Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  04.03.2007 16:30 Právo dne 3.3.2007
 
Spěte klidně: nejsem sociální demokrat, své dvě děti určitě nezadlužím, říká Ivan Langer


* Pane ministře, doufal jsem – určitě ne sám – že se nedožiju toho, že opravdu budete mým ministrem vnitra. Leč stalo se. Tak zkuste nás, nečleny vašeho fanklubu, přesvědčit, že to není taková tragédie. Pochlubte se, co jste za ten první půlrok v té funkci udělal dobrého.

Napřed vám musím poděkovat za to vyznání na mou adresu, pane Kramere. Pokud jde o to chlubení – půl roku je dost krátká doba na to, aby byly vidět nějaké konkrétní výsledky, ale budiž: Za prvé, zahájili jsme proces změn ve struktuře samotného ministerstva. Za druhé, v oblasti veřejné správy jsme přišli s ucelenou koncepcí tzv. e-governmentu (elektronizace výkonu veřejné správy pomocí informačních a komunikačních technologií – pozn. A. K.). Tu už schválila vláda. Za třetí, vláda schválila i další strategický dokument, který jsme vypracovali: novou koncepci boje proti korupci. Za čtvrté jsem spustil jeden z klíčových projektů pro práci policie, tzv. Projekt 1000. A konečně za páté: zahájili jsme přípravu reformy Policie České republiky. Stačí vám tenhle stručný a neúplný výčet?

* Určitě by stačil na několik samostatných rozhovorů, tak se zkusím ptát konkrétněji. Například: Je součástí té nové koncepce boje proti korupci váš odpor proti tomu, aby byl novelizován zákon o střetu zájmů – tak, aby umožňoval zveřejňovat majetková přiznání politiků?

Pane Kramere, já jsem při projednávání tohoto zákona předložil řadu pozměňovacích návrhů, které významně rozšiřují okruh osob, na něž se tato povinnost vztahuje! Ale tady vedle sebe stojí dvě hodnoty: na jedné straně zájem na veřejné kontrole, na druhé straně ochrana soukromí těch osob. Uvědomme si, že drtivá většina z nich nejsou politici, ale policisté, státní zástupci, soudci a řada dalších. Právě rozšíření okruhu těch povinných osob bylo důvodem, proč nebyla zvolena filozofie zveřejňování, ale filozofie zpřístupnění. Vám přece tento zákon nijak nebrání, abyste si ty informace zjistil – a abyste v okamžiku, kdy se budete domnívat, že někdo něco zatajil nebo je v nějakém střetu zájmů, tu osobu zažaloval.

* Jako novinář bych dal přednost tomu, kdybych to, co zjistím, směl zveřejnit. Mimochodem, Hospodářské noviny si to „lajsly“, a díky tomu jsme se dozvěděli o vašem sedmimiliónovém dluhu. Takhle zadluženého ministra vnitra jsme ještě asi neměli, přiznám se, že mě to trošku znepokojuje…

Pokud máte obavy, že jsem se zadlužil nerozumně, tak vás mohu uklidnit. On totiž není dluh jako dluh. Mně tento dluh vznikl v souvislosti s rekonstrukcí domu, ve kterém bydlím a který mi na pronájmech vynáší dostatek finančních prostředků na to, abych byl schopen své závazky platit. Takže spěte klidně: nejsem sociální demokrat, své dvě děti určitě nezadlužím.

* Výborně, tak pojďme dál. Významnou součástí reformy policie, kterou chystáte, je nový služební zákon. Proti tomu tento týden v Praze demonstrovali policisté a hasiči… a z ministerstva vnitra se tam nikdo neukázal. Proč?

Mě přístup organizátorů toho protestu velmi mrzí. Absolvoval jsem mnoho schůzek se zástupci odborového svazu policie, svazu hasičů a svazu zaměstnanců v rozpočtové sféře – to jsou moji oficiální partneři a já v jednáních s nimi pokračuji. Organizátorům této akce jsem rovněž jasně sdělil, že jsem připraven s nimi jednat o tématech, která považují za důležitá, ale ta nabídka zůstala nevyslyšena. Jedná se u jednacího stolu – nikoli někde na náměstí nebo na pražském Výstavišti.

* Jenže vy jste v projevu, jímž jste se na kongresu ODS ucházel o funkci místopředsedy strany, řekl: „Se mnou si můžete být jistí, že mám statečné srdce.“ Nebyla tohle dobrá příležitost dokázat to?

