Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  29.04.2007 22:25 asdf
 
29.04.2007



Vážený pane Halberštáte,



k „podnětu k nápravě“, který jste mi zaslal v příloze Vašeho dopisu ze dne 9. března 2007 elektronickou cestou, Vám po detailním zhodnocení záležitosti, na kterou upozorňujete, sděluji následující.



Uvádíte, že dochází k nedodržování výhod vyplývajících pro příslušníky bezpečnostních sborů ze dnů, které jsou prohlášeny za státní svátky ČR a tudíž k porušování mezinárodní smlouvy – Evropské sociální charty. Tento nedostatek, jak uvádíte, si vysvětlujete systémovou chybou v programu SAP a EKIS.Ubezpečuji Vás o tom, že se nejedná o závadu v počítačovém systému, ale, jak z následujícího vyplyne, o Vaši nesprávnou interpretaci jak zmíněné mezinárodní smlouvy, tak právních předpisů týkajících se dané věci.Ustanovení části II čl. 2 bodu 2 Evropské sociální charty, jíž je Česká republika vázána, obsahuje závazek poskytovat placené volno v době veřejných svátků. Jedná se o obecný závazek, který z důvodu zabezpečení potřeb společnosti nemůže platit bezvýjimečně. Proto ustanovení článku 31 (v části III) uvádí, že „Práva a principy stanovené v části I, pokud jsou účinně realizována, a jejich účinné uplatňování podle části II nebudou podléhat jakýmkoli restrikcím nebo omezením, která nejsou specifikována v těchto částech, s výjimkou případů, kdy takováto omezení jsou stanovena zákonem a jsou v demokratické společnosti nezbytná na ochranu práv a svobod jiných nebo na ochranu veřejného zájmu, národní bezpečnosti, veřejného zdraví nebo morálky“.



Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, nemá vlastní ustanovení o svátcích. V § 126 odst. 1 tohoto zákona se užívá pojmu dny pracovního klidu, který je upraven zákoníkem práce (zákon č. 262/2000 Sb.). Je proto možné konstatovat, že na základě analogického použití § 91 odst. 1 zákoníku práce, jsou i pro příslušníka dny pracovního klidu dny nepřetržitého odpočinku v týdnu a svátky. Odstavec 4 uvedeného ustanovení § 91 stanoví, že ve svátek může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci výkon prací, které je možné zaměstnanci nařídit ve dnech nepřetržitého odpočinku v týdnu (jedná se o práce uvedené v 3. odstavci), práce v nepřetržitém provozu a práce potřebné při střežení objektů zaměstnavatele. Také ustanovení § 112 odst. 4 zákona č. 361/2003 Sb. předpokládá výkon služby ve svátek, když uvádí, že příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí.



Z uvedeného vyplývá, že nařizování služby příslušníkům bezpečnostních sborů ve dnech, na něž připadl svátek, není v rozporu ani s Chartou, ani s vnitrostátní legislativou. Služba, jíž vykonávají příslušníci, je bez jakékoli pochybnosti činností spojenou s ochranou veřejného zájmu, bezpečnosti a zdraví osob, které má na mysli již cit.ustanovení Charty.

Ještě k Vašemu vyjádření, že příslušníci zařazení ve směnném provozu nemají z neznámých důvodů výhody, které plynou ze státních svátků. Příslušník, který zajišťuje nepřetržitý provoz nebo jiný provoz, který vyžaduje stálý výkon služby, a pro něhož je den, na který připadl svátek, obvyklým dnem služby, nemůže mít v tento den volno, protože to neumožňuje právě zajištění služby v uvedeném provozu. Svátek v tomto režimu služby proto nemá v zásadě žádný význam. Skutečně odsloužená doba se samozřejmě zahrnuje do fondu základní doby služby.



Jak ukazují zkušenosti z praxe, někteří příslušníci konající službu v nepřetržitém provozu se mylně domnívají, že připadne-li svátek na den, který pro ně podle předem stanoveného harmonogramu směn není dnem služby, mají právo si tento svátek nahradit volnem některý jiný den. Pramení to z již zmíněné hluboce zafixované představy, že těmi „pravými” dny služby jsou pondělí až pátek. Vycházejí také ze skutečnosti, že příslušníci, kteří nezabezpečují nepřetržitý provoz, mají nepřítomnost ve službě omluvenu a omluvená doba je jim započtena jako výkon služby. Považují to za nespravedlivé a někdy to dokonce vnímají tak, že jsou nuceni si tento svátek „nasluhovat”. To je samozřejmě mylný názor. Jedná se o stejnou situaci, jako když příslušníkovi s rovnoměrným rozvržením připadne svátek na sobotu nebo neděli.



