Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  29.04.2007 22:25 asdf
 
29.04.2007



Vážený pane Halberštáte,



k „podnětu k nápravě“, který jste mi zaslal v příloze Vašeho dopisu ze dne 9. března 2007 elektronickou cestou, Vám po detailním zhodnocení záležitosti, na kterou upozorňujete, sděluji následující.



Uvádíte, že dochází k nedodržování výhod vyplývajících pro příslušníky bezpečnostních sborů ze dnů, které jsou prohlášeny za státní svátky ČR a tudíž k porušování mezinárodní smlouvy – Evropské sociální charty. Tento nedostatek, jak uvádíte, si vysvětlujete systémovou chybou v programu SAP a EKIS.Ubezpečuji Vás o tom, že se nejedná o závadu v počítačovém systému, ale, jak z následujícího vyplyne, o Vaši nesprávnou interpretaci jak zmíněné mezinárodní smlouvy, tak právních předpisů týkajících se dané věci.Ustanovení části II čl. 2 bodu 2 Evropské sociální charty, jíž je Česká republika vázána, obsahuje závazek poskytovat placené volno v době veřejných svátků. Jedná se o obecný závazek, který z důvodu zabezpečení potřeb společnosti nemůže platit bezvýjimečně. Proto ustanovení článku 31 (v části III) uvádí, že „Práva a principy stanovené v části I, pokud jsou účinně realizována, a jejich účinné uplatňování podle části II nebudou podléhat jakýmkoli restrikcím nebo omezením, která nejsou specifikována v těchto částech, s výjimkou případů, kdy takováto omezení jsou stanovena zákonem a jsou v demokratické společnosti nezbytná na ochranu práv a svobod jiných nebo na ochranu veřejného zájmu, národní bezpečnosti, veřejného zdraví nebo morálky“.



Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, nemá vlastní ustanovení o svátcích. V § 126 odst. 1 tohoto zákona se užívá pojmu dny pracovního klidu, který je upraven zákoníkem práce (zákon č. 262/2000 Sb.). Je proto možné konstatovat, že na základě analogického použití § 91 odst. 1 zákoníku práce, jsou i pro příslušníka dny pracovního klidu dny nepřetržitého odpočinku v týdnu a svátky. Odstavec 4 uvedeného ustanovení § 91 stanoví, že ve svátek může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci výkon prací, které je možné zaměstnanci nařídit ve dnech nepřetržitého odpočinku v týdnu (jedná se o práce uvedené v 3. odstavci), práce v nepřetržitém provozu a práce potřebné při střežení objektů zaměstnavatele. Také ustanovení § 112 odst. 4 zákona č. 361/2003 Sb. předpokládá výkon služby ve svátek, když uvádí, že příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí.



Z uvedeného vyplývá, že nařizování služby příslušníkům bezpečnostních sborů ve dnech, na něž připadl svátek, není v rozporu ani s Chartou, ani s vnitrostátní legislativou. Služba, jíž vykonávají příslušníci, je bez jakékoli pochybnosti činností spojenou s ochranou veřejného zájmu, bezpečnosti a zdraví osob, které má na mysli již cit.ustanovení Charty.

Ještě k Vašemu vyjádření, že příslušníci zařazení ve směnném provozu nemají z neznámých důvodů výhody, které plynou ze státních svátků. Příslušník, který zajišťuje nepřetržitý provoz nebo jiný provoz, který vyžaduje stálý výkon služby, a pro něhož je den, na který připadl svátek, obvyklým dnem služby, nemůže mít v tento den volno, protože to neumožňuje právě zajištění služby v uvedeném provozu. Svátek v tomto režimu služby proto nemá v zásadě žádný význam. Skutečně odsloužená doba se samozřejmě zahrnuje do fondu základní doby služby.