Já to statečné srdce opravdu mám – kdybych ho neměl, tak bych tuto práci nemohl dělat, po všech těch podpásovkách, kopancích, faulech, útocích a plivancích.

* Skutečně vás někdo pokopal a poplival?

Samozřejmě to myslím obrazně. A jestliže organizátoři této akce tvrdí, že mě na ni pozvali, tak to prostě není pravda, stejně jako není pravda, že jsem v době jejího konání utekl; byl jsem na oficiální návštěvě Slovenska v souvislosti se vstupem do schengenského prostoru.

* Zreformovat policii se snažil už nejeden z vašich předchůdců –

Žádný z nich nepřišel s takto ucelenou, konkrétní a časově rozvrženou představou!

* – tak uvidíme, zda budete první, komu se to opravdu podaří. Jeden primát už teď každopádně máte: jste první ministr vnitra, za kterého policie spustila na pražském letišti bezpečnostní akci na podnět senzibilky…

Pane Kramere, musím říct, že od vás bych nečekal, že budete přebírat hlouposti šířené politiky, kteří se snaží degradovat práci policistů. Ten postup byl zcela standardní, nebyla to žádná mimořádná akce a už vůbec to nebyl ten typ záležitostí, o kterých rozhoduje ministr vnitra.

* Vyrazila policie do té akce na podnět senzibilky, pane ministře – ano, nebo ne?

Když policie dostane oznámení o tom, že hrozí nějaké nebezpečí, musí na něj zareagovat; současně probíhá proces vyhodnocování informací, detailů, osoby, která to oznámení učinila… Na základě toho se potom rozhodne, jestli se to opatření zpřísní nebo utlumí. Tady se to vyhodnotilo a to opatření bylo utlumeno.

* Odpovídáte mi v úředničině – já se vás česky ptám, zda příslušní policejní činitelé v okamžiku, kdy tu akci spustili, věděli, že osoba, která jim k tomu dala podnět, je vědma?

To je otázka pro policii, ne pro ministra vnitra.

* Vy to nevíte? Doteď jste se jich na to nezeptal?

Ten detailní časový průběh neznám. Říkám vám to, o čem jsem byl informován, že když policie obdržela tento podnět, tak na něj zareagovala a zároveň začala vyhodnocovat –

* Ano, to už jste řekl. Ale nepřipadá vám normální, že když od někoho dostanu takovouhle informaci, tak první, co udělám, je, že se toho člověka zeptám, odkud to ví? A že když ten člověk odpoví, že se mu o tom zdálo, tak žádnou takovou spektakulární akci nerozjedu?

Je vidět, že neznáte práci policie. Vy musíte zjistit, kde to oznámení bylo podáno, jak bylo zadáno do informačního systému, na co se zareagovalo, a teprve pak následuje ta zpětná reakce podle toho, co se zjistí na místě. Ta akce nebyla spektakulární, pane redaktore, nebyli tam lidé ze speciální jednotky, bylo tam 22 policistů –

* – a obrněný transportér.

Ten je na letišti už více než půl roku.

* Předpokládám, že je schovaný v nějaké garáži.

Při takovýchto informacích je aktivován a buď vyjede, nebo nevyjede, a pak se vrátí, nebo se nevrátí. Ti policisté prostě dělali svou práci – a mne velmi mrzí, že to pan Paroubek a pan Bublan karikují. Oba tím jen dokazují, že absolutně nerozumějí způsobu práce policie.

* Není to zvláštní, že pan Bublan po těch letech, kdy stál v čele ministerstva vnitra, neví o práci policie tolik, co vy za šest měsíců?

Ano – mě to taky velice překvapuje.

* Hmm, tak pojďme dál. Podobných planých poplachů bylo v tom posledním půlroce víc. Mě by nejvíc zajímalo, pane ministře, co to bylo za informaci, na jejímž základě jste na začátku října minulého roku oznámili, že hlavnímu městu – speciálně pražským židovským objektům – hrozí teroristický útok?

Víte, jsou věci, které bohužel nelze zveřejnit. Takováto opatření se často dělají na základě informací od partnerských zpravodajských služeb a zveřejněním té informace by mohl být ohrožen její zdroj. Ale mohu vás ujistit o jednom: v tomto případě jsme o detailech té záležitosti v maximální možné míře informovali i opozici.

