Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  24.01.2008 14:46 XXX
 
Překlopeno z NOSP - je to docela obrat v jejich myšlení.

Další kolo čistek v policii – jak to vidíme my

Jistě jste zaznamenali, že vedení rezortu připravuje pokračování „kádrové dočisty“ policie (a vlastně také ostatních bezpečnostních sborů). O tom, že to nejsou bezvýznamná slova, jsme se mohli přesvědčit v několika posledních dnech, během kterých se desítky z vás na základě dosavadních informací již jednoznačně rozhodli „nejvděčnější“ zaměstnavatelskou organizaci ze dne na den opustit. Není se totiž čemu divit nebo vás odsuzovat. Vždyť zákon přece nestanoví, že vám má být po 35 letech fyzicky a psychicky náročné služby, konané mnohdy s nasazením vlastního života, k ušetření života a majetku někoho jiného, alespoň poděkováno. Místo toho si v sobě odnášíte pocit hořkosti, který objektivně vnímající člověk nemůže nepochopit.

Po prvních očistných vlnách, prováděných po roce 1989 občanskými komisemi, po lustračních hodech z počátku devadesátých let a po krácení dob pro účely nároků souvisejících se skončením služebního poměru v polovině devadesátých let, přichází téměř dvě desítky let po zhroucení „rozvinutého socialismu“ další, tentokrát důkladná očistná vlna. Beze změny právních předpisů bude rozšířen výčet útvarů Státní bezpečnosti s kontrarozvědným zaměřením. Již jimi nemají být pouze útvary, jejichž náplní byla zpravodajská činnost proti „třídnímu nepříteli“, což by se snad dalo pochopit, ale také útvary servisního nebo protiteroristického a jiného charakteru, jež byly díky tehdejší legislativě (srov. Zákon č. 40/1970 Sb., o Sboru národní bezpečnosti) zařazeny jinam než do útvarů Veřejné bezpečnosti. To už se pochopit nedá. Zpravodajcem se tak stane i příslušník, který ve služebním stejnokroji v obrněném transportéru hlídal letištní plochu na odboru letištní kontroly, nebo ten příslušník, který na tomto útvaru prováděl prohlídku osob před vstupem do letadla (mimochodem, tutéž činnost dnes vykonávají „zpravodajci“ ze soukromých bezpečnostních služeb). Stane se jím také příslušník Veřejné bezpečnosti, který z rozkazu nadřízených musel odsloužit rok v útvaru „Lípa“ jako hlídač objektů, v nichž sídlil prezident a dalších objektů zvláštní důležitosti. A takto bychom mohli pokračovat.

Jaké právní důsledky bude mít tato změna pravidel v průběhu hry? Noví kontrarozvědčíci, zrození novým interním předpisem, budou v případě, že jsou zařazeni na funkcích podléhajících lustracím, propuštěni ze služebního poměru. Co jiného si také zaslouží po 20 letech služby demokratickému režimu? Že se vám zdá nemožné, aby po účinnosti zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, bylo možné aplikovat ustanovení § 9 zákona č. 279/1992 Sb., o některých dalších předpokladech pro výkon některých funkcí obsazovaných ustanovením nebo jmenováním příslušníků Policie České republiky a příslušníků Vězeňské služby České republiky, které upravuje propuštění lustrovaného policisty? Stačí si přečíst vysoce fundovanou metodiku odboru personálního Ministerstva vnitra a zjistíte hned, co je možné, respektive co není nemožné!

Jak se promítne nový předpis do odpočtu dob rozhodných pro nárok na výsluhový příspěvek, ve smyslu § 165 odst. 1 zákona č. 361/2003 Sb.? Nebude-li vydán další objevný metodický pokyn, tak podle zákona o služebním poměru vůbec nijak. Citované ustanovení § 165 odst. 1, které zní „Dobou rozhodnou pro výsluhové nároky je doba trvání služebního poměru a doby započtené ke dni účinnosti tohoto zákona podle § 224“, obsahuje dvě složky doby rozhodné. Tou první je doba trvání služebního poměru za účinnosti zákona č. 361/2003 Sb. a druhou je doba již započtená rozhodnutím služebního funkcionáře podle právního stavu platného ke dni 1. ledna 2007. Nový interní předpis nemůže platit retroaktivně. Tento z hlediska práva zcela nezpochybnitelný závěr poněkud bledne před situací, jež se v současné době již vytvořila. Celá řada příslušníků a zaměstnanců již dostala nová, samozřejmě ta správná (rozuměj pozitivní), lustrační osvědčení vydaná podle ještě neexistujícího interního předpisu.