Jak ukazují zkušenosti z praxe, někteří příslušníci konající službu v nepřetržitém provozu se mylně domnívají, že připadne-li svátek na den, který pro ně podle předem stanoveného harmonogramu směn není dnem služby, mají právo si tento svátek nahradit volnem některý jiný den. Pramení to z již zmíněné hluboce zafixované představy, že těmi „pravými” dny služby jsou pondělí až pátek. Vycházejí také ze skutečnosti, že příslušníci, kteří nezabezpečují nepřetržitý provoz, mají nepřítomnost ve službě omluvenu a omluvená doba je jim započtena jako výkon služby. Považují to za nespravedlivé a někdy to dokonce vnímají tak, že jsou nuceni si tento svátek „nasluhovat”. To je samozřejmě mylný názor. Jedná se o stejnou situaci, jako když příslušníkovi s rovnoměrným rozvržením připadne svátek na sobotu nebo neděli.



Takže jediný rozdíl mezi příslušníkem, který vykonává službu v nepřetržitém provozu a příslušníkem, který takový provoz nezabezpečuje, spočívá v tom, že připadne-li svátek na den služby příslušník v nepřetržitém režimu služby ji musí odsloužit, kdežto ostatní příslušníci nikoli. To se může zdát jako nespravedlivé, ale ve Vašem dopisu není ani zmínka o tom, že na rozdíl od těchto ostatních příslušníků, je poskytován příslušníkům ve směnném režimu služby zvýšený základní tarif ve smyslu § 114 odst. 2 zákona o služebním poměru. Za dobu kalendářního roku tudíž bude příslušníkovi vyplacen přibližně jeden služební příjem navíc.



Vážený pane Halberštáte, v rámci snahy o dobrou komunikaci mezi vedením Ministerstva vnitra a odborovou organizací a dodržování pravidel slušnosti bych uvítal, kdyby tato komunikace nebyla vedena na základě jednoznačných soudů o „rozporu s mezinárodním právem“, výzev „k co nejrychlejší nápravě“, požadavků na „informaci o tom, kdo způsobil neomluvitelnou chybu“ a výhrůžek „obrácením se žalobou na soud“ v případě, že nezaujmu stanovisko k Vašemu dopisu.



Ještě k závěru Vašeho dopisu, kde uvádíte, že problémů vytvářejících nespokojenost s nespravedlivými pracovními podmínkami je více, bych Vás chtěl požádat o jejich konkretizaci. Pokud mi nesdělíte, o jaké „nespravedlnosti“ jde, nejen, že se k nim nemohu vyjádřit, ale žádám Vás, abyste se o nich nadále nezmiňoval . O aktuální připomínky, podněty a doporučení, týkající se zákona č.361/2003 Sb., stejně jako otázky související s připravovanou reformou Policie ČR, jsem mimochodem požádal pana Plechatého v dopise, jímž jej zvu na pravidelné jednání předsedů odborových svazů, které se koná 30. dubna t.r. Pozvánka byla zaslána právě jemu na základě informace, jíž telefonicky sdělil dne 18. dubna ředitelce kabinetu ministra Mgr. Viktorové, že on, tj.pan Plechatý, je prozatímním předsedou UBS. Vaši odpověď týkající se mé žádosti z 21. března o poskytnutí bližších kontaktních údajů statutárních zástupců Vaší odborové organizace oprávněných jednat jejím jménem, jsem dosud nedostal.





S pozdravem



MUDr. Mgr. Ivan Langer

ministr vnitra a ministr informatiky

.

Chlumec n. C. dne 25. dubna 2007

Vážený pane ministře Langere,



děkuji Vám za odpověď na můj dopis ze dne 9.3.2007, který jsem včera obdržel. Dovolil bych si také zpětně reagovat.



Já i moji kolegové z UBS bereme na vědomí Vaše stanovisko k problematice státních svátků u příslušníků bezpečnostních sborů. Shodujeme se s Vámi v tom, že existují profese, při kterých se musí vykonávat práce i ve státní svátek. S Vaším dalším stanoviskem však nesouhlasíme a jsme z pochopitelných důvodů odhodláni pokračovat v této věci zákonnými prostředky. Byl bych nerad, aby to bylo pochopeno jako nějaká výhružka, jak mi již Vámi bylo vytknuto. Chápejte to, prosím, jako doklad toho, že se nehodláme vzdát našeho přesvědčení v prosazování spravedlivých podmínek pro všechny příslušníky bezp. sborů a chceme využít veškerých prostředků, které nám jsou poskytovány v naší demokratické společnosti.