* Čtenáři tohoto rozhovoru nejsou zasvěcení opoziční funkcionáři – ale jsou to daňoví poplatníci, za jejichž peníze jste tu rozsáhlou bezpečnostní akci uskutečnili. Proto si myslím, že jim dlužíte konkrétnější vysvětlení.

Pane redaktore, já vaše čtenáře mohu ujistit, že ta akce byla důvodná a že to nebezpečí bylo reálné. Nic konkrétnějšího vám k tomu neřeknu; to se raději od vás nechám takto kritizovat a zesměšňovat.

* Já vás teď nezesměšňuju – docela vážně vás podezírám, že za tím říjnovým poplachem byla v lepším případě snaha předvést se, jak občany chráníte před teroristy… a v horším případě záměr vyvolat těsně před hlasováním o důvěře vládě atmosféru ohrožení, v níž by nějaký opoziční poslanec upřednostnil „stabilitu“.

Jak to první, tak to druhé je hloupost. Vy samozřejmě máte na ty své pochybnosti právo, pane Kramere – ale nepropadejte v takové míře obsesi, že jsem skutečně takový, jak mě vykreslují někteří mí opoziční kolegové.

* Jak chcete, pane ministře, docílit toho, aby policie, která má občany chránit před zločinci, nebyla sama jednou z nejkriminálnějších profesních skupin?

To je nesmírně těžký úkol a každý ministr, který prohlásí, že ho zvládne během svého čtyřletého mandátu, buď neví, o čem mluví, nebo lže. Je to dlouhodobý proces a já mohu pouze nastolit jeho základní předpoklady. Jedním z těch předpokladů je právě služební zákon: když těm policistům jasně nastavíte pozitivní a negativní motivaci, aby se jim vyplatilo dělat svoji práci dobře a když budou vědět, že když selžou, tak u té policie končí. Tohle jsou pravidla – druhý předpoklad je, že ta pravidla nekompromisně uplatňujete v praxi. Třetí předpoklad je, že pracujete na posílení firemní kultury, aby ti policisté byli hrdí na to, že jsou policisty.

* Doufám, pane ministře, že se shodneme, že k firemní kultuře policie nepřispívá to, že někteří policisté rádi bijí lidi. Když jste byl v opozici, kritizoval jste ostře policejní zásah proti CzechTeku 2005. Co říkáte tomu, že policie i teď tvrdí, že tam z její strany nedošlo k žádným trestným činům?

To netvrdí policie, tvrdí to státní zástupce.

* Na základě –

– zjištění Inspekce ministra vnitra, ano. Já jsem k tomu jasně řekl, že mé výhrady vůči tomu zásahu přetrvávají, že nadále trvám na tom, že ten zásah vůbec neměl v té podobě proběhnout. Víc v tom bohužel udělat nemohu, protože z právního pohledu jsou ty věci teď již promlčeny.

* Odpovědnost za tu ukázku policejní brutality nesl i policejní prezident Husák – čím se vám zavděčil, že jste ho ponechal ve funkci?

Pan Husák se mi nemusí ničím zavděčovat, o tom to není. Je to o tom, jestli jsme schopni spolupracovat, jestli je náš vztah jasný, férový, otevřený, tvrdý a partnerský současně. A jestli jeho tým zvládne ty kroky, o nichž jsem přesvědčen, že jsou správné. Zatím ta spolupráce funguje, nicméně, jak pravili klasici, nikdy nic nelze míti za definitivní.

* Z jiného soudku: v časopisu CEVRO Revue vyšel před týdnem váš článek Zakažme i komunistické symboly, v němž jsem si přečetl i myšlenkové perly jako: „Nacismus je nacionalistickou variantou socialismu. Nacismus a komunismus jsou jen rozdílné metody, jak dospět k témuž.“ Bohužel tady nemám dost místa k polemice, tak se jen ptám: které konkrétní komunistické symboly chcete zakázat?

Položme si otázku, pane Kramere: existuje rovnítko mezi nacismem a komunismem? Já jsem přesvědčen, že ano. Pokud toto rovnítko existuje a pokud platí, že nacismus a jeho projevy mají být postihovány, tak by to mělo stejně platit i v případě komunismu. Symbolem nacismu je hákový kříž – symboly komunismu jsou rudá hvězda, srp a kladivo.

