volby neprohrála, je druhou nejsilnější politickou stranou v ČR. Zcela však prohrála Koalice - ve volbách počtem hlasů a nyní programově. Tak dejte pane rozum dohromady.
  18.06.2002 21:26 fa <adasa@email.cz>
 
Teď jsem si všiml, že vás pobouřily výsledky komunistů. Vzhledem k tomu , že je volí skalní jádro (až do smrti)tak to nic překvapivého není. Výsledek se odvíjí od nízké volební účasti. K čemuž ODS přispělo měrou největší. Pokud vezmu , že ods VOLILO 10% FANATIKŮ A ZBYTEK Z DŮVODU MEŠÍHO ZLA, výsledek je mnohem ubožejší.
  18.06.2002 16:44 fa <adasa@email.cz>
 
Zatím jsem nečetl žádnou sebekritiku ze strany ODS jako celku. Svádění viny na vnějšího nepřítele vám moc nepomůže. (I když, v tom jste odborníci). Je jen škoda , že jste nedostali ještě míň hlasů, to by mělo za následek alespoň odstoupení celého vedení. Takhle se budete válet v tom bahně do příštích voleb.Lada.
  18.06.2002 09:49 Neuveden
 
Tak co krasavče?Už ani neodpovídáš na dotazy,Je po volbách,projeli jste to na celé čáře,takže volič Vás začne zajímat až za 4 roky.Teď máte asi starosti co a jak dál.Míň arogance a nadřazenosti Vám přeje Váš nevolič