Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  04.03.2007 16:30 Právo dne 3.3.2007
 
Spěte klidně: nejsem sociální demokrat, své dvě děti určitě nezadlužím, říká Ivan Langer


* Pane ministře, doufal jsem – určitě ne sám – že se nedožiju toho, že opravdu budete mým ministrem vnitra. Leč stalo se. Tak zkuste nás, nečleny vašeho fanklubu, přesvědčit, že to není taková tragédie. Pochlubte se, co jste za ten první půlrok v té funkci udělal dobrého.

Napřed vám musím poděkovat za to vyznání na mou adresu, pane Kramere. Pokud jde o to chlubení – půl roku je dost krátká doba na to, aby byly vidět nějaké konkrétní výsledky, ale budiž: Za prvé, zahájili jsme proces změn ve struktuře samotného ministerstva. Za druhé, v oblasti veřejné správy jsme přišli s ucelenou koncepcí tzv. e-governmentu (elektronizace výkonu veřejné správy pomocí informačních a komunikačních technologií – pozn. A. K.). Tu už schválila vláda. Za třetí, vláda schválila i další strategický dokument, který jsme vypracovali: novou koncepci boje proti korupci. Za čtvrté jsem spustil jeden z klíčových projektů pro práci policie, tzv. Projekt 1000. A konečně za páté: zahájili jsme přípravu reformy Policie České republiky. Stačí vám tenhle stručný a neúplný výčet?

* Určitě by stačil na několik samostatných rozhovorů, tak se zkusím ptát konkrétněji. Například: Je součástí té nové koncepce boje proti korupci váš odpor proti tomu, aby byl novelizován zákon o střetu zájmů – tak, aby umožňoval zveřejňovat majetková přiznání politiků?

Pane Kramere, já jsem při projednávání tohoto zákona předložil řadu pozměňovacích návrhů, které významně rozšiřují okruh osob, na něž se tato povinnost vztahuje! Ale tady vedle sebe stojí dvě hodnoty: na jedné straně zájem na veřejné kontrole, na druhé straně ochrana soukromí těch osob. Uvědomme si, že drtivá většina z nich nejsou politici, ale policisté, státní zástupci, soudci a řada dalších. Právě rozšíření okruhu těch povinných osob bylo důvodem, proč nebyla zvolena filozofie zveřejňování, ale filozofie zpřístupnění. Vám přece tento zákon nijak nebrání, abyste si ty informace zjistil – a abyste v okamžiku, kdy se budete domnívat, že někdo něco zatajil nebo je v nějakém střetu zájmů, tu osobu zažaloval.

* Jako novinář bych dal přednost tomu, kdybych to, co zjistím, směl zveřejnit. Mimochodem, Hospodářské noviny si to „lajsly“, a díky tomu jsme se dozvěděli o vašem sedmimiliónovém dluhu. Takhle zadluženého ministra vnitra jsme ještě asi neměli, přiznám se, že mě to trošku znepokojuje…

Pokud máte obavy, že jsem se zadlužil nerozumně, tak vás mohu uklidnit. On totiž není dluh jako dluh. Mně tento dluh vznikl v souvislosti s rekonstrukcí domu, ve kterém bydlím a který mi na pronájmech vynáší dostatek finančních prostředků na to, abych byl schopen své závazky platit. Takže spěte klidně: nejsem sociální demokrat, své dvě děti určitě nezadlužím.

* Výborně, tak pojďme dál. Významnou součástí reformy policie, kterou chystáte, je nový služební zákon. Proti tomu tento týden v Praze demonstrovali policisté a hasiči… a z ministerstva vnitra se tam nikdo neukázal. Proč?

Mě přístup organizátorů toho protestu velmi mrzí. Absolvoval jsem mnoho schůzek se zástupci odborového svazu policie, svazu hasičů a svazu zaměstnanců v rozpočtové sféře – to jsou moji oficiální partneři a já v jednáních s nimi pokračuji. Organizátorům této akce jsem rovněž jasně sdělil, že jsem připraven s nimi jednat o tématech, která považují za důležitá, ale ta nabídka zůstala nevyslyšena. Jedná se u jednacího stolu – nikoli někde na náměstí nebo na pražském Výstavišti.