* Srp a kladivo má ve svém státním znaku Rakousko – čeští komunisté místo nich mají ve svém logu třešničky. K rudé vlajce, jako k mezinárodnímu symbolu levice, se hlásím i já. Zavřete mě za to?

Ministr vnitra nikoho nezavírá. Já si myslím, že si lze vydefinovat, co je možné považovat za symboly nacismu a komunismu. A pokud bychom se na tom my dva neshodli, tak tady od toho máme soudní znalce na oblast extremismu.

* A myslíte si, že je v pořádku, když vysoký státní úředník veřejně vystupuje s návrhy tohoto typu?

Nevidím na tom nic nepatřičného – jsem přece také občan, který má nějaký názor.

* Jenže když občan Ivan Langer něco řekne, tak to zároveň říká ministr vnitra, že?

Pane Kramere, tohle je názor, na který mám právo a který mi nikdo nevezme!

* Tak jo. Jste, pane ministře, tajně hrdý na to, že jste spolu s panem Kubicem lvím dílem přispěl k vítězství své strany ve volbách?

Jak moc jsem k tomu vítězství ODS přispěl osobně já, to si netroufám posoudit – ale v žádném případě jsem se na něm nepodílel tak, jak to tou svou ironickou otázkou naznačujete. Po iksté opakuji, že se zveřejněním tzv. Kubiceho zprávy jsem neměl nic společného… a že se naopak v té zrůdné mašinérii, která se kolem toho rozjela, cítím jako osoba poškozená, protože s největší pravděpodobností bylo zasaženo nejen do mých ústavou garantovaných práv a svobod, ale i do práv a svobod mých blízkých.

* Co tedy říkáte slovům poslance ČSSD Davida Ratha v Nedělní partii na TV Prima: „Langer a Vidím to upekli s Kubicem. (…) Mám z Langra velký strach“? A že útvar pana Kubiceho nazval LangerStasi?

Říkám, že ta slova vypovídají dostatečně o jejich autorovi. Takže není třeba, abych je komentoval; každý soudný člověk si jistě udělá svůj závěr sám.

* Přiznám se, pane ministře, že mně to vaše nynější „já muzikant“ připadá asi tak stejně věrohodné, jako když jste v roce 2002 popíral, že jste se pokoušel ovlivňovat poměry v České televizi, ačkoliv jste si v průběhu té televizní krize 138krát telefonoval s tehdejším předsedou Rady ČT Miroslavem Marešem…

Pane Kramere, to je nádherný oslí můstek, co jste teď vytvořil! Každý, kdo tenkrát o tom měl víc informací, věděl, že s panem Marešem jsem si sice telefonoval, ale v žádném případě jsem nezasahoval do toho, kdo má být novým generálním ředitelem ČT!

* S panem Kubicem jste si taky telefonoval jen tak?

Jak víte, že jsem si s ním telefonoval?! Protože to tvrdí Jiří Paroubek a David Rath? Já vám říkám, že to je nesmysl, pomluva a lež! Stejně jako to, co tvrdil pan Bublan: že jsem se předtím s panem Kubicem scházel.

* Takže Inspekce ministra vnitra nemohla získat výpisy o těch telefonátech?

Já jsem ty výpisy na rozdíl od Jiřího Paroubka neviděl – což je samo o sobě velmi zvláštní, poskytovat někomu při vyšetřování podezření ze spáchání trestného činu pomluvy výpisy telefonních rozhovorů jiných osob… Nicméně znovu opakuji: je to lež!

* Dozvíme se někdy, jak to doopravdy bylo?

Já doufám, že v okamžiku, kdy bude vyšetřování toho případu úniku tzv. Kubiceho zprávy ukončeno, se všichni dozvědí, co to vyšetřování provázelo, jakým způsobem postupovala Inspekce ministra vnitra… A že to bude také odpověď na otázku, jestli to náhodou v této kauze nejsem já, kdo by měl nejvíc křičet!

* Který útvar ten únik vyšetřuje?

Ty policisty samotné vyšetřovala Inspekce ministra vnitra a pokud vím, bylo to ukončeno s tím, že tam nebyl spáchán trestný čin. Tu další část, která se týká civilních osob, převzal Útvar pro odhalování korupce a závažné trestné činnosti.

* Chcete, abych věřil tomu, že se nějaký policista odváží nezávisle vyšetřovat svého ministra?

To záleží na těch policistech. Pokud jsou to skuteční profesionálové, tak určitě ano. Nemluvě o tom, že já nejsem šéf policie. A ujišťuji vás, že ani nepřímo na nikoho žádný nátlak nevyvíjím.