Kvůli tomu, že současně nastavený systém státních svátků u bezp. sborů nebude pravděpodobně do konce roku změněn (jak jsem pochopil z Vašeho stanoviska), bych Vás chtěl dále informovat, že ve výpočtech provedených za účelem zjištění reálných propadů u příslušníků bezp. sborů za rok 2007, které Vám jsou od začátku roku předkládány, nejsou zohledněny dny státních svátků, které musejí příslušníci ve směném provozu odpracovat. Pro rok 2007 se jedná právě pro tuto skupinu příslušníků o 75 odpracovaných hodin navíc. A to je důvod poklesu celkového služebního příjmu těchto příslušníků za rok 2007 oproti roku 2006. O této skutečnosti Vás raději informuji předem, abyste na ni byl ke konci roku 2007 připraven, pokud budete chtít dostát slibu, aby celkový služební příjem za rok 2007 neklesl u žádného příslušníka a naopak byl navýšen o Vámi zveřejňovaných 7,5 % oproti roku 2006.



Na společné schůzce dne 30.4.2007, kterou pořádáte, Vám bude předána Vámi požadovaná konkretizace problémů, které vytvářejí nespokojenost s nastavenými nespravedlivými pracovními podmínkami mezi příslušníky bezp. sborů (na které již bylo mnohokráte veřejně upozorňováno). Dále Vám budou postoupeny bližší kontaktní údaje statutárních zástupců naší odborové organizace, kteří jsou oprávněni jednat jejím jménem.





S pozdravem



Milan Halberštát

prozatímní místopředseda UBS
  01.01.2007 01:39 Zbaven ideálů !!!!
 
Velevážené vedení z NOS PČR, konečně se vzbuďte a jednejte!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Už to není za pět minut dvanáct, ale pět minut po dvanácté!!!! Spojte se s odboráři HZS ČR, VS ČR a Celní správy a sjednejte v co nejkratší době ve vší úctě, slušnosti a zákonosti nějakou akci, která by zaslepeným politikům už konečně otevřela oči (třeba i demonstraci). Jinak nebude kdo by hasil požáry, nebude kdo by chytal a hlídal nepřizpůsobivé občany, kdo by zachraňoval to nejcenější co všichni máme, zdraví a život. Teď opravdu ukažte, že nadešla vaše chvíle, opravdu jednejte!!!!!!!
  01.01.2007 09:58 P.J.B.
 
Kamaráde, nevím, jak Tobě, ale mně se už delší čas zdá, že NOS kope v úplně jiném dresu než my z ulice... Pokud tomu tak není, pak nechápu, proč jejich aktivity v převážné většině směřovaly k problematice výsluhových nároků. To se my v aktivní službě máme o sebe postarat sami??? Pak by se asi měli rozpustit či přejmenovat na sdružení rentiérů... Možná se mýlím, ale v tom případě ať mě někdo přesvědčí o opaku!
  01.01.2007 11:54 .. ..
 
for P.J.B.
Nechci tě přesvědčovbat, ale odbory jsou taková, jací jsme my sami. Jsi v odborech? Tak tam něco dělej, byť pro sebe !!! Nejsi v odborech? Tak od nich pomoc nečekej !!! Jinak jsi (neuraz se) jen remcal !!!
  01.01.2007 12:10 P.J.B.
 