* Jenže vy jste v projevu, jímž jste se na kongresu ODS ucházel o funkci místopředsedy strany, řekl: „Se mnou si můžete být jistí, že mám statečné srdce.“ Nebyla tohle dobrá příležitost dokázat to?

Já to statečné srdce opravdu mám – kdybych ho neměl, tak bych tuto práci nemohl dělat, po všech těch podpásovkách, kopancích, faulech, útocích a plivancích.

* Skutečně vás někdo pokopal a poplival?

Samozřejmě to myslím obrazně. A jestliže organizátoři této akce tvrdí, že mě na ni pozvali, tak to prostě není pravda, stejně jako není pravda, že jsem v době jejího konání utekl; byl jsem na oficiální návštěvě Slovenska v souvislosti se vstupem do schengenského prostoru.

* Zreformovat policii se snažil už nejeden z vašich předchůdců –

Žádný z nich nepřišel s takto ucelenou, konkrétní a časově rozvrženou představou!

* – tak uvidíme, zda budete první, komu se to opravdu podaří. Jeden primát už teď každopádně máte: jste první ministr vnitra, za kterého policie spustila na pražském letišti bezpečnostní akci na podnět senzibilky…

Pane Kramere, musím říct, že od vás bych nečekal, že budete přebírat hlouposti šířené politiky, kteří se snaží degradovat práci policistů. Ten postup byl zcela standardní, nebyla to žádná mimořádná akce a už vůbec to nebyl ten typ záležitostí, o kterých rozhoduje ministr vnitra.

* Vyrazila policie do té akce na podnět senzibilky, pane ministře – ano, nebo ne?

Když policie dostane oznámení o tom, že hrozí nějaké nebezpečí, musí na něj zareagovat; současně probíhá proces vyhodnocování informací, detailů, osoby, která to oznámení učinila… Na základě toho se potom rozhodne, jestli se to opatření zpřísní nebo utlumí. Tady se to vyhodnotilo a to opatření bylo utlumeno.

* Odpovídáte mi v úředničině – já se vás česky ptám, zda příslušní policejní činitelé v okamžiku, kdy tu akci spustili, věděli, že osoba, která jim k tomu dala podnět, je vědma?

To je otázka pro policii, ne pro ministra vnitra.

* Vy to nevíte? Doteď jste se jich na to nezeptal?

Ten detailní časový průběh neznám. Říkám vám to, o čem jsem byl informován, že když policie obdržela tento podnět, tak na něj zareagovala a zároveň začala vyhodnocovat –

* Ano, to už jste řekl. Ale nepřipadá vám normální, že když od někoho dostanu takovouhle informaci, tak první, co udělám, je, že se toho člověka zeptám, odkud to ví? A že když ten člověk odpoví, že se mu o tom zdálo, tak žádnou takovou spektakulární akci nerozjedu?

Je vidět, že neznáte práci policie. Vy musíte zjistit, kde to oznámení bylo podáno, jak bylo zadáno do informačního systému, na co se zareagovalo, a teprve pak následuje ta zpětná reakce podle toho, co se zjistí na místě. Ta akce nebyla spektakulární, pane redaktore, nebyli tam lidé ze speciální jednotky, bylo tam 22 policistů –

* – a obrněný transportér.

Ten je na letišti už více než půl roku.

* Předpokládám, že je schovaný v nějaké garáži.

Při takovýchto informacích je aktivován a buď vyjede, nebo nevyjede, a pak se vrátí, nebo se nevrátí. Ti policisté prostě dělali svou práci – a mne velmi mrzí, že to pan Paroubek a pan Bublan karikují. Oba tím jen dokazují, že absolutně nerozumějí způsobu práce policie.

* Není to zvláštní, že pan Bublan po těch letech, kdy stál v čele ministerstva vnitra, neví o práci policie tolik, co vy za šest měsíců?

Ano – mě to taky velice překvapuje.

* Hmm, tak pojďme dál. Podobných planých poplachů bylo v tom posledním půlroce víc. Mě by nejvíc zajímalo, pane ministře, co to bylo za informaci, na jejímž základě jste na začátku října minulého roku oznámili, že hlavnímu městu – speciálně pražským židovským objektům – hrozí teroristický útok?