Policii postihl koncem minulého roku odchod několika tisíc policistů. Bude-li interní předpis vydán v takové podobě, v jaké se o něm psalo v denním tisku a v jaké je instalován na internetových stránkách Ministerstva vnitra, odejdou další tisíce policistů. A jak dlouho ještě vydrží mlčet ti policisté, kteří budou muset zdarma sloužit za ty odejivší? Máme u policie takový kvantitativní a kvalitativní přetlak, že si můžeme dovolit pár tisícovek příslušníků vymést? Zkuste si na tyto otázky odpovědět sami. A nezapomeňte – poslední zhasne!
  30.03.2008 12:47 taky polda
 
Ve Vlašimi přituhuje, ja vidno:
http://benesovsky.denik.cz/zpravy_region/policie20080321.html
  30.03.2008 12:59 to víš
 
kdo umí, ten umí. Kdo neumí - nečumí, ale mlží, kličkuje a doufá, že nebude střelen do zadku, který by rád stále zahřával tu svou židličku v teplém kanclíčku.
  30.03.2008 11:14 bez motivace
 
A další a další policisté odcházejí znechucení do civilu!
  30.03.2008 12:15 xxx
 
To je v pořádku, že odcházejí. Česká republika plná čestných a slušných občanů takovou složku opravdu nepotřebuje. Vždyť za současného pana ministra kriminalita (vlastně co to je) prudce klesla, tedy vlastně už není. Kdo se cítí z občanů ohrožen (a těm se opravdu divím) si může dopřád svého bodyguarda.I na silnicích se již k sobě chováme ohleduplně a tak dopravní službu ani nepotřebujeme
  30.03.2008 15:51 Klik
 
Tu motivaci dostaneš až v kolbence u pásu. Takhle jsem se dlouho nezasmál!!!
  29.03.2008 21:51 JEDNIČKO
 
z Brna, nejsem sprostý provokatér, jsem ale zastáncem současné vlády a nejsem ani totalitní táhlo a souhlasím s tebou, že politiku dělají peníze a obyčejný polda nato opravdu nemá a mít ani nemůže, tak to prostě funguje a nezměníš to ani ty a ani nikdo jiný. Píšeš něco o zlodějích, buď tak hodný, přečti si dnešní BLESK a na straně 6 se podrobně dočteš rovněž o zlodějích, ale o zlodějích v policejních uniformách, kteří zcizovali ve službě a s policejním služebním vozidlem pneumatiky a disky. Za komunistů si tohle nikdo nedovolil, a nepiš mě , že policejní zloději trpěli bídou a že si museli přivydělat, aby nestrádala jejich rodina. protože jako policisté byli málo placeni. Být panem ministrem Langerem, tak ten celý policejní sbor rozpustím a začal bych úplně ze zelené louky a když reorganizovat, tak se vším všudy.
  30.03.2008 00:15 ještě
 
že jsi stejná obyčejná nula jako ti obyčejní policajti a nic rozpouštět nemůžeš..... takových expertů víc, tak je naše země daleko za Sibiří....
  30.03.2008 08:59 A neb trochu jinak
 
jsi opravdu chudák, který se zmůže pouze na to, aby si koupil bulvár s názvem Blesk a hltal senzace včetně obrázků mrtvých, které Blesk bezostyšně tiskne na svých stránkách. Dřív Blesk nebyl a také se žilo a pokud se nepletu i v dílnách se dříve kradlo, ale také se tvrdě trestalo, jen dnes se očekávají senzace za které se tvrdě platí. Dnes jsou dveře u policie otevřené (dnes opravdu pro každého), psychotesty a tělesná je již fraškou takže pokud chceš jít do supr organizace, která tě zřejmě předtím nechtěla můžeš vstoupit a snažit se něco změnit... pokud zelená louka vůbec díky Vašemu Vaškovi vůbec ještě někdy bude .... !!!
  30.03.2008 12:17 blabla
 
, ale upřimně ... jsi opravdu tak blbý ?
  30.03.2008 14:44 pro zastánce
 
Proč sem taháš zelenou. Dnes je modní modrá. A máš pravdu, na modré louce se disky nekradou. Pouze sem tam nějaký ten milion čí miliarda?
  30.03.2008 18:57 zelená louka
 
proč sem tahám zelenou... protože jak vidno z jednoho článku diskutujícího pan Langer chce stavět novou PČR na zelené louce, ale ptám se co náš klimatolog prof.Klaus, vždyť žádná zelená louka ani nebude :-)
  29.03.2008 17:13 Jeden z žijících
 