for .. ..:
Kromě své práce, 4-členné rodiny (což mne dohromady samo o sobě vytěžuje na 150%) a občasného přispívání do těchto diskusí dělám to, že už delší čas zasílám konkrétní písemné připomínky a podněty k zákonu o služebním poměru jednotlivým poslancům, senátorům, ministrovi aj. ... Fakt je, že odpovědi jsem se během posledních 3 měsíců dočkal pouze od pí JUDr. Dundáčkové a p. ministra, ale že bych jenom remcal, to mi opravdu nepřijde. Už teď mám pocit, že ženuška a dcerušky znají taťku buď na odchodu nebo spícího, ale to je realita prakticky ve všech policejních rodinách, to tady nemusím rozmazávat...
  01.01.2007 14:57 jirka <michalsekal@seznam.cz>
 
Prosímtě kolego, probuď se, odbory máme jen teoreticky, prakticky jsou to lidé placeni vnitrem jako ty n. já a určitě podstatně lépe, takže oni nejdou s námi, ale spíše proti nám
  01.01.2007 19:55 .. ..
 
for P.J.B.
OK. nejsi remcal.
  01.01.2007 01:33 PP
 
Předem bych chtěl popřát všem kolegům vše nejlepší a zejména mnoho zdraví, které bude každý potřebovat pro svoji další pracovní činnost. Po přečtení převážné části posledních příspěvků jsem získal dojem, že zřejmě málo kdo pochopil v jakém trendu se v posledních letech policie ubírá,proč návrhy zákona jsou takové, jaké jsou. Je nutno odlišit platy- například ředitele okresu od platu policisty na ulici, který se s příplatkem blížil platu ředitele, což není žádoucí a bylo mnohokrát kritizováno a nyní v novém zákoně se toto podařilo odstranit stejně tak jako důstojnické hodnosti, kdy o tomto ve svých odpovědích hovořil i kolega z vedení PP, že je velmi špatné, když vedoucí má nižší hodnost než-li jeho podřízený, že se pak toto muselo odstraňovat mimořádným povýšením ap. Nyní je již zajištěno, že řadový policista základního útvaru nemůže žádnou důstojnickou hodnost - označení získat, rovněž tak je to i s platem, kdy je nyní dostatečně dlouhodobě zajištěno, že i platem bude policista z ulice dostatečně odlišen. Nelze kritizovat to, že u části policistů nedojde k navýšení platů o stanovená procenta ke zvýšení základních platů státních zaměstnanců v roce 2007, neboť v průměru částka stanovená při schválení státního rozpočtu a uvolněná pro vnitro bude jistě vyčerpána. Myslím, že mohl každý policista již při návrhu současného zákona ze znění zjistit, jakým směrem se zajištění policistů, potažno ostatních st. zaměstnanců vnitra ubírá. Otázka cukru a biče
  01.01.2007 01:46 Milhaus
 
Jistě že máš pravdu, ale jen v něčem. Jak se říká, máme všichni v torně maršálskou hůl, ale myslíš si, že všichni můžou být na vedoucích funkcích, nemůžou. Díky tomuto, také nemůžou už jen z morálního hlediska finančně strádat, byť jen o 1.000,- Kč, vždyť nic neudělali. Nemluv tedy o biči a už vůbec ne o cukru.
  01.01.2007 03:48 Petr
 
Titulek novin za měsíc: PLATY POLICISTU JSOU VYŠŠÍ. P.S.: polda na ulici má méně, polda od vedoucího oddělení výše má více. ( To je ten průměr)
Zbytečně se tady plácám játra a akorát jsem ještě více naštvanej.
  01.01.2007 11:59 civilnicek civilni
 
Vážený pane PP,
hezky to píšete, ale za tohle krásné psaní by mi v tomto roce nikdo v obchodě nic nedal. Kariérní řád, kterým se pořád oháníte, je takový že někdo dostal možnost zvýšit si v zaměstnání vzdělání a jinému bylo to samé odpíráno ba přímo znemožňováno (přesto tohoto zvýšení dosáhl). A tak nyní budete mít 24 leté podplukovníky a 50 leté podpraporčíky se stejným vzděláním. A není vám hanba? Karierní řád u policie byl, je a bude založen na rodinkaření a známostech. Nikdy nic nevypovídal o vzdělání, zkušenostech a praxi. Nevěřím že kdy byla snaha to změnit a nebude ani nyní. Pro pár vyvolených cukříček a pro většinu bič, bič, bič .....
  01.01.2007 18:26 fekete
 
myslel jsem si, že už to tady nezazní, ale dočkal jsem se, kolegové - Vám fakt přišlo normální, že si přesčasama a příplatkama (a jak se k lizu často na oddělení přichází) vydělalo víc než na kriminálkách, a když šel člověk z obvodu tak měl míň peněz?
  01.01.2007 01:17 POLICIE ČR
 