***

Doufám, že v okamžiku, kdy bude vyšetřování úniku tzv. Kubiceho zprávy ukončeno, se všichni dozvědí, co to vyšetřování provázelo, jakým způsobem postupovala Inspekce ministra vnitra… A že to bude také odpověď na otázku, jestli to náhodou v této kauze nejsem já, kdo by měl nejvíc křičet!




Alexandr Kramer
  23.09.2008 17:39 Demonstrace
 
Termín demonstrace byl důkladně zvažován a připraven dlouho dopředu. Shodlo se na něm vedení všech tří odborových svazů. Důvod proč nebyl vhodný termín demonstrace před ministerstvem vnitra o víkendu je zřejmý, o víkendu je tam totiž jen služba. A asi by nemělo význam něco sdělovat službě. Proto tedy všední den. Proč 1.10.2008 ? Je to totiž den, kdy je v Praze plánováno nejméně akcí s policejní asistencí. Výmluvu na DBA neakceptuji, protože ten den žádná plánovaná není !! Pokud se objeví "klacky" pod nohy, chceme o nich vědět a patřičně je zveřejníme. Já jsem však přesvědčen, že moc takových "klacků" nebude, protože většina služebních funkcionářů plně chápe nutnost valorizace tarifní tabulky policistů a občanských zaměstnanců.
Kdo se vymluví a nepřijde, tak ať se již nikdy na mě neobrací s fňukáním, že na tom není skvěle. Je jasné, že nemohou přijet všichni, ale pokud toto naše vystoupení ztroskotá na účasti, tak již není co dodat.
Z řady měst budou vypraveny autobusy, zaplacené NOS PČR, případně UBS MV, proto se ve svých městech obracejte na předsedy ZO. Již nyní mohu uvést, že z Plzně odjíždí dva autobusy ze Soukenické ul. (za budovou MŘ Plzeň) v 11.00 hodin.
  23.09.2008 16:57 2009
 
Učitelé základních a středních škol dostanou přidáno 9,8 procenta.
Inu pan Liška není Langer!
  23.09.2008 21:28 o žebrotě
 
Je to pěknej bordel, já dělám ve vězeňské službě, je to psychicky náročná práce a vydělám si 15tisíc čistého což na chlapa co je pořád v práci je dosti málo a když jsem mluvil s učitelem tak ti začínají na 20tisících. Ale důležitý je, že sloužíme vlasti......
  23.09.2008 22:38 novacep <novacep@seznam.cz>
 
tak doufám, že budeš v Práglu !!!! Je potřeba ukázat íčkovi, že už kalich přetekl a vše má své meze.... Já tam rozhodně budu
  24.09.2008 08:01 Libor
 
Pane z vězeňské služby. nesrovnávej psychickou zátěž učitele a tvoji. Vzpomeň si na voje školní léta....nehledě na to, že učitelé mají povětšině vysokoškolské vzdělání, který by mělo být zaplacené.
  24.09.2008 10:20 Libore,
 
pokud jsi učitel, tak máš to své VŠ vzdělání až příliš dobře přeplacené, za to své vysokoškolské vzdělání bys měl peníze ještě vracet. Jak chceš učit žáčky ČJ, když tady jako mravokárce, napíšeš takovou "zvrhlosti" (cituji: "nehledě na to, že učitelé mají povětšině vysokoškolské vzdělání, který by mělo být zaplacené." - nemělo by být KTERÉ???) Tak pro příště dobrá rada - nepovyšuj se nad jiné a nesrovnávej nesrovnatelné.
  23.09.2008 16:48 MAY DAY
 
ZASTAVME NEMINISTRA V DALŠÍM RABOVÁNÍ A DEVASTACI POLICEJNÍ SLOŽKY, ZASTAVME PROPADY PLATŮ A SNIŽOVÁNÍ ŽIVOTNÍ ÚROVNĚ, STAŇME SE ROVNOPRÁVNÝM ČLENSKÝM STÁTEM EU I V OBLASTI ŽIVOTNÍ ÚROVNĚ A SOCIÁLNÍ JISTOTY.
  23.09.2008 16:40 7% inflace
 