Víte, jsou věci, které bohužel nelze zveřejnit. Takováto opatření se často dělají na základě informací od partnerských zpravodajských služeb a zveřejněním té informace by mohl být ohrožen její zdroj. Ale mohu vás ujistit o jednom: v tomto případě jsme o detailech té záležitosti v maximální možné míře informovali i opozici.

* Čtenáři tohoto rozhovoru nejsou zasvěcení opoziční funkcionáři – ale jsou to daňoví poplatníci, za jejichž peníze jste tu rozsáhlou bezpečnostní akci uskutečnili. Proto si myslím, že jim dlužíte konkrétnější vysvětlení.

Pane redaktore, já vaše čtenáře mohu ujistit, že ta akce byla důvodná a že to nebezpečí bylo reálné. Nic konkrétnějšího vám k tomu neřeknu; to se raději od vás nechám takto kritizovat a zesměšňovat.

* Já vás teď nezesměšňuju – docela vážně vás podezírám, že za tím říjnovým poplachem byla v lepším případě snaha předvést se, jak občany chráníte před teroristy… a v horším případě záměr vyvolat těsně před hlasováním o důvěře vládě atmosféru ohrožení, v níž by nějaký opoziční poslanec upřednostnil „stabilitu“.

Jak to první, tak to druhé je hloupost. Vy samozřejmě máte na ty své pochybnosti právo, pane Kramere – ale nepropadejte v takové míře obsesi, že jsem skutečně takový, jak mě vykreslují někteří mí opoziční kolegové.

* Jak chcete, pane ministře, docílit toho, aby policie, která má občany chránit před zločinci, nebyla sama jednou z nejkriminálnějších profesních skupin?

To je nesmírně těžký úkol a každý ministr, který prohlásí, že ho zvládne během svého čtyřletého mandátu, buď neví, o čem mluví, nebo lže. Je to dlouhodobý proces a já mohu pouze nastolit jeho základní předpoklady. Jedním z těch předpokladů je právě služební zákon: když těm policistům jasně nastavíte pozitivní a negativní motivaci, aby se jim vyplatilo dělat svoji práci dobře a když budou vědět, že když selžou, tak u té policie končí. Tohle jsou pravidla – druhý předpoklad je, že ta pravidla nekompromisně uplatňujete v praxi. Třetí předpoklad je, že pracujete na posílení firemní kultury, aby ti policisté byli hrdí na to, že jsou policisty.

* Doufám, pane ministře, že se shodneme, že k firemní kultuře policie nepřispívá to, že někteří policisté rádi bijí lidi. Když jste byl v opozici, kritizoval jste ostře policejní zásah proti CzechTeku 2005. Co říkáte tomu, že policie i teď tvrdí, že tam z její strany nedošlo k žádným trestným činům?

To netvrdí policie, tvrdí to státní zástupce.

* Na základě –

– zjištění Inspekce ministra vnitra, ano. Já jsem k tomu jasně řekl, že mé výhrady vůči tomu zásahu přetrvávají, že nadále trvám na tom, že ten zásah vůbec neměl v té podobě proběhnout. Víc v tom bohužel udělat nemohu, protože z právního pohledu jsou ty věci teď již promlčeny.

* Odpovědnost za tu ukázku policejní brutality nesl i policejní prezident Husák – čím se vám zavděčil, že jste ho ponechal ve funkci?

Pan Husák se mi nemusí ničím zavděčovat, o tom to není. Je to o tom, jestli jsme schopni spolupracovat, jestli je náš vztah jasný, férový, otevřený, tvrdý a partnerský současně. A jestli jeho tým zvládne ty kroky, o nichž jsem přesvědčen, že jsou správné. Zatím ta spolupráce funguje, nicméně, jak pravili klasici, nikdy nic nelze míti za definitivní.

* Z jiného soudku: v časopisu CEVRO Revue vyšel před týdnem váš článek Zakažme i komunistické symboly, v němž jsem si přečetl i myšlenkové perly jako: „Nacismus je nacionalistickou variantou socialismu. Nacismus a komunismus jsou jen rozdílné metody, jak dospět k témuž.“ Bohužel tady nemám dost místa k polemice, tak se jen ptám: které konkrétní komunistické symboly chcete zakázat?