2007 - WELCOME TO HELL!!!
  01.01.2007 01:19 Zbaven ideálů !!!!
 
2007 - VÍTEJTE V PEKLE !!!
  01.01.2007 00:22 Karel
 
Tak Vás zdraví nyní už bývalý policista. Přeji Vám všem, policistům, hasičům, vězeňské službě, celníkům, prostě všem, kteří tu káru potáhnou i se skřípajícími kolečky dál, aby dělali vždy jen to, co jim dovolí a poradí jejich svědomí.
  01.01.2007 00:22 Polda <Policeman158@sezna.cz>
 
Je absurdní, že po 7 letech můžu slavit konečně Silvestr a Nový rok kdy v letech 1999, 2000, 2001, 2002 jsem měl z 31.12. na 1.1 noční a letech 2003, 2004 a 2005 jsem měl 31.12. a 1.1. ranní a nemám co slavit. Byl jsem jako skoro každý řadový policista potrestán snížením platu, kdy u mne to činí 1.000,- Kč měsíčně a snížením hodnosti o 1 stupeň. Tak Vám pane ministře pěkně děkuji hlavně, že jsme od vás dostali tu krásnou příručku s kodexem cti ve kterém mi chybí vaše fotografie s vaším blaženým úsměvem.
  31.12.2006 23:58 Nespokojený policista <nespokojenypolicista@seznam.cz>
 
Když už jsem zde několikrát přispíval svými poznatky a názory do diskuse, sluší se i přiložit novoroční přání. To osobní přání Vám, pane ministře, bych rozdělil do dvou částí.
V té první části bych Vám chtěl popřát, jako spoluobčanovi. A tak tedy přeji i Vám v Novém roce 2007 jen to nejlepší rovněž s přáním abychom se měli v dalším roce všichni lépe, než v tom uplynulém.
V té druhé části bych Vám chtěl popřát už jen jako spolučlen resortu, jehož jste nejvyšším představitelem, čili ministrem (zatím). Přeji Vám do Nového roku, jako ministrovi vnitra,
aby jste pocítil na vlastní kůži nespokojenost většiny zaměstnanců státní správy, zvláště policistů, a všech kolegů ve služebním poměru, a aby jste přehodnotil své ambice, zda-li vůbec můžete být tím nejvyšším představitelem resortu, kde máte převážnou část nespokojených lidí, neboť jen několika málo vyvoleným Vaše setrvání ve funkci vyhovuje. Nevyzívám Vás k odstoupení, to mi ani nepřísluší, jelikož vím, že jste vystudovaný a také chytrý člověk. Co mi ale vadí, je to, že jste policisty, hasiče a ostatní osoby ve služebním poměru téměř odepsal a za dobu vašeho ministrování se tyto profese dostanou od 1.1.2007 v mzdovém hodnocení na jedno ze spodních míst v pomyslném žebříčků hodnocených profesí. Promiňte mi ten příměr, ale kdejaká „lopata“ bude mít od ledna vyšší plat, než většina řadových policistů, hasičů atd., kteří denně nasazují své životy na ochranu zájmů státu a jeho občanů. (zdůrazňuji ŘADOVÝCH, protože vyšší funkce budou s platem na tom VELMI dobře a vůbec si nestěžují)
Budu jen doufat, že dostojíte svým slibům a že zařídíte, aby byly navýšeny platy příslušníkům ve služebním poměru, včetně slibovaného procentuálního navýšení, jako ostatním státním zaměstnancům, kteří navýšení platů mají přiznané.
Pokud nedocílíte toho, aby byla práce řadových policistů, hasičů, atd. v nejbližší době řádně ohodnocena, NEMÁTE na ministerstvu co dělat, a jste jen, promiňte mi ten příměr, POLITICKÝ LHÁŘ, pasoucí po funkci, vysokém platu, s nezájmem o ostatní zaměstnance resortu!!!



