Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  24.01.2008 14:46 XXX
 
Překlopeno z NOSP - je to docela obrat v jejich myšlení.

Další kolo čistek v policii – jak to vidíme my

Jistě jste zaznamenali, že vedení rezortu připravuje pokračování „kádrové dočisty“ policie (a vlastně také ostatních bezpečnostních sborů). O tom, že to nejsou bezvýznamná slova, jsme se mohli přesvědčit v několika posledních dnech, během kterých se desítky z vás na základě dosavadních informací již jednoznačně rozhodli „nejvděčnější“ zaměstnavatelskou organizaci ze dne na den opustit. Není se totiž čemu divit nebo vás odsuzovat. Vždyť zákon přece nestanoví, že vám má být po 35 letech fyzicky a psychicky náročné služby, konané mnohdy s nasazením vlastního života, k ušetření života a majetku někoho jiného, alespoň poděkováno. Místo toho si v sobě odnášíte pocit hořkosti, který objektivně vnímající člověk nemůže nepochopit.

Po prvních očistných vlnách, prováděných po roce 1989 občanskými komisemi, po lustračních hodech z počátku devadesátých let a po krácení dob pro účely nároků souvisejících se skončením služebního poměru v polovině devadesátých let, přichází téměř dvě desítky let po zhroucení „rozvinutého socialismu“ další, tentokrát důkladná očistná vlna. Beze změny právních předpisů bude rozšířen výčet útvarů Státní bezpečnosti s kontrarozvědným zaměřením. Již jimi nemají být pouze útvary, jejichž náplní byla zpravodajská činnost proti „třídnímu nepříteli“, což by se snad dalo pochopit, ale také útvary servisního nebo protiteroristického a jiného charakteru, jež byly díky tehdejší legislativě (srov. Zákon č. 40/1970 Sb., o Sboru národní bezpečnosti) zařazeny jinam než do útvarů Veřejné bezpečnosti. To už se pochopit nedá. Zpravodajcem se tak stane i příslušník, který ve služebním stejnokroji v obrněném transportéru hlídal letištní plochu na odboru letištní kontroly, nebo ten příslušník, který na tomto útvaru prováděl prohlídku osob před vstupem do letadla (mimochodem, tutéž činnost dnes vykonávají „zpravodajci“ ze soukromých bezpečnostních služeb). Stane se jím také příslušník Veřejné bezpečnosti, který z rozkazu nadřízených musel odsloužit rok v útvaru „Lípa“ jako hlídač objektů, v nichž sídlil prezident a dalších objektů zvláštní důležitosti. A takto bychom mohli pokračovat.

Jaké právní důsledky bude mít tato změna pravidel v průběhu hry? Noví kontrarozvědčíci, zrození novým interním předpisem, budou v případě, že jsou zařazeni na funkcích podléhajících lustracím, propuštěni ze služebního poměru. Co jiného si také zaslouží po 20 letech služby demokratickému režimu? Že se vám zdá nemožné, aby po účinnosti zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, bylo možné aplikovat ustanovení § 9 zákona č. 279/1992 Sb., o některých dalších předpokladech pro výkon některých funkcí obsazovaných ustanovením nebo jmenováním příslušníků Policie České republiky a příslušníků Vězeňské služby České republiky, které upravuje propuštění lustrovaného policisty? Stačí si přečíst vysoce fundovanou metodiku odboru personálního Ministerstva vnitra a zjistíte hned, co je možné, respektive co není nemožné!

Jak se promítne nový předpis do odpočtu dob rozhodných pro nárok na výsluhový příspěvek, ve smyslu § 165 odst. 1 zákona č. 361/2003 Sb.? Nebude-li vydán další objevný metodický pokyn, tak podle zákona o služebním poměru vůbec nijak. Citované ustanovení § 165 odst. 1, které zní „Dobou rozhodnou pro výsluhové nároky je doba trvání služebního poměru a doby započtené ke dni účinnosti tohoto zákona podle § 224“, obsahuje dvě složky doby rozhodné. Tou první je doba trvání služebního poměru za účinnosti zákona č. 361/2003 Sb. a druhou je doba již započtená rozhodnutím služebního funkcionáře podle právního stavu platného ke dni 1. ledna 2007. Nový interní předpis nemůže platit retroaktivně. Tento z hlediska práva zcela nezpochybnitelný závěr poněkud bledne před situací, jež se v současné době již vytvořila. Celá řada příslušníků a zaměstnanců již dostala nová, samozřejmě ta správná (rozuměj pozitivní), lustrační osvědčení vydaná podle ještě neexistujícího interního předpisu.