Položme si otázku, pane Kramere: existuje rovnítko mezi nacismem a komunismem? Já jsem přesvědčen, že ano. Pokud toto rovnítko existuje a pokud platí, že nacismus a jeho projevy mají být postihovány, tak by to mělo stejně platit i v případě komunismu. Symbolem nacismu je hákový kříž – symboly komunismu jsou rudá hvězda, srp a kladivo.

* Srp a kladivo má ve svém státním znaku Rakousko – čeští komunisté místo nich mají ve svém logu třešničky. K rudé vlajce, jako k mezinárodnímu symbolu levice, se hlásím i já. Zavřete mě za to?

Ministr vnitra nikoho nezavírá. Já si myslím, že si lze vydefinovat, co je možné považovat za symboly nacismu a komunismu. A pokud bychom se na tom my dva neshodli, tak tady od toho máme soudní znalce na oblast extremismu.

* A myslíte si, že je v pořádku, když vysoký státní úředník veřejně vystupuje s návrhy tohoto typu?

Nevidím na tom nic nepatřičného – jsem přece také občan, který má nějaký názor.

* Jenže když občan Ivan Langer něco řekne, tak to zároveň říká ministr vnitra, že?

Pane Kramere, tohle je názor, na který mám právo a který mi nikdo nevezme!

* Tak jo. Jste, pane ministře, tajně hrdý na to, že jste spolu s panem Kubicem lvím dílem přispěl k vítězství své strany ve volbách?

Jak moc jsem k tomu vítězství ODS přispěl osobně já, to si netroufám posoudit – ale v žádném případě jsem se na něm nepodílel tak, jak to tou svou ironickou otázkou naznačujete. Po iksté opakuji, že se zveřejněním tzv. Kubiceho zprávy jsem neměl nic společného… a že se naopak v té zrůdné mašinérii, která se kolem toho rozjela, cítím jako osoba poškozená, protože s největší pravděpodobností bylo zasaženo nejen do mých ústavou garantovaných práv a svobod, ale i do práv a svobod mých blízkých.

* Co tedy říkáte slovům poslance ČSSD Davida Ratha v Nedělní partii na TV Prima: „Langer a Vidím to upekli s Kubicem. (…) Mám z Langra velký strach“? A že útvar pana Kubiceho nazval LangerStasi?

Říkám, že ta slova vypovídají dostatečně o jejich autorovi. Takže není třeba, abych je komentoval; každý soudný člověk si jistě udělá svůj závěr sám.

* Přiznám se, pane ministře, že mně to vaše nynější „já muzikant“ připadá asi tak stejně věrohodné, jako když jste v roce 2002 popíral, že jste se pokoušel ovlivňovat poměry v České televizi, ačkoliv jste si v průběhu té televizní krize 138krát telefonoval s tehdejším předsedou Rady ČT Miroslavem Marešem…

Pane Kramere, to je nádherný oslí můstek, co jste teď vytvořil! Každý, kdo tenkrát o tom měl víc informací, věděl, že s panem Marešem jsem si sice telefonoval, ale v žádném případě jsem nezasahoval do toho, kdo má být novým generálním ředitelem ČT!

* S panem Kubicem jste si taky telefonoval jen tak?

Jak víte, že jsem si s ním telefonoval?! Protože to tvrdí Jiří Paroubek a David Rath? Já vám říkám, že to je nesmysl, pomluva a lež! Stejně jako to, co tvrdil pan Bublan: že jsem se předtím s panem Kubicem scházel.

* Takže Inspekce ministra vnitra nemohla získat výpisy o těch telefonátech?

Já jsem ty výpisy na rozdíl od Jiřího Paroubka neviděl – což je samo o sobě velmi zvláštní, poskytovat někomu při vyšetřování podezření ze spáchání trestného činu pomluvy výpisy telefonních rozhovorů jiných osob… Nicméně znovu opakuji: je to lež!

* Dozvíme se někdy, jak to doopravdy bylo?

Já doufám, že v okamžiku, kdy bude vyšetřování toho případu úniku tzv. Kubiceho zprávy ukončeno, se všichni dozvědí, co to vyšetřování provázelo, jakým způsobem postupovala Inspekce ministra vnitra… A že to bude také odpověď na otázku, jestli to náhodou v této kauze nejsem já, kdo by měl nejvíc křičet!