Promiňte, že vystupuji zde v diskusi anonymně, ale zatím nenastala doba, kdybych měl jistotu, že mohu otevřeně říct a napsat své názory pod pravým jménem. Svoboda slova u Policie zatím není možná, neboť mnoho kolegů to pocítilo na vlastní kůži! Snad se to v budoucnu změní.
  31.12.2006 23:34 Nespokojený policista <nespokojenypolicista@seznam.cz>
 
Ještě chvíli a na žebříčku profesí bude policista se svým finančním ohodnocením na jednom z posledních míst
  31.12.2006 23:29 vedoucí
 
pane ministře
škoda. že jste neviděl ty zkroucené tváře mých podřízených když jsem jim rozdával novoroční dárky a utěšoval je slovy, dobře již bylo, propad od 100 kč až do 1000 kč, a pane kapitáne tady se podepište a prosím před jméno podpraporčík, nejvíce mě ovšem bolí, že snad 2 měsíce jsem jim říkal a přesvědčoval je ať neblbnou s civilem, že méně nemůžou dostat, všichni slibovali navýšení, teprve dnes 31.12.2006 !!! jsem ve svém volnu, svým vozidlem (pouze 20km) vezl rozkazy na útvar denní a noční směně, zítra 1.1.2007 !!! musím v 05,45 hodin vstávat a opět ve svém volnu (zadarmo) a opět svým vozidlem (pouze 20 km) odvézt rozkazy denní směně, aby je dostali než začnou sloužit, své podřízené můžu "potěšit" pouze tím, že jsem rovněž přišel o cca 500,- kč, kdyby bylo stejně peněz jako letos, tak jak to, že jsou propady, nerozumím tomu a dále ... no vlastně to nemá cenu, vydržím ještě první 1/4 letí a jestli se to nenapraví tak civil po 20 letech, všem navrhuji: dělejte svou službu poctivě, absolutně přesně podle předpisů, rozkazů, Siářů a ostatních nařízení a když říkám poctivě, tak tím myslím poctivě (Chorvatsko - celníci), hezký Nový rok
  31.12.2006 23:25 Petr
 
Petr

Ještě jsem nedostal platový výměr, ale ti co ho dostali, tak je to naprostý výsměch všemu. Vedoucí funkce jsou zaplaceny vysoce a my dole, holt budeme šlapat a jestli ne, tak za dveřmi jsou další, taková je realita. Odchod jednotlivce nic neřeší a naříkání už vůbec nic a naše odbory, ty jsou k ničemu, připadá mi, že v nich jsou vedoucí pracovníci, kteří jsou ovšem spokojeni, dostali přidáno. Nemá smysl se zde rozepisovat o stavu jaký je, ale mohu říci, že jsem nespokojen se svoji degradací, platem a zacházením jako s posledním člověkem ve společnosti. A jestli mám říct závěr, tak jsme na jedné lodi, které velí ......., tato loď se ale jmenuje TITANIC a tato se potápí, kdy někteří se stačili zachránit, odejít do civilu. Já ovšem nemohu odejít, nemám léta a budu se muset dožít 10-ti let, snad to stihnu a do té doby mne nevyhodí na dlažbu za nějakou pitomost, pro kterou mohou podle nového zákona.
Nedoporučiji se však obracet na ústavní soud. Už jen projednávání je jistou vstupenkou do civilu.
  31.12.2006 23:38 vedoucí
 
ne všechny, viz nahoře
  31.12.2006 23:24 :(, :(, :(
 
Zastavte čas nechceme nový službní zákon.