Takže jediný rozdíl mezi příslušníkem, který vykonává službu v nepřetržitém provozu a příslušníkem, který takový provoz nezabezpečuje, spočívá v tom, že připadne-li svátek na den služby příslušník v nepřetržitém režimu služby ji musí odsloužit, kdežto ostatní příslušníci nikoli. To se může zdát jako nespravedlivé, ale ve Vašem dopisu není ani zmínka o tom, že na rozdíl od těchto ostatních příslušníků, je poskytován příslušníkům ve směnném režimu služby zvýšený základní tarif ve smyslu § 114 odst. 2 zákona o služebním poměru. Za dobu kalendářního roku tudíž bude příslušníkovi vyplacen přibližně jeden služební příjem navíc.



Vážený pane Halberštáte, v rámci snahy o dobrou komunikaci mezi vedením Ministerstva vnitra a odborovou organizací a dodržování pravidel slušnosti bych uvítal, kdyby tato komunikace nebyla vedena na základě jednoznačných soudů o „rozporu s mezinárodním právem“, výzev „k co nejrychlejší nápravě“, požadavků na „informaci o tom, kdo způsobil neomluvitelnou chybu“ a výhrůžek „obrácením se žalobou na soud“ v případě, že nezaujmu stanovisko k Vašemu dopisu.



Ještě k závěru Vašeho dopisu, kde uvádíte, že problémů vytvářejících nespokojenost s nespravedlivými pracovními podmínkami je více, bych Vás chtěl požádat o jejich konkretizaci. Pokud mi nesdělíte, o jaké „nespravedlnosti“ jde, nejen, že se k nim nemohu vyjádřit, ale žádám Vás, abyste se o nich nadále nezmiňoval . O aktuální připomínky, podněty a doporučení, týkající se zákona č.361/2003 Sb., stejně jako otázky související s připravovanou reformou Policie ČR, jsem mimochodem požádal pana Plechatého v dopise, jímž jej zvu na pravidelné jednání předsedů odborových svazů, které se koná 30. dubna t.r. Pozvánka byla zaslána právě jemu na základě informace, jíž telefonicky sdělil dne 18. dubna ředitelce kabinetu ministra Mgr. Viktorové, že on, tj.pan Plechatý, je prozatímním předsedou UBS. Vaši odpověď týkající se mé žádosti z 21. března o poskytnutí bližších kontaktních údajů statutárních zástupců Vaší odborové organizace oprávněných jednat jejím jménem, jsem dosud nedostal.





S pozdravem



MUDr. Mgr. Ivan Langer

ministr vnitra a ministr informatiky

.

Chlumec n. C. dne 25. dubna 2007

Vážený pane ministře Langere,



děkuji Vám za odpověď na můj dopis ze dne 9.3.2007, který jsem včera obdržel. Dovolil bych si také zpětně reagovat.



Já i moji kolegové z UBS bereme na vědomí Vaše stanovisko k problematice státních svátků u příslušníků bezpečnostních sborů. Shodujeme se s Vámi v tom, že existují profese, při kterých se musí vykonávat práce i ve státní svátek. S Vaším dalším stanoviskem však nesouhlasíme a jsme z pochopitelných důvodů odhodláni pokračovat v této věci zákonnými prostředky. Byl bych nerad, aby to bylo pochopeno jako nějaká výhružka, jak mi již Vámi bylo vytknuto. Chápejte to, prosím, jako doklad toho, že se nehodláme vzdát našeho přesvědčení v prosazování spravedlivých podmínek pro všechny příslušníky bezp. sborů a chceme využít veškerých prostředků, které nám jsou poskytovány v naší demokratické společnosti.



Kvůli tomu, že současně nastavený systém státních svátků u bezp. sborů nebude pravděpodobně do konce roku změněn (jak jsem pochopil z Vašeho stanoviska), bych Vás chtěl dále informovat, že ve výpočtech provedených za účelem zjištění reálných propadů u příslušníků bezp. sborů za rok 2007, které Vám jsou od začátku roku předkládány, nejsou zohledněny dny státních svátků, které musejí příslušníci ve směném provozu odpracovat. Pro rok 2007 se jedná právě pro tuto skupinu příslušníků o 75 odpracovaných hodin navíc. A to je důvod poklesu celkového služebního příjmu těchto příslušníků za rok 2007 oproti roku 2006. O této skutečnosti Vás raději informuji předem, abyste na ni byl ke konci roku 2007 připraven, pokud budete chtít dostát slibu, aby celkový služební příjem za rok 2007 neklesl u žádného příslušníka a naopak byl navýšen o Vámi zveřejňovaných 7,5 % oproti roku 2006.