* Který útvar ten únik vyšetřuje?

Ty policisty samotné vyšetřovala Inspekce ministra vnitra a pokud vím, bylo to ukončeno s tím, že tam nebyl spáchán trestný čin. Tu další část, která se týká civilních osob, převzal Útvar pro odhalování korupce a závažné trestné činnosti.

* Chcete, abych věřil tomu, že se nějaký policista odváží nezávisle vyšetřovat svého ministra?

To záleží na těch policistech. Pokud jsou to skuteční profesionálové, tak určitě ano. Nemluvě o tom, že já nejsem šéf policie. A ujišťuji vás, že ani nepřímo na nikoho žádný nátlak nevyvíjím.

***

Doufám, že v okamžiku, kdy bude vyšetřování úniku tzv. Kubiceho zprávy ukončeno, se všichni dozvědí, co to vyšetřování provázelo, jakým způsobem postupovala Inspekce ministra vnitra… A že to bude také odpověď na otázku, jestli to náhodou v této kauze nejsem já, kdo by měl nejvíc křičet!




Alexandr Kramer
  25.04.2008 18:52 ff
 
pravda..už se blíží...za 32...lepší nějaká renta, než žádná...
  25.04.2008 19:53 prap.
 
za 5 do C .......ano, lepší renta, než žádná
  25.04.2008 17:46 Pa
 
Zlatý civil.........................Pa
  25.04.2008 16:07 občan, platící daně
 
pro policistu platícího daně

Vážený pane

správně jste napsal, nepaušalizovat, nerozdělovat na opálené a neopálené, každému co si zaslouží. Všimnite si, jak se často rozdělují lidé na Romy a neromy, jestliže Rom
znamená člověk, tak potom my neromové nejsme lidé, nebo se pletu? Právě to každému co si zaslouží tady vůbec nefunguje. To co se dějě u nás, ta špatně pochopená a v praxi realizovaná tzv. pozitivní diskriminace - už to slovní spojení je matoucí, to je jako kdybyste řekl že je něco negativně pozitivní, protože je někdo opálený, tak může žít naprosto neodpovědně, protože přece stačí nastavit ruce. Píšete, kolik občanů ČR páchá trestnou činnost, neplatí daně, vyžírá sociální dávky atd. Takže si ty počty ještě zvyšme, zkusme co vydrží řádní občané Čech a Moravy a pozvěme si další desetitisíce opálených z východního Slovenska! Píšete že neznáte okolnosti konfliktu a že úkolem policie není zabíjet občany. Řeknite mě, k čemu jsou dobří těžce zranění nebo mrtví policisté? Když budete kopat do ležícího člověka, kolik chybí k tomu, aby zemřel? A v takovéto situaci nesmí použít zbraň? Taková policie je na dvě věci. To prostě nechápu. Viděl jsem před časem v televizi, jak negramotná cigánka nadávala policajtovi :" ty debile ", a policajt nic! Místo aby dostala pendrekem přes hubu. Když není respekt před policií, tak před čím teda? Ta demokracie vypadá v praxi tak, že je tu většina spořádaných, pracujících a daně odvádějících občanů vystavena na pospas menšině hýčkaných parazitů pod záštitou ochrany lidských práv. Myslím, že boj proti parazitům je i bojem proti rasizmu. Děkuji vám za váš příspěvek.
  25.04.2008 17:49 Polda13
 
nikoho nemusíme zvát ze slovenska oni se přemnoží sami, je to bohužel k zamyšlení proč si rodina kde jsou oba rodiče zaměstnaní může dovolit dvě možná tři děti a v rodině kde nikdo nedělá je děcek kolem dvíti a každé se jmenuje jinak no a důsledek sociálko dej dyk uvidíš.
  25.04.2008 10:06 občan, platící daně
 