Pro Ty opravdu slušné si myslím, že zde na webu pana Langera již není opravdu místo. Je zde spousta sprostých provokáterů, zastánců současné vlády nabubřelých arogantních intelektuálů, kteří se chovají jako KSČ v 50-tých letech. Již ani nepíš, že po 14 letech služby mám močák nadranc, nervy v kýblu a vzhledem k tomu, že jsem nastoupil až po roce 89 stejně vidím, že totalitní táhla stejně hýbou nejen politikou, protože politiku dělají peníze a na to prostý četník opravdu nemá...takže tento web opravdu přenechávám primitivům, placeným provokatérům a zlodějům ať si zde píší opravdu co chcou. Všem slušným polda z Brna
  29.03.2008 19:02 Kájoš
 
opravdu výstižné a mohu stebou jen souhlasit
  30.03.2008 10:24 dobře bobře
 
spousta lidí dnes na výsluní byla dříve zavřená pro šmelinu stejně tak jako nefachčenka a Ti se dneska právě hojí na policajtech
  29.03.2008 13:53 Všechno ví. všechno zná, od všeho má klíče
 
Praha: Přísnější kontroly u západních hranic šikanují turisty říka Topolánek
2008-03-29 13:40:00

Zpřísnění policejních kontrol v blízkosti česko-německých a česko-rakouských hranic po vstupu Česka do schengenského bezhraničního prostoru, považuje premiér Mirek Topolánek (ODS) za šikanu a porušení schengenských dohod. Novinářům to dnes řekl při slavnostním zahájení schengenského provozu na mezinárodním letišti v Praze-Ruzyni. "Já to pokládám za šikanu a neplnění vlastně té schengenské dohody, řekl premiér. Předpokládá prý, že bavorská a hornorakouská vláda brzy pochopí, že tento typ kontrol je zbytečný.

Jenom ho moc mrzí, že tam nemůže zasáhnout jeho pravomoc. Až mu někdo unese LUKASE Thalmana asi změní názor.
  29.03.2008 14:09 Asi
 
Asi si chtějí udržet pořádek i v příhraničí a vědí, jaký bordel je v ČR. Jak to uvolní, mají na svém území všechny nelegály z ČR, půl občanů CHN, celou populaci kurdů a turků, a nezanedbatelné množství mongolů.
  30.03.2008 11:39 Co ví
 
Podle závěrá zza poslední měsíce vám od kolegů z Bavorska a Horního Rakouska, že kriminalita vzrostla. Málo ale přece. V rakousku vznikla iniciativaobčanů za zvýšení bezpečnosti. Pachatelé jsou ale především z Rumunska a Maďarska.
  29.03.2008 13:53 kolaps policie
 
AŤ ŽIJOU CIZINCI V ŘADÁCH ČESKÉ POLICIE, AŤ ŽIJE PROPAD REÁLNÝCH PŘÍJMŮ POLICISTŮ A HROMADNÉ NÁSTUPY NEZKUŠENÝCH NOVÁČKU DO SLUŽEB. DĚKUJEME PANE MINISTŘE-MODRÝ BUDOVATELI NESMYSLNÝCH RECEPCÍ.
  29.03.2008 13:37 O šetření v žádném případě nejde nikomu.
 
Josef Leškanič

Dobrý den pane ministře,
Nechci Vám pochlebovat, ale po válce je každý generál. Nespokojený je každý zaměstnanec je to jedno zda je ve lsužebním poměru, nebo mimo služební poměr někde u podnikatele či ve státní správě aj. Každý má málo a chtěl by více. Hodnoty mezilidských vztahů se posunuly někde jinde (peníze, moc u některých, výchova dětí v rodině, závist, ješitnost, udavačství, korupce aj. nešvary), nechci si stěžovat každý jedinec je jiný a má jiné nároky. Nechtěl bych být ve Vaši funcki a dělat pořádky, které jsou nutné a dle mého názoru potřebné. Pokud se každému z nás nelíbí práce kterou dělá může kdykoliv odejít, každý jsme nahraditelný kdo si to nemyslí žije asi někde na Okresním výboru KSČ. K Vaší reformě PČR která byla nutná bych měl ještě jeden či dva názory. Myslím si, že tiskové mluvčí na některých OŘ PČR jsou přepych vzhledem k nápadu TČ. Druhý názor myslím si, že funkcionáři, kteří drží tkzv.dosah by tento dosah neměli mít placený-přece je to v příplatku za vedení. Někteří funkcionáři PČR od okresních ředitelů či jejich zástupců nebydlí v místě sídla OŘ PČR a dojíždí i každý den služebními vozidly. Není to mrhání penězmi z rozpočtu MV či PP, nebo jednotlivých Správ PČR? Nechte si toto prověřit a sám se budete divit kolik by se dalo ušetřit. Ve Vaši práci Vám přeji hodně a hodně úspěchů . s Pozdravem J.Leškanič

Viz. recepce, viz. nesmyslné a nákladné dopravně-bezpečnostní akce, viz. nesmyslná administrativní agenda, viz. akce ciziny. Toto vše je normální pracovní náplň, avšak v akcích zohledněna nepostradatelnost velitelských kádrů k udržení svých dobře placených koryt. Přesné statistiky všeho možného, ale nikde není statistika finančních nákladů, která mnohonásobně překračuje v akcích finance běžného výkonu služby - výsledky jsou totožné.
  29.03.2008 13:51 redukce
 