ÍČKO NECHÁPE PROČ DEMONSTROVAT
Prostranství před pražskou budovou ministerstva vnitra čeká prvního října demonstrace. Svou nespokojenost přijdou vyjádřit policisté a příslušníci dalších bezpečnostních složek. V pondělí o tom rozhodli předáci jejich odborových organizací. Podle nich je nátlaková akce jediným možným řešením současné situace v resortu. Ministr vnitra Ivan Langer je postojem odborů zklamán a překvapen.
  23.09.2008 18:35 XXX-pravý
 
for 7% inflace
čím je Iček zklamán a překvapen. Vždyť mu muselo být úplně jasné, že když nesplní minimální požadavky, které odborovém organizace vznesly, tak že bude demonstrace. Tak čemu se diví.
  23.09.2008 15:05 Kalouskovina
 
tomu paskvilu se říká návrh věcného záměru zák.o dani z příjmu (rušení danových vyjímek), který Mr. Kalousek opravdu předložil vládě na jejím zasedání dne 19.9.08 pod č.j. MF15/74353/2008-151. Týká se zdanění výsluhových náležitotí a odchodného,přídavku na bydlení (u vojáků), kázeňských odměn (např. záchranu života a následující ocenění vám pěkně zdaní), dále peněžního plnění za výstrojní a proviantní náležitosti, náhrady za ztrátu na služebním příjmu a zvláštního příplatku vypláceného v cizí měně pro příslušníky bezpečnostních sborů.


Doufám, že jste všichni pochopili, co za dobráka na MF to je. Někde se peníze na zaplacení stovek mld.církvi musí sehnat...


Tak šup pomoci odborům s přípravou demonstrace a v plné síle k oprávněným protestům a kdo nepřijde (a nebude sloužit), ať už navždy drží klapačku a nestěžuje se vůbec na nic.
  23.09.2008 17:39 tragédie
 
Nejhorší možná varianta Kalousek+Langer u stolu!
  23.09.2008 17:48 íoáýá
 
Je to banda gaunerů. Pokud to projde, dělám v práci jen to co musím. Bez rozkazu nenapíšu ani čárku. Na ulici nevidím a neslyším. Před zločiny v mimopracovní době zavírám oči.
  23.09.2008 12:57 Demonstrace? Pozor kolegové!!!
 
Myslím,že Ičko už to dávno věděl,že dojde k demonstraci,jenom odbory tahal za nos:

http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/1126672097-otazky-vaclava-m oravce/208411030510914-14.09.2008-13:05.html

tady to , začína to 21:05(min:sec) a dobře poslouchají kolegové o otvírání Pandořiny skřínky výsluh. Ten putanasyn tam fakt nemá co dělat
  23.09.2008 17:49 req
 
co politik to podvodník gauner a zločinec
  23.09.2008 12:04 Demonstrace
 
Demonstrace bezpečnostních složek bude

Výbor NOS PČR rozhodl dne 22. 9. 2008 na mimořádném zasedání, že nebyly splněny požadavky vznesené vůči ministerstvu vnitra a vládě ČR. Hlasováním výboru bylo dále rozhodnuto, že za daných okolností je jediným možným řešením nátlaková akce. Vysledný poměr hlasování byl 17 pro, 4 proti, 1 se zdržel. Dále byl určen termín a čas konání akce. Demonstrace bezpečnostních složek se tedy uskuteční dne 1. října 2008 ve 14 hodin před budovou ministerstva vnitra


Stanovisko UBS

VV UBS prohlašuje, že dnešního dne se rozhodla většinou hlasů k uspořádání demonstrace.Tento výsledek bude tlumočen na schůzce NOSP, OSH a Statorg a je reakcí na dnešní zasedání vlády ČR. Toto rozhodnutí vlády bereme jako hozenou rukavici odborovým svazům bezp.složek a všem příslušníkům v bezpečnostních složkách sloužících.Je to plivnutí do tváře všem poctivým lidem kteří se snaží pomáhat a chránit.



autor: server www.policista.cz.
  23.09.2008 18:31 XXX-pravý
 
for Demonstrace.
Proč tato informace není rovněž na servru NOSP a rovněž tak na servru UBS. Díky za odpověď.
  22.09.2008 19:41 Důchodce
 
Policie se nikdy nepoloží... Ale potápíte si ji sami - svým fňukáním, stěžováním, osočováním sebe navzájem, vulgárním napadáním politiků, občanů, nadřízených, starších, prostě všech okolo.... Kde jsou Ti staří, hrdí policisté, kteří se chovali slušně a měli úctu a respekt u všech spoluobčanů?? Ti snad takovým způsobem nikdy neřešili politiku a svého ministra jako vy!! Styďte se!
  22.09.2008 20:19 demotivace
 