Policii postihl koncem minulého roku odchod několika tisíc policistů. Bude-li interní předpis vydán v takové podobě, v jaké se o něm psalo v denním tisku a v jaké je instalován na internetových stránkách Ministerstva vnitra, odejdou další tisíce policistů. A jak dlouho ještě vydrží mlčet ti policisté, kteří budou muset zdarma sloužit za ty odejivší? Máme u policie takový kvantitativní a kvalitativní přetlak, že si můžeme dovolit pár tisícovek příslušníků vymést? Zkuste si na tyto otázky odpovědět sami. A nezapomeňte – poslední zhasne!
  22.11.2001 12:40 Webmoon <webmoon@seznam.cz>
 
Byl jsem na vaší přednášce v Písku a líbyli se mi vaše názory, celá vaše přednáška. Plánujete se někdy v budoucnu zavítat za námi znovu?
  28.11.2001 13:43 Neuveden
 
Pane, vy jste ale pěkný vůl, protože "líbyli" se píše s měkkým i po b.
  30.11.2001 14:44 Neuveden
 
no nejen to, ono se take pise tvrde i po l. I kdyz kdovi co se cloveku muze na p. langrovi libit - me se nelibi nic
  21.11.2001 15:30 Neuveden
 
Pane poslanče,
již vícekrát jste mne přesvědčil o tom, že nemáte přes Vaše vysoké vzdělání dostatek sociální inteligence. Jinak byste na rozdíl od Vašich stejně smýšlejících kolegů nedával tak jasně na odiv své pohrdání lidmi včetně
p. prezidenta a nechoval byste se jako majitel strany a státu. Vaše vzteklé jednání při krizi v ČT, když vše nešlo podle Vaší představy, stejně jako návrh na odvolání vyšetřovatele Machaly a dr. Antla ve věci Železného ukazují navíc i nedostatek citu pro zákonnost. To je ovšem u zákonodárce na pováženou. Vaše sebevědomí nenarušil ani konflikt s V.Klasem, ani zvolení místopředsedou ODS až ve 3 kole, a to jen proto, že nabubřelý exkomunista Tlustý by byla ještě horší varianta. Chybí Vám sebereflexe a schopnost ovládání. Škodíte tím jak ODS, tak i politice jako takové, protože svým dosavadním chováním odrazujete lidi od důvěry v politiku. Právě díky jednání podobných politiků se lidé odvracejí od politiky a nevěří jí. Zamyslete se nad sebou, jste mladý člověk a schopný vývoje. Kdybych v to nevěřil ani bych Vám nepsal. Pokud si myslíte, že nemáte co měnit, změňte aspoň parlament za ordinaci. Tam snad budete méně škodit.
  23.11.2001 09:42 Neuveden
 
Vážený pane,
pan Langer může mít taky své názory a ne jen názory, které budou vyhovovat jen Vám. Tak si laskavě rozmyslete, co říkáte.
  03.12.2001 11:03 pavel <pavel1a23>
 
Vážený pena , plně s vámi souhlasím.
  20.11.2001 10:16 Neuveden
 
Ahoj Ivane, jak se mas?
  23.11.2001 09:42 Neuveden
 
Ahoj kreténe, jak se máš?
  14.11.2001 16:51 half <milan.kantor@post.cz>
 
Pane, myslíte, že byste mohl být někdy užitečný nám ostatním anebo pořád jenom myslíte na sebe? Mohl byste nám sdělit, co dobrého jste zatím udělal
pro ostatní? Pokud nic,pak se nezlobte ale takové politiky
skutečně nepotřebujeme.
  15.11.2001 11:37 Neuveden
 
A mohl byste mi říci, co si o sobě myslíte???
  06.11.2001 08:15 HeBe <becanovah@atlas.cz>
 
Pane ! Žasnu nad Vaším pokrytectvým. V nedělní 7 jste líčil, jak je comiks o Březinovi za hranicí Vaše vkusu atd. Pane, pamatuji si Vaše vystoupení v pořadu Peříčko, kde jste televizním divákům líčil, jak jste mastruboval. Musím řící, že pro mne je za hranicí vkusu, nikoliv Vaše plky o mastrubaci, ale účast v tak pokleslém pořadu, jako je Peříčko. Kdosi prohlásil, že škodíte ODS, s tím se plně ztotožňuji. Za toto tvrzení jste dotyčného posílal k psychiatrovi. Když prohlížím Vaše webovské stránky a na každé se objeví Vaše fotografie, bojím se otevřít konzervu. Jak staré přirovnání, ale jak pravdivé !
  09.11.2001 15:37 weeno <weeno@volny.cz>
 