Dobrý den

dnes jsem se dočetl v Právu, že nějací cigáni, kteří se přestěhovali do Nejdku před několika lety z východního Slovenska doslova gangsterským způsobem bezdůvodně napadali naše spoluobčany a následně i policii. Protože to není nic neobvyklého, je to běžná praxe, tak se domnívám, že je něco shnilého ve státě dánském a mám pár dotazů.
1.jak je možné, že takovíto opálení zločinci a asociálové z jiné země můžou u nás pobývat a dělat tu binec? Co dělají úřady a policie?
2.Z čeho žijí ?, dostávají sociální dávky? Pokud ano, kdo je zodpovědný za to, že se těmto opáleným zločincům a asociálům z jiné země vyplácí sociální dávky z daní řádných občanů Čech a Moravy?
3.Protože je běžné u nás, že policie vědomě přehlíží kriminální činy u opálených a asociálních " spoluobčanů" a protože se mluví a píše v médiích jen o právech opálených a asociálních " spoluobčanů", jejich drzost, troufalost a nerespektování zákonů a pravidel zákonitě narůstá. Tak se táži, jaktože policie nepoužila zbraní okamžitě při napadení, na co má ty zbraně? A co je to za policii, když si ji opálení gangsteři a asociálové dovolí napadnout? A jak dlouho bude trvat tato shovívavost státních orgánů, a jak dlouho ještě nás budou obtěžovat, a jak dlouho budou dostávat sociální dávky bez práce gangsteři a asociálové?
Pro koho platí zákony v této zemi?
Z toho všeho vyplývá jeden jediný závěr, že když nás neochrání vláda, úřady, policie, tak se budeme muset ochránit sami, pořídit si zbraně a při napadení bez váhání střílet.
Existuje přísloví že na hrubý pytel patří hrubá záplata!!!!!
  25.04.2008 10:47 Asi tak!
 
http://www.policista.cz/clanky/reportaz/romove-v-mohutne-presile -zbili-policisty-jeden-tezce-zraneny-224/#comments

a ješte:

24.04.2008 10:25 F1

Tohle není o záchraně Městskou policií, to je jen o lidech, kteří mají jen minimální právní vědomí a obava z přísného potrestání u nich chybí. Jeden příklad ( z mnoha ) :

Jako polda mám v rukách často opisy rejstříků trestů a tak jen člověk boulí oči, jak se to různě na soudě pytlikuje, aby se nemusel šmejd zavřít. Jak schovívavé. Například pan X, který si píchá pervitin a dělá neskutečně problémů - vloupává se kam může, příjem nemá ani korunu, potřebuje na drogu a něco málo sníst, byl při prvním rozsudku ( krádež v roce 1995 ) odsouzen na 10 měsíců podmíněně ( bububu tytyty). V roce 97 byl za asi 10 případů krádeží, poškozování cizí věci a neoprávněného užívání cizí věci odsouzen nepodmíněně na 16 měsíců ( tyto vykonal ). V roce 2000 byl za další krádeže a poškozování cizí věci odsouzen nepodmíněně na 26 měsíců ( samozřejmě podmíněně propuštěn dříve ). V roce 2002 další krádeže a maření výkonu úředního rozhodnutí - dostal 400 hodin obecně prospěšných prací ( maximální počet 400 hodin nahrazuje až 5 let nepodmíněně ). Rok 2004 zase opět krádeže, poškozování cizí věci, neoprávněné užívání cizí věci, atd. trest 30 měsíců nepodmíněně. V roce 2004 další rozsudek pro jeho další trestnou činnost ( krádeže ), kdy předchozí rozsudek byl zrušen a nově dostal 36 měsíců nepodmíněně. Ještě jednou v témže roce 2004 nový rozsudek, který rušil předchozí a trest zůstal na 36 měsících nepodmíněně. V roce 2007 další krádež uložený trest 6 měsíců s podmínečným odkladem se zkušební dobou do roku 2009 ( takže porušil ). Ještě jednou v roce 2007 další rozsudek za porušování domovní svobody a krádež při vloupání, kdy v tomto rozsudku nic navíc nedostal s odkazem, že v předchozím rozsudku " dostal již dost " ( těch 6 měsíců s odkladem ).

A současná doba tohoto pachatele ? Píchá si pervitin, nemá žádný zdroj obživy ( ani korunu ), tedy musí dnes a denně krást, dělat problémy všem a všude. V současné době má několik prokázaných dalších krádeží a spoustu dalších, které ač dle různých " kusých " informací spáchal, nemůžou mu být prokázány, leč chybí nezpochybnitelné důkazy.