Pojď sloužit v této době, za "ÍČKA" to není žádná legrace, teprve teď zjistili, že je potřeba věnovat pozornost etické stránce a celkovému klima u policie!
  22.09.2008 20:39 motýlek
 
víte pane důchodce, souhlasím že se PCR nikdy nepoloží, sloužím nějaký ten pátek, ale chování mladých policistů je jen odraz společnosti. Nás starý to mrzí, ale doba je taková a my jsme jen generační špunt, tak máme být rádi že nás nechaj doklepat do důchodu .NEVÍTE o PČR asi nic když jste schopen toto napsat.Nikdo se těch kluků nezastane,tak alespoň si napíší co maji na srdíčku. Stejně to neovlivní, Je mi z toho smutno,:-(
  22.09.2008 21:31 Důchodče
 
Policie má neministra. To víš nejsou lidi. Uvidíme se ráno v Kauflandu. No a neprůstřelná vesta na pět kusů, protože pro vrchnost jsou poldové jen čísla bez rodin, přátel a koníčků.
  22.09.2008 23:09 XXX-pravý
 
Drahý důchodče.
Napsal jsem sice, "Až se cela Policie položí, což asi už nebude trvat tak dlouho, tak si všude naberou svoje LIŽPRDELKY a pojede se dál, ovšem podle jejich scénáře." To že se Policie položí bylo myšleno více méně pouze obrazně, i když k tomu opravdovému krachu už daleko opravdu není. Já sloužím už skoro 30 let a tak pamatuji i doby dřívější. Už to není co bývalo. Dříve táhli všichni za jeden konec provazu, ale dnes, ani nechtějte vědět.Vedení hledá kdejakou hloupost za co by mohlo řadové policisty "pojebat" a kydž dojde k nějakému problému, tak vám žádný vedoucí neporadí ( i když bere slušný příplatek za vedení) a měl by. I spolupráce mezi jednotlivými složkami policie nějak zadrhává. Na funkce se dostali lidé, kteří si hledí pouze svojí kariéry a ne práce policisty. Je to velmi smutná situace. Nejvyšší velitel, tedy ministr vnitra všude prohlašuje, že není ministrem policie, ale vnitra. To je sice pravda, ale jen zčásti - policie je přeci taky součástí ministerstva vnitra. A vedení na policejním presidiu, to je škoda slov. Je tam asi 1000 plukovníků a výsledek je takový jaký je. To ale nikomu nevadí. Pokud jste dříve sloužil u VB (nevím), tak vám mohu garantovat, že to už je dnes o něčem jiném. Vám asi není známá dnešní situace, protože v tom již nežijete, ale většina těch kteří ještě slouží jsou poctiví chlapi a ženy, kteří to myslí s policií vážně a berou práci u policie jako poslání a jak tady kdysi kdosi napsal srdeční záležitost. Nadarmo se neříká "Jednou polda, navždy polda". A jak napsal motýlek "Nás starý to mrzí, ale doba je taková a my jsme jen generační špunt, tak máme být rádi že nás nechaj doklepat do důchodu. NEVÍTE o PČR asi nic když jste schopen toto napsat.Nikdo se těch kluků nezastane,tak alespoň si napíší co mají na srdíčku". A nejen jemu je z toho smutno. Přeji hodně zdraví a svěžesti v důchodu a přeji vám aby jste policii někdy potřeboval a pak mohl třeba i soudit. Do té doby prosím se zdržte hloupých komentářů.
  23.09.2008 15:04 Rentiér (30)
 
Rentiér (30) for. Důchodce.