To pan HeBe :No tak Vy to vidíte takhle a já si zase myslím, že ostudu ODS dělají voliči jako jste Vy. Proč by proboha politik nemohl vystupovat v Peříčku? Chcete snad u nás zavádět takové ty stupidní aférky z USA ? Asi jste si špatně vysvětlil pojem slova Svoboda. Ale to je asi problém dnešní doby - vidíme problémy tam kde žádné nejsou.
  05.11.2001 09:54 Miroslav Krabec <miroslav.krabec@worldonline.cz>
 
Gratuluji ke znovuzvolení . Nikdy jsem ODS nevolil, nyní možná budu, chci se zeptat, co uděláš Ty a ODS pro lékaře, kteří jsou rukojmím zdrav. pojišťoven, reaguji tak na článek v LN, kde hodně píšeš o svobodě a vnucených limitech. Chápu, že státní zdravotnictví musí být limitováno, snad by stačil jen jeden limit úhrad, který by byl jasný a srozumitelný, např. 12 hodin na jeden pracovní den. Směju se nářkům cukrovarníků a já nevím koho, já jsem limitován a nesmím pracovat tak jak bych si přál od počátku.
Zdraví Miroslav Krabec, lékař
  04.11.2001 21:02 olda rybarik <orybarik@volny.cz>
 
Vazeny pane mistopredsedo,

blahopreji k Vasemu znovuzvoleni do funkce mistopredsedy ODS. do nadchazejici prace Vam preji pevnou viru v uspech, hodne stesti a dostatek schopnych spolupracovniku.

Olda Rybarik - ODS Zlin
  25.12.2004 21:16 hrc
 
Pane Rybařík, doporučuji pořádně namazat indulonou,aby jste p. místopředsedovi nepoškodil pozadí
  01.11.2001 13:08 Honza <honzzza@post.cz>
 
Chřadnoucí mozek Ivana Langera?????

V článku LN se objevila citace Ivana Langera, která se týká prjevu prezidenta Václava Havla k výročí vzniku republiky. Cituji: "Václav Havel vystupoval včera jako chřadnoucí monarcha..."
Pane Langer, může se takto vyjadřovat o hlavě státu člověk, který se pyšní dvěma akademickými tituly?
Není to spíše tak, že pan prezident opět píchl do vosího hnízda a potrefená se ozvala???
  03.11.2001 11:05 Neuveden
 
Honzo,stoprocentně s Vámi souhlasím.ODS je vždy vztekem bez sebe,když V.Havel poukazuje na nešvary,zlodějiny,atd.,které umožnily zákony vydané za vlády ODS a spol.Je zajímavé,že např.při krizi v ČT na přelomu roku stáli za redaktory lidé,kteří za komunistů patřili k obhájcům svobody a lidských práv,a dále různé novinářské organizace a tisk demokratických zemí světa.Proti nim byli prospěcháři a na modro přebarvení komunisté zoufale téměř sami....
  06.11.2001 08:27 Neuveden
 
Pan Langer má snad právo takto reagovat na projev pana prezidenta. Možná by bylo vhodnější, kdyby reagoval trochu mírnějším způsobem,ale to je věc jeho a pana prezidenta, nemyslíte?
  30.10.2001 09:47 Ivan <ivan.kennedy@email.cz>
 
Spojené státy neměly bombardovat USA.
Měli vyčkat. Jakto, že hned první den po útoku věděli, že se jedná o Usama bin ladina.
  06.11.2001 08:29 Neuveden
 
Takže za prvé, oni to hned nevěděli, bylo to jen předběžné a věděli to až po pár dnech. Vy mě chcete říci, že kdyby váš soused začal bourat váš dům, takže vy byste se nebránil? To je akorát tak rozum blbých lidí.
  14.12.2004 19:11 pedro
 
tak to mě pobavilo:-))) ať žijou překleplý myšlenky...
  28.10.2001 23:47 Zuzanka <killahbaby2@seznam.cz>
 
Ahoj Ivánku,:))
dej echo, až budeš na chatu, musím se tě zeptat na pár věcí:))
s přátelským pozdravem
Zuzanka
Papapá
Dobrou noc, ať tě blechy štípou celou noc:))