Na společné schůzce dne 30.4.2007, kterou pořádáte, Vám bude předána Vámi požadovaná konkretizace problémů, které vytvářejí nespokojenost s nastavenými nespravedlivými pracovními podmínkami mezi příslušníky bezp. sborů (na které již bylo mnohokráte veřejně upozorňováno). Dále Vám budou postoupeny bližší kontaktní údaje statutárních zástupců naší odborové organizace, kteří jsou oprávněni jednat jejím jménem.





S pozdravem



Milan Halberštát

prozatímní místopředseda UBS
  07.01.2007 20:33 klik
 
jezní někde v ČR vůbec ještě 158 a PCO v čerňákách??? Vždyť se to nedá, jeden plot a polovinu toho na opasku nemam.
  07.01.2007 21:05 polda
 
Jo, v Ústí se ještě jezdí v čerňákách - a dokonce někdy i záloha...aspoň to...
  07.01.2007 21:33 velitel směny
 
V Příbrami také, záleží čistě na služebním funkcionáři, jakou ti dá náplň práce a jakou ústroj.
  07.01.2007 20:24 klik
 
Když se máme všichni vzdělávat a hrnout se nahoru jak nám tlučou do hlavy, zajímalo by mě, kdo asi tak bude jezdit 158, nebo PCO, to budou poškoláci??To je akorát tak bez zkušeností a bez znalosti taktiky atd. někde smahnou, a když vemu v potaz, že od nedávna se jezdí 158 a PCO v klasických uniformách, aby policistu pachatel asi dobře viděl(nedej bůh až budou nové fosforeskující bundy) tak se taky může stát i to nejhorší, a pak se asi něco už začne dít. Připadá mi, že u PČR není žádná prevence, ale problém se začne řešit až tehdy když bastane, a to je samozřejmě i s novým zákonem, ale mi tomu musíme předejít. A to 26.1.2007 jak již zde bylo řečeno.
  07.01.2007 20:30 Polda <Policeman158@sezna.cz>
 
Nové bundy zatím nejsou, ale je jenom otázka času, kdy přijde model z Brna na uniformu reflexní vestu a tradá do obchůzky nebo na výjezd.
  07.01.2007 21:29 školák
 
Jo, s tim vzděláváním fakt nechápu, jak to myslí. Já jsem si dal žádost k řediteli na PA už 6 krát a pokaždý mi to zamítl!!!Tak nevim, jak se dostanu po kariérním žebříčku víš.Absolutně nechápu ten nový bezvadný kariérní řád.
  07.01.2007 20:09 klik
 
Takže 26.1.2007 v 13:00 hod na Letné, a je to ohlášené a tak?? Má to všechny náležitosti, co má taková demonstrace mít???
  07.01.2007 21:04 Pitbull
 
Kluci - to datum je předběžné a zatím se jeví jako nejlepší - ale právě na detailech, ohlášeních apod. se ještě pracuje - tak prosím ještě chvilku strpení. Vše se dozvíme včas tak, aby jsme se stačili dát dohromady. Ale jedno platí stále: Buďmě připraveni a pojďme do toho všichni společně!!!
  07.01.2007 21:13 Kuk
 
Nesloužím už sice v uniformě jako asi drtivá většina všech, co tu nechávají příspěvky, ale věřte, že na SKPV to není o moc lepší, než jinde. Policie musí fungovat jako celek a tak se já i moji kolegové 100% demonstrace zúčastníme
  07.01.2007 20:04 nespokojený
 
oprava:
demonstrace bude ve 13:00 před budovou MV na Letné.
  07.01.2007 19:56 nespokojený
 
reakce na výrok předsedy NOS:
26.1.2007 demonstrace před Úřadem vlády.
  07.01.2007 20:01 Pitbull
 