Když si to dá ale člověk dohromady takovým tím selským rozumem, tak si člověk říká, co tady mezi námi ten člověk ještě dělá. Ten by snad již neměl z kriminálu vylézt. Těch poškozených za tímto hajzlem. Těch ještě dalších poškozených než to dospěje k jeho dalšímu zavření, protože jinak to nemůže skončit ku prospěchu všech.

A proč jsem si dal tu práci to tady tak " nakousnout ". Neboť něco není v pořádku v tomto státě. Proto se dějí věci, jako čím dál častější napadání záchranářů, policistů atd., neboť právní vědomí, že mě postihne " přísný trest " chybí a za situace, kdy stát na to rezignoval, že na to nemá peníze ( na ubytovny pro tyto hajzly ) a celkové dnešní dění na soudech je ve stylu snažit se nezavřít a na svobodě jsou tito hajzlové, které často nepochopitelně ani na vazbu soudci nedají, ačkoliv o to policie přes státního zástupce žádá ( při tom důvody vazby jsou tam jednoznačné - pokračování v trestné činnosti pro kterou je pachatel již trestně stíhán ), nemůže se za tohoto stavu nic změnit. Legrační je potom navyšování horních hranic za trestné činy, kdy se neukládají ani ty současné. Jak je možné že hajzl s bohatou trestní minulostí v rejstříku, který provede loupež, která je závažným trestným činem se spodní sazbou 2 léta a horní 10 let má v rejstříku trest, jak u kapesní krádeže navíc s podmínečným odkladem. Samozřejmě měl již další krádež.

Tohle by si měli lidé uvědomit a neházet špínu na policajty, protože to již není problém policie ale systému. My jako poldové tyhle hajzly rádi nemáme a musíme se sakra držet, abychom si neudělali sami problém. Tohle by si měli lidé také uvědomit a neházet na nás špínu za neschopnost apod. Ono je to trochu složitější než laciná kritika.
  25.04.2008 12:30 policista platící daně
 
pro občana: Vážený pane, nemáte představu, kolik občanů ČR (zejména bílé barvy kůže) páchá trestnou činnost, neplatí daně, vyžírá sociální dávky a policisty napadá stejným způsobem,jen ne v takovém davovém měřítku. Proto prosím nepaušalizovat, nerozdělovat na opálené a neopálené akaždému co zaslouží. Souhlasím stím, že by se mělo začít využívat také křivého obvinění, protože při kontaktu s kriminálníky s tmavou kůží (opakuji s kriminálníky) je první rakcí křivé obvinění apokud možno co nejhlasitěji "rasisto" apod. Pozitivní diskriminace mi vnaší zemi leze opravdu na nervy a omlouvání nepřizpůsobivosti kohokoliv, ať je nebo není bílý, tmavý, žlutý, zelený je pro mě nepřípustné. K použití zbraně v konkrétní situaci je zbytečné spekulovat, nikdo nezná okolnosti konfliktu a úkolem policie není zabíjet lidi zbraněmi, úkolem je za použití co nejmenšího násilí zajistit pořádek a bezpeční pro všechny. Navíc vystřelit na člověka není jako kopnout škopek v hospodě. Hezký den i Vám. Policista také platící daně se 3 dny neplacené nemocenské i po 30.6.2008.....
  24.04.2008 21:18 dd
 
za 35 do civilu...konečně C...raději nějaká než žádná renta...
  24.04.2008 20:04 klak
 
Kliku prozraď tvé zaměření a koníčky, když nenecháš ani lidi vyjádřit svůj názor !
  24.04.2008 19:32 Pravda
 
Ano jedině souhlas!!!
  24.04.2008 19:31 klik
 
Již několikrát se tady psalo - jsi nespokojený tak běž makat do "c" a znám jich spousty co by se vrátili. Něco jako chleba o dvou kůrkách. Garantuji, že po 15-ti letech služby je příjem u PČR průměrně inteligentního četníka v 5 tř. kolem 27000Kč bez směnnosti. Což podotýkám není málo a ty kecy, co tu máte, že neuživíte rodinu jsou velice zcestné! Tohle v civilu vyděláš za pořádnou makačku. Opravdu někdy jenom plácáte z nudy!
  24.04.2008 19:32 Pavel Jarek
 