Dojíždění služebními vozidly do zaměstnání je velká lumpárna, když řadoví policisté mají problémy s pohonnými hmotami.
  29.03.2008 13:15 Reakce
 
Poškozen režimem

Kde je v zákoně uvedeno, že se ZVS a MD nezapočítává do výsluhového příspěvku dle z.č.361/2003, našel jsem tam pouze nezapočítávání dob ve funkcích tzv. ideových STB, VKR, M-L politruků. Bohužel s metodickým pokynem k zápočtu a nezápočtu dob jsem seznámen nebyl. Odvolání zamítnuto bez opravných prostředků, právním výkladem hodným předsametového režimu. Žalobu cestou státního zastupitelství lze podat kdykoliv. To víte, že půjde. Zadarmo této pseudodemokracii nic nenechám.


Výklad zákonů

No jasně, když 361- tka může upravovat zpětně předchozí právní předpisy, musí takto fungovat i připravovaný antidiskriminační zákon, až začne platit bude následovat spousta žalob i ohledně výsluhového příspěvku pokráceného za MD a ZVS. Opravdu není možné, abych měl zápočet výsluhového příspěvku krácen o dva roky proti kolegům, kteří se mnou společně nastoupili a již dle z.č.186, nebo v přechodném období z.č. 361 služební poměr ukončili-ukončí. Stejně jsou diskriminovány i ženy, jimž byl pokrácen výsluhový příspěvek o MD, když jiným již odešlým, nebo na odchod se v přechodném období připravujícím, započítán byl a MD probíhala npř. ve stejném období. Nutno též řešit žalobou s odkazem na připravovaný antidiskriminační zákon.
no jasně

dáme ženským po 10 letech rentu,když 8 let z toho byla na mateřský a ostatní kolegové za ni chodili do služeb a ještě k tomu do zelených,protože nikde nejsou lidi.Tak toto je diskriminace zase podle mě.
Za dva roky ve službě brát rentu až do důchodu,nebo až do smrti,tak to je vyhazování peněz,které mohli rozdělit pro ty,kteří jsou fyzicky ve službě.
25.03.2008 18:23 éébléé

No, ale vždyť to tak je i u některých personalistek a dalších OP co rentu dostávají a mají v ní MD či ZVS započtenou. Jiné policistky, přestože dále slouží jsou o tento zápočet ochuzeny. Stejný problém vidím i u policistů, kteří studovali denní VŠ, jejich přínos pro službu byl stejný jako u žen na MD. Čím delé sloužíš, tím více se musíš nechat okrádat.
25.03.2008 19:03 4 rejpal + PČR-další jeden z mnoha.

ZVS se též vykonávala u vojsk MV, to aby jste byli v obraze. Když Aá tak také Bé. Bylo to také o protekci a strejčkování, tak jako dnes v celé společnosti, PČR nevyjímaje.
  29.03.2008 17:49 Myšpulín
 
Spíše hledej, kde je uvedeno, že se to započítává. 186 ka také neměla ani slovo o ZVS. Bylo to řešeno vyhláškou. Sranda byla, že jedna byla od MF a druhá od MV. Celníkům se na základě oné vyhláška ZVS nepočítala a ostatním dle vyhláška MV ano. Nicměně pokud to v zákoně nenajdeš, nikdo Ti nic nedá.
  29.03.2008 12:30 Již dnes
 
Upozorňuji své přátele a kamarády, aby po střídání stráží vlivem generačního špuntu a začlenění cizinců do řad policie požadovali při jednání s cizokrajnými policisty přítomnost tlumočníka, bude-li nezřetelná artikulace uváděných. Stačí jedno špatné vyjádření v úředním jazyce. A to se vyplatí.
  29.03.2008 16:55 ;-)
 
Jen aby zřetelně artikulovali tvoji přátelé a kamarádi, nádivo.
  30.03.2008 18:19 pro již dnes
 
jdi do prdele ty rasistickej debile
  30.03.2008 20:17 Pro pisatele o rasistickém ......
 
V příspěvku /Již dnes/nic rasistického není, pouze upozorňuje spoluobčany na jejich právo, vést každé řízení v úředním jazyce, což je v ČR spisovná čeština. No a teď se vyjádří, ty imbecilní hovado.
  29.03.2008 10:10 kuk
 
Navrhuji omývat přirození vlažnou vodou a sem tam hlavou do zdi, třeba začnete přemýšlet.
  29.03.2008 10:11 kuk
 
samozřejmě je to rada pro "klik"
  29.03.2008 12:51 Klik
 
Zaručeně s toto metodou máš zkušenost, ale jak čtu, je to beznadějné!