Vážený pane. Pochopil jsem Váš příspěvek. Z Vašeho hlediska máte v podstatě pravdu. Musím se po více jak třiceti létech služby pro stát za některé moje bývalé kolegy stydět a za mé bývalé kolegy omluvit.
Ti staří policisté jak píšete , pro které byla práce koníček , poslání a věnovali policii moře volného času a nikdy za to nic nechtěli. Tak tito jsou převážně už od policie pryč. Protože byly nastolené takové podmínky, aby odešli. Dnešní policisté už jsou vskutku jiní. Jsou takový , jaká je dnešní společnost. Takže to je i pochopitelné. Protože jsem odešel do výsluhy až tento rok, tak jsem přesvědčen, že peníze u policie ČR jsou. Ale nemůžou je mít všichni stejné. Velice se divím, že si vedení nedokáže udělat v platové otázce pořádek. Po tom co jsem viděl MV v televizi a po vyhrůžkách, že pokud budou policisté demonstrovat, tak se otevře pandořina skříňka a sníži výsluhy se osobně domnívám, že policisté ČR mají skutečně právo jako ostatní demonstrovat a vyjádřit veřejně svůj nesouhlas s velice divnou politikou placení policistů. Dokonce si osobně myslím, že MV už nemá na svém místě vůbec co dělat.
Ale je i chybou neschopných odborářů ne pouze u policie ,ale všech BS., že to tak dopadlo. Snad by opravdu měli mít příslušníci bezpečnostních sborů právo stávkovat a situace by byla již dávno vyřešená..
  23.09.2008 15:38 ...
 
POLICIE ? POLICIE se už dávno položila !!!!! Na každém oddělení je 60-80 % nováčků , kteří prozatím nic neumí a staří kusy zalézají do kanceláří a nebo odcházejí do civilu a to je totální rozklad policie !!!! Lituji dopředu všechny nováčky na ulici ,až budou jednat s někým takovým jako jste vy. Protože už to vidím, jak budete, po nich chtít bůhvíco a jakmile udělají sebemenší chybu, tak je jako civil budete chtít roznést v zubech a budete první co bude řvát jak je ta naše policie neschopná. Doufám , že až někdy natrefíte na mladé policisty , tak že se svými chytrými názory jim velmi rád jako občan pomůžete a poradíte jim co a jak mají dělat. Bože můj běžte už všichni civilisti do paďous se svými stupidními názory,oblíkněte si sami uniformu a běžte si na jeden jediný den sloužit někam např. do Prahy, ať už konečně poznáte, co obnáší skutečná práce u policie. Přeji vám na jednu jedinou službu , např. dvě mrtvoly v rozkladu, bitku na diskotéce a jedno luxusní domácí rozdílení,kde se manžel s manželkou rvou jako koně,všude okolo řvou malé děti a všichni okolo vás řvou policejní brutalita ještě předtím,než vystoupíte z policejního vozu.
  22.09.2008 19:08 XXX-pravý
 
Nejen Ičko,ale celá vláda České republiky na Policii se..ou. Z nás nic nemají, jenom potíže. Vždycky se najde někdo kdo odhalí nějakou tu jejich "KAUZIČKU", jsou s tím potíže, musí se to řešit a to převážně finančně, a proto nás nikdo nemá rád. A tak dělají všechno, aby nám tu práci co nejvíce znepříjemnili a znechutili. Až se cela Policie položí, což asi už nebude trvat tak dlouho, tak si všude naberou svoje LIŽPRDELKY a pojede se dál, ovšem podle jejich scénáře. Co se týká obyčejných pracujících i nepracujících občanů této země, tak na těch jim vůbec nezáleží a taky to dávají náležitě najevo svým jednáním.
  22.09.2008 19:27 Sparta
 
Musím tě poopravit, POLICIE se nikdy nepoloží, to je výplod a nesmysl a věř mě. Jinak ostatní snad ano.
  22.09.2008 22:51 ppp
 
Co se ještě má pokládat, když noví rychle nabraní vysokoškoláci bez praxe (jestli se jim dá vyšetřovatelé říkat ), nevědí co mají dělat na místě běžného trestného činu, telefonují a radí se "jak to udělat " a nás " hlupáků na obvodech " se ptají, zda se to již při práci na místě trestného činu s výjezdovými vyšetřovateli zlepšilo a chtějí od nás jakési hodnocení jejich činnosti po stránce profesionality - co se má tedy ještě pokládat. Tohle jsem tedy nikdy dříve nezažil. Vyšetřovák platil za zkušeného " fízla " a basta. Dnes to již neplatí, krom těch co ještě zůstali.
  22.09.2008 18:38 devastace
 
Íčko a Kalous likvidují policejní sbor
Tak kolegové, do vlády jde nějáký paskvil od Kalouse, kde zdaňuje daní z příjmu kromě výsluh taky ošatné, odměny atd.. Šlo to 19.9.2008 z ministerstva financí. Potěš pánbůh ještě jedno neskončilo a další se rozjíždí. Děkuji pěkně.