Něco na tom je.
  24.04.2008 19:53 m
 
Kliku, docela by mne zajímalo, kde děláš Ty. Jseš moc chytrý.
  24.04.2008 21:01 pro klika
 
Cituji:"jsi nespokojený tak běž makat do "c" a znám jich spousty co by se vrátili"
Co to tady plácáš za bláboly. Podle statistik na stránkách PP odešlo loni od PČR přes 5000 poldů a zpátky do služebního poměru zažádalo POUHÝCH 12.
Docela by nás zajímalo co děláš ty?
  24.04.2008 22:13 XXX-pravý
 
Drahý KLIKU!
Nevím kde jsi přišel na výdělek průměrně inteligentního četníka po 15-ti letech služby v 5 tř. kolem 27000Kč bez směnnosti. To je velmi, ale velmi nepřesný údaj. Po 15-ti letech si bez směnnosti průměrně inteligentní četník vydělá hrubého =21970,-Kč a se směnností to je hrubého =24160,-Kč. Toto je údaj přesně podle tabulek. Nevím kde jsi přišel na výdělek kolem 27000,-Kč. to je pěkná blbost.
  25.04.2008 00:22 daf
 
Souhlasím, odešel jsem po nějakých 14,5 letech, ale jenom proto, že dělám v rodinný firmě, kde se mám dobře tak i finančně..... Jinak u nás makaj lidi za 9800,- čistého a žijou, nechápu, ale je to tak.
  25.04.2008 08:50 pro daf
 
Jo,tak už to u rodinných firem bejvá.Příbuzní si rozdělí prašule a ostatní práci.Je vidět,že jsi z regionu,kde není konkurence pracovních míst.U nás by se za ty prachy ten "nádeník" neobtěžoval natahovat ani budík.A to nejsem z Prahy.
  25.04.2008 15:52 Mutino
 
Vážený pana KLIKu . Taky Vám něco garantuji - mám odslouženo 15 let, průměrně inteligentní jsem taky , v 5 tř. jsem taky (a se směnoností) a můj plat je 22960,- Kč čistého. Jo a nebrečím a rodinu uživím.
Tím Vás nechci napadat jen uvést věci na správnou míru. Jo a ještě něco i když mě za to budou kamenovat po netu- pravda je že ten pláč je už trapnej.
  27.04.2008 09:02 ....
 
4 mutino

Pravda, jsi průměrně intelientí s bravurní češtinou .... "vážený pana ..." Myslíš že KLIK je pana???
  24.04.2008 19:21 devastace
 
PČR jde do kopru tohle nikdo nezastaví, peníze chybí úplně všude kam se člověk podívá. Na prezidiu jsou slepí k problémům, chrlí akorát nesmyslné předpisy a přitěžují lidem na všech postech.
  24.04.2008 19:30 Klik
 
Již několikrát se tady psalo - jsi nespokojený tak běž makat do "c" a znám jich spousty co by se vrátili. Něco jako chleba o dvou kůrkách. Garantuji, že po 15-ti letech služby je příjem u PČR průměrně inteligentního četníka v 5 tř. kolem 27000Kč bez směnnosti. Což podotýkám není málo a ty kecy, co tu máte, že neuživíte rodinu jsou velice zcestné! Tohle v civilu vyděláš za pořádnou makačku. Opravdu někdy jenom plácáte z nudy!
  24.04.2008 22:16 XXX-pravý
 
XXX-pravý

Drahý KLIKU!
Nevím kde jsi přišel na výdělek průměrně inteligentního četníka po 15-ti letech služby v 5 tř. kolem 27000Kč bez směnnosti. To je velmi, ale velmi nepřesný údaj. Po 15-ti letech si bez směnnosti průměrně inteligentní četník vydělá hrubého =21970,-Kč a se směnností to je hrubého =24160,-Kč. Toto je údaj přesně podle tabulek. Nevím kde jsi přišel na výdělek kolem 27000,-Kč. to je pěkná blbost. S tím uživením rodiny to není opravdu zase až tak zlé, ale na vskskování to rozhodně není.
  24.04.2008 18:29 fin
 
Tady peníze nejsou a nikdy nebudou-odcházím jako mnoho dalších.