JO!JO!JO! Jednoznačná Moje odpověď zní: ANO!!!! Už jsme si, kolegové mohli zvyknout, že pomoci si musíme JEN a JEN SAMI!!!! Všichni ostatní se na nás vykašlou!!!! Takže JÁ za sebe opakuji: Já do té Prahy jedu!!!!!!!!!!!! A pevně věřím, že tam nebudu sám!!!! Dost s tím hnusem, lží a arogancí!!!!!!!
  07.01.2007 21:33 zdeny
 
Demonstrace-ANO,ANO,ANO,ANO,ANO,ANO,ANO,ANO,ANO,ANO,ANO,ANO, bohužel jinak to nepůjde. Dělají z nás akorát celou dobu šašky!!!!!!
  07.01.2007 19:54 nespokojený
 
My jsme informovali ministra vnitra o reálném stavu. Upozornili jsme ho na kritická úskalí, to znamená na skupinu policistů a policistek, kteří řekněme nejsou zcela spokojeni, mají obavu z toho, že jejich plat v roce 2006 a v roce 2007 bude rozdílný směrem dolů. Máme identifikovanou tu skupinu lidí, víme, o které lidi se jedná a v zásadě děláme kroky k tomu, aby se ta situace vyřešila pozitivně pro tyto lidi a abychom naplnili to, co se tady dlouhodobě slibuje. My jsme se zařídili naprosto přesně podle zákona, to znamená platové výměry v tuto chvíli jsou u všech policistů v rámci Policie České republiky vyšší než platové výměry v roce 2006. Samozřejmě je to závislé na době služby a na postavení, které ten člověk zastává.
cit.plk.Husák
TAKŽE OPĚT PLATOVÁ NIVELIZACE???Jaký je potom smysl nového zákona?
  07.01.2007 20:07 Pitbull
 
??????????? Nestíhám se divit???? Už i PP se nás snaží ukolébat??? Moc by mne zajímalo, co myslel tou identifikovanou skupinou - vždyť to je masa lidí - jednoduše řečeno: všichni na základních útvarech, OHS (samosebou mimo ved. odd.)!!!!!!! Nevím, nevím, tady asi někdo trošku spí...:-(
  07.01.2007 19:52 pozvání
 
Právě probíhá náborová akce NAJDI HLUPÁKA do řad policie.
  07.01.2007 19:12 Borik2
 
jBylo by dobré, nechat sepsat petici, kterou by mohli poodepsat ti, kteří nebudou z nějakého důvodu na demonstraci přijít...
  07.01.2007 19:07 Vítek <vitan@sezsnam.cz>
 
"Jsem přesvědčen o tom, že některé mýty, které provází náběh služebního zákona, byly rozptýleny. Myslím si, že na celou řadu věcí máme naprosto shodné názory." Si opravdu nevydíte do pusy. Nic se nerozptýlilo, akorát jsou policisté a hasiči vís naštvaní. Nevidíte co se děje, jak jsou všichni proti novému zákonu a proti vám pane Langre. Odstupte, nbebo něco začněte dělat. Doufám, že ve vás zůstalo trocha slušnosti.
  07.01.2007 19:29 xy
 
V něm a slušnost? Nevěř tomu. Bude dělat - mstít se...
  07.01.2007 20:07 Polda <Policeman158@sezna.cz>
 
Ivan je tak férový, že vývrtka je proti němu rovná jak hřebík
  07.01.2007 19:01 Zlíňák
 
Dobrý den přeji všem svým kolegům, kteří jsou postižení novým zákonem, tak jako já. Já jsem již začal "protestovat" a to alespoň takto, že jsem šel v pátek na neschopenku, ono jestliže není žádný finanční rozdíl mezi pravidelným chozením do práce a klidným odpočinkem v kruhu rodinném, tak proč se zbytečně otravovat v práci. Nešel jsem na neschopenku sám, šli jsme téměř všichni mladí co jsme postiženi novým zákonem. Ať si služby pokryjí ti naší téměř důchodci, kterým opravdu přídali. Vedoucí to vcelku pochopil, ale samozřejmě to neposvětil. Aspoň malá forma protestu.
  07.01.2007 19:22 také zlíňák
 
tak to ti teda pěkně děkuji a já proč tam mám tu službu místo tebe, ale věz, že ti to vrátím a s chutí
  07.01.2007 19:28 xy
 
Tak to má být, u nás šli taky 4 lidi marodit.......!
  07.01.2007 19:52 dodo
 
Dej si pozor, počítám, že se začnou rojit různí kontrolní "orgáni" . Není nad to vybrat příslušníka, který nedodržuje léčebný